Forum >> 159

WarbiRunner (Gyuri)17-05-2019 21:17:49 // 116764
3G és 4G képes a leírás szerint, szóval csak egy adatkártya kell bele. Pl a T-nél duonet. Nekem az van az 'autós' telefonban. A fő sim netjét használja, de függetlenül. Otthon wifin lóg, csak menet közben használ mobilnetet.
Vittorio15917-05-2019 21:02:21 // 116763
Mobilnet megosztással azt nézel vagy hallgatsz akár youtobon amit akarsz, és perszr a waze is menni fog. Én is úgy használom már régóta.
Vittorio15917-05-2019 20:59:54 // 116762
Ja nem mondtam, klimakompresszort is csereltem szárítószűrővel rendszertisztítással és most tök kussban van...nincs már meg a szomszédban fűrészelnek hang.
Bár az igaz h sokat nem klímáztam még mer nem kellett idáig 😀

A túltöltés az én turbós 10 éves tapasztalatom szerint az esetek 90%-ban a geo tönkre menetele miatt van, amit nem lehet kipucolással megoldani.
Fel kell újítani a turbót szakembernek vagy venni kell egy újat.
Macccy17-05-2019 19:25:45 // 116761
Te húzzad csak ezt a fogat! :D :D
Tom85 ráment a "klímás kerregésre" és Zolibácsi nyomozásba kezdett a P237 túltöltős turbos projektben. Ha mind a hárman sikerrel jártok gyakorlatilag bug-mentesítitek a 159 -et :)

Tesztelésre kapható vagyok :)
Vittorio15917-05-2019 17:12:30 // 116760
Pontosan ahogy leírtad...
Tápszivattyu lesz a köv heti kiszereles, teszteses projekt...
Addig nem nyugszok amig ki nem lesz húzva a méreg foga 😡
Liquid17-05-2019 15:06:20 // 116759
130 alatt inkább nyugdíjas tempó :D
Liquid17-05-2019 15:05:19 // 116758
Mit jelent pontosan a szarul indulás?
Sok köszörülést?
Hosszabb "izzítás" (hidegben dupla) után indul. Amúgy meg teker az önindító, majd elindul, dob némi füstöt is. Hidegben össszevissza jár pár másodpercig.
Olyan érzetem van, mintha nem lenne ott időben a nafta, nem nem lenne rendben a nyomás vagy ilyesmi.
Giuntini17-05-2019 14:44:29 // 116757
Jó a Tiéd kéziváltós! Ezt is bele kell számolni. Nalam általában 8,5-9l-t fogyaszt 150-160 között tempomattal.
Balu199017-05-2019 14:32:47 // 116756
Persze 130 alatt szép utazó tempóban :) Csak semmi szabálytalanság :)
WarbiRunner (Gyuri)17-05-2019 14:19:21 // 116754
Ez gondolom Balunak szólt inkább :-)
Gumit pedig így fórumon leírni hogy milyen úgysem lehet :-) Részemről szárazon az útminőség a limitáció, sosem a gumi.
Giuntini17-05-2019 14:01:54 // 116753
Eltolhatod nyugodtan az olajcserét 15 ezer km-re ha főleg pályázol vagy hosszabb távokra használod!
Az a 7 l fogyi hogy sikerül neked pályán? Gondolom 130 alatt....
Az orrtolásos dologról meg, jó guminál kevésbé érzed sőt egyáltalán. Hidd el, már a kínaiak is tudnak olyan gumit csinálni, ami esőben vagy hóban jó. Szárazra jót, na az a kunszt! Mikor felmelegszik a kimondottan nagy sebességre szánt prémium gumi na akkor kezdi el a mutatványt!!
WarbiRunner (Gyuri)17-05-2019 14:01:27 // 116752
Akkor nem tudom, ez ilyen. Néha nekem is csinálja, hogy dadog párat, de ennyi. Ha erre gondoltok.
Üzemanyag és akkumulátor állapot függő. Talán az izzítás átírásával lehet ezt teljesen megjavítani, viszont én nem tudom hol az izzítás táblája ennek a vasnak. Nagyon nem is kerestem még, ez nem zavart eddig :-) Ha kint kb 6-8 fok van, akksi nincs rendesen feltöltve (sok állás/városi használat), vagy rossz üzemanyag van benne, akkor tud dadogni párat. Legutóbb Lukoil prémiumtól kifejezetten rángós lett. OMV-vel megtankoltam, el is múlt. Úgyhogy ennyi, én tartom magam az OMV dízeléhez, a c-tek töltőzéshez ha nincs az autó használva. Nekem ez vált be.
WarbiRunner (Gyuri)17-05-2019 13:53:58 // 116751
Most hoztam én is muskátli földet, pétisót, fűmagot.. de már csak a TD-vel mertem :-D
Giuntini17-05-2019 13:50:18 // 116750
Igazi giardinetta!!!
Vittorio15917-05-2019 13:16:56 // 116749
A szivosorban a lapátok teljesen épek, 2 éve vettem bontottat de patika állapotban.
Egr kiirva utana, most volt a szivosor levéve, szuperul néznek ki, teljesen szuperek.
Mozognak is rendesen.
Liquid17-05-2019 12:55:44 // 116748
Az enyém se szereti a hidegindítást már nagyon régóta. A lapátkák le vannak fixálva.
Sok próbálkozás volt, de eredménytelenül.
WarbiRunner (Gyuri)17-05-2019 12:52:21 // 116747
Az injektor csati rángatást, 4 hengerezést, vészmódot okoz, nehezen indulást nem annyira. Ha mégis az a gyanús, bontóból vegyél régi fajta jtd csatit és azt forraszd fel, azzal soha nem lesz baj. A hidegen rosszul indulás inkább szívócső hiba lesz. Pl. kikoptak a terelő lapátkák tengelyei, vagy épp leragadtak.
_Ata_17-05-2019 11:49:00 // 116746
Erről tudna valaki hozzáértő véleményt mondani? :) Jó lenne GPS Waze használatához? Gondoltam telóról megosztok netet és úgy.
Link
tdemeter17-05-2019 11:46:02 // 116745
A regeneket a turbónyomás mérőn veszed észre (alapjáraton, állóhelyzetben nem megy vissza nullára) , ez kb teljesen elég. Amit én utáltam, hogy kényszeresen nézegettem egy idő után és mikor láttam, hogy most megy, akkor ha tehettem mentem még egy kört.
Szerintem tök felesleges 8-9000-enként cserélni olajat. 10-15000-el nem hinném, hogy nagyon mellé lőhetnél.
Először én is éveken át 10000-et csináltam, de aztán mások tanácsára 15.000re álltam be, ez is épp a fele a gyári előírásnak. Én semmilyen különbséget nem tapasztaltam. Mindig gyári olajjal csináltuk.
Vittorio15917-05-2019 11:45:09 // 116744
Hi!
Injektor csatlakozót honnan lehet szerezni?
Hidegen szarul indul a vas...2.4
Kb minden meg lett csinalva leellenorizve...
Nem tudok másra gondolni.
tirex17-05-2019 11:39:59 // 116743
Én közel 300ezret mentm eddig két 159-es alfával de még egyszer sem láttam hogy regenerált volna. Ki érti ezt...
WarbiRunner (Gyuri)17-05-2019 10:54:02 // 116742
Tolja az elejét? Az hogy lehet :-DD
Komolyra fordítva : a sűrűbb olajcsere indokoltlehet akár 8-9e-nél. Figyeld a nívót, hogy hígul e az olaj, megy e feljebb a szint. Alapból hondolom a 15e-t tartod, de ha napi szintű a városi használat, akkor a sok regeneráció szerintem is indokolja a hamarabbi cserét.

A gumi az kényes pont a 2.4-en. :-) Egy új, jó gumi szépen tartja az elejét, és ez nagyon kell is neki szeri tem. A YouTube - on a Brera 2.4 Hungaroringes tesztjét érdemes megnézni. Vizes az út, panaszkodik is a pilóta, hogy nagyon megy kifelé az orra. Ez alapvetően ilyen.
Ha vizen gyengébb a gumid, hamarabb kiadja. Nekem a használt Contik is hamar elengedték vizen, és nem nagy tempókra kell gondolni. Egy közepes gáz, balra kikanyarodás és már tolta is, nem kicsit.
Balu199017-05-2019 10:15:50 // 116741
Sziasztok.

Szeretnék egy röpke helyzetjelentést tenni az autómról a hengerfej csere után. Nos miután elhoztam kb. 1 hétig nem nagyon mentem vele sokat (nem bíztam benne, féltem tőle), de az azóta eltelt nem egész másfél hónap alatt sikerült belepumpálni több mint 1500 km (hétről-hétre egyre többet megy a vas). Az autó valami elképesztő lett, erős, dinamikus és nagyon jól fogyaszt (vegyes fogyasztás város-országút 40-60; 8,4 liter; pályán folyamatosan 7 liter alatt). Csövek nem keményednek, nincs vízfogyás (egyszer kellett kb másfél decit utána töltenem).
Egyedüli fájó dolog ami nekem nem tetszik az autóban, de ez sajnos mindegyikben megvan, hogy a regenerációkat nem jelzi sehogy, így csak érzésre megy a dolog, ha olyan jeleket mutat az autó, hogy elkezdi a regent akkor elmegyek autókázni.

A másik amiről szeretnék írni az a kocsira vett "alsó kategóriás" Taurus High Performance gumi. A Continental után azt kell mondjam, hogy kellemes csalódás. Egy kicsivel hangosabb és vízen bizonytalanabb. Vizes körülmények között nagyon meg kell gondolni, hogy mennyivel esel be egy kanyarba, mert képes nagyon eltolni az elejét, plusz a kigyorsítások viccesek tudnak lenni, amikor még negyedikbe forog a kerék.
Szárazon semmivel se rosszabb mint egy közép vagy egy felső kategóriás gumi.

Valamint lenne egy olajcserével kapcsolatos kérdésem is, mivel elég sokat megy városba, így a regenerációk száma magasabb, arra gondoltam, hogy az olajcsere periódust 8-9000 kilométer közé tenném, ezzel is óvva a motort. Erről mi a véleményetek?

Válaszotokat előre is köszönöm.
Giuntini17-05-2019 09:40:18 // 116740
Szíííp!!!!
Macccy16-05-2019 21:34:02 // 116738


Miszép. Tudom tudom, király a rendszám is :))
Shadin16-05-2019 18:58:04 // 116737
Nekem volt K&N a TBi-ben, de semmi értelmét nem fedeztem fel. Mondjuk a turbó megoldotta erőből. Most pusztán kíváncsiságból ilyen van venne: Pipercross Persze ennek sincs sok értelme, de jókat írtak róla :-)
Gyapi Ɨ|ѯ16-05-2019 09:51:32 // 116736
Köszönöm a segítségeket!
Úgy látom többet veszthetek, mint amennyit nyerhetek. Hallgatok rátok, ezután is megleszek nélküle.
Béci Ɨ|ѯ16-05-2019 09:28:29 // 116735
Elméletben stimmel, de gyakorlatban már semmit nem érezni belőle, hogy rugalmasabb lenne. Lehet, hogy a noname papírszűrénél jobban szűr, de a márkásnál (pl. Mann) biztosan nem. A sportszűrőnél a ráfújt olaj fogja meg a por nagy részét, ami viszont rámegy a légtömeg mérőre és szép lassan tönkre teszi azt.
Liquid16-05-2019 09:28:22 // 116734
Ez csak marketing duma :)
Jobban biztosan nem szűr, de a másik két dolog igazságtartalmában is erősen kételkedem.
Szívóhang lesz, az mondjuk jó :)
Gyapi Ɨ|ѯ16-05-2019 09:14:43 // 116733
azt olvastam, hogy rugalmasabb tőle kocsi, több levegőt kap, esetleg még jobban is szűr, mint egy névtelen papírszűrő, ezért gondolkodtam el rajta
Liquid16-05-2019 09:02:39 // 116732
Nekem ugyan nem volt, de a kollektív tapasztalat szerint a TS-eknél általában rontotott, jó esetben nem lett rosszabb. (kihegyezett) Szívómotornál csak a levegőszűrő cseréje, igen ritkán tud javítani az összképen.
Mindezek mellett az LMM élettartamát azért tudja csökkenteni.
Esetleg ha szívóhangot szeretnél, akkor valami száraz sportszűrőt tudnék javasolni, de inkább tegyél fel egy sportdobot :)
Béci Ɨ|ѯ16-05-2019 08:39:04 // 116731
Én használtam ilyet a 156 v6-ban, korábban pedig a 145 boxerban is. Nekem az a tapasztalatom, hogy semmi haszna nincs. Nincs tőle jobb hangja, nem megy jobban, cserébe viszont rendszeresen takarítani kell, ami kicsit macerás és az LMM sem igazán szereti.
Gyapi Ɨ|ѯ16-05-2019 08:36:18 // 116730
Üdv Cartársak!
Sportszűrő berakásán gondolkodom JTS-be. (K&N E-9281 Air Filter)
Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata, esetleg érvek ellene?
RomeoOne15-05-2019 23:00:06 // 116729
Mondjuk szerencsére nekem a B oszloptól hátrafelé max annyi számít a kocsiban, hogy a padlólemez alatt menjen hátra egy kardán hajtani :DDD
RomeoOne15-05-2019 22:59:09 // 116728
Nem is, hogy a nyílás nagyon kicsi a 159-hez képest, nekem az volt a benyomásom, hogy alacsony is a belmagassága. És tényleg mély.
WarbiRunner (Gyuri)15-05-2019 22:29:14 // 116727
Na mert használtban csak úgy válogat az ember :-) Különben sem azt vettem amit eredetileg akartam, szóval kb. mindegy, hogy mi lett volna a cél. Sosem tetszettek a kombik, de lassan a kobi vagy Quattroporte dilemma fog kirajzolódni, és hát ugye a másodikat csak nem akarhatom komolyan :-DDD
Amugy a 159-cel már megküzdünk így, végül is elfértünk.
droberto15-05-2019 21:47:21 // 116726
A 146 ötajtós.
Mièrt nem vettél akkor SW-t?
Az Alfás léptékkel pazar.
droberto15-05-2019 21:45:40 // 116725
Én szívesen elcserélném veled a mankókerekemet a gyári betéttel és vackokkal. 😁
Lagalább még jobban menne a feneke. 😁
droberto15-05-2019 21:41:12 // 116724
Mert mindig rohansz, sehol sem időzöl. :)
WarbiRunner (Gyuri)15-05-2019 20:52:20 // 116723
Ez a 159-nél is így van a kicsi nyílással már megküzdök. A 159 szűk oldalra is. A 146-ba behajítom a babakocsit a két kerékdob közé, a 159-nél nem fér be. Csak a csomagtartó végébe. Felfelé pedig a mélynyomó a gond, pont nem fér két bőrönd egymásra miatta. De élére sem csúsznak be.
WarbiRunner (Gyuri)15-05-2019 20:47:36 // 116722
Igen teljes pótkerék. Jó nehéz és nagy :-) Egy csomó helyet pazarol.
Erhard 242 (Pure Energy)15-05-2019 20:22:31 // 116721
nagyon kicsi a nyílás ellenben jó mély... ezért lett Stelvio nálam
Liquid15-05-2019 20:17:40 // 116720
neked teljes pótkereked van? Én kidobtam az idomot, amiben benne volt az emelő meg a többi cucc, és gyártottam egy kisebbet, amiben szintén elfér minden, és még marad 8 centi mély tároló. Így már elfér ott minden és a csomagtartóban nincs semmi.
WarbiRunner (Gyuri)15-05-2019 20:07:13 // 116719
Ez engem is érdekelne. Bíztam benne, hogy pont azt a plusz 50 litert adja egy Giulia, ami hiányzik a normális pakolhatósághoz. A Giulia-ban van pótkerék? Mert nálam az a vészterv a 159-hez, hogy kirámolom a bazinagy TI kereket a csomagtér aljából úgy nyerek egy csomó helyet.
fazek15-05-2019 19:50:07 // 116718
Én szeptemberben tettem fel az új lapátokat,még jók de már kezd csíkozni :-(
fazek15-05-2019 19:48:05 // 116717
Akkor ott valami nem kerek :-(
Nézesd meg valaki hozzáértővel vagy kérj meg egy cartársat a közeledben hogy megnézhesd az övét.
zoli97815-05-2019 19:40:08 // 116716
nekem is az van rajta, kb 4 hónapja eddig bírta volna?
zoli97815-05-2019 19:33:08 // 116715
Ezt már csak a poén kedvéért az mennyire normális, hogy az ablaktörlő szerkezet 2 csavarral és egy anyával van rögzítve, az anya ugye gyárilag bennt a csavar amire rácsavarod viszont nekem ez egy idő után forog csavarostól nem engedi jobban meghúzni ez minden autóban elforog vagy csak nekem?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.