igazság szerint engem sem érdekel,
a multkor megnéztem,20% on állt a telitödés
Forum >> 159
.......................14-09-2012 16:57:58 // 24500
droberto14-09-2012 16:53:06 // 24499
Az pedig kár! A PR gépezetnek inkább ezt kellet volna belesulykolni az emberekbe.
Bár a MiTO már könnyebben megteremti az optimális hőmérsékletet a DPF-nek a rengerációhoz!
Bár a MiTO már könnyebben megteremti az optimális hőmérsékletet a DPF-nek a rengerációhoz!
.......................14-09-2012 16:48:47 // 24498
ilyen még a Mito ban sincs,hogy kiírná a DPF% os telítettségét
még a mezei soför bepánikolna töle :)
még a mezei soför bepánikolna töle :)
droberto14-09-2012 16:30:23 // 24497
A kiírásra már nem emlékszem... :(
droberto14-09-2012 16:29:39 // 24496
Nálam is volt már! :( 104%
Az írt feltételeknek egyszerre kell teljesülniük.
Az írt feltételeknek egyszerre kell teljesülniük.
.....14-09-2012 16:27:47 // 24495
Igen, meg valamit ki is ír ha leteszteled a FES-ben. Amúgy nálam már volt 100% fölött is, de nem jelzett.
droberto14-09-2012 16:22:26 // 24494
droberto14-09-2012 16:15:52 // 24492
Nem értem milyen általános részről beszélsz.
Ez idáig én is azt gondoltam, hogy a széles gumi konstans tempónál többet eszik mint egy vékonyabb. De ez csak egy paraméter.
Én nem mást, hanem a saját nyári és téli kerekeimet hasonlítottam össze, fogyasztás tekintetében!
Ez idáig én is azt gondoltam, hogy a széles gumi konstans tempónál többet eszik mint egy vékonyabb. De ez csak egy paraméter.
Én nem mást, hanem a saját nyári és téli kerekeimet hasonlítottam össze, fogyasztás tekintetében!
droberto14-09-2012 16:09:51 // 24491
A Bridgestone Potenza eléggé távol áll a környezetbarát gumiktól (Energy Saver, EcoContakt, Cinturato), kifejlesztésénél nem ez volt a fő szempont, a Conti TS830 pedig, még a legrosszabb körülmények közt sem nevezhető közepes minőségű guminak!
A télim pedig csak 205 mm széles.
A télim pedig csak 205 mm széles.
droberto14-09-2012 15:59:35 // 24490
A fizika mást mond, mint amit a jelen körülmények produkálnak. A felület szempontjából. De: Biztosan van egy (vagy több) paraméter amivel nem számoluk! Pl. oldalfal merevség, gumikeverék keménység (surlódási együttható), mintázat.
Továbbá a fizika azt is mondja, hogy nagyobb kerék kevésbé veszít mozgási energiájából miközben úthibákon gördül át.
Ha nem hiszed modellezd le, és próbáld ki!
Továbbá a fizika azt is mondja, hogy nagyobb kerék kevésbé veszít mozgási energiájából miközben úthibákon gördül át.
Ha nem hiszed modellezd le, és próbáld ki!
.....14-09-2012 15:13:03 // 24489
A FES-ben le lehet teszteli a kijelzést és az működik.
droberto14-09-2012 14:53:33 // 24488
Azt gondolom, hogy ezek az adatok csak az ECU-ra vonatkoznak. A DPF telítettség kijelzéshez, a VDO-s óraegységet is kéne frissíteni, már ha egyáltalán létezik ilyen....
droberto14-09-2012 14:46:15 // 24487
Az enyém ilyen:
ISO- kód : FD 86 3D 04 19
FIAT cikkszám: 51812906
HW szám: 0281013138
HW változat: 00
SW szám: 1037389889
SW változat: 3442
Homologizációs szám: 93942
Programozás dátuma: 10/20/2007
ISO- kód : FD 86 3D 04 19
FIAT cikkszám: 51812906
HW szám: 0281013138
HW változat: 00
SW szám: 1037389889
SW változat: 3442
Homologizációs szám: 93942
Programozás dátuma: 10/20/2007
.....14-09-2012 14:29:02 // 24486
A műszerfalon kijelzi, illetve kiírja, hogy telített a DPF? Ennél a tiéd frissebb:
SW szám: 1037390938
SW változat: 3641
Homologizációs szám: 93955
Programozás dátuma: 07/09/2008
SW szám: 1037390938
SW változat: 3641
Homologizációs szám: 93955
Programozás dátuma: 07/09/2008
GTPeti14-09-2012 14:23:04 // 24485
Ha alaposan megnézed én az általános "melyikkel fogyaszt többet" részre reagáltam. Kivételek lehetnek, ha általánosítunk, akkor viszont almát hasonlítunk össze almával. És a nagyobb többet nyom. ;)
droberto14-09-2012 14:19:17 // 24484
Ha nem látom, én sem hiszem el! Ha nem így lenne, akkor már nem lennének meg a 19"-os kerekek!
GTPeti14-09-2012 14:18:53 // 24483
Ha egy alacsony gördülési ellenállású 235-öst hasonlítasz össze egy puha, közepes minőségű 215-ös télivel, akkor kijöhet az amit mondasz. Ha azonban azonos típuson belül vizsgáljuk a szélesebbel fogyaszt többet a nagyobb gördülési ellenállás miatt.
GTPeti14-09-2012 14:17:11 // 24482
A fizika jelenlegi állása, mást mond. :)
droberto14-09-2012 14:16:10 // 24481
Jelen van, de ez a tapasztalat!
droberto14-09-2012 14:15:22 // 24480
Meg tudod majd nézni, hogy melyik (mikori) szoftver van rajta?
GTPeti14-09-2012 13:28:30 // 24479
"A kerékméretnek csak a sok indulásos-gyorsításos részeknél (jellemzően városban) van jelentősége." Ha a szélességre gondolsz, szerintem nem így van. A felület-surlódás-veszteség folyamatos haladáskor ugyanúgy jelen van.
Piritu - 1.000.00014-09-2012 12:40:14 // 24478
Láttam, meg meg is van :-)
Shadin14-09-2012 12:31:44 // 24477
Ne frissíts rajta sw-t. nekem azóta fél literrel többet eszik és/mert gyakrabban regenerálja DPF-et. így oldották meg gyakori limpelést?
sas-15914-09-2012 10:48:15 // 24476
OFF Autókereskedőkben tegnap egy piros Lancia Delta Integrale HF-et újítottak fel. Nagy kedvenc és végülis tesó. Emellett brutális élményautó, 2 haveromnak is volt.
Liquid14-09-2012 10:05:05 // 24474
az se rossz, de a szivargyuszi szimpatikusabb
a középkonzolt azért kell szétkapnom, mert mögötte tudom átvinni a kábelt a fenti légbeömlőhöz
a középkonzolt azért kell szétkapnom, mert mögötte tudom átvinni a kábelt a fenti légbeömlőhöz
droberto14-09-2012 10:01:26 // 24473
.......................14-09-2012 09:58:52 // 24472
a kesztyütartó nem pálya?
könnyebb kivenni mint a kkonzolt,és nem karcolod össze az alut
ott is van + a világításnak
könnyebb kivenni mint a kkonzolt,és nem karcolod össze az alut
ott is van + a világításnak
Liquid14-09-2012 09:46:45 // 24471
köszi, ez hasznos, szétkapom hétvégén ás meglátom mit lehet tenni :)
droberto14-09-2012 09:43:26 // 24470
droberto14-09-2012 09:36:07 // 24468
droberto14-09-2012 09:34:35 // 24467
droberto14-09-2012 09:25:34 // 24466
1.
Én anno,
amikor ideiglenesen beraktam az AVX-1-et összekötöttem (egy idegen vezetékkel) az állandó tápot a kapcsolószállal és így állandóan ment. Egyébként ahogy Piritu is mondja a 159-ben meg van fordítva valamiért ez a két vezeték. Nem jó megoldás ez mert így állandóan ki-be kell kapcsolgatni, ami jellemzően nyomvatartósdit jelent.
A profibb megoldás ahogy GTPeti is írja egy késleltető áramkör építése. Én anno terveztem egy ilyet a Tipoba, de nem lett belőle semmi. Maradt a gyújtásos megoldás.
Egyébként a gyári is ilyen késleltetős, 20 perc után kikapcsol:

Engem is érdekel a téma mert aftersale-es fejet akarok én is kormánygomb illesztővel. Nem tudom, hogy egy illesztő sem tudja ezt a bekapcsolás késleltetést "megtartani". Valami módja biztosan van ennek...
2.
Ha leveszed a középkonzol alumínium burkolatát, akkor ki tudod szerelni a gyújtáskapcsolót, ott lenni kell állandó, és "gyujtásos" feszültségnek is. Azt azért nézd meg, hogy mit dugsz rá. A kapcsolónak 15A-es biztosítéka van.
Én anno,

A profibb megoldás ahogy GTPeti is írja egy késleltető áramkör építése. Én anno terveztem egy ilyet a Tipoba, de nem lett belőle semmi. Maradt a gyújtásos megoldás.
Egyébként a gyári is ilyen késleltetős, 20 perc után kikapcsol:

Engem is érdekel a téma mert aftersale-es fejet akarok én is kormánygomb illesztővel. Nem tudom, hogy egy illesztő sem tudja ezt a bekapcsolás késleltetést "megtartani". Valami módja biztosan van ennek...
2.
Ha leveszed a középkonzol alumínium burkolatát, akkor ki tudod szerelni a gyújtáskapcsolót, ott lenni kell állandó, és "gyujtásos" feszültségnek is. Azt azért nézd meg, hogy mit dugsz rá. A kapcsolónak 15A-es biztosítéka van.
Liquid14-09-2012 09:21:16 // 24465
nem sajna
.......................14-09-2012 08:55:56 // 24464
mekkora kerékkel?
.......................14-09-2012 08:53:58 // 24463
az ami benne van alul rédió ,nem GPS es?
Liquid14-09-2012 08:13:15 // 24462
köszi mindkettőtöknek, elsőre megpróbálom a felcserélős dolgot aztán lehet hogy megspékelem még egy kapcsolóval is...
Én is a szivargyuszira gondoltam, csak az messze van :) de mindegy majd megoldom
már csak az a kérdés hogy tudok mögébújni a középkonzol burkolatnak?
Én is a szivargyuszira gondoltam, csak az messze van :) de mindegy majd megoldom
már csak az a kérdés hogy tudok mögébújni a középkonzol burkolatnak?
Piritu - 1.000.00014-09-2012 07:07:28 // 24461
Megnézném a bekötését, hogy jó-e. Az Alfa ISO csatlakozójában gyári esetben a fix 12Volt és a kapcsolt 12Volt fel van cserélve. Ahogy látom nem gyári a rádiód, ilyen esetben a két vezetéket fel kell cserélni a csatiban, mert az új rádió valószínűleg szabványosan van bekötve.
Áramot mindkét helyről vihetsz. Én a szivargyújtóról vinnék, mert az is kapcsolt és "bírja" a terhelést.
Áramot mindkét helyről vihetsz. Én a szivargyújtóról vinnék, mert az is kapcsolt és "bírja" a terhelést.
GTPeti13-09-2012 23:11:27 // 24460
Kieg.: Az enyém pl. levett előlap mellett is full standby-ba megy, tehát emiatt mégsem kell a lent leírt mod., kaphat a gyújtásbemeneten is állandó pluszt. (Az előlapmechanika kímélése végett persze mégis jobb úgy.)
GTPeti13-09-2012 23:09:37 // 24459
Az első kérdésre válaszolnék. Én is utálom, ha csak gyújtás mellett szól a rádió. Ugyanakkor, sok típus (pl. az enyém is...) csak akkor megy igazán standby-ba, ha nincs a gyújtásbemenetén fesz. Márpedig ez fontos, különben kinyírja az akksit a 100-150mA konstans áramfelvétel. HA a te rádiód is ilyen fajta, akkor a megoldás egy pl. a kesztyűtartóban (vagy még jobb helyen) elhelyezett nyomógomb, amivel gyújtást tudsz szimulálni a rádiónak. (Gyakorlottabbak késleltető áramkört használnak, hogy ne csak a gombnyomás pillanatában legyen ott a gyújtásjel, hanem mondjuk 30mp-ig.) A bekapcsolt rádió pl. az antenna vezérlőkimenetéről pedig meghajthat egy relét, ami onnantól átveszi a "gyújtásjel-tartás" feladatot.
Liquid13-09-2012 22:54:26 // 24458
lenne 2 villanyos kérdésem az urakhoz! :)
1. a rádióm csak gyújtás mellett működik, gondolom megoldható hogy anélkül is menjen, mit kell átkötnöm hozzá?
2. középkonzol feletti középső külön álló légbeömlőbe szereltem 12V-os csatlakozót a GPS-hez, hogyan tudok oda vinni áramot, illetve honnan lenne célszerű "szerezni"? A rádiótól, vagy a szivargyuszitól?
1. a rádióm csak gyújtás mellett működik, gondolom megoldható hogy anélkül is menjen, mit kell átkötnöm hozzá?
2. középkonzol feletti középső külön álló légbeömlőbe szereltem 12V-os csatlakozót a GPS-hez, hogyan tudok oda vinni áramot, illetve honnan lenne célszerű "szerezni"? A rádiótól, vagy a szivargyuszitól?
Dömpi (il dottore)13-09-2012 22:35:32 // 24457
Nincs nagy titok. Még a nyáron hoztam Tatabányáról, amikor amikor elszállt a kettőstömegűm. A srác csak úgy nekem adott két hangszórórácsot. Az egyik krómkeretes a másik nem. Nekem a nem krómkeretes való a kocsiba. (ha a másik kell valakinek szóljon, odaadom szívesen).
Viszont a gond az, hogy belülről szerelhető...gondoltam naívan, és leszedtem a kárpitot.
Srácok! Ez valójában nem szerelhető, csak barkácsolható. Belül ugyanis hozzá van forrasztva a kárpithoz.
A szerelő haverom - hosszas unszolásomra - egy forrasztópáka segítségével "pöttyözte" össze. Kívülről nem látszik semmi, de ha valaki megint berúgja akkor már kárpittal együtt lesz a csere.
Egy szó mint száz: csak bontóban fogsz kapni, mert egyébként nem szerelhető.
Viszont a gond az, hogy belülről szerelhető...gondoltam naívan, és leszedtem a kárpitot.
Srácok! Ez valójában nem szerelhető, csak barkácsolható. Belül ugyanis hozzá van forrasztva a kárpithoz.
A szerelő haverom - hosszas unszolásomra - egy forrasztópáka segítségével "pöttyözte" össze. Kívülről nem látszik semmi, de ha valaki megint berúgja akkor már kárpittal együtt lesz a csere.
Egy szó mint száz: csak bontóban fogsz kapni, mert egyébként nem szerelhető.
Dömpi (il dottore)13-09-2012 21:42:31 // 24456
Hát akkor tőlem is néhány valós adat:
táv: cégtől hazáig egyik úton 16 km, a másikon 18 km
menetidő: elsőnél 12 perc a másodiknál 14 perc
átlagsebesség: az elsőnél 76 km/h, a másodiknál 73 km/h
átlagfogyi: elsőnél 7,6 l/100 km, a másiknál 6,8 l/100km
dátum: első aug. 29 a második mai (az elsőnél ment a klíma, ma lájtosan a fűtés)
és íme a fotók:


táv: cégtől hazáig egyik úton 16 km, a másikon 18 km
menetidő: elsőnél 12 perc a másodiknál 14 perc
átlagsebesség: az elsőnél 76 km/h, a másodiknál 73 km/h
átlagfogyi: elsőnél 7,6 l/100 km, a másiknál 6,8 l/100km
dátum: első aug. 29 a második mai (az elsőnél ment a klíma, ma lájtosan a fűtés)
és íme a fotók:


DrB13-09-2012 21:31:56 // 24455
Kösz a tippet, rákérdezek nála. :)
DrB13-09-2012 21:31:12 // 24453
Márkaszerviz, mármint amelyiket idekint mekérdeztem, azt a választ adta, hogy csak a komplet belső ajtóborítást beszerezhető. Erről maguk is lebeszéltek az ára miatt. Erhardnál és Csörinél is próbálkoztam ezügyben, sajnos, eddig ők sem tudtak segíteni. Az eBayt még nem néztem, s bontó fel sem voltam még. Kiváncsi vagyok, Dömpi hogy szerezte?
GTPeti13-09-2012 21:14:26 // 24452
eBay / bontó / márkaszervíz.
DrB13-09-2012 20:48:04 // 24451
Nekem az bal első ajtó alsó nagy hangszórórácsát kellene kicserélnem (egy szép havas téli estén megcsúsztam, és beletérdeltem...). Hol lehet beszerezni?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
533
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV