Forum >> 159
Liquid14-09-2012 09:21:16 // 24465
nem sajna
.......................14-09-2012 08:55:56 // 24464
mekkora kerékkel?
.......................14-09-2012 08:53:58 // 24463
az ami benne van alul rédió ,nem GPS es?
Liquid14-09-2012 08:13:15 // 24462
köszi mindkettőtöknek, elsőre megpróbálom a felcserélős dolgot aztán lehet hogy megspékelem még egy kapcsolóval is...
Én is a szivargyuszira gondoltam, csak az messze van :) de mindegy majd megoldom
már csak az a kérdés hogy tudok mögébújni a középkonzol burkolatnak?
Én is a szivargyuszira gondoltam, csak az messze van :) de mindegy majd megoldom
már csak az a kérdés hogy tudok mögébújni a középkonzol burkolatnak?
Piritu - 1.000.00014-09-2012 07:07:28 // 24461
Megnézném a bekötését, hogy jó-e. Az Alfa ISO csatlakozójában gyári esetben a fix 12Volt és a kapcsolt 12Volt fel van cserélve. Ahogy látom nem gyári a rádiód, ilyen esetben a két vezetéket fel kell cserélni a csatiban, mert az új rádió valószínűleg szabványosan van bekötve.
Áramot mindkét helyről vihetsz. Én a szivargyújtóról vinnék, mert az is kapcsolt és "bírja" a terhelést.
Áramot mindkét helyről vihetsz. Én a szivargyújtóról vinnék, mert az is kapcsolt és "bírja" a terhelést.
GTPeti13-09-2012 23:11:27 // 24460
Kieg.: Az enyém pl. levett előlap mellett is full standby-ba megy, tehát emiatt mégsem kell a lent leírt mod., kaphat a gyújtásbemeneten is állandó pluszt. (Az előlapmechanika kímélése végett persze mégis jobb úgy.)
GTPeti13-09-2012 23:09:37 // 24459
Az első kérdésre válaszolnék. Én is utálom, ha csak gyújtás mellett szól a rádió. Ugyanakkor, sok típus (pl. az enyém is...) csak akkor megy igazán standby-ba, ha nincs a gyújtásbemenetén fesz. Márpedig ez fontos, különben kinyírja az akksit a 100-150mA konstans áramfelvétel. HA a te rádiód is ilyen fajta, akkor a megoldás egy pl. a kesztyűtartóban (vagy még jobb helyen) elhelyezett nyomógomb, amivel gyújtást tudsz szimulálni a rádiónak. (Gyakorlottabbak késleltető áramkört használnak, hogy ne csak a gombnyomás pillanatában legyen ott a gyújtásjel, hanem mondjuk 30mp-ig.) A bekapcsolt rádió pl. az antenna vezérlőkimenetéről pedig meghajthat egy relét, ami onnantól átveszi a "gyújtásjel-tartás" feladatot.
Liquid13-09-2012 22:54:26 // 24458
lenne 2 villanyos kérdésem az urakhoz! :)
1. a rádióm csak gyújtás mellett működik, gondolom megoldható hogy anélkül is menjen, mit kell átkötnöm hozzá?
2. középkonzol feletti középső külön álló légbeömlőbe szereltem 12V-os csatlakozót a GPS-hez, hogyan tudok oda vinni áramot, illetve honnan lenne célszerű "szerezni"? A rádiótól, vagy a szivargyuszitól?
1. a rádióm csak gyújtás mellett működik, gondolom megoldható hogy anélkül is menjen, mit kell átkötnöm hozzá?
2. középkonzol feletti középső külön álló légbeömlőbe szereltem 12V-os csatlakozót a GPS-hez, hogyan tudok oda vinni áramot, illetve honnan lenne célszerű "szerezni"? A rádiótól, vagy a szivargyuszitól?
Dömpi (il dottore)13-09-2012 22:35:32 // 24457
Nincs nagy titok. Még a nyáron hoztam Tatabányáról, amikor amikor elszállt a kettőstömegűm. A srác csak úgy nekem adott két hangszórórácsot. Az egyik krómkeretes a másik nem. Nekem a nem krómkeretes való a kocsiba. (ha a másik kell valakinek szóljon, odaadom szívesen).
Viszont a gond az, hogy belülről szerelhető...gondoltam naívan, és leszedtem a kárpitot.
Srácok! Ez valójában nem szerelhető, csak barkácsolható. Belül ugyanis hozzá van forrasztva a kárpithoz.
A szerelő haverom - hosszas unszolásomra - egy forrasztópáka segítségével "pöttyözte" össze. Kívülről nem látszik semmi, de ha valaki megint berúgja akkor már kárpittal együtt lesz a csere.
Egy szó mint száz: csak bontóban fogsz kapni, mert egyébként nem szerelhető.
Viszont a gond az, hogy belülről szerelhető...gondoltam naívan, és leszedtem a kárpitot.
Srácok! Ez valójában nem szerelhető, csak barkácsolható. Belül ugyanis hozzá van forrasztva a kárpithoz.
A szerelő haverom - hosszas unszolásomra - egy forrasztópáka segítségével "pöttyözte" össze. Kívülről nem látszik semmi, de ha valaki megint berúgja akkor már kárpittal együtt lesz a csere.
Egy szó mint száz: csak bontóban fogsz kapni, mert egyébként nem szerelhető.
Dömpi (il dottore)13-09-2012 21:42:31 // 24456
Hát akkor tőlem is néhány valós adat:
táv: cégtől hazáig egyik úton 16 km, a másikon 18 km
menetidő: elsőnél 12 perc a másodiknál 14 perc
átlagsebesség: az elsőnél 76 km/h, a másodiknál 73 km/h
átlagfogyi: elsőnél 7,6 l/100 km, a másiknál 6,8 l/100km
dátum: első aug. 29 a második mai (az elsőnél ment a klíma, ma lájtosan a fűtés)
és íme a fotók:
táv: cégtől hazáig egyik úton 16 km, a másikon 18 km
menetidő: elsőnél 12 perc a másodiknál 14 perc
átlagsebesség: az elsőnél 76 km/h, a másodiknál 73 km/h
átlagfogyi: elsőnél 7,6 l/100 km, a másiknál 6,8 l/100km
dátum: első aug. 29 a második mai (az elsőnél ment a klíma, ma lájtosan a fűtés)
és íme a fotók:
DrB13-09-2012 21:31:56 // 24455
Kösz a tippet, rákérdezek nála. :)
DrB13-09-2012 21:31:12 // 24453
Márkaszerviz, mármint amelyiket idekint mekérdeztem, azt a választ adta, hogy csak a komplet belső ajtóborítást beszerezhető. Erről maguk is lebeszéltek az ára miatt. Erhardnál és Csörinél is próbálkoztam ezügyben, sajnos, eddig ők sem tudtak segíteni. Az eBayt még nem néztem, s bontó fel sem voltam még. Kiváncsi vagyok, Dömpi hogy szerezte?
GTPeti13-09-2012 21:14:26 // 24452
eBay / bontó / márkaszervíz.
DrB13-09-2012 20:48:04 // 24451
Nekem az bal első ajtó alsó nagy hangszórórácsát kellene kicserélnem (egy szép havas téli estén megcsúsztam, és beletérdeltem...). Hol lehet beszerezni?
GTPeti13-09-2012 20:19:51 // 24450
"de nekem van 30 a pillanatnyi fogyi" Ezt kb. bármelyik autónál el lehet érni, semmit sem jelent. ;)
direttore13-09-2012 20:02:49 // 24449
8,4 városban, de nekem van 30 a pillanatnyi fogyi, chip:)) meg nem csusztatott kuplunggal járok:)
.......................13-09-2012 18:19:03 // 24448
neked mennyi a fogyid?
direttore13-09-2012 18:14:31 // 24447
Nem csoda, nem 2.4 motorok azok, csak 1,9, meg ha jol emlékszem 8v , de szerintem szél fujja hátulról.
Piros Madaaar13-09-2012 17:33:11 // 24446
hm akkor az en 1.9 sokat eszik.. nembirom 7,2 ala levinni de ez is ritka.inkabb a 7,8. :-( vagy bena vagyok :-) (klimaval)
Liquid13-09-2012 15:48:41 // 24445
magam is meglepődtem :) mondjuk gyakorlatilag ugyanaz volt az útvonal 90% autópálya
droberto13-09-2012 15:46:46 // 24444
Meglehetősen kiegyensúlyozottan vezetsz! :)))
Liquid13-09-2012 12:15:00 // 24443
tegnap megvolt a második teletankolásos fogyasztásmérés, az előzőnél 9,22 most 9,21 lett az átlag. A comp. 8,9-et mutat az összes eddigi alapján.
Liquid13-09-2012 12:13:16 // 24442
szigoruan 2.42 dl /üveg :)
a belga sör nagyon OK, de mé' pont a Kriek? :)
a belga sör nagyon OK, de mé' pont a Kriek? :)
Piritu - 1.000.00013-09-2012 12:08:40 // 24441
Sőt, 35-ön is :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2012 11:42:43 // 24440
5,9 ilyen keveset a lányok isznak nálunk az alap a 10.0 pálinkából mellé jöhet a belga meggyes sör :)
Liquid13-09-2012 11:16:10 // 24439
én láttam már bőven 30 felettit :)
Coolby13-09-2012 10:58:21 // 24438
jahh és nem regenerált...
Coolby13-09-2012 10:58:09 // 24437
Pillanatnyi fogyim épp tegnap nézegetve volt olyan 33-34 liter is... Átlagfogyim most sok városi használattal 9,4 liter körül alakul, és néha elgurul a gyógyszer és "átugrok" pár tötymörgőt. Nem városban pirostól pirosig állapotban átlagom inkább 8,3-8,5 körül lehet. Egyszer feltöttyögtem Pestre 120 km-t szépen, akkor 6,8 volt, de ilyet nem fogok többet :)
Valószínű egy chiptuningos optimalizálást meg kellene csinálnom első körben, attól városi fogyim enyhülne... Amíg jó DPF-em (márpedig még jó), addig azt kiírni nem akarom, érdemes így is a chiptuningot megcsinálni? Ha jól hallottam árazásokat, úgyis külön számolják fel az optimalizálást és a DPF kiírást...
Valószínű egy chiptuningos optimalizálást meg kellene csinálnom első körben, attól városi fogyim enyhülne... Amíg jó DPF-em (márpedig még jó), addig azt kiírni nem akarom, érdemes így is a chiptuningot megcsinálni? Ha jól hallottam árazásokat, úgyis külön számolják fel az optimalizálást és a DPF kiírást...
'''''13-09-2012 10:51:20 // 24436
Na végre valaki! Már nem bírom hallgatni az 5.9-es fogyikat! :-)
droberto13-09-2012 10:43:38 // 24435
Igen a tömeg az sok! Az elmúlt kb 6000 km-en átlag 7-et evett, ami nem rossz. Ha viszont meg figyelembe vesszük, hogy a város csak ~20% és, hogy városon kívül általában työtymörgök, illetve vesszük a konkurenciát akkor viszont nem is kevés. Az új 3-as 2.0-es dízele "álítólag" vízbűl veszi ki az zokszigént! :)
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2012 10:42:23 // 24434
pillanatnyit? volt már 30-on is :)))
'''''13-09-2012 10:41:04 // 24433
Múltkor a pillanatnyit sikerült 19.6-ra feltornázni.Na,ezt már túllépte valaki? :-)
droberto13-09-2012 10:36:21 // 24432
Ebben a távban nincs semmi lassítás gyorsítás? Ha van, már nekem is feljebb megy a nyárival! Pl legutóbb amikor alapvetően 90-100-al mentem, de egyszer 1x-2x elgurult a gyógyszer, az átlag 5,8 helyett 6,8 lett. Télivel ez kb. 6,2 lett volna.
.......................13-09-2012 10:35:15 // 24431
szerintem a te 159Sw d qrva jól fogyaszt ,ha azt nézzük ,hogy a Mito hoz képest 1,5* nehezebb
szerintem ettöl a 159 es kategóriában semmi nem fogyaszt jobban
szerintem ettöl a 159 es kategóriában semmi nem fogyaszt jobban
droberto13-09-2012 10:31:49 // 24430
Hmm...
Gondolom az oda-vissza utat átlagoltad (ha ennyiszer mérted). Nekem egy 70 km re levő településre menet 5,9 szokott lenni átlagosan a fogyasztásom, visszafele pedig 5,6 l/100km. (Már a DPF telítetséget is kezdem belevenni a mérésekbe.) A falu a tengerszinthez viszonyítva 64 m-el van magasabban.
Mi a gumik pontos mérete? Átmérőkülönbség van köztük? Bár szerintem 1 liter különbség akkor sem adódhat.
Nekem a átmérőben a 19,5 mm-el nagyobb nyári kerék, 1,5-2 dl-el vitte lejjebb a tényleges fogyasztást a comp által jelzetthez képes.
Gondolom az oda-vissza utat átlagoltad (ha ennyiszer mérted). Nekem egy 70 km re levő településre menet 5,9 szokott lenni átlagosan a fogyasztásom, visszafele pedig 5,6 l/100km. (Már a DPF telítetséget is kezdem belevenni a mérésekbe.) A falu a tengerszinthez viszonyítva 64 m-el van magasabban.
Mi a gumik pontos mérete? Átmérőkülönbség van köztük? Bár szerintem 1 liter különbség akkor sem adódhat.
Nekem a átmérőben a 19,5 mm-el nagyobb nyári kerék, 1,5-2 dl-el vitte lejjebb a tényleges fogyasztást a comp által jelzetthez képes.
.......................13-09-2012 10:21:10 // 24429
bárhogy is nézzük 6 helyett 5 az 17% os fogyasztáscsökkenés
szerintem nem minimális
szerintem nem minimális
.......................13-09-2012 10:17:31 // 24428
Kipróbáltam a Mito van vagy 100*
ugyanaz a táv ,ugyanaz a seb tmpomattal
nekünk a 195 össel 1Literrel kevesebbet eszik (5öt)mint a 215 el
ugyanaz a táv ,ugyanaz a seb tmpomattal
nekünk a 195 össel 1Literrel kevesebbet eszik (5öt)mint a 215 el
droberto13-09-2012 10:06:36 // 24427
Így van, van jelentősége, de minimális! Én figyelembe véve a comp fogyasztásmérésének torzítását is, a nagyobb átmérő miatt, nem mérek többet 0,5-1 dl-el a nagy kerékkel. Természetesen nem tudok egyforma laborkörülményeket produkálni.
Többek közt ezért is menekülhettek meg a ti kerekek az eladástól.
Próbáld ki a MiTo val. Menj most egy 30 km-es tempomatos etapot, és menj egy ugyan ilyet, ugyanott télen is!
Városban meg kész horror, (bevásárlós - 5x-6x beindítós) 5-15 km-en, simán benyeli a 10-11! litereket. Ugyanez a 16"-os kerékkel: 8-8,5 liter télen! (amikor is a futás 60-90%-a nem üzemmeleg motorral történik)!
Többek közt ezért is menekülhettek meg a ti kerekek az eladástól.
Próbáld ki a MiTo val. Menj most egy 30 km-es tempomatos etapot, és menj egy ugyan ilyet, ugyanott télen is!
Városban meg kész horror, (bevásárlós - 5x-6x beindítós) 5-15 km-en, simán benyeli a 10-11! litereket. Ugyanez a 16"-os kerékkel: 8-8,5 liter télen! (amikor is a futás 60-90%-a nem üzemmeleg motorral történik)!
.......................13-09-2012 09:49:40 // 24426
"A kerékméretnek csak a sok indulásos-gyorsításos részeknél (jellemzően városban) van jelentősége."
miért ,ha egyenletesen halan akkor is nagyobb a felület ,és így a gördülési ellenállás is
az Auto tömegének van jelentösége a gyorsítás megállásos üzemben ,a fogyasztás szemszögéböl
ez Fizika nem az én vélemenyem
miért ,ha egyenletesen halan akkor is nagyobb a felület ,és így a gördülési ellenállás is
az Auto tömegének van jelentösége a gyorsítás megállásos üzemben ,a fogyasztás szemszögéböl
ez Fizika nem az én vélemenyem
droberto13-09-2012 09:45:21 // 24424
A kerékméretnek csak a sok indulásos-gyorsításos részeknél (jellemzően városban) van jelentősége. Az gondolom, hogy a Pityukoma is konstans tempóval érte el az alábbi értékeit.
Nekem ugyan olyan kerekem van télen, mint neki, és azzal sem tudtam még bemenni egy adott szakaszon 5,5 alá. Városban viszont a 19-es kerék a 16-oshoz képest 1,5-2 liter fogyasztástöbbletet generál.
Nekem ugyan olyan kerekem van télen, mint neki, és azzal sem tudtam még bemenni egy adott szakaszon 5,5 alá. Városban viszont a 19-es kerék a 16-oshoz képest 1,5-2 liter fogyasztástöbbletet generál.
Csosznorbert13-09-2012 09:35:29 // 24423
jó cuccok, sokat használtunk ilyet nyilászárószerelésnél a tokrögzitő behajtására. van bennük izom :))
Csosznorbert13-09-2012 09:34:23 // 24422
sok lehetett a gyomorsava valamelyik galambnak :DDDD
.......................13-09-2012 09:33:37 // 24421
igen ilyen
olyan mint a légkulcs a gumisnál ,csak villanyal megy
tengelyvéganya meglazítás 5 másodperc
olyan mint a légkulcs a gumisnál ,csak villanyal megy
tengelyvéganya meglazítás 5 másodperc
Csosznorbert13-09-2012 09:19:53 // 24420
ütvecsavarozó? :P
.......................13-09-2012 09:03:58 // 24419
sokkal kisebb a kerék az övén
nekünk a Mito n 215röl 195 télire cserekor 1 litert csökken a fogyi!
nekünk a Mito n 215röl 195 télire cserekor 1 litert csökken a fogyi!
Liquid13-09-2012 08:20:03 // 24418
na faktor az van :) Én alapvetően nem bírok eco-módban vezetni :) Viszont a 159 hangszigetelése és ereje miatt álandóan azon kapom magam hogy már megint túl gyorsan megyek :) Szóval ismerős a dolog.
droberto13-09-2012 07:55:32 // 24417
A faktor :): Eddig egész jól bírtam a poroszkálást, de mostanában egyre jobban előtör belőlem is a vágy, és ilyenkor hamar besípol a 150 km/h-ra beállított sebesség csökkentésére figyelmeztető hang. :) Ezen mindig nagyon meglepődöm!
Mindig elhatározom, hogy na most beviszem 5,5 alá (valós 90 alatt azért nem megyek), de ebből legutóbb is pl. 6,8 lett.
Mindig elhatározom, hogy na most beviszem 5,5 alá (valós 90 alatt azért nem megyek), de ebből legutóbb is pl. 6,8 lett.
GTPeti12-09-2012 23:23:34 // 24416
Ez számomra is talány. Ennyit még a könnyebb 156-ból is max. tartós 70-80kmh-val lehet kicsikarni... De az emberi (és alfás) faktor miatt szinte lehetetlen. B)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
531
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?