Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2012 22:33:42 // 22271
az 5-ös prémium márka és jól sikerült minőségileg az 525 az 530 kisebb turbóval más befecskendezővel stb, nagy köbcenti kevés lóerő jó párosítás....persze van erre ellenpélda is 5 henger sok ló és még is bírja :DDD
Roll198306-07-2012 22:19:29 // 22269
Erhard melyik autóra sütnéd a legmegbízhatóbb címkét, persze nem Suzuki kategóriában? Kíváncsi vagyok.
GTPeti06-07-2012 22:08:26 // 22268
Bocs, én nem általánosságban kérdeztem. Hanem konkrétan ARRÓL a hathengeres BMW blokkról, amit az imént szidtak (535d) ÉS dícsértek (525d) a cartársak.
Általánosságban egyértelmű a helyzet... B)
stukker198706-07-2012 22:05:29 // 22267
Bár nem engem kérdeztél,de azért én is elmondom a véleményem:)

Szerintem nem kérdés,hogy minél kisebb igénybevételnek van kitéve annál tartósabb. Tehát nagyobb lökettérfogat kisebb teljesítménnyel=hosszabb élettartam.

Azt hiszem Erhard kolléga példája erre a kamionok tartóssága...


Akkor viszont egy dologra leszek kiváncsi: Hogyan bírják majd az 1.4-es 140-150Le-s turbos vadállatok. Ráadásul nagyrésze városban van használatban....
GTPeti06-07-2012 21:45:40 // 22266
Te is arra tippelsz, hogy ez a megbízhatóság valószínüleg abból ered, hogy 184LE-re van lefojtva az a háromezres motor?
Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2012 21:37:38 // 22265
ezt csak megerősíteni tudom
.......................06-07-2012 21:25:55 // 22264
..hát ,el kell szomorítsalak de a BMW 525d nagyon sok ismerősömnél simán SEMMI baja 200ezrerkm es futásteljsítménynél,
nem egyet hallottam,mint az új ,úgy ketyeg a motorja
százötvenkilenc06-07-2012 21:21:40 // 22263
Meg az mellett nem is élvezem,Ki sem birnék benne 150 000 ret Jellegtelen sváb szar.
Inkább az L200-asom.Az legalább munkagépsárjáróhobbiautó és miegymás egyben.
Júlia06-07-2012 21:14:45 // 22262
Tudna nekem ajánlani valaki tetőcsomagtartót 159 sedanra?Az előző autómra olyan "gagyit"sikerült vennem hogy a kocsi tetejéről leszedte a festéket pedig csak nyaralások alkalmával tettem fel.Most szeretném ezt elkerülni.
százötvenkilenc06-07-2012 21:13:06 // 22261
Pedig DE!
Eltömődik minden Főleg az uj CR disel VW,meg a d4d cat,És persze a legújabb Lexusok is szintén d4d.
De az A4 Tfsi is tud csapágyas lenni 244000 kmnél már másodszor,Rengeteg pdtdi turbója kapja fel az olajat a Tdcikkel eggyütt és zsugoritja a hajtókarokat Hdi olvasztja a dugókat 1.9 dci töri a főtengelyt,2.0 pdtdi olajszivattyuhiba miatt egy pillanat alatt megöli a turbót és a balance tengelypárt/1misiért minden előjel nélkül.1.3 suzukiból ma szedtem ki 2 törött dugattyut A saját pajeróm a télen törte össze a 4-di dugót,de a héten cseréltünk motort 1.4 benz 307 be.
Sorolhatnám még de hidd el egyik nagyobb kalap szar mint a másik
Egyébként ha cr diesel motoros autót akarsz hidd el hogy olyanok mint az androidos telefonok.A külsejükről érdemes beszélni de belül mind szinte ugyanaz.Sokszor még a beszállitók is.
Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2012 21:01:43 // 22260
persze hogy eldugul a gyári ajánlott 5w40-es olajtól ne is várjál csodát Skull autóját 5w30 castrollal használták érdekes nála jó a DPF ...
Piritu - 1.000.00006-07-2012 20:59:28 // 22259
Nem fogom, nem érdekel. Az 535 se fogott meg, pedig az igencsak ment. :-P
13706-07-2012 20:51:54 // 22258
Ezek anekdotikus példák. Aki ezekért rajong, annak alfaowner-en voltak hasonló horror történetek 159-ekről is. Az ugyanakkor igaz, és ezt írtam is, hogy minden modern dízel hasonló gondokkal küzd. Csak az Alfa többel.

Az állításom nem az, hogy Audinál, BMWnél, Peugeotnál ilyen nincs. Van. A kérdés az, hogy mi a különbség, mikor, és mennyivel többért kell cserélni a dolgokat egy Alfában, mint ezekben.

Ami nincs más típusnál, az a hengerfej-tőcsavar törés, a kormánymű csere, és bár a DPF-el is vannak mindenhol bajok, nincs még olyan autó, ami budapesti használatnál 500 kmenként elduguljon, pláne nem úgy, hogy rögtön limp modeba vágja az autót.


Piritu, lehet, hogy neked igen jó a 2.0 jtdm-ed, olyat még nem vezettem, csak 200 lóerős 2.4est. És 177/184 lóerős, az Alfánál 150 kilóval könnyebb BMW-t már igen. Ha egyszer teheted, te is próbáld ki.
GTPeti06-07-2012 20:49:25 // 22257
Ezzel együtt azóta sem térek magamhoz a mostani 320d 7,5-ös gyorsulásától. B)
GTPeti06-07-2012 20:42:02 // 22256
"a 159 csak 32.500 "

És abból minimum 15000 az AutoBild tesztjéről ír, amiben tönkrement a 159. Egyébként szinte minden 159, amit motorschaden kontextusban találni 2.4-es és vezérműszíj feszítőjének meghibásodása miatt állt le (ugrott át).
Piritu - 1.000.00006-07-2012 20:39:17 // 22255
A bömbire 41.700 találat, a 159 csak 32.500 :-DD
Piritu - 1.000.00006-07-2012 20:37:11 // 22254
A céges 535d is így járt 150 ezernél :-))
GTPeti06-07-2012 20:34:36 // 22253
Rákerestem. Abszolút nem reprezentatív az eredmény, de brutális történeteket írnak a 320d tulajok...
Fiatalon - minden ok nélkül - gallyramenő motorokról, 9000€-s számlákról. Egyszer-kétszer olvastam itt az Amorén JTD-nél bepisilő injektorról.
Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2012 20:30:56 // 22251
Toyota Land Cirkáló 2006-os 3.0did 150e-nél kuplungcsere addig bírja a gyári az a jó hogy a 6 gangoshoz alig van kuplungszett nálunk van 220e lendkerék nélkül szeretem az ilyen autókat, Seat Toledo 2.0TDI 150-e km porlasztó miatt lendkerék nyekk, szettel együtt cserés no meg a porlasztó csak gyári csere db-os 180e, Honda 2.2 dejzel 150e-nél főtengely szíjtárcsa csak gyári 110e, 320d-ről ne is beszéljünk BMW-ből csak 6hengerest a többi egy fos, Ford Mondeo 2009-es 2.0TDCI 80ekm-nél DPF kuka stb, stb, stb
Hála a jó istennek hogy ennyi szart gyártanak :)
Roll198306-07-2012 20:28:01 // 22250
Jó de ezeket a bmw-ket a bodzázók használják, érzék nélkül. :) Hidegen tapossa, hajtás után egyből leállítja, kannázik. Így már csak a főtengelyre nem tudok magyarázatot. :)
Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2012 20:25:05 // 22249
5 golf? 1.6 16V? nem szopsz velük? meddig? 100-150e-ig? utána kukás a blokkja....:P
Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2012 20:24:00 // 22248
mint alkatrészes had ne kezdjem sorolni melyik márkákra mit visznek de tévedésben vagy ha azt hiszed hogy kevesebbet mint az alfákra mondjuk a kedvenc példádnál maradva mutass nekem egy 156-os vagy 159-es 4 hengeres dízelt amiben 200e km-nél eltörött a főtengely, lepukkant a turbó, tönkre ment mind a 4 db porlasztó stb...elárulom 320d-ről van szó :P
GTPeti06-07-2012 20:21:22 // 22247
"Nem jött be az 5 henger hangja" Jóóó... szöveg. :))
Piritu - 1.000.00006-07-2012 20:19:32 // 22246
Nem jött be az 5 henger hangja, meg már nem is lehetett kapni újban :-DD
Roll198306-07-2012 20:03:45 // 22245
Én azt hittem neked 2.4 van. :D
Piritu - 1.000.00006-07-2012 20:02:34 // 22244
A bömbi 320-ban 2,4-es motor van? :-OO
Piritu - 1.000.00006-07-2012 20:01:50 // 22243
Az általad említett dolognak semmi köze ahhoz, hogy hogyan megy :-P
Roll198306-07-2012 20:01:19 // 22242
2.0-t a 2.4-hez mérni nem fair.
Roll198306-07-2012 20:00:17 // 22241
Cégesként sokunknak bejönne! ;)
GTPeti06-07-2012 19:57:27 // 22240
S ez egy elég fontos érv számomra. :)
Piritu - 1.000.00006-07-2012 19:56:09 // 22239
Nekem bejött :-))
Piritu - 1.000.00006-07-2012 19:55:34 // 22238
"320d ... dinamizmus tekeintetében talán tényleg jól eltalált autó" - hát nem igazán tudnánk a Párduccal megerősíteni ezt a tényt. 100-ig tényleg jól (el is) megy, de felette a német autópályán nem tudtak sokat felmutatni. A héten a két literes kormosokra "vadásztam" odakint. Egy ódi volt egyedül, akivel meggyűlt a bajom, de az füstölt, tehát dpf nélküli volt. No, ekkor futottuk a 231-et :-))
GTPeti06-07-2012 19:47:08 // 22237
Én baromira vágyom egy 2.4-re, de lehet, hogy mégis 2.0 lesz. Majd. Valamikóó. B)
Piritu - 1.000.00006-07-2012 19:46:30 // 22236
"Mondjuk fene se tudja, hogy hány kilométer van a 4 éves kocsiban." induljunk ki abból, hogy aki ilyen kocsit vesz újonnan az használja. Évi 40-50ezret számolhatsz.
Piritu - 1.000.00006-07-2012 19:45:32 // 22235
Ennyi az új is a maradék 2,0-ból. Valami félresiklott az eladóknál. :-(
A németeknél már van kevesebb, mint a feléért is :-)
GTPeti06-07-2012 19:40:06 // 22234
"Itt a kérdés inkább az,hogy a gyártók hogyan méretezhetnek ennyire félre"
Tudatosan. Fogyasztói társadalom... 2012.

"vagy ki kell vizsgálni,hogy ez mennyire direkt módon történik"
Annyira direkt módon, hogy sok embert csak azért foglakoztatnak, hogy megállapítsák, hol lehet még spórolni, hogy éppen ne a garancia időn belül jöjjenek a hibák. Ez engem is baromira zavar, de így van. :(
stukker198706-07-2012 19:36:46 // 22233
Olyan km állásnál amikkel ezeket a dízeleket megkapjuk bármelyik autótipusnál jönnek a problémák dögivel.

A példaként emélített 320d fogyasztás és dinamizmus tekeintetében talán tényleg jól eltalált autó,de a kuplung,turbo és társai nem ritkán jelentkeznek már ott is 200ekm alatt is. Elég megnézni a magyar fórumot,szinte ugyanazokkal a problémákkal küzdenek.

Személyes tapasztalatom ugyanez a Mazda 6-al is.

Itt a kérdés inkább az,hogy a gyártók hogyan méretezhetnek ennyire félre vagy ki kell vizsgálni,hogy ez mennyire direkt módon történik,ugyanis a fent említett km állás közelsem nevezhető soknak.

A másik része az a dolognak hogy keményen a nyakára kellene lépni az egész használtautó kereskedő társadalomnak,mert sok emberre rásózzák a sz@rt teljesen tudatosan.


(híradóban most láttam fél szemmel egy balesetezett 156-ot:(( remélem a tulaj jól van!)
Roll198306-07-2012 19:35:23 // 22232
4 éves kocsinál nem tartom annyira természetesnek a sok költést, mint egy 15 évesnél. Mondjuk fene se tudja, hogy hány kilométer van a 4 éves kocsiban.

A legolcsóbb 2.0 jtdm 7.3 M Ft. Nem tartom valószínűnek, hogy ennyi pénzt kiadjak egy kocsira. ;)
Piritu - 1.000.00006-07-2012 19:23:44 // 22231
Mindezeket egyszer kell rendbe tenni és ahogy Peti mondja van egy jó autód. (egr-ed és szívósorod majd "lesz", az enyémnél is 200-nál jött elő a szívósor)
Megint csak a Spideremet tudom példaként hozni. Lassan mindent kicseréltem, csak hajtani kell. 15 év és 150 ezer km után szerintem természetes dolog, hogy kell a kocsira költeni.
A 166-os topikba érdemes beleolvasni, ott se fenékig tejfel az élet. Ha 159-ben gondolkodsz keress 2,0mjet-et. Már más a dpf rendszer, valószínűleg kevesebb gonddal.
ALFI15606-07-2012 18:47:47 // 22230
Ott meg más van.
Roll198306-07-2012 18:25:23 // 22229
Tisztára elveszitek a kedvemet az 59-től, pedig nagyon tetszik. De az 56-omhoz képest sokkal több a problémája. Kuplunggal és lendkerékkel ugyan én is szívtam, de pl. egr eddig hibátlan, dpf nincs szóval hibátlan, klíma működik, úgy emlékszem szívósorral is szoktatok kínlódni. Egyre jobban hajlok valami utolsó szériás 166 felé.
GTPeti06-07-2012 18:09:24 // 22228
"Egyszer mindenki beleszaladhat"
Beleszaladhat? Ha itt valaki információt gyűjt a 159-ről kb. azt a listát kapja, amit 137 leírt. Ezek nem titkok. Viszont ha kicseréled ezeket (igen, pénzbe kerül), akkor van egy elég klassz autód... Persze olyan sosem lesz, hogy nem kell rá költeni.

"De csak is azért mert a szívére és nem az eszére hallgat."
Ha az eszét valaki fullra deaktiválja bizonyos esetekben a rendszerint pénzbe kerül. B)
(Ezzel nem akarom azt mondani, hogy a cartársnál így volt.)
ALFI15606-07-2012 18:05:53 // 22227
Egyszer mindenki beleszaladhat.Kérdezd meg,hogy a mostani eszével megvenné e.Halkan megjegyzem sok ilyen hülye van mint én aki lehetséges,hogy igen.De csak is azért mert a szívére és nem az eszére hallgat.
GTPeti06-07-2012 18:03:20 // 22226
Akkor miért 159-et vett? Annyiért zsír új Dacia is van, amire évekig nem kell költeni. Na?
ALFI15606-07-2012 18:02:10 // 22225
Fentartásról,szervízről,alkatrészrő,ami kijöhet a kicsin.Na ebből az 59-be van bőven.
GTPeti06-07-2012 18:00:39 // 22224
Most miről beszélünk? Az "ideális" városi autóról, vagy a 159-ről és kategóriájáról?
ALFI15606-07-2012 17:55:58 // 22223
Amit gombokért veszel.Városba elrohangálósnak,futárautónak mit használnál?159-est vagy egy golf 2 1.6dieselt?
13706-07-2012 17:50:25 // 22222
Ja, bocs, a kormánymű kimaradt a listából.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.