Forum >> 159

Csosznorbert15-08-2011 20:00:12 // 15426
Lenne valami különleges hátránya ha én teljesen leszedem az alsó motorburkulatot? Ma megint sikerült meggyürnöm egy tolatásnál... :(
Csosznorbert15-08-2011 00:52:35 // 15425
Még nincs konkrét cél, talán Zadar környéke.
'''''14-08-2011 18:55:03 // 15423
Hová mentek Horvátban?
cseko7614-08-2011 08:50:10 // 15422
sajnos ez van :(
'''''14-08-2011 06:20:28 // 15421
Szerintem van annak is.Csak nem automatában gondolkodsz?
GEORGE14-08-2011 01:56:57 // 15420
Érdeklődni szeretnék, hogy a 159-es aut váltójának van szoftver frissítési lehetősége?
Csosznorbert13-08-2011 22:46:27 // 15419
Lényeg hogy mindenki az Alfával volt. :)
Kompressz úr13-08-2011 22:40:54 // 15418
Én meg nosztalgiáztam, izé alfáztam :))
GTPeti13-08-2011 21:01:03 // 15417
kikormoltam a DPF helyét :DDD
Ez jó. :))
Csosznorbert13-08-2011 20:41:26 // 15416
Mi ugy néz ki jövő pénteken megyünk horvát tengerre. pár 100 km autópályán majd kikormolja magát. Majd eregetem a füstpamacsokat a horvátoknak :)
Kiváncsi leszek, hogy vizsgázik hosszú távon a picike.
'''''13-08-2011 20:36:59 // 15415
Mi is fürdeni voltunk,aztán a városunkban is tarka marha fesztivál volt,most jöttünk meg.
Mentem 200km-t és igyekeztem kikormolni a kipuffot. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)13-08-2011 19:59:16 // 15414
Alfát hajtogattam :D kikormoltam a DPF helyét :DDD
Csosznorbert13-08-2011 19:56:18 // 15413
Mindenki alszik ma? :D Vagy Alfát hajt? :)
GTPeti12-08-2011 22:04:39 // 15412
Nem füstű a!! B)
Erhard 242 (Pure Energy)12-08-2011 22:02:15 // 15411
a füstölgés miatt jó a C3-as :PPP
GTPeti12-08-2011 21:59:47 // 15410
A te DPF-ednek pedig (már) mindegy, hogy C3-e, vagy nem. :)
Erhard 242 (Pure Energy)12-08-2011 21:57:23 // 15409
én azt nem tenném bele....
Piritu - 1.000.00012-08-2011 21:52:55 // 15408
Kár, az nem tudja a C3-at...
GTPeti12-08-2011 21:36:06 // 15407
Naná. Én egy kiállításon vettem az enyémet, direktimportból egy kínaitól. :)
Csosznorbert12-08-2011 21:28:55 // 15406
De vigasztal, hogy nincs ráirva a származás helye.... (Made In C... ) :DDD
GTPeti12-08-2011 21:11:20 // 15405
Ahh, kínai barátaink nem túl nagy spílerek nyáktervezésben... Na meg az a csimbókba font kábel sem vmi szép. (A CAN vezetékeket minimum külön kellett volna összefonni. Mind1.)
cseko7612-08-2011 20:49:38 // 15404
PE -t érdemes gyáriban, nekem is most az lett beletöltve. :)
Csosznorbert12-08-2011 20:46:26 // 15403
Szétkaptam a cuccost, de valahogy egész más bele van ennek.

Erhard 242 (Pure Energy)12-08-2011 09:09:36 // 15402
az hogy ez nem legális és okos műszakira kell vinni bár ha normális olajat raksz bele akkor csak teli talpnál fog kormolni normál esetben semmi füst.....
Csosznorbert11-08-2011 23:42:29 // 15401
Azt fel is jegyeztem, de így azthiszem meg vagyok győzve végképp. Csak a srác aki szervizeli.... (Fiat-Alfa szerelő) a WR-t mondta több indok miatt is. Aztán nem akartam azzal előhozakodni, hogy "mert a neten mondták"... De így most már Te vagy a 4. vagy 5. aki a PE, vagy a Piritu által is (erősen) javasolt Multipowert javasolta.
De hisz' így tanul az ember... tapasztalatból. :)

Köszönöm mindenkinek!
GTPeti11-08-2011 23:30:44 // 15400
A múlt 7vége magasságában Piritu tett be képet az új gyárilag ajánlott olajról, DrB cartárs írt egy alternatívát.
GTPeti11-08-2011 23:29:31 // 15399
Régen hibás volt a gyári ajánlás. A WR nem DPF-barát olaj.
Csosznorbert11-08-2011 23:18:38 // 15398
A nemrég beszerzett szervizCd szerint sima WR olaj megy a vasba....


Most megint ott vagyok , hogy "mi a tököm menjen bele?"
Végképp nem értem... De lehet csak a traktoros hozzáállás miatt.... :DDD
Csosznorbert11-08-2011 23:11:25 // 15397
előbújt a dajcs nyelv is :)
Csosznorbert11-08-2011 23:09:57 // 15396
affene... inkább így: http://193.219.82.238/~manual/Workshop%20manual's/

:P
Csosznorbert11-08-2011 23:09:27 // 15395
ha valakit érdekelne, esetleg, s/' target='_blank'>itt találhat még pár dolgot. lehet érdekes egy két cartársnak
Csosznorbert11-08-2011 23:07:53 // 15394
Király, közbe benyomtam, de ez olaszul szólt hozzám... nem meglepő... :)
GTPeti11-08-2011 23:04:45 // 15393
Semmi különös. Csak a gyári szervízCD az autó teljes műszaki dokumentációjával. :)))
Csosznorbert11-08-2011 23:01:37 // 15392
Sikerült letöltenem egy ilyet: "Alfa Romeo 159 eLearn"
Ez jó valamire azon kivűl, hogy helyet foglal a gépen? :P
Csosznorbert11-08-2011 22:57:28 // 15391
Ha segit simán kikapom. A buherálás az mindig ment. :)
GTPeti11-08-2011 22:50:23 // 15390
A képen, ami lent látható, azon konkrétan CAN kommunikációs hibát ír, szóval még nem egészen kerek minden, sajnos. :(

Holnap megnézem a kábelemben, hol van pontosan az az ellenállás.
mopa11-08-2011 22:47:27 // 15389
Igen, erről is olvastam itt. De mi ebben buktató? EURO4 bukta > magasabb biztosítás? Vagy van más egyéb is?
Csosznorbert11-08-2011 22:45:47 // 15388
Hát nem tudom mi mitől történt, de működik. Az a lényeg. Most már azon vagyok , hogy egy laptopot beszerzek a kényelem miatt.... Kicsit gáz mindig az aszatli pc-t cipelni a garázsba :)))
GTPeti11-08-2011 22:38:30 // 15387
Nem-nem.... port beállítás és egyebek.... csak úgy rángatozótt a kábel a hatalmas adatmozgástól :DDDD
Vagy inkább a CAN buszon lezajló kolízióktól és reflexióktól. :)

Ha én nyomok egy DPF regenerálást, akkor kb. mekkora fordulaton és meddig fog járni a motor???
Az ebből doktorált cartársak mingyá' megmondják. Bár Hiltivel történő regeneráláskor, asszem inkább áll a motor. :)
Csosznorbert11-08-2011 22:35:58 // 15386
Nem-nem.... port beállítás és egyebek.... csak úgy rángatozótt a kábel a hatalmas adatmozgástól :DDDD


Más.
Ha én nyomok egy DPF regenerálást, akkor kb. mekkora fordulaton és meddig fog járni a motor???
GTPeti11-08-2011 22:34:12 // 15385
Mivel biztos vagyok benne, hogy nem:

1. Késsel matricaalányúl, matricát leszed
2. Négy csavart kicsavar, házat szédszed
3. Apró, 121 feliratú ellenállást megkeres és óvatosan kiforraszt (az sem baj, ha megmenekül a későbbiekre)
4. Kábelt összerak, újrapróbál.
GTPeti11-08-2011 22:28:58 // 15384
Kiszedted-e azt az ellenállást, amit a cartárs javasolt?
Erhard 242 (Pure Energy)11-08-2011 22:23:37 // 15383
oda kell figyelni minden részletre :P
Csosznorbert11-08-2011 22:22:51 // 15382
:))))))
GTPeti11-08-2011 22:22:39 // 15381
- gyorskötöző 5ft
Nem lehet felróni, hogy elhallgatsz egyes költségeket. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)11-08-2011 22:20:46 // 15380
jah és üdv az Alfás birodalomban :D
Erhard 242 (Pure Energy)11-08-2011 22:20:14 // 15379
szerintem felejtsd el a szakszervizeket azt tanácsolják ami a legtöbbe kerül neked :)
komolyra fordítva mivel ezt már én is végigszoptam hibajelzés nélkül akkor lehetsz a legnyugodtabb ha a szívósor lapátkáit kiakasztod és egy gyorskötözővel lefixálod, a DPF-et meg az EGR-t kiíratod , a DPF-et fizikálisan eltávolítod vagy átfúrod, a programot optimalizáltatod ettől nem lesz lomha ha nem 1700-1800-tól ugrik, a fogyi meg lejjebb megy egy kicsit no meg úgy megy az autó ahogy egy alfának mennie kell :)
a költségek:
- gyorskötöző 5ft
- DPF kiírás + optimalizálás 70 rugó környéke
- DPF kiherélése kb 5e
mindjárt szimpatikusabb mint a 150e-es szívósor ami a valóságban inkább 90-100e :P
mopa11-08-2011 21:36:21 // 15378
Sziasztok! Örülök, hogy végre köztetek lehetek!:) 4. hónapja vagyok BOLDOG Alfa tulaj. Bár az a helyzet, hogy ezt a boldogság nem felhőtle,. Sajnos már az első naptól behálózza a "Have checked engine" lámpa szelleme. Ezért a tagságomat egyből tapasztalataim megosztásával és egy kis tanács kéréssel kezdeném.

Egy 3 éves 320D BMW ről váltottam. Sokat gondolkoztam, de nem bántam meg. Imádom a hangját! Imádom, az autó orrát! Imádom a hátulját! Imádom a két kipufogót hátul! Imádom, hogy sokkal kényelmesebben és nagyobb biztonságban érzem magam mint a bmwben.Imádom, hogy integetünk egymásnak: !!!!)
Nem szeretem a nagy fordulókört, az alacsony fordulaton való lomhaságot. Hogy nem töröl rendesen az ablaktörlő, és hogy nincs pohártartó!

Na de az egyetlen gond, ami igaz 4 hónap után, de már tényleg feszélyez :
Már a vásárlás előtt is, után is olvasgattam és betudtam a hibajelenséget a sok városi használatnak, az alfák kiszámíthatatlanságának. Általában egy-két nap autózás után rendre el is aludt a lámpa, és az autómnak újra volt ereje. Azonban pár hete, több mint egy hetes használat , országúti körök után sem múlt el a hiba. Ekkor a már úgy is esedékes kötelező szervizzel egybekötve elvittem az autót Szamosiékhoz. Azt mondták, hogy ilyet még nem láttak. Olyan szinten mocskos volt mindene. EGR, szívócsonk, turbó...
A tisztítás után a 159-es úgy ment mint az álom, gyönyörűen szólt az 5 henger, én pedig boldog voltam. Majd 700 km , kizárólag országúti autózgatás után, 2-3 nap múlva megint előjött a lámpa:( Ekkor újra Szamosiék, hiba kiolvasás (DPF, turbó hiba), DPF gépi regenerálás, hibakód kiütés, illetve egy jó tanács, miszerint cseréltessem ki a szívósort, mert fars levegőt szív, el vannak kopva a szelepek, és ettől van az egész történet. Nem is kell mondjam, hogy azóta már kétszer megint előjött egy-két napra a hiba. Illetve érzésem szerint megint nem úgy megy a kocsi, mint a tisztítás után. Viszonylag sokat megyek rövid úton városban, de azért heti egyszer van vidéki utam is.

Na most innentől kezdve nem tudom mit tegyek. A szívósor csere nem olcsó mulatság (150e-re becsülték). Viszont itt azt olvasgattam, hogy sokan fel heggesztik a szelepeket. És számomra ez jelenti az anomáliát. Ha egyszer valaki így oldja meg, akkor nekem miért rossz az, hogy fars levegőt szív?(Ezt fékolaj folyadék bespriccelésével tesztelték)

Becsülettel olvasgattam a 159-es topicot, de egyszerűen olyan mennyiségű információ, hogy nem tudok eligazodni, ezért kérlek Titeket adjatok tanácsot , mit tegyek????
Csosznorbert11-08-2011 21:16:27 // 15377
Nyha végre sikerült szóra birnom az ELm 327 et. Minden frankó, csak azt a kib....ott DPF eldugulási értéket nem akarta megmutatni sehol.

Irt két hibakódot, fingom sincs mit, töröltem őket, de az egyik állandó jelleggel visszatér.

Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.