Forum >> 159

13710-07-2010 08:50:22 // 7464
87000 van benne. A mindennapi használat nem túl szerencsés nekem. Egyrészt Bp, másrészt 5 percre lakom a munkahelytől, ráadásul hegyen. Így szinte sosem melegszik be.
700 km, igen, ttehát nagyjából 1 tank vagy valamivel több után jön a check engine lámpa, meg a limp mode. Utána ha 50km-t megyek autópályán, akkor kitisztul.
DrB10-07-2010 07:56:25 // 7463
Mennyi km van összesen az Alfádban? Én most 83 ezernél járok, de a korábban leírt használati szokásom mellett egyszer sem tömődött el a DPF. Eddig 5W40 olaj volt benne, a napokban került csak bele 5w30. Idekint általában Aralnál tankolok, otthon igyekszem OMV-nál, ha ez számíthat.

Te hogy használod? Mennyit városban ill. mennyit országúton, autópályán? A többi 159-es dieseles cartárs mit tapasztal?
ALFI15609-07-2010 22:31:18 // 7462
Micsoda?700kilómétert bír?
DrB09-07-2010 22:15:22 // 7461
Erdekes ez a DPF eltomodes. 25 e km-ert tettem bele az autoba, miota megvettem. Egyszer sem jelzett eltomodest/tisztitast. Igaz, 98%-ban autopalya es orszaguti forgalomban hasznalom. A varos elenyeszo. Ennyit szamitana?
13709-07-2010 07:58:54 // 7460
Nem tapasztaltam ilyet. Általában 700 km Bp-t bír az autó DPF eltömődésig, most már ennek duplája van benne. Persze ez még lehet csak korreláció.
Erhard 242 (Pure Energy)09-07-2010 07:01:03 // 7459
tőlünk is viszik mint a cukrot....én kipróbáltam de semmit sem tapasztaltam....
DrB09-07-2010 06:36:06 // 7458
Beleolvastam a termék honlapján a fórumba. Többen írják, hogy dinamikusabb, nyomatékosabb lett a motorjuk tőle. Te is tapasztaltad ezt?
13708-07-2010 23:09:39 // 7457
2.4

Plus20 a neve a lötyinek, a Szamosiék mondták, hogy talán jó lehet. Úgy vagyok vele, hogy olyan sokat nem árthat.
ALFI15608-07-2010 21:51:27 // 7456
A tiéd diesel?1.9 vagy 2.4?
DrB08-07-2010 19:55:47 // 7455
Elhoztam ma az autót, szépen működik a klíma, mint azelőtt. Hűt, ahogy kell végre.

Ha már ott volt a kocsi, kértem egy olajcserét is. Maguktól már az Selenia WR Pure Energy 5W-30-t rakták bele, ahogy tárgyaltátok itt is korábban. Korábban, tavaly október környékén még a 40-es került bele. Gondolom, akkor még az volt a gyári ajánlás.
DrB08-07-2010 19:52:11 // 7454
Mi a neve pontosan?

Nyugodtan bele lehet önteni a motorba ilyen adalékokat?
13708-07-2010 15:50:15 // 7453
Ha már így pörög a fórum: második tank üzemanyaghoz adok hozzá kúton kapható kormoláscsökkentő dízel csodalityilötyit, és jelentősen csökkent a fogyasztásom. 9,5-el elvagyok városban.
W.08-07-2010 15:29:45 // 7452
Nekem teljesen autómatára van állítva. Működik a levegőszennyezettség mérő rendszer is és ezt A-ra vagyis aktív fokozatba kapcsolva teljesen automatikusan vezérli a klímakompresszort meg a belső keringtetést is. Néha inkább le kell vennem e ventillátor fordulatszámát mert túl hideget csinál.
Atesz198708-07-2010 13:52:58 // 7451
Ma láttam az első lepusztított 159-est... :( Körberugdalva, lógó lökős, kiherélt hang... Egy 156-os is szívszorító látvány, ha ennyire szét van ütve, de hogy már vannak ilyen 159-esek is? Azt hittem, ez még odébb van. :(
ALFI15608-07-2010 09:30:48 // 7450
Nekem nagyon jól hűt.Az 56 is jó volt de ez még durvábat.Viszont mikor bekapcsolod és úgy érzed a benti levegőt valamelyest már lehűtötte kapcsold be a belsőlevegőkeringtatést.Így nem a kinti 30egynéhány fokos levegőt kell lehűtenie hanem a benti már lehűtött levegőt.Így kevésbé erőlködik kevésbé megerőltető neki hűteni.
DrB07-07-2010 23:20:30 // 7449
A légkondim kezdett az utóbbi időben rakoncátlankodni. Folyamatosan csökkenő teljesítmény. Nagy melegben, városi közlekedés mellett már nem is tudott érezhetően hűteni. Majd jelentkezett egy furcsa hang is, általában gyorsításkor, mindig csak pár másodpercig tartott, közben az autó is kicsit megtorpant. Ha kikapcsoltam a légkondit, nem csinálta. Azt gondoltam, esetleg elszivárgott a gáz egy része. Igaz, februárban nézettem meg, akkor annak ellenére, hogy nem hiányzott belőle, újratöltötték.

Még otthon elvittem egy klímás ismerőshöz. Rendben volt a gáz. Viszont nem hogy alacsony lett volna a nyomás a rendszerben, hanem 2000-es fordulaton mérve túl magas nyomást mért. Rákukkantott a légkondi kondenzátorára/hűtőjére, s azt mondta, túlságosan el van koszolódva, bogarak, stb. Túlságosan lecsökkent a hőcserélő felület, ezért erőlködik a kompresszor erején felül. Ez adja a fura zajt, s ez magyarázza azt is, hogy 30 fok alatt még úgyahogy tudott hűteni, felette már nem. A német szervizemben bevizsgálták. Első lépésben nem találtak semmi hibát, igaz, pont most lehűlt az idő. Megpucolták a hűtőfelületet, hűt rendesen. Persze, azt nem tudták kizárni, hogy esetleg a kompresszor a végét járja, de nem tartják valószínűnek.

Hasonló tapasztalat? Mi van, ha egyszer csak beszar kompresszor? Szakad ilyenkor az ékszíj, s az autó töltés nélkül marad?
enká05-07-2010 17:21:35 // 7448
Köszi. Már priviben intézzük is Erhard kollégával a dolgokat (Br. 35 e Ft körül fog fájni szereléssel együtt. Bár nekem csak a nettó ár számít majd.)
Okolásul mindenkinek:
Rájöttünk a hiba okára is: kilyukadt a kicsiny gumiharang és talán azon keresztül ment bele szennyeződés, ami aztán kikezdte a cuccot. Most épp ezen a lyukon keresztül kitömtük némi zsíros-olajos cuccal, és így el is csendesült a nyikorgás. Egy időre, persze... (Nem kizárt, hogy én is már nyikorogva vettem, csak az előző tulaj okosban megoldotta ezt, kb. ugyanígy :))
Ha tehetitek, nézzétek meg a gumiharangotok állapotát. Bár nem tudom, mit lehet csinálni, ha esetleg lyukat láttok rajta. Ez nem az a "lyuk", aminek örül az ember fia :)).
Erhardnak meg előre is köszi.
enká02-07-2010 14:36:30 // 7446
Mi van? :))
Te akkor mivel járnál?
Erhard 242 (Pure Energy)02-07-2010 07:18:27 // 7445
nálunk van :) oda adjam az enyémet? :P
enká01-07-2010 18:36:58 // 7444
yoyo :)
Komolyabb kanyarodásnál elég erős és csúnya nyeszetelő, nyöszörgő hang a futómű felől, a jobb oldalon. Két nap után elmúlt egészen két hétre, majd tegnapelőtt újra előjött. Most volt időm megnézetni:
Jobb első felső gömbfej a ludas. Kértem árajánlatot az alkatrészre két helyről is. A kapcsolódó lengőkarral együtt utánygyártottban 25-35e Ft közötti az ár, azonban állítólag egy db sincs benn az országban. A gyári alkatrész árra még várnom kell.
Tud valaki segíteni alkatrész ügyben közületek?
Köszi előre is. Meg hátra is, persze :).
W.29-06-2010 12:18:55 // 7443
Asszem ez nem fog összejönni, pedig fizikából jeles voltam anno...:)))
Blade28-06-2010 19:05:49 // 7442
12V, 64ah és 640A indító..:))
Erhard 242 (Pure Energy)28-06-2010 15:00:41 // 7441
legyen vele szerencséd ...
W.28-06-2010 14:45:34 // 7440
Exide Premium 12V 640Ah, 64A (remélem jól írtam) került bele. Remélem elég lesz.
Erhard 242 (Pure Energy)28-06-2010 13:17:49 // 7439
leveszed a motor takarót fent és ha szembe állsz akkor balra van a szívósoron, torx csavaros ha nincs crovád akkor le kell szedni a gázolajszűrőt is hogy hozzáférj a csavarhoz...kiszeded egy erős húzással és lehet pucrálni
ALFI15628-06-2010 13:10:26 // 7438
Nekem szervízbe csinálták de házilag kb.5 perc a be-ki szerelés +5 a tisztítás.
DrB27-06-2010 22:49:43 // 7437
Be tudnátok egy rajzot linkelni, hol találom ill. hogy férek hozzá ehhez a MAP szenzorhoz?

Bonyolult házilag kivenni és megtisztítani?
Erhard 242 (Pure Energy)27-06-2010 19:33:53 // 7436
sajnos az EGR-nek hála jut oda korom rendesen :(
Erhard 242 (Pure Energy)27-06-2010 19:32:09 // 7435
igen tiszta dzsuva volt a szenzor nem is látszódott ki ráfújtam vagy fél flakkon féktisztítót :)
DrB27-06-2010 13:46:57 // 7434
Nálam is úgy kezdődött az emlegetett rángatás, hogy az elején viszonylag ritkán csak finom szaggatott elerőtlenedés volt 5-10 mp-ig, hibakód nélkül. Aztán két komolyabb, de szinté rövid berángatás után, mindkettő egyébként télen, jött is a check engine lámpa. Kiolvasva, a befecskendezőnél írt átmeneti hibát. Végül az LMM csere után tűnt el a dolog. Azóta már beletettem sok ezer km-ert gond nélkül. Igaz, az LMM csere után nem sokkal kipucolták az EGR-t is és plusz került bele szűkítés is. Ami még fontos különbség lehet, hogy én alig használom az autót városi forgalomban.
ALFI15626-06-2010 22:43:23 // 7433
Én is takarítottam.Azóta nincs hibaüzenet.Kop-kop.Nekem is kormos volt rendessen.
GTPeti26-06-2010 22:37:49 // 7432
Lehet, hogy rosszul tudom, de a MAP szenzor szerintem nem szabad, hogy bekoszolódjon. Úgy értem, hogy talán van előtte valami szűrő, hogy ne közvetlenül kapjon minden kormot és koszt. Vagy ha nincs... az talán szándékos a t. gyártó részéről. (Csere rulez...)
ALFI15626-06-2010 22:30:24 // 7431
MAP szenzort,hogy megtakarítottátok.Azóta jó nem?Akkor az volt a hiba.Azt mondtad kormos volt.
Erhard 242 (Pure Energy)26-06-2010 21:01:50 // 7430
gondoltam hogy magadra veszed :P
GTPeti26-06-2010 20:41:27 // 7429
Már múltkor kiálltam. Amúgy nem értem hol verem a fogamhoz a garast? Ezt kifejtenéd? (Lehet privátban is.)
Erhard 242 (Pure Energy)26-06-2010 20:25:37 // 7428
így van csak nem értem hogy az egyik oldalon maximalista az ember a másik oldalon meg a fogához veri a garast ...ha már valaki maximalista akkor álljon ki az érvei mellet :P
GTPeti26-06-2010 19:50:23 // 7427
Ugyan ismétlés a tudás anyja, ezt viszont már megtárgyaltuk. Mindenki belátása szerint vásárol. :)
Erhard 242 (Pure Energy)26-06-2010 18:35:38 // 7426
az átlag ember kb 5-6 évente cseréli az autóját minek bírja 10 évig? egy normális akku meg 6 évig kiszolgál...itt a legcudarabb hidegben volt -15 de simán tekert az akku pedig csak 640A....
GTPeti26-06-2010 18:11:30 // 7425
Ha megnézed mit mutatnak a tapasztalatok, mennyi az élettartama, akkor nem is olyan drága... Az indítóárama pedig a ráadás...

(Nem tudom odahaza hogy volt, de itt télen simán súrolta a -15 fokot is a hőmérséklet.)
Erhard 242 (Pure Energy)26-06-2010 17:38:05 // 7424
ma voltam egy kis balatoni körúton immár 600km óta semmi hiba jelenség...öngyógyító autó?....ja a fogyi még lejjebb ment már csak 7.9L ...vagy most ez ment tönkre? :)
Erhard 242 (Pure Energy)26-06-2010 17:32:26 // 7423
annyit járunk szibériában hogy kell a -20 fokos indítás biztonsága :) jó akku az optima csak túlzás kissé...bár akinek állófűtése van elektromos keringetéssel annak ilyen kell...
GTPeti26-06-2010 12:51:24 // 7422
Az Ah a töltésmennyiséget jelzi. Megszorozva a névleges feszültséggel kapjuk meg a tárolt energia mennyiségét. (Wattórában.)

Ha 540A szerepel az akksin, az az indítótáram maximális értéke.

(Érdekességképpen: Egy 50Ah-s Optimánál ez az érték 815Amper -20 fokon mérve.)
Selmak26-06-2010 12:45:52 // 7421
Ah és A nem ugyanaz. Ah az energiatartalmat jelzi, az A meg az átfolyó áramot.
Kompressz úr26-06-2010 10:44:06 // 7420
Ha nem lehet ledönteni, akkor hogy döntötted le?
Holdosi26-06-2010 09:57:00 // 7419
Sziasztok!

159-es lépcsős hátú hátsó dupla ülés ledöntésénél valami tönkrement,mert nem lehet ledönteni. Tudnátok küldeni valami szerelési útmutatót vagy okosságot?
rvoros@t-online.hu

Előre is köszi!

Üdv: Gyuri
W.25-06-2010 15:05:50 // 7418
Ok, majd olyat nézek.
W.25-06-2010 15:04:58 // 7417
Úgy be van bugyolálva, hogy nem látom a feliratot rajta. Elektromos targonca....:)) ez jó...:)). Fasza gyerekek ezek az olaszok, targonca akksit tesznek bele..:))
Erhard 242 (Pure Energy)25-06-2010 14:15:54 // 7416
minimum 640A-es kell bele...
Selmak25-06-2010 13:41:33 // 7415
540 Ah kicsi? Nem írtál el 1 nullát? Mert ekkora az elektromos targoncákban van.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.