Forum >> 159
Kompressz úr31-01-2007 23:21:41 // 2940
A feljegyzettek valóságalapját nincs módunk visszaellenőrizni, ez épp a legnagyobb hátulütője a népítéleteknek, vagy elhisszük, vagy nem.
Mondjuk Dacianál értelmes ember úgy kezdte, hogy összerakta rendesen. Ha ez megvolt, akkor a Daciaval sem volt nagy gond.
Kalex31-01-2007 23:16:34 // 2939
Ne mond már, hogy a váltó reccsenést így reagálják le egy Alfa szervizbe,
ilyen nincs. Egyébként a váltó speciel - tudtommal - komplette német...
Ez a hűtőfolyadék minimum is vicces... ő nézett bele a motortérbe? hát ha minimum alatt volt akkor talán van visszajelző fény is nem???
Ezek a zaj jelenségek arra emlékeztetnek, amikor egy hölgy ismerősöm váltig esküdözött hogy zörög a kocsija, próbaút, szemceruza az üléssín mellől ki, zaj nuku...egy hét múlva újra zörög, próbaút, hátsó hamutartóól pisztáciahéj ki zaj nuku...
Az ilyen embernek a hőlégballon az ideális...bár ott meg a menetszelet szidná...
Kalex31-01-2007 23:08:02 // 2938
160LE épp hogy elég?
Nem tudja kihozni a nyomatékot a kocsiból>>>falábú
Szerintem ez a fele kitaláció volt...
19000km alatt ennyi bajom a Dáciámmal se volt...
10 liter feletti átlag??? mindig utánfutóval ment???
Kompressz úr31-01-2007 22:46:58 // 2937
Mondjuk egy 9 milliós autótól én is rossz néven veszek bármiféle kellemetlenséget, így érthető, ha más is zokon veszi ezt.
Hogy a feleség nem 100 %ig címlaplány az nekem is kiderült, de honnan veszed a fél herére vonatkozó diagnózist? :)))
Kalex31-01-2007 22:20:00 // 2936
Érdekes ember lehet.
Kicsit olyan mint ha nyilvánosan szidná a feleségét, hogy milyen rossz az ágyban, de arra nem tér ki, hogy az egyik heréje hiányzik:)))
Ez most "obszcén" volt, de ez jött lel nekem....
Kompressz úr31-01-2007 21:41:02 // 2935
Kalex31-01-2007 20:40:51 // 2934
Nekem a parkolás sima ügy radar nélkül is, bár sokat jártam kisteherrel tán ezért van nagyobb rutinom...
A méret nekem biztonságot ad és tekintélyt, jó értelemben: nem ugrálnak III golfok meg calibrák bucsús BMW-k elém...igazából egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor akartak szívózni velem (mondjuk 4,2 -es audival nem kezdek ki). Sokszor zavarbaejtően előzékenyen elengednek olyanok akik 156 és 147 esetén inkább visszagangoltak...
Ami egyedüli gond: az alacsony kartelmagasság. Rendszeresen leér az autó alja. Nyomváj(ly?)ús úton ha még rá is fékezek, szikrázik az alja a vasnak. Már megnéztem, elég masszív páncél védi a gépet..ezért "megszoktam"...
Kompressz úr31-01-2007 15:58:56 // 2933
Utólagos beszerelésű radarom van, ez ingyé' volt (belealkudtam) :))
Navit meg lehet, hogy most tudok szerezni féláron.
Zool31-01-2007 15:54:59 // 2932
Viszonyításképen, a 147- 159 olyan, mintha a 147 és a 166 között nem lenne semmi a modellpalettán (a 159 közel akkora, mint a 166). Egy időben voltak olyan pletykák, hogy a 149nek lesz lépcsőshátú változata. Én ezt csak üdvözölni tudnám. A 159 még a megnövekedett új középkatosok között is nagy. A szélessége pedig megegyezik az E mercivel (ezt valahol olvastam, magam sem hittem volna). A 149nél viszont szerintem még a stratégát sem döntötték el (azaz 159 alkatrészeivel egy kisebb kocsi, vagy tuningolt új Bravo). Előbbit nehezen tudom elképzelni, bár biztos nagyon tuti autó jönne ki belőle. A 147nek is jót tettek a 156 génjei...
Zool31-01-2007 15:46:14 // 2931
1. A gyári board computeres kijeézőt raktad be utólag vagy külön kijelzőset? Én alapból a kijelzősre alkudtam, ebből nem is engedtem volna. (akkor inkább az Alfatex vagy az MP3) Egy ekkora autónál radar nélkül felelőtlenség parkolni. (Az S40 is kapott, legalább hátulra, ihaz kijezőt felárért sem kaptam hozzá) A gyári kijelzős Alfa radar viszont csak elsős radarral együtt volt kapható, de cserébe navi nélkül is működött, ellentében pl a bömökkel vagy a Lexussal, amikben kell a nagy kijelzőhöz a fullos audio-navi csomag.
2. Semmi baj a 159 méretével, a baj velünk van, illetve azzal, hogy lassan kevesen kínálnak picit kisebb limót is alatta. A 159 alá kell majd egy kisebb lépcsős, mert két 180cm-es felnőtt plusz gyerekhez nem kel akkora belső tér, viszont a városi közlekedésben töbet veszít az ember a kényelmetlenség miatt, mint amit nyer a belső térrel. A 156-os hátsó sora nem nagyobb, mint a 147esé, csak a puttony meg az orra miatt hosszabb. De igazából nem is lett volna szükséges.
Kompressz úr31-01-2007 14:41:10 // 2930
Gyerekek!
A 156-tal állítólag az volt a baj, hogy kisebb volt a kategóriatársaknál, a 159-cel meg az most a baj, hogy nagy? :)))
Hogy már az alfistiknek sem lehet a kedvére tenni... :)
Kompressz úr31-01-2007 14:39:39 // 2929
Rossz az, aki rosszra gondol... :)))
GEORGE31-01-2007 13:29:19 // 2928
Nekem se :-)))
És mintha mostanában kicsit kikupálodott volna :-)
Tibe31-01-2007 13:02:43 // 2927
Na igen, nekem is nagy a 159-es pedig nagyon tetszik. Amikor még nem mutatták be már kaptam róla prosit hogy menjek tesztvezetni és ha cserélni akarok beszámolják jó áron a 147-est stb... elgondolkoztam de aztán letettem róla mert nagy, a kisebb kompaktok jobban bejönnek.
Majd a 149... ;)
Tibe31-01-2007 13:00:28 // 2926
Nekem a Répa Katáról nem az autós műsor jut először eszembe :)))))
GEORGE31-01-2007 12:33:32 // 2925
A szóban forgó "csóka" kb annyit ért az autókhoz mint a Répa Kata :-)
A kettőjük közül persze a Kata jóval csinosabb, és a szökesége miatt neki esetleg elnéztük volna, hogy kettő ilyen motort összehasonlit :-)
Kompressz úr31-01-2007 11:49:25 // 2924
Egyébként pedig a nagy külméretekből is adadó tankszerűség szerintem a 159 esetén nem az esetlenség érzését, hanem a nagyságot sugározza jó értelemben.
Kompressz úr31-01-2007 11:47:09 // 2923
A manőverezés nem vészes, a parkolás már érdekesebb, mivel iszonyat széles az autó, illetve olyan magasan van a fara, hogy tolatóradar nélkül tolatni mission impossible.
Én utólag tetettem bele olyan radart, ami az akadály elhelyezkedését és távolságát is mutatja, ezzel már lehet bátrabban tolatni.
Zool31-01-2007 11:00:32 // 2922
Nem szeretek katalógushuszárkodni, de ezt követően én is belenéztem egy bömö brossúrába. 330XI 6.9et gyorsul. (Nem sokkal könyebb, de pl a német piacon jóval drágább, és szerintem egyértelműen a fő konkurens) Szal nem értem mire alapozza az összehasonéítást. De volt már aki megjegyezte (talán pont ez a csóka), hogy a Thália csomagtartója nagyobb...
Zool31-01-2007 10:50:35 // 2921
A 147 sem volt egy könnyű autó, mégis csűnyán elmeszelték a törésteszten. Pedig én láttam frontálisn törött 147est az egyik dílernél. Az A oszlopa érintetlen volt, pedig az elejéből a bal fele hiányzott (azaz a tulaj hagyományos offset töréstesztet végzett :). Nem tudom mi a fenét csináltak a nérnökök, és miért nem korrigálták a hibát az NCAP után. Egy legalább 4*-os 147 Facelift még szóba jöhetett volna. A 159 mérete még mindig megilyeszt. Városban (ez nálunk Budapestet jelentené) nem lehet könnyű parkolót találni neki. Egy 149 lépcsős kellene kb a pont 156-os méretében. Csak azzal lehet menteni a helyzetet, hogy szinte mindenki meglépte ezt a méret-növekelést, szinte nincs már 4.5 alatti középkat limó.
Ti mennyit jártok a 159esitekkel Budapesten? Milyen tapasztalatokat gyűjtöttetek vele nagyvárosi forgalomban?
BadBoy30-01-2007 20:37:44 // 2920
Múlt héten autóztam szélben én is, mig a corsa össze vissza billegett, addig a 159 meg sem moccant. Észre sem vettem, hogy fúj a szél az autóban :DD
Kompressz úr30-01-2007 20:33:42 // 2919
:))
Ugye-ugye.
Személy szerint pedig az öt csillagot jobban elhiszem (sajna hátulról már teszteltem is kiváló eredménnyel) a 159ről mint egy 300-400 kg-mal könnyebb papírrakétáról.
Kalex30-01-2007 19:17:13 // 2918
Mai objektív teszt:
8:02 Győr Shell - 9:56 Szeged MC.Donalds
Átlagfogyasztás 7,1l/100km
Erős oldalszélben kifejezettem élveztem azt a 200 kg vasat amit mindenki le akar faragni a 159-ből!!
tj29-01-2007 17:51:45 // 2917
Nállam a 2.4-es kb 5 perc alatt eléri a 60 fokot (1500 felé nem pörgetem a motort csak 90 fok felett) és akkor már meleg levegőt fúj.
BadBoy28-01-2007 10:03:36 // 2916
Akkor nem KM-et irok. Mielőtt elindulunk az autóval, mindig megy kb. 5 percet, és csak akkor indulunk el vele. He ez után ülünk be, már meleg van az autóban, és amint megmozdul a motor, azonnal a maximumon nyomja a forró levegőt. 1oKM, ami 9o-nel, kb. még egy 7-8 perc, és már maximumon van a viz. Nálunk mondjuk nincs olyan gond, hogy hideg az autó. Ha meg nem mentetjük a motrot, mert valahol voltunk, akkor kb. 2-3 perc és nyomja a langyos levegőt. Nagyon gyorsan felmelegszik az utastér.
Kompressz úr27-01-2007 22:12:33 // 2915
Ami érdekes, hogy a Mrs. Paulus jtd motorja és az én motorom egészen más orgánumú, pedig elvileg majd' ugyanazon motorról van szó.
GEORGE27-01-2007 20:45:56 // 2914
Szerintem nem vészes a dolog.
Reggel mindig meleg utasterű felmelegitett motorú autó vár rád.
Nics jégkaparás se.
Ez hosszútávon igen csak jó hatással vana motor élettartalmára is.
A következő tulaj is értékelni fogja vételkor.
GEORGE27-01-2007 20:43:07 // 2913
Jól látod, vannak ilyen hátráltató tényezők is. :-(
Kalex27-01-2007 20:27:59 // 2912
Városi forgalomban nem a km a mérvadó. De mire beérek a citybe pont fűtene (ez kb 15perc), de akkor má minek...
BadBoy27-01-2007 19:52:32 // 2911
Ezért kell belerendelni motor előmelegitőt. 3 perc járatás után már meleg van az autóban, és orkán erejével fújja! :DDD Az ülésfútés pedig hab a tortán! Nálunk 1oKM kell, hogy 9o fokot mutasson a vizhőmérséklet mutató. Neked kb. hány kilaméter??
BadBoy27-01-2007 19:50:29 // 2910
Nálunk még nem volt ilyesmi. Az igaz, hogy éredesebb az autó hangja a reggeli inditásnál.
BadBoy27-01-2007 19:48:35 // 2909
De inkább a divatmajmok járnak Alfával, itt nálunk, bocs hogy ezt irom, de van pár ember, aki ezért vett Alfát. :(((( Szűk réteg vesz Alfát, azért mert jó autó, és ez a baj! Ezen kell javitani!
BadBoy27-01-2007 19:46:41 // 2908
Idén lesz erősebb motor! A JTD-k át lesznek dolgozva, és erősebbek lesznek. Amiről tudok, Bckktól, az egy 17oLE-s 1.9JTDm, és a 2.4JTDm 21o lovas verziója.
BadBoy27-01-2007 19:44:37 // 2907
Szerintem nem kapott elég pénzt, a Fiat Magyarországtól, hogy ne mondjon ilyen dolgot! Sajnos, de ez működik, a mai fogyasztói társadalomban! :((((
BadBoy27-01-2007 19:42:05 // 2906
159-nél én is egyetértek azzal, hogy nem kellene súlyt csökkenteni. Nagyon jól meg van épitve az autó, és szerintem sem pozitivan fog elsülni. Bckkval beszélgettünk, és szerinte a futómű lesz az első célpont, amit acél helyett aluminium ötvözetre fognak cserélni, és ez egy gyenge pontja a 147-nek. De hát nem mi vagyunk a vezetőségben.
Kalex27-01-2007 19:34:53 // 2905
Az ülésfűtést direkt nem kértem mert eddig mindig elromlott. A 156-ban elszakadtak a drótok, újra kellett kárpitozni. A 147-ben meg akkor is bekapcsolt ha nem kértem, ez mondjuk 30 celsiusban kur.a idegesitő...
Reggel nem gáz a garázs után, de ha a városban áll 3 órát a kocsi akkor van a didergés effect.
Kompressz úr27-01-2007 18:28:03 // 2904
Én már körbejártam a kérdést, kb. 300.000 Ft körül van egy programozható, távirányítós állófűtés a 159be.
Kompressz úr27-01-2007 18:26:50 // 2903
Meleg garázs.
Ülésfűtés és 3 perc nekem az első meleg fuvallatokhoz, már csak a kormányfűtés hiányzik... :))
Kompressz úr27-01-2007 18:25:01 // 2902
Nekem is kerepel.
Tedi27-01-2007 17:36:44 // 2901
Igen, ez tényleg igaz. :) Nagyon jó volt érezni azt a masszivitást, amit kölcsönzött az autónak a nagy önsúlya. Meg ehhez a futómű is hozzájárul.
Tibe27-01-2007 17:36:02 // 2900
Na ezt jó tudni, utána nézek a dolognak. Köszi!
GEORGE27-01-2007 17:31:22 // 2899
Most sem késő még beszerlniVan benzineshez és dieselhez egyaránt.
Időzitővel, vagy távirányitással ( mobiltelo).
Nem beszélve arról milyen sokat jelent a motorélettartamának hogy megszünik a hidegüzeme.
Tibe27-01-2007 17:29:11 // 2898
Nekem hálisten semmi gondom az autóval, immárom másfél éves. Egyszer vittem vissza a VDC visszahívás miatt és ennyi. Viszont én az első 5-6 ezer km-ig kíméltem mint a hímes tojást. Majd kb. 10 ezer körül kapott egy olajcserét és azóta hajtom rendesen.
GEORGE27-01-2007 17:28:23 // 2897
Ülésfűtés??
Nekem az melegiti a "seggem" a Scudoba még megjön a fűtés.
Hála a kisegítő gázolajos kályhának ( Webasto )viszonylag gyorsan bemelegszik.
Kalex27-01-2007 17:27:14 // 2896
Hétfőn megyek a szalonba!!!
Tibe27-01-2007 17:26:23 // 2895
Tudod mi a gáz? Vagyis csak nekünk gáz, jó a JTD és kevés a veszteséghője, azért melegszik lassan a fűtés is :) Anno volt a katalógusban olyasmi hogy pótfűtés vagymi már nem emlékszem rá pontosan, lehetett kérni extraként. Akkor úgy gondoltam milyen hülyeség ez már? Most már azért másképp látom a dolgokat :D
Kalex27-01-2007 17:19:51 // 2894
Nekem a kemény minuszokkal az a prombémém, hogy befagy a seggem a 159-ben:))
Nektek is ilyen rohadt lassan melegszik be a fűtés?!
Városi forgalomban 10 perc mire zihál valamit a ventilátor felém, a hűtővíz hőmérő meg addig föld felé mutat...
Letakarjam a hűtőt mint a régi jó Dácsiában?
Kalex27-01-2007 17:16:00 // 2893
Érzed a lényeget!!
Ha az ember sokat autózik a "határon" többet ér 200kg mint 0,5sec/100km!
Ha meg nem kacérkodik a "határral" akkor vegyen egy volvót!!!
tj27-01-2007 15:02:28 // 2892
Igen az lesz, csak kívácsni vagyok másnak voltak-e ilyen problémái.
Tibe27-01-2007 14:55:14 // 2891
Sztem nézesd meg a szervízben ha tényleg olyan gáz hangja van.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
514
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?