Forum >> 159
kando.11-12-2006 15:30:39 // 2440
Jó lehet Neked, ha egyszerre tudsz elől ülni, meg a hátad mögé is ülni :-PPP
Kompressz úr11-12-2006 15:27:43 // 2439
Agórafóbiások előnyben :))
Tedi11-12-2006 14:12:09 // 2438
Utóbbi állítást én is alá tudom támasztani. 183 centi magas vagyok, beültem a hátam mögé és tök jól elfértem. A fejér is sokkal nagyobb, mint a 156-ban. tetszik a helykihasználós megoldás az üléseken, ha az nem lenne, akkor valszeg Brera feelingem lenne hátul :)
BadBoy11-12-2006 14:09:15 // 2437
Örülünk is, és nagyon jó választás volt az autó. A család minden tagjának nagyon tetszik, és még a barátnőmnek is, aki aztás tényleg nagyon nem szereti, hogy autóbuzi vagyok :D. Ő pedig a helykinálattal hátul van megelégedve, mert amikor családi kiruccanásokra megyünk a 159-el sokkal jobban elfér, mint a 147-ben. Sokkal kényelmesebben ül, ezt ő mondta. :)
BadBoy11-12-2006 14:06:54 // 2436
Szerintem most nagyon jó úton haladnak. Bckk tagunk a dunaszrdahelyi Alfa kereskedés eladója. Vele beszélgettünk a 147-ről. Ha megcsinálják azt amit a cseh piacon, akkor az új 147-es még a modellváltás előtt nagyon sikeres lehet. Jóval olcsóbb lett az autó, mint a régi. De majd meglátjuk.
Tedi11-12-2006 14:05:38 // 2435
Örülj neki, legalább pozitívan csalódtatok az autóban :))
Nekem nem volt semmilyen elvárásom a 2.4-essel szemben, nem tudtam, hogy mire számítsak, mert előtte nem vezettem még ekkora teljesítményű dízelt.
BadBoy11-12-2006 14:03:50 // 2434
Hát ha ezt Ön mondja, akkor lehet :)))). De tényleg kevesebbet vártunk mindentéren az autótól, mint amilen. Magasabb fogyasztást, és kevésbé dinamikus mozgást, mint ami az igazság.
Tedi11-12-2006 14:02:53 // 2433
Az Alfa akkor fog jó eladásokat produkálni, ha olyan autót csinál, amire a célközönsége vágyik. És nyilván a vezetés sem hülye annyira, hogy elfelejtse a gyökereit. Mert - ahogy azt a cikkben is írtuk - meg kell találni az arany középutat a nem Alfások elcsábítása és a régi Alfások hódolatának fenntartása között. Ez a 159-cel úgy tűnik sikerült.
Kompressz úr11-12-2006 14:01:56 // 2432
Uram, ön egy kicsit elfogult. :-DDDD
BadBoy11-12-2006 13:57:53 // 2431
Pedig azért a 159 nehezebb mint a 147 jóval. Én azt vártam, hogy nem lessz ennyivel jobb. Sokkal kevesebbre számitottunk, mint ami igazából ez az autó. :)
Kompressz úr11-12-2006 13:53:14 // 2430
Viszonyítás kérdése. Mint már mondtam, az én 147esem jobban ment mint a 159, a tiétek, ami ugye gyengébb volt, természetesen nem ment úgy.
BadBoy11-12-2006 13:51:18 // 2429
Köszönöm! :DDDDD
BadBoy11-12-2006 13:50:38 // 2428
Szerintem, ki kell próbálni, és utána véleményt mondani. Ezt most nem sértegetésből irom, de nagyon megy az 1.9 is, csak ott váltani kell.
Kompressz úr11-12-2006 13:49:03 // 2427
Természetesen, uram. :)
BadBoy11-12-2006 13:48:29 // 2426
Én azért tegezhetem Önt? :DDDDD
BadBoy11-12-2006 13:47:52 // 2425
Szerintem pont ez a jó, hogy különbözik az izlésünk, és van rá lehetőség, hogy izlés szerinti autót rakjunk össze. De azért vegyük figyelembe, hogy piros bőrrel a 159 nem egy 50 feletti férfire vall :DDDD. AMikor kiszálok belőle jobban el tudják hinni az emberek, hogy az enyém. :DDDD AZért nagyon sok múlik a szinkombináción.
BadBoy11-12-2006 13:44:39 // 2424
Mondjuk, hogy igen, de szerintem nem nagy a tömeg az amorén a 20-30 év közöttiek között, aki meg tudná engedni. Hmmm?
Kompressz úr11-12-2006 13:44:00 // 2423
Értem én a tréfát, csak nem szeretem :-DDD
BadBoy11-12-2006 13:43:37 // 2422
Igen, a 156-os sikerére én is emlékszem. 98-ban, amikor a piacra került, nagyon olcsó volt, és vitték mint a cukrot. Akkor a Bravankat 460 ezer SK-ért vettük, és amikor rendeltük, akkor nyilt az Alfa kereskedés. A 156-os 1.6-os pedig 599 ezer SK volt. Plusz szerintem akkor más volt a piaci helyzet is. Nem volt akkora konkurencia mint most. De szerintem a havi 10% ebben az időben nagyon jó eredmény. És jelenleg ez a fontos a márkának szerintem, nem az, hogy nagyon sportos autók jelenjenek meg.
Kompressz úr11-12-2006 13:43:29 // 2421
Szerintem inkább az a probléma, hogy az 1.9es dízelt nem prémium autókban is megtalálod, ld. opel és társai. Ergo az autó prémium, de a motorja már messze nem ennyire exkluzív.
A dolgok akkor kerülnének helyre, ha egy alfában ugyanez a motor erősebb és nyomatékosabb lenne, mint bármilyen más autóban.
Tedi11-12-2006 13:42:56 // 2420
Komolyra fordítva....
Ez a 2.4-es is olyat ránt, hogy hihetetlen. Tényleg igazi turbo feeling. Szóval érezni benne az erőt nagyon durván. Nyilván az 1.9-es is hasonló, bár azzal a mocival még nem vezettem az 59-et, csak vittek vele.
Halesz11-12-2006 13:41:52 // 2419
Lüke ;) nehogy besértődj ezen :)
Tedi11-12-2006 13:41:37 // 2418
Igen, azt, hogy a haverod látens olaszautó fan :))) Meg azt, hogy az ő autói nem mennek :D
BadBoy11-12-2006 13:40:08 // 2417
Ezt még szeretném kiegésziteni:
Kipróbálta egy BMW fanatikus, és benzin fanatikus ismerősünk az autót. Na ne higgyétek el, mekkora mosollyal szállt ki az autóból. Csak annyit mondott, hogy ő nem hiszi el, hogy egy ilyen autó, ekkorka motorral, és még dizel is mennyire jól megy. Neki mindig V6-os benzinesei voltak, jelenleg pedig egy 525iX-e van. Ez azért valamit elárul.
Tedi11-12-2006 13:39:57 // 2416
leelőtni...ja, bent hagytam a fogszabályzót :D Szóval leelőzni :)
Tedi11-12-2006 13:39:14 // 2415
Vagy csak szimplán magázódni fogunk. Önnel :)))
Kompressz úr11-12-2006 13:38:33 // 2414
Olvastam.
Jelentem, hogy én 35 vagyok, ergo koromból adódóan én már megvehettem a 159est. Szólíthattok Paulus tatának is ezentúl. :))
Tedi11-12-2006 13:37:46 // 2413
Hát nekem elég meggyőző volt, amikor a rakparton végigszáguldva nem tudtam leelőtni és csapkodtam az ostort :)))))
Valószínűleg különbözik az ízlésünk, ezért van más véleményünk a célközönségről :) Most akkor felfedem magam...én voltam az, aki megállt a fősuli előtt vele és bámultak az emberek, de senki nem hitte el, hogy az enyém az autó. És én sem gondoltam, hogy ez az autó 100% az én stílusom.
BadBoy11-12-2006 13:36:48 // 2412
Mi is ezt valljuk! Inkább legyen nehéz, de massziv, és tökéletes, mint könnyű, és még erősebb újságirói támadásoknak kitéve a zörgő alkatrészek, hamar tönkremenő futőmű stb. végett.
Veled ellentétben nekünk csak 115LE-s 147-ünk volt, de a 159-et robbanékonyabbnak érezzünk, mint azt az autót. Ebbe bele lehet kötni, de ez van.
Halesz11-12-2006 13:35:21 // 2411
Ha csak az amorét nézed, itt sem a 20-30 év közöttiek vettek 159-est.... khm :)
BadBoy11-12-2006 13:33:22 // 2410
Figyi Halesz, nekem nem a súlycsökkentéssel van a gondom, hanem azt ahogy el akarják érni. A futómű nagyon nehéz, ezt tudjuk, de egyenes arányosságban nagyon massziv. Erről már irtam a felvidék topicban, hogy teszteltük le, mielőtt megrendeltük. De nem ez a fontos. De ugyan úgy előjön az ebből adódó probléma a többi gyártónál is, hogy a magyar, szlovák utakat nem nagyon birják, de a 159 igen.
Amit irtatok, jó, de bezártátok az autót, egy dobozba amit idősebb korosztálynak hivnak. EZ nem igaz. Ez a rész, ami nem tetszett, és a súly. A többi jó volt.
Még egy megjegyzés:
A GT azért még sem 159. Igaz, hogy le kellett volna hagynia, de ez még engem mégsem győz meg a súlycsökkentésről.
Tedi11-12-2006 13:33:00 // 2409
Hát ha csak eladási szemszögből nézzük, akkor (és ezt a cikkben is leírtuk talán, ha nem, akkor csak akartuk :D) tény, hogy sikeres az autó. Hiszem 10% fölött nővekszik már lassan 1 éve az Alfa eladása.
Viszont akkor viszonyítsunk...pl a 156-hoz. 300%-kal dobta meg az eladásokat az autó, sorban álltak érte. Bár ott a bázisszám eleve alacsonyabb volt és nem volt annyira nehéz nagy fejlődést kimutatni. De eddig én úgy látom, hogy a 156-os már csak az ára miatt is sikeresebb volt, mint most a 159.
Ennek ellenére én nem panaszkodom e tekintetben, mert tk. a 159-nek is köszönhető, hogy több Alfa fogy, mint egy éve. Nem is olyan kevéssel.
Halesz11-12-2006 13:30:15 // 2408
Na de ezt is leírtuk! mármint hogy jó ez a minőség és biztonságérzet!!!
BadBoy11-12-2006 13:28:15 // 2407
Nos akkor, szerintem az objektiv vs. subjektiv vélemény témát hagyjuk, nem ide való. Inkább ilyen irás, mint néhány szakújságiró által irt vélemény, mert itt legalább megtudtunk dolgokat.
Akkor térjünk a témára:
A sportos autó, és luxus irányzattal egyetértek, de itt van a DE. SZerintem nem vesztett annyi vevőt, mint amennyit nyert ez az autó. SZerintem ezt az eladási statisztika is mutatja. Ebben az autóban sikerült vegyiteni a sportos - luxus érzést. Nekem nem hiányzik az hogy -100 valahány kilót lefaragjanak az 1.9 JTDm-ből. De ezzel az autóval sokkal közelebb kerültek a konkurenciáahoz a 3 német eminenciáshoz mint az eddigiekben voltak. EZt valahogy el kellett érni, és szerintem egy nagyon jó autóval rukkoltak elő.
Sajna nálunk a 200 kilaméter feletti száguldásról egyre kevesebbet lehet álmodozni. Amit irtam Paulusnak az egyik indok, a másik meg az, hogy az autópálya rendőrség beszerzett 6DB S4-es audit. Ezek elől 150-200KM minus sem elég.
Kompressz úr11-12-2006 13:26:39 // 2406
Szubjektivitás:
Nem egészen, hiszen a saját alfa-s tapasztalataitokhoz, elvárásaitokhoz és érzéseitekhez hasonlítottátok.
Súly: erről annyit, hogy a saját 47esem és Mrs. Paulus SWje között is érződött a különbség. Amikor átültem az SW-be a 47eshez képest lomhának tűnt az alsó fordulatszám tartományokban. Pedig a 47es jobban összerakott autó mint a 156.
Ez a különbség érződik most az SW vs. 159 esetében is, de személy szerint én ezt az "áldozatot" felvállalom a minőség és a masszivitás oltárán.
Halesz11-12-2006 13:14:20 // 2405
Amúgy én ennek örülök, hogy vita lesz a cikkből!! Ez a lényege szerintem egy ilyen írásnak!!
Objektív teszt? Mi alapján tudnánk objektívek lenni. Szerintem ilyen lehetőség nincs, hiszen valamihez hasonlítani kell, és pont az objektivitás miatt írtuk let azt, hogy mi nem tetszett.
Ha szubjektív tesztet írtunk volna,akkor egy szó sem esett volna a súlyfeleslegről és teljesen az egekbe magasztaljuk. Nem? :)
Halesz11-12-2006 13:11:54 // 2404
Igen, de sajna ezt a masszív és tartós dolgot a kategóriatársak megoldották 300 kilóval kevesebből... :)
Azért szerintem a súly-lóerő arány még a 2,4-esben is rossz, basszus, nem tudta otthagyni az 1,9-es GT-t!
Amúgy ez a "teszt" tényleg inkább egy élménybeszámoló próbált lenni. Tényleg leírtuk, amiket gondoltunk, mindent, azt is ami tetszett és azt is, ami nem. Szerintem összességében nem volt róla rossz véleményünk, talán még így is sokkal jobbakat írtunk róla, mint más tesztekben.
Hmmm?
Tedi11-12-2006 13:09:57 // 2403
Félreértés ne essék, én sem sértődtem meg, csak nem értem a dolgot :)
Dehogy van harag! :)))
Tedi11-12-2006 13:09:01 // 2402
Egyetlen egy dolog miatt. Szép az autó, jó az, autó, erős az autó, de a hasonló motorral szerelt ellenfelek simán lehagyják, hiába erősebb papíron a 159. Ez pedig egy Alfa Romeo számára azért khm...szégyen. Igen, nehéz az autó, jó lenne, ha le tudnának faragni belőle.
Az Alfa mindig is sportos autókat gyártott. Lehet, hogy most, hogy elmentek a luxus felé, elveszítik a sportosság egy részét, de akkor számoljanak azzal, hogy a régi Alfások, akik eddig hűek voltak, azok most szépen átbattyognak máshova.
Nem azt mondom, hogy nincsenek sportos tulajdonságai...dehogynem! Ez a 2.4-es dízel megy, mint a disznó, imádtam ezért. Csak tudod, mindig ott van az ember fejében, hogy mi lenne, ha csak 200 kilóvel könnyebb lenne...ő lenne a császár.
Hogy a tesztet (vagy, ahogy Ti hívjátok, szubektív vélemény) hogyan nevezzük, azt had döntsük már el mi, akik azért értünk a szakmához. Ha megnéztek egy autótesztet, az is egy ember szubjektív véleménye a szerzett tapasztalatokról, élményekről. Szóval nem értem, hogy miért nem tetszik nektek a "teszt" elnevezés :)
BadBoy11-12-2006 13:08:39 // 2401
Azért annyira nem. Erős idegek kellenek, mind a rendőrök legyőzéséhez, mint a konvojban való autózáshoz, nehogy rossz pillanatban ugorjak ki, és nehogy ütközzek.
Kompressz úr11-12-2006 13:08:04 // 2400
Szerintem én annak vettem, aminek szántátok, vettem, hogy szubjektív, de nem sértődtem meg rajta. :)
A cikk jó, hangulatos, de a saját elfogultságomból kiindulva én mást írtam volna (megjegyzem, azzal is tisztában vagyok, hogy objektivitás egy teszt esetén nem létezik, ezért is írtam, hogy az arra való törekvés a fontos, de ez itt egy alfa-s site, így ez itt nem követelmény).
A részemről nincs harag, remélem a te részedről sem. :)
Kompressz úr11-12-2006 13:04:22 // 2399
Jaaaaa, így könnyű :))))
BadBoy11-12-2006 12:59:53 // 2398
Ok, akkor az egy napért elnézést kérek, de.....
Miért akarja mindenki hogy konnyebb legyen ez az autó?
Szerintem ezt nem arra találták ki, hogy konnyi sportautó legyen, hanem amit irtatok egy utcai fenevad báránybőrben. És ez szerintem tokéletesen sikerült. Most lehet, hogy subjektivan hangzik, de aki ilyet vesz, mondjuk mint mi évi 50-60 ezer kilaméter, annak fontos az hogy massziv legyen és tartó. Ne kelljen állandóan a futóművel a szervizbe menni, és inkább legyen sok szigetelés és nehéz súly, mint kevés, de a komfor elveszik. Itt lehet magas sebességnél is gond nélkül beszélgetni, mig a 147-ben nem lehetett.
Tedi11-12-2006 12:53:01 // 2397
Had kérjek valamit.
Olyan, hogy objektivitás NEM LÉTEZIK, ezt felejtsétek el, hogy objektív teszt.
Ez egy szubjektív teszt volt, amit majd' 1 heti autózás után írtunk meg. Próbáltuk kicsit lazábbra venni a dolgot, kicsit máshogy megírni, mint amilyen általában egy teszt szokott lenni, de szerettük volna, ha a lényegi rész megmarad és infó is lesz benne.
Az infó szerinteünk így is benne van, más kérdés, hogy itt nem egy, hanem 3 ember gondolatait olvashatjátok el az autóról.
Tedi11-12-2006 12:50:06 // 2396
Nem egy napot volt nálunk az autó :)
Ha hiszed ha nem, mi tényleg azt gondoljuk, hogy nagyon jó autó, de...:)
BadBoy11-12-2006 12:39:49 // 2395
Ja, de azért 110-130 kozott autózunk ahol lhet :)
BadBoy11-12-2006 12:39:16 // 2394
Sok tempomatos autózás. Nálunk ez a bevállt recept. Meg a másik az, hogy itt SKban bekeményitettek a rendőrok. A 63 nemzetkozi út mellett lakunk, és ezen az útvonalon Pozsany - Komárom állandóak a rendőri traffipaxok. Igy elég sokszor vissza kell magunkat fogni. Plusz a másik gond, a nagy forgalom. Pl. amikor meglett a jogositványom, és felmentem Pozsonyba (65km) elég volt 1 óra, most olyan sűrű a forgalom, hogy ugyan az a táv 1 1/2 vagy akár 2 óra is lehet. Autópályával pedig nem vagyunk ellátva. :(
Kompressz úr11-12-2006 12:35:40 // 2393
Én ilyen átlagot képtelen vagyok produkálni. Add meg a receptjét! :)
BadBoy11-12-2006 12:32:32 // 2392
A hét képe alatt van, hogy teszt, ezért nem akartam mást irni, ne hogy lecsszés legyen. Mondjuk az utolsó kép ami a fogyókúrára irányul nekem nagyon nem tetszik.
Nálunk csak 147-es tapasztalatok vannak, és most már a 159. De az igaz, hogy ez az autó klasszisokkal jobb, mint a 147-es volt. Itt nincs semmi motorhang, semmi zavaró zorej, hanem szépen siklik mint a hajó a vizen. Sokkal masszivabb mint a 147 volt.
Mi sem bántuk meg, hogy megvettük az autót. Most már hogy befutott, és jobban odalépkedünk neki, most meg már igazán nem. 3., 4. fokozatban iszonyatosan jó, és a fogyasztás is szuper. Nálunk most az átlagok 6,4L korül alakulnak.
divine11-12-2006 12:31:05 // 2391
Ciao! máshol a fikázás, itt a hosszú nyelv effektus...szerintem messze van az objektivitástól a cikk... személyes élménybeszámoló, több ember szeméből...
peace!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
429
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?