Forum >> 159

Kompressz úr14-12-2006 08:44:16 // 2540
Ma reggel a gyereküléssel megszenvedtem kicsit amíg bevarázsoltam a csomagtartóba, de sikerült. Tényleg lehetne nagyobb a nyílás, de azért nem mission impossible. :)
BadBoy13-12-2006 13:32:24 // 2539
Mi nem is rendeltünk hozzá ledönthető üléseket, mert felesleges, meg a könyöktámasz is labilisabb. A hűtőt, plazmatévét, meg úgy is házhozszállitják :D
BadBoy13-12-2006 13:30:10 // 2538
Én a Vectrát azonnal kihúznám a nagy belső térrel rendelkező autót klistájáról. Mi nem fértünk el benne. Mi azért egy jól megtermett átlagos kosárlabdázó család vagyunk, akinek me inkább a 159-es helykinálata passzol. Csomitartó, 99%-ban egy aktatáska van benne, ami elég is. Reptérre nyaraláskor, meg úgy is nagyobb autóval visznek minket. :)
BadBoy13-12-2006 13:25:54 // 2537
A bőr ülések főleg sokkal vastagabbak, kb. 2-3 csm, mint a szövet, de nálunk, teljesen hátulra állitott ülésekkel gondot okoz élérni a pedálokat. A 3-as, IS elmehet a francba a helykinálattal, mert be még beszáltam, de ki már nem sikerült ülés előrehúzása nélkül :(
BadBoy13-12-2006 13:23:40 // 2536
Szerintem a helykimálatot egyszerűen igy tudom jellemezni: Apum 196cm magas és 140Kg, barátja 195 cm magas 160Kg. Kényelmesen elférnek benne elöl egymás mellett. A családban a legalacsonabb tag is 170cm magas. Minden féle képpen elférünk az autóban kényelmesen. A barátnőm apum mögött azt mondta, hogy akár Horvátországba is elmehetnénk, mert jól érzi magát hátul, ellentétben a 1147-el. Szerintem ez azért elég meggyőző. :)
Kompressz úr13-12-2006 10:45:18 // 2535
A lehajtható hátsó ülések az extra a 159nél, több mint 100.000 forintért mérik. Nekem van, de még sose használtam, és a pakolásnál se vettem még észre, hogy kicsi lenne a csomagtér nyílása. Megjegyzem, hogy évente max 3-4 alkalommal utazunk nagyobb útra, de eddig jól eltértünk, pedig kisgyerekkel ugyebár a cuccok száma hatványozódik.
Bckk13-12-2006 10:35:03 // 2534
itt viszont csak 405 litert kapsz
Ádi_390013-12-2006 09:58:40 // 2533
Köszi a válaszokat. Összességében inkább bizakodóvá tettetek, de majd személyesen mindenképpen meg kell tapasztalnom. A csomagtartóhoz annyit, hogy szeritnem egy rendes "limónak" ne legyenek lehajtható ülései. A 155-nek nem lehajtható, de az 525 liter szinte mindenre elég, és könnyen szépen be is pakolható minden.
Zool13-12-2006 09:02:49 // 2532
A 159 csomagtartónyílása fájó pont nekem. Igazából a dönthető üléstámla azért lenne fontos, mert csak onnan pakolható rendesen a csomagtartó. Egy hosszabb bőröndöt hosszában nem lehet becsúsztatni. Ez azért nem elhanyagolható hátrány, mert olyanok vesznek 4.6m limuzint, akinek kell némi tér (legalább pakolni). Ezt a bömö ügyesebben oldotta meg, de pl a Volvó S40 nem sokkal nagyobb csomagtartójának nyílásába jó mélyen harap a cs-trató fedél, így könnyebben pakolható. Persze van még rosszabb is: az amúgy nagyon jó Lexus IS hasonlóan szerencsétlen csomagtratónyílását egyáltalán nem lehet megkerülni. Felárért sincs dönthatő támla. Persze minek is? Csak valamivel nagyobb a cs.tratója, mint a 147esé... Felmerül a nagy dilemma: minek a 159? Evidens, hogy amíg nincs család, és nem is tervezel, hülyeség. A 4.6m-es limóval szenvedés minden városi parkolóhelykeresés. Akkor inkább egy kompaktabb járgány. Esetleg ha vidéken jársz elsősorban, ahol parkolóhely van bőséggel. A keleti országutakon sokszor láttam olyan előzéseket, ahol közel volt ahhoz, hogy szükség legyen egy nagy és nehéz kasztnira és sok passzív biztonsági eszközre... De szerintem nem ez lenne a fő piac európában. Inkább a céges autók (azt jól becélozta a 159) és a jobban kereső családosok. Etóbbi esetben viszont jön a csomagtrató mizéria. Én speciel a kombiktól idegenkedem, akkor inkább egy jól hajtogatható babakocsi és limó. Ja igen a 4 kosárlabdásból álló família ritka, ezért nem sok értelme lenne külön középkat modellt fejleszteni rá. Talán egy vagy két autót ismerek ami megfelel e célnak, és nem luxus nagyautó: Vectra és talán a Mondeo. Egyik ismerősöm egyedül a Vectrában fért el, azt is vett végül. Elfért a 159esben is, de azért nem volt sok hely mögötte vagy pl a feje fölött. Az S40esbe nem tudott beülni! (Nem volt elég hely a kormány és az ülés között). Nem gnóm, nem túlsúlyos, csak picit mackós és 190cm. Aprpó elhelyezkedés: az első ülsépróbánál még 2005ben nem fértem el rendesen hátul. Hiányoltam a fejteret. Aztán feltűnt hogy a nálam 15cm-el magasabb isemrősöm mellettem jól elfér. A trükk egyszerű: ne a szélére ülj, hanem kicsit középre ("négyüléses módra") Akkor nagyon is tágas hátul a 159.
Bckk12-12-2006 21:46:36 // 2531
hely? sokan ugy vélekednek kissebb a hely benne mint a 156ban. de a kollegám, aki 2 méter magas majdnem, még neki is van olyan pozicioja az első ülésen, hogy nem éri el a pedálokat. nagyon fontos dolog, hogy rakass bele ülésdőlészög állitót, azzal nagyon sokat lehet variállni rajta. hátul optikailag kissebb mivel hosszabbak az ülés alsó részei és nagyban befolyásolja hogy mekkora termet ül elöl. persze egy alacsony növésü olasz mögött bőven akad hely. ha a te méreteid kosárlabdázóéhoz hasonlóak, akkor biza max. a gyerekülés vagy apro termetű csemeték. a 159 sem egy egyterű, és ezzel számolni kell. lényegében konkurens társaival szemben több helyet nyujt oldalirányba, a koffer rakodónyilása igaz magasabban van. viszont már rendelhető lehajtható hátsó üléstámlákkal, ami sokban elősegiti a variálhatóságot. első ülései robusztusak, inkább hasonlit a 166-hoz /mint egy fotel/, de a vastagsága ismét a hátul ülék helyének rovására megy. viszont nincs rajta semmiféle műanyag, amibe beverhetnéd a lábad. és a kiszállás is egyszerűbb mint egy bömövöből. nem szorul be az ember az ülésbe, mintha az egy tojáshéj volna a seggén :-)))
Kompressz úr12-12-2006 21:35:21 // 2530
Az 56hoz képest majd' egy számmal nagyobb.
Ádi_390012-12-2006 21:32:51 // 2529
Sziasztok! Tetszik nekem a 159-es. Most egy 155-öm van, és abban biztos voltam, ogy 156-ot nem veszek sosem, mert nekem az kicsi, mármint belül (elég magas vagyok...). A 159 nagyon tetszik, de nem volt szerencsém még kipróbálni egyet sem. Érdeklődöm, mekkora belülről az autó? Mit tudtok mondani erről? Esetleg összehasonlítva 155-tel vagy 156-tal. Előre is köszi a választ.
Bckk12-12-2006 21:23:29 // 2528
ugyan, dehogy. és csak jó olvasni hogy elégedett vagy a 159-del :-) én is csak meglepetésként olvasom a negativ tapasztalatokat. nálunk azon kivül hogy kifogy belőlük a benya és nem tudom bestartolni, nincs gond. és a hirek, amik voltak a B oszloppal kapcsolatban is csak 1db-on jelentkezett.
Kompressz úr12-12-2006 20:40:48 // 2527
Az utolsó dolog, amit szerettem volna, ha megbántalak, ha mégis így sikerült, elnézést, komolyan.
Bckk12-12-2006 20:02:54 // 2526
jó értelemben gondoltam, hogy neked köszönhetem az Alfa rajongást. az elkeseredettség meg hát, na azt tudod hogy volt, de lesz is. és nem a márkának hanem a képviseletnek köszönhetően, fentebbről. de remélem a jövő év érdekesebb lesz, minden szempontból.
Bckk12-12-2006 20:00:14 // 2525
köszönöm hogy nem nézel le amiért nem tudok oly szépen magyarul. sajnos mióta nagyobb az elszlovákosodás, nem olyan könnyű. van hogy sem igy sem ugy nem megy :-)))
Bckk12-12-2006 19:58:47 // 2524
csak meg akartam előzni a támadásokat
Kalex12-12-2006 19:57:27 // 2522
Javaslom nyissunk egy új topicot: "Akik bánják a 159-es létrejöttét" itt jöhet a fikázás, de nagy tömeg soha nem lesz:))
Kompressz úr12-12-2006 19:19:08 // 2521
Áááá, csak nem tudok újmagyarul, bátorkodtam érdeklődni a szó jelentéséről.
BadBoy12-12-2006 18:42:37 // 2520
Ön is verekedni akar? :DDDDD
BadBoy12-12-2006 18:42:15 // 2519
Miért akarsz megfejbészni? Ez nekem új! Holnap majd megállok, és megverekszünk a parkolóban! :)
BadBoy12-12-2006 18:41:33 // 2518
Ezt már mondtam neked, és én most nem a hosszú nyelvemet mutogatom :)))), hanem azt mondom, hogy nálunk nagy része volt a döntésben, annak, hogy nagyon jó a szerviz. Tapasztalataink 98 óta vannak, amióta megvettük a Bravat a dunautoban, és azóta oda járunk szervizbe. Én csak véleményt mondok. De szerintem más is igy vélekedik (isti20V).
Kompressz úr12-12-2006 16:10:12 // 2517
Mit kell csinálni BadBoy-jal? :)))
Kompressz úr12-12-2006 16:08:52 // 2516
Nem, ráadásul Paulus jr. általában Mrs. Paulus bézs alfatexes SW-jében utazik, de eddig minden nyom nélkül viseli az autója. Az alfatex nagyon kosztűrő.
Bckk12-12-2006 15:59:19 // 2515
nem én kértem rá hogy reklámozzon :-)))
Bckk12-12-2006 15:54:23 // 2514
vagy még egy picivel több :-)))
Bckk12-12-2006 15:52:36 // 2513
erre is volt orvosság, csak sajna a tesztelt verdád nem esett át a megadott előiráson
Bckk12-12-2006 15:51:32 // 2512
látom a mai napom sem jobb mint a tegnapi. nagyobb volt az elkeseredés mint ma. de ezért téged kell megfejbészni :-)))
Bckk12-12-2006 15:50:29 // 2511
még szép hogy zörgött, különben nem volna olasz :-))) de zörög a német is meg a francia is :-)))
Bckk12-12-2006 15:49:05 // 2510
mutatnom kéne, létezik egyáltalán olyan??? mi emberek sose vagyunk elégedettek, nem?
Bckk12-12-2006 15:46:13 // 2509
de a Volvo sem koránt olyan biztonságos mint ..., legalábbis nem igazolják és nem is firtatják.
Bckk12-12-2006 15:44:26 // 2508
lehet akik eddig használták állatok voltak és nem emberek??? az eddigi legjobb tapasztalatunk egy kliens, aki január ota 60 ezret ment rá a kocsira, és még csak olajcserén volt :-)))
Zool12-12-2006 14:32:56 // 2507
Paulus, ha jól láttam neked van gyerkőc és bézs alfatex is a fedélzeten. Nem inkompatibilsek? :)
Kompressz úr12-12-2006 12:17:38 // 2506
A jóság meg a szakszervíz két össze nem férő fogalom, mondhatni antagonisztikus ellentét van közöttük. Vagy jó szerelőhöz viszed az autót, vagy a szakszervizbe. :( Az enyém nem zörög :)
BadBoy12-12-2006 12:05:36 // 2505
Ha kell én mutatok. Mi Dunautoba hordjuk az autót, a 147-et is meg, ezt is ha fog kelleni, mert tudják mit csinálnak, de ez a tulajdonosnak köszönhető, de ezt már tovább nem irom.
BadBoy12-12-2006 12:03:33 // 2504
Mivel Bckkval nagyon gyakran találkozunk, szomszéd falu, és elég gyakran vagyok a kereskedésben, ezt a témát is már érintettük. Az első 159-es amit eladtak már 55 ezek KM van benne. Volt futóműbeállitaáson, és nem kellett állitani, mert még mindig birja. Mi ennyi KM után már csréltük az elemeket, mert kiverődtek. Szerintem ez egy elég meggyőző érv. (szerintem) A klima kérdésben nem tudom mi lehet a gond. Nálunk is már 12 ezer KM van az autóban, de ezt még nem vettem észte. De ma megnézem.
BadBoy12-12-2006 11:57:27 // 2503
Fél millió autó eladása a cél, és egy pici tömegmodell, amiből nekem is kell egy :D.
BadBoy12-12-2006 11:56:41 // 2502
Az a jó az Alfában, hogy tényleg össze tudsz rakni egy tényleg egyedi autót az izlésed szerint. Ha kell, akkor tudsz venni "olcsó" modellt, de ha akarsz,akkor össze tudsz állitani egy olyan autót, ami a személyiségedet tükrözi tegyük fel a miénk. Na a TI kormány és váltógomb nagyon tetszik :D. Szerintem egy olyat be fogunk szerezni. :) (audi, merrci, vw nem ad ilyen mozgásteret, bmw már más tészta)
Zool12-12-2006 11:51:13 // 2501
Engem egy aprósággal égetett be azmismerősök előtt 159 tesztautó (136LE JTD): a hátsó kerékdob borítása súrolta a kereket, főleg kanyarban kigyorsításnál (pl autópályafelhajtó). Saját kezűleg orvosultuk, de speciel a 147esem is csinált ilyet. Jobban figyelhetnének ilyesmire, és ez Ny-Európa, ráadásul Luxiban az Alfa nagyon népszerű. És ez bemutatóautó volt, nem tesztautó, ráadásul 3ból 3an voltunk ilyen katgóriájú autó vásárlása előtt.
BadBoy12-12-2006 11:50:53 // 2500
De mióta szivügyed az Alfa Romeo? (pár hónappal ezelőtt még valahogy más volt a hozzáállásod) :)
BeeGee12-12-2006 10:03:10 // 2499
Az eddig öszes általam próbált 159esben zörgött valami (1.9 JTDm, 2.2 JTS, 2.4 JTDm). ..ja! és mutass egy jó szakszervizt! (Bocs :) )
BeeGee12-12-2006 10:00:55 // 2498
Azért kell a TT/Z4 vonallal összehasonlítani, mert árban velük egy kategória. Igaz építési módban a Xi-hez áll közelebb, de ez a vevőt nem érdekli; nehéz, nem megy, választom a másik kettőt. Szeritnem egy csillag megérte volna az Alfának, hogy az élmezőnyben maradjon menetteljesítmények között. Biztonságról jusson az emberek eszéba a Volvo, ne az Alfa, de aggilitásról igenis az Alfa ugorjon be - ez most nem így van, ha csak a konkurenciáját nézzük.
BeeGee12-12-2006 09:54:19 // 2497
Egy pár hónapos 159es bírja is az SK/HU utakat! Vicces lenne, ha nem.. :) De még butaság kijelenteni, hogy megbízhatobb a 159es futóműve, mint a könnyűlovasságé. Majd beszéljük 80-100.000 Km után erről. A 147/156 vonal futóműve sem lenne olyan érzékeny téma, ha nem agyatlanul lenne megtervezve a stabrud, és lehetne külön cserélni a szilenteket. Akkro filléres probléma lenne. Minőségérzetben nagyvonalakban jobb a 159es mint a 156, de részletekben már nem annyival. Ebben a példány konkrétan zörgött az ajtó és lötyögtek a tekerőgombok. Persze, kitaposták a lelkét szegénynek, nade a klíma tekerőgombját ők sem rugdosni szokták, nem értem h miért lötyögött... 16.000 Km volt benne, ebből fél évet szervizben állt.
Bckk11-12-2006 23:27:58 // 2496
mindazonáltal nem lehet panasz az új benzines motorokra sem, nagyon szépen muzsikállnak és eltünt végre a régi szenvedés 3000 fordulat alattról. és nézzünk csak körbe, bizony nem hiába eredeti a Brera, még bizonyitéka is van róla. a dizelek terén meg kinek mire van szüksége, megtalálja magához illőt.
Zool11-12-2006 23:21:10 // 2495
A túlsúlyt megint picit túllihegik az emberek. Az Alfások érvei részben azért nem korrektek, mert pozdorjaként törő modellekkel hasonlítják össze. Amit a 147 elért a frontális ütkozésnél az szégyen. Ha picit előbb kijön az eredmény, bukott volna az év autója cím is. Mellesleg a konkurencia sem sokkal jobb. Az IS hasonlóan súlyos, az A4 picit könnyebb, de cserébe 4csillagos, a féltestvér Saab 93 is csak picit könnyebb. Az S60 4csillag, az S40 meg nem egy kategória. Szal nem annyira gáz a dolog. A bömönek sikerült időben lépnie, ők egy elég nagy autót hoztak ki viszonylag könnyűre, és így van is értelme a 318dnek és a 318i nek. HA már a Breránál tartunk, szerintem eleve rossz volt az összehasonlítás. Persze hogy nehezebb, mint egy hétsükerekes kétöléses Z4, vagy egy Golf alapú TT. Talán picit túl nehéz is, de ha nem a könnyúlovasságal vetik össze, hanem mondjuk egy 330Xi kupával, akkor mindjárt más lesz az állás. A bömö nem lesz sokkal agilisabb, könyeb vagy olcsóbb, ellenben a Brera eredetibb. Élőben nem is olyan gáz, mint gondoltam a fotókról...
Bckk11-12-2006 23:17:03 // 2494
meg volnátok lepődve rajta hogy mekkora tervekkel álltak elő az Alfánál 2010ig
Zool11-12-2006 23:11:46 // 2493
Minden nagyobb gyártónak célja, hogy tömeggyártóvá váljon. Az Alfánál látható a törekvés, az amúgy sem túl magas árakat komoly karácsonyi akciókkal nyomták lejjebb a belga piacon, főleg a pénztárcakimélő csomagokkal (pl felni, kíma dönthető támla alapáron a progressionhöz, Progressive néven). A tömeggyártás nem jelent feltétenül tömegautót. Ha akkora példányszám kerül eladásra, eljön az ideje a fokozott egyediesítésnek, amire szintén készülnek a TI csomaggal (az a TI kormány nekem is kéne).
zolee14511-12-2006 22:15:57 // 2492
azért a lényeg az eladás, ahhoz meg jó autó kell. Gondolom az Alfa sem szeretne tömegautó lenni, de azért nem bőgik el magukat ha viszik az autót a vásárlók. Amúgy meg az objektivitás nekem azt jelenti, hogy nem ömlengés volt a cikk, meg virtuális térdreborulás, hanem egy élménybeszámoló, beleértve azokat is amik esetleg nem jöttek be az autóval kapcsolatban. Pl. azt hogy használhatatlan a pohártartó le kell írni, mert hozzá tartozik, de ugye ott van az is, hogy ezt egy Alfás leszarja, szóval benne van mindkét oldal. Az meg egy másik dolog, hogy ugye választhatunk: biztonság vagy kisebb önsúly... az a baj, hogy a riválisoknál meg nem kell választani. Azok is 5 csillagot kaptak, és könnyebbek, ez viszont tény, de ha igaz akkor ugye ezen dolgoznak az olaszok, szóval látszik az alagút végén a fény.:) Persze mostanában nem fenyeget a veszély, hogy valami OFF legyorsul a 159-esemben...mert nincs:)
Bckk11-12-2006 22:15:47 // 2491
OFF 8C re Sk-ban igen de konkrétan nálunk nem. a klienseink nem szivesen adtak volna ki 6 millát Alfára. inkább akkor Ferrari ON
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.