Liquid23-05-2018 08:24:53 //
108876
1. Dömpi dokumentálta a váltó felújítást, keresd meg biztosan tud tanácsot adni
2. mindenki másra esküszik, én EBC USR + EBC Green kombóra cseréltem, meg vagyok elégedve
3. klímaszerelőt keress meg, még mielőtt valóban meleg lesz :)
4. Egy erősebb drótból hajlíts kampót és azzal ki tudod kulturált módon szedni. Valahogy így:

tirex23-05-2018 07:48:43 //
108875
Hali! Az én kocsim most van váltófelújításon Abonyban. Dömpi ajánlotta a szerelöt aki az övét is rendberakta. Kb. 2 hét alatt lesz kész.
Tocke23-05-2018 07:48:06 //
108874
Ne fogóval rántsd ki, mert szétesnek a lapátkák. Egy kb 20 cm-es drótdarabot hajlíts meg kampós végűre, dugd be a lamellák között és 12-13 cm mélyen keresd meg a cső peremét, abba akaszd be. Az a fogyasztás teljesen rendben van.
szelod922-05-2018 23:28:56 //
108873
Sziasztok!
Lassan 6 ezer kilométert töltöttünk együtt az autóval, amióta hozzám került. Pár dolog szembe is jött velem, amit szeretnék orvosolni. Sorrendben, kezdem a legaggasztóbbal.
1. Váltó hang, 4-5-6 fokozatokban. Ahogy mozgatom a sebváltókart, úgy kissé változik a hangja is. Csapágy csere gondolom, M32 váltó típus hibája. Ezt a szettet néztem ki:
Csapágy szett Tudnátok olyan szerelőt ajánlani, aki vállalja a csapágyak cseréjét? Pest megye előnyben.
2. Fékbetétek csere érettek. Ti modell az alany, abba jó lenne ez:
Fékbetét Előző autómban elégedett voltam a TRW-vel.
3. Klíma. Valószínűleg ereszt valamelyik cső, mert a motorburkolatomon látszik a klíma olaj. Ezt egyelőre még nem találtam meg. A kompresszor szíjtárcsa csapágya is zúgott terhelés alatt. Jelenleg be sem kapcsol a klíma. Élmény a nyár így, fekete autóban, fekete bőrben :D
4. Eltört az egyik légbefúvó karika a középkonzolon. Cseréje tényleg ennyire barbári, hogy kirántom fogóval és kész? :D
A listából kimaradt, de volt egy túrbócső csere is a cooler utáni részen. Ez sem volt bekalkulálva. Illetve fogyasztás kérdés. 6,3-6,6-7 litereket ír a board. Kicsit sokallom, nektek hogy fogyaszt? Igaz az is, hogy sokszor ki van használva a ménes :D
esvé22-05-2018 22:49:11 //
108872
Ma az autóm megvillantotta a humorérzékét is....
Pár napja nem megy a légkondim, lehúzott ablakkal kompenzáltam eddig. Ma pedig behalt a bal első ablakmozgató motor is....nem tudom lehúzni az ablakot....most komolyan bakker...
esvé22-05-2018 22:45:28 //
108871
...a fekete bőr műszerfalad tényleg emlékezetes.
A rallyn az egyik kartárssal együtt ámultunk mennyire pöpec:D
Eléggé egyezik az ízlésünk, a 156 nálam szándékosan kimaradt, a 146 pedig örök szerelem. :-)
Alap, hogy először
Erhardnál nézzük meg...
Külsőre nem annyira, de ezt a széles, aszfaltzabáló feelinget hozza élőben. A belseje viszont szerintem simán felveszi a versenyt a 159-ével, sőt, ott jobb.
Az enyémben már 240 van és egy hangja nincs a futóműnek. Pedig még gyári. A kalaptartó zörög kicsit, de az sem vészesen. Azt el lehet szerintem aránylag egyszerűen hárítani majd, csak végig kell gondolni.
gecsa22-05-2018 21:55:25 //
108865
Szép az is, ne aggódj! :)
gecsa22-05-2018 21:54:38 //
108864
Alfarium, DZ Tuning&Service, Cz Tuningman Gábor
A szerelésit alfa 159 elearn néven keresd.
Egy Alfa mindig egy jelenség. :-)
Laczkog22-05-2018 21:51:00 //
108862
Sziasztok!
Hosszas keresgélés után csatlakoztam én is a klubbhoz, egy bordó 159 16v büszke tulajaként. Legalább egy éve olvasom a fórumot, mióta fejembe vettem, hogy tovább gyarapítom az olasz járműveim sorát. Az előző kettő olasznál (Fiat, Ducati) kardinális pont volt a megfelelő szerelő megtalálása, a mai nap tapasztalatai alapján ez itt még fontosabb lesz.
Elmentem az autó villamosságisomhoz, hogy kéne egy riasztó a vasba... elküldött, hogy Alfába nem fog bele mert bonyolult.. Innen mentem a szerelőmhöz, hogy kéne egy vezérléscsere, meg olaj, szűrők.... elküldött hogy bonyolult... itt azért leültem egy cigire. Értem én, hogy "szarolasz" de ennyire nagy kihívás???
1., Van Budapesten munkára kész, megbízható szaki, aki normális áron dolgozik a fent említett témakörökben?
2., Vannak apróbb elektromos bakik a kocsival, (bal tükör nem hajtódik be a gombra, xenonmosó nem spriccel, középső panel, ami a csomagtérajtót nyitja nem reagál, ülésfűtés nem fűt). Ezekre ráugrasztanám a riasztón túl a villamosságist, ha lenne. Más tapasztalt hasonlókat közületek, esetleg van tipp, a javításukra?
3., Kerestem a neten javítási kézikönyvet, nem találtam a típushoz, hol érhető el?
4., Az autó Luxemburgban kezdett futni, így franciául beszél, átállítható a nyelv? Legalább angolra, de ha lehetne magyarra... álmodozzak még?:)
5., Kissé klattyan a lendkerekem, ez már a vásárlás pillanatában feltárt hiba volt, számoltam a javítással, mikor kezdjek aggódni miatta, egyenlőre csak kicsit sérti a fülem. Ha megkezdtem az aggódást, akkor milyen típusút érdemes venni bele, Valeo, Sachs, Luk, melyik a bevált, gyárival egyenlő minőségű?
Elnézést a rengeteg kérdésért, de ezek csak több lesz. Amúgy az autó álomszerű, ami nekem kell megvan benne sportos futómű, jól felszerelt, tol mint a mozdony, és csendes. Valóra vált álom...
Igen igazad van ez a jó szó nagyon égő. Beül mellém valaki, aki még nem ült ilyenbe, és várja a Vau érzést, majd a szekér elindul, és én meg csak magyarázkodok.hogy nyugi nem fog kiesni a kerék. :-)
igazad, van, de hidd el a Julisra Magyarországon újjal mutogatnak itt Németországban, ahol tényleg sok és szép autó rohangál, itt is igencsak megnézik. Sőt álltunk mellette a járdán, mert a gyerek evett :) sokan ahogy elmentek mellette mondták, hogy Dzsuliaaa :) Igaz piros és sokszor kitűnik az autók közül
Igen, mondjuk ki a Giulia visszalépés a designban, elmegy a mai kommersz autó felé. Persze így is szebb a legtöbbnél, de nem egy 159-es. Egyszerűen ezt sunyi, morci pofiját a kígyó szemekkel egyszerűen nem lehet észre venni. És szerintem félelmetes látvány a visszapillantóban is, nem is sokan szeretik, ha mögöttük van, inkább elengedik. :-)
De azt is észre vettem, hogy sokkal előzékenyebbek az emberek, ha a 159-esben ülök, elengednek a körforgalomban stb. egyszerűen szeretik nézni az autót. :-)
Számomra az Alfa evolució közép kategóriában 33, 146, 159, és most a nagy ???
Sokan szeretik a 156-ost is, de valahogy az nekem nem jön be.
Én cseréltettem a jobb felső lengőkart amikor már nagyon égő volt a nyöszörgés :-) Azzal meg is oldódott. Lemfördert vettem, egyelőre jó.
Hát a 2,4 hengerfej dolog miatt biztos jót tenne neki :-)
Igen a dolgot egyfajta rejtelmes köd fedi el nekem is. :-)
Lehet ördögűzőhöz kell vinni Rómába!
Ja nálam csak 75 Kg van. Rádobok még egy cementeszsákot a hátamra. :-)
A Giuliaval ugyanez a bajom :-) Ránézek a 159-re és elképesztően szép, egy igazi műalkotás, egy szobor. Egy jelenség az utakon, forognak utána az emberek, exuzív érzés birtokolni. A Giulia nem hozza ezt a design szintet. Utazni is jó a 159-cel, és minden tompasága, túl finomítottsága ellenére azért az a futómű nagyon odaver. Nehéz hova tenni az egész autót. Egy sima közép kategóriás limuzinba oltott Maserati :-) Az enyémben a beltér is hozza a szintet. Ha meg kellene neveznem, mi a kedvencem az egész autón, akkor az a fekete bőrözött műszerfal+ bézs bőrülés kombinációja. Szóval szeretem én ezt már eléggé, vannak aggályaim a tervemmel kapcsolatban :-) Tuti, hogy életem legszebb autója kívül-belül ez :-)
Köszi, későn vettem észre. :-)
nekem azt mondta a szerelő mikor mondtam nézzen rá a futóműre, hogy ahány mozgó alkatrész annyi baja van. kérdeztem ,hogy mennyi a komplett első futómű kb 300-at mondtak, én meg miután leültem kérdeztem hogy mi a b terv? és mondták hogy van lengyel utángyártott azzal is már elmentek mások 40 ezret és semmi bajuk. Ez valahol fele annyiért jött. jobb eleje néha nyekergett, de pár száz km után abba hagyta és azóta is csöndes és bírja a magyar utakat. Sajnos azt nem tudom mit kell varázsolni, hogy jó legyen, de valamit biztos kell, ahogy ki vettem a szerelő szavaiból.
gecsa22-05-2018 21:23:20 //
108851
Ott linkeltem, hogy ki ő.
fazek22-05-2018 21:22:48 //
108850
gecsa 3-al alattam belinkelte az albaautó elérhetőségét. Igen csak a felsőket cseréltem. Én lengettem be a 95 kilómmal. :-D
Csak a felsőket cserélted?
Most megint megnéztem a videót. Mivel lengetted meg ennyire? Olyan masszív alig tudom megmozgatni?
Ki ez az Erhart?
Tudnál adni hozzá valami kontaktot?
Liquid22-05-2018 21:18:31 //
108848
205000-nél cseréltettem, az egyi felső kivételével minden gyári volt, és a km-ek nagyobb részét 19-es kerekeken tette meg TI futóművel.
gecsa22-05-2018 21:13:43 //
108847
Hát vagy nagyon beleszeretsz, és marad. :-) Nem tudom, én a Guliaval még barátkozom. Valahogy úgy érzem, hogy a 159 a formatervezés csúcsa, azóta eltűnt az Alfának az a nagyon markáns egyedisége.
A mai napig, ha megállok valahol nagy eséllyel odajön valaki, hogy megnézze beszélgessen róla.
Valójában nagyon sok ember vágyik rá, és nem is drága autó, de félnek tőle, és lássuk be, nem alaptalanul. Persze ez már messze nem 146 minőség, de hát lássuk be lehetne még csiszolni. :-(
Persze ma már a Japánokon kívül minőséget senki sem gyárt, szóval akkor már inkább Alfa. :-)
fazek22-05-2018 21:07:14 //
108845
A jobb elsőt még tavaly cseréltem, azóta 27K km-t tettem bele és még csendben van. A bal elsőt pedig az idén. Amit levettem annak sem volt semmi más baja csak a nyöszörgés.
Én Erhardtól rendeltem, nála volt a legjobb áron, és nem kellett messze menni érte. :-)
Köszi, reméljük így lesz. 180-nál amúgy eladó lesz. Nem épp ezért, nem gondolom hogy problémássá válik, jó előéletű autó. De ez a terv mióta megvettem, kivételesen megpróbálom racionálisan vegigcsinálni amit elterveztem. :-) Akkor jöhet majd egy Giulia ha minden jól alakul.
Most néztem a ZS+U-n. Nem vagyok egy nagy guru ebben, de úgy tudom az olcsó hely.
A felső lengő középára 30.000, az alsóra nincs kiírva, hogy mennyi, ezért azt a Bárdinál néztem meg.
Én nem vagyok autószerelő, szóval nekem csak annyiért adnák amennyi ki van írva.
gecsa22-05-2018 20:49:08 //
108842
Ezeket az árakat oszd el kettővel, hacsak nem ricambi originali cuccról beszélünk.
De tudják. Alsó felső lengőkar rendszeres cseréje. Most még jó nekik, de most én is újra átolvastam és írták mások, hogy az egyiknek 11.000 Km-et bírt a másik hallotta hogy elmegy az 20.000 Km-t is. Ennyi. Más autókban akkor kell lengőkar cserélni, ha már kiszúrta a karosszériát. :-)
És a matek:
2 alsó: 150.000 Ft
2 felső: 60.000 Ft
Szilentek, meg mindenféle kiegészítők, meg munkadíj, és csak egy vacak gumi nyikorog. :-)
elég egyszerű a javítás, de, ha csak az eltört mőanyagot akarod cserélni akkor abból kétfajta létezik. Kompletten mindegy, mert a szerkezetek felcserélhetőek.
Tocke22-05-2018 20:28:24 //
108839
Sziasztok. Ahogy már sokunkat, engem is megörvendeztetett a vas egy lecsúszott bal hátsó ablakkal, (hálául a szép ablakfóliáért, futóműállításért, klímarendbetételért, piros indítógombért) Hátsó ablakemelő cseréjéről van vkinek leírása? Típusra kell figyelni?
Köszi srácok.
'''''22-05-2018 20:27:47 //
108838
Jobban visszaolvasva Warbinak van-volt gondja vele de ahogy érzem nem nagyon foglalkoztatja.Zolibácsinak megjavult.Többet most hirtelen nem láttam.Furcsa,hogy ők még nem tudják a megoldást erre. :-)
Egyébként meg szarolasz!Mit vársz tőle! :-)))
Alább valaki írta, hogy 11.000 Km után újra nyöszörög, más valaki, hogy cserélték szétszedte a régit és semmi baja nem volt, mégis nyöszörgött.
'''''22-05-2018 20:19:34 //
108836
Én olyan gondról,hogy valami folyamat nyöszörög és nem oldották meg nem olvastam.Lehet,hogy átfutottam rajta de kinek van ilyen még?
Dehát csak alább volt vagy 4 Cartárs, aki hasonló cipőben járt/jár.
Én nem vagyok autószerelő, de szerintem valakinek, aki az érdemes lenne ráállnia erre a problémára, és nem lengőkar cserével megoldani. Persze ehhez az kell, hogy az illető Alfás legyen, és segíteni akarjon a közösségünknek, mert a műhelyeknek ez nem érdekük, nekik az a legjobb, ha havonta viszed lengőkart cserélni a gépet.
De ez az egy jól kaszálhatna, ha megoldja a problémát, szerintem lenne kuncsaftja, ahogy látom. :-)
'''''22-05-2018 20:08:32 //
108833
Ez nálad valami egyedi szopófaktor lehet.Más még nem panaszkodott itt erre.
Én 120.000 Km-el vettem, és akkor tényleg semmi baja nem volt még, szóval te értékesítetted a problémát. :-)
'''''22-05-2018 20:02:15 //
108831
Már nagykorú volt.10 évesen adtam el. :-)
Dehát akkor még gyerek! :-)
Semmi gond a futóművel, masszív tart, hibátlan, csak ez a hülye nyöszörgés, elképesztően illúzió romboló. Neked soha sem nyöszörgött?
Hát cartárs, kívánom, hogy tarsd meg a szerencsédet! :-)
120.000 - 180.000 km között nekem sem volt vele túl sok gondom, de most az agyamra megy, pedig szeretem a kis piszkot. :-)
Haddel22-05-2018 19:55:41 //
108827
Én most ,270e km környékén kezdtem futómű alkatrészeket cserélni. El se tudom képzelni ,hogy lehet 100e km környékén futóműgond. Földúton jártak vele?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.