Forum >> 159

Vittorio15930-12-2017 16:12:15 // 103349
Villamossághoz valaki konyít?


Bezárt állapotban ennyi az annyi.
1-2 nap állás után nem igazán indul pöccre hanem.olyan szenvedősen inkább pár másodpercig gondolkodik...

Valami szívjhata az akksit?
Zselé30-12-2017 15:39:43 // 103348
Tanulság: sokat kell menni, akkor éri meg... :))

A regent ma megcsináltuk, a mosást délelőtt fogom, de ha nem írod el is felejtem! :)
WarbiRunner (Gyuri)30-12-2017 15:21:15 // 103347
Hát...:-) Jó kis lavinát indítottam a 17Ft-ommal, de jól látszik, hogy mibe kerül egy 159. .

Nem vagyok babonás, de jön az Újév, úgyhogy tiszta autóval és tiszta dpf-el kell kezdeni elsején :-) Pont 100%-on állt a múltkor, amikor a próbakör után belenéztem a paraméterekbe. Ma volt időm, úgyhogy elvittem kipöffenteni. 30km autókázás lett belőle, csak úgy, amerre eszembe jutott. Itthon aztán lemostam, jöhet az új esztendő :-D

Amúgy úgy látszik nekem programot kell írnom az autómra, hogy igazán megszeressem. :-)
ZoliNix30-12-2017 14:46:01 // 103346
Akkor talán Te vagy a "nyertes"?
Nekem volt egy kis szívósormizéria 300-ért, a következő a kuplung lesz, de az már jövőre. Kb. 20 000 Km (biztos ami biztos idén már egy cm-t sem megyek vele)
Erhard 242 (Pure Energy)30-12-2017 13:10:09 // 103345
Spider... 2km-et mentem vele és eddig kb 5-6 kilót locsoltam rá :DDD és nincs vége...
Liquid30-12-2017 12:29:32 // 103344
Én 139e-rel vettem, most 206e van benne => 67e km
Közben eltelt 5.5 év.
2.261.423 ft-ot költöttem rá
2.283.074 ft volt az üzemanyag költség

Üzemanyag nélkül: 33.75 ft/km
Üzemanyaggal: 67.83 ft/km
Shadin30-12-2017 12:19:14 // 103343
Én ennél értékvesztéssel nem tudok számolni ezért a bekerülési értéket is kivettem, így a futott km-t és a költségeket nézve eddig ~98Ft/km a PAZ.

NJL az előző jószág, 25k km-re ~1,73M költség 14 hónap alatt, 0 értékvesztéssel számolva, 69Ft/km

Elszámolás jogát fenntartom :-)
Shadin30-12-2017 12:01:20 // 103342
10 hónap, 17k km --> ~1M szerviz + 660k üa. :-)
Akkor ez most fajlagosan sok vagy kevés?
Piritu - 1.000.00030-12-2017 09:30:15 // 103341
Jó nepperszokás szerint eladás előtt tettek bele új betéteket, amit aztán hátul a bordásra kopott tárcsa olyanná koptatott, mit az Alpok. Az elsők túlélték, csak a tárcsát kellett kidobni.

Amikor asszonynak kerestünk Minit, akkor találtunk olyat, amin 35e km után új kuplung és fékrendszer volt. Először akkor csodálkoztam rá, hogy hogyan vezethetnek egyesek.
WarbiRunner (Gyuri)29-12-2017 23:21:36 // 103340
Ebből 10Ft/km értékvesztés. Végül is jogos ezt is hozzá venni :-)
Roll198329-12-2017 22:35:27 // 103339
FL 156SW 1.9 JTD 2005

Vételár: 1,85M
Eladási ár: 1,05M
Minden költés üzemanyag nélkül: ~1,5M
Megtett kilométer: 80e

28,75 Ft / km üzemanyag nélkül.
αλφα29-12-2017 22:22:37 // 103338
Liquid, yani és Shadin köszönöm a tippeket! (Én mindenáron a Zeepin-hez kerestem a canbus adaptert, nem az Alfához... :D )

De mint látom, sajna, ez sem túl olcsó mulatság. Előbb még le kell győznöm az alapjárati mumust (szerdán viszem a SZERELŐ-höz), aki telefonon egyelőre megtiltotta bárminemű alkatrész beszerzését. Ha megúszom egy repedt, kilyukadt vákumcsővel, vagy ilyesmivel, akkor beruházhatok adapterre. Ha mégis kell új fojtószelep házat vennem, akkor egyelőre halasztódik a dolog.
Giuntini29-12-2017 22:16:42 // 103337
Autó vételár 2013-ban: 2,5 millió
Ráköltés az első évben kb. 500 ezet ( összes embléma csere, új gomik, felső lengőkarok 2 agycsapágy stb...)
Egy év után motorfelújítás 1,5 millió (generator önindító, új szívósor és egyebekkel)
Dpf tisztítás, új akksi egy időben 50 ezer
Turbo felújítás ki-beszerelés olajcserével 200 ezer.
Fékek cseréje kb 100 ezer
Téli felnik 70 ezer + gumik 100 ezer.
És még sok egyéb... már nem is tudom
Négy év alatt 2,5 millió, éy most nem tudom hogy mi lesz vele...
Olaj seréket és sok mást nem is számoltam...
Haddel29-12-2017 22:10:01 // 103336
Na most én is kiszámoltam ,17 ft/ km😃
Tocsa29-12-2017 22:09:30 // 103335
Folyton nyomkodták ! :DD Vagy be volt ragadva csak nem jöttek rá! :DDD
De szerintem hű magyar szokás szerint lekapták a jókat és raktak rá szarokat mondván eladásra jó az neked! :D:P
Tocsa29-12-2017 22:05:57 // 103334
Köszi a tanácsot nem volt még túrbós na meg deizel alfám se ez a vízkeresztség. :-)
A következő nem dízel lesz az tuti nem annyira az én világom én a benzineseket csípem jobban. :-) Olaj nyomok vannak a motoron de ahol megtörölgettem a feltételezett folyásnál nincs újabb olaj szerintem régi nyomok amik meglettek javítva csak a blokk nem lett letakarítva. Amúgy azért nem mostam le én se mert ha folyik akkor kezdhetem előről.
Majd ha jobb idő lesz átnézem megint és letakarítom szépen.
Zselé29-12-2017 21:49:06 // 103333
Az nekem így kb 225 Ft/km-en áll... rosszul lettem, eladó! :D
Piritu - 1.000.00029-12-2017 21:33:31 // 103332
Szarolasz :-DD
Mondjuk azt se igazán értem, hogy PHuBi előző tulajai hogy tudtak 50ezren elkoptatni egy garnitúra féket elöl-hátul. Én meg cserélhetem.
Piritu - 1.000.00029-12-2017 21:31:31 // 103331
Hmmm ....
A Pók 108,60 Ft/km-el zárta. Vételárral, eladással, elhozatal kori mekis ebéddel.
Erhard 242 (Pure Energy)29-12-2017 21:24:33 // 103330
ahhoz képest, hogy a Spideremben csak 140e van szinte mindent ki kell cserélni :DDDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)29-12-2017 21:23:53 // 103329
ez ilyen sajnos, no meg kinek mekkora cseresznyéje van...
Dömpi (il dottore)29-12-2017 21:17:27 // 103328
Óra szerint 119 ezerrel vettem, valójábann150 ezer körül volt benne.
Most van 118 ezer benne óra szerint.
Zselé29-12-2017 21:06:00 // 103327
Na ez meg a másik... én most lépek be a "rossz korba", 212 ezer km-et mutat a számláló. Minden eddigi autómnál 200-230 ezer km között voltak a nagyobb szervizek, sajnos el is kell fogadni, hogy a 2018-as év valószínű nem lesz egy olcsó történet, futómű, kettős tömegű+kuplung, turbó, fékek, bármi jöhett ... főleg, ha hozzá számolom, hogy a Spider-nek meg új kuplung, hűtő és vászontető kell...

Csak az utángyártott elemek licensz díjából megél rajtam az FCA jövőre... :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)29-12-2017 21:02:59 // 103326
leszeded az intercoolert ha onnan ki tudsz önteni olajat akkor érdemes cserélni és a turbó tengelyének van már 1mm-es lógása egyébként nem... az 1l-es fogyás nem olyan sok de nálam 10e km alatt szinte semmit nem evett, nincs olaj folyás máshol? Pl fékszopattyú, szelefedél stb?
Tocsa29-12-2017 20:55:36 // 103325
Látom figyelsz ! :D Szerintem foglak keresni ha cserére kerül a sor.
Mostanában mintha jobban hallanám a csigát búgni na meg pici olajat is látok és csipeget is. Bár nem tudom mennyire kell még ezzel foglalkozni 10000 alatt kb 1 l utántöltés soknak
számít ezeknél? Selenia 5W WRD tőlled jött. ;-)
Zselé29-12-2017 20:54:54 // 103324
Igen, ebben szerintem teljesen igazad van, ha pl. mindenből a prémiumot adod neki + meg is szívod, az milliós különbség is lehet ahhoz képest, ha valaki épp csak életben tartja és szerencsés is...
Erhard 242 (Pure Energy)29-12-2017 20:52:03 // 103323
gondolom nem 100e km-rel vetted... 200e km felett már bele esik a kettőstömegű és társai a féltengely, turbó, váltó stb...úgy már nem sok, ha azt számoljuk, hogy egy 100e vagy 200e-et futott autó között minimum fél milla különbség is lehet .. vagy itt költi el az ember vagy ott... a végeredmény ugyan az :P
Tocsa29-12-2017 20:49:21 // 103322
Csak poénnak szántam! :D Egyébként nem mérvadó semmilyen költség kinek milyen a vérmérséklete van aki az egész életét rákölti van aki meg csak azt ami a biztonságos megbízható közlekedéshez kell. Én a kötelező periódikusan cserélendő alkatrészeket nem számolom ez minden autónál alap (vezérlés görgők fékek). Az extra költségekre gondolok én itt mondjuk idő előtt széteső váltó repedt hengerfej szétrúgott kuplung ami hamarabb beszarik a béna használat miatt.....stb széteső futómű mert megfogtunk pár árkot meg padkázunk sokat...ja a turbó is ez a kategória mert ész nélkül azt is idő előtt meglehet ölni
figyelni kell a bemelegítésre kellő lehűtésre ...
Ezeken felül pedig még ott van a kérdés ki hogy használta előtted az autót.
Tehát a véleményem az hogy semmit nem mondanak ezek a költség adatok nem mérvadóak főleg hogy 10 éves közeli autókról van szó.

Találtam egy ilyet ismeritek ket? klikk
Erhard 242 (Pure Energy)29-12-2017 20:48:37 // 103321
ha nincs baja turbó háznak, geometriának elég csak egy új közép... a normális közép 80-90e...
Zselé29-12-2017 20:33:36 // 103320
Lényegében mind1 is, én a lent említett éves futás mellett kb évi 500 pénzben maximalizalnam az elfogadhato lélektani hatart... az olyan 10-12 Ft/km
Dömpi (il dottore)29-12-2017 20:32:43 // 103319
Ha jól számolom, akkor a 100 000 km alatt nekem ráment 2 000 000 Ft. Üzemanyag nélkül.
Most ez sok vagy kevés?
Nem tudom, de igazából nem is érdekel.
WarbiRunner (Gyuri)29-12-2017 20:28:47 // 103318
Semmi jelentősége :-) A költséget számold. A 146-nál megtettem. Nem volt egy problémás autó. Pár dologgal túlzásba estem, az az én bajom, de 200e km-re biza ráment 3.5m. A motorhoz, turbóhoz, váltóhoz nem nyúltunk. Nagyrészt kopó alkatrészek egy olcsó fenntartású autóhoz.
Tocsa29-12-2017 20:24:29 // 103317
Turbót érdemes felújítani? Ebbe simán lehet cserélni a középrészt ha jól tudom ami
annyi mint egy felújítás és cserébe új nem felújított. De javítsatok ha tévednék .


Erhard? Nálad mennyibe fáj?
Zselé29-12-2017 20:21:37 // 103316
Kicsit nehezen értelmezem ezt a hozzászólást, ez most pro vagy kontra? :) Neked csak üzemanyag költséged volt? Mennyit mentél egy év alatt?

Egyébként nem tartom soknak, 100 ezer lesz a vezérlés+revizio, 120 volt a 4 gumi meg egy felni görgőzés, ezt levonva 170 ezer ment 3 revízióra meg a javítandókra és apróságokra (bár ebből 50-et még az eladó fizetett, de az mind1)...

Nem szerelem magam, jó szerelőm van én meg máshoz értek és drágább az időm a bohóckodásnál - valószínű annak minősülnének a próbálkozásaim... :)
Zselé29-12-2017 20:16:07 // 103315
Meg fogom tenni, de amit addig csináltatok az a jövőt is szolgálja, nem csak a múltat... Most felujittatom mondjuk a turbot, akkor azt az előző 200 ezerre vagy az elkovetkező 150 ezerre költségeljem?:))
Tocsa29-12-2017 20:11:26 // 103314
Hát pajtás olcsóbb gumi esetleg? :D Vagy simán magadnak szervizeled és csak alkatrészár. ;-) Én ezt teszem! ;-))
Eltelt egy év és hát rengeteget költöttem .... nagy ez a gázolajtank 60 liter pfff. :DD
WarbiRunner (Gyuri)29-12-2017 19:52:30 // 103313
Sok.. majd 150e múlva azért szamold ki.
Haddel29-12-2017 19:26:32 // 103312
Ma nézegettem ,hogy eléggé el vannak kopva elől a fékbetéteim. A nagy brembóhoz tartozó fékbetétek mérete: 131*77 mm?
Tocsa29-12-2017 19:23:11 // 103311
Mindenesetre köszi az infókat. Jó lenne az a TPMS mert az accony a multkor majdnem legyalogolta a gumit, mert leeresztett a hidegben lehet hogy enged picit az a felnim egy helyen megvan ütve a perem .Sajnos így vettem az autóval.
Laca6229-12-2017 19:11:48 // 103310
Hát igen :)
A 159-ben én megtaláltam az átmenetet.
Te is megtaláltad azt az érzést a 159 - ben amit más vas nem tud adni ?
Biztonság,szépség,erő ! Majd küldj egy sms - t ha ismerősöd úgy nyilatkozik a saját talicskájáról,megőrül érte,mert annyira szereti :-)
Erhard 242 (Pure Energy)29-12-2017 19:08:34 // 103309
szerintem ezt meg így nem lehet kiszámolni, függ attól hány km-rel veszed, mennyivel adod el stb, stb... az első 159-re ami 2,4 volt abba raktam 100e km-et és baromi nagy összegeket nem költöttem rá a 3 év alatt alkatrészre, gumira, progira max 4-5 kiló...persze új nyári gumákkal kaptam, első-hátsó komplett fék, jobb felső lengő, komplett vezérlés, 6db olajcsere, dpf-telenítés, 4 téli guma, hosszbordás, xenon izzók, összes olaj... emlékeim szerint ennyi
Zselé29-12-2017 18:52:32 // 103308
...komolyabb futóművezés még nem volt.
Zselé29-12-2017 18:51:54 // 103307
Szerintem a 17 Ft/km rettenet sok... Most kiszámoltam, a jövő hétre esedékes olaj+vezérlés cserével, ami kb 100 pénz 390 ezer lesz a gumi, aproanyag és szerviz költségem az eddig együtt töltött 45000 km-en, ami kb 10 honap alatt szaladt bele. Ez 8,6 Ft/km... nyilván kortól és szervízek esedékességétől is függ, pl turbó és k
Dömpi (il dottore)29-12-2017 17:57:19 // 103306
Nos, a mai délutánt azzal töltöttem, hogy nyitottam egy excel táblát, előszedtem a blogjaimat és tételesen kigyűjtöttem, mit mikor és milyen km óra állásnál cseréltem a kocsin.
Utána ugyanezt megcsináltam asszony 147-ével is. Itt, miután rádöbbentem, hogy nem vezeti a blogját, és egy csomó adat hiányzik, úgy döntöttem, nyitok a saját oldalamon egy lapot az ő kocsijának is és majd én vezetem a blogokat.
Egyébként élvezetes volt visszanézni mi mindent kicseréltem már az Arkangyalon. A megdöbbenő az volt, hogy sokmindenre úgy emlékeztem, hogy "nemrég volt cserélve" pedig a nagy lószart! Telik ám ez a k*rva idő rendesen!
WarbiRunner (Gyuri)29-12-2017 15:58:31 // 103305
Engem az állított meg, hogy megtudtam, hogy a QP IV-hez nincs szélvédő. Nem az a baj, hogy drága, hanem nincs. És ha a difinek lesz baja, az sincs. BMW-ből lehet sufnizni bele, de "az már nem lesz olyan". A Maser gyönyörű, különleges, mindig vágyni fogok egyre, de túl kis szériás játékszer. A 159-ben én megtaláltam az átmenetet. Széria autó, de van annyira ritka és különleges, hogy én már ezzel jól érzem magam. Mégis még emberi a fenntartása.. egyelőre. :-) Anno a 146-nál számoltam ki, hogy a 17Ft/km szervízköltség a reális egy használt autóra, ezt hosszú távon lehet tartani, gumi csere, kettőstömegű, bármi jöhet. Ezt eddig a 159 fillérre tartja. Aztán majd meglátjuk, az elmúlt év pozitív meglepetés ahhoz képest amire lelkileg fel voltam készülve :-)
Most van az, hogy csodálom a Maseratikat, de rég nem kerestem rá a ha.hu-n. Ez az egyensúly jele :-)
Shadin29-12-2017 15:28:11 // 103304
eLearn-ben nincs róla semmi infó.
Shadin29-12-2017 15:27:26 // 103303
A 2010.10.29-es magyar árlista alapján kapható volt:
365 - Guminyomás ellenőrző rendszer (csak 17" vagy 18" kerekekkel) - 69 088 Forint
2007.03-as CH listán nem volt ilyen opció, tehát a végefelé, vagy az FL után kerülhetett bele.
Haddel29-12-2017 15:04:11 // 103302
Nekem is volt ma kis időm ,kiderítettem ,csak egy hangszóró torzít a jobb első ajtóban. Venni is akartam egyet bontóban ,de sajnos zárva voltak. Addig hátra tekertem a balanszot ,hogy legalább vmi zene legyen ,igy nem idegesítő a rezonálás.
csokagm29-12-2017 14:56:15 // 103301
Más piacon sem? Még a felhasználásiban ia benne van.
Shadin29-12-2017 14:48:48 // 103300
Én próbálkoznék még. A fej leírásában van szó a kormánytávvezérlésről. A nagy stekkerben van a hozzá tartozó 3 szál.

"A" terv átállítani a PROXY konfigurációt, ha rendesen be van kötve a fej, mert addig nem működött nekem sem a Pioneer-hez vásárolt Connects2 UNI-SWC.3 és a hozzá való CTMULTI Lead.2 amíg nem az volt a konfig:


"B" terv megvenni az előbb felsorolt univerzális CAN adaptert, ami minden fajta fejjel illeszthető és reménykedni, hogy valamelyik kompatibilis a cuccoddal.
Nekem ez van és még a telefon gombokat is kezeli.


A képen a proxy konfig feltételezi, hogy minden gyári cucc ki van pucolva...
Itt az eredeti:
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.