Ha jól számolom, akkor a 100 000 km alatt nekem ráment 2 000 000 Ft. Üzemanyag nélkül.
Most ez sok vagy kevés?
Nem tudom, de igazából nem is érdekel.
Forum >> 159
Dömpi (il dottore)29-12-2017 20:32:43 // 103319
WarbiRunner (Gyuri)29-12-2017 20:28:47 // 103318
Semmi jelentősége :-) A költséget számold. A 146-nál megtettem. Nem volt egy problémás autó. Pár dologgal túlzásba estem, az az én bajom, de 200e km-re biza ráment 3.5m. A motorhoz, turbóhoz, váltóhoz nem nyúltunk. Nagyrészt kopó alkatrészek egy olcsó fenntartású autóhoz.
Tocsa29-12-2017 20:24:29 // 103317
Turbót érdemes felújítani? Ebbe simán lehet cserélni a középrészt ha jól tudom ami
annyi mint egy felújítás és cserébe új nem felújított. De javítsatok ha tévednék .
Erhard? Nálad mennyibe fáj?
annyi mint egy felújítás és cserébe új nem felújított. De javítsatok ha tévednék .
Erhard? Nálad mennyibe fáj?
Zselé29-12-2017 20:21:37 // 103316
Kicsit nehezen értelmezem ezt a hozzászólást, ez most pro vagy kontra? :) Neked csak üzemanyag költséged volt? Mennyit mentél egy év alatt?
Egyébként nem tartom soknak, 100 ezer lesz a vezérlés+revizio, 120 volt a 4 gumi meg egy felni görgőzés, ezt levonva 170 ezer ment 3 revízióra meg a javítandókra és apróságokra (bár ebből 50-et még az eladó fizetett, de az mind1)...
Nem szerelem magam, jó szerelőm van én meg máshoz értek és drágább az időm a bohóckodásnál - valószínű annak minősülnének a próbálkozásaim... :)
Egyébként nem tartom soknak, 100 ezer lesz a vezérlés+revizio, 120 volt a 4 gumi meg egy felni görgőzés, ezt levonva 170 ezer ment 3 revízióra meg a javítandókra és apróságokra (bár ebből 50-et még az eladó fizetett, de az mind1)...
Nem szerelem magam, jó szerelőm van én meg máshoz értek és drágább az időm a bohóckodásnál - valószínű annak minősülnének a próbálkozásaim... :)
Zselé29-12-2017 20:16:07 // 103315
Meg fogom tenni, de amit addig csináltatok az a jövőt is szolgálja, nem csak a múltat... Most felujittatom mondjuk a turbot, akkor azt az előző 200 ezerre vagy az elkovetkező 150 ezerre költségeljem?:))
Tocsa29-12-2017 20:11:26 // 103314
Hát pajtás olcsóbb gumi esetleg? :D Vagy simán magadnak szervizeled és csak alkatrészár. ;-) Én ezt teszem! ;-))
Eltelt egy év és hát rengeteget költöttem .... nagy ez a gázolajtank 60 liter pfff. :DD
Eltelt egy év és hát rengeteget költöttem .... nagy ez a gázolajtank 60 liter pfff. :DD
WarbiRunner (Gyuri)29-12-2017 19:52:30 // 103313
Sok.. majd 150e múlva azért szamold ki.
Haddel29-12-2017 19:26:32 // 103312
Ma nézegettem ,hogy eléggé el vannak kopva elől a fékbetéteim. A nagy brembóhoz tartozó fékbetétek mérete: 131*77 mm?
Tocsa29-12-2017 19:23:11 // 103311
Mindenesetre köszi az infókat. Jó lenne az a TPMS mert az accony a multkor majdnem legyalogolta a gumit, mert leeresztett a hidegben lehet hogy enged picit az a felnim egy helyen megvan ütve a perem .Sajnos így vettem az autóval.
Laca6229-12-2017 19:11:48 // 103310
Hát igen :)
A 159-ben én megtaláltam az átmenetet.
Te is megtaláltad azt az érzést a 159 - ben amit más vas nem tud adni ?
Biztonság,szépség,erő ! Majd küldj egy sms - t ha ismerősöd úgy nyilatkozik a saját talicskájáról,megőrül érte,mert annyira szereti :-)
A 159-ben én megtaláltam az átmenetet.
Te is megtaláltad azt az érzést a 159 - ben amit más vas nem tud adni ?
Biztonság,szépség,erő ! Majd küldj egy sms - t ha ismerősöd úgy nyilatkozik a saját talicskájáról,megőrül érte,mert annyira szereti :-)
Erhard 242 (Pure Energy)29-12-2017 19:08:34 // 103309
szerintem ezt meg így nem lehet kiszámolni, függ attól hány km-rel veszed, mennyivel adod el stb, stb... az első 159-re ami 2,4 volt abba raktam 100e km-et és baromi nagy összegeket nem költöttem rá a 3 év alatt alkatrészre, gumira, progira max 4-5 kiló...persze új nyári gumákkal kaptam, első-hátsó komplett fék, jobb felső lengő, komplett vezérlés, 6db olajcsere, dpf-telenítés, 4 téli guma, hosszbordás, xenon izzók, összes olaj... emlékeim szerint ennyi
Zselé29-12-2017 18:52:32 // 103308
...komolyabb futóművezés még nem volt.
Zselé29-12-2017 18:51:54 // 103307
Szerintem a 17 Ft/km rettenet sok... Most kiszámoltam, a jövő hétre esedékes olaj+vezérlés cserével, ami kb 100 pénz 390 ezer lesz a gumi, aproanyag és szerviz költségem az eddig együtt töltött 45000 km-en, ami kb 10 honap alatt szaladt bele. Ez 8,6 Ft/km... nyilván kortól és szervízek esedékességétől is függ, pl turbó és k
Dömpi (il dottore)29-12-2017 17:57:19 // 103306
Nos, a mai délutánt azzal töltöttem, hogy nyitottam egy excel táblát, előszedtem a blogjaimat és tételesen kigyűjtöttem, mit mikor és milyen km óra állásnál cseréltem a kocsin.
Utána ugyanezt megcsináltam asszony 147-ével is. Itt, miután rádöbbentem, hogy nem vezeti a blogját, és egy csomó adat hiányzik, úgy döntöttem, nyitok a saját oldalamon egy lapot az ő kocsijának is és majd én vezetem a blogokat.
Egyébként élvezetes volt visszanézni mi mindent kicseréltem már az Arkangyalon. A megdöbbenő az volt, hogy sokmindenre úgy emlékeztem, hogy "nemrég volt cserélve" pedig a nagy lószart! Telik ám ez a k*rva idő rendesen!
Utána ugyanezt megcsináltam asszony 147-ével is. Itt, miután rádöbbentem, hogy nem vezeti a blogját, és egy csomó adat hiányzik, úgy döntöttem, nyitok a saját oldalamon egy lapot az ő kocsijának is és majd én vezetem a blogokat.
Egyébként élvezetes volt visszanézni mi mindent kicseréltem már az Arkangyalon. A megdöbbenő az volt, hogy sokmindenre úgy emlékeztem, hogy "nemrég volt cserélve" pedig a nagy lószart! Telik ám ez a k*rva idő rendesen!
WarbiRunner (Gyuri)29-12-2017 15:58:31 // 103305
Engem az állított meg, hogy megtudtam, hogy a QP IV-hez nincs szélvédő. Nem az a baj, hogy drága, hanem nincs. És ha a difinek lesz baja, az sincs. BMW-ből lehet sufnizni bele, de "az már nem lesz olyan". A Maser gyönyörű, különleges, mindig vágyni fogok egyre, de túl kis szériás játékszer. A 159-ben én megtaláltam az átmenetet. Széria autó, de van annyira ritka és különleges, hogy én már ezzel jól érzem magam. Mégis még emberi a fenntartása.. egyelőre. :-) Anno a 146-nál számoltam ki, hogy a 17Ft/km szervízköltség a reális egy használt autóra, ezt hosszú távon lehet tartani, gumi csere, kettőstömegű, bármi jöhet. Ezt eddig a 159 fillérre tartja. Aztán majd meglátjuk, az elmúlt év pozitív meglepetés ahhoz képest amire lelkileg fel voltam készülve :-)
Most van az, hogy csodálom a Maseratikat, de rég nem kerestem rá a ha.hu-n. Ez az egyensúly jele :-)
Most van az, hogy csodálom a Maseratikat, de rég nem kerestem rá a ha.hu-n. Ez az egyensúly jele :-)
Shadin29-12-2017 15:28:11 // 103304
eLearn-ben nincs róla semmi infó.
Shadin29-12-2017 15:27:26 // 103303
A 2010.10.29-es magyar árlista alapján kapható volt:
365 - Guminyomás ellenőrző rendszer (csak 17" vagy 18" kerekekkel) - 69 088 Forint
2007.03-as CH listán nem volt ilyen opció, tehát a végefelé, vagy az FL után kerülhetett bele.
365 - Guminyomás ellenőrző rendszer (csak 17" vagy 18" kerekekkel) - 69 088 Forint
2007.03-as CH listán nem volt ilyen opció, tehát a végefelé, vagy az FL után kerülhetett bele.
Haddel29-12-2017 15:04:11 // 103302
Nekem is volt ma kis időm ,kiderítettem ,csak egy hangszóró torzít a jobb első ajtóban. Venni is akartam egyet bontóban ,de sajnos zárva voltak. Addig hátra tekertem a balanszot ,hogy legalább vmi zene legyen ,igy nem idegesítő a rezonálás.
csokagm29-12-2017 14:56:15 // 103301
Más piacon sem? Még a felhasználásiban ia benne van.
Shadin29-12-2017 14:48:48 // 103300
Én próbálkoznék még. A fej leírásában van szó a kormánytávvezérlésről. A nagy stekkerben van a hozzá tartozó 3 szál.
"A" terv átállítani a PROXY konfigurációt, ha rendesen be van kötve a fej, mert addig nem működött nekem sem a Pioneer-hez vásárolt Connects2 UNI-SWC.3 és a hozzá való CTMULTI Lead.2 amíg nem az volt a konfig:
"B" terv megvenni az előbb felsorolt univerzális CAN adaptert, ami minden fajta fejjel illeszthető és reménykedni, hogy valamelyik kompatibilis a cuccoddal.
Nekem ez van és még a telefon gombokat is kezeli.
A képen a proxy konfig feltételezi, hogy minden gyári cucc ki van pucolva...
Itt az eredeti:
"A" terv átállítani a PROXY konfigurációt, ha rendesen be van kötve a fej, mert addig nem működött nekem sem a Pioneer-hez vásárolt Connects2 UNI-SWC.3 és a hozzá való CTMULTI Lead.2 amíg nem az volt a konfig:
"B" terv megvenni az előbb felsorolt univerzális CAN adaptert, ami minden fajta fejjel illeszthető és reménykedni, hogy valamelyik kompatibilis a cuccoddal.
Nekem ez van és még a telefon gombokat is kezeli.
A képen a proxy konfig feltételezi, hogy minden gyári cucc ki van pucolva...
Itt az eredeti:
αλφα29-12-2017 13:57:28 // 103297
Sajnos sehol se találok a neten ehhez a Zeepin-hez való canbus adaptert... Akkor így marad.
Shadin29-12-2017 10:54:05 // 103296
Shadin29-12-2017 09:31:40 // 103295
Ezek mindegyike állítható a fejtől függetlenül. TPMS van a PROXY-nál, de soha nem szerelték azzal a 159-est.
Zsolt15529-12-2017 09:19:46 // 103294
OFF
Ott sem fenékig tejfel az élet, csak egy kicsit drágább a történet. 2,5 éves 520d automata váltóval szintén nem szereti a városi használatot.
Vagy az elektromos kormányzár hibája miatt, az Alfánál - eddig - még nem hallottam, hogy kormányoszlopot kellett volna cserélni. 1-s BMW-nél már volt rá példa.
A kisebbik kint dolgozik és vett magának egy M3 Coupét. Szerintem lassan már kétszer annyit állt javításra várva, mint amennyit ment. De mondjuk a 2.5 "sorhatnak" nagyon szép hangja van, az tény.
Ott sem fenékig tejfel az élet, csak egy kicsit drágább a történet. 2,5 éves 520d automata váltóval szintén nem szereti a városi használatot.
Vagy az elektromos kormányzár hibája miatt, az Alfánál - eddig - még nem hallottam, hogy kormányoszlopot kellett volna cserélni. 1-s BMW-nél már volt rá példa.
A kisebbik kint dolgozik és vett magának egy M3 Coupét. Szerintem lassan már kétszer annyit állt javításra várva, mint amennyit ment. De mondjuk a 2.5 "sorhatnak" nagyon szép hangja van, az tény.
Giuntini29-12-2017 00:09:17 // 103293
Én annak idején akartam venni egy Masert. Mégpedig 1991-ben. Biturbót. Aztán hallgattam az észre. Annyiba került volna mint a Croma, csak a fenntartása tízszeresébe. Akkoriban a 2000-es közel 300 lovas Biturbo a városban közel 30 litert fogyasztott. Ez nem vicc! Elképzelhető, mert a 159 3,2 automatával 18-at kér.
Haddel28-12-2017 23:04:09 // 103292
avvocato28-12-2017 22:53:28 // 103291
A haverom egy 5 éves 520 d BMW-t vett, egy év alatt 45x volt szervízben, a kormányműtől kezdve mindent ki kellett cserélni, közel 2 millát guritott rá, nem mer már elindulni vele, gyűlöli, pedig mindig BMW fan volt. Szóval ez nagy igazság, hogy nem megvenni, hanem fenntartatani a pénz. Bár én még egy alfámra sem költöttem milliókat, igaz csak benzines autóim voltak. A 17 éves 146-os alfámon is csak a kopó alkatrészeket cseréltem.
yani🍀28-12-2017 22:21:08 // 103290
Sokszor leírtuk, hogy nem megvenni nagy dolog, hanem fenntartani. Sokan beleszeretnek a formába és a menettulajdonságába, Az összes pénzüket összekaparva megveszik, használják néhány ezer kilométert, majd előjönnek azok a problémák, amik miatt az előző tulaj megvált tőle. Egy új korában 10 millás kocsi ezért került annyiba, mert a beépített alkatrészek ennyibe kerültek. Ezek most sem lettek olcsóbbak. Amikor leírtuk, hogy 2 milla alatt ne nagyon vegyen senki, sokan nekünk estek, hogy ők bizony alatta vették és semmi bajuk nem volt még. Persze ez a határ sem garancia semmire és alatta is ki lehet fogni, de ezért van némi összefüggés az ár és az állapot között.Egy ilyen kategóriájú autó fenntartása sokba kerül. Ha az előző tulaj spórolt, azt az újnak meg kell fizetnie.
Zolibácsi28-12-2017 22:19:17 // 103289
Jó a Maseratis dolog kicsit erős volt :) és igen tudom az autón mindig vannak javítandó dolgok de hogy 2x 3x szorzoval adják a 2.4 jtd-re az a fájó.
Mivel le vették a bölcsőt így el vittem futóműveshez. Gondoltam mivel nyáron volt futómű csere meg beállítás is nem lesz nagy dolog.... Minden érték pirosban, aztán közben ki is derült hogy miért. Elöl hátul egy egy állító csavar be volt állva amit melegíteni kellett. Ezt nem tették meg az előző helyen, hanem inkább a szarhoz hozzá állították a jót....
Mivel le vették a bölcsőt így el vittem futóműveshez. Gondoltam mivel nyáron volt futómű csere meg beállítás is nem lesz nagy dolog.... Minden érték pirosban, aztán közben ki is derült hogy miért. Elöl hátul egy egy állító csavar be volt állva amit melegíteni kellett. Ezt nem tették meg az előző helyen, hanem inkább a szarhoz hozzá állították a jót....
Roll198328-12-2017 22:17:54 // 103288
Hát más liga, mint a 156. Nekem ott 6 év alatt ment el ennyi pénz és ott minden benne volt ebben. Nekem még friss a 159 kíváncsi leszek mennyibe fog fájni.
Liquid28-12-2017 22:12:46 // 103287
bő 5 év alatt 2.5 Mihály, persze ebben van több gumiszett, felni, egyebek. Nem érzem extrém soknak. Az elmúlt év volt közel 4 kiló (futómű rendbetétellel).
Liquid28-12-2017 22:09:24 // 103286
megnugytatlak, a Maser egy nagyságrenddel többe fájna :) Amúgy meg tökmindegy a márka, a kategória az a ami számít. Egy ugyanilyen kategóriás Bimmer vagy Ódi se lenne occóbb.
Amúgy meg, az autód 11 éves, nincs nagyon csodálkoznivaló azon, hogy elromlik ez-az, viszont amit megjavítottál, azzal a következő sok10e km-en nem lesz gondod.
Amúgy meg, az autód 11 éves, nincs nagyon csodálkoznivaló azon, hogy elromlik ez-az, viszont amit megjavítottál, azzal a következő sok10e km-en nem lesz gondod.
Erhard 242 (Pure Energy)28-12-2017 21:53:30 // 103284
melyik Masert? Én Ghiblin gondolkodtam de pont a fenntartása riasztott vissza pl olajcserénél az olajszűrő 15 rugó beker áron többi szűrő csak gyári... féktárcsa csak gyári 3 kiló egy pár kb... szóval ez nem az én pénztárcámnak való
Roll198328-12-2017 21:45:59 // 103283
Mennyi idő alatt költöttél 1,5 milliót rá?
Zolibácsi28-12-2017 21:37:08 // 103282
1.8 Misiert vettem a kocsit, azóta ralocsoltam 1.5 misit.
Pedig egy működő autó volt előtte is. Párommal beszéltem hogy most kivarok, ha megint lesz valami baja akkor eladom és veszek egy fapados valami új autót vagy 1.2 Punto panda. Kicsit már az ingerküszöbön van a rá költött pénz. Ha mondja ezt nekem valaki nem hiszem el. De így saját bőrön keresztül azért fáj. Ennyiért már Maseratit is tarthatnek.
Pedig egy működő autó volt előtte is. Párommal beszéltem hogy most kivarok, ha megint lesz valami baja akkor eladom és veszek egy fapados valami új autót vagy 1.2 Punto panda. Kicsit már az ingerküszöbön van a rá költött pénz. Ha mondja ezt nekem valaki nem hiszem el. De így saját bőrön keresztül azért fáj. Ennyiért már Maseratit is tarthatnek.
Marseus28-12-2017 21:19:03 // 103281
Jó estét sziasztok.Meg tudjátok mondani,h a sedan csomagtartónak nyitásra új korában fel is kellene,h nyissa a tetőt v csak felpattintania?
Smith28-12-2017 21:00:43 // 103280
Én is akartam hangszórót cserélni, de Yani azt tanácsolta, várjak, meg fogom látni mennyivel jobb lesz egy minőségi fejegységgel. Igaza volt, azóta nem akarok hangszórót cserélni :)
Haddel28-12-2017 20:56:07 // 103279
Nekem pl ma is olyan bajom volt ,hogy néha torzítanak nagyon a hangszórók. Ma ki is kapcsoltam ,mert idegesített. De néha meg egyáltalán nem torzít.
Furcsa a jelenség,nem vagyok 100%-ig biztos ,hogy a hangszórók a rosszak. Vagy elképzelhető?
Furcsa a jelenség,nem vagyok 100%-ig biztos ,hogy a hangszórók a rosszak. Vagy elképzelhető?
Smith28-12-2017 20:44:15 // 103278
Ezt aláírom. Nekem nincs benne bose, de mióta nem a gyári van, sokkal szivesebben hallgatok zenét! :)
Vittorio15928-12-2017 20:39:36 // 103277
Én is az android miatt cseréltem fej egységet, és nekem nagy navis ujabb volt eredetilegt. De az androidos szerintem sokkal jobban szól most. Gyári Bose rendszerem van és azt kell mondjam, h a gyári fejegység egy hulladék...
Erhard 242 (Pure Energy)28-12-2017 20:35:46 // 103276
a szervó olajból kb 1,5L azaz 2 a fékolajból 1L
Giuntini28-12-2017 20:23:37 // 103275
Örülök hogy már megoldódott a problémád a turbóval. Azért rendesen locsoltál rá. Ez a gond az ilyen kategóriájú autókkal. Nem fiatalodnak és ha baj van, talicskázni lehet bele a pénzt.
Karácsony előtt beszéltem Szatyival, szerez januárban egy CO mérőt, és meglátjuk mit mutat. Annyit mondott, hogy letekert kiegyenlítő sapkánál meleg motornál nem túrhatja ki a vizet. Mondta, hogy próbáljam úgy ki. Kipróbáltam, aztán volt egy ötletem. Kivettem a régi kupakból a tömítést. A csövek puhák maradtak, viszont a kiegyenlítőből meleg motornál sem nyomta a vizet. De nem mentem vele így, le van rakva a vas, mert így 100 fokon már forrhat a víz. Most már meg lesz vizsgálva a CO tartalom a vízben. Szatyi azt mondta, ha hengerfejes, akkor fogynia kell a víznek is.
Karácsony előtt beszéltem Szatyival, szerez januárban egy CO mérőt, és meglátjuk mit mutat. Annyit mondott, hogy letekert kiegyenlítő sapkánál meleg motornál nem túrhatja ki a vizet. Mondta, hogy próbáljam úgy ki. Kipróbáltam, aztán volt egy ötletem. Kivettem a régi kupakból a tömítést. A csövek puhák maradtak, viszont a kiegyenlítőből meleg motornál sem nyomta a vizet. De nem mentem vele így, le van rakva a vas, mert így 100 fokon már forrhat a víz. Most már meg lesz vizsgálva a CO tartalom a vízben. Szatyi azt mondta, ha hengerfejes, akkor fogynia kell a víznek is.
Peta7428-12-2017 17:49:35 // 103274
Köszönöm szépen a választ most megnyugodtam hogy a váltónak nincs baja!
Peta7428-12-2017 17:34:14 // 103273
Zsír új az aksi most cseréltem de azóta csinálja hogy arégi tönkre ment!
Smith28-12-2017 17:11:18 // 103272
Szóval olyat szeretnél ami a rádión állítgatható menüket is kezeli majd? Pl. ajtózárás beállítás, szerviz km, ilyesmi? Szerintem ez nem fog menni. Ezeket vissza kell tenni a műszerfalra MES-sel. TPMS biztosan létezik, a proxi menüben lehet kapcsolgatni. Gondolom kell hozzá valami dobozka, és a szelepek. Aztán proxirendezés.
Tocsa28-12-2017 17:01:48 // 103271
Ezt kitudnád fejteni bővebben? Én szeretném ha a gyári CAN funkciók is működnének
amiket a rádión kell beállítani (connectnav régebbi 2006).
A gyári rádió nagyon jól szól és használom a telefon részét is van cd tár is,de szivesen látnék egy androidos rendszert benne tolatókamerával tpms rendszerrel szóval bővíthető lenne a kocsi. Ha nem lenne zárt a gyári forrás azt is megkockáztatnám hogy írok bele funkciókat mint tpms. Apropó volt gyárilag TPMS rendszer rendelhető ezekhez a kocsikhoz??
amiket a rádión kell beállítani (connectnav régebbi 2006).
A gyári rádió nagyon jól szól és használom a telefon részét is van cd tár is,de szivesen látnék egy androidos rendszert benne tolatókamerával tpms rendszerrel szóval bővíthető lenne a kocsi. Ha nem lenne zárt a gyári forrás azt is megkockáztatnám hogy írok bele funkciókat mint tpms. Apropó volt gyárilag TPMS rendszer rendelhető ezekhez a kocsikhoz??
Dömpi (il dottore)28-12-2017 16:49:37 // 103270
Sziasztok!
szervóolajból hány liter kell ha cserélni akarom?
Ugyanez a kérdés a fékolaj esetén.
Köszi előre is!
szervóolajból hány liter kell ha cserélni akarom?
Ugyanez a kérdés a fékolaj esetén.
Köszi előre is!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
468
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?