Forum >> 159
Szabister22-12-2017 19:46:47 // 103149
Szia nekem is ez volt a tünet én 12kmre járok.Szintén autopályán egy részen. 60 foknál feljebb nem ment a víz. Mióta ki lett cserélve a termosztát már félúton eléri a 90fokot és onnan nem mozdul sehova. 12850 Ft volt az 1.9 16v-hez. +5000 cserélték. (ebben a hidegben és szakadó hóban már nincs kedvem az udvaron szerelni :) )
Giuntini22-12-2017 15:30:45 // 103148
Így igaz.
Piritu - 1.000.00022-12-2017 15:17:11 // 103147
Tipikusan úgy, hogy nehezen megy fel a hőfok, a 90-et szinte sose éri el hidegben.
A motortérben meg a hűtőre menő cső állandóan meleg. Amíg az üzemi hőfokot nem éri el a motor annak hidegnek kellene lennie, mert a termosztát elzárja az útját.
A motortérben meg a hűtőre menő cső állandóan meleg. Amíg az üzemi hőfokot nem éri el a motor annak hidegnek kellene lennie, mert a termosztát elzárja az útját.
Revitox22-12-2017 14:39:12 // 103146
Köszi válaszod.
Azt hogyan tudom kiszűrni?
Azt hogyan tudom kiszűrni?
Roll198322-12-2017 14:10:04 // 103145
Lehet gyengélkedik a termosztátod.
Revitox22-12-2017 14:05:36 // 103144
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy normális az, hogy a víz hőfok baromi lassan megy fel? Autópályán max 2 vonal reggel melóhelyig (kb 16 km) ott egy vonásig. Fűtés nagyon lassan kezd el dolgozni. Automatikusan egy kis idő múlva a venti elindul de csak hideget fúj. Leveszem alacsony fordulatra, belső keringetésre és 5-6 km után kezd érezhetővé válni a meleg.
Valakinek tipp vagy tapasztalat a megoldásra?
Lenne egy olyan kérdésem, hogy normális az, hogy a víz hőfok baromi lassan megy fel? Autópályán max 2 vonal reggel melóhelyig (kb 16 km) ott egy vonásig. Fűtés nagyon lassan kezd el dolgozni. Automatikusan egy kis idő múlva a venti elindul de csak hideget fúj. Leveszem alacsony fordulatra, belső keringetésre és 5-6 km után kezd érezhetővé válni a meleg.
Valakinek tipp vagy tapasztalat a megoldásra?
Giuntini22-12-2017 12:48:36 // 103143
Jó lenne, de már én sem tudok gondolkodni pozitívan.
Shadin22-12-2017 12:32:11 // 103142
Én is félek tőle, hogy ha nem a hűtő, akkor a HF lesz a gond, mert a hűtő előtt és után is fújódnak a csövek amíg a hűtő hideg. Hogy a tökbe tud az egész kerülő ág eldugulni. Ehhez a HF-nek hogy lehet köze? :-(
Shadin22-12-2017 12:28:19 // 103141
Vittorio15922-12-2017 11:52:42 // 103140
A bovden fék felőli végén a kis gumiharang le szokott csúszni, vagy el szokott szakadni és akkor bejut a víz a bovden és a gumicső közé. Elkezd rozsdásodni és simán be is fagyhat a vìz is. Valaki wartburg gumiharangokkal oldotta meg, keress rá a blogokban. De ha már rozsdás a kötél akkor cseréld ki mind a két bovdent.
Kereket leveszed, lehet oda is látsz a belső oldalon.
Nekem a bal hátsó kereket fogta úgy h ki volt engedve 😲
Úgy derült ki h fel volt emelve a kocsi és kézzel nehezen lehetett elforgatni.
Kereket leveszed, lehet oda is látsz a belső oldalon.
Nekem a bal hátsó kereket fogta úgy h ki volt engedve 😲
Úgy derült ki h fel volt emelve a kocsi és kézzel nehezen lehetett elforgatni.
WarbiRunner (Gyuri)22-12-2017 11:25:51 // 103139
Nekem sem volt buborék a hengerfejes TD-nél. 3000-res fordulatig kb semmi gyanús nem volt. Fölötte meg liter számra nyomta a vizet. Mikor már puffadtak a csövek, akkor is csak gőzölgött, nem buborékolt. Es komolyan banom, hogy nem sikerült lefotóznom a hf tömítésen azt a karcot, ami okozta. A szerelő szerint.. Mintha tűvel odakarcolt volna valaki, alig láthatóan. Mai napig meg vagyok győződve arról, hogy csak nyomatékra kellett volna húzni a csavarokat. TZoli anno összerakta, de után kellett volna húzni pár ezer km múlva. 30e-t bírt mire kiadta, én tanultan ebből. Januárban viszem vissza ellenőrizni a csavarokat.
Zolibácsi22-12-2017 11:13:57 // 103138
Voltam megnezni a kocsimat, aztán csak futólag szóba hoztam a problémádat, hogy puffadnak a csövek hideg hűtő stb. Gondolkodás nélkül rá vágták hogy hengerfej. Mondtam hogy volt már egyszer, s mondták hogy attól még lehet rossz a hengerfej, hajszál repedés vagy bármi.... KB ez az egy dolog amit nem cseréltem még én sem a kocsin....
Reménykedem hogy azért meguszod a hűtő cserével...
Reménykedem hogy azért meguszod a hűtő cserével...
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2017 10:51:32 // 103137
benyásnál nem is kötelező a HF csavar csere...
mex8622-12-2017 09:38:36 // 103136
Nekem volt anno tizenéve egy offos Calibrám hengerfej gonddal.
Nem igazán segítség neked, de azért megosztom.
Ott is fújta a csöveket de csak ha bemelegedett, hasonlóan nézett ki mint neked. De a víz nemigen fogyott.
Ha nem volt pörgetve vagy nem melegedett be nagyon, semmi extra jel nem volt.
Felpörgetve viszont jött a gejzír a kiegyenlítőből, nem kicsit. Meg ugye a puffadás ha már jó melege volt.
Ott az erőn észre lehetett venni hogy valami nem kóser, dehát nem is egy húzott 2,4ről beszélünk hanem egy alapból 115lovas szívó benyáról.
A megoldás ott az átégett hengerfej tömítés csere volt. Nem vagyok rá büszke, de anno diák pénztárcával meg nem túl alapos szerelő tanácsára se síkolva nem lett (persze élvonalzóval azért lett ellenőrizve), se új hefej csavart se kapott csak tömítést, de utána sokáig használtam még, majd egy barátomhoz került az autó aki 6 évig használta, és nem jött vissza a probléma.
Nem igazán segítség neked, de azért megosztom.
Ott is fújta a csöveket de csak ha bemelegedett, hasonlóan nézett ki mint neked. De a víz nemigen fogyott.
Ha nem volt pörgetve vagy nem melegedett be nagyon, semmi extra jel nem volt.
Felpörgetve viszont jött a gejzír a kiegyenlítőből, nem kicsit. Meg ugye a puffadás ha már jó melege volt.
Ott az erőn észre lehetett venni hogy valami nem kóser, dehát nem is egy húzott 2,4ről beszélünk hanem egy alapból 115lovas szívó benyáról.
A megoldás ott az átégett hengerfej tömítés csere volt. Nem vagyok rá büszke, de anno diák pénztárcával meg nem túl alapos szerelő tanácsára se síkolva nem lett (persze élvonalzóval azért lett ellenőrizve), se új hefej csavart se kapott csak tömítést, de utána sokáig használtam még, majd egy barátomhoz került az autó aki 6 évig használta, és nem jött vissza a probléma.
Shadin22-12-2017 09:24:54 // 103135
Ezt így nem néztük, de megnézhetjük. MES + Emil a fedélzeten, én meg videózok kommentelve :-)
Macccy22-12-2017 09:13:35 // 103134
Láma kérdés: kézifék másnak is "befagy" reggelre? Az offosnál ritka volt, nem sokszor tapasztaltam az évek alatt, de az 59 hátsó fékje már másodszor koppan szét a héten, amikor kiengedem és megpróbálok elindulni. Tegnap este havazott, de nem volt mínusz sok az éjjel, nem gondolnám, hogy oda kell fagyjon.
Árt ez amúgy a betétnek?
Van kis lejtő a parkolóban, azért sem akartam eddig csak sebességben hagyni, fél éve van meg a kocsi és nem teszteltem még úgy, gondoltam nehogy meglepjen a Giuseppe által összerakott váltó és kiugorjon sebességből, amíg én alszom. :)
Árt ez amúgy a betétnek?
Van kis lejtő a parkolóban, azért sem akartam eddig csak sebességben hagyni, fél éve van meg a kocsi és nem teszteltem még úgy, gondoltam nehogy meglepjen a Giuseppe által összerakott váltó és kiugorjon sebességből, amíg én alszom. :)
csokagm21-12-2017 20:19:50 // 103133
De eddig se tettem, mert néha keresek előadó szerint. Meg azt sem értem, miért nem lát egy számot se itt, viszont középen meg látja.
Haddel21-12-2017 20:15:50 // 103132
Mp3tag nevű programmal érdemes leszedni a zenefájlokról a cimkéket.
csokagm21-12-2017 19:46:07 // 103131
Csabi21-12-2017 19:25:50 // 103130
Én elhiszem:) Csak azt tudom amit ide leírtok.
Giuntini21-12-2017 19:20:14 // 103129
Ott álltam mellette. Nem volt semmi szint változás.
Giuntini21-12-2017 19:18:44 // 103128
Csabi hidd el így is néztük. Az Alfáriumban pörgették rendesen hogy melegedjen, nyitott sapkánál nem jött buborék és nem kemémyedtek a csövek. Nem érthető ez az egész.
Csabi21-12-2017 19:07:06 // 103127
Mert rögtön kiforr, sok hőt ad le, ezért csökken vissza. Amikor levett kupaknál nézed akkor ugye alapjáraton ketyeg, ahol nincs probléma Shadin szerint sem...Akkor jönnek a gondok amikor nagyobb terhelést kap a motor...Néztétek 3500as fordulaton is, több percig? lehet ott már lenne buborék.
Én inkább úgy nézném, hogy hideg állapotból pár perces melegítés után 2500as fordulatra felvinném a fordulatot kikapcsolt fűtés mellett, és így figyelném, hogy mi változik ameddig csak lehet... Közben videó a motortérről, csövek, kiegyenlítőről.
Valószínűleg a termosztát nyitása után keményednének a csövek, és túlmelegedne ahogy eddig...Lehet, hogy még a szelepsapka is le-lefújna.
Szerintem így érdemes megnézni, hogy közben nem változtattok semmin...Csak egy ötlet
Én inkább úgy nézném, hogy hideg állapotból pár perces melegítés után 2500as fordulatra felvinném a fordulatot kikapcsolt fűtés mellett, és így figyelném, hogy mi változik ameddig csak lehet... Közben videó a motortérről, csövek, kiegyenlítőről.
Valószínűleg a termosztát nyitása után keményednének a csövek, és túlmelegedne ahogy eddig...Lehet, hogy még a szelepsapka is le-lefújna.
Szerintem így érdemes megnézni, hogy közben nem változtattok semmin...Csak egy ötlet
berobbantam21-12-2017 19:05:09 // 103126
Szia
Ha cseréled a hűtőt ezt a csövet is cseréld ki.Ennek rongygyá ment a szövet része.Meg valahogy meg kéne mérni a nyomást a rendszerben ilyenkor.A tágulási sapkák álltalában 1-1.5 bart szoktak tartani.Ha ennél sokkal több van a rendszerben akkor a tágulási felé menő cső sem enged át rendesen.Vagy a sapka nem jó hiába új.
Ha cseréled a hűtőt ezt a csövet is cseréld ki.Ennek rongygyá ment a szövet része.Meg valahogy meg kéne mérni a nyomást a rendszerben ilyenkor.A tágulási sapkák álltalában 1-1.5 bart szoktak tartani.Ha ennél sokkal több van a rendszerben akkor a tágulási felé menő cső sem enged át rendesen.Vagy a sapka nem jó hiába új.
Giuntini21-12-2017 18:44:18 // 103125
Alfáriumban is légtelenítették, és utána járatták, és nem jött ki a hiba. Gondolom akkor is le volt tekerve a sapka.
Giuntini21-12-2017 18:42:46 // 103124
Dehogynem! Ha melegen veszem le a kupakot, a nyomástól kijön a víz, de utána szép lassan süllyed a szint, melegen sem jön a buborék. Ha leveszem a kupakot melegen, vagy hidegebb állapotról levett kupakkal hagyom melegedni, akkor a csövek természetesen nem keményednek, de a vízszint nem emelkedik extrémen és nem jön buborék. Ezt már néztük, és ezután bírálta felül a véleményét a régi szerelőm, aki a Fiatjaimat csinálta. Először rámondta hogy hengerfejes, de utána csak vakarta a fejét.
Haddel21-12-2017 18:20:51 // 103123
Gratula!😃
Érdekes,enyémben is 119e km volt mikor megvettem😃
Érdekes,enyémben is 119e km volt mikor megvettem😃
Csabi21-12-2017 18:05:57 // 103122
Hidegen. Viszont melegen meg sem tudod nézni, mert akkora a nyomás a rendszerben, hogy ha leveszed a kupakot rögtön kifröcsög.Így írtátok.
Giuntini21-12-2017 18:03:26 // 103121
Lambda hiba hogy jelentkezik?
Csabi21-12-2017 18:03:14 // 103120
Hát, a közelmúltban elég sokat volt piszkálva,szerintem lehetetlen lett volna észrevenni, hogy csökken. Ahogy Shadin is írja kupak le, tűzfal tele vízzel, szerelések, rövid távok...
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2017 18:01:47 // 103119
a nagy álmok sosem olcsók :DDD
Zolibácsi21-12-2017 17:56:18 // 103118
Nem akartam foltozgatni a k04 - et, gondoltam álmodok egy nagyot és rakok rá egy rendes garrettet. Használtan sehol nincs, csak olyan ha a régi garrettet le adod.... De ugye nekem nem az van. Csak egy kis geometria baja van 2500 feletti gyorsításnál nem tölt csak 1,1 körül
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2017 17:52:26 // 103117
minek? sérült volt a ház? sosem vennék új turbót csak közepet ...persze ha nem sérült a ház...
Zolibácsi21-12-2017 17:51:00 // 103116
1 hónapja vettem új garrett turbót 270 ért....
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2017 17:48:39 // 103115
nexokhinghts 70330
Dömpi (il dottore)21-12-2017 17:48:38 // 103114
Giuntini21-12-2017 17:48:36 // 103113
Te sem voltál piskóta ráköltésben. De ez a mi sorsunk. Mire hozzánk kerülnek ezek az autók, ránk vár a feladat...
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2017 17:46:23 // 103112
soroljam? kerékcsapágy 20e, lenkerék+ kuplung kombó 240e, a turbóközép 80-90e... + a szerelés jah nem kevés :(
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2017 17:44:32 // 103111
Ok én viszek kalapácsot, mert okos nem vagyok csak erős :DDD
Zolibácsi21-12-2017 17:43:02 // 103110
Végre el vittem a kocsit turbó cserére, persze közben a kinyomo csapágy is hangos lett, plusz a kerékagy csapágy is...
Most hívott a szerelő és mutatta telefonon keresztül milyen hangja van a lendkeréknek. Komplett kuplung és lendkeréket is cserélhetek. Az árát nem akarjátok tudni.... Turbóval együtt már fájdalmas mutatvány remélem kiesik meg valami csontváz...
Most hívott a szerelő és mutatta telefonon keresztül milyen hangja van a lendkeréknek. Komplett kuplung és lendkeréket is cserélhetek. Az árát nem akarjátok tudni.... Turbóval együtt már fájdalmas mutatvány remélem kiesik meg valami csontváz...
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 17:31:22 // 103109
Gyerekek, ha ez, nem oldódik meg hamar, csináljunk egy talit valahol, ahova Emilnek nem kell messzire vinni az autót. Nézzük meg azt a vasat és találjuk már ki, hogyi a baja. Van itt sok okos ember, nem igaz, hogy nem tudnánk rájönni.
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2017 17:31:06 // 103108
kezdődő HF-nél nincs teljesítmény csökkenés viszont van más jel pl rángatás, lambda hiba, vízfogyás...
Giuntini21-12-2017 17:23:52 // 103107
A másik, ami az én meglátásom, bár mondhatom, hogy én csak egyszerű felhasználó vagyok. Kompresszió vesztésnél, érezhető lenne az erő csökkenése. Na hát itt semmiféle ilyenről nem beszélhetünk. A hangján sem vettem észre változást. Alfáriumban nagyon normálisak voltak a srácok, nem mondták ők sem ki egyértelműen hogy hengerfejes. Ők sem zárták ki a hűtőt. Most a második leengedés és feltöltés után, még mindig látok a vízben hűtőtömítő szemcséket. Ez mitől nem jött ki, és ennek már rég fel kellett volna tapadnia, de már rég távoznia kellett volna a rendszerből?
Ha láthatóan nem dolgozik bele a CO a vízkörbe, akkor hogy vetessem le könnyű szívvel a hengerfejet? Ilyen puffadásnál brutális jeleknek kellene lenni. Hengerfejes motornál bizonyos esetekben mondod, jelentős mennyiségű vízfogyásnak kellene lennie. Itt meg visszajön a víz, a nyomás megszüntetése után. Ha egy kicsit várok, és óvatosan tekerem le a zárókupakot, először csak a gőz jön, és utána a víz szépen felmegy maximumra, vagy afölé, attól függően, hogy mennyire meleg a motor.
Ha láthatóan nem dolgozik bele a CO a vízkörbe, akkor hogy vetessem le könnyű szívvel a hengerfejet? Ilyen puffadásnál brutális jeleknek kellene lenni. Hengerfejes motornál bizonyos esetekben mondod, jelentős mennyiségű vízfogyásnak kellene lennie. Itt meg visszajön a víz, a nyomás megszüntetése után. Ha egy kicsit várok, és óvatosan tekerem le a zárókupakot, először csak a gőz jön, és utána a víz szépen felmegy maximumra, vagy afölé, attól függően, hogy mennyire meleg a motor.
Giuntini21-12-2017 17:09:00 // 103106
Viszont ami nagyon furcsa! Levett kupaknál nem jön semmiféle buborék. Ha a kipufogó gáz beledolgozik a vízkörbe, ilyen mértékű nyomásnál rendesen kellene jönnie a buborékoknak, és ki kellene jönnie a víznek a kiegyenlítőből.
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2017 17:05:29 // 103105
csak ahol szökik a nyomás pl ha HF-es ott a víz is megy vele együtt...azaz fogyni kéne a víznek
Csabi21-12-2017 16:33:38 // 103104
Addig működik tökéletesen míg fel nem forr a víz a blokkban. A termosztátnál 90fok van, a blokkban már több. Más nem okoz ilyet, a nyomás csak ez miatt nőhet ilyen mértékig. Erre szavazok abból amiket leírtatok. Viszont örülnék, ha mégsem lenne nagy baj!
A hűtőcsere előtt szerintem ellenőrizze valaki, hogy az a szerencsétlen víz átmegye-e rajta...kár lenne arra is rálocsolni 50-80ezret...
A hűtőcsere előtt szerintem ellenőrizze valaki, hogy az a szerencsétlen víz átmegye-e rajta...kár lenne arra is rálocsolni 50-80ezret...
Roll198321-12-2017 16:28:33 // 103103
Ragazzon távirányítóval. Te állítod, hogy hogyan szóljon. Az árát nem mertem megnézni.
Peta7421-12-2017 16:27:58 // 103102
Köszi a választ!:)Holnap haza jön a fiam Németo-ból aztán megnézetem!
Roll198321-12-2017 16:22:17 // 103101
Azt írja a srác, hogy Edel 01 kipufogó és szofter módosítás eredménye.
Giuntini21-12-2017 16:19:07 // 103100
Ki kell olvastatni, és ha váltót mondja, akkor el kell vinni egy automatáshoz!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
590
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?