Forum >> 159
Liquid05-05-2017 13:29:39 // 94449
pont azt szeretem benne (többek között) hogy van "súlya" a váltónak, kormánynak
Shadin05-05-2017 13:28:38 // 94448
Eddigi legjobb váltóm az M32-es...
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 13:05:38 // 94447
Az 1.9 a váltó súlyosan, nehezen kapcsolható. Biztos nem vezettek még manuális 2.4 et :D
Giuntini05-05-2017 12:57:18 // 94446
Szerintem jó cikk!
Haddel05-05-2017 12:34:29 // 94445
Giuntini05-05-2017 12:29:05 // 94444
Ez nem csak a 159-nél van így, a BMW-nél is ugyanez a helyzet. A jót egyszerűen nem hozzák be. Szerintem úgy kell most nekiindulni a 159 vételének, hogy van rá 2,5 millió forintod, évjárattól függetlenül, megnézed hogy a kasztnija egyben van, és bízol a jó szerencsében. Es mellette van egy millió tartalékod, amit rá tudsz áldozni. Mert egy turbó felújítás alsóhangon 200 ezer.
yani🍀05-05-2017 11:55:47 // 94443
Sajnos nagyon leharcoltakat hoznak be az országba. Korábban volt erről már vita itt a fórumon is, de az biztos, hogy egyre nehezebb jó állapotút találni.
Azokat próbáld megnézni, amiket az adok-veszekben is hírdetnek!
Azokat próbáld megnézni, amiket az adok-veszekben is hírdetnek!
Smith05-05-2017 11:44:17 // 94442
A kínálat bőséges, de az általános állapot az valami siralmas, és szinte majdnem mindegy, hogy 1.5M-nál vagy 2.5M-nál keresgélsz. :(
csokagm05-05-2017 11:30:10 // 94441
Én nézek rossz autókat vagy valobsn rengetegnek levsn utve a küszöbe kavicsokkal, amitől persze rohad is. Pedig bőven nem a kínálat legaljat nézem.
RomeoOne05-05-2017 09:51:36 // 94440
Mindig ez az egyes, vészmód szöveg, kicsit túlaggódod :D
Azért mert köhhint kettőt indításkor, még nem fog lerobbanni.
Különben is, vészmódban is simán el lehet autókázni, 90-100-al, csak előzni nem nagyon fogsz tudni meg 4-esben már nem nagyon akar gyorsulni.
Azért mert köhhint kettőt indításkor, még nem fog lerobbanni.
Különben is, vészmódban is simán el lehet autókázni, 90-100-al, csak előzni nem nagyon fogsz tudni meg 4-esben már nem nagyon akar gyorsulni.
PBali05-05-2017 09:47:57 // 94439
Sziasztok! Kis olvasnivaló, akit érdekel:
https://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/alfa_romeo_159_1_9_jtdm_distinctive_2005_-_giulia_osszehasonlito-19162
https://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/alfa_romeo_159_1_9_jtdm_distinctive_2005_-_giulia_osszehasonlito-19162
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 09:40:27 // 94438
No... a lusta énem alkotott. Mutatom:

Kell hozzá egy mini csavarhúzó:

Beindítottam hidegen, 16.5 fokban. Ahhoz már hozzászoktam, hogy 1-2 ütemet furán jár hidegindításkor, ez valami más lesz, de ezen túl tudom tenni magam. Viszont aztán szép simán jár, a korrekciók nem ugrálnak, és tök hidegen is 1.5 alatt van mind. Tegnap (0) (-5) (0.6) (0.9) (5) ről indultunk.
Szerintem simán szét hajlanak az érintkezők. A box csatik régi fajták, belenézve szemre is szorosabb, mit ezek a sárga sz--ok.
Most húzok dolgomra, remélem nem 1-es vészmódban térek haza. Majd megírom :-)

Kell hozzá egy mini csavarhúzó:

Beindítottam hidegen, 16.5 fokban. Ahhoz már hozzászoktam, hogy 1-2 ütemet furán jár hidegindításkor, ez valami más lesz, de ezen túl tudom tenni magam. Viszont aztán szép simán jár, a korrekciók nem ugrálnak, és tök hidegen is 1.5 alatt van mind. Tegnap (0) (-5) (0.6) (0.9) (5) ről indultunk.
Szerintem simán szét hajlanak az érintkezők. A box csatik régi fajták, belenézve szemre is szorosabb, mit ezek a sárga sz--ok.
Most húzok dolgomra, remélem nem 1-es vészmódban térek haza. Majd megírom :-)
pettinke05-05-2017 08:36:31 // 94436
reggel van, nem tudok értelmesen írni...
szóval ha üresen nincs meg a 12.7 V, az gyanús.
ha indítózáskor leesik 10 V alá, akkor biztos megborulnak az ECU meg az ABS comp.
további gyanú: testkábel pontokat ellenőrizni!
szóval ha üresen nincs meg a 12.7 V, az gyanús.
ha indítózáskor leesik 10 V alá, akkor biztos megborulnak az ECU meg az ABS comp.
további gyanú: testkábel pontokat ellenőrizni!
pettinke05-05-2017 08:23:20 // 94435
Akkumulátorra gyanakodjál. Ha terheletlenül nincs meg a 12.7 Volt, illetve indítózáskor 10 V alá esik, akkor meghülyülnek a számítógépek.
Rivers05-05-2017 08:17:10 // 94434
Sziasztok!
Találkoztatok már olyan helyzettel,hogy egyszer csak kiírja az autó besz@rt a ABS/ESP/ASR/VDC és vedd elő a kézikönyvet..... de az autó megy tovább változatlanul mintha mi sem történt volna,de viszont leállításnál csak hosszú gombnyomásra áll le a motor. Újraindításnál meg mintha mi sem történt volna. 2 hete jött először elő meg tegnapi nap.
Valaki tud valami okosat?
Találkoztatok már olyan helyzettel,hogy egyszer csak kiírja az autó besz@rt a ABS/ESP/ASR/VDC és vedd elő a kézikönyvet..... de az autó megy tovább változatlanul mintha mi sem történt volna,de viszont leállításnál csak hosszú gombnyomásra áll le a motor. Újraindításnál meg mintha mi sem történt volna. 2 hete jött először elő meg tegnapi nap.
Valaki tud valami okosat?
TS04-05-2017 22:06:01 // 94433
Sajnos kényesek a modern dieselek.A legrosszabb a dologban hogy nincs időm heteket várni mire kideritenek dolgokat.Szerencsére a feleségem voyagerével addig el tudok mászkálni míg betegeskedik az alfa,de addig neki nincs kocsija.Ezért is igyekszem kicserélni minden problémásnak mondott szart a kocsiban,hogy végre összeálljon.A roveremmel ugyanez volt.Vásárlás után mindjárt 1800€-t költöttem rá,de az utána meghálálta,hatvanezreket elmentem nem várt szervíz nélkül.
Smith04-05-2017 22:03:45 // 94432
Ha minden megfelel az autóval, ne a BOSE megléte vagy hiánya legyen az, ami miatt nem őt választod. Úgyis kicserélnéd a fejegységet majd, és akkor meg csak bonyolítja ha van benne bose.
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 21:53:10 // 94431
Na erre kiváncsi leszek. Az egr-t én kizártam, az egr conrol csak első gázadásra kapcsol, 480mg levegő mellett is rángat. A szívósorban 30e km van, nem kéne rossznak lennie. Nem kicsit belemerültél a dologba, de megértem. Idegesítő, és én sem hiszem, hogy ez így normális. Majd referálok, hogy a csatlakozó csere meggyógyította e. Az injektorokat nem piszkálom, mert látom, hogy teljesen hektikusak a korrekciók amíg berángat, aztán meg az is helyre jön.
TS04-05-2017 21:43:55 // 94430
Nálam a jelenség ugyan ez.Mármint az egyenetlen alapjárat a külső hőmérséklet függvényében.Szintén 2,4 automata.Ha nulla alá esik a hőmérséklet,max egyet-kettőt ránt és kismul.De plusz 15-20 környékén borzasztó.Füstöl is és van hogy leáll.Mondjuk nekem nem hoz hibakódot az injektor csatlakozásra.Elkezdtem a végére járni.Először a győri fiat rieglerhez vittem.Ott 12000-ért azt mondták hogy fogadjam el,a 2,4-es motor ilyen.Hibakod nincs.Balfaszok.A következő aki foglalkozott vele szintén alfás,ő kideritette hogy be van építve egy nevesincs hitvány tuningbox,ezt kikötötte és sokkal egyenletesebb,jobb lett a teljesitmény leadás,de a hideginditásnál ugyanugy egyenetlen az alapjárat.Az volt a javaslata hogy kezdjük az üzemanyag rendszerrel a nyomozást.Elvittem a győri interdieselhez.Kivették mind az öt cr injektort.Egy kilógott a sorból,a többi viszonylag jó.Azt az egyet javíttattam mert 160 000-nél nem találtam indokoltnak az összeset felújíttatni.Öszserakták,próba,ugyanolyan szar.Megint szét,újra bemérés,komplett üzemanyag rendszer bemérése,minden tökéletes,mégis szar.A diagnosztika azt mutatta hogy minden esetben akkor kezdi a hülyeséget ha az egr nyit.Javaslat,cseréljek egrt,jó minőségű van kb 40 000-ért,valamint szívósort,mert az örvénylapátok is okozhatják.A szívósor már megjött rég,sőt az örvénylapátokat is kiütöttem belőle és ledugóztam a helyüket.Mondjuk az most is magas hogy az e-bayrol hogy tudtam megrendelni 200€-ért,míg itthon ugyanez 90 000.Csak beépítésre várt,a cartárssal úgy egyeztünk meg hogy először az üzemanyag rendszert zárjuk ki,utána szívósor csere,majd egy teljesitmény optimalizálás.Viszont ha már le van bontva a szívósor,mindenképp szeretném dióhéjazni a szívócsatornákat.Már megjött a szóróanyag,elvileg hamarosan összeáll a berendezés is hozzá,akkor nekiállunk.Egr-t nem cserélek,az optimalizálás keretében egyszerűen kiíratom.Úgyis ezek a kurva környezetvédelmi megoldások minden drága probléma forrása.Ha mindennel elkészültem,végre nekiállok a blogomnak részletesen.Az időhiány a legnagyobb nyűgöm
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 21:41:21 // 94429
Nem tűnt fel ilyen. Berángat inditás után, ilyenkor fehéren füstöl, össze vissza mennek a korrekciók. Elindulok és 1 perc alatt magához tér. Esős időben durvább,.most box nélkül pedig már azonnal Check Engine-t dob, 3-mas injektor no signal hibával.
Liquid04-05-2017 21:39:38 // 94428
Ha van akkor jó alapvetően, ha nincs akkor pont annyi meló beépíteni, mint egy bármely mást ami viszont jobb tud lenni.
Kérdezd Shadin-t. Ha Ő azt mondja megéri betenni utólag, akkor hajrá :)
Kérdezd Shadin-t. Ha Ő azt mondja megéri betenni utólag, akkor hajrá :)
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 21:36:30 // 94427
Ha minden másban tetszik az autó, szerintem se a Bose-on múljon. Jó jó, de nem akkora nagy szám azért. :-)
Haddel04-05-2017 21:35:44 // 94426
Bontós haverjától hozta. Igen gyárit. Neked is ugrált az üzemanyagszintjelző összevisza?
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 21:33:27 // 94425
Újakat tett fel gondolom. Ugyanazt a fajtát tette, ami gyárlag volt (sárga biztosító pöcök)?
159 Indigo Gray 2.4 Monster04-05-2017 21:33:21 // 94424
Utolag bele faragnijöttél nagy meló, sokba is kerül. És nem ér annyit
csokagm04-05-2017 21:31:15 // 94423
Majdnem biztos, lebeszélnél róla? :)
Liquid04-05-2017 21:29:43 // 94422
biztos akarsz Bose-t?...
csokagm04-05-2017 21:27:58 // 94421
Megnéztem, egy autót, majd mindenben megfelel, viszont nincs benne bose. Navis. Nagy macera utólag belerakni? Bontóban kapni esetleg szettet?
Haddel04-05-2017 21:22:28 // 94420
Csatlakozókkal nekem is van tapasztalatom.Kb 35000 km-el ezelőtt cserélte ki nekem Csöri őket,azóta semmi gond velük.
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 21:21:42 // 94419
Igazából a forrasztás nem akkora ügy, csak nem akarok úgy járni, hogy levagdosom a gyári csatikat és kiderül, hogy más a gond. Holnap reggel kigondolom. Az van, hogy mennem kellene ide-oda, és ez már a második alkalom, hogy nem tudok az autómmal menni. Nem vagyok boldog.. Lehet visszadugom a boxot, aztán max 1-eben jövök haza :-S
Trombozis04-05-2017 20:21:59 // 94418
Sok sikert! Ha megvagy akkor odaállok a 156tal, azon is lehet gyakorolni. :-\
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 18:42:31 // 94417
Ja, egr kizárva, biztos hogy nem az a hiba, dpf tiszta, tank tele. :-)
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 18:39:42 // 94416
Csatlakozó ügyben nálam is újabb tapasztalat.
Valami azokkal a gyári csatikkal nem kerek. Az autóm megint elkezdte a rángatást. Nem durván, indítás után 1 percig csinálta és kísértetiesen csak 15 fok körüli hőmérsékletnél (?). Gondoltam ránézek a korrekciókra. Na már ott nem stimmelt valami. MIndenképp végére akartam járni, mert nem szeretnék úgy járni mint Te, hogy valahol itthonról jó messze jön rá a hülyeség.
Lehúztam a boxot, hátha az a gond. Hát nem. Beindítottam box nélkül és azonnal vészüzembe vágta magát. Kivételesen 3-mas henger no signal.
A vezetéken itt is van egy kis törés, de a múltkor meghámoztam az 5-öst, az erek belül jók. Valószínűleg a késes csatlakozóknak van valami típushibája. Az a gáz, hogy hiába mozgatom, nem tudom egyértelműen elrontani, megjavítani. Bazgatom egy kicsit és egyszer csak simán kezd járni, bazgatom megint, ráng. A boxot visszadugva jobb, mert ott a box vezetékén lévő aljzattal találkozik az injektor csatlakozó, ez valahogy jobb kontaktust ad. Elég fura..
Szóval nálam a terv a következő. Megy az összes hulladék sárga biztosítós csati a kukába. Veszek a bontóban 5db régi Fiat 2 pólusú injektor csatlakozót, ilyet:

És felforrasztom őket. Kicsit még fázok a művelettől, hogy levágjam az összes gyári csatlakozót, de ez a rángatás ez rohadtul nem megnyugtató.
Ami még nem tiszta nekem, hogy mi köze a 15 fokhoz és miért csak 1 percig rángatózik a motor. Tökön is szúrom magam, ha lecserélem a csatikat és nem múlik el a jelenség... de nem tudok másra gondolni, csak ez lehet.
Valami azokkal a gyári csatikkal nem kerek. Az autóm megint elkezdte a rángatást. Nem durván, indítás után 1 percig csinálta és kísértetiesen csak 15 fok körüli hőmérsékletnél (?). Gondoltam ránézek a korrekciókra. Na már ott nem stimmelt valami. MIndenképp végére akartam járni, mert nem szeretnék úgy járni mint Te, hogy valahol itthonról jó messze jön rá a hülyeség.
Lehúztam a boxot, hátha az a gond. Hát nem. Beindítottam box nélkül és azonnal vészüzembe vágta magát. Kivételesen 3-mas henger no signal.
A vezetéken itt is van egy kis törés, de a múltkor meghámoztam az 5-öst, az erek belül jók. Valószínűleg a késes csatlakozóknak van valami típushibája. Az a gáz, hogy hiába mozgatom, nem tudom egyértelműen elrontani, megjavítani. Bazgatom egy kicsit és egyszer csak simán kezd járni, bazgatom megint, ráng. A boxot visszadugva jobb, mert ott a box vezetékén lévő aljzattal találkozik az injektor csatlakozó, ez valahogy jobb kontaktust ad. Elég fura..
Szóval nálam a terv a következő. Megy az összes hulladék sárga biztosítós csati a kukába. Veszek a bontóban 5db régi Fiat 2 pólusú injektor csatlakozót, ilyet:


És felforrasztom őket. Kicsit még fázok a művelettől, hogy levágjam az összes gyári csatlakozót, de ez a rángatás ez rohadtul nem megnyugtató.
Ami még nem tiszta nekem, hogy mi köze a 15 fokhoz és miért csak 1 percig rángatózik a motor. Tökön is szúrom magam, ha lecserélem a csatikat és nem múlik el a jelenség... de nem tudok másra gondolni, csak ez lehet.
Giuntini04-05-2017 18:17:53 // 94415
50000 km-enként érdemes cserélni.
David | Centocinquantanove04-05-2017 12:57:25 // 94414
ez jó kérdés.
Így már összeállt nekem is, azt tudtam hogy napsütés szenzor van benne de én azt hittem, hogy az vezérli a műszerfal háttérvilágítás erősségét is.
Azt, hogy a két oldalt hogyan érzékeli arra nem jöttem még rá de az tény, hogy ha tűz a nap arra az izére, akkor a klíma is erősebben hűt, mintha árnyékban lenne.
Így már összeállt nekem is, azt tudtam hogy napsütés szenzor van benne de én azt hittem, hogy az vezérli a műszerfal háttérvilágítás erősségét is.
Azt, hogy a két oldalt hogyan érzékeli arra nem jöttem még rá de az tény, hogy ha tűz a nap arra az izére, akkor a klíma is erősebben hűt, mintha árnyékban lenne.
Tocke04-05-2017 12:35:57 // 94413
Mennyi km után cseréled a váltóolajat?
Giuntini04-05-2017 12:29:33 // 94412
Meg volt az olajcsere minden szűrővel. Még a váltó olajat kell lecserélni.
RomeoOne04-05-2017 10:28:05 // 94411
Csavar takaró? :D
Smith04-05-2017 10:26:53 // 94410
A MES szerint van jobb oldali és bal oldali napsütés érzékelő a klímához. Abban a kis kupakban lehet mindkettő???
Béci Ɨ|ѯ04-05-2017 10:25:46 // 94409
Az a klíma fényérzékelője. Ha rásüt a nap, akkor automata állásban jobban hűt.
David | Centocinquantanove04-05-2017 08:40:50 // 94408
Na bakker, még most is hallok újat! :)
Én azt hittem az érzékelő elöl a szélvédő tövében ami középen van ilyen kis kupak méretű kupolában van...
Akkor az mi, amire én gondoltam? :)
Én azt hittem az érzékelő elöl a szélvédő tövében ami középen van ilyen kis kupak méretű kupolában van...
Akkor az mi, amire én gondoltam? :)
Dömpi (il dottore)03-05-2017 19:45:47 // 94407
Érik már a szétszedés, mert az ajtóhatárplók is kattognak
RomeoOne03-05-2017 17:05:05 // 94406
Pakson esik a jég... Áldom az eget, hogy rajta van a kocsin az a réteges ponyva
Tom_15603-05-2017 09:36:32 // 94405
Köszi, megnyugodtam, akkor ezt is felírom a listára :)
Tocsa02-05-2017 23:09:16 // 94404
Üdv. Ha a porlasztók tövében láthgató olajos cuccra gondolsz akkor nem vészes de minél előbb cserélni kell a porlasztók végén levő réztömítéseket amíg bele nem sülnek .Az enyémen 1 porlasztó tövébe volt ilye elég nehéz is volt kiszedni a porlasztót meg avrégo rossz tömítést. A tömcsi jóesetben a porlasztó végén marad ha kiszeded ha nem akkor szívás mert jó mélyen van.
psychoati02-05-2017 22:59:37 // 94403
Szia!
Nekem pont ugyanez volt. Szétszedtem az ajtót, kiszedtem a zárat, aztán zár szét. Megtakarítottam, összeraktam és azóta jól működik.
Nekem pont ugyanez volt. Szétszedtem az ajtót, kiszedtem a zárat, aztán zár szét. Megtakarítottam, összeraktam és azóta jól működik.
Dömpi (il dottore)02-05-2017 22:07:31 // 94402
Sziasztok!
Van egy aprócska gondom.
Van, hogy mikor oldom a kp-i zárat, a bal hátsó ajtót nem nyitja, ilyenkor csak a vezetőülés felőli ajtót kinyitva belülről benyúlva tudom nyitni. Viszont ha utána bezárom és egyből nyitom, akkor meg jó.
Na, ilyenkor wtf???
Van egy aprócska gondom.
Van, hogy mikor oldom a kp-i zárat, a bal hátsó ajtót nem nyitja, ilyenkor csak a vezetőülés felőli ajtót kinyitva belülről benyúlva tudom nyitni. Viszont ha utána bezárom és egyből nyitom, akkor meg jó.
Na, ilyenkor wtf???
Tom_15602-05-2017 21:06:17 // 94400
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
486
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?