Forum >> 159

Csabi06-11-2016 12:10:40 // 86929
A fehér füst általában az el nem égetett gázolaj miatt van,rosszabb injektoroknál, vagy regen közbeni padlógáznál előfordul...Viszont a 2500km-es regenek közötti különbségre fogadni mernék, hogy nem annyi..:)
Csabi06-11-2016 12:06:29 // 86928
A regenek közötti távolság erősen használat függő, a legjobban a hideg-üzemben megtett kilométerek befolyásolják , rövidítik le. Nálam ~400km-ként regenerál szinte mindig, az én használati szokásaim mellett. (70%ban 20km-es etapok a többi város) . Viszont egy hosszabb út során volt amikor 950km után regenerált...
Egyébként nálam is rendszerint akkor regenerál amikor a parkolóhoz érek, régebben én is plusz köröket mentem, mostanra viszont már átértékeltem a dolgokat....Nagyjából 10 perc a regen, ha sok van vissza akkor leállítom, viszont rögtön vissza is indítom, hogy vissza tudjon hűlni minden, járatom fél-egy percet és akkor állítom le végleg.
A nem teljes regen miatt ilyenkor csak 70%-ra ugrik vissza a tömődöttségi érték ami miatt lényegesen hamarabb fog regenerálni ismét( 30-100km használatfüggő)
Tomi Stark06-11-2016 11:38:21 // 86926
Ilyet nekem csak hidegen (2-6)km-en csinál. Nyilván olyankor nem erőltetem a nyomatékot, meg legalább tiszta az égés, a légfelesleg miatt. Melegen olyat csinál, hogy 1,6bar-rol visszapattan 1,3-ra, majd újra tölt 1,5ig, persze ezt komolyabb gáz adásra.

Nagyon nem zavar, indul, megy mint a veszedelem, 7 liter a fogyasztás, ha valami letérdel akkor hiba ok feltár, csere, oszt' megyünk tovább.

Őszinte leszek : minden nap rengeteg motor gyártását van szerencsém végigkövetni, hogy egy termék mennyire lesz tartós, nem csak a konstrukción múlik. Még a robotok világában sem...
Giuntini06-11-2016 11:07:58 // 86925
Semmi gond nincs, csak itt olyan emberek vannak, akik imadják az autóikat. A DPF kiiktatás más kérdés. Vannak olyanok, aliknek tönkrement a Dpf és nincs kedvük 3 kilót fizetni egy újért és rengeteget használják a városban a verdát. Nekem is volt gond vele meg sokunknak, de kitisztítattam, mert szeretem a gyári állapotot. Én sokat autópályázom, meg tudod a zuzmók.... Amit te mondasz az autó roncsolásával jár. Nyugodtan csinald amit jónak látsz, csak akkor ne kérj tanácsot, mert ez egy Alfas rajongói oldal!
Giuntini06-11-2016 11:00:25 // 86924
Érik egy újabb Sz...a effektus, csak más megközelítéssel.
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-11-2016 10:57:33 // 86923
Én a sajátomat mindig észre veszem. Haver us mert folyamatosan mutatja a kocsi a pillanatnyi fogyit. Nem azt mondom hogy az egr off miatt regenezik neki 2500km után de nála ennyi. És nála köd van regennél , nálam semmi. Dehát Alfa az nem opel :)
Liquid06-11-2016 10:51:56 // 86922
már homályba vész, olyan rég volt :)
emGéza06-11-2016 10:22:24 // 86921
Dobd fel ezt az esős napot! Meséljél nekünk valamit ! 😁
ZoliNix06-11-2016 10:03:59 // 86920
Van egy másik történet. Ha finoman gyorsítok, a turbónyomás nem esik vissza hanem felmegy 1,5 körülre és nem húz.
Intenzívebb gyorsításkor szépen visszamegy 0.8-1 bárra, és megy rendesen. (tudom, nem kell tötymörögni)
Az egész ki lett takarítva tavasszal, nem szorult, nem akadt.
Van ötletetek?
Tomi Stark06-11-2016 09:51:02 // 86919
Hehe, legközelebb eljátszom, mondjuk akkor olyan lennék mint a sok TDI-k. Egyébként vétel után az első regen, az elég rémisztő volt, égett szag, füst..., na mondom ennek sanyi. Aztán olvastam itt, hogy ez normális.
Kolci06-11-2016 09:43:35 // 86918
Én a helyedben maradnék a parkolóban 2000-es fordulattal kifüstölnék mindenkit :D
Tomi Stark06-11-2016 09:38:11 // 86917
Nekem van, és vétel után 450 km körül regenerált, 18000 km-el később 670 km után kezdi. Gondolom ez nem baj, csak fura. Mondjuk én nem a comp-ból olvasom, hanem figyelem a turbónyomást, és nullázom a trip-et. Már többször késtem reggel a melóból, mert akkor kezdi mikor beérek a pakolóba. Akkor mehetek még egy kört :-)
Erhard 242 (Pure Energy)06-11-2016 09:34:45 // 86916
hát egyenlőre több van, mint kéne :)
Csabi06-11-2016 09:32:48 // 86915
Lassan 159-ed sem lesz :D
Erhard 242 (Pure Energy)06-11-2016 09:21:57 // 86914
nekem +1 nincs :DDD
Csabi06-11-2016 09:21:08 // 86913
a vakbeles eset az EGR-re tökéletesen igaz :)
Csabi06-11-2016 09:20:33 // 86912
A %-ot csak a 159 re értettem, tény hogy vannak olyan más típusok ahol tényleg problémás a DPF és szinte mindegyikkel a gond van. De ez szerencsére nálunk nem igaz...
Kár hogy nem lehet itt a fórumon szavazást indítani kinek van és kinek nincs DPF-je...
Csabi06-11-2016 09:14:16 // 86911
Ez belátható. A baj az, hogy az ECU nem végez kipufogógáz elemzést. Számolt érték alapján indítja a regenerációt, egy sor paramétert figyel amiből csak számolja a DPF tömődöttségét...Az EGR kikapcsolás miatti változások ebben nincsenek benne... MInt mondtam én monitoroztam a regenek közötti megtett utat EGR előtt, és után az eredmény nulla változás lett....
Don Gombóc06-11-2016 09:13:01 // 86910
Köszike, megnézem. A szélvédő kárfelmérés szerint fűthető. :-) Akkor ha van akkor miért is ne?
droberto06-11-2016 09:09:56 // 86909
Skandináv országokba importáltaknál elképzelhető, viszont én nem tudok itthon ilyenről. Ha bent a kábel, akkor bent van a saru a biztosítékoknál. Ezt ellenőrizd le. :)
F20-as hely, és 20 Amperes:
droberto06-11-2016 09:04:44 // 86908
Biztos azt meg sárral kentétek be. :)
Egy egy rétegű festék bevonat fújva max 0,06 mm.
Szerintem ezt most jobb ha elengeded. :)
Erhard 242 (Pure Energy)06-11-2016 09:04:13 // 86907
szerintem rosszak a %-os összehasonlításaid, nekem más a rálátásom mivel ugye nem csak Alfákkal foglalkozunk alkatrész ügyben, viszik mindenhez márkától függetlenül és bizony a csak csere megoldja a problémákat... persze van olyan is aki előtte cseréli a fél autót (nekünk külön öröm) és nem javul a helyzet és van olyan is akinek tényleg nem DPF hibája van és van olyan aki az elejét veszi az egésznek ...
ZoliNix06-11-2016 09:00:24 // 86906
Nálam okosabb, tapasztaltabb ember azt mondta, kevesebb korom képződik egr nélkül mert mindig tiszta levegőt kap. Ezt én is gondolnám.
sutyi7006-11-2016 08:59:29 // 86905
Egy 150es csiszolópapírral oldottam meg a dolgot, lényegében a felszerelt kerék, elforgott, csak leszedte a gyári piros színt egy kb 1 forintos méretű terüeten, a csiszolással csak annyit nyertem hogy az új festékréteget amivel lekentem, nem szedi le a felni.
Csabi06-11-2016 08:57:46 // 86904
rossz hasonlat! :) Újra indul az örök vita, de én mindig azt mondom, h semmi baj nincs a részecskeszűrővel. Az esetek többségében valami más meghibásodás miatt közvetetten a DPF-en csapódik le a probléma. Tény, hogy sokszor nincs meg a kellő tudás a probléma felderítésére, és ezért vágják ki a DPF-et, az autó tulaj (akit megértek) meg csak bólogat...

Egyébként még mindig azt mondom, h kb a 159-ek 80%ban még mindig benne van a DPF a maradék 10% azért dobja ki mert előre parázik a DPF-től a másik 10% -nak meg tényleg volt valami gondja vele....
Erhard 242 (Pure Energy)06-11-2016 08:46:12 // 86902
a vakbél kivétele is kókler megoldás :D
Erhard 242 (Pure Energy)06-11-2016 08:44:56 // 86901
most ez komoly, hogy egy féknyereg festés miatt nem fér el a felni? Rosszul értelmezek vagy nem tudok olvasni? Öregszem? Mi legyen ma az ebéd? Petőfi rostélyos burgonyafánkkal régen ettem... :)))
Csabi06-11-2016 08:39:27 // 86900
"szerintem kevesen tudják mit csinàlnak mikor kiiktatják, én legalabb tudom, "

Avass be minket is...(egyébként tényleg gáz a nyereg köszörülgetése,"halkan" kellett volna, viszont a részecskeszűrő kidobása is kókler megoldás)

Amúgy az alumínium nyereg ritkán szokott rozsdásodni:)
Csabi06-11-2016 08:32:35 // 86899
Aha, szóval 2500km vagy adott esetben 4000 km-t elmegy az autó regen nélkül úgy, h semmi problémát nem okoz? Azért ha ezt jobban végig gondolod akkor kicsit erős, nem? Az EGR falazás semmilyen hatással nincs a regenerációs intervallumokra. Ezt mértem, és tapasztaltam...
Nagyon könnyen el lehet menni egy regen mellet, tehát hogy nem veszed észre...
yani🍀06-11-2016 08:12:01 // 86898
Az én autómon korábban egy folyadékcsere alkalmával ráfolyt a nyeregre a fékfolyadék és megmarta azt. Más baja nem volt, de engem nagyon zavart, így újrafestettük és lakkoztunk, pedig csak 6, éves. Persze az önigényesség nem egyforma mindannyiunknál.
Egész este azon agyaltam, hogy eladom az első féknyergeimet, az árából veszek használt Suzuki fékeket, mert arra felmegy a 13"-os felni. Veszek rá használt peres gumit, így szinte fillérekből tovább tudom csökkenteni a hasmagasságot.:-)
156er06-11-2016 07:57:45 // 86897
Szerintem meg vegye le. Tuti jó lesz úgy már. :(
Don Gombóc06-11-2016 07:41:45 // 86896
Emberek ! Valakinek fűthető az első szélvédője?
És ha nem fűthető gyárilag, az opció a csatlakoztatásához vajon benne van a verdában?
Kócosw06-11-2016 07:36:08 // 86895
Az autógyártók és a fékek gyártói arról híresek hogy ok nélkül tolják bele az anyagot az alkatrészekbe had legyenek ezáltal nehezebbek (rugozatlan tömegként a legjobb) meg drágábbak.
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-11-2016 06:24:24 // 86894
Van ilyen. Nekem nyáron 4-500 km között télen 650-800 km a regen. Haver c vetrája egr falazva 2500km nél csinálta. Az igaz hogy nálam csak a pillanatnyi fogyin látom hogy dolgozik, havernak meg van akkora fehér füst mont egy Iron Maiden koncerten :)
HGabor06-11-2016 01:10:45 // 86893
Amugy a regenaralasal jaro emelkedett hofokot loggolna az auto? Torque progival ki lehet olvasni valahogy?
Elso dizelem, kb 800 km-t mentem vele, de passzolom, hogy volt e regeneralasa.
sutyi7006-11-2016 00:26:32 // 86892
Hova jutott? Mit művelek? Tényleg nem tudok jobb hasonlatot a részecskeszűrős mizériánál, szerintem kevesen tudják mit csinàlnak mikor kiiktatják, én legalabb tudom, kb olyan mint 10 Év múlva mikor eldobja a rozsda a nyeregből a piros fenyezest, mert tényleg annyiból volt szó. Egyébként meg 300e-be került volna ha más utat választok, de ettől függetlenül tudom hogy nem 100%ig helyes ahogy megoldottam.
Haddel06-11-2016 00:26:14 // 86891
Keresd elö a,papirt ,nekem most nem eszi a gumi belsejét ezekkel az értékekkel.
ZoliNix06-11-2016 00:11:45 // 86890
Az Erhard is látta lenullázott számlálót, csodálkozott, de arra tippelt talán cseréltek a dpf-et. A regent elég jól észre lehet venni már a beszivárgó szagáról is.
Liquid06-11-2016 00:08:15 // 86889
Ha neked így jó akkor hajrá, sajnálom hogy ide jutott ez a topik is. Tudtam, hogy így lesz előbb-utóbb, de mégse gondoltam, hogy ennyire közel van.
Ha ilyet művelsz akkor csináld csendben, és ne légy rá büszke. Mindenki csinál hülyeséget, gányol satöbbi. Én is tettem sokszor, de akkor se kérkedtem vele, most így utólag meg pláne nem, max. 1 sör mellett poénból ellövöm. na ez a különbség.
Csabi06-11-2016 00:04:45 // 86888
Szerintem a kiolvasás körül valami nem kerek. Az biztos, hogy 4 ezer km-t nem mentél regeneráció nélkül. Mi az, h le lett nullázva a DPF?
Liquid06-11-2016 00:04:41 // 86887
nem számít, nem szóltam, én hibám
Chianti06-11-2016 00:00:08 // 86886
Most nagyon jót kérdeztél, de fejből meg nem mondom. :o) Holnapra előkeresem a papírokat... A felnikkel kapcsolatban meg örök hála, hisz nélküled nem lennének ilyen szépek. Ja, azt el is felejtettem írni, hogy azért a kerékcsere, meg most a tisztítás is hagyott pár nem kívánt nyomot a felniken. Sajnos ez a bénázásomnak is köszönhető, ugyanis nekem nincs crova fejes kerékkulcsom (de legközelebb lesz!), csak ami a csomagtartóban található. Namármost ennek ugye szögletes a feje, és ahogy az első csavart próbáltam meglazítani, leugrott róla és kicsit összeb...ta a felni csavarlukat. Persze volt egy kis káromkodás, de közel sem akkora, mint amikor az egyik kerék amit a másiknak támasztottam küllőkkel kifelé (ez volt a gond!) eldőlt és én nem is láttam, csak hallottam ahogy a küllők hozzáérnek az aszfalthoz. Na mondom bravo! Nesze neked friss fényezés! De ez mindig így van! Valamit minél jobban félt az ember, meg vigyáz rá, az tuti biztos, hogy történik vele valami. Úgyhogy már nem is idegesítem magam rajta. Miután asszony járdaszegélyre rakta az alig pár hónapja fényezett felniket... Merthogy fölfelé ment a hegyre, lefelé meg döngetett egy traktor és megijedt. Nem ítélem el, mert én is jártam ugyanígy, csak hát akkor még nem volt lefényezve a felni.
sutyi7005-11-2016 23:59:23 // 86885
Ha az a feknyereg nem lett volna lefujva pirosra akkor befért volna a felni! Most miről beszélünk?
Csabi05-11-2016 23:56:24 // 86884
:D
ZoliNix05-11-2016 23:54:12 // 86883
Azt olvasta ki akkor hogy 3856 km az utolsó regen óta.
Minden paraméter élő és változó. Azt mondta ha kiírta volna belőle a dpf-et is, akkor ezek az értékek mást mutatnának. Én is arra gyanakodtam hogy valmit elkódolt.
Az előző tulajnál 180 000 Km körül le lett nullázva a dpf (lehet hogy cserélve lett, nem tudom) lassan elérem a 200 ezrediket.
Liquid05-11-2016 23:54:03 // 86882
Nincs itt semmi sznobság, elég baj az ha nem látod a különbséget a hibás konstrukció/alkatrész kiiktatása és a gányolás között. Ha nem látod akkor nincs miről beszélni...és biztosan én vagyok a hülye :D
sutyi7005-11-2016 23:49:16 // 86881
Egyébként nem tudom mennyivel cigányabb megoldás mint a részecskeszűrő kiiktatása, vagy egyébb sznob alfás buhera!
Liquid05-11-2016 23:49:14 // 86880
senki nem monda, hogy nem működhet, csak nem méltó dolog, és nem fogunk lenyugodni a picsába, tökmindegy melyik század :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.