Forum >> 159

Todorriskov09-11-2016 22:15:02 // 87079
:) Jól hangzik!
Egy próbàt mindenképpen megér.
Hajnalban mikor vezetek mindig félek, hogy kiugrik egy őz elém és szétcsapja az elejét! Ha éritőre venném lehet helyre is raknà a lököst...
(nagyobb àllat pl. : Szarvas, 🐗, T-rex esetén viszont sajnos màr túltolnà a patentot!)
Giuntini09-11-2016 22:13:01 // 87078
Nekem sem magával a turbóval volt gondom, hanem a VGT membránszelencével. A turbó valójában szorgalmi feladat miatt lett szétszedve, mindegyiknek már 200 ezer km környékén van lógása. Tomién viszont nem gyári turbó volt, nagyobb turbó. Még így is a 2,4 KKK turbója egy megbízható darab a turbós szerint, a Passatok turbója sokkal hamarább hal meg. Igen, a generátort nem akartam odaírni, az véletlenül volt, az önindító kiszerelése egy nagy macera. Azért került be a generátor is, mert mikor a motor kint volt, azt is felújították. Semmivel sem rosszabb motor a 2,4 mint hasonló kategóriájú németek sőt... Én azért írtam ezt, mert nehéz kifogni keveset futottat (200 ezer kilométerrel vagy alattit), valós óraállással. Ami viszont a lehetséges megvétel tárgyát képezi, az elég jó darabnak néz ki.
Liquid09-11-2016 22:04:28 // 87077
de ha kibírod a következő találkozásunkig, akkor igen szívesen elviszlek egy körre és a kormányt is átadom tapasztalatszerzési célzattal :)
Liquid09-11-2016 22:03:25 // 87076
Szerintem nem kisebb mint a 156 , a csomagtartó nagyobb pl. A kolegák a fejtérre panaszkodnak, a berinában. Az SW úgy tudom jobb etéren (is). A 156 egy könnyed szépség, a 159 pedig egy tank. Viszont megfelelő motorral a tank nehézkessége abszolut eltűnik és csak a biztonságosság, "fölényes" sérthetetlenség marad, megMankyzva pedig ehhez hozzá jön a fölényes erő is - elnézést az ömlengős kifejezésekért :)
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2016 21:42:49 // 87075
Egyébként neked is és még sokaknak volt előtte 156. Kíváncsi lennék, hogy méretben, használhatóságban van e lényegi különbség. A média azt nyomta, hogy kicsi. Nagyon klausztrofób élményeim nincsenek, pedig ültem hátul 159-ben. Azt tudom, hogy a 146 elviselhető méret hátul, a térdnek van hely, csak olyan bak feeling. A 156 szűkebbnek tűnik.
A biztonságon kívül van pláne egy 159-ben egy utolsó évjáratú 156-tal (az csakis 1.9) szemben?
droberto09-11-2016 21:33:35 // 87074
A lámpa alatti patentot nem pattintják a helyére. 6-7-es kép. :)
A tompított alatt nyomd nagyon erősen a térdeddel a lököst. Esetleg nyomás közben üssed is meg kézzel. Ez meg fogja oldani a problémát. :)
Csabi09-11-2016 21:14:19 // 87073
Azért én óvatosabban fogalmaznék, mert annyira nem vészes a helyzet 2,4 terén... A turbóhalál szerencsére elég ritka, jól sikerült darab szerintem, pedig nem egy 2,4 van az egekig húzva és mégsem perecelnek a turbók... Jó példa erre Tomi (ALfa159) 2,4.e na az kapott az élettől, tuning terén, és ha jól tudom a turbó bírta...
A generátor csere egy 1,9-hez képest tényleg nehezebb dolog, 4 óra leszerelés és 4-5 vissza, de azért ez sem a világ vége főleg egy olyan embernek aki már látott ilyet...Az önindítót nem is értem miért írtad...1 óra alatt megvan a cseréje, a három csavarból az egyiket nehezen lehet visszacsavarni, de ennyi.
Osztom a véleményed, h a 2,4 egy nagyon jó motor, szóval csak ajánlani tudom mindenkinek, így 6év ~120k km után is.
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2016 21:02:39 // 87072
nálam a 2.0-nál pucolásnál emelte meg az alapjáratot
Hardy09-11-2016 19:54:03 // 87071
Valakinek ötlete miért rosszalkodik.
Hardy09-11-2016 19:47:52 // 87070
Azt úgy hívják hogy elhaladás. Az szabályos.
Hardy09-11-2016 19:42:58 // 87069
Ha tempomat működik akkor a biztosíték jó. Illetve világít a MIL lámpa is mert nincs legmennyisegmero se. Ha ezek jók nézz rá a csatlakozora a csomagtér ajtó előtt van e ott áram.
Todorriskov09-11-2016 19:30:57 // 87068
Üdv!
Az én lökhàrítómat is levették még a nyàron klíma miatt. Azt mondtàk csak úgy férnek hozzà... Persze, hogy rosszul raktàk fel, majdnem annyira szarul mint nàlad az első képen.
Kérdeztem is hogy ez mi? Azt mondtàk ezt csak így lehet felrakni.
Mondtam ok, de ez nem ilyen volt mikor idehoztam...
Szóval macera visszaigazítani?
Le kell venni, vagy elég csak a felfogató csavarokon engedni kicsit hogy mozgatható legyen pàr mm-ert?
Giuntini09-11-2016 16:49:01 // 87067
A turbó nekem 220 ezernél halt meg, a vákum membrán a geometriánál. Fel lett újítva is, mert volt egy lógása és nem akartam 40-50 ezer km múlva kivetetni. Az én motorom sajnos szemétség miatt ment gajra, le volt véve a hengerfeje az előző tulajnál és nem síkolták le. Szívósor Egr, Dpf probléma kisebb volumenű és a Dpf magától nem tömődik el. Annak akkor mas gondja van.
Liquid09-11-2016 15:15:19 // 87065
képekről nagyon jól néz ki
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2016 15:14:55 // 87064
Kérdés, hogy általában mennyit bír egy kettős tömegű, a turbó, a futómű. A 146-om tapasztalata az volt, hogy konkrétan valós 250e km-ig az égvilágon semmihez nem kellett nyúlni. A turbó a mai napig gyári és tudja is a gyári szállítási mennyiséget.
Igazából azért vennék dízelt, mert ebből van olyan, ami jónak tűnik. Amiket írsz azért nem kicsi problémák, lássuk be. Ha ez gyakori, akkor kezdek félni a 2.4-től.. A jtd-től azt szoktam meg, hogy elpusztíthatatlan, kis odafigyeléssel örök motor.
Giuntini09-11-2016 15:06:53 // 87063
Egy ilyet érdemes megnézni!
RomeoOne09-11-2016 15:06:24 // 87062
Nem mindegyiknél. Engem is nagyon érdekelt ez a téma, mert az enyémnek a sárvédő és a lökhárító illesztése nem passzolt, a lökhárító csúcsa előrébb állt vagy egy centivel. Aztán kiderült, hogy egyszer levették és rosszul rakták fel. Megigazítás után már jó volt. Felül a before, alul az after. Azóta lett még igazítva és még jobban illleszkedik már.
A motorháztető és a sárvédő illesztésénél viszont nem szoktam észrevenni a hibát a 159-eseken. Az enyémen pl. az teljesen egy íven van, pont olyan, amilyennek lennie kell.
De én is nézegettem sok 159-es orrát. Legalább a felénél az imént mutatott sárvédő és lökhárító illesztésben van egy kis diszkrepancia. De nagyon sokat láttam abból is, ami tökéletesen néz ki. Irigykedtem is sokáig, amíg be nem lett állítva az enyém is.
Giuntini09-11-2016 15:05:04 // 87061
Ez így van, minden dízellel bele lehet nyúlni a kakiba, mert minfegyik bonyolult szerkezet. Egy 8V-hez viszonyítva a 2,4-nél hatványozottan igaz. Persze ha sikerül kifogni egy 120 ezer kilométer körül futott példányt, akkor más a menyasszony fekvése. Csak az kint is drága ha jó állapotú.
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2016 15:01:50 // 87060
Nem szeretnék az aljából válogatni. Sőt kb egy van ami szimpatikus:

EZ

Kb ennyit is szánok most autóra, nem érzem, hogy 3m fölé kéne mennem egy jó TBi miatt.
Liquid09-11-2016 14:50:40 // 87059
Belenyúlhatsz vele a kakiba ugyanúgy mint akármelyik másikkal, de szerintem nem problémás motor. Úgy általában a dízelre lehet költeni ha beüt a ménkű.
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2016 14:47:38 // 87058
jah sajnos ott a lépcső elöl mindegyiknél :(
Giuntini09-11-2016 14:43:09 // 87057
Az a baj általában a 2,4-el, hogy rád hárul majd a ráköltés, és az nem kevés. 200 - 250ezer környékén esedékes egy turbófelújítás, de ha bármi van, egy generátor bagy önindító javítás egy horror kivenni. Előjöhetnek hengerfej problémák, ami motorkárhoz vezethet. Lehet azt is mondani, hogy nem kilométert kell nézni, hanem állapotot. De nekem egy mádodperc alatt történt a motorkár előjel nélkül. A szervizkönyv sem jelent semmit, mert ha 30 ezrenként cseréltek olajat, akkor 200-250 ezer környékèn bajok várhatók. Egy nagyon jó motor, csak nagyon résen kell vele lenni, és ismerni kell a buktatókat. Az 1,7 millió környékén árultakat nem tudom, hogy egyáltalán egy pillantasra lehet méltatni. Nagyon sokat lehet rákölteni.
Shadin09-11-2016 14:42:33 // 87056
Szerintem nincs olyan 159 amelyiken rendesen fut a motorháztető és a sárvédő íve. Meg még a hézag sem jó általában. És nem, nem csak szarrá tört autón néztem :-)
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2016 14:04:22 // 87055
Azt néztem én is. Lehet hogy a képek bénák, de valahogy fura az eleje. Vagy a 159-nél normális az, hogy nem fut a sárvédő a motorháztetővel? Nagyon soknál látom és olyan illúzió romboló. Ennél épp a bal eleje tűnik gagyinak.

A 2.4-re mit mondtok amúgy? Nagyon macera fenntartani? A TBi-k ára még fent van, annyit nem akarok autóra költeni.
yani🍀09-11-2016 13:22:04 // 87054
Vedd meg, imádni fogod! Én 140k-val vettem, semmi baja nincsen.
Liquid09-11-2016 13:14:21 // 87053
én is így gondolom :)
Kiegészítve azzal, hogy ha nem lehet előzni balról, ellenben jobbról igen, akkor Ő már vétett a jobbratartás elmulasztásában :)
Kolci09-11-2016 13:09:33 // 87052
Vagy a bizti vagy a tolatólámpa kapcsoló lesz, de az is lehet, hogy az átvezetőkábel tört el a csomiajtónál. Én a biztosíték helyét csak este tudom megnézni és feltenni neked.
redbulz09-11-2016 13:06:37 // 87051
A kézikönyvben ez van, hátha segít:

Hátrameneti/féklámpák F35 7,5A

Ez a műszerfal alatti táblában keresendő :)
Dömpi (il dottore)09-11-2016 12:45:05 // 87049
végigmászott egy csiga?
Dömpi (il dottore)09-11-2016 12:43:42 // 87048
Az én szótáram szerint
a külsőben történő lassan előrelopózás (nem padlógázon és cikázva a két sáv között), ha nem egy, hanem egynél több autót előzöl meg egy elegáns visszasorolással a belsőbe,
az nem külsőben előzés.

De persze ez az én implementációm, pro regula nem tudom ez nem-e szabálysértés. A KRESZ-t ad verbum nem tudom. Lehet megnézem valamikor mit ír erről.
RomeoOne09-11-2016 11:58:54 // 87047
Nem kilométert veszel, hanem állapotot :)
avvocato09-11-2016 11:16:04 // 87046
Üdv Cartársak!

Ismét 159-es vásárláson töröm a fejem. Találtam a hahun egy szürke tbi sw-t 160e km-el.Korábban 2.2 jts alfám volt, a tbi-ről csak jót hallottam. Szerintetek meg szabad venni 160e km-el az autót, milyen váratlan kiadásokra kell felkészülni? Akinek tbi motoros 159-e van , köszönettel veszem a tanácsait! Köszi előre is!
Shadin09-11-2016 11:00:14 // 87045
Nekem itt látszik valami fűtés gyanús izé. Az autó konfig listája is hoz szélvédő fűtést.
ott221709-11-2016 10:33:28 // 87044
Nekem a pótkerekem 8x18 et41 ( sajnos csak pótkerék van , mert valószínű az előző tulaj "kimosta" és a mosásba összement 16"-ra az autón lévő) ,de azért felpróbáltam a gyárilag ültetett autómra és úgy néztem,hogy elfér egy kicsit szélesebb is. Ha jól számoltam így a 8,5" et45 csak 2-3 milivel lesz kintebb.
emGéza09-11-2016 09:31:54 // 87043
Csak "vonatkoznak " 😉
Tocke09-11-2016 09:26:49 // 87042
Sziasztok. Ma reggel vettem észre, hogy a 4 db hátsó helyzetjelző/féklámpa kombinációból a csomagtérfedélen lévő 2 nem világít. Megnéztem az izzókat, jók. Szálszakadás lehet valahol?
Liquid09-11-2016 09:04:08 // 87041
Ezért artam, hogy nem akarom védeni :)
Azt még én se lépem meg :)
RomeoOne09-11-2016 09:03:03 // 87040
Jó, ez nem gáz, szerintem mnidenki csinálja, de gondolom azért az autópálya leállósávon azért nem szoktál előzni. Én azt a részt láttam igazán problémásnak.
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2016 08:55:48 // 87039
osztom kb fél percig szoktam várni utána megyek jobbról, ha szabályos akarok lenni akkor kihúzódok jobbra, mellé megyek és így haladok 1 percig utána elhaladok mellette és ez így már nem előzés, ha nem csak elhaladás...
érdekes a Kresz ezen a téren,mert ugye párhuzamos közlekedésnél csak a sávváltással történő elhaladás minősül előzésnek, viszont ha sávot váltasz de nem mész el mellette ha nem csak bizonyos idő után akkor megint csak elhaladás viszont ezt az időtartamot nem adja meg :)))
Liquid09-11-2016 08:31:01 // 87038
Nem akarok védeni senki eszetlent, de sajnos a "jobbról előzést" egyre többször vagyok kénytelen elkövetni, ami sokszor abban merül ki, hogy kihúzódok a külsőbe ahogy kellene, majd ott gyorsítok 120-ra és 4-5 autóval előbbre besorolok a belsőbe...
mert a sok b*zi egy buzi képtelen lehúzódni, a mögötte lévő szintén meleg, meg nem villogja le.
RomeoOne09-11-2016 08:30:40 // 87037
Jó meglátás. Én eddig mindig az ET41-nél ksiebbeket néztem, mert nekem tetszik, ha kicsit kintebb kerül a kerék, szélesebbnek, agresszívabbnak tűnik az autó. De egy 8.5" széles kerék már akkor is kintebb kerül majd 1 centivel a 7.5"-os felnihez képest, ha 45-ös az ET-je.
RomeoOne09-11-2016 08:28:17 // 87036
Figyelni kell, hogy gyorsan le lehessen csapni a bontott alkatrészekre :DDD
Giuntini09-11-2016 08:22:07 // 87035
Hamar összetöri, és az "Alfa hibája miatt", mert szar a fék.
Rolee4609-11-2016 07:22:25 // 87034
Pfuhh,lehet inkabb Bmw-re vagy Mercire kellet volna rabeszelni😉.Az is megfordult a fejembe,hogy lehet szul az asszony azert siet😃😉.
Rolee4609-11-2016 07:17:35 // 87033
Ahh,az ilyenek miatt a rutintalan vagy felosok torik magukat ossze.Lattam a jobbos tukorbe ahogy kivagott jobbra akkor mar sejtheto volt a szandeka, ezert mivel Off Olpelal voltam elvettem picit a gazt.(Opelosok Audisok felre felre ahogy a Alfarapbe van😊😉.De jol kiszamolta mert igy pont befert😉.En ora szerint 145el eloztem a kamiont,miutan befert nyomott meg egy koveret mert a kepunkbe nyomta a kormot😃.Az asszony reakcioja ahh marha ez Alfa volt!?
Nekem az jart a fejembe,hogy a tobbi autos az ilyen miatt itelheti meg az alfast is😔.
ott221708-11-2016 22:01:02 // 87032
Én is néztem a Tomason TN10-es felnit ,és most akciósan 145 euro a 19"-os ,és ET 45-ös
is van ,így elfér a 8,5" .
Dömpi (il dottore)08-11-2016 21:56:15 // 87031
Szerintem sincs...ami van nekem is, hogy belülről extra lufttal fújja a meleget a szélvédőre és kint a tükörlapra...de lehet, hogy utóbbira ndm levegőt fúj, hanem fűtőszálas a tükör???
Nem tudom, de nekem piszok gyorsan leolvad a szélvédő is és a tükrök is.
Dömpi (il dottore)08-11-2016 21:52:00 // 87030
Ma kicseréltem a tolatólámpa izzóját is mert tegnap óta nem világít...de most sem 😬
Itt más gond lesz.
Kérdés a szakikhoz: van a tolatólámpának külön biztosítéka? Ha igen, hol keressem? Milyen biztit vegyek?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.