Forum >> 159

RomeoOne11-08-2016 09:03:48 // 84929
Nem tudom, de akkor le kéne húznia az összes ablakot és bezárnia a kocsit? Na mindegy, mindjárt túrom kicsit a manual-t meg próbálgatom kicsit.
Liquid11-08-2016 08:26:58 // 84928
nem nyomódott emg hosszan a nyitógomb a zsebedben? :)
RomeoOne11-08-2016 08:24:26 // 84927
Sziasztok!
Az autóm produkált egy furcsát. Bejöttem vele a munkahelyre, leparkoltam, de nem zártam be csak otthagytam. Jön erre a kollégám, hogy látta, hogy villan kettőt az elakadásjelző. Mondom jól van, ki tudja, lehet lezárja valamiért magát vagy nálam nyomódott meg a kulcs. Bár azért nem annyira erős a jel, hogy a falakon keresztül is zárja. Jön egy 10 perc múlva megint a kolléga, hogy csutkára le van húzva az összes ablaka a kocsinak. Kimentem erre és tényleg mind a 4 ablak csutkára lehúzva és a kocsi bezárva.
Most ezt mitől csinálta? Nem rendesen lett becsukva egy ajtó? Vagy valami érintkezési hiba? Nyitva hagytam a kocsit felhúzott ablakokkal, erre bezárta magát és lehúzta az összes ablakot. Még eddig nem csinált ilyet.
Zolibácsi10-08-2016 22:57:55 // 84926
Szóval lehet a lendkerék nem bírja a túltolt chippet? és azért remeg? -költői kérdés...
Mint írtam nálunk is ez volt 155.000 km volt a lendkerékben és teligázon főleg 4. remegett. lendkerék csere és lám a remegés megszűnt viszont ez gyári programmal volt. Anyám nem szólt még hogy kéne valami többlet erő a multiplába....
Liquid10-08-2016 22:57:38 // 84925
pontosan így van
Shadin10-08-2016 19:29:47 // 84924
Az a baj ezzel, hogy ha a rángatást a nyomatékcsúcson a limiter okozza akkor az autó csak remeg és nem megy jobban mintha vissza lenne véve a nyomatékból.
Az meg egy tévhit h a ezeknek az autóknak a nyomatékcsúcsa 1800-nál van., mert feldobod az autót padra és egyből kiderül h pont ott van ahol beremeg :-(
Pont ezért van nekem is visszavéve 2250-nél, mellesleg ahol rázott.
Ezért gratulálok annak a szakembernek aki csak fel és letölti a Kínában gyártott sw-t.
Így én már milliomos lennék :-) Ezek a sw.-k fillérekbe kerülnek és tökmindegy h olasz német vagy izraeli a forrás. Ilyenek már vannak a MHHAUTO-n is meg az ECUFILES-en is. Ott van kreditem is egy sw-re, meg van kábelem is ám!
Fel is teszem bárkinek aki kéri és ha elég drágán teszem azt, akkor q jó szaki leszek tőle :-D

Tehát remegés egyenlő eszetlen tuning vagy féltengely probléma.
mex8610-08-2016 18:21:17 // 84923
egyetértek.
én offnál 4évig együttéltem a dologgal semmi gondja nem volt tőle az autónak, se féltengely se kéttömegű se kuplung.
gyárilag 110 lovas autó volt 170-180 le környékén (persze nem csak chiptől) és eléggé buta chip volt rajta nem a hajtást kímélő
viszont 159eseken a hirhedten széthullós váltókkal nem tudom mennyire tesz jót az ilyen remegés....

a 166osom is remegett 5-6ban, az is elég keményre volt írva, jobban ment mint a 159esem ami volt utána pedig az papíron jóval erősebb volt.

meg a mostani autóm ami szintén írt 101ről 130le környékére, ez is remeg valamennyire de ezen sztem a kéttömegű meg a kuplung sem az igazi, igaz 430e km-nél ez nem akkora csoda. menni megy szépen.
mex8610-08-2016 18:17:07 // 84922
durván chippelt offos autóm és alfám és a jelenlegi autóm is csinálja magas fokozatban a rángást.
széria sosem...
Bull8810-08-2016 15:35:44 // 84921
Sziasztok !

1,5 Hónapja szakaszosan C1131 Fékhibám van , nyomásszenzort írja , sajnos néztem és csak a VDC kockát találtam , azon kívül semmi olyat ami elektronikusan hozzá kapcsolódna a csövekhez . Cserés lesz a kocka ????

Üdv : Pistihttp://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1470836105-9081-49666-forum.jpg
b007710-08-2016 14:52:51 // 84920
Hát nekem sajnos több eltérés volt a mérésben... Regeneráláskor én csak annyit vettem észre régebben, hogy felugrott a fogyasztás drasztikusan (ahol korábban a pillanatnyi fogyasztás 5l volt akkor 9-10l alá nem ment).

Én egy szlovákiai szakival csináltattam akit sokan ajánlottak és teljesen megbízható, ő ezt a típust speciel csak kiolvassa és egy olasz céggel csináltatja (azonnal vissszaküldték a módosított ecu programot, még akkor is tudtam volna változtatni ha nem tetszik valami teszt után) . Nem hiszem, hogy a chippeléssel baj lenne. Mindenesetre elkértem az eredeti és a módosított programot is.
RomeoOne10-08-2016 12:57:37 // 84919
Én is Manky-t ajánlom. Már csomó autót csinált innen. Rigotech-et nem ismerem, de elképzelhető, hogy ott2217 autóját az ő rosszul megírt programjuk tette tönkre.
Greentimus10-08-2016 12:10:08 // 84918
Beszéltem a chipes emberrel. Ki kell tapasztalnom mikor, milyen gázadásra és fordulatra remeg az autó. Aztán felhívom újra.
Azaz érdekes, hogy haver 1.9 8V-ben ugyanilyen féltengely van és a felújítása sem oldotta meg a problémát. És csere után is rázott egyből... Ja és az csak 140 lóra van felhúzva, tehát a féltengely még annyit sem kap nála, mint nálam a gyári 150 lovas programmal. Fura az egész.
yani🍀10-08-2016 11:49:22 // 84917
Már számtalanszor javasoltuk, hogy ebben a témában Manky a szakértő, őt keressétek! Néhány hete az egyik cartárs motorjában komoly károsodás történt. Akkor az írta a helytelen "optimatizálás' lehet az oka.
Deo10-08-2016 11:25:13 // 84916
friss tulajként első teletenktól tele tankig mérés esetén 6,29 volt a számolt és 6,1 - et mutatott a fedélzeti nálam - ennyi az eltérés

Hol optimalizáltattál? csak azért érdeklődöm mert tervben van nekem is jövö héten a Rigotech (Szekszárd)

Én nem rendelkezem regenerálásos tapasztalatokkal - pedig mentem már a 3 hete történt vásárlás óta szerintem 1500 km - t biztosan... mit kéne látnom ? fordulat vagy turbó nyomás változást? vagy csak a pillanatnyi fogyasztás adatokban ?
b007710-08-2016 09:45:51 // 84915
Sziaasztok,

A 159-es fedélzetije mennyire megbízható? Elkezdtem fogyasztást mérni tankoláskor a megszokott módon, sajnos az jött ki, hogy a tényleges fogyasztás vagy 1l-el több mint a komputer által kiírt.

A másik jelenség amit észrevettem, hogy motoroptimalizálás előtt (ecu program írás, dpf maradt) regeneráláskor láthatóan felugrott a pillanatnyi fogyasztásom 10l körülire, amikor befejezte visszaugrott a megszokott 5-6ra, most optimalizálás után nem látok ilyen kiugrásokat. Regenerálni gondolom regenerál, mert már több 1000km-t mentem azóta és nem láttam arra utaló jelet hogy eltömődött volna. Tapasztalt valaki hasonlókat?

Előre is köszi
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2016 09:07:52 // 84914
csak a 8v 1.9 ben nincs
Roland15910-08-2016 08:07:55 // 84913
Greentimus!Nekem is 159 1.9 16v jtd-m van és nekem is beráz nagy terhelésnél,de ahogy nő a fordulat úgy abba is marad.A gumik miatt ilyet nem tud csinálni az autó....Amikor én elösször észrevettem ezt a berázós dolgot akkor még megvolt a dpf em és nem volt megírva az autó!5 be csak nagyon kicsit rázott be és 6 ba sem volt olyan vészes.Viszont megirta Manky és már 3.tól elkezdett darálni,kicsit viszább vette most így tudok vele autózni normálisan,5-6 ba odafigyelek rá....viszont nekem a féltengely csillagok vannak elkopva,ezért ráz be!nem érdemes gyárira megcsináltatni mert 1 hét múlva ugyan úgy fog rázni....meg kell erősítetni és megszűnik ez a berázás!
FireAlfa10-08-2016 07:29:55 // 84912
Hello. Én amikor voltam Mankynál chippeltetni, pont azt nézte a program megírásánál, hogy az említett fordulaton 5.-ben és 6.-ban padlónál berázza e a kocsit. Szerintem sz@rul van megírva a programod, azt nézesd át.
ProdyG10-08-2016 07:21:13 // 84911
"a szívósor ki lett pucolva és a lapátok le lettek kötve"
- az igaz, hogy ezek a "lapátok" csak a facelift előtti kocsikban voltak? Igaz, hogy az én 2010-es 2.4-esemben nincs már ilyen?
köszi!
Zolibácsi10-08-2016 06:34:20 // 84910
Jah motortarto gumibakok? Foleg ami atetejen van kutyacsont alakú? Észre sem veszed de annak a bele el tud fáradni
Zolibácsi10-08-2016 06:32:27 // 84909
Anyám multiplajan volt ilyen 2000-3000 között 3-4-5 sebességi fokozatban teli gazon rázott a kocsi eleje és a műszerfal is remeget. Nem apró rezonancia volt hanem amit a lendkerék produkált. Bar írtad hogy volt cserélve én meg is azt jelölném meg.
Greentimus09-08-2016 23:05:51 // 84908
Sziasztok!

Remélem az alábbi problémámról már olvasott valaki vagy ne adj Isten tapasztalta is.
Adott volt 1 hete még: 1.9 Jtdm, 150 lovas 159-es. Elől új nyári kerekekkel, hátul használt nyári kerekekkel. A felnik mérete 18-as. A hibajelenség nem állt fent.
Múlt héten EGR/DPF off lett, a szívósor ki lett pucolva és a lapátok le lettek kötve. Kapott okosított programot is, mellyel kb +20-25 LE lett és +55-60 Nm nyomaték, és még 1-1.5 L-rel kevesebbet is fogyaszt a verda. Kipróbáltuk a kocsit és 2000-3000 fordulat között (vélhetően nyomatékcsúcsnál) beráz valami elől. Pedig ezt a programot teszik fel minden 150 lovas 159-re és nem szokott lenni panasz. A váltó tavaly lett felújítva, kuplung tiptop (kb 40.000 km lehet benne, Valeo), kettőstömegű (Valeo) egy hónapja lett cserélve. Tehát elvileg minden okés. Mi lehet a ludas? Holnap fogok kerekeket cserélni. 2 új első megy hátra, 2 hátsó előre.
Haver, aki kipróbálta a kocsit ugyanezt tapasztalta tavaly ősszel 16-os téligumikkal a sajátján 1700-1800 fordulat környékén főleg hegynek felfele már 3/4-es gáznál, amúgy padlógázzal sík terepen is. Neki 2000 fordulat felett nincs rázás, a nyomatékcsúcs pont 1700-1800 között lehet a kocsiján. Neki 3 éve lett chipelve a kocsi (120 LE-ről 140 LE-re, neki 1.9 8 V van), tehát nem a chipelés után lett probléma. EGR/DPF off neki is. A berázás után ezeket cserélte: féltengelyek, motortartók, kuplung+lendkerék. Illetve volt centrírozás, görgőzés és futóműállítás is. És a rázás nem szűnt meg. Ebből kifolyólag nem kezdek bele alkatrész cserélésre. Csak lengéscsillapítót nem cserélt:) Viszont amint felrakta a 17-es nyári gumikat, megszűnt a probléma. Ő akkor a téli gumikra fogta a probléma forrását a vasárnapi teszt körig, amit a mi autónkon csinált. Most már ő is elbizonytalanodott. Mi lehet a gond? A chipes ember száma holnap meglesz, visszább tud venni a programból, de nem bánnám ha inkább kiderülne a valós probléma, mert nem tűnik agyonhúzott programnak, amely rajta van... Köszi!
mezoba09-08-2016 21:34:21 // 84907
az szééép :D akkor lesz egy ilyen mutatványom majd :) köszönöm a segítséget. :)
Hardy09-08-2016 18:13:26 // 84906
Könnyű kicserélni mert a gumi elott a kasznin van a csatlakozó. Ott szét tudod húzni. De a cél itt tényleg a szoptatás volt. Vagy be voltak szivva az tuti. 3-vagy négy mar nem emlékszem test megy be a kaszni oldalon es egy jön ki a csomagtér oldalon. A gumiba fonták össze őket. Miért nem lehetett a csomagtér oldalon nem értem. Akkor kevesebb vezetek menne at. Kisebb a hiba lehetőség.
Ahogy azt se értem hogy az első ülés minden elektromos dolgát a hátsó csomagtérben levő biztosítékoktól hozzak ismét vissza előre. Nem lett volna egyszerűbb elöről oda vinni.
Imszi8609-08-2016 18:09:56 // 84905
Köszi! :)
Azért rakok bele ENI-t, mert ismerősöm ingyen tudja adni, kaptam is 2 litert az előbb. Szerencsére nem én csinálom a cserét, abból sok jó nem lenne. :D
Lövésem sincs, hogy volt-e már cserélve, de most mindent szeretnék rajta megnézni, amit csak lehet. De valószínűleg nem nagyon cserélték.:/
mizooo09-08-2016 17:21:21 // 84904
Szia, ahogyan látom FL-nél már a medium-ban nincs benne semmi plusz kábel.
Nekem az ECU-tól kellett kábeleznem egészen a kormányig.
Shadin09-08-2016 15:51:16 // 84903
Ha te cseréled a fékolajat és alapos akarsz lenni akkor vegyél 2 litert, ha ügyes vagy akkor egy is elég :-)
a., feltételezhető, h még soha nem volt cserélve
b., a kuplung kört is átmosnám a helyedben, mert az biztos még soha sem történt meg

Nem kapok jutalékot, de én ezt venném: link

Segít a munkahengereknek és a kinyomóknak. De tényleg.

Üzenettel ne foglalkozz, nem BMW ez h letiltson :-)
Majd a szerviz után reszetelik...
Imszi8609-08-2016 15:21:29 // 84902
Üdvözlégy!

Fékolajat is szeretnék cserélni jövő héten szervizkor, de lövésem sincs mennyi megy az autóba. Több oldalt is nézegettem, de mindig mást írnak. Hány litert vegyek? ENI márkájú DOT4-es fékolaj megfelel? Mert csak az van itthon.. :)
Egy másik kérdés: tegnap feldobta a kijelző, hogy 85 km múlva szerviz esedékes. Mivel csak 2 hét múlva tudom vinni, addig még belemegy vagy 300 km. Nyilván egyfolytában mutatja majd a hibát, de akadályozni fog ez valamit? Tehát szabályoz ilyenkor valamit az autó, vagy csak világít a lámpa, és ennyi?
yani🍀09-08-2016 15:17:06 // 84901
Ez minden autóban ilyen, pont azért, hogy ne lehessen egyszerűen levenni.
Sajnos csak Shadint tudnám ismételni. Fúró, flex, vágó stb. Szar meló, de ha nincs más megoldás neki kell állni!
Deo09-08-2016 14:39:23 // 84900
magát a csavart megtaláltuk ebay-en - csak a kiszedés eszközét nem- szervizbe is leflexelik? :) van fenn youtubon egy Brera - ahol kis gravirozoval hornyot rakott erre a sz*r csavarra és vhogy kicsi marok csavarhuzóval kiszedte az ember... de magát a mutatványt nem látni :(

https://www.youtube.com/watch?v=BwgeqNE-Qsg
Shadin09-08-2016 14:06:58 // 84899
Azok nyomatéktörős fejű csavarok. Fúrás-faragás-flex :-(
Deo09-08-2016 13:09:41 // 84898
kormányzár leszedés témához valaki ötlettel ? hogy csavarjam ki a kicsavarhatatlan csavarokat ? (ami akormány oszlophoz rögzíti a cuccot -elsősorban, aztán a mi a dobozon van is érdekel ki hogy szedte szét... :)
Erhard 242 (Pure Energy)09-08-2016 13:08:41 // 84897
nem kell használni a csomagtartót...különben is minél kevesebb a cucc, anál könnyebb az autó :DDD
mezoba09-08-2016 12:57:01 // 84896
ajajj :( gondolom ezt a kábel darabot meg nem annyira egyszerű kicserélni... vagy valakinek van hasonló tapasztalat?
Don Gombóc09-08-2016 09:04:15 // 84895
Az biztos hogy direkt így csinálják az átvezető kábelt a csomagtérnél. A 166-nál is állandóan eltörtek, de annál nem köhögött bele semmibe csak a hátsó dolgokba. Az idióták a leggagyibb kábellel csinálták, amiben ha jól emlékszem 10 elemi szál volt madzagonként, és kb. 10 vagy 12 darab egy kötegben. És kurva vékony. Mi ez ha nem szopatás? Ami mozog azt szarból, ami meg a padlólemezen fekszik a kocsi aljában egy életen át, azt meg szilikonos kábelből? Noooormális? :-)
Liquid09-08-2016 08:29:21 // 84894
Csöri újraszigetelte a kábeleket
Kolci09-08-2016 08:24:56 // 84893
Én úgy tudom, hogy csak a high kábelezésűnél van bent. Mármint pl ha van benne xenon, navi, vagy multikormány.......
mezoba09-08-2016 08:19:12 // 84892
Sziasztok!

Olvastam sok mindenkinél hogy burkolat le tempomat kar fel beköt engedélyez és kész is. Ezen felbuzdulva vettem egy tempomat kart. Sajnos törött burkolattal de az csak ha alá fekszel és nagyon nézed látszik. A probléma hogy nem találtam meg a kábelt. Az lehet hogy valamiért a műszer fal mögé visszahúzták csúszott akármi vagy egy kábel kötegben jön fel a kormányhoz? Előre is köszi a segítséget.

mezoba
Csabi15909-08-2016 07:42:08 // 84891
Üdv mindenkinek!

Fél év olvasgatás után gondoltam beszállok én is:)
Csabi15909-08-2016 07:38:03 // 84890
Szia!

Az enyém is produkált valami hasonlót nemrég.
Olyan volt mintha 3 hengerezne vagy ha leszakadt volna a motor-váltó tartó.
Gyorsítás közben kb 2000 fordulatig hozzájött 1 kis fémes hang is.
Ezt kb 20 percig csinálta majd eltüt a hiba.
Azóta ment kb 400km hibátlanul és elötte amióta nálam van 4000km soha nem jelentkezett.

Mire tippelsz?

Én a ledkerékre:(
Viszont a kupplungon nem érezni semmit.
Nagyon szépen működik .
Leállításnál nem koppan zörög semmi.
Deo09-08-2016 05:39:04 // 84889
Liquid a Te történeted most olvasom - félelmetes ! És mi lett a vége új kábel ? Vagy Ti is javítottátok?
Shadin08-08-2016 22:31:58 // 84888
Ez jó belépő a 159 világba.
Liquid08-08-2016 22:07:16 // 84887
Ez a csomagtér-ajtó átvezető nagy szopás tud lenni. Hardy-nál volt ugyanez, nálam súlyosabb (lásd a blogban). Konkrétan vészprogram...
Deo08-08-2016 22:01:42 // 84886
Sziasztok!

Köszönöm a befogadást !

Hamar feltennék egy kérdést míg el nem felejtem (AR 159 2006os 1.9 jtdm 16V 150 paci) a kormányzár leszedés valószínű lesz nálam is legalábbis egyrészt nem működik a kormányzár funkció - másrészt ki is írja hogy nem működik :) - a kérdés az lenne mert azt még igazából nem olvastam sehol , hogy a fej horony nélküli csavarokat hogy szedtétek ki - akinek volt ilyen szerelése? már ami a kormányzár kengyel szerű részén van - ami rögzíti a kormányzárat..

Illetve ma rá kellett jönnöm hogy egy két hiba ami keletkezik lehet eléggé egyszerű okokra vissza vezethető :

egy hét Alfa tulajdonlás után - leállt a tempomat menet közben... előzmény a csomagtartó világítás csak egy pontján volt hajlandó világítani ahogy nyilt a csomagtartó - szóval leáll a tempomat, leállítom a kocsit- restart - check engie lámpa is világit már - keressem a szervizt tartalommal - így is tettem másnap- szerviz kiolvassa a hibát : fékpedál kapcsoló, légtömeg mérő hibák - törlik - haza fele ujra kigyullad a CHK - kiolvasom itthon magam BT ELM 327 -el meg egy samsung S3al.. fék hibát nem irja - de a légtömeget igen... szerviz árajánlat 131 eFt , 50eFt és 3 eFt a kapcsoló...
kapcsolót kiszedem kimérem - jónak tűnik... fura..
letöltöttem egy 159 kezelési utasítást :) - nézem F35 biztosíték pl a tempomaté... meg van egy másik is most fejből nem ugrik be .. a lényeg hogy ezen a biztosítékon megy a légtömeg mérő , üzemanyagban víz hiba, tolató lámpa, fék lámpa hiba, tempomat is ... persze a biztosíték ki volt olvadva ... cserélem 7,5A -os - jé megint van tempomat... megmozdítom a csomagtartó ajtót... elment ismét ... bizti kiolvad...
megoldás: csomagtartó és a csomagtartó ajtó közt átmenő kábel lehuz az ajtóról - gumi harmónikából vezeték elcibál... kiderült kb 3 kábel szakadt és kettő horzsolt állapotú szigeteléssel pihent a borításon belül... átforrasztva leszigetelve ismét jól működik minden... öröm és boldogság :) (plusz infó hogy ha a fékpedál kapcsolóban levő fehér műanyag távtartó hosszúság szabályzását (magyarul hogy kicsit legyen érzéketlenebb a fékpedál lenyomására a kapcsoló ) elállítottam akkor nem működött az ASR VDC sem így marad a gyári érzékenység...)

:) szóval így függ össze a nem működik a tempomat és a nem világit a csomagtér lámpa

viszont nem kell vennem légtömeg mérőt se kapcsolót :)

Üdv : Deo
ProdyG08-08-2016 20:37:58 // 84885
köszi! nem túl olcsó ez a gyári :)
Shadin08-08-2016 19:54:08 // 84884
Most nem akarok viccelődni, de ha kell O gyűrű a nyomó cső és a szívósor (pillangószelepház) közé akkor azt (is) tudok adni :-D
mizooo08-08-2016 19:34:14 // 84883
Sziasztok srácok! Lassan jön a nagyon nagy szervíz ideje (vezérlés kompletten, hosszbordás kompletten stb...) és picit olajos a szívócsonk és a turbócső között. Láttam itt régebben, hogy valaki cserélt tömítést.
Szerintetek Erhard be tud szerezni ilyen tömítést? Esetleg valami forrás?
Shadin08-08-2016 18:39:29 // 84881
eBay



:-)
Shadin08-08-2016 18:37:20 // 84880
"Szabadonfutó" menetes csonk. Alapból csak forogni fog, kifelé feszíteni kell, h kijöjjön.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.