Forum >> 159

Ferko05-10-2009 08:03:50 // 5840
Mármint az 1-essel sem volt gond.:-))
GEORGE04-10-2009 23:21:52 // 5839
A 2.4-el is szeretnéd.
Azért a súlya mellett ne menjünk már el, bármelyik konkurens márka ilyen súllyal és 150 lóval nem megy jobban!
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2009 23:10:01 // 5838
Az lehet, de ennyit gyárilag megérdemelt volna. Egy nagyon szuper konstrukció, merev kasztni, brutál futómű, szuper fékek...és nem indul meg. Mindenképp nagyon kíváncsi vagyok egy tbi-re, szerintem azzal szeretném igazán :-)
GEORGE04-10-2009 23:05:07 // 5837
A gázpedélt "átkellírni" és jó lesz :-)
pettinke04-10-2009 22:58:36 // 5836
én 5ösből, ráadásul Vectra vót, de nem kellett szokni az alfát :)
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2009 22:58:14 // 5835
A váltót biztosan megszoknám, alapvetően jó. Bármit meg lehet szokni persze, biztos a motort is, de nem az erejével van a gondom. Az erő pont elég benne kb annyira, vagy egy hajszállal többre, mint az enyémben az Unijet. De 2e környékén az a gázreakció és a 2e alatti viselkedése nagyon idegen nekem. Példa szituáció: kereszteződés, főútvonal keresztben, jobbra kanyarodnál rá, 2-esben rágurulsz. Balról jönnek, de úgy ítéled meg, hogy még simán be lehet rajtolni a másik akadályozása nélkül. Bekanyarodsz, rálépsz a gázra és elfog egy "mér' nem megy ez" érzés. Kicsit ott hagy a pácban, már jön a nyakadra aki elé bementél, amikor hupsz ráébred az erőgép, hogy mit is kéne csinálni. Akkor elkezd menni, de a rossz szájíz megmarad. Ugyanez kanyargós úton, ha 2-esből 3-masba felrakod, léped neki a rövid egyenest a következő kanyarig, de ez pihenget egy kicsit mielőtt menni akarna. 2500 felett kell tartani, ami szerpentinen azt jelenti, hogy 2-esből nem szabad elkapcsolni, inkább halálba kel forgatni, 4e-nél meg persze vége a mókának. Na ilyet az én sokkal régebbi, sokkal gyengébb és butább motorom, ami alapjában ugyanez a blokk, nem csinál. Ha valaki elé így bemegyek, nyikkan egyet a kerék és már szaggat is előre. Belegondolok egy kisutcás városba bejutási feledatba, 10 perc alatt 5 percet adnék az 59-nek.... Kb 10 kis kereszteződés, tipikusan 2-esben rágurulós, szétnéz, gyorsan átmenős. Na ezt nem lehetne megcsinálni vele. Vissza egy, megáll, vár, nagy gáz, átmegy...
GEORGE04-10-2009 22:36:09 // 5834
Mivel te is 6-os váltósból ültél át......
Ferko04-10-2009 22:33:48 // 5833
Jaja, meg lehet szokni a váltót. Nekem nem volt vele gondom. Hozzá kell szokni.:-DDD
GEORGE04-10-2009 22:24:11 // 5832
Na akkor már te is elhiszed miket írtam eddig a TI futóműről, mert hogy magad is megtapasztaltad.
A váltót szerintem pár kilométermúlva határozottan tudnád kezelni, nekem soha nem volt gondom hova teszem. Szerintem ez csak megszokás kérdése....
A motorhoz is szerintem hozzá kéne szokni, bár kétségtelen, hogy a 150 lovasssal igazából utazó autó, A 2,4-es plusz 50 az újabbaknál 60 lóereje és plusz 80Nm már rendesen mozgatja ugyan ezt a kasztnit.
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2009 22:19:21 // 5831
Akkor ki kell próbálnom egy 2.4-et is...

Ferko jóvoltából megzavartuk az 1.9-et neki otthonos terepen, így már kezd összeállni mit tud. A futómű nagyon uralható, meglepő, hogy inkább a segge mászott, mint hogy az orrát tolta volna. Mindenképp nehéz kizökkenteni a "sínautózásból", és mindemellett egy picit sem érezni, hogy TI futómű 19-es felni. Nem üt, nem ráz, viszont a nyomvájú az nem a kedvence (235 széles úthengerek...). Belül nagyon otthonos, utazó autónak kiváló. Érdekes, hogy a motorzaj 2e környékén kifejezetten erős, majd elhalkul. A motor amúgy sem lett a kedvencem, a saját régi jtd-m karaktere sokkal jobb. Ez valahogy nem az igazi. Akkora reakció ideje van, ami már zavaró, és állandóan forgatni kell, hogy menjen (viszont csak 4e-ig lehet..). Hegyi kanyargóson érezhetően nyögőssé tette a száguldozást, hirtelen elindulni meg jó nehéz vele, lefulladt alattam néhányszor. A váltója vegyes érzelem. Egész szépen lehet kapcsolgatni kellemes váltóútja van, nem akad, alapvetően jó de...a 6-os rendszeresen 4-es lett, az egyes is mellécsúszott többször 3-ba, nekem jobban bejön ha inkább kicsit többet mozdul a kar, de nem kell rá figyelni, hogy vajh koppanásig toltam e...
Összességében ez az autó ezzel a futóművel nagyon jó, de nagyon más motor kéne bele (nekem legalábbis). A 2.4 m-jet és az 1750tbi között asszem nem is erő, vagy ki megy hamarabb kéccázra alapján döntenék, egyértelműen a jobb gázreakció mellett tenném le a voksot (tegyük fel fogyasztás nem számít, nyílván ez a dízelek adu ásza).
Ja, a fék...a fék az piszok jó..:-)
GEORGE04-10-2009 21:08:15 // 5830
ezt "ugattam" nektek, és jó sokan megkérdőjeleztétek.....de egyszer minden kiderül :-)))))
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2009 21:04:00 // 5829
de még sem érezni hogy megy :))) pedig megy....
GEORGE04-10-2009 20:58:43 // 5828
Naugye, hogy nem megy rosszul :-)
Lassan érkeznek a korábbi írásaimat megerősítő saját kalandok :-)))
GEORGE04-10-2009 20:57:55 // 5827
Hüüü micsoda video :-)))
Van még a 2/3 és 3/3 rész is :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2009 20:07:06 // 5826
ma versenyeztem egy Clio II RS-sel :D lámpánál indultunk négysávos úton én a belsőben ő mögöttem, másodiknál éreztem hogy valamit akar mert a seggemben volt na mondom akkor csapjunk a lovak közé max elmegy....de nem ment el :D az volt az érdekes hogy váltás előtt utolért aztán mikor raktam a következőt akkor elnyúltam aztán negyedikben 160 után toltam egy ötödiket aztán végleg elmentem :))) nem is olyan rossz ezzel az 1700kg-val
GEORGE04-10-2009 10:32:30 // 5824
GT-ben volt az eset, még csak nem is 159-ben.
GEORGE04-10-2009 10:31:26 // 5823
Nekünk az egyik új Puntonkba jobb oldalt angol lámpatest volt. Nagy piros GB matricával. Ez akkor volt látható ha kinyitottad a mocitetőt.
Az átvételkor nem voltam ott. De cirka egy hónap eltelte után panaszkodott Apum, hogy nem világit jól nézzem már meg.
Hamar megtaláltam a hiba forrást, majd hívtuk a szalont. Elnézések közepette gyorsan kicserélték a lámpát.
Az ilyen ügyekből kifolyólag sejtem, hogy a null revizió legtöbbször az íróasztal mellett megy végbe.....

Most hanyagság vagy sem, még is kerülnek ki ilyen dolgokkal autók a futószalagról...
Azt is vallom, hogy ettől még nincsenek rosszul össze szerelve az olasz autók.


Opel Astra gyárban voltam, ott egy szaki kézzel-térddel hajolgatta az astrák ajtókeretei a kész verdákon, hogy rendesen csukódjon-illeszkedjen...
Vikking 31104-10-2009 09:47:39 // 5822
Hát olvasni a kormányművekről, ilyesmiről. Erre gondoltam.

De ha ezek kijönnek gariidő alatt, akkor nincs vele baj, csak ha utána fekszik ki, az úgy húzós...
Erhard 242 (Pure Energy)03-10-2009 20:27:58 // 5821
na jó még egy apróság ha USB-ről játszod a zenét és parkolsz akkor össze vissza ugrál a lejátszandó szöveg a parkolószenzor grafikai kijelzésével...
Erhard 242 (Pure Energy)03-10-2009 20:25:53 // 5820
mesélj az apróságokról :) még mindig nem vettem észre hibákat az elektromos gázpedálon kívül így 6e km alatt...
DrB03-10-2009 20:03:20 // 5819
:DDD Remélem, nem cseréltette vissza. El kell adni valami fanatikus gyűjtőnek, mint abszolút egyedi példányt. :))
Vikking 31103-10-2009 19:30:31 // 5818
Én úgy tudom hogy konkrétan 1-et :DDD BeeGee új autóját.
DrB03-10-2009 18:43:17 // 5817
Erről a dieselbe benzines műszerfalat szereltek esetről most hallok először. Mekkora darabszámot érintett, tudja valaki?
Longman03-10-2009 18:17:01 // 5816
Igen, az is durva hogy a 0 revízión nem veszik észre, és az értékesítő sem. Mondjuk mint minden műveletnek, a 0 revíziónak is van technológia leírása.
Ha ezt végiggondolom, eközben igazán a műveletet végző szerelőnek rá sem kell néznie a műszerfalra.. De ez nagyon zárójeles.. :)

Voltam olyan szerencsés hogy jártam már mind a Skoda, mind VW gyárban, ahol több üzemet végignéztünk, köztük a vég-összeszereldét. Amellett hogy egy életre szóló élmény volt, azóta tudom hogy olyan nem lehet egy rendes helyen hogy "épp kifogyott a diesel műszeregység".. Egy autógyár ezt nem engedheti meg magának, mert ha ilyen megtörténik, akkor bármi, szóvel ez elég nonszensz lenne, ez egyszerűen hanyagság lehetett.
GEORGE03-10-2009 14:16:29 // 5815
Korántsem biztos, hogy hanyagság!
Az inkáb a valószínű, hogy a gyártósort azért nem állították le, mert pl pont kifogyott a "diesel" műszer egység. Összerakták úgy.
Létezik egy ugynevezett "0" revizió az autó megérkezése és az átadása közt. na az a durva, hogy ott nem veszik észre!!!!
Gondolom nagyon átnézhetik az új autót az átadok :-)))
Vikking 31103-10-2009 11:49:24 // 5814
Igen, persze... Épp ezért mondtam hogy sztem az 59 nagyon jól sikerült darab, az apróságoktól eltekintve. Mondjuk azért a benzines műszeregység dízelben az tényleg nem valami szép dolog... Az tényleg az a szintű hanyagság, ami már durva... :(
Longman03-10-2009 09:52:38 // 5813
Minden autó hozza a hibastatisztikát..
Ahogy én itt olvasom az itteni 159 tulajok problémáit, hááát, a szupermegbízható VW Passat tulajok, ezeknél sokkal-sokkal súlyosabb problémákkal jönnek vissza 0-5 éves korukig. Van olyan ami minden héten itt van!
Sorrendben ezek szoktak tönkremenni:
PD elem, üzemanyag szivattyú, kettős tömegű, DSG váltó, kormány elektronika, hengerfej.
Na ezekhez képest semmiségek azok, amik itt néha előjönnek hibaként a 159-ekben..

Igaz, VW-nél meg olyan apróságok nincsenek, amiket itt néhány kolléga blogjában olvasok az újonnan átvett autóról, pl. ferdén ragasztott matricák, elálló ajtók, nem belevaló műszeregység, stb. Bár ezek 2 perc alatt elhárítható bosszúságok..
Vikking 31102-10-2009 19:34:35 // 5810
Őőő, ez a hozza a hibastatisztikát ez honnét jött? :) Ugyanis ha jól tudom, messze nincs annyi hibája mint az 56-nak.... Bár ugye az 56-nál a hibák nagy részét a 16V Ts-ek vezérlése (móddal, szíjjal együtt) okozza, meg a futómű, TS meg nincs az 59-ben...
DrB02-10-2009 10:58:57 // 5809
Akkor egész jó áron jutottam hozzá a sajátomhoz. :)
GEORGE02-10-2009 10:54:25 // 5808
Szerintem kulturáltan meg lehet írni a különbségeket.
Hisz aki most 156-al jár az egyszer újítani fog. Ha elgondolkodunk akkor nagy a valószínűsége, hogy 159-re vált, hisz nem is nagyon lesz más újabb a 156 után.
Jelenleg 156-ot hajtok 2 éve 2,4 mjettel, de hála a magasságosnak, sok 159-el tudtam eddig menni. Tetszik nem teszik jobb a 156-tól a 159-es. Futóműben is meg úgy önmagában is érezni, hogy minőségibb a 156-hoz képest. Igazából csodálkozni való nincs is rajta, hisz a 156 97-ben jelent meg, a 159 meg 2005 év végén.
Ez azért elég nagy idő ahhoz, hogy érezni lehessen a két korszak közti különbséget. Mondjuk így is van rendjén.
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2009 10:39:21 // 5807
egy jól felszerelt 2006-os nem 200e km-rel inkább 5 milla...
DrB02-10-2009 10:20:34 // 5806
Azért is érdekel, hogy mennyire vettem jó áron a sajátomat? :)
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2009 10:18:01 // 5805
kicsit olcsóbb szerintem...
DrB02-10-2009 10:13:35 // 5804
Milyen paraméterekkel (évjárat, km, felszereltség) van 6 környékén egy 2.4-es 159-es?
ALFI15602-10-2009 08:13:07 // 5803
Nekem tetszik az 59.De valószínű nem az lessz az utód.Egy jó 2.4 azért még igen csak 6 környékén van.3-al meg nem ér többet.Annyival nem jobb.Ráadásul nem is megy jobban.Ha lenne jobb nagyobb erősebb disele az alfának neagy uristen egy egyterü családi suv-ja akkor lehet az lenne.De amig nincs..........
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2009 07:24:58 // 5802
mivel mind a 2 meg van még és miután alá lestem az 59-nek bátran kijelenthetem azért egészen más a két autó technikai megoldása .... hibák meg mindig is voltak meg lesznek mindenhol különben miből élnék meg? :)
pettinke02-10-2009 06:29:56 // 5801
nemtom, ki adta ezt a címet a topicnak, én annyiban értek vele egyet, hogy másik platformra is épült, meg akkoriban hozták el a BMWtől Herr Kalbfell-t, aki egy kicsit terelgette a céget a gyártás khm, megbízhatóbbá szervezése terén.

a "jobb-e a 159 mint a 156" terén szerintem ne nyissunk vitát, egyrészt parttalan lenne, mert mindenki a maga tehenét dícsérné, másrészt meg legalább mi alfások ne azon fikázzunk egymás közt és márkán belül, hogy kinek jobb az ótója :)
Trisz02-10-2009 01:33:09 // 5800
persze a szépséget meg kell fizetni...
Trisz02-10-2009 01:28:48 // 5799
159 hmmmm lehet tudnék venni de minek ha itt van a kis kormos....uj korszak?????mibe?max évjáratban hozza a 159 is a hibastatisztikát ugyhogy semmivel nem jobb csak drágább mint az előd azzal a külömbséggel hogy az 56 legalább év autója tudott lenni és mindenki leszopta a F...át a dieselnek 12 éve:)
DrB01-10-2009 23:15:29 // 5798
Aha, ez is eszembe jutott, lejjebb írtam is.
pettinke01-10-2009 22:15:05 // 5797
lehet, hogy pont akkor váltott át a részecskeszűrő kiégető üzemmódjára, az - használati módtól függően - néhány száz kilométerenként következik be.
DrB01-10-2009 21:41:52 // 5796
Kösz a szaktanácsadást! :)
milli01-10-2009 21:37:10 // 5795
Én szerintem nálad minden oké! amit kérdezgettem az porlasztó tünet!
DrB01-10-2009 21:31:10 // 5794
Nem éreztem semmi egyenetlenséget az út felől és rángatás sem volt, inkább egy finom és rövid elerőtlenedésnek mondanám. Sebességet sem igazán veszítettem.

Mentem az autópályán egyenletes sebességgel, kb. 160, hatodik fokozatban, azonos gázpedálállással, s pár másodpercre visszafogta magát az autó. Azt éreztem, hogy 1-2 mp-ig nem jön ki az az erő a motorból, mint addig. Nem tudom, hogy írjam le. Olyan, mintha "puhává" vált volna a gázpedál. Aztán visszajött az erő, majd röviddel ezután megismétlődött még egyszer, utána minden rendben volt. Ez először egy 750km-es autópálya etap utolsó 50km-én jelentkezett. Majd rá pár hétre ugyanazon a szakaszon, ugyanabban az irányba vezetve megint. Azóta semmi. Remélem, csak néhány erősebb szembe széllökés volt.
raga01-10-2009 21:02:59 // 5793
Én már többször javíttattam tesco parkolóban meg benzinkútnál szélvédőt és nem volt vele gondom, de a sérülés után hamar kell javítani mert továbbrepedhet, így én a legközelebbihez mentem mindig.
milli01-10-2009 21:01:31 // 5792
2006.04. havi az autóm és teljesen gatya volt a szívósor,de valóban bedobja hibának!
milli01-10-2009 20:54:33 // 5791
Ez a tünet biztos,hogy nem a szívósor,mert ha vissza rakod 5-be akkor gondolom húz az autó! a megtorpanásnál úgy érzed mintha egyenletlen lenne az út amin mész,kicsit rángat?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.