Forum >> 159

DrB01-04-2010 14:59:21 // 6709
Kösz! :) Nekem pont ez a lógás, csavar meglazulás, hiányzás volt, s lett orvosolva a héten. Miben jobb a Klokkerholm a gyárinál?
Balázs156SW01-04-2010 14:02:09 // 6708
Egy nagy műanyag tálca, ami védi a motort alulról a hólétől, esővíztől, kavicsoktól. Mivel csavarok rögzítik rendszeres "hasalások" után kiszakadhatnak a csavarok és akkor lóg. Lóg akkor is, ha rossz a minősége és a melegtől kihasasodik, így persze könnyebben leér és kiszakad.
DrB01-04-2010 11:53:15 // 6707
Írnátok pár szót ennek az alsó motorvédőnek az anyagáról és a funkciójáról? Milyen a gyári ill. milyenre érdemes update-elni?
Erhard 242 (Pure Energy)01-04-2010 09:03:49 // 6706
még mindig sehol .....csak gyári egyenlőre...
Balázs156SW01-04-2010 08:44:26 // 6705
Megragadom az alkalmat: Alsó motorvédő elem kéne 159 1,9 JTD-M-hez, lehetőleg Klokkerholm márkájú. Van tapasztalatotok más utángyártott alsó motorvédők minőségéről?
DrB31-03-2010 22:31:28 // 6704
Hát ja... Mindenesetre a műhelyvezető avval "nyugtatott", hogy más márkáknál is előfordul. Persze arra nem tértünk ki, hogy ebbe a német prémium márkák is beletartoznak-e vagy csak a népautók...
GTPeti31-03-2010 22:08:48 // 6703
Mindenesetre azt mutatja, hogy nem kapott valami komoly felületvédelmet az az elem... A galvanizálás 2010-ben elvárható lenne egy tízmilliós autótól... (Amúgy a 156 kerekei előtti oszlopai is hajlamosak a rozsdásodásra.)
avvocato31-03-2010 21:52:13 // 6702
Sziasztok!Tanácsot szeretnék kérni a 2.2 jts motoros 159-es alfával kapcsolatban,mennyit fogyaszt,mennyire megbízható,mik a tapasztalatok?.Köszönöm előre is az infót!
DrB31-03-2010 17:46:54 // 6701
Köszi az infot, ez megnyugtató. Mivel az átnézésnél derült ki, hogy lelazult az alsó motorvédő (több csavar hiányzott, mások kilazultak), talán nálam is ezért van ez.
Balázs156SW31-03-2010 14:05:45 // 6700
Ez egy hegyesztett zárt szelvény keret, melyhez van csavarozva az alsó motorvédő. Mivel nekem hiányzik az alsó motorvédő - Erhardt bírkózik vele már egy ideje - jól látható, hogy ahol igénybevétel érte lejött a festék. Ez csak felületi rozsda valamilyen semlegesítő és alvázvédő spray elég, házilag egy aknában is megcsinálható percek alatt.
Erhard 242 (Pure Energy)31-03-2010 11:08:53 // 6699
jó lesz az nekem Groove tárcsa volt Ultimax betéttel....annyi hogy hangosabb lesz fékezésnél mert mint az uborkaszelető reszeli a féket
DrB31-03-2010 10:42:43 // 6698
Tegnap hoztam el a vasat. Ahogy korábban írtam, volt egy általános átnézés, kicserélték a kilukadt gumi hűtőcsövet, EGR szűkítés, stb. Annyit tett még hozzá a szaki, hogy az autó jó általános állapotban van. De alul, a kocsi eleje felé van egy enyhe felületi rozsdásodás. Valami keretről beszélt, nem tudom pontosan, az autó mely részét takarja. Azt mondja, erre nem vonatkozik az átrozsdásodás elleni X év gari, mert ez a rész szigorúan véve nem a karosszéria. Rákérdeztem, mennyire normális ez egy három éves 159-esnél. Azt mondta, ebben a régióban ez más márkáknál is előfordul... Azt is mondta, nem létszükséglet, de ajánl egy alvázkezelést. A teljes alvázra 150-200 Euró lenne.

Mi a vélemyénetek erről?
DrB31-03-2010 10:36:51 // 6697
Az alapján, amit ErHard is ír, a Turbo Groove Brake Disc-kel nagyot nem hibázhatok. Mivel ez is lényegesen olcsóbb a linkelt oldalról rendelve, és ahogy korábban írtátok, ráadásul jobb is, mint az Alfa gyári tárcsa, valószínűleg ezt választom.

A 2.4 JTDm-hez kidobott Green és Red stuff ill. a 3.2 V6-hoz kidobott Yellow stuff szettek specifikációja ugyanaz: 131 x 75 x 15mm - 1540. Innen is gondolom, hogy a Yellow stuff is gond nélkül felmegy a 2.4-esre.
DrB31-03-2010 10:27:09 // 6696
A Yellow stuffot csak a V6-osra dobja ki, de méretei ugyanazok. 137 cartárs írta, hogy ugyanazok a fékek a 2.4 kormosban és a V6-osban, tehát a Yellow stuff is okés.
13731-03-2010 08:06:09 // 6695
A mart valamivel jobban harap, mivel a vékony fékporréteget folyamatosan leszedi a betétről. Valamilyen szinten a marás, ha jól megcsinálva, akkor növeli a szerkezeti merevséget is. Az igazi kérdés az az, hogy miből van a tárcsa anyaga. Lehet, hogy a drágábbik ebből a szempontból jobb, de sajnos ezt nem tudom.
Én gyári tárcsát használok az MX5-ön a Yellow Stuffal, szóval erre a kérdésre most passz. Hülyeséget nem akarok mondani.
Erhard 242 (Pure Energy)31-03-2010 07:30:49 // 6694
nálam a kereső green meg red betéte hoz hozzá....
Erhard 242 (Pure Energy)31-03-2010 07:23:44 // 6693
Nekem volt a második tárcsám egészen jó volt :P
GTPeti31-03-2010 01:07:09 // 6692
Lehet, hogy a drágábbik mart. Én olyat nem vennék, mert az folyamatosan gyalulja a betétet. Ami jó, mert tisztul. És ami rossz is, mert rövidebb lesz fékporban gazdag életük...
DrB31-03-2010 00:33:08 // 6691
Megkérdeztem itt a szervizben, mennyibe fáj a gyári fékbetét és tárcsák előre. A két fékbetét 132,60, a tárcsák pedig 2x136,38 Euróba kerülnek nettó, erre jön a 19% ÁFA. Ha jól számolom, ez 482,39 Euró bruttó (kb. 130 e Ft) szerelés nélkül.

Az EBC-től rendelve (www.ebcbrakesdirect.com) lényegesen olcsóbbra jön ki, az alábbi árak már tartalmazzák az ÁFÁ-t.

A Yellow stuff betét előre 93,81 Eur.

Két tárcsát dob ki a vasra az oldal:

- EBC Standard Brake Disc: 46,84 Eur/db
- Turbo Groove Brake Disc: 81,14 Eur/db

Így 256,06 Eurór bruttóra árazza be az oldal az egészet a drágábbik tárcsával...


Van valakinek tapasztalata a fenti tárcsákkal? Érdemes a drágábbikba beruházni? 137? Vagy bárkinek más javaslata?
BeeGee30-03-2010 09:38:35 // 6690
Ezt csak megerősíteni tudom.. :(
GEORGE30-03-2010 09:13:56 // 6689
A 156-ban is belsőhűtésű a féktárcsa, ugyan olyan megoldással mint a 159-ben, meg sok millió másik autónál.
Sajnos meghullámosodik erős igénybevételnél, pl 180-200-as autókázáskor, ha egy barom bevág a belső sávba és satuzni kell és ez esetleg rövid távon többször is megismétlődik.
Idővel "elkopik" a deformáció, de addig sajna picit ráz fékezéskor.

Megoldás erre csak az, hogy komolyabb, versenycélokra használt fékszerkezetre cseréljük a gyári féket. De sajna ezek árai elég drágák, cirka 250-300ezer forint előre egy komplett szett.
13730-03-2010 08:50:57 // 6688
De, de. El kellene mennem fényképezni ma. Adok fel egy hiredtést is.

Januárban volt fent 2 db 3.2 is a használtautón, árban ugyanannyiért, mint a 2.4-ek, most persze egy sincs.
ALFI15629-03-2010 21:00:33 // 6687
Nem sokan fognak erre ugrani.Főlleg azért mert nem sok 3.2-es 159 rohangál az utakon.Nem frissited az oldaladat?
Erhard 242 (Pure Energy)29-03-2010 20:56:13 // 6686
van olasz sport lfszért :P vagy Zimmermann....EBC jó csak húzós lett :((
Erhard 242 (Pure Energy)29-03-2010 20:47:49 // 6685
az biztos mit nem veszek...gyárit, Brembot...
DrB29-03-2010 20:40:29 // 6684
A 159-eshez is az EBC-től veszel tárcsát? Ha nem számít a dizájn, hogy lyuggatott, mart legyen, melyik EBC tárcsát ajánlod?
Erhard 242 (Pure Energy)29-03-2010 20:19:21 // 6683
módosítom a véleményem enyhén hullámosodott a gyári tárcsám autópályázás után :((( na ezért veszek rá valami normálisabbat a betét itt is csak "másodlagos" lesz..
DrB29-03-2010 18:27:39 // 6682
Ha már úgyis az EBC-től rendelnék, jöhetnének a tárcsák is onnan a betétekkel együtt. Elég a legolcsóbb tárcsa tőlük vagy ajánlod valamelyiket konkrétan?

A bekopási szak alatt mire kell figyelni? Rosszabb a fékhatás vagy épp túl hirtelen?

S még egy kérdés. Az Alfisti.net-en a Yello stuffra azt írják, hogy TÜV igazolása csak a 3.2-es modellre szól. Németországi cartársak mit tudtok erről, egy műszaki vizsgán gond lehet ez idekint?
DrB29-03-2010 18:20:03 // 6681
A 2000 rpm alatti lomhasága engem is eléggé idegesít. Mindig észben kell tartanom, ha egy gyors kikanyarodást akarok épp csinálni. Evvel a panasszal egyébként tele van az Alfisti.net fóruma is. Ugyanakkor van aki azt írja, az elején nem volt ilyen az autója. Erre legtöbbször az EGR válasz érkezik, mint feltételezett ok. Azaz, hogy ki kell pucoltatni vagy cseréltetni. Azt is írják, létezik egy újabb EGR szelep, amihez ECU software update is készült, ha jól értettem, evvel a kombóval valamennyivel jobb egyes fórumozók szerint. Még az EGR szűkítést tanácsolják, nekem ez ma történt meg, de az egyéb cserék miatt még marad a szervizben a vas, szóval, nem tudom, változtat-e ezen.

Mivel főleg autópályán és országúton, városban viszont lényegesen ritkábban használom, a turbólyuk engem annyira nem idegesít. De az biztos, hogy nem egy lámpától-lámpáig gyorsulásra tervezett motor.
13729-03-2010 18:08:33 // 6680
A betétek mérete gyártmányspecifikus. Ami 3.2V6-hoz jó, az jó 2.4-hez is, mivel ugyanaz a nyereg. Yellow Stuff tehát mehet. Tárcsából nem kell semmi különös, jó a gyári, nem az a szűk keresztmetszet. Mondjuk annyi, hogy az EBC tárcsák olcsóbbak szoktak lenni a gyárinál, minőségre meg vannak olyan jók, ha nem jobbak.

Arra kell figyelni, hogy az EBC betétek bekopási ideje kb 1000-1500 km.
13729-03-2010 18:04:45 // 6679
1. 2000 rpm alatt, de ez csak a szokásos késlekedés, nem a nagy könyvben megírt turbólyuk
2. 2000 rpm felett bármilyen gázelvétel után 2-3 mp, amíg újra felépül a töltőnyomás.

A kettő kombinációja az idegesítő, igazából, és teljesen őszintén kellemetlenebb, rugalmatlanabb motort még nem használtam. Ha pályára kéne, jó lenne, de minden más helyre egyszerűen szenvedés.
DrB29-03-2010 17:55:19 // 6678
Ma volt átnézésen a vas, mindent rendben találtak lényegében. Bekerült az EGR-be a szűkítés. Feljebb állították az esőszenzor érzékenységét. Lesz egy kartervédő csere és a vezetőoldali ablaktörlő lapát is csereérett lett.

A fékek, ahogy számítottam is rá, még kb. 5000 km-ert bírnak ki. A betétek mellett a tárcsákat is cserélni kell. Ha maradok az EBC Yellow stuff mellett, milyen tárcsát rendeljek mellé, elég a gyári? 137, te valami ilyesmit írtál. Vagy a gyári árában van valami értelmesebb alternatíva?

Az Alfisti.net-en a fékbetéteknél nincs megadva semmilyen méret specifikáció. A betétek szabványméretűek? Ugyanakkor a www.ebcbrakesdirect.com oldalról rendelve még olcsóbbra is jön ki. Viszont a 2.4 JTDm-hez a Green és Red stuffot dobja ki, a Yellow stuffot csak a V6-oshoz. A mérete ugyanaz, nyugodtan megrendelhetem?
DrB29-03-2010 17:16:33 // 6677
Hol és hogyan jelentkezik neked pontosan a turbólyuk?
13728-03-2010 22:26:48 // 6676
Lassan feladom a küzdelmet a géppel, nekem ez a masszív turbólyuk nem jön be.

2.4 jdtm SW-t ugyanilyen 3.2 V6 ra cserélnék. Ha valakit érdekel, szóljon.
Erhard 242 (Pure Energy)26-03-2010 08:31:12 // 6675
az 56 egy dugattyús az 59 négy...56-nál nagyot akart a szarka ...akkora dugót raktak rá hogy meg van az eredménye :(
13726-03-2010 08:03:02 // 6674
Akkor passz. Biztos szar anyagból volt.

159-en úszó a nyereg?
Erhard 242 (Pure Energy)26-03-2010 07:22:36 // 6673
a 156 tárcsája ugyan olyan mint a 159-é csak méretbeli különbségek vannak.....
DrB25-03-2010 21:37:07 // 6672
Van mód ill. érdemes 159 2.4-en szoftvert frissíteni? Az Alfisti-net-et olvasgatva, többek között ezt is írják, mint az egyik megoldás a gyakran elkormolódó EGR szelepre. Amit az 1-es és 2-es fokozatokban, 2000-es fordulat alatti elgyengülés okaként is legtöbbször találnak.
Buksi25-03-2010 21:28:46 // 6671
13725-03-2010 21:10:22 // 6670
Ja, a 156 tárcsája tényleg hullámosodott. Viszont a 159en a belső hűtésű tárcsa szerkezete szerintem meggátolja a hullámosodást. Lényegében két tárcsa, meg közötte merevítőként is funkcionáló lapok. Ez nem fog hullámosodni szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)25-03-2010 19:58:03 // 6669
de azért írtam mikor egy Infinitire kértek EBC szettet nem is volt hozzá Ultimax csak Yellow mivel bizonyos lóerő felett az a belépő..
Erhard 242 (Pure Energy)25-03-2010 19:55:26 // 6668
biztos jobban harap csak ha meg van egy jó fékbetét a gyári tárcsával lásd 156 nagy problémája a tárcsa hullámosodása ezért írtam hogy nekem ott a betét másodlagos volt viszont a sporttárcsa sosem hullámosodott meg és az Ultimax is ezerszer különb mint a gyári fékbetét...
GTPeti25-03-2010 19:54:46 // 6667
Csak óvatosan ezzel a pitbullként fogó fék dologgal! Erhard a saját kutyáját is pitbullként tartja számon. Van róla kép az oldalán. :))))
DrB25-03-2010 19:44:46 // 6666
Pont azt akartam kérdezni, hogy az Alfisti.net online boltjában a Yello stuff mellett található marketing szöveget igazolja-e a saját tapasztalatod, de már meg is válaszoltad. Náluk 125 Euróba kerül előre. :)

"Yellowstuff is also made for highway use as the "bite" from cold is superb which is uncommon with race materials (normally requiring warm-up) and makes this a pad which can be safely used on highway as well as on the race track."
13725-03-2010 19:26:34 // 6665
Green meg Yellow mínuszos hidegekben is elsőre nagyobbat harap, mint bármilyen gyári. Ultimaxot nem vennék, kábé ugyanaz a kategória tulajdonságok alapján, mint egy jobb gyári.

A Red stuff az más, lassan melegszik, de az iszonyat sokáig bírja. Én végigzongoráztam a Green-Red-Yellow dolgot, mert féltem én is a hideg fékerőtől, de baromság volt. Yellow, aztán kész. A különség súlyos lesz.
13725-03-2010 19:18:56 // 6664
A tárcsa nem számít semmit fékerőben, csak a hűtést, illetve a fékporleszedést befolyásolják a lyukak, illetve a bevágások, meg a méret is. Ami első körben számít, az a fékbetét, és annak is a súrlódási együtthatója (meg leginkább a féknyereg típusa/dugattyúk száma, de ezt gondolom nem cseréled).

Átlag szutyok Alfa gyári betété .30-.35, EBC Green .55, EBC Yellow .75. Ez lineárisan érvényesül, úgyhogy lehet érezni a hatást rendesen.

Az EBC betétek ráadásul nagyon tartósak, Mx5-el a gyári betétek 20 kört bírtak az Euroringen, a Yellow Stuffon meg 3 pályanap után is megvolt még a fele.

Sokan hiszik azt, hogy a tárcsától lesz jobb a fékhatás, pedig annak semmi köze hozzá. A tárcsa szerepe az, hogy ne melegedjen túl egy bizonyos szinten. Egyébként utcai használtra sportbetéthez azért sem cserélnék tárcsát, mert a sportbetétek magasabb hőmérsékleten fognak jobban. Ha túl jól hűtött tárcsát raksz rá, akkor nem tud belemegedni.

Lyuggatott tárcsát meg parasztvakításnak jó venni, egyébként úgy törik, mint a kakaós kalács.

Szóval simán egy Yellow stuff betétcsere, és kész minden. Alfisti.net-en árulnak EBC betéteket, szerintem egyébként pont feleannyiba kerülnek, mint írtad. Egy csomagban 4 van, nem kell 2 csomag előre, meg 2 csomag hátra, elég 1-1.

Annyi még, hogy használtam Mx5-ön mindenféle betétet, Hawk, Ferodo, AP racing, stb. Van, ami jobban harap hidegen, van ami jobb melegen, van ami kevésbé poroz, van olyan is, ami tovább tart, de általában mind kurvára nyiszog, és összvissz a Yellow Stuff a legjobb. EVOkban, STIkben nem látsz mást.
DrB25-03-2010 18:49:30 // 6663
Szóval ha pitbullt akarok, akkor Ultimax betét + sporttárcsa az EBC-től. Legtöbbet autópályán használom egyébként a vasat.
Erhard 242 (Pure Energy)25-03-2010 18:23:21 // 6662
az 56-on nekem EBC sport tárcsa volt mart-lyuggatott és Ultimax betét ...akkorát harapott mint egy pitbull :D a színes jelzéssel ellátott betétek már sport betétek igaz az EBC katalógus mondjuk nem is hoz egy 260 le autóhoz Ultimax betétet...viszont tudni kell hogy ha sport betétet vásárolsz ahhoz hogy jól fogjon be kell melegíteni ...tehát pl autópályán nem nyerő....a legfontosabb a tárcsa szerintem a betét a "másodlagos"....
DrB25-03-2010 17:26:57 // 6661
Te az Ultimaxot vennéd magadnak az EBC-től?

Egy fékbetét csak ugyanannak a gyártónak a tárcsájával passzol össze?

Illetve az EBC (betét+tárcsa) nyújt is annyival többet, mint amennyivel többe kerül? A biztonságért hajlandó vagyok fizetni ésszerű kereteken belül.
Erhard 242 (Pure Energy)25-03-2010 14:41:01 // 6660
vagy Zimmermann fékbetét az 18900ft a BS tárcsája meg 18e/db....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.