nézd tőlem aztán mindenki azt rak a saját autójába amit akar, a DPF-es autókba akkor is 5w30-as kell mivel az tudja az 507-es minősítést hogy mit írnak a szervizkönyvbe az egy más dolog Ofi is mondta hogy el van kúrva a szervizkönyv ezen a téren...a viszkozitás fontos dolog de ilyen a világon nincs hogy az 1.9es autóba más olaj kell mint egy 2.4-be :P a JTD-nél és az Mjet-nél hogy hogy ugyan az kell :D ?
Mivel nem csak Alfákkal foglalkozunk ott van példának pl a BMW mind a 2.0d, 2.5d, 3.0d-be ugyan az az olaj kell 5w30 LL04 vagy ott a VW a PDTDI-be amiben nincs DPF 5w40 amiben van 5w30 LL03 kell és még sorolhatnám tovább ...én csak tanácsként tudom ajánlani az 5w30-at nem muszáj max úgy jár mint én...
Forum >> 159
Erhard 242 (Pure Energy)25-04-2010 20:20:18 // 6940
pettinke25-04-2010 19:12:02 // 6939
hogy kicsit még fokozzam a zavart: van egy szerviz CD, aszerint 5W40 kell mindegyikbe, 1.9 és 2.4 egyaránt.
ALFI15625-04-2010 19:04:31 // 6938
Ofi az övébe beletette az 5W-30-at majd kis idő múlva aktuális olajcserét írt ki neki a komp.Mondjuk az övé 1.9-es.
DrB25-04-2010 18:36:11 // 6937
No, de hová tűnt Daemon Hill... :)
Akarom kérdezni, no, de akkor mi is való a 2.4 JTDm-be?
Akarom kérdezni, no, de akkor mi is való a 2.4 JTDm-be?
pettinke25-04-2010 17:59:59 // 6936
WR mind a kettő.
de az 5W30 az még Pure is
de az 5W30 az még Pure is
ALFI15625-04-2010 17:50:05 // 6935
De akkor mibe való a Pure?
ALFI15625-04-2010 17:49:02 // 6934
Igen azokba mondják az 5W-30-at a Puret.De a könyv WR-t ír az 1.9-hez is meg a 2.4-hez is.
pettinke25-04-2010 17:26:56 // 6933
én azt látom a használatiban, hogy a 2.4-esbe az 5W40-est írja elő a gyár (szerintem azért, mert az 5W40-es magasabb hőmérsékleten is jobban ken).
Erhard242 szerint viszont Seleniából csak az 5W30-as készült speciálisan részecskeszűrőhöz.
Erhard242 szerint viszont Seleniából csak az 5W30-as készült speciálisan részecskeszűrőhöz.
DrB25-04-2010 17:14:04 // 6932
Kösz! Ezt viszont fontos lenne beton biztosan tudnunk, nem szívesen kísérleteznék a motorral... Majd megkérdezem a szerelőmet is, mi a tapasztalatuk.
ALFI15625-04-2010 17:05:27 // 6931
Akkor most milyen kell bele?A 2.4-esbe.5W-30 vagy 5W-40?
ALFI15625-04-2010 17:03:27 // 6930
Igen az is selénia.A pure 5W-30 állítólag jobb mint a WR ami 5W-40 Az Elaforg oldalán láthatod.
pettinke25-04-2010 16:59:16 // 6929
nem, pont ez a lényeg, hogy a két olajnak NEM egyforma a viszkozitása magas hőfokon. ezért 30-as az egyik, és ezért 40-es a másik. (milliPascal-ban meg nem mérnek viszkozitást, kéne még utána egy s=secundum).
http://www.junsho-cn.com/Admin/Product/upload/WR.pdf
http://www.junsho-cn.com/Admin/Product/upload/WRPE.pdf
(itten speciel Stokes-ban mért viszkozitás szerepel, de látszik, hogy ez semmiképpen sem egyforma a két olajnál.)
ezzel együtt, én is csak a Selenia 5W30 WR PE adatlapján látom leírva a kifejezetten alacsony koromtartalmat, ami DPF kímélő.
mindez nem változtat azon, hogy valamiért az Alfa szerint hivatalosan mégiscsak 40-es olajat illene rakni a 2.4-be, és 30-asat az 1.9-be :)
http://www.junsho-cn.com/Admin/Product/upload/WR.pdf
http://www.junsho-cn.com/Admin/Product/upload/WRPE.pdf
(itten speciel Stokes-ban mért viszkozitás szerepel, de látszik, hogy ez semmiképpen sem egyforma a két olajnál.)
ezzel együtt, én is csak a Selenia 5W30 WR PE adatlapján látom leírva a kifejezetten alacsony koromtartalmat, ami DPF kímélő.
mindez nem változtat azon, hogy valamiért az Alfa szerint hivatalosan mégiscsak 40-es olajat illene rakni a 2.4-be, és 30-asat az 1.9-be :)
DrB25-04-2010 16:55:42 // 6928
Mi az a Pure, ez is Selenia? És kik mondják?
Pár ezer km múlva 15 e km lesz a mostani olajban, én is cseréltetni fogom.
Pár ezer km múlva 15 e km lesz a mostani olajban, én is cseréltetni fogom.
ALFI15625-04-2010 16:51:55 // 6927
A könyvbe nekem is ezt írja,de azt mondják Pure kell bele.Így én Puret tettem bele.
Erhard 242 (Pure Energy)25-04-2010 10:06:35 // 6926
no látom azért vannak zavarok az olaj minősítések terén :D
az első szám az 5 a kenőanyag hidegfolyási tulajdonságát jelöli a második hogy 150 fokon mennyire hígul fel az olaj a 30-as illetve 40-es olajnak 2.9 mPa a viszkozitási értéke tehát rakhatnánk mind a kettőt de!
Mivel csak 5w30 olaj tudja az 507-es minősítést ami a DPF-es autókhoz kell (e miatt nem tömődik el a részecskeszűrő) ezért ezt kell bele rakni ...esetleg lehet a selenia feltaláta a spanyol viaszt de sajnos én csak 505-ös jelölést látok a WR-en
az első szám az 5 a kenőanyag hidegfolyási tulajdonságát jelöli a második hogy 150 fokon mennyire hígul fel az olaj a 30-as illetve 40-es olajnak 2.9 mPa a viszkozitási értéke tehát rakhatnánk mind a kettőt de!
Mivel csak 5w30 olaj tudja az 507-es minősítést ami a DPF-es autókhoz kell (e miatt nem tömődik el a részecskeszűrő) ezért ezt kell bele rakni ...esetleg lehet a selenia feltaláta a spanyol viaszt de sajnos én csak 505-ös jelölést látok a WR-en
DrB25-04-2010 09:25:58 // 6925
Na, most akkor milyen olaj kell a 2.4 JTDm-be?
A használati ezt írja:
Synthetic-based oil, grade SAE 5W-40, SELENIA WR
A használati ezt írja:
Synthetic-based oil, grade SAE 5W-40, SELENIA WR
gekki25-04-2010 09:17:07 // 6924
pettinke25-04-2010 09:11:15 // 6923
ezt félrefordították benne - az angol "exhaustion"-ről, a német pedig "Verschleiß"-ről beszél, mind a kettő elhasználódást, előregedést jelent.
és igen, nekem is ugyanígy éget városi üzemben.
és igen, nekem is ugyanígy éget városi üzemben.
Corn25-04-2010 09:05:21 // 6922
Az említett cikkek:
http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskeszu/
http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskesz2/
http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskeszu/
http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskesz2/
Corn25-04-2010 09:01:53 // 6921
A leírás szerintem nem teljesen helyes - az olaj sűrűsödésével fenyeget, pedig pont nem sűrűsödni fog.
Nekem 50e km alatt egyszer sem jelzett a DPF-jelzés, pedig sajnos sokat használom városban, dugóban, és sokszor kénytelen elindítani a regeneráló ciklust városi forgalomban is.
Észre lehet venni a regenerálást városi üzemben: a motor járása durvábbá válik, a fogyasztás eszméletlen (stabil 50km/h-nál 20-30 liter), a hűtőventillátor kb. folyamatosan jár, a légkondit magától bekapcsolja. Ennek az a célja, hogy növelje a motor terhelésének növelésével és hatásfokának lerontásával növelje az üzemanyagfogyasztást, és így felfűtse a katalizátort a regeneráláshoz - ez különben alapjárat-közeli poroszkáláskor nem érné el a szükséges hőmérsékletet. Ilyenkor kívülről érezni az égett szagot, a katalizátorról ég le a por.
Azt is szoktam érezni, amikor már kezd szükségessé válni a regenerálás: előtte darabosabb a motor járása, főleg hidegen, és magasabb a fogyasztás. A tisztítóciklus után mintha kicserélték volna a motort. És alapesetben nem jelzi a műszerfalon (nekem legalábbis), pedig van olyan néha, hogy hónapokig nem megyek ki a városból ezzel az autóval, így csak a lassú forgalomban tud regenerálni.
A Totalcaron volt régebben egy elég korrekt cikk a DPF-ről, érdemes megkeresni.
Nekem 50e km alatt egyszer sem jelzett a DPF-jelzés, pedig sajnos sokat használom városban, dugóban, és sokszor kénytelen elindítani a regeneráló ciklust városi forgalomban is.
Észre lehet venni a regenerálást városi üzemben: a motor járása durvábbá válik, a fogyasztás eszméletlen (stabil 50km/h-nál 20-30 liter), a hűtőventillátor kb. folyamatosan jár, a légkondit magától bekapcsolja. Ennek az a célja, hogy növelje a motor terhelésének növelésével és hatásfokának lerontásával növelje az üzemanyagfogyasztást, és így felfűtse a katalizátort a regeneráláshoz - ez különben alapjárat-közeli poroszkáláskor nem érné el a szükséges hőmérsékletet. Ilyenkor kívülről érezni az égett szagot, a katalizátorról ég le a por.
Azt is szoktam érezni, amikor már kezd szükségessé válni a regenerálás: előtte darabosabb a motor járása, főleg hidegen, és magasabb a fogyasztás. A tisztítóciklus után mintha kicserélték volna a motort. És alapesetben nem jelzi a műszerfalon (nekem legalábbis), pedig van olyan néha, hogy hónapokig nem megyek ki a városból ezzel az autóval, így csak a lassú forgalomban tud regenerálni.
A Totalcaron volt régebben egy elég korrekt cikk a DPF-ről, érdemes megkeresni.
pettinke25-04-2010 08:59:14 // 6920
pl. nagyobb a hőterhelése mint a kisebb teljesítményű 4 hengeresnek. ezért hőtűrőbb olaj kell bele, azaz 40-es.
Erhard 242 (Pure Energy)25-04-2010 07:41:42 // 6919
akkor meséld már el lécci hogy a plusz 1 hengeren kívül még miben különbözik egy 2.4jtdm az 1,9jtdm-től :P
pettinke25-04-2010 01:19:00 // 6918
???
szerintem 159-esből nincsen DPF nélküli.
30-as meg az enyémbe kell, az 1.9 16V-be.
a külön DPF-esekhez kiadott kis füzet sem ír eltérő olajról.
viszont egész jól elmagyarázza a "sárga lámpácska" működését :)
szerintem 159-esből nincsen DPF nélküli.
30-as meg az enyémbe kell, az 1.9 16V-be.
a külön DPF-esekhez kiadott kis füzet sem ír eltérő olajról.
viszont egész jól elmagyarázza a "sárga lámpácska" működését :)
DrB24-04-2010 23:42:44 // 6917
Na, erre értettem, hogy zavaros. :P
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 23:03:39 // 6916
dehogy tisztít folyamatosan, érzékeli mikor megtelik majd kap többlet befecskendezéssel naftát és kiégeti ...
ALFI15624-04-2010 22:58:34 // 6915
Így van!De nem értem mi zavaros.
DrB24-04-2010 22:57:07 // 6914
zavaros ez kérem szépen... :P
Lényeg a lényeg, nálam ha kigyullad az ikon, addig hajtom a lovakat, amíg ki nem alszik. :)
Lényeg a lényeg, nálam ha kigyullad az ikon, addig hajtom a lovakat, amíg ki nem alszik. :)
ALFI15624-04-2010 22:55:26 // 6913
Folyamatossan tisztít.De ha nem kap elég anyagot akkor nem tud.Ilyenkor magának adagolja.Ilyenkor világít a kis ikon.Ilyenkor ne álítsd le.
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 22:50:15 // 6912
"a körülmények nem teszik lehetővé az automatikus tisztítási folyamat megkezdését" szóval akkor ez nem a normál tisztítás :P
ALFI15624-04-2010 22:47:27 // 6911
Így írja a magyar nyelvü kezelési útmutató.(azért van előnye is a magyarországon vásárolt autónk)
ALFI15624-04-2010 22:46:17 // 6910
A figyelmeztető fény világít mikor a kipufogógáz részecskeszürő eltömödött és a körülmények nem teszik lehetővé az autómatikus tisztítási folyamat megkezdését.A tisztítás folyamat megkezdése érdekében hajtsunk a gépkocsival addig,amíg a figyelmeztető fényjelzés kialszik,vagy a szimpolum eltünik a kijelzőről.
ALFI15624-04-2010 22:38:01 // 6909
Jól értelmezed.Így írja a magyar is.
DrB24-04-2010 22:34:08 // 6908
Én úgy értelmezem az angol leírást az egyéb háttér infók alapján, hogy az ikon világítása a DPF eltömődöttségét és egyben a kiégetést jelzi, ez utóbbi megszakítása miatt nem tanácsos leállni, amíg az ikon el nem alszik.
ALFI15624-04-2010 22:31:56 // 6907
És ekkor tisztít azért ne állítsd le.Akkor csak tudnak fórdítaní a magyarok.
DrB24-04-2010 22:31:27 // 6906
Hasznos adalék lehet azoknak, akik EBC betétben és tárcsában gondolkodnak. Az alfisti.net fórumán is rákérdeztem korábban az EBC különböző betétjeire és tárcsáira. Az egyik moderátor a következőket írta:
Die EBC Turbo Groove Disc solltest Du auf KEINEN FALL mit den Yellow verwenden. Die sind nicht wärmebehandelt und würden nach kurzer Zeit kaputt gehen.
Fordítás: Az EBC Turbo Groove tárcsákat SEMMI ESETBEN nem szabad a Yellowstuff betétekkel használni. Nem hőkezeltek, rövid időn belül tönkre mennének.
Die Brembo GT Scheiben sind wärmebehandelt, halten also der extremen Hitzeentwicklung der YellowStuff stand. Aber auch die sind nicht unkaputtbar, mit den YellowStuff kann man die Bremse sehr schnell "überbremsen" und die Scheiben zerstören (auch wärmebehandelte).
Fordítás: A Brembo GT tárcsák hőkezeltek, a Yellowstuff extrém hőfejlesztésekor is helytállnak. De nem tönkretehetetlenek, a Yellowstuffal a fékek nagyon gyorsan "túlfékezhetők" és a tárcsák tönkretehetők (a hőkezeltek is).
Die EBC Turbo Groove Disc solltest Du auf KEINEN FALL mit den Yellow verwenden. Die sind nicht wärmebehandelt und würden nach kurzer Zeit kaputt gehen.
Fordítás: Az EBC Turbo Groove tárcsákat SEMMI ESETBEN nem szabad a Yellowstuff betétekkel használni. Nem hőkezeltek, rövid időn belül tönkre mennének.
Die Brembo GT Scheiben sind wärmebehandelt, halten also der extremen Hitzeentwicklung der YellowStuff stand. Aber auch die sind nicht unkaputtbar, mit den YellowStuff kann man die Bremse sehr schnell "überbremsen" und die Scheiben zerstören (auch wärmebehandelte).
Fordítás: A Brembo GT tárcsák hőkezeltek, a Yellowstuff extrém hőfejlesztésekor is helytállnak. De nem tönkretehetetlenek, a Yellowstuffal a fékek nagyon gyorsan "túlfékezhetők" és a tárcsák tönkretehetők (a hőkezeltek is).
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 22:28:32 // 6905
az jó nekem meg semmilyen hibaüzenetet nem ír még is el van tömődve
13724-04-2010 22:20:21 // 6904
Nekem pl. akkor sem írt ki ilyet, se piktogramot nem adott, amikor el volt tömődve. Cserébe P1206-os Check Engine-es lámpát dobott.
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 22:19:25 // 6903
nem azt írják hogy tisztít ha nem ha eltömődött akkor világít ...ezt mondták a szakszervizben is...
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 22:17:43 // 6902
látod látod a magyarék még fordítani sem tudnak :P
DrB24-04-2010 22:15:14 // 6901
Az angol használati ezt írja:
Diesel particulate filter clogged
When the Diesel particulate filter is clogged, the instrument panel warning light will turn on. In this case keep the car running until warning light or symbol turns off.
Heveny fordításban:
Ha a részecskeszűrő eltömődött, kis ikon jelzi a műszerfalon. Ebben az esetben közlekedjünk az autóval mindaddig, amíg az ikon el nem alszik.
Diesel particulate filter clogged
When the Diesel particulate filter is clogged, the instrument panel warning light will turn on. In this case keep the car running until warning light or symbol turns off.
Heveny fordításban:
Ha a részecskeszűrő eltömődött, kis ikon jelzi a műszerfalon. Ebben az esetben közlekedjünk az autóval mindaddig, amíg az ikon el nem alszik.
DrB24-04-2010 22:07:56 // 6900
Felkerültek az EBC Yellowstuff betétek és a Brembo GT tárcsák előre. Kipucolták a fékeket elöl és hátul. Valamit magyarázott a szaki, hogy kicsit be voltak gyógyulva már, ami a fékpor, téli sózás, korrózió összhatása és hogy évente ajánlatos egyszer pucoltatni. Ha jól értettem, azt is mondta, hogy emiatt szorultak valamennyire és jobban is koptak. Kivittem ma az autópályára a vasat, s úgy érzem, mintha határozottan jobban gyorsulna. Lehet ez a már nem szoruló fékek miatt? Vagy csak a kis Fiat 500-as csere autóból két nap után visszaülve tűnik úgy? :)
A szerelő már megtett vele pár 10 km-ert, bekoptatni a betéteket. Avval fogadott ma, hogy nagyon jó döntést volt.
Aztán tesztelgettem ma kicist én is. Egyelőre még óvatosabban bánok vele, mert a tárcsa használatija 320 km bejáratást javasol, kerülve a vészfékezést, hogy a betét és a tárcsa jól egymáshoz igazodjanak. Csak az eddigi gyári fékhez tudom hasonlítani. Az új kombó sokkal nagyobbat harap. Már gyengébb fékpedál lenyomásnál is nagy a különbség, s hidegen is szuper. Kivittem autópályára, fékeztem egy-két erősebbet 180-200-as tempóról, nagyon hatásos. Jól adagolható, semmi késlekedés. Komolyan növelte a biztonság érzetemet. Egyébként semmi csikorgás. Remélem, esős időben is jól fog szerepelni.
A szerelő már megtett vele pár 10 km-ert, bekoptatni a betéteket. Avval fogadott ma, hogy nagyon jó döntést volt.
Aztán tesztelgettem ma kicist én is. Egyelőre még óvatosabban bánok vele, mert a tárcsa használatija 320 km bejáratást javasol, kerülve a vészfékezést, hogy a betét és a tárcsa jól egymáshoz igazodjanak. Csak az eddigi gyári fékhez tudom hasonlítani. Az új kombó sokkal nagyobbat harap. Már gyengébb fékpedál lenyomásnál is nagy a különbség, s hidegen is szuper. Kivittem autópályára, fékeztem egy-két erősebbet 180-200-as tempóról, nagyon hatásos. Jól adagolható, semmi késlekedés. Komolyan növelte a biztonság érzetemet. Egyébként semmi csikorgás. Remélem, esős időben is jól fog szerepelni.
ALFI15624-04-2010 22:05:51 // 6899
Ha valakinek van még magyar leírás nézze meg Erhard kollega kedvéjért.174.oldal.
ALFI15624-04-2010 22:04:26 // 6898
Na megnéztem.Csak miattad.Itt írja,hogy amikor a tisztítás megkezdődött és a kis ikon világít (borostyánsárgán) hajtsunk a gépkocsival addíg amíg a tisztítás nem fejeződik be.Amíg az ikon világít.
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 21:59:39 // 6897
akkor rosszul van lefordítva a könyv szervizesekkel beszéltem és semmi nem jelez miközben tisztít ...
ALFI15624-04-2010 21:58:48 // 6896
De kijelzi.Pont arról írunk.A kis ikon.
ALFI15624-04-2010 21:58:06 // 6895
A könyv nem ezt írja.Semmit nem ír ilyen 3szori megszakításról amíről te írsz.Azt írja,hogy akkor villan ki mikor tisztít majd amikor végzett pár perc el is alszik.
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 21:57:37 // 6894
nem is fogod mert semmi nem jelzi ki max a pillanatnyi fogyasztás ugrik meg ha az van beállítva...
ALFI15624-04-2010 21:56:22 // 6893
Én se láttam még.Igaz csak 2ezret tettem bele.
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 21:56:22 // 6892
gyári computer kiolvasó
ALFI15624-04-2010 21:55:16 // 6891
Mi az az examiner?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
431
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?