Néztem,viszont én nem szeretnék nagyon belefolyni ebbe a vitába,de (vegyészként) a dieselnél meg benzinnél sokkal károsabb dolgok is vannak amiket nap mint nap használunk,amikkel nem is foglalkozunk!
Ez a diesel vs. benzin őrök vita tárgya lesz:)))))
Szerencsére nekem mindkettő volt,de a diesel jobban bejött:)
Forum >> 159
Haro14-09-2010 00:09:19 // 8121
Arno16614-09-2010 00:03:36 // 8120
Najó, csak a tankolas elenyésző a motor üzemidejéhez képest, ráadásul foglalkoznak a kérdéssel ahogy a cikk folytatása sugallja:
"Valahányszor feltankoljuk az autónkat, valamennyi benzin mindig kiszabadul a légkörbe. A porlasztott üzemanyagban lévő benzin rákot okozhat, valamint talajközeli ózon (szmogként ismerősebben hangzik) kialakulását segíti elő, amely az emberre és környezetére legártalmasabb szennyezőanyagok egyike. Egy 2009-ben hozott EU-jogszabály arra kötelezi a benzinkutakat, hogy helyezzenek üzembe olyan rendszereket, amelyek az így kiszabadult káros anyagokat befogják és újrahasznosítják."
Egy 2.4-es dizel óránként 2000-ren pörögve 288 köbméter levegőt tol tele látható / nem látható korommal.
Hol van ehhez a tankoláskor kiszabadult benzin?
Nem azt mondom h a benzines autó ártatlan szűzlány....az sem hegyilevegőt tol ki nyilván. De annyit nem ér a dizel mint amennyivel az ember kevesebbet tankol a kuton.
Ugyis megfizeti az arat idővel valaki. Lasd az abrakon amit linkeltem.
"Valahányszor feltankoljuk az autónkat, valamennyi benzin mindig kiszabadul a légkörbe. A porlasztott üzemanyagban lévő benzin rákot okozhat, valamint talajközeli ózon (szmogként ismerősebben hangzik) kialakulását segíti elő, amely az emberre és környezetére legártalmasabb szennyezőanyagok egyike. Egy 2009-ben hozott EU-jogszabály arra kötelezi a benzinkutakat, hogy helyezzenek üzembe olyan rendszereket, amelyek az így kiszabadult káros anyagokat befogják és újrahasznosítják."
Egy 2.4-es dizel óránként 2000-ren pörögve 288 köbméter levegőt tol tele látható / nem látható korommal.
Hol van ehhez a tankoláskor kiszabadult benzin?
Nem azt mondom h a benzines autó ártatlan szűzlány....az sem hegyilevegőt tol ki nyilván. De annyit nem ér a dizel mint amennyivel az ember kevesebbet tankol a kuton.
Ugyis megfizeti az arat idővel valaki. Lasd az abrakon amit linkeltem.
Haro13-09-2010 23:48:53 // 8119
OFF
"Valahányszor feltankoljuk az autónkat, valamennyi benzin mindig kiszabadul a légkörbe. A porlasztott üzemanyagban lévő benzin rákot okozhat, valamint talajközeli ózon (szmogként ismerősebben hangzik) kialakulását segíti elő, amely az emberre és környezetére legártalmasabb szennyezőanyagok egyike."
Ha már szidjuk a dieselt........
ON
"Valahányszor feltankoljuk az autónkat, valamennyi benzin mindig kiszabadul a légkörbe. A porlasztott üzemanyagban lévő benzin rákot okozhat, valamint talajközeli ózon (szmogként ismerősebben hangzik) kialakulását segíti elő, amely az emberre és környezetére legártalmasabb szennyezőanyagok egyike."
Ha már szidjuk a dieselt........
ON
Arno16613-09-2010 23:44:15 // 8118
(báár most hogy számolom mi még csóribbak vagyunk... :(
németeknél 80 millióra jut 78000 halott...nálunk meg 10millióra 16000....fasza...)
németeknél 80 millióra jut 78000 halott...nálunk meg 10millióra 16000....fasza...)
atesssz13-09-2010 23:42:36 // 8117
kicsit off:
VM 2.5 TD, alacsony nyomású adagoló, látható, és a tüdő számára -részben- kiszűrhető korom :)
on.
VM 2.5 TD, alacsony nyomású adagoló, látható, és a tüdő számára -részben- kiszűrhető korom :)
on.
Arno16613-09-2010 23:40:43 // 8116
Pm 2.5 koncentráció:
Halálozások:
Faszán néz ki nem?
(csóri németeknél nagyon népszerű ugye a dízel...)
Ország Korai halálozás
Austria 6900
Belgium 10700
Bulgaria 12300
Cyprus 1000
Czech Republic 13700
Germany 78000
Denmark 4200
Estonia 1000
Spain 35900
Finland 2500
France 34200
Greece 13400
Hungary 16200
Ireland 1400
Italy 65500
Lithuania 2800
Luxembourg 200
Latvia 2100
Malta 400
Netherlands 15000
Poland 39700
Portugal 10200
Romania 28700
Sweden 5400
Slovenia 1800
Slovakia 5800
United Kingdom 46200
Sum EU27 455200
Albania 2300
Bosnia and Herzegovina 3200
Switzerland 5000
Serbia and Montenegro 15100
Croatia 5800
Iceland 100
Norway 2700
Macedonia 2400
Sum Non-EU 36600
Total 492000
Halálozások:
Faszán néz ki nem?
(csóri németeknél nagyon népszerű ugye a dízel...)
Ország Korai halálozás
Austria 6900
Belgium 10700
Bulgaria 12300
Cyprus 1000
Czech Republic 13700
Germany 78000
Denmark 4200
Estonia 1000
Spain 35900
Finland 2500
France 34200
Greece 13400
Hungary 16200
Ireland 1400
Italy 65500
Lithuania 2800
Luxembourg 200
Latvia 2100
Malta 400
Netherlands 15000
Poland 39700
Portugal 10200
Romania 28700
Sweden 5400
Slovenia 1800
Slovakia 5800
United Kingdom 46200
Sum EU27 455200
Albania 2300
Bosnia and Herzegovina 3200
Switzerland 5000
Serbia and Montenegro 15100
Croatia 5800
Iceland 100
Norway 2700
Macedonia 2400
Sum Non-EU 36600
Total 492000
GEORGE13-09-2010 23:39:50 // 8115
A Julis 2,0 JTTD-je szerintem jobban fog gyorsulni és rugalmasabb is lesz mint a 156 2.4 JTD 20v....a 156tól 45 lóerővel több lesz benne ( 220 Hp contra 175 ) nyomatékban is több lesz és súlyban vagy egál vagy könyebb.
pl erre szívesen becserélem majd a mostanimat :-)
A legnagyobb baj, hogy sajna csak 4 hengeres lesz....
pl erre szívesen becserélem majd a mostanimat :-)
A legnagyobb baj, hogy sajna csak 4 hengeres lesz....
GEORGE13-09-2010 23:37:16 // 8114
Olvastam erről....de szerintem mint bármi más ez is egy kicsit fel van nagyítva.....ha ennyire károsak lennének már rég betiltották volna, nem? Vagy legalábbis újként nem lehetne forgalomba helyezni....
GEORGE13-09-2010 23:35:15 // 8113
A bömös fényében nagyon gyenge a merga és bizton állítom a 2,4-es 159-es is rendesen megszorongatná.....
Arno16613-09-2010 23:34:27 // 8112
Annak a "jobban megy"-nek komoly ára van... azért ez legyen a fejetekben pls amikor passzióból gyorsultok egyet a városban.... Nem csak a mögötted levő szívja.Hanem az egész város.
Attól meg hogy nem látod még komoly mennyiségű szart nyom ki hátra sajnos. Ami aztan jódarabig ott libeg és azt varja hogy a 2.5-10 mikronos koromszemcsékre feltapadt poliaromás-szénhidrogének mikor mennek be a tüdödbe, akadálytalanul át a sejtfalon be a véráramba közvetlenül, és ragad meg pl. az agyad egy eldugott szegletében ahol aztan jó kis tumorrá növekszik ha kedve tartja...
Ennyit nem ér, akár honnan nézem...
Attól meg hogy nem látod még komoly mennyiségű szart nyom ki hátra sajnos. Ami aztan jódarabig ott libeg és azt varja hogy a 2.5-10 mikronos koromszemcsékre feltapadt poliaromás-szénhidrogének mikor mennek be a tüdödbe, akadálytalanul át a sejtfalon be a véráramba közvetlenül, és ragad meg pl. az agyad egy eldugott szegletében ahol aztan jó kis tumorrá növekszik ha kedve tartja...
Ennyit nem ér, akár honnan nézem...
Arno16613-09-2010 23:26:37 // 8111
Ott volt mögötte a :). Azt próbáltam érzékeltetni h a 0-100 gyorsulással én óvatosan bánnék. Marketing okokból sokszor a 3-as (akarhanyas) 100 felett indul, de csak azért h a katalógusban jobban mutasson. Közben pedig többet árt az egésznek.
Mercinel lehet pont 100 előtt váltasz mert szartak a katalogusra es amiatt ilyen "sok".
Mercinel lehet pont 100 előtt váltasz mert szartak a katalogusra es amiatt ilyen "sok".
GEORGE13-09-2010 23:23:35 // 8110
Ha majd nem lesz olyan diesel ami jobban megy mint a mostanim, akkor én is TBi-vel fogok járni! :-)
Arno16613-09-2010 23:20:34 // 8109
Hogy a fene enné is meg a tényeket :)
Hova lett a világ...traktorok száguldoznak 200 felett... :D
Na, nem cinkellek tovább.
Dizellel csak annyi a bajom h rühellem a szagukat bicajrol motorrol nemkicsit, nagyon.
Marja az orrom, es rohadtul rakkeltőek ráadásul....
http://www.youtube.com/watch?v=DYHBo7vTCbA
Egy kicsit hatasvadasz videó... de a mondanivalója sajnos valós. Pm2.5 / Pm10 kibocsátás jelentős részéért a modern dizelek felelnek. DPF meg egyebek ide vagy oda, az nem fogja meg sajnos kozel sem 100%-ban. :
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/szallopor/
stb...nem offolom már szét jobban a topicot... de van baja a dizeleknek sajnos.
Elvi szinten problémásak... mire mindent kiszűrsz megszűrsz addigra pont elvész az előnyük. 1-2-3 év és jönnek az EURO 6 stb normák...hullani fognak mint a legyek, és jönnek a hibridek meg a turbos benyasok. Joval tisztabbak es nem kell annyit hekkelni rajtuk ehhez. Mindenféle lötyikkel meg félig hatékony gyorsan romló DPF-ekkel stb-vel. Meg szerintem muszakilag is stabilabbak... dizelek valahogy nagyon gyorsan amortizalodnak. Menni megy sokaig féllábon is ha kell...de hamar elkezd kormolni....
Hova lett a világ...traktorok száguldoznak 200 felett... :D
Na, nem cinkellek tovább.
Dizellel csak annyi a bajom h rühellem a szagukat bicajrol motorrol nemkicsit, nagyon.
Marja az orrom, es rohadtul rakkeltőek ráadásul....
http://www.youtube.com/watch?v=DYHBo7vTCbA
Egy kicsit hatasvadasz videó... de a mondanivalója sajnos valós. Pm2.5 / Pm10 kibocsátás jelentős részéért a modern dizelek felelnek. DPF meg egyebek ide vagy oda, az nem fogja meg sajnos kozel sem 100%-ban. :
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/szallopor/
stb...nem offolom már szét jobban a topicot... de van baja a dizeleknek sajnos.
Elvi szinten problémásak... mire mindent kiszűrsz megszűrsz addigra pont elvész az előnyük. 1-2-3 év és jönnek az EURO 6 stb normák...hullani fognak mint a legyek, és jönnek a hibridek meg a turbos benyasok. Joval tisztabbak es nem kell annyit hekkelni rajtuk ehhez. Mindenféle lötyikkel meg félig hatékony gyorsan romló DPF-ekkel stb-vel. Meg szerintem muszakilag is stabilabbak... dizelek valahogy nagyon gyorsan amortizalodnak. Menni megy sokaig féllábon is ha kell...de hamar elkezd kormolni....
GEORGE13-09-2010 23:15:51 // 8108
Tényleg komolyan gondolod, hogy a C 320Cdi 0-100-ra 8,2 majd 100-tól 120-ig 0,01 sec kell csak?
mert ha igen akkor nekem ilyen kell...
mert ha igen akkor nekem ilyen kell...
GEORGE13-09-2010 23:05:02 // 8107
Neked lehet, de ettől még ott liheg a nagyvadakkal együtt :-))
Tudom, hogy ez fáj egy benzines lekü Alfásnak, de ettől még tény :-)))
Tudom, hogy ez fáj egy benzines lekü Alfásnak, de ettől még tény :-)))
Arno16613-09-2010 22:57:50 // 8106
0-100... de lehet a 0-120 meg 8.21 :)
Viszont mercik joresze elegge a fogyasztasra megy. Szamomra dobbenet ami keveset kepesek fogyasztani. 2-3000 ccm-es benyások autopalyan 130-nal ismerosnel pl 6.x-et.
Hosszu loketu motorok. Az alfa meg "negyzetesebb" motor. Löket/furat közelebb van az egyformához. Ezek inkabb pörgősebb konstrukciók. (De ezt tudtuk :))
Megint csak Thesis. Ugyan az a 3.0 motor de "nyomatekosabb" vezermutengely.
Siman annyival jarok mint a 166-tal varosban pedig 400kg-mal nehezebb. Igaz 5-ös az automata, de az magaban nem indokolna. Varoson kivul pedig kevesebbet eszik.
Szoval sok mulik a hangolason. A benyas alfaknal gyanitom a fogyasztas volt az utolso szempont.
Viszont tovabbi erdekesseg hogy a 3.0V6 Thesis automata valtoja allitolag csont ugyan az mint a 2.4dizel Thesis valto attetelre. Ez elég sokmindent elmond.
Pl azt hogy ugyan abban a kaszniban a dizel nem mehet jobban. Igaz Thesisben csak a 175lovas JTD van.
Viszont mercik joresze elegge a fogyasztasra megy. Szamomra dobbenet ami keveset kepesek fogyasztani. 2-3000 ccm-es benyások autopalyan 130-nal ismerosnel pl 6.x-et.
Hosszu loketu motorok. Az alfa meg "negyzetesebb" motor. Löket/furat közelebb van az egyformához. Ezek inkabb pörgősebb konstrukciók. (De ezt tudtuk :))
Megint csak Thesis. Ugyan az a 3.0 motor de "nyomatekosabb" vezermutengely.
Siman annyival jarok mint a 166-tal varosban pedig 400kg-mal nehezebb. Igaz 5-ös az automata, de az magaban nem indokolna. Varoson kivul pedig kevesebbet eszik.
Szoval sok mulik a hangolason. A benyas alfaknal gyanitom a fogyasztas volt az utolso szempont.
Viszont tovabbi erdekesseg hogy a 3.0V6 Thesis automata valtoja allitolag csont ugyan az mint a 2.4dizel Thesis valto attetelre. Ez elég sokmindent elmond.
Pl azt hogy ugyan abban a kaszniban a dizel nem mehet jobban. Igaz Thesisben csak a 175lovas JTD van.
GEORGE13-09-2010 22:54:52 // 8105
Nézd meg a totalcaron, ott teszteltek is...
Arno16613-09-2010 22:50:54 // 8104
Zender a legellenallast rendbeteszi... vmi + 5-7km/h végsebességben.
Ami nagyon nem gyenge tekintve hogy a legellenallas negyzetesen aranyos a sebesseggel. Dupla a vegsebesseg ahhoz kb 4x akkora LE kell.
Sacckb 240LE-nek felel meg a geped vegsebesseg kornyeken ha jol szamolok.
(Nem, 200 körül ahol kergettétek egymást a dizellel ott nem tudom kiszamolni... de ott közel sem ennyi. 240-et szamoltam vegsebessegre 227LE-nel. 247-hez 240LE kellene ugyan ennel a kocsinal. Kb.)
Valamikor probaljuk mar ki a chippelt komputeremmel a geped. Aztan karacsonyra mondom havernak hogy masolja le occón ha tetszik. :) Nekem tetszett. Plane hogy -1 liter volt a fogyasztasom es tenyleg jobban ment sokkal. Csak normalis benzin kell bele.
Ami nagyon nem gyenge tekintve hogy a legellenallas negyzetesen aranyos a sebesseggel. Dupla a vegsebesseg ahhoz kb 4x akkora LE kell.
Sacckb 240LE-nek felel meg a geped vegsebesseg kornyeken ha jol szamolok.
(Nem, 200 körül ahol kergettétek egymást a dizellel ott nem tudom kiszamolni... de ott közel sem ennyi. 240-et szamoltam vegsebessegre 227LE-nel. 247-hez 240LE kellene ugyan ennel a kocsinal. Kb.)
Valamikor probaljuk mar ki a chippelt komputeremmel a geped. Aztan karacsonyra mondom havernak hogy masolja le occón ha tetszik. :) Nekem tetszett. Plane hogy -1 liter volt a fogyasztasom es tenyleg jobban ment sokkal. Csak normalis benzin kell bele.
GTPeti13-09-2010 22:46:26 // 8103
Csak 8,2? Ez most meglepett.
GEORGE13-09-2010 22:45:10 // 8102
A 320CDi c osztályban nem nagy durranás 8,2sec 0-100-ra...ez 0,1-0.2 vel jobb mint a 156 2,4 jtd20v.....többet vártam volna egy 3200cm3 motortól.
Ebben a kategóriában szerintem a bmw lényegesen jobb a mergától.
Ebben a kategóriában szerintem a bmw lényegesen jobb a mergától.
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2010 22:41:37 // 8101
nem is értem ...próbálkoznak a kisautókkal miközben ott érezni a válságot leginkább...
Arno16613-09-2010 22:36:22 // 8100
:)))
Írjunk már nekik egyet h huzzanak bele ;)
Lassan csinalni kene egy 169 topicot!
Írjunk már nekik egyet h huzzanak bele ;)
Lassan csinalni kene egy 169 topicot!
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2010 22:35:27 // 8099
már ki kellett volna jönnie hogy 2-3 év múlva lehessen venni féláron :)
Arno16613-09-2010 22:32:24 // 8098
Szerintem meg a Lancia Thesisről beszéltem épp.
(Mivel a 166-tal már nem tudom hajkurászni a dizel borzalmakat :))
(Mivel a 166-tal már nem tudom hajkurászni a dizel borzalmakat :))
GTPeti13-09-2010 22:32:05 // 8097
Ki nem... :)
Arno16613-09-2010 22:31:12 // 8096
Jahh, igy mindent ertek :)
Viszont ettől még szaros dizel :))))
Viszont ettől még szaros dizel :))))
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2010 22:30:56 // 8095
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2010 22:27:06 // 8094
egy 169 3.0JTDM-re hajtanék már :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2010 22:26:19 // 8093
azért egy 320CDI vagy 350CDI csábító...de az Alfa az Alfa :)
GTPeti13-09-2010 22:25:02 // 8092
Mert Mergára hajtasz. :)
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2010 22:24:40 // 8091
bocsi de nem kívánok BMW-t mostanság :)
GTPeti13-09-2010 22:19:23 // 8090
Na. Lassan itt is alakul a BMW-flame. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2010 22:14:16 // 8089
bakker egy 2004-es Mjet-et nem fogok e39-hez hasonlítani :)
Andy13-09-2010 22:05:41 // 8088
250, mert ott van szabályozva, gondolom. :)) Csak valahogy mégsem jönnek vele! :))
Szabi(kispalinagyobbikfia)13-09-2010 22:04:59 // 8087
na hagyjuk is mert majd én is megkapom, h nem is szeretem az Alfákat :D
Szabi(kispalinagyobbikfia)13-09-2010 22:04:22 // 8086
arról, h mennyit megy az 530d kérdezd meg tesómat... nem keveset vezetett... és elárulom nem 240 a vége :D
tipoatti13-09-2010 21:59:52 // 8085
Igaz. Ennyi. :))) E60-at igazából eszembe sem jutott hasonlitgatni egy Alfához sem. E39-ből fingattam mindkettőt, csipszes 525TDS-t is nyúztam nem egyszer. Na az sem ment gyengén.
Andy13-09-2010 21:59:28 // 8084
El kell kedvetlenítselek! :))) Végre nem annyira jók azok a bájernek. Nem nagyon jött velem még egy sem 240 után... Bár lehet mindig béna sofőrt fogok ki! :))
Szabi(kispalinagyobbikfia)13-09-2010 21:58:07 // 8083
bajom :D
Szabi(kispalinagyobbikfia)13-09-2010 21:57:50 // 8082
és mégegyszer hangsúlyozom nincs bam a V6-tal sőőőőt :P
Szabi(kispalinagyobbikfia)13-09-2010 21:56:49 // 8081
Én E60-ról beszélek... 2003-tól az van...
tipoatti13-09-2010 21:53:09 // 8080
Ja, szerintem mindegyikünk az E39-re gondolt, az E60 már teljesen más mozi egy Alfának, az biztos sajnos.
tipoatti13-09-2010 21:50:37 // 8079
Az automatától nem dobtam el a maradék hajam, de kézi váltóval terror érzetem volt vele, az biztos...
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2010 21:50:27 // 8078
elmondom neked az 525d is majdnem pariban van velem :( éppen verem...
Szabi(kispalinagyobbikfia)13-09-2010 21:50:26 // 8077
és ezek a Touringok... a simák -0,2mp százra...
Szabi(kispalinagyobbikfia)13-09-2010 21:49:13 // 8076
direkt a régit írtam... ;)
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2010 21:48:41 // 8075
az újról meg ne i beszéljünk a 23X lóerejével :)
tipoatti13-09-2010 21:48:35 // 8074
ja, tényleg!!!! :)))
Szabi(kispalinagyobbikfia)13-09-2010 21:47:14 // 8073
nem akarok megbántani senkit, sőt nagyon beleszólni sem elvégre nekem "fűnyíróm" van de 530d-vel nincs igazán egy hullámhosszon a 3.0 V6 tök mindegy, h automata vagy kézi... a 2.4 JTD '56 meg főleg nem :D és ez még a 2004-es 218 lovas... 0-100 7.4 az automata, 7.2 a kézi... nyomaték 500Nm szal George még 100 és 200 között sem üti meg :D
GTPeti13-09-2010 21:43:31 // 8072
Írj csak egyszerűen SD-t. (SportDízel :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
453
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?