Forum >> 159

GTPeti12-07-2012 12:09:53 // 22440
Fontos a dupla rendszer egy olyan motornál, aminél egyszerre csak egy hengerből jön kipufogógáz. :))
GTPeti12-07-2012 12:04:34 // 22439
Aha... szűrő-szűrő... Csak az kicsit (sokkal) jobb kivitel. Plusz még benne vannak a visszacsapószelepek és a bypass, amiket szintén cserélsz minden alkalommal. (Ez pozitívum.)
droberto12-07-2012 11:53:10 // 22438
Hmm.. Ez érdekes! Szerintem ez utólagos átalakítás lehet.
Az, hogy ez tuningnak számít, nem tudom... Minimálisan kisebb a kipufogási ellenállás, de ez inkább csak optika! Gyárilag szerintem az övé is 150 LE-ős. Én nem tudok olyanról, hogy létezne ilyen Sport Edition...
'''''12-07-2012 09:38:14 // 22437
Neki két kipuffja van végig,nem csak vég. Szerinte az övé gyárilag tuningolt.Igazából mindegy,de én kétlem.Nekem már a dupla rendszer is furcsa.
droberto11-07-2012 23:34:47 // 22436
A 18"-os kerék, a tetősín kérhető extra. Véget utólag lehet gyári kiegészítőként kérni. A katalógus meg így írja:
A dupla kipufogón, mindig saválló vég van. Az viszont kétlem, hogy dupla véggel kérhető az 1.9 (bár én is lehet utólag átalakítom). A gyár filózófiája szerint 200 Le felett alap a dupla vég.
1.9-ből a 16V-s a legerősebb 150 LE-vel; legjobb tudomásom szerint...
Csosznorbert11-07-2012 22:15:34 // 22435
159 szürője is csak egy sima papirdarab benn a kondérban vagy miben :D
'''''11-07-2012 21:31:07 // 22434
Haverom 1.9-es 159-ese állítólag gyárilag úgy jött ki,hogy extrában volt rajta 18-as felni,tető sín,dupla kipuff és erősebb is mint a normál 1.9-es.Létezik ez?
Erhard 242 (Pure Energy)11-07-2012 18:44:54 // 22433
akkor a házban van a szelep olyan nincs hogy nincs
.......................11-07-2012 16:13:36 // 22432
..ott az is csak egy müanyag kupak,semmi több
Erhard 242 (Pure Energy)11-07-2012 15:31:13 // 22431
de amit át kell rajta dugni az egy szelep :)
GTPeti11-07-2012 14:50:03 // 22430
Áá... minden ami rossz, azt átveszi az Alfa. :(((
.......................11-07-2012 14:44:32 // 22429
A mitoé az a papir ház nélküli szűrő ,abban nincs semmi szelep
GTPeti11-07-2012 14:12:38 // 22428
A 2mp szeintem nagyon sok.

Az olajszűrőben szokott lenni több visszacsapószelep. Ha ott valamelyik nem jó, az pont csinálhat ilyen hibát.
A MANN oldala ilyen szempontból nagyon jó, ők pontosan leírják, melyik szűrőjükben, hány szelep van, és mennyi a bypass-nyomás. (Ez alapján az Uno-ba tudtam választani egy még optimálisabb 3 szelepes szűrőt.)
.......................11-07-2012 14:03:50 // 22427
szerintetek mitől van az ,hogy ha sokáig áll a gép ,kb 2 mp is eltelik amíg kialszik az olajnyomáslámpa?(ez a Mito n van)
nekem úgy tűnik addig tart míg feltelik a rendszer olajjal,
de újonnan nem csinálta ezt
biztos van valami visszacsapószelep,ami nem engedi visszafolyni az olajat,
de hol van ez?
Erhard 242 (Pure Energy)11-07-2012 13:41:45 // 22426
b*sszná meg elvitték előlem a Phedrat :(((
Csosznorbert11-07-2012 12:28:25 // 22425
1700 ford.nál megvan az 1.4 bar turbodruck, onnan klima ide klima oda meglódul, addig viszont ...... (anyád, pörögj már) :D
GTPeti11-07-2012 11:47:39 // 22424
OK. Kíváncsian várjuk a grafikont! B)
Dömpi (il dottore)11-07-2012 11:29:52 // 22423
Köszi a tanácsot, alkalmasint szerét ejtem, csak előbb legyünk túl a fontosabb dolgokon.
GTPeti11-07-2012 11:19:27 // 22422
"Meg sem érzi a 255-ös gumikat, érzésre nem változik a menetteljesítménye ha a 215-ös"
Ugyanezen motornál 140LE-re felhúzva is megérezni, hogy 185-ös (tudom, virsli), vagy 205-ös gumi van fent... Mindezt a könnyebb 156 kasztnival.

Az ajánlatodhoz: Engem nem kell meggyőzni, nekem szinte mindegy a dolog. Viszont ha tényleg olyan dinamikusan megy az autód méresd le, mennyi a teljesítménye most.
(Ha 150LE felett van, akkor kezdj el gyűjteni turbóra, kuplungszettre... Csak jótanács!)
Erhard 242 (Pure Energy)11-07-2012 11:17:55 // 22421
1700-tól nálam sem de addig igen
.......................11-07-2012 10:39:03 // 22420
nálam annyira nem érezni,az 1,6 bravo kín volt klimával,városban
Dömpi (il dottore)11-07-2012 10:34:29 // 22418
ha minden igaz úgyis hamarosan megyek hozzád néhány alkatrészért, akkor majd kipróbálod, és elmondod a véleményed. Addig kár rajta tornázni, a PC előtt úgysem lehet eldönteni a kérdést.
Erhard 242 (Pure Energy)11-07-2012 10:09:20 // 22417
nem mizérázok én csak az én 59-em kicsit több mint 200 ló ha azt megfogja a klíma akkor melyiket nem? :)
Dömpi (il dottore)11-07-2012 09:44:08 // 22416
a feleségem 1,25-ös Fiestájában ha benyomom a klímát, na ott érezni. No meg a céges 1,4-es Octaviában.
Lewes11-07-2012 09:37:58 // 22415
Szia!

A csomagtér ajtó kinyitása nem állandó kb havonta 1x oldja fel magától. Pl. reggel leállok, iroda előtt bezár, du 4 kor nyitva van a hátulja, nézem minden benne, tehát nem felnyomták. Nem akartam elhinni amíg 1x a garázsba ki nem nyitotta mellettem lezárt központis állapotában. Kiírt 1x egy teljes képernyős hibakódot menet közben, a nyitott csomagtér ajtó piktogrammal, de olaszból elég gyenge vagyok, és nem tárolta le sehol hibaként, így nem tom mi is volt az :) Azóta se irta többet. Erre írta korábban itt 1 kolléga, hogy szoftveres dolog megoldhatja ezt a problémát. A leállítási kulcsos dolog is ritka alkalmas 2havonta 1x jön elő.

Más: a benyásomon érezni amikor megy a klíma, anno a 47-ben is lehetett
Dömpi (il dottore)11-07-2012 09:31:51 // 22414
Szerintem zárjuk le a kocsim körüli mizériát azzal, hogy a következő találkozón beleülsz és kipróbálod, aztán elmondod a véleményed. Mit szólsz?
Kedves GTPeti, az ajánlatom irányodba is fennáll.
Erhard 242 (Pure Energy)11-07-2012 09:10:24 // 22413
az 59-et is megakasztja a klíma...
Liquid11-07-2012 09:07:29 // 22412
megakasztja? én sose vettem észre hogy lenne hatása, nyomjál nagyobb gázt :D
Liquid11-07-2012 09:06:38 // 22411
azaz, zsíros vindű :)
Imyx11-07-2012 09:02:30 // 22410
Ezen csodálkozom, hogy a klíma nem fogja meg, nálam a benzines 56-ot megakasztja rendesen, húzósabb előzésekkor ki kell kapcsolnom :).
Erhard 242 (Pure Energy)11-07-2012 09:00:37 // 22409
zsírosbödön szép 59es :)
Shadin11-07-2012 08:47:16 // 22408
persze, ki lehet játszani, meg már meg is szoktam, hogy kezeljem, csak ha néha elbambulok akkor tűnik fel...
Dömpi (il dottore)11-07-2012 08:35:11 // 22407
Szóval az elhangzott sok-sok vélemény alapján, mostmár szinte biztos vagyok benne, hogy a kis drágám meg van chip-elve.
Meg sem érzi a 255-ös gumikat, érzésre nem változik a menetteljesítménye ha a 215-ös téli kerék van fenn 16"-os lemezfelnin, ha a klímát bekapcsolom azt sem érzi meg a motor.
Viszont határozott szándékom tavaszra 17"-os felniket beszerezni és max 225-ösz gimikat felrakni. Reményeim szerint tavasszal el fog kelni a 19"-os felni.
Amúgy Michelin Pilot Sport PS2 gimuk vannak fenn, nem valami gagyi.
Liquid11-07-2012 08:10:17 // 22406
majd jönnek hamarosan a tapasztalatok :)
más világ, már maga a 156 vs. 159 is. Érzetre sokkal erősebb, nem kell kapcsolgatni, viszont pont elveszett az amikor a TS-t visszatolom 3-ba és felmordul, szóval hiányzik a hangja, de van más ellentételezés :)
GEORGE11-07-2012 00:34:11 // 22405
gratula :-)
Várom a tapasztalatokat benzin vs gázolajos terén :-)
GEORGE11-07-2012 00:28:44 // 22404
Én használtam 1200-1300km keresztül egy utolsó szériás 147 1.9 JTDm 8V. Már abban is hervadt volt az a teljesítményű motor, a 159-es meg alsó hangon 300kg nehezebb.
Ha tetszik ha nem elég hervadtan megy egy 159-es a 120 lovas diesel motorral.
Ez nem bántás, hanem egyszerű tény.

A Marea 1.6-os 103 lovas motorral 10.5 mp alatt futja meg a 100-at, míg a 159-es120 lóval 10.9 alatt. Még Papiron is fürgébb a Marea.
Azt hogy te azt érzed, a 159-es jobban megy pusztán csalódás.
Fej fej mellett kellene össze mérni, ott kiderülne mi az igazság, feltéve ha a Marea rendben van motorikusan. Ráadásul brutál széles gumikat is felraktál, ami igen csak ront az autó gyorsulási képességén.
Ez kb olyan mint ahogy az öcsém 17-es 215 széles gumikat rakott az 1,3-as szutyukijára.
Egyből befulladt, az M6-os legkisebb emelkedőjén is lassult és 11-11,5 L kért 100km-re mikor 140 kívántam tartósan utazni vele.

A 19-es kerék még a gyári gumiméretével sem való az alap 159-re.
Gondolom a fogyasztásod is rendkívül kicsi a nagy kerék széles gumik ellenére.
Egy jó gumi szett ( és itt felejtősek a mindenféle noname gumik ) a 19-es kerékre 260-300e Ft ezért, nem is kelendőek a 19-es kerekek.
Nem olcsó mulattság gumival kiszolgálni a 19-es kerekeket.
Petya159ti10-07-2012 21:40:31 // 22403
Sziasztok!
Van 1 garnitúra 19"-os gyári ti felnim nagyon jó áron!Akit érdekel,írjon!
Dömpi (il dottore)10-07-2012 21:18:47 // 22402
próbáltad úgy hogy 1-2-t röviden váltod de közben határozott gázt adsz, majd a 3-at hagyod hosszabbra. Ezután is klattyan halkan, de nem fog visszamorogni. Nekem legalábbis ez bejött.
Dömpi (il dottore)10-07-2012 21:04:53 // 22401
Indítási/leállítási gonddal még nem találkoztam, de a csomagtér-problémát egy új csomagtérzár oldotta meg nálam.
Lewes10-07-2012 17:20:16 // 22400
Sziasztok!

Jártatok már úgy, h menet közben kattant egyet a kulcs - olyat mint amikor leállítod a kocsit - és valódi leállításkor a start/stop gomb nem csinál semmit? :D Továbbra is jár a motor. Ilyenkor próbáltam a kulcsot ujjal óvatosan nyomni, hátha segít, aztán nagy nehezen a gomb többszöri nyomásával leállt... Köv indításkor, ami kb 5 perc múlva volt ment minden rendesen... Ezt esetleg rendbe rakhatja a szoftver frissítése? Ezt a javaslatot kaptam az önállóan magától kinyíló csomagtartó ajtóra. FES szerint semmi hiba... Köszönöm!
GTPeti10-07-2012 16:42:33 // 22399
Azt mondjuk meg lehet érteni, hogy a római fickó szénnécsiptuningoltatta az ECU-t. :)
Valószínüleg megőrült, mire a 120 ló megbírkózott a kasznival és a papucsokkal. :)

(Persze egy szénnécsippelt ECU - ha tényleg így van - nem egy jó környezet a mechanikus alkatrészekre nézve...)
mreni10-07-2012 16:25:09 // 22398
érzetre jobban mehet az 59 a nyomaték miatt,de hogy a maris e150ig tuti verné az 59et az biztos :)

a 255ös gumi pedig elég rossz választás szerintem
Gábor7910-07-2012 16:16:51 // 22397
Sziasztok! Tudja valaki a 159 TI antracite felni színkódját? Már 86ezer oldalt végig néztem, de sehol nem találom, pedig Vittorio már nagyon várja tőlem az infót, hogy lefújhassa végre a felniket :-(
Köszönöm a segítséget előre is!!
Roll198310-07-2012 16:12:19 // 22396
ePER online

Alvázszámod alapján megmondja milyen a verdád.
Dömpi (il dottore)10-07-2012 15:47:28 // 22395
sohasem próbáltam másik 159-est, egyedül Viktor chartárs 166-osában ültem, de az ugyebár 2,4 JTD.
A korábbi tulajt nem tudom előkeríteni, valaki Rómában.
A kereskedő szintén nem játszik, mert aki akkor volt a kereskedés vezetője, amikor én megvettem a kocsit, azt már kirúgták, mert mindenkit átvert, de mindeközben olyan olyan megnyerő dumája volt, hogy még a saját kollégái is bedőltek neki.
GTPeti10-07-2012 14:44:32 // 22394
Ki lehetne olvasni az EEPROM mostani tartalmát és összehasonlítani az összes eddigi hivatalos image-dzsel, ami ehhez a motorhoz készült. Nagy munka...
Esetleg kiolvasni + szerezni egy módosítatlant és mindkettőt odaadni Kollár-mesternek analizálásra. (Gondolom nem dolgozna ingyen, ami érthető.)

Tehát jobbak azok a megoldások, amiket javasoltál.
BeeGee10-07-2012 14:08:20 // 22393
Méresd le padon, vagy kérdezd meg az előző tulajt.
Szoftveres változtatást ránézésre nem hiszem, hogy meg lehet állapítani. Arra sem vennék mérget, hogy a márkaszerviz tud ilyenben segíteni.

Benzineshez képest a dízel nyomatéka becsapós tud lenni. Más összehasonlítási alapod van, próbáltál másik 1.9es 159-est?
Dömpi (il dottore)10-07-2012 13:41:28 // 22392
srácok! akár hiszitek, akár nem, ez egy erőgép a marishoz képest!

Viszont ha chip-pes akkor hogy lehet kideríteni???

(hallottam olyat, hogy a csóka megchippeltett, aztán tönkrement a DPF, nálam patyolat tiszta a kipuff!)

Többek említették, hogy a kocsit valahogyan alváz/motorszám alapján le lehet informálni. Felhomályosítana valaki, hogy ez hogy működik?
Előre is köszi!
13710-07-2012 13:15:40 // 22391
A gond pont azzal van, hogy márkás, de nem általános szervízbe vitted az autót. Egy gumis, vagy egy futóműves nem tud, és nem is feladata megoldani semmit, ami nem az ő hatáskörébe tartozik. Ugyanez igaz a haverra, aki csukott szemmel megszereli a 166-osát. Ő is csak ahhoz ért, amit már addig látott.
Kétes problémák megoldásához olyan helyre kell vinni, ahol átfogóbb tudással rendelkeznek, és teljes körűen vállalják is a megoldást.
Az, hogy a gumis kurva jófej, meg rendes, meg haver, meg olcsó egyáltalán nem számít. Az már igen, hogy CSAK egy gumis.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.