arra lennék kíváncsi én is van-e valami extra szerepe
méretre az amit te is mértél, nem vettem ki így csak az "Originali Ricambi" feliratokat láttam rajta :) meg valami 5 vagy 6 jegyű szám van, de abból nem tudtam meg semmit, ha jól emléxem akkor a könyve szerint 70-74 körüli van benne
Forum >> 159
Liquid27-08-2012 21:44:19 // 23790
droberto27-08-2012 21:35:26 // 23789
Már a szerepét, vagy hogy mivel lehet megtoldani, ha nagyobb akkut veszel?
A 2.4-ben mekkora van (hosszméretét és teljesítményt tekintve)?
A 2.4-ben mekkora van (hosszméretét és teljesítményt tekintve)?
droberto27-08-2012 21:33:22 // 23788
:(
És szerinted mi a jó most? Te is akkor "az olcsó aksit bele, mert a drága is ugyan annyit bír" elvet vallod?
És szerinted mi a jó most? Te is akkor "az olcsó aksit bele, mert a drága is ugyan annyit bír" elvet vallod?
Liquid27-08-2012 21:32:54 // 23787
ezt a bundát én is kérdezni akartam
droberto27-08-2012 21:29:46 // 23786
Lehet nagyobb a 2.4 akkutálcája?
Én kattig hátratoltam, ugye a jobb súlyelosztás végett :), és így mértem az akksi (240 mm) előtt, alul 60 mm-t. (A fém tartón még van egy műanyag tálca ~2 mm-es peremmel meglehetősen lazán illesztve.)
Más. Ha nagyobb akksit veszünk a bunda nem fogja körbeérni. :(
Hőszigetel az ott, vagy milyen célzatból került az oda?
A 80Ah-ás Zap hossza 275 mm (ekkora az AGM is).
A 77Ah-ás Exide Premiumé 278 mm (ekkora az AGM is).
Én kattig hátratoltam, ugye a jobb súlyelosztás végett :), és így mértem az akksi (240 mm) előtt, alul 60 mm-t. (A fém tartón még van egy műanyag tálca ~2 mm-es peremmel meglehetősen lazán illesztve.)
Más. Ha nagyobb akksit veszünk a bunda nem fogja körbeérni. :(
Hőszigetel az ott, vagy milyen célzatból került az oda?
A 80Ah-ás Zap hossza 275 mm (ekkora az AGM is).
A 77Ah-ás Exide Premiumé 278 mm (ekkora az AGM is).
Erhard 242 (Pure Energy)27-08-2012 21:19:00 // 23785
nekem Exide elvből nem kell mind a három autómban meghalt 3 évesen ...még a Jász is jobb náluk
Liquid27-08-2012 21:18:55 // 23784
a 300 nem 315? nem szereltem ki az aksit de így "felülről" mérve én 31,5cm-t láttam, és ez pont a 80AH-ok mérete
Liquid27-08-2012 21:15:57 // 23783
A 156-omban van ZAP, meg vagyok elégedve vele, olcsó és jó
droberto27-08-2012 21:04:28 // 23782
Nem nagy a tolongás...
droberto27-08-2012 21:04:00 // 23781
5-ös imbusz, ha jól emlékszem!
Tibcsi16627-08-2012 17:45:10 // 23780
Milyen szerszám kell a gyárihoz? Nem sima kulcsos?
Tibcsi16627-08-2012 17:40:00 // 23779
Én Exide AGM-et vennék.
Biztos van rajta. Ha nincs az sem gond, simán elbírja a bizt.házat a normál csatlakozó. Nekem nincsenek meg a bizt.házon a tiplik.
Biztos van rajta. Ha nincs az sem gond, simán elbírja a bizt.házat a normál csatlakozó. Nekem nincsenek meg a bizt.házon a tiplik.
'''''27-08-2012 17:39:59 // 23778
Van valamelyikőtöknek tuning box az autójában? (drobertót kivéve)
droberto27-08-2012 17:29:25 // 23777
droberto27-08-2012 17:22:38 // 23776
"Jól néz ki a 80 Ah-ás Silver" - a link Photo fülére kell rámenni. :)
droberto27-08-2012 17:17:35 // 23775
A ZAP egy régi lengyel akkumulátorokat gyártó cég. Nekem szimpatikusak, de azért az Exide nagyobb név (persze garanciát ez sem jelent). Jól néz ki a 80 Ah-ás Silver, színe csaknem teljesen fekete. De a teteje a hagyományostól eltérő és nem látom rajta a biztosíték csoport ház pozícionálását szolgáló, tiplikhez szükséges furatokat.
Legfőbb kérdés persze itt az, hogy szulfásodás tekintetében mennyivel jobb a Ca-Ag ötvözetű lemez, mint a Ca-Ca, illetve melyiknek hatékonyabb a táskaszeparátora.
Legfőbb kérdés persze itt az, hogy szulfásodás tekintetében mennyivel jobb a Ca-Ag ötvözetű lemez, mint a Ca-Ca, illetve melyiknek hatékonyabb a táskaszeparátora.
droberto27-08-2012 17:08:02 // 23774
droberto27-08-2012 16:49:10 // 23773
Ahogy így elnézem helyügyileg 75-80Ah-ás akksinál nagyobbat nem tudunk bele tenni.
droberto27-08-2012 16:33:12 // 23772
Megmértem az akksit 240 x 175 x 190 mm (H x Sz x M) A tálca maximum 300 mm hosszú akkumulátort képes befogadni.
Mivel a Peti még nem mondta meg a "trükkös mérést", ezért pedig nem akartam leszedni az aksisarut, így a nyugalmi áramfogyasztást, majd csak tankoláskor tudom megmérni.
Mivel a Peti még nem mondta meg a "trükkös mérést", ezért pedig nem akartam leszedni az aksisarut, így a nyugalmi áramfogyasztást, majd csak tankoláskor tudom megmérni.
droberto27-08-2012 16:24:19 // 23771
Az enyém gyári, de nem dobtam el a hajam tőle, a Thule manual-ját nézegetve sokkal profibbnak, kidolgozottanak tűnik. Továbbá szerszám sem kell a felrakásához. A gyári viszont SZVSZ elegánsabb.
Tibcsi16627-08-2012 15:14:50 // 23770
Én is akarok venni kereszt-rudat a vashoz, de úgy látom nem túl olcsó ez a THULE. A gyári keresztrúd olcsóbb (EPER szerint 160€), mint a hasonló THULE (120 CM ALUPROFIL-al 53eFt). Melyiket érdemes venni szerintetek ? Jobb a THULE mint a gyári ?
Tibcsi16627-08-2012 14:12:10 // 23769
Nem tudom, hogy Belgiumban mennyit volt garázsban, de nálam 5 év alatt egy napot sem. Azt nem tudom mennyi volt az állóhelyzetben az áramfelvétele, sosem mértem meg. Szerintem azért bírt ki ennyit, mert a 100Ah „lazábban” bírta ezt a nagy motor és a sok fogyasztót. Mivel nagyobb töltőáramot tud felvenni, mint egy 75Ah aksi, ezért hamarabb feltöltődik városban.
Azaz pl. egy indítás után mondjuk elég csak 20 percet menni hogy visszatöltődjön az indításkor kivett energia. Míg mondjuk egy 75Ah-nál lehet 30 perc kell. (ezt soha nem számoltam, csak a példa kedvéért írtam) Ez sok városi indítózásnál sokat számít. És ha az aksi nincs rendesen feltöltve akkor ugye hamarabb szulfásodik.
Ezért is írtam, hogy a 2.4-es motorhoz szerintem min. 95-100Ah aksi kéne. És az 1,9 hez is 75-80 járna. Csak ugye ez is egy költség csökkentés, hogy mindenből kisebbet raknak és akkor olcsóbb a kocsi. Az hogy az aksi nem bír ki csak 3-4 évet az már nem érdekli a gyárat.
Az más téma, hogy a egy kisebb aksi is tud 4-500 ampert indítóáramot, ami lazán bepöcköli bármelyi motort. Viszont nincs akkora élettartama.
Azaz pl. egy indítás után mondjuk elég csak 20 percet menni hogy visszatöltődjön az indításkor kivett energia. Míg mondjuk egy 75Ah-nál lehet 30 perc kell. (ezt soha nem számoltam, csak a példa kedvéért írtam) Ez sok városi indítózásnál sokat számít. És ha az aksi nincs rendesen feltöltve akkor ugye hamarabb szulfásodik.
Ezért is írtam, hogy a 2.4-es motorhoz szerintem min. 95-100Ah aksi kéne. És az 1,9 hez is 75-80 járna. Csak ugye ez is egy költség csökkentés, hogy mindenből kisebbet raknak és akkor olcsóbb a kocsi. Az hogy az aksi nem bír ki csak 3-4 évet az már nem érdekli a gyárat.
Az más téma, hogy a egy kisebb aksi is tud 4-500 ampert indítóáramot, ami lazán bepöcköli bármelyi motort. Viszont nincs akkora élettartama.
droberto27-08-2012 14:01:48 // 23768
A UM szerint a 205/55-16 az alapméret, bizonyos piacokon ettől eltérően lehet 215/55-16.
Extraként kérhető hozzá:
225/50-17
235/45-18
235/40-19 (ti)
Extraként kérhető hozzá:
225/50-17
235/45-18
235/40-19 (ti)
droberto27-08-2012 13:55:59 // 23767
Brutális sok, az fix!
Vagy csak nekünk szokatlan. Egyszerűen eddig így lettünk "nevelve".
Ebből is látszik, hogy a 159 futóműve mennyire zseniális!
Az első olasz vas (Fiat, Alfa), aminek a német konkurensek jelenthetnek tartósság terén!
Hangolás terén már az előd 156-is zseniális volt, csak ott kissé alul méretezték az alkatrészeket.
Ha elírás lenne, nem ez lenne a 159 40-60%-án.
Vagy csak nekünk szokatlan. Egyszerűen eddig így lettünk "nevelve".
Ebből is látszik, hogy a 159 futóműve mennyire zseniális!
Az első olasz vas (Fiat, Alfa), aminek a német konkurensek jelenthetnek tartósság terén!
Hangolás terén már az előd 156-is zseniális volt, csak ott kissé alul méretezték az alkatrészeket.
Ha elírás lenne, nem ez lenne a 159 40-60%-án.
GTPeti27-08-2012 13:42:51 // 23766
4cm különbség átmérőben brutálisan sok... Tartom: Vagy a 205 vagy a /55 elírás.
droberto27-08-2012 13:39:08 // 23765
Vsz. neki tényleg mindegy! De legjobb tudomásom szerint a ti-ben ugyanazok a futóműalkatrészek vannak mint a simában (lengőkar, stabilizátor, kerékcsapágy). Ergo nem megy szét előbb a futómű, mint a ti-ben. Sőt az ültetés beleszámolva még jobb is leszek.
Liquid27-08-2012 13:38:27 // 23764
hümm, ezt nem tudtam
GTPeti27-08-2012 13:38:08 // 23763
Eldönthették volna, hogy 205 vagy 215... Most nem számolok utána, de az előbbi hsz alapján is az utóbbi tűnik hihetőbbnek.
GTPeti27-08-2012 13:36:26 // 23762
Itt is ezt a témát boncolgatják. Mivel a 159-re köztudottan nagyobb kerék kell, mint a 156-ra, a 205/55R16 innentől már gyanús is. (Ez a 156 "közepes", józan kerékmérete.)
droberto27-08-2012 13:35:41 // 23761
Liquid27-08-2012 13:33:02 // 23760
215 az a 205 nem?
GTPeti27-08-2012 13:32:30 // 23759
"205/50-16 és a 235/40-19 közt 4!cm van átmérőben, s így 2 cm-t emelt a nyári kerék az autón."
Ezek feltételezhetően nem váltóméretei egymásnak. SZVSZ valaki valamit elírt/elszámolt.
"de a márkakereskedő is csak annyit mondott, sz@rjak rá..."
Gratulálok neki. Azzal nem lehet megvádolni, hogy futóműspecialista mérnök lenne. :)
Ezek feltételezhetően nem váltóméretei egymásnak. SZVSZ valaki valamit elírt/elszámolt.
"de a márkakereskedő is csak annyit mondott, sz@rjak rá..."
Gratulálok neki. Azzal nem lehet megvádolni, hogy futóműspecialista mérnök lenne. :)
droberto27-08-2012 13:32:00 // 23758
Bocs! Úgy látszik már éhes vagyok.
205/55-16 91H
205/55-16 91H
droberto27-08-2012 13:31:08 // 23757
Na szóval még egyszer: 159 Crosswagont! :)
Liquid27-08-2012 13:30:06 // 23755
maga a futómű ültetett, bár a 215/55R16 hoz képest a 235/40R19 is emel bő másfél centit.
droberto27-08-2012 13:29:36 // 23754
Azért ezt megcáfolnám! Az enyémmel a ti felni 159 Crosswagont csinált! Előtte mindenhol leért a bölcső, azóta pedig sehol (kopp-kopp-kopp). A 205/50-16 és a 235/40-19 közt 4!cm van átmérőben, s így 2 cm-t emelt a nyári kerék az autón. Pont annyit amennyit a ti futómű ültet. Jelenlegi eszemmel a fentiek miatt meg sem fordul a fejemben az ültetés és a ti futómű beszerzésének gondolata...
Eleddig mindig kínosan ügyeltem a váltóméret problematikára, de a márkakereskedő is csak annyit mondott, sz@rjak rá...
Eleddig mindig kínosan ügyeltem a váltóméret problematikára, de a márkakereskedő is csak annyit mondott, sz@rjak rá...
droberto27-08-2012 13:22:03 // 23753
Nemigen elképzelhető. Már csak azért sem, mert a ti-n Ø330 mm-es tárcsa van a tieden pedig Ø305-ös. A "nagyfékre" gyáriból csak 17" feletti kerék megy fel, aftersale-ből pedig általában 18" felettiek.
De írd be az eLUM-ba az alvázszámod és megtudod, hogy ti, vagy sem (a distinctive az - HI).
De írd be az eLUM-ba az alvázszámod és megtudod, hogy ti, vagy sem (a distinctive az - HI).
droberto27-08-2012 13:15:05 // 23752
Vsz. a tieteket másféle rugóval szerelték!
GTPeti27-08-2012 12:51:13 // 23751
Na várj, az hogy 16-os v. 19-es felni van az autón NEM (vagy csak minimális mértékben) befolyásolhatja a hasmagasságot. Ezért vannak gumi-váltóméretek előírva.
Csosznorbert27-08-2012 12:44:17 // 23750
Akkor létezhet olyan is hogy sport futómű, (volt esetleg TI felni is valamikor) és most visszadobták rá a gyári 16-os felniket..... ebből kifolyólag lehet az enyém igy qva alacsony?
Liquid27-08-2012 11:26:39 // 23748
a cm-es ültetés a TI "sport" futóművel jár elvben
BadBoy27-08-2012 11:12:45 // 23747
A 159 nem tudni miért, mlg a szervizben sem tudtak megválaszolni 2 különboző futóművel érkezett. Amikor mi vettük a miénket pont volt bennt a kereskedésben egy teljesen ugyan olyan 2.4JTDm mint a miénk, ugyan olyan felnikkel, és szemre láthatóan a miénk alacsonyabban volt. Nem akarta elhinni az eladó, és ugyan ilyen paraszt logika alapján megmértem neki, hogy elhiggye, és 2cm volt a különbség a hasmagasságban. Utána a szervizben kérdeztem, hogy mi ez, és nem tudtak rá választ adni ők sem.
droberto27-08-2012 09:23:09 // 23746
8 év így nem kevés! Akkor talán fűtött garázsban állt? Vagy nem volt semmilyen fogyasztód, ami álló helyzetben csípte volna az áramot, s így csak alig szulfásodott? Vagy a 100 Ah óra tette?
Tibcsi16627-08-2012 00:57:16 // 23745
Áá semmi különös, A nyarat kivéve szinte csak városban mentem vele. Havi egyszer megyek ki városból akkor is csak 2-300km. Tehát több mint fele út városban. Soha nem volt kiszedve a 166-os aksi és semmilyen spéci töltőn sem volt.
droberto26-08-2012 20:24:03 // 23744
Nálam is eddig mindig csak a dátumot és az időt kérte, pedig volt olyan, hogy 3 hétig se volt rajta az akksi.
Köszi szépen értékeidet, lemegyek és én is megmérem őket!
Így van ez a gyári akksi. Nem pazortak az biztos. (Már az 1.6-os Tipomban is 55 Ah volt a gyári.)
Az 1.9-esekben ekkora van, ha jól emlékszem elvétve láttam olyat amiben nagyobb volt.
Köszi szépen értékeidet, lemegyek és én is megmérem őket!
Így van ez a gyári akksi. Nem pazortak az biztos. (Már az 1.6-os Tipomban is 55 Ah volt a gyári.)
Az 1.9-esekben ekkora van, ha jól emlékszem elvétve láttam olyat amiben nagyobb volt.
droberto26-08-2012 20:15:40 // 23743
Akkor gondolom a 166-al mentél rendesen hosszabb köröket?!?
droberto26-08-2012 20:05:27 // 23742
Köszi a hasznos infókat!
droberto26-08-2012 20:03:56 // 23741
Én amíg lehet halogatom a cserét! Őszintén már azon meglepődtem, hogy a tavalyi telet kibírta. Tavaly novemberben amikor vettem is alig akart elindulni.
Komoly jótékony hatása van a garázsnak!
Sokszor, főleg ha nyaggatom az ECU-t, 2 hét után még így melegben is alig teker és egy füstpamacs kíséretében indul csak el nehezen. Ezzel valószínűleg nem teszek jót semminek. Ezért hosszabb leállás idejére, vagy ECU turkálás után rá szoktam tenni a CTEK-et.
Komoly jótékony hatása van a garázsnak!
Sokszor, főleg ha nyaggatom az ECU-t, 2 hét után még így melegben is alig teker és egy füstpamacs kíséretében indul csak el nehezen. Ezzel valószínűleg nem teszek jót semminek. Ezért hosszabb leállás idejére, vagy ECU turkálás után rá szoktam tenni a CTEK-et.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
491
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?