Forum >> 159

.......................22-02-2013 10:54:51 // 31414
az tény,h nem eszik kevesebbet
'''''22-02-2013 10:52:41 // 31413
Gondoltam. :-)
Egyébként én az ereje miatt vettem a 2.4-et.Szerintem a 2.2-es benzines sem eszik kevesebbet városban.
.......................22-02-2013 10:50:55 // 31412
de én 90% ban autópályán nyomom nekik
'''''22-02-2013 10:49:28 // 31411
Szosza,neked nem két dízel alfád van? :-)
.......................22-02-2013 10:37:56 // 31410
ha okosan használod semmi baja nem lesz
no meg karbantartod rendesen
Imyx22-02-2013 10:29:34 // 31409
Az autó van értünk, nem pedig fordítva. Ennyi erővel én is járhatnék 1.4-essel, azért, mert rövid távokat megyek napi szinten (2x 5 km) és télen fogyaszt 15-16 litert a 2.0 JTS 56. Eszem ágában sincs. Jah, hogy jobban kopik a motor? Azért van..

Persze azért az embert bosszantja a dolog, de ez van.
Aki városban lakik, annak is kell nagy köbcentis autó, akár benzin, akár dieselről legyen szó! :-)
Coolby22-02-2013 09:58:21 // 31408
Hát ez jogos felvetés. Nálunk most viszonylag ideiglenes az, hogy mindennap városi használatban van a kocsi, remélhetőleg egy félév és ez megszűnik. Ezután pedig vidéki ingázásra lesz főleg használva hétvégéken. Ez így jött össze most.

Amúgy a városi fogyasztás nem is akaszt ki vagy ilyesmi, meg az az érzésem sincs, hogy ohh én nem erre számítottam, inkább az a része aggaszt (amit szintén tudtam és bevállaltam), hogy ez nem a legjobb üzem a kocsinak...
.......................22-02-2013 09:49:21 // 31407
én nem értek valamit,
városi használatra nem optimális a diesel ugye,
akkor miért azt vesz mindenki aki városlakó?
nem lenne jobb egy 2,2 JTS ?
Coolby22-02-2013 08:51:04 // 31406
Csak gondoltam megosztok még pár tapasztalatot a korábbiakhoz hozzátéve a chippelésről... még mindig városban szaladgáltam vele, de talán hétvégén lesz közúti tapasztalat is. Ahhoz, hogy az autó úgy megy, mint az álom, ahhoz már nem tudok hozzáfűzni :)

Városi fogyasztás tekintetében az a tapasztalatom, hogy a rövid távon bemelegedéssel együtt az indul megáll, indul megáll szakaszokon a fogyasztás nem igen változott, ez így közel lehet a 11 literhez. Viszont ránézésre ereszkedni, tartani a sebességet alacsonyabb fogyasztással fogja tudni, bár ezt csak a pillanatnyi computer adatok alapján mondom, majd később kiderül pontosabban. Mindenesetre ezek alapján várhatóan azért a hétvégi hosszabb távú utazásokon elért előnnyel csökkeni fog az átlagfogyasztásom.
Shadin22-02-2013 08:12:09 // 31405
2006-2007 én is kérek :-)
Norby22-02-2013 07:54:31 // 31404
Hello!

2006-os felszereltégi listát keresek, de nem nagyon találok.
Mintha itt valaki már linkelte volna, de nem akadtam a nyomára.
Valaki tud segíteni?
Csabi22-02-2013 07:39:08 // 31403
Ti kinél csináltattátok?
Tibcsi16622-02-2013 01:20:09 // 31402
Akkor az nem mester!! Az enyém például arra akart rábeszélni, hogy NE szedjem ki.

Aki ért hozzá az bármit megcsinál. Nem gond ha van DPF (lásd Pityukoma, az én Mesterem csinálta azt is) az sem gond ha pl. nincs EGR ... Amit a vevő szeretne :)
Tibcsi16622-02-2013 01:08:27 // 31401
Ilyet még én sem láttam !? Ez érdekes.
Tibcsi16622-02-2013 01:05:45 // 31400
Ez így van. Én izzítást épp hogy csak látom. De -20foknál kb. 2-3 mp-ig is világít.
Tibcsi16622-02-2013 01:02:01 // 31399
Na ismét itt vagyok. Csak síelni voltunk és nem nagyon volt net. Jó sokat írtatok múlt péntek óta :)
Tibcsi16622-02-2013 00:59:36 // 31398
Kedves topictársak, aki szívesen részt venne a formálódó 159 topictalin, az írja be magát az alábbi listába. (A lista egyenlőre, csak egy előzetes felmérés.)

Részletek:

Időpont: 2012. május 25-26.
Helyszín: Velencei-tó, Gádony - SportBeach kemping (http://www.sportbeach.hu/)
Programok: Autómustra, baráti csevely, evés-ivás :), vetélkedők, esetleg konvoj, jó idő esetén fürdés...stb.
Kaja: Szombat - bogrács (vegyes pöri); Vasárnap - tárcsázás (pl.: tarja meg valami szárnyas pl.)
Ital: Egyénileg.
Árak: A helyszín árlistája (http://www.sportbeach.hu/camping_arak.htm) szerint, de 30 fő felett 10-, 50 fő felett 15% kedvezményt + néhány egyedi kedvezményt kapunk. (Részletek később.) A kedvezmények elérése érdekében egyben kell fizetnünk.
Az étel ára az alapanyagoktól függően oszlik meg.
Jelentkezés: A találkozó egy hagyományteremtő 159-es találkozó. Ettől függetlenül minden Alfás részt vehet rajta, aki szeretne egy príma csapattal egy vidám hétvégét eltölteni. Ebben az esetben is kérjük, hogy másold be magad a listába autód típusának megjelölésével.
A végleges jelentkezés majd az események menüpontnál tervezzük.

Résztvevők: (Kérem írja be mindenki, hogy hány fővel érkezne és melyik szállásforma érdekelné)

1. droberto + Dalma (Sátor)
2. SKULL
3. Dömpi + Réka + 2 gyerek (Faház)
4. Erhard + xvideo.com
5. Csabiii159, csak a szombatra nevezek
6. Piritu + Pirituné (Faház)
7. Zsolt155 (most 159), valószínűleg csak szombati részvétellel
8. Balki + aki Balkihoz társul :D
9. Pityukoma + Kriszti + 1 gyerek (Faház)
10.Alfa159+Hajni és Dorka.Sajna csak vasárnapra.
11. Vik159sw +Gyöngyi + 1 gyerek és egy még a pocakban , de sajna csak vasárnap ha addig nem szülümk meg :-)
12. Vermacy és Család 1+1 fővel
13. Mizooo és az Asszony csak 1 napra
14. Liquid + Márti (a gyerekek még nem 100%), első körben csak a szombat valószínű, de még alakulhat
15. Coolby + Ágija (valószínű szombati részvétel)
16. Tibcsi166 + Anita + 1 gyerek valószínű csak 1 napra, de még a vasárnap sincs kizárva teljesen (Faházban)
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:49:42 // 31397
majd elkérem a szomszédomtól az ekét, aztán meglátjuk felszántja e az aszfaltot
Csabi21-02-2013 22:48:54 // 31396
Az a baj, h pályán sem éri el soha a 600fokot a DPF...sőt még a katalizátor sem...140-es tempónál is csak ~460°körül mozog a katalizátornál a hőmérséklet.
Padlógázas gyorsításnál 0-180km/h-ig is csak 580°-ig megy fel a katalizátor hőmérséklet(ezek mért értékek), a DPF meg utána van kilométerekkel :)
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 22:46:12 // 31395
sose láttam még olyat... azér t csak nem akkora traktor :)
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:45:14 // 31394
Majd ha legközelebb sütök itthon, küldök neked fénypostával :-)
GTPeti21-02-2013 22:43:58 // 31393
OK, fotózd majd le! (Ja... és a kenyeret el ne felejtsd! ;)
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:41:30 // 31392
Ti most hülyének néztek, ugye?
Na jó! Legközelebb, ha meglátom, lefotózom.
GTPeti21-02-2013 22:39:28 // 31391
Vegyél kenyeret hazafelé. :)
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:36:26 // 31390
he, he, he

komolyan kérdem!
.......................21-02-2013 22:35:49 // 31389
Itt az ideje aratni menni,
Kaszàllni kell füvet ,
Biztos azt :)
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:26:34 // 31388
Viszont amit eddig nem sikerült megtalálnom a könyvben: időnként a képen bekarikázott sarokban egy búzakalász-szerű ábra jelenik meg. Nem tudja valaki mit jelent?
.......................21-02-2013 22:25:54 // 31387
Ha pàlyàn mész és megvan a 650 c fok dpf hőmérséklet ,akkor csak többlet oxigén kell és el is és a korom,
Vàrosban sosincs 650 fok a dpf ezért a munkaütem utàn többlet gàzolajat fecskendeznek az injektorok,
Így éri el a kellő hőmérsékletet..
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:12:38 // 31386
Ez a "km-óra szerű" vagyis a tempomat lámpájának a kontúrja a fotón látszik az enyémben is (szabad szemmel nem). Nekem viszont nincs tempomatom úgyhogy már értem miért nem láttam eddig.
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:10:16 // 31385
Nos, a kanna és az izzítás tényleg villan...de szó szerint villan. Olyan gyorsan elalszik, hogy le sem tudtam fotózni :-(



Ja, és tényleg felvillan az ABS, de az is gyorsan kialszik. kicsit lassabban, mint a kanna meg az izzítás. Ezt már le lehetett fotózni.
Csabi21-02-2013 21:59:14 // 31384
Pedig az izzítás és a víz a gázolajszűrőben lámpának minden indításnál villanni kellene...
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:58:05 // 31383
most jött el az a pillanat, hogy kimegyek és lefotózom...
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:56:26 // 31382
onnan hogy ha háromszor nem sikerül regenerálni akkor villog ...nekem télen csinálta ezt amíg volt DPF azóta nem láttam :)))
Bakker múltkor vissza olvastam a Topicban lassan 4 éve lesz meg az 59-em ...
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:53:34 // 31381
Emlékeim szerint a kis kanna is felgyullad indításkor, az a gázolajszűrő lámpája.
A km-óra szerű a tempomat lápája, ami nálam zöld, ha bekapcsolom.
Mintha az ABS is felgyulladna indításkor.
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:49:18 // 31380
Asszem nekem ilyen kijelzőm van. Bejelöltem mi villan fel indításkor, és mit nem láttam még soha...van közöttük, amit nem is akarok :-)

Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:45:24 // 31379
Nyugi, mindenki :-)
Anno Erhard világosított fel minket. Viszont az eddig még nem derült ki, hogy honnan van ez az urban legenda a 3-as számmal.
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:32:33 // 31378
nem is tőled kérdeztem ha nem egy másik 59 és Phedra tulajtól :P
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:31:29 // 31377
Tényleg rosszul emlékeztem.
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:31:07 // 31376
Az furcsa, mert mindkettőnek ki kellene gyulladnia indításkor :-O
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:30:05 // 31375
Nekem ilyen lámpa még soha nem gyulladt. A gyújtás ráadásakor sem indításkor. Szerintem nincs is benne :(
De DPF van, azt láttam a kocsi alatt.

Sőt! Mondjak valamit? Még ezt a lámpát sem láttam soha felvillanni!
Liquid21-02-2013 21:29:33 // 31374
kemény vagy mint Csokibácsi :)
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:26:23 // 31373
Lehet, hogy furcsát mondok, de ez egy Alfa fórum. Nem nagyon vágjuk az OFF-os (no jó, csak félif OFF-os) vasak használatát :-P
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:24:23 // 31372
na az még gyári :) van benne állófűtés is ...az hogy müxik? nincs gombja
'''''21-02-2013 21:16:52 // 31371
Legközelebb a Phedrákkal gyorsulunk!
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:15:53 // 31370
mert adtam egy kis előnyt :)
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:14:03 // 31369
Ahogy a könyv is írja:
"A regenerálás folyamán a következő jelenségek észlelhetők:
az alapjárati fordulatszám kismértékű megemelkedése, hűtőventilátor működésbe lépése, a füstölés kismértékű növekedése, magas kipufogógáz hőmérséklet.
Ezek a jelenségek nem tekintendők hibának, és nem okoznak károsodást sem a motorban, sem a környezetben."
Csabi21-02-2013 21:11:02 // 31368
Ha alacsony fordulaton mész akkor észre kell venned, főleg ha rendszeresen nézed a pill fogyit...mielőtt leállítom mindig figyelem a hangját, vagy hogy megy-e a hűtőventilátor(ilyenkor, télen), ha megy akkor tuti regenerál és akkor nem állítom le hanem megyek egy kört...
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:08:55 // 31367
"a könyv szerint, ha 3x nem sikertelen a regen, akkor kigyullad a visszajelző a műszerfalon." - nos ez az, ami nincs benne :-P
A könyv szerint:
"Amikor a kulcsot indító állásba fordítja, a kijelző lámpa világít, de néhány másodpercen
belül ki kell, hogy aludjon. Ha a kijelző lámpa folyamatosan világít, ez azt jelzi a gépjárművezető számára, hogy a DPF rendszer a regenerációs folyamat útján el akarja távolítani a koromrészecskéket a kipufogógázból. A kijelző lámpa nem gyullad ki az
összes DPF regenerációs folyamat alatt, csak akkor, ha a vezetési feltételek ezt így kívánják.
Ahhoz, hogy a kijelző lámpa kialudjon, a gépjárművet mozgásban kell tartani egészen a regenerációs folyamat végéig. A folyamat időtartalma általában 15 perc. A folyamat befejezéséhez szükséges ideális körülményeket akkor éri el, ha a gépjárművet 60 km/órás sebességen üzemelteti és a fordulatszámot 2000/perc-en tartja. E kijelző lámpa
kigyulladása nem jelenti a gépjármű károsodását, ezért a gépjárművet nem kell szerelőhöz vinnie. A kijelzőn (bizonyos típusoknál/ piacokon) a kijelző lámpán kívül megjelenik egy üzenet is."
'''''21-02-2013 21:07:56 // 31366
Valamiért az enyém orra előbb érte el a célvonalat! :-) Lehet az sw orra rövidebb és a puttonya nagyobb? :-)
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:02:26 // 31365
hiába könnyebb nem megy jobban ...de ezt Alfa159 tudja tanúsítani :PPP
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.