Forum >> 159

Jupiter15507-03-2013 20:58:28 // 32314
Köszi. Ez a NAV-kérdés igazából csak azért érdekel, hogy mennyire gyúrjak rá egy NAV-os példány kutatásába, ill. mennyire árfelhajtó tényező, de úgy látom, nem mérvadó a választásnál, hiszen viszonylag egyszerűen és a kocsi árához képest jelentéktelen összegből megoldható.
Piritu - 1.000.00007-03-2013 20:50:30 // 32313
Az izzó meleg ellenállása többszöröse a hidegnek. Az a két Volt hidegen sokkal nagyobb áramkülönbséget jelent, mint melegen, ráadásul ez utóbbi jóval kisebb áramerősségnél. Eléggé furcsán hangzik, hogy egy kisebb áramingadozás többet árt, mint egy 15-20%-al magasabb csúcsáram.
GTPeti07-03-2013 20:41:00 // 32312
Az izzószálat is állítólag megviseli a feszültségingadozás. Nálamnál okosabbak mondták.
Dömpi (il dottore)07-03-2013 20:39:33 // 32311
Gyere a szerelőmhöz! Nektek tényleg csak ajánlani tudom.
Amióta az enyémet szereli, olvassa az amore-t, és mindenféle szakirodalmat az alfákról. Amúgy alapból opel-profi, és hát az opelek többségében a mi motorunk van.
Nála én mindig ott lehetek, sőt segíthetek, használhatom a szerszámait stb...
Ja, és elég olcsó, és szervízkönyve tud pecsételni.
Iszonyat felszerelt a computer-diagnosztika terén, ráadásul az autóelektronikában is profi.
Mi kell ennél több?
Én sohase mennék máshoz.
Dömpi (il dottore)07-03-2013 20:35:11 // 32310
Ez logikus, és Tibcsi166-tal is erről diskuráltunk Pityukománál január elején.Ennek ellenére, valamiért a növelt fényerejűeknél mégis így kell csinálni.
Ha legközelebb találkozok a szerelőmmel, megkérem magyarázza el miért van ez.
Piritu - 1.000.00007-03-2013 20:34:46 // 32309
Xenonnál még az esetleges újragyújtás miatt értem, de izzónál miért is?
Piritu - 1.000.00007-03-2013 20:34:07 // 32308
Lekapcsoláskor meg főleg mindegy, hogy mikor feszültségmentesíted. Mindkét esetben jó valószínűséggel a töltési feszt kapja, aztán semmit. Mi a különbség?
Csabi07-03-2013 20:33:52 // 32307
Én megúsztam karcok nélkül, külön végignéztem az autót, mert régebben már írtad...
A hozzáállásuk a dolgokhoz viszont tetszett, bármennyire fura is.
A legjobb választás egy magán szerelő lenne, aki vágja ezeket a motorokat,és végig ott vagy "felügyelőnek"
Dömpi (il dottore)07-03-2013 20:30:50 // 32306
Nem az! Én végignéztem az enyémet.
Ha jó, és megbízható szerelőt akartok, hívjátok az én szerelőmet. Az én kocsim volt a "próbababa". A srác már profi alfákban. Nekem még kárt nem okozott. Ráadásul a srác nagyon jó diagnoszta. Nem találgat. Gyorsan rájön mi a baj, és nem cseréltet ki feleslegesen semmit. Csak azt, amit tényleg kell.
Ha valakit érdekel, megadom az elérhetőségét.
Piritu - 1.000.00007-03-2013 20:30:29 // 32305
Nem értem ebben a logikát.
Ha már járó motorra kapcsolod rá a lámpát, akkor 14-14,4 Volt körüli feszültségről indul. Ha mindig rajta van, akkor a gyújtásráadásakor 12-13-ról. Ilyenkor kevesebb áram folyik a hideg izzószálon, ami elvileg nem viseli meg annyira. Az izzószálas izzók a bekapcsolás pillanatában égnek ki, pont a kis hideg ellenállás miatti nagy áram miatt.
Arról nem is beszélve, hogy az indítás előtt kicsit megmozgatja az elektronokat az akuban, így az indítóáram már nem jön olyan hirtelen.
Dömpi (il dottore)07-03-2013 20:26:28 // 32304
Meg felül műanyag! (lagalább is az FL után). Az nem bírja el a biciklitartót!
Piritu - 1.000.00007-03-2013 20:25:40 // 32303
Mondjam azt, hogy évekig jártam fóliás ablakkal és sose szóltak, aztán egyszer nekiálltak (mert kellett a bevétel) és egy csomó embert megvártak a parkolóban. Akkor én is leszedettem.
Piritu - 1.000.00007-03-2013 20:23:57 // 32302
Ha már csináltad párszor, és nem most látod először, akkor lehet hogy nem bonyolult. Egyedül, elsőre nekiállni azért nagyon nagy önbizalom kell hozzá. Jobb rutinosra bízni.
Dömpi (il dottore)07-03-2013 20:23:51 // 32301
Nos, nekem volt gondom a 2DIN-es fejegységgel, már ott tartottam, hogy csere.
Egy új gyári ára üti az 1 misit, használtan pár tízezer.
Nekem sikerült megjavíttatni, viszont ha egyszer tönkremegy csak aftermarketes jöhet szóba.
Ha érdekelnek a részletek olvass utána a blogomban.
PART1
PART2
PART4
PART5
'''''07-03-2013 20:15:53 // 32300
Robi,tetőcsomit lehet kapni.Arra nem jó a biciklit rakni? (Bár én nem tekerek.) Gondolom az jóval olcsóbb lenne.
GTPeti07-03-2013 20:12:05 // 32299
Így van! És xenonnál hatványozottan igaz.
Dömpi (il dottore)07-03-2013 20:05:50 // 32298
Úgy tudod növelni az élettartamot - vagyis nem tönkretenni - ha a kocsi indítása után kb. 10-15 mp múlva kapcsolod csak be, leállításkor pedig előbb lekapcsolod a pilácsot, aztán állítod le a kocsit. Sohase indíts úgy , hogy rajta van a tompított.
Ez a +50%-os emelt fényű titka.
Nekem már 1 éve tökéletes.
Dömpi (il dottore)07-03-2013 20:00:44 // 32297
Engem igazoltattak a sünök gyakorló sünökkel (gondolom a kiképzés része) azóta, hogy van a ledsor, de még egyik sem szólt érte, sőt, meg sem jegyezték.
ALFI15607-03-2013 18:40:10 // 32296
Szerintem ezeken nem nagy kunszt a vez.csere.Akármelyik opelbe is ez az 1.9-es motor van.
.......................07-03-2013 18:39:51 // 32295
és talán a Bagolyban is fözek valami finomat :)
.......................07-03-2013 18:37:18 // 32294
Látsz legalább egy egészséges macskát,
és bepillantást nyersz a Csörgö család vidám életébe,
megéri,
már csak ezért is :)
Shadin07-03-2013 18:37:06 // 32293
erre nem is gondoltam...
.......................07-03-2013 18:35:40 // 32292
ha elrontod ,senki nem vállal garanciát,
ha anyaghibás a szí ,és elszakad 5e km múlva ,senki nem vállal garanciát
szóval kell róla a számla ,csak úgy éri meg
Piritu - 1.000.00007-03-2013 18:28:50 // 32291
Ez nem olyan dolog, amit otthon, gyakorlat nélkül megbütyköl az ember. Sok mindent megcsináltam a Pókon, de ezt nem vállaltam én se be. Menj el Várpalotára Csörihez. Azon kívül, hogy nyugodtan alhatsz utána, lesz még egy jó napod is :-)
Shadin07-03-2013 18:23:54 // 32290
Én hetek óta a házi vezérléscserére gyúrok. Egyszerűen nem merem sehova bevinni. Még ilyet, hogy kivágták az alsó motorvédő burkolatot, hogy ne kelljen leszerelni az olajcseréhez :-(

Cserélt már közületek magának vezérlést + vízpumpát? A szíjon lévő 3 jelölő vonalnak gondolom van jelentősége mint a 156-osnál is. eLearn nem ír róla semmit. Rögzítőkészlet 12-16e Forint. Nem tervezem megvenni :-(

Mondja valaki, hogy gyerekjáték...
Piritu - 1.000.00007-03-2013 18:06:45 // 32289
Sose lehetett :-(
99-óta vagyok vírusgazda, de azóta nem sikerült megbízható márkaszervizt találnom :-(
droberto07-03-2013 16:54:08 // 32288
A NAV nem csak, hogy magasabb de szélesebb is mint a "hagyományos" fej.
.......................07-03-2013 16:09:02 // 32286
létezik vonóhorogra szerelhetö biciklitartó is,
ami van egy külön lámpatest is,ill egy pár
droberto07-03-2013 16:07:17 // 32285
Ezeket a tartókat ferde hátú autókra lehet szerelni.
Amik ellene szólnak:
- Az ajtó zsanérjait zárszerkezetét nem erre (a több 10 kg-os) igénybevételre méretezték.
- Lekopik a festék.
- A tartót műanyagpöckök és vékony szalagok rögzítik, mely igen balesetveszélyes.
- Nem látsz hátra a bicikliktől.
- Nem látszik a rendszám és a hátsó lámpa.
- Nem nyílik a csomagtartó.
- Frontális balesetkor megsérül az autó és a kerékpárok is.
Jupiter15507-03-2013 15:54:26 // 32284
Szia!
Miért? Rossz konstrukció, vagy a spoiler miatt nem lehet feltenni? A négyajtósra sem ajánlod?
Jupiter15507-03-2013 15:53:03 // 32283
Köszi a válaszokat, sokat segítettek!

Jupiter155
'''''07-03-2013 15:41:12 // 32282
Már nem hivatalos márkaszervíz.Nekem is sikerült megkarcolják a sárvédőt.Szerencsére polírral kijött.Ráadásul a főnök a családom jó ismerőse.Külön szólt,hogy vigyázzanak a verdámra mert ismerik,hogy milyen háklis vagyok.Úgy még nem sikerült elhozzam,hogy kisebb karcok ne lettek volna rajta.
Coolby07-03-2013 14:48:31 // 32281
úgy tudom Fiat Stoll Bonyhádon
droberto07-03-2013 14:47:54 // 32280
Ha biciklit akarsz szállítani, akkor a csomagtartóra kötözhetős tartót SZVSZ felejtsd el.
.......................07-03-2013 14:43:59 // 32279
én vettem Behr t ,egyböl jó lett,
plug and play

sokkoló ,hogy MA MÁR EGYIK MÁRKASZERVÍZBEN SEM lehet megbízni
gondolom nem álltál ott felette,mikor csinálták?
Piritu - 1.000.00007-03-2013 13:32:25 // 32278
:-(
Szabad tudni melyik szervizről van szó? Csak hogy véletlenül se menjen be az ember...
A gázolajcső azért nagyon durva, mi van ha kigyullad a kocsi? :-O
Piritu - 1.000.00007-03-2013 13:22:37 // 32277
Nekem pl. 10 másodperc betenni a 7"-os navit :-)

Nem egyszerű a gyárit beszerelni, ráadásul finoman szólva nem olcsó mulatság. Akkor inkább már aftermarketes, ami jóval több szolgáltatással bír. (Személy szerint jobban szeretem, ha a navi a látómezőben van, és nem kell lenézni a kijelzőjére.)
Motorban szerintem az 1,9 mjet a maga 150 lovával egy nagyon jó kompromisszum. Sok is van belőle, bevált. Ha belefér a keretbe a 2.0-t meg csak ajánlani tudom, bár relatív kevés van belőle. Néhány gyermekbetegségét kiküszöbölték az 1,9/2,4 párosnak.
Erhard 242 (Pure Energy)07-03-2013 13:08:22 // 32276
a szar behr :)))
Csabi07-03-2013 12:25:39 // 32275
Üdv!

No, túlestünk a tőcsavar cserén(+általános szervizen), a jobb szélső tőcsavar mellett a bal szélső is törött volt(de az még nem esett ki), ezért is érdemes mind a 10-et cserélni!

Na de sajnos nem széles mosollyal gondolok vissza...ugyanis... Átvettem az autót tegnap, megjegyezte a munkafalvevő h a szerelő szerint mintha egy kicsit gyengécske lenne a vas...Beültem írány haza, vagyis Coolby-ékhoz (megbeszéltük,ha kész a vas akkor összefutok az Édesapjával egy eszmecserére a javításról, tőcsavarok méreteiről) Ahogy kifordultam a főútra nemhogy gyengécske, hanem konkrétan nem ment az autó(sárga lámpa villan), hívtam a szervizt, h holnap érkezem mert ez így xar...(A munkaidő már lejárt azért nem mentem vissza, kapkodást meg nem akartam) Coolby-éknál kiderült, h eltörték a gázolajszűrőről jövő csatlakozót így az nem tömített...ÖMLÖTT a gázolaj a tűzfal és a blokk közé...agyonütött a látvány...ideiglenesen egy dróttal megszerelte Coolby Édesapja ezért nagy köszönet neki! :)
Ma reggel vissza, kérdőre vonás---stbstb nem részletezném...
Kartervédő leszed, a turbóra menő gumicsőnél szökött a vákuum...visszanyomva rendben...
EGR leszerel mert beállt...gondolom ahogy járatták alapjáraton, plusz a "vészüzemben" megtett közel 100km...kitakarítva megjáratva...OK
Gázolajvezeték kicserélve...egy másik, a szervizben álló "testvérről"...
Elváltak útjaink...

A klímagázt elmondásuk szerint, le- és visszafejtették de csak 300g volt benne...Mivel nekik nincs plusz klímagázuk így hazafele beugrottam egy klímáshoz...semmi azaz 0 gáz volt a rendszerben...feltöltés..OK

Tervezve volt a termosztát csere is, az általam vitt GATES termót nem lehet beszerelni mert az egyik cső kivezetése kisebb szögben van megtörve mint a gyári, így beleér az elötte levő csőbe(EGR elmenő hűtés..asszem)...
A poén, h rendeltek egy VERNET-et is de az sem volt jó...és tényleg más a kivezetés
Visszakerült a régi...
Ezek szerint csak a BEHR a nyerő.
Csodálkoztam volna ha probléma mentes lesz a művelet...de ez így...
Coolby07-03-2013 10:19:25 // 32274
egyetértek. nagy naviért utólag nem adnám meg az árát, de így hogy van, a térképe frissíthető, teljesen jól működik (Pesten sokszor házszámokat jobb helyre rakja, mint google maps) és igen lent van, de navigálását én a mutatócsoport közötti kijelzőn nézem. SIM kártyás telefon jól használható, bár nekem blue&me nincs, így egyszer egy dension kütyübe beruházok, amivel bluetooth és USB is kiépül (bár itt kérdés, hogy akko CD táram megy-e a levesbe, vagy valahogy elosztva mehet mindkettő)...
Liquid07-03-2013 10:06:40 // 32273
hm ezt nem is tudtam
.......................07-03-2013 10:05:47 // 32272
utólag nem,
igaz ahhoz túl daga a Connect nav
,és a sima rádió helyére nem fér be a Nagy navi!!!!!
így az Alu borítást is cserélni kell,
ami még bontottban sincs,
mert egy centivel magasabb az elölapja a Nagy navinam ,mint a sima rádiónak
Liquid07-03-2013 10:02:06 // 32271
az tény hogy nem próbáltam, elfogadom hogy használható, de te megvennéd/beépítenéd utólag?
.......................07-03-2013 09:58:42 // 32270
nekem pont ellenkezö a véleményem,
szerintem a gyári Connect nav+ tökéletes,
a netröl bármikor le lehet hozzá szedni térképet,vagy adunk itt is
(nem úgy mint a Mito ban lévö Navigon hoz)
van benne gyári Sim kártyás telefon is,
csak egy partnerkártya kell és tuszd a kocsiból is telefonálni
és a müszerek között írja is hogy merre menj,
ja és a multikormánnyal tökéletesen müködik
.......................07-03-2013 09:54:47 // 32269
a sima rádió helyére be lehet rakni utólag dupla DIN es navit,
nem nagy ügy..
Liquid07-03-2013 09:38:42 // 32268
a nagy navi szten tök felesleges, nem jó helyen van, és "elavult", nehezen frissíthető, drága, egy sima 20e-es felcuppantható navi tökéletesen tudja helyettesíteni. Esetleg azt is lehet szépen elhelyezni (nézd meg a blogom)

Így általánosságban nemnagyon tudok mit tanácsolni, a szokásos használtautó vásárlási tanácsokon felül.
Jupiter15507-03-2013 09:35:36 // 32267
Köszi a válaszokat :)
És ráadásul kombit nézegetek (a bicikli miatt).
Józanul gondolkodva az 1.8TB már kicsit túl erős is és árban sem áll ott, ameddig el tudok menni.
Ilyen kérdések is felmerültek bennem még például, hogy utólag beszerelhető a nagy navi? Sok macerával jár?

De szívesen veszek bármilyen hasznos tanácsot, mire kell figyelni stb. stb.

Köszi!
Jupiter155
.......................07-03-2013 09:09:51 // 32266
majd lesz,már itt is van egy pár tag aki ilyen motorral vette a 159 ét,
egyszer csak eladják
Liquid07-03-2013 09:02:32 // 32265
ellenben 0 a hahu-n :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.