Forum >> 159

ToniT11-03-2013 16:08:05 // 32490
Üdv mindenkinek!

Ma elvittem a vasat egy Stuttgart környéki Euromasters szervizbe, hogy a korábban megpendített remegésről bővebb, akár teljes képet kapjak. Húsvétra haza kellene mennem, méghozzá másik három ember társaságában, s ha lehet, nem indulnék neki így.

Szóval magyarázkodás (gond nélkül, viszont alig találtam meg németül a szilentet), próbakör, aztán felemelve alulnézetből kutatás a hiba után, majd a szerelő rámutat a féltengelyre (gelenksatz antriebswelle), mint hibás alkatrészre. A jobb oldali belső csukló kotyogva jár, míg a kerékoldali szépen egyben van. Szerinte ez okozza kizárólag a problémát, amit indokol is, amiből annyit értek, hogy bizonyos sebességnél rezonál, szóval nem kell aggódni, hogy csak 3., 4. sebességben érezhető a probléma. A kettőstömegűt mindenesetre kizártuk, alkatrészt viszont ők nem tudnak rendelni, már az is probléma, hogy az alkatrészekre a forgalmi adatai alapján keresnek, de a magyar forgalmiban nincs pl. schlüßelnummer, ami gondolom a kulcs kódja... Úgyhogy jelen állás szerint alkatrészünk nincs, de a félig megnyugató érzés már megvan.

Ti milyen készletet ajánlotok? Mert akkor megpróbálnék rákeresni egy német oldalon, aztán pedig megrendelni.

Köszi!
Zsolt15511-03-2013 15:24:22 // 32489
Az király! A finom sütit mindenki szereti. :-)))
droberto11-03-2013 15:12:18 // 32488
Az jól hangzik!
Akkor te leszel az édességek felelőse. :)))
Ildiko11-03-2013 14:13:15 // 32487
Sziasztok! Én most hallottam a 159 típus találkozóról. Nagyon szeretnék veletek tartani, kérlek, szóljatok, ha van fejlemény ezzel kapcsolatban. Főzni, sütni is tudok :) ma három tálca süteményt hoztam be a munkába és pillanatok alatt elfogyott!
Dömpi (il dottore)11-03-2013 12:39:11 // 32486
Szasz Barátom!

Köszi az infókat! Már továbbítottam is a képeket a dekorfóliásnak. Nekem hátra a 8-9 nek mell, mert már sérült a fényezés, így nincs értelme az átlátszó kavicsfóliának. Ide inkább akkor megy a dekor-elem. Viszont előre a 9-est felrakatom vele, merthogy most lett lefényezve, és ne tegyük tönkre újra.
A TI-re való 10-es sz. fólia nekem is kell a nagykerék miatt, de csak az alsó fele, mert a a felső fele a dekorcsík lesz.
Kíváncsi leszek mennyit dob az áron :-(
De sajnos ez nem "akarom-nem akarom" kérdés. Ezt meg kell csinálni, különben többel kötöm be.
droberto10-03-2013 22:16:54 // 32485
Hátra a 8-as nem küszöb, hanem természetesen sárvédő....
droberto10-03-2013 22:15:14 // 32484
Minden autófóliás foglalkozik kavicsfóliákkal. Egy gyárihoz közelítő méretű (ami SZVSZ igen kicsi, főleg széles gumi esetén) 5-15k HUF között megvan (anyagtól függően).

A gyárit is meg tudod venni.

Előre:

9. - ~1.000,-Ft/oldal

Hátra:

8. - ~4.500,-Ft/oldal (küszöb)
9. - ~3.200,-Ft/oldal (ajtó)

A ti-knél, ha jól látom van a küszöbön is (gondolom a nagy kerék miatt):

10. - ~6.500,-Ft/oldal
Pityukoma10-03-2013 20:24:11 // 32483
Lehet venni. Nekem most volt fényezve a bal hátsó ajtóm és a sárvédő is, és visszarakták rá mind kettőt. Az ajtóra jól, a sárvédőre sz@rul. Nemtetszésem fejeztem ki miatta, ezért rendeltek egy másikat. Ha megyek vissza akkor megkérdezem mennyi volt.
Norby10-03-2013 20:14:07 // 32482
Nekem sincs mindenhol, viszont nincs fényezve sehol.
Lehet ilyet venni utólag valahol? Ha javítanám,utána jó lenne feltenni. Neke is kopott a hátsó ajtónál.
Zoli198010-03-2013 20:05:07 // 32481
Na látjátok, ezért vagyok itt és kérdezek, minthogy egy kalkulátornak higyjek. Azért a 44000 jobban hangzik, mint a kiszámított 88000 :-) Így máris csábítóbb a 2.4....
David | Centocinquantanove10-03-2013 19:36:57 // 32480
ez a gyári kőfólia van nekem is gyárilag.... Lehet hogy a tiedről leszedték? Vagy nem is volt?
Dömpi (il dottore)10-03-2013 17:59:29 // 32479
Lehet, hogy gyárilag volt rajta, de én már úgy vettem, hogy nem volt sehol...sajna.
De nem baj, így most lesz egy dizájnos díszítőmatrica rajta.
Már alig várom, hogy küldje a srác az elképzeléseit.
Ha tetszeni fog, akkor még AC előtt rákerül, de lehet már a típustalira azzal megyek.
Dömpi (il dottore)10-03-2013 17:56:39 // 32478
Én a két alfára fizetek 44k-t évente.
A 159 (2008-as) papíron 120 LE, a 147 (2007-es) pedig 105 LE.
Dömpi (il dottore)10-03-2013 17:54:45 // 32477
A felakadás tavaly ilyenkor volt.
Mondanom sem kell, amint felakadtam, leállítottam a kocsit és mentem a tárolóba a flexért :-)
Mostmár csak épp hogy egy 3mm-es perem van, amiben a kapu épp hogy megakad.
Gábor7910-03-2013 17:04:26 // 32476
Nekem egyik oldalon van ilyen védő izé, másikon nincs (2007-es)... ahol nincs, az az oldal már volt fényezve... szóval eredetileg volt rajta.
Szerintem amelyiken nincs, az sanszos, hogy javítva volt.

Teljesítményadó nekem 2007-esre 150LE-re 33.000/év
Coolby10-03-2013 16:31:00 // 32475
Nekem most jott meg csekk. 2.4es 2006os és és nekem is 44100 az éves gépjárműadó...
Coolby10-03-2013 16:29:01 // 32474
Nekem FL elotti 2006os van es van rajta folia...
Pityukoma10-03-2013 15:21:29 // 32473
Az enyém 2007.10. FL előtti. Akkor ez is a FL súlycsökkentés áldozatául esett :-DDD
Alfonis10-03-2013 15:08:09 // 32472
de nekem ott nem is karcos meg semmi. Viszont elől ott van fólia. De csak ilyen kis darab úgyh nekem is hiányzik ott egy kis festék. Majd ha jönnek a jobb idők megcsinálom. De mivel fújjam le? :D sima ezüst spray legolcsóbb :D
Alfonis10-03-2013 15:03:11 // 32471
nekem nincs pedig FL utáni 2009 06 hó
Pityukoma10-03-2013 14:49:25 // 32470
Jól megcsináltátok. Abból a kapu akasztóból nem lehet levágni egy kicsit? Nehogy megint feltépje a begyógyult sebet.
A hátsó ajtóra és mellé van gyári kőfólia. Legalább is az enyémen van:

Lehet utólag rakták rá? Vajon a tiéden miért nincs? Lehet ezt is hozta magával a FL? Talán volt javítva és lespórolták róla?
Igaz nem figyeltem a többiekét hogy nekik van-e.
Dömpi (il dottore)10-03-2013 13:47:34 // 32469
Kész a lökhárítóm alja. Ma csináltuk meg.
Ilyen volt:

Ilyen lett:


A két első sárvédőív alsó része is le lett fényezve.
Ilyen volt:

ilyen lett:


A tegnap említett hátsó sárvédőn lévő felverődésekről is csináltam fotókat. Ezt tervezem fóliával eltüntetni és megvédeni a további sérülésektől.
Alfonis10-03-2013 12:14:37 // 32468
ha így össze vissza mennek az autók hol lassan hol gyorsan akkor kikapcsolom én is. De 20 perc után már el is fárad a lábam annyira hozzászoktam :D (autópályán)
Főúton nem szoktam használni mert mindenkit megelőzök D:
Pityukoma10-03-2013 11:52:30 // 32467
Igen, ezt én is megfigyeltem. A szokott utamon van egy felüljáró, ha bekapcsolt tempomattal (80km/h) megyek fel akkor a pil fogyi felmegy 9l-re. Ha lábbal nyomom önkéntelenül vissza engedem a sebességet. Így a végeredmény is kedvezőbb. Ennek ellenére általában a tempomatot használom :-)
Alfonis10-03-2013 11:07:51 // 32466
a tempomat valóban hasznos. Anélkül nem is vennék már ilyen cirkálót :) Bár megfigyeltem, amikor Réka vezet és dimbes dombos akkor nála nagyon kedvező a fogyasztás tempomattal nálam meg fél literrel több . Rájöttem, hogy ő emelkedőn mindig visszalassul nem ad plusz gázt lejtőn meg 150 :D De tényleg 5,6 ot tud csinálni úgy h észre sem veszi. Én meg naivan bekapcsolom a tempomatot 130 aztán 6,2 :D na akkor :D
Gábor7910-03-2013 08:47:20 // 32465
Sziasztok!

Ez ugye felmegy gond nélkül a 159-re (úgy értem, nem kell fúrni-faragni-ilyesmi)?

http://www.ebay.com/itm/300861263718?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Esetleg van infótok arról, hogy meg lehet kapni olcsóbban valahol? ;-)
Köszi!
mizooo10-03-2013 07:28:42 // 32464
Régen eladó, a hahu-n is fent van/volt :)
Liquid09-03-2013 22:53:31 // 32463
azt érdemes lenne megnézni, ha kicsit előbb kitalálja hogy eladó, én simán megvettem volna
Liquid09-03-2013 22:52:32 // 32462
55000 a különbség? ha jól csalódom akkor nekem 50 párezer lesz az éves...
Liquid09-03-2013 22:50:55 // 32461
az attól függ mire kell konkrétan, illetve milyen menetdinamika kell
Zoli198009-03-2013 22:34:20 // 32460
Szerény számításaim szerint évi 35-50e km körüli futás várható, szinte pályán...
Zoli198009-03-2013 22:30:31 // 32459
"A jót könnyű megszokni" :-) Volt már négyhengeres dízelem, Lanciával kezdtem :-)
.......................09-03-2013 22:23:22 // 32458
Attól függ mire kell?
Mennyi km ert mész vele majd?
de az 5 hengeres 166 utàn ,minden 4 hengeres fura lesz
Zoli198009-03-2013 22:22:57 // 32457
Kösz az infót. Érdekes, akkor mindenhol rosszul számolja... De ha így van, az jó hír :-)
Pityukoma09-03-2013 22:21:46 // 32456
Én 37ezret mentem a vassal 90% városi használattal. Tulajdonképpen a mocival semmi gondom nem volt. (kopp-kopp). A blogomban minden esemény jegyezve.
Csabi09-03-2013 22:21:02 // 32455
Rossz a kalkulátor...
Az adó mértéke:

a gépjármű gyártási évében és az azt követő 3 naptári évben 345 Ft/ kilowatt
a gyártási évet követő 4-7 naptári évben 300 Ft/kilowatt


Ha 3évest vennél, vagy fiatalabbat akkor is max 50e körül lenne a teljesítmény adó
Én pl 2006-osra 44.100-at fizetek.
Pityukoma09-03-2013 22:17:10 // 32454
Nekem az egyik szempont volt a vásárláskor a tempomat. Éjszakánként amikor járok haza be tudom kapcsolni városban is. Ezt az extrát nagyon szeretem. Nem úgy mint az eső érzékelőt :-D
Zoli198009-03-2013 22:13:54 // 32453
Mondjuk kb 80% pálya ill. országút, 20% város. Igazából a 150 körüli tempót mindegyik tudja, kb azonos fogyasztással, amire az eröt használom/nám, azok az elözések. Nem száguldozok, inkább dinamikusan autózok :-) Elsösorban tényleg a megbízhatóság a döntő...
Pityukoma09-03-2013 22:11:58 // 32452
Vedd meg Erhard-ét. Az SW, bőrős 2.4+chip, -DPF-EGR, leinformálható előélet és nem utolsó sorban Rosso.
Persze ha még eladó :-)
Dömpi (il dottore)09-03-2013 22:08:26 // 32451
Én a műszerfalon, ha úgy süt rá a nap, akkor látom a tempomat visszejelzőjének a szimbólumát, bár ez lehet semmit sem jelent.
Kábelt még nem kerestem.
Igazán én a tempomatnak akkor látom értelmet, ha pályázik az ember.
Nekem az év 90%-át a munkábajárás teszi ki, ami oda-vissza 15-15 km.
Az feleségem 147-esében van. Neki bejön, mert ugye az 1.6 TS szeret enni, tempomattal pedig kevesebbet fogyaszt.
Nálam a dejzelnél annyira nem téma.
Zoli198009-03-2013 22:06:14 // 32450
Igazából a fogyaszás annyira nem nagy különbség, inkább a megbízhatósági, és szervíz dolgok érdekelnek. A teljesítményadóbeli különbség sem elhanyagolható, egy 2007-esnél pl 55000 az éves különbség a kalkulátor szerint. Tudom, akinek nincs rá, az ne vegye meg. Lenne rá, ha megéri...
Dömpi (il dottore)09-03-2013 22:02:55 // 32449
Attól függ mire használod. Rövid országúti etapok, esetleg túlnyomórészt város, vagy inkább hosszú pályázásos etapok.

Amúgy nekem chippelt 8V van kb. 138 LE-vel. Nem mondom, hogy kevés, de korántsem tapadok az ülésbe.
Ha majd egyszer cserélek, biztosan 2.4-est veszek.
Viszont a jelenlegi 159-esek 2.4-eseinek sok gondjuk van a DPF-el. Azokban legjobb kioperálni és kiíratni a comp-ból.
Én személy szerint szeretek váltani, szóval az automata nekem nem játszana, de ha jó áron, és minden szempontból megfelelő, de automata akadna a horgomra, csak azért mert automata, nem hagynám ott.
Amúgy, ahogy hallom a 8V stabilabb, kevesebb potenciális problémával, de nem egy gyorsulási világbajnok. A 16V biztosan jó választás.
Ha új lenne a 2.4-es nem lenne gond, de a használt kapcsán, egy ilyen nagyteljesítményű diesel esetében mindig az jut eszembe: vajon mit kaphatott ez az előző tulaj(ok)nál?
Pityukoma09-03-2013 21:58:02 // 32448
Szia :-) Amikor én kerestem, ugyanez a dilemmám volt. 1.9 16v-t vettem. Ráadásul a 136Le-t. Azóta megadatott a chip neki. Ha most vennék akkor biztos a 2.4-re esne a választásom. Vezettem Tibcsi166 Cartárs vasát (2.4+Chip) és lenyűgözött a dinamikája.
Pedig az előző fél OFF-os JTD-m csak 110le volt. Ahhoz képest a mostani egy rakéta- de komolyan. Viszont most már nem cserélném el másikra, úgy a szívemhez nőtt. Én úgy vettem észre itt a fórumon olvasottak alapján hogy a 2.4-el több a gond. -senkit nem akarok megbántani- viszont többet nyújt. Fogyasztás? az enyém is bekapja a 8-at városban simán.
mizooo09-03-2013 21:55:15 // 32447
Kíváncsi lennék neked be van e vezetékezve a tempomat :) én nem találom egyenlőre a kábelt :(.....
Zoli198009-03-2013 21:42:32 // 32446
Üdv cartársak.

Egy ideje foglalkoztat a kérdés, hogy ha autócserén esnék át, mit javasoltok. Mindenképpen SW, börös, esetleg autómata 159-essel szemezgetek. De melyik dízel motor? 1.9 150 ló, vagy 2.4 200 ló? Esetleg 150 ló+chip? Saját tapasztalatok? A 2.4 csábítóan hangzik, próbáltam is. Igaz a jó magyar telesítménydó a duplája a kissebb motorénál :-)

Vélemények?
Dömpi (il dottore)09-03-2013 21:14:52 // 32445
Egyenlőre filózom azon, hogy extrázgassam-e a kocsit - itt most komolyabb beavatkozásokra gondolok, pl. dupla digit klíma, dupla kipuff, főr ülések, tempomat stb. - vagy az árát inkább inkább tegyem félre a Giuliára, és abban már odafigyelek, hogy minden legyen benne, ami ebből kimaradt.
Hajlok az utóbbira. 5-6 évig jó ez úgy, ahogy van, szeretm úgy ahogy van.
Piritu - 1.000.00009-03-2013 20:55:23 // 32444
Amikor a Spider kormányát bőröztettem kicsit körülnéztem a kárpitosnál. Hááááát, voltak csuda dolgok. Olyan bőranyagokat mutatott, hogy csak pislogtam, mint hal a szatyorban.
Ott és akkor dőlt el, hogy a Spider üléseit hozzá viszem, ha a bőr megadja magát.
Dömpi (il dottore)09-03-2013 20:51:56 // 32443
A bőr-témában egyenlőre csak információt gyűjtök.
Pénzügyileg amúgy sem tudnék most a vasra sokat költeni, mert eléggé sovány lett a kassza.
(kurva függöny)
Dömpi (il dottore)09-03-2013 20:48:28 // 32442
Ha elküldi, felrakom ide is.
Majd véleményezitek!
GTPeti09-03-2013 20:47:59 // 32441
Ahogy W. Mattau mondta büszkén a Szomszéd nőjében. "Valódi műbőr." :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.