Forum >> 159

Dömpi (il dottore)19-03-2013 23:21:41 // 32866
Ma TomTec leszervizeltette a kocsiját az én szerelőmnél.
Volt egy kis esti mikro 159-tali a műhelyben.


Ja, és működik a navim!!!
Köszönet TomTec CarTársnak, kipróbáltuk az általa kiírt navi-CD-t a kocsimban, és működött.
Ez is azt bizonyítja, hogy én nem tudok rendesen CD-t írni :)
GTPeti19-03-2013 23:15:58 // 32865
A második kategóriába tapasztalataim szerint Mo-n kevesen tartoznak. Mindig puffogok, hogy minek teletrafizni mindet. Aztán mikor odahaza autózom megtapasztalom... Kb. letolnak az útról, ha betartom a sebességhatárokat. (Mert nincs kedvem megsegíteni a szerveket.)
Dömpi (il dottore)19-03-2013 23:09:22 // 32864
És akkor a mutyuki előttem? Ha én tatás, akkor ő mi? Dédnagyapás? :)

Szerintem van
- a tatás: 90-nél 70 km/h és csigán gyorsul fel (inkább való neki a tolószék)
- a nyárspolgári vagy úrias: mindenhol betart mindent (tipikus hétvégi vezető)
- a sportosan dinamikus: a kocsi lehetőségeihez képest dinamikusan gyorsul/lassít és mindenhol a sebességhatár felett autózik kicsivel
- (inkább nem jellemzem): F1-nek nézi a kocsiutat
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:57:04 // 32863
Bakker, ilyen régi dolgokat hogyan tudsz fejben tartani, megtalálni? :-O
(Ha jól látom, az én fékem kisebb, mint a "nagyfék")
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:54:01 // 32862
Nem tatás vezetés?
Mint ahogy egy német kollégámat jellemezték a többiek: digitális a technikája. Padlógáz, vagy padlófék. Félúton egyik pedál sincs. Az az OFF, ami a többieknél 6,5-7 literrel beérte hozzánk jövet, nála messze 10 felett fogyasztott. :-P
droberto19-03-2013 22:53:08 // 32861
Piritu, kattints az üzenetem előzményére. Ott Csabiii159 jól összefoglalta a fékkérdést. :)
Dömpi (il dottore)19-03-2013 22:49:21 // 32860
Szrintem itt a többség dinamikusan vezet (értsd. gyorsítás/lassítás)...persze a LE és a Nm szabta határok között.
Mondjuk Erhard kipreparált 2.4-esét ne hasonlítsuk az én chippelt 8V-mhez. Hiába akarnék olyan dinamikusan menni, mint Erhard, ha egyszer nem lépes rá az Arkangyal.
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:49:03 // 32859
Ami nem a "nagyfék"-nek felel meg?
(Nem igazán vagyok képben, inkább a félautó szerkezetével vagyok tisztában.)
droberto19-03-2013 22:43:15 // 32858
Nedves volt az út. 50-60 lehetett max.
Egyszerűen nem volt vízen tapadása a Sottozeronak. Ezt egyébként a tesztek is visszaigazolták.
Liquid19-03-2013 22:42:50 // 32857
a tatásság nem feltétlenül a sebességet jelenti, hanem azt milyen gyorsan éred el, vagy milyen gyorsan lassítasz le, mennyivel mész a kanyarban stb. :)
Dömpi (il dottore)19-03-2013 22:36:55 // 32856
A magam részéről gumi ügyben elégé szétnéztem februárban, mert attól tartottam, hogy az idei nyári szezont új abroncsokkal kell kezdenem. Egyenlőre úgy néz ki, hogy nem.
Most ugyan Michelin PS2-m van, de használtan vettem tavaly, kényszerűségből.

Mivel 19"-es felnijeim vannak, a prémium kategóriás gumiszett majd fél milla lenne!

Ámbár Erhard nemes egyszerűséggel a tatás vezetők közé degradált, én mégsem tartom magam annak: városban néha 60-80km/h; közúton 110-120km/h, autóúton 130-140 km/h, pályán 150 km/h, nagyritkán 180-ig eleresztve. Hát ha az tatás vezetés, hogy nótórius módon mindig a megengedettnél 20-40 km/h-val többel megyek akkor nem tudom mi a nem tatás. Erhard, kérlek magyarázd el, hogy az olyan profik, mint te, hogyan vezetnek nem tatásan! Előre is köszönöm!

Szóval gumi ügyben én 19"-os méretben az ár tekintetében 50-55k Ft-ot tartok reálisnak abroncsonként. Ezért a pénzért Kumho-t vagy Hangkook-ot simán kapni még szereléssel együtt is.
Ebből kifolyólag kisebb méretekben (18", 17"), akár 40k körül is megáll a dolog.
Aki viszont 20k Ft körül akar új gumit venni egy 159-re, az szerintem inkább adja el az alfát és vegyen Suzuki Swift-et. Bocsi az őszinteségért, de a 159 nem az a kategória.
Amúgy én személy szerint a felúszástól tartok a legjobban...amilyen esőzések vannak mostanság...

Egyébként aláírom, hogy a 19"-es elég hülye méret (235/40). A gumisom mikor utánanézett az áraknak, azt mondta, hogy van egy ügyfele egy 26 millás Range Rover-el, és arra olcsóbb a gumi, mint a 159 19"-os gyári mérete.
Épp ezért - hallgatva a CarTársak tanácsára (köszi Szosza) - én is váltóméretet kerestem, ezért fogok 245/35-öt venni, ha majd oda kerül a sor.

Amúgy az ADAC teszteken a Hangkook elég jól szerepel az utóbbi években, de a kínai gumik koránt sem, főleg nem vizes úton. Hiába esik Kínában sok eső, mégsem tudnak jó esőgumit csinálni.
droberto19-03-2013 22:34:04 // 32855
Neked már a módosított fixnyerges, négydugattyús féked van.
Liquid19-03-2013 22:33:53 // 32854
200-zal elhiszem hogy elúszott :)
droberto19-03-2013 22:32:11 // 32853
Akarom mondani március végéig. :)
Egyébként tényleg repül az idő. :)
droberto19-03-2013 22:31:01 // 32852
De, ezt mondom! Káros szenvedély. :( És még ráadásul városban is volt.
Fentről jöttem, (menetirány szerint) jobbra kis ívben mentem.

Ennél a pontnál tudatosult bennem, hogy mennie kell a Pirellinek.
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:29:59 // 32851
Én meg már elő akartam venni a fél autót. Akkor is előveszem a héten, csak ne essen! (Ki kellene próbálni az új első fékeket.)
Liquid19-03-2013 22:28:15 // 32850
ápr. közepéig úgyse tudok, mert a sógorok nemszeretik, de durván hideg ez a tavasz
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:27:33 // 32849
Egy lassulásról még a Spider fékjei sem melegednek el, nemhogy a 159-é.
Próbáltam már párszor, 2k felettről is. Igaz, olyan már volt, hogy folyamatos gyorsítás/fékezésnél érezhetően melegedett, de elég volt 5 percig a forgalommal menni és helyreállt a rend. (A 156-al egy 10 km-es szerpentinen lefelé jártam ugyanígy, a lassabb tempó és az intenzívebb motorfékhasználat ott is helyrehozta a rendszert.)
GTPeti19-03-2013 22:27:12 // 32848
Meg fogsz lepődni: már március van egy ideje. :)
droberto19-03-2013 22:25:51 // 32847
Ahogy nézem márciusig nem kell kereket cserélnünk:

:(
Jó éjt!
Liquid19-03-2013 22:25:45 // 32846
nem választottál kicsit magas sebességet ? :)
Liquid19-03-2013 22:24:35 // 32845
az ABS-t én is csak havon/jégen éreztem eddig
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:22:24 // 32844
én sem veszek kenyait maradok a misinél az Alfánál nekem az vált be eddig
droberto19-03-2013 22:19:39 // 32843
Jut eszembe, a legjobb példám: Pirelli Sottozero-val egy 90°-os vizes kanyarban simán elment a hátulja. Nem is kellet hozzá terhelésváltás, kanyarodtam és csak elment. (Jók a lengéscsillapítóim, mielőtt ebbe kötnétek bele.)
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:18:57 // 32842
Ha azzal teszi, az ő dolga. (Bár kíváncsi lennék, hányszor futott 130 feletti átlagot 4-500 km-en.)
Én a saját életemet próbálom védeni.
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:18:40 // 32841
vezetési hiba? ne szívass :) hogyan állsz meg 220-ról ha kivágnak eléd vagy befékeznek előtted és nincs menekülési út? na ott 2x rápumpálsz a gyári fékre és kuka meg elmelegedett
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:13:01 // 32840
Lassulásról, fékútról.
(Ha elmelegíted a fékeid az nem használat, hanem ugyan olyan vezetési vezetési hiba, mintha szétforgatnád a motort.)
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:12:03 // 32839
egyéb iránt Alfa159 kínai gumival mászkál suhamér érával eddig érdekes módon nem szállt el...érdekes nem? a tévedés jogát fenttartom
droberto19-03-2013 22:11:45 // 32838
Nem kapcsol be? Akkor mi tényleg máshogyan vezetünk. Nekem városban is simán bekapcsol (mióta prémium gumim van ritkábban).
"Mentél már annyit gyorsan közben sok fékkel úgy hogy elmelegedett a féked és hiába nyomtad nem bírtál megállni hiába az 5 csillagos gumid?" - Nem, mert notórius fékmániákus vagyok! A bringán is most cserélem a 160-as tárcsákat 223 mm-esekre. :)
"ki beszélt kínai gumikról?" - Már vagy 3 napja erről beszélünk. ;)
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:10:40 // 32837
azt értem de a Cartárs az én írásomra reagált abban nem szerepel kenyai gumi
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:09:11 // 32836
"ki beszélt kínai gumikról?" - innen indultunk a gumik témával klatty
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:07:45 // 32835
az az ittas vezetésből ...ezt mondják :)
Liquid19-03-2013 22:06:59 // 32834
nem tudom elképzelni hogy elmenjen a hátulja bekapcsolt okosságokkal
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:06:37 // 32833
most az egyszeri gyorsulásról beszélünk vagy a használatról? nem mind1 :)
droberto19-03-2013 22:03:34 // 32832
A legtöbb kikerülésből származó baleset ezért következik be.
droberto19-03-2013 22:02:20 // 32831
Uraim! Nem az alfáról beszélek! A 159-nek üdítően jó futóműve van!
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:02:09 // 32830
mikor állatkodom a féket pumpálni szoktam vagy ha tövig nyomom akkor sem kapcsol az ABS száraz úton, vizes úton teljesen mind1 leforgatja akármelyik gumit a 230 ló, havon felmentem bármelyikkel, jégen még a misivel sem tudtam....
Mentél már annyit gyorsan közben sok fékkel úgy hogy elmelegedett a féked és hiába nyomtad nem bírtál megállni hiába az 5 csillagos gumid? na az a gáz...
ki beszélt kínai gumikról? A Kumho neves versenygumi amcsiban, a Hankook sem rossz maradjunk ennyiben :P
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:01:59 // 32829
Az Itt közölt adatok szerint kisebb a különbség a fék miatt. 100-0 TT-vel széria 37 méter. Tuningfék, sportfutómű, nagyobb kerék: 31 méter. Ez nincs 20% különbség sem...
(A 159-nél: 37,6 m)
Dömpi (il dottore)19-03-2013 21:56:48 // 32828
A vezérlést tavaly cseréltem, még nem mentem vele 20 000-ret !!!
droberto19-03-2013 21:55:10 // 32827
Erhard neked nem volt olyan, hogy gumit cseréltél és érezhetően máskor kapcsolt az ABS? (Amikor megvettem a Pirelli P6000-eket azok katasztrófálisak voltak fényes aszflaton. A Continál fedig előbb a kaszni hajlott meg és csak utána jött az ABS.)
Vagy olyan, hogy kigyorsításkor előbb pörgette a kerekeket pl. vízes úton?
Vagy esetleg olyan, hogy havon felmentél az emelkedőn a másikkal meg nem?
Én ezt már a TOP3-as vs. középkategóriás gumiknál is igen éreztem, mit szólnánk egy Távol keleti homokozó szegélynek se való gumiabroncsnak csúfolt akármihez?
Persze lehet csak velem van a baj....
Megnézheti pl. mindenki, hogy pl. a Chengshan CSR66, milyen teljesítményt nyújt pl. vízen.
Szóval SZVSZ (és más szerint is), mindenki óvakodjon a kínai gumiktól.
Piritu - 1.000.00019-03-2013 21:49:05 // 32826
Hogy a nyavaja rúgja meg (vagy a menetstabilizátor), de még kézifékkel sem sikerült a dolog :-)
Ritka semleges a 159 futóműve a többi Alfámhoz képest.
GTPeti19-03-2013 21:48:02 // 32825
"Brighstone" Ez biztos valami kínai márka lehet. :))))
Liquid19-03-2013 21:46:13 // 32824
a 159 alapvetően stabil mint állat
Piritu - 1.000.00019-03-2013 21:45:57 // 32823
Nem kell határon autózni, hogy érezze az ember a különbséget. Elég arra gondolni, amikor a régi gumi helyett felrakat az ember egy újat. Ilyenkor ugyan az a gumi, mégis van érezhető különbség. Miért ne lenne két különböző minta/anyag/vázszerkezet esetén?
Még az egyenesfutása is más a kocsinak.
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 21:45:38 // 32822
mikor ment el a hátulja? mesélj... :D nekem esőben fehér aszfalton....Pirellivel is, Michleinel is, meg Brighstone-nal is ...mutass nekem csodát :)
GTPeti19-03-2013 21:41:43 // 32821
A tiednek nem nagyon megy el a hátulja, ezért tettek bele egy kosárra való lengőkart. :)
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 21:41:34 // 32820
bizony aki nagy tempóban megy annál a fontos a gumi de fontosabb a fék :) tapasztalat....
droberto19-03-2013 21:39:34 // 32819
Meg a kikerülési manővernél amikor nem megy el a hátulja...
Piritu - 1.000.00019-03-2013 21:37:32 // 32818
Azért ez nem egészen így van. Itt is írja az ADAC, hogy 40% fékúteltérés is múlhat a gumin. Ami egy adott futómű/fékrendszer esetében a legegyszerűbb "tuning". Főleg, hogy gumit sűrűbben cserél az ember, mint féket/felfüggesztést.
Egy német autósújságban olvastam anno:
- Mikor próbál egy átlagautós életében először vészfékezni?
- A csattanás előtt pár másodperccel.
(Ilyenkor jön jól az a némi plusz.)
Liquid19-03-2013 21:23:14 // 32817
rokon lelkek vagyunk :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.