Akkor lehet, hogy csak a csövet tisztították meg, a mágnes közepében mozgó vasat nem.
2000 alatt van turbónyomás? Mi van, ha a vákuumcsövekkel van gond vagy leragadt a geometria?
Forum >> 159
Piritu - 1.000.00025-03-2013 20:00:15 // 33190
Vermacy25-03-2013 19:59:35 // 33189
Pedig vitt. A 45 lehet, de 4-6-ig sebességfokozatokban működik. Lehet, a fedcomp nem olvasta a gépkönyvet a 180-ról :o)
GPs-hez még nem mértem és 225/50 R17 asszem gyári méret, így még nagy eltérés sem lehet. -> 1,9JtdM; 150LE, Distinctive
GPs-hez még nem mértem és 225/50 R17 asszem gyári méret, így még nagy eltérés sem lehet. -> 1,9JtdM; 150LE, Distinctive
Piritu - 1.000.00025-03-2013 19:57:12 // 33188
"a tempomat vitt 190-el " - ez sajna nem megy, mert mint ahogy a könyve is írja:
"FIGYELMEZTETÉS A Cruise Control csak kb. 45 és 180 km/h közötti járműsebesség
esetén, negyedik, ötödik vagy hatodik sebességfokozatban kapcsolható be."
(Nálam pl. GPS 183 a max.)
"FIGYELMEZTETÉS A Cruise Control csak kb. 45 és 180 km/h közötti járműsebesség
esetén, negyedik, ötödik vagy hatodik sebességfokozatban kapcsolható be."
(Nálam pl. GPS 183 a max.)
Vermacy25-03-2013 19:55:53 // 33187
Jópáran feltették már, Grat nekik, hogy nem buszoznak!
Vermacy25-03-2013 19:55:03 // 33186
Erhard 242 (Pure Energy)25-03-2013 19:54:13 // 33185
én már megtettem :) ki is mondta, hogy szerdán felteszi a nyári gumit? sok sikert a szambázáshoz utána
Vermacy25-03-2013 19:53:33 // 33184
Én megvárom a hóval a reggelt. Hátha lezárják az utat, mint múltkor és itthon kell maradnom >:-) Holnaptól kezdődik egy háromnapos Workshop... böeee
Grat a fényezéshez, maradjon szép mindörökre :o)
Grat a fényezéshez, maradjon szép mindörökre :o)
Pityukoma25-03-2013 19:52:41 // 33183
Lehet hogy félig nyitott állapotban megragadt az EGR-ed. Csabiii159 cartárs a nagy tudora ennek hogy hogyan tudod ellenőrizni. Visszanéztem, de nem találom, pedig valahol már leírta. Ha megtalálom közben, majd belinkelem.
Vermacy25-03-2013 19:51:20 // 33182
1750-ig csak vánszorog, szinte már lefullad. 1-esben csak erősen csúsztatott kuplunggal tudok megindulni ill. enyhe emelkedőn 6-osban nem tudja tempomatolni a 90-et... 2000-nél rúg egyet és megindul.
Lehet, ezek nem turbó kapcsolási pontok, de kézikönyv (és tapasztalatom) alapján 2000-től nyomatékmaximum van. Eddig is éreztem, de nem rúgott ekkorát, mivel egyenletesen gyorsult.
Lehet, ezek nem turbó kapcsolási pontok, de kézikönyv (és tapasztalatom) alapján 2000-től nyomatékmaximum van. Eddig is éreztem, de nem rúgott ekkorát, mivel egyenletesen gyorsult.
Vermacy25-03-2013 19:48:47 // 33181
Off : Meggyógyul, a fényszórókat és indexeket megrendeltem, elvileg hétvégén már be is tudom szerelni. Sárvédők nem sérültek. Motorháztetőből próbálok sérülésmentes bontósat szerezni, amit középkék karbonfóliával tervezem bevonni :o)
Lökhárítót meg lehet, kivágom és "tunyingráccsal" feldobom...
Lökhárítót meg lehet, kivágom és "tunyingráccsal" feldobom...
Pityukoma25-03-2013 19:47:52 // 33180
Ne is mond. Én is azon gondolkodom hogy ki kéne már mennem havat lapátolni.
Más: végre pont került a bal oldalam fényezésére. Megint 159-es felirat van hátul. Megfordították a 6-ost, felragasztották a bal küszöbre a kavics fóliát. Másodszorra szépen sikerült.
Más: végre pont került a bal oldalam fényezésére. Megint 159-es felirat van hátul. Megfordították a 6-ost, felragasztották a bal küszöbre a kavics fóliát. Másodszorra szépen sikerült.
Piritu - 1.000.00025-03-2013 19:47:49 // 33179
Mit értesz a turbó alatton?
Nem jön meg a nyomás vagy csak későn?
Nem jön meg a nyomás vagy csak későn?
Vermacy25-03-2013 19:46:59 // 33178
Percekig bírtam csak 2000 felett menni, mert nagy a forgalom a 81-esen, meg a munkahely sincs nagyon messze. Pár hete pedig ugyanezzel a hibával voltam Németországban, ahol a tempomat vitt 190-el ahol lehetett, tehát a kikormolás biztosan meg kellett, hogy legyen...
Vermacy25-03-2013 19:45:31 // 33177
Elmondások szerint kitakarították, azóta nem húz turbó alatt...
Piritu - 1.000.00025-03-2013 19:42:07 // 33176
Az EGR-nek és a DPF-nek sajna semmi köze a nagyszervizhez :-(
Előbbit ki kellene takarítani, mert magától nem javul meg, sőt rosszabb lesz.
Előbbit ki kellene takarítani, mert magától nem javul meg, sőt rosszabb lesz.
Pityukoma25-03-2013 19:41:53 // 33175
Azért ott már ki kellene kormolnia magát. Mennyi ideig mentél nagy fordulattal? Én a múltkor mentem tatabányáig és vissza szintén forszírozott üzemben. Mire vissza értem szinte megtáltosodott. Nagyon meglepődtem mennyit számít neki.
Off: sajnálom a kabriód. Remélem a szezonra meggyógyul:-) On.
Off: sajnálom a kabriód. Remélem a szezonra meggyógyul:-) On.
Vermacy25-03-2013 19:41:03 // 33174
GTPeti25-03-2013 19:37:37 // 33173
Ez tényleg hihetetlen... Nálunk is szemerkél a hó. :(
Vermacy25-03-2013 19:37:03 // 33172
Vermacy25-03-2013 19:30:38 // 33171
Reggel mentem 150-et ill. padlóztam rendesen. Kollégámnak is kölcsönadtam egy hazaútra, addig Én a Scenicjét vittem. Mosolyogva szállt ki (naná, majd nem), és szomorúan mondta, hogy nem szán 1,2 millánál többet autóra. Mondtam neki, ne bánkódj, még meggondolhatod magad ;-)
A rángatás egyre ritkább, de a nyomatékvesztés igencsak aggasztó!
Off : Ma megzúztam a Cabrióm orrát... Stupid Me!
A rángatás egyre ritkább, de a nyomatékvesztés igencsak aggasztó!
Off : Ma megzúztam a Cabrióm orrát... Stupid Me!
Pityukoma25-03-2013 19:26:42 // 33170
Ne csüggedj :-) Próbáld megkergetni egy kicsit hátha elmúlik a mensese:-)
Bár ilyen körülmények közt eléggé nehézkes. Felénk du3 óra óta szakad a hó...
Bár ilyen körülmények közt eléggé nehézkes. Felénk du3 óra óta szakad a hó...
Vermacy25-03-2013 19:22:35 // 33169
Nálam érintkezési hiba, szálszakadás volt a bal hátsó érzékelőnél (tolatóradar). Először csak vizes, nedves, jeges, havas időben és kocsimosás után, aztán elvittem "szakszervizbe" és ott adtak egy szürke (nekem Rosso van :-)) cseredarabot, hogy majd cseréljem ki magamnak, mert elszakadt a szál.
Most, hogy olvasom ki mit ír DPF-ről kezdek gyanakodni. Mióta elhoztam szervizből olykor-olykor berángat 5-ötidkben, 6-odikban, ha gyorsítok. Először az F.O.S üzemanyagra gondoltam, de DieselTech-nél is megcsinálja. E mellet még turbó alatt nem húz ill. ma újra kiírta a "Have Engine Checked" feliratot. Múltkor (1 hete hétfőn) kiírattam a hibakódot, mai EGR szelep volt!
100.000km van a jószágban, nehogymá' nagy-szerviz után elszálljon az EGR és eltömődjön a DPF! Bosszantó, hogy mennyit ott hagytam és mégsem 100%-os a verda... :( pedig alapból vidám ember vagyok!
Most, hogy olvasom ki mit ír DPF-ről kezdek gyanakodni. Mióta elhoztam szervizből olykor-olykor berángat 5-ötidkben, 6-odikban, ha gyorsítok. Először az F.O.S üzemanyagra gondoltam, de DieselTech-nél is megcsinálja. E mellet még turbó alatt nem húz ill. ma újra kiírta a "Have Engine Checked" feliratot. Múltkor (1 hete hétfőn) kiírattam a hibakódot, mai EGR szelep volt!
100.000km van a jószágban, nehogymá' nagy-szerviz után elszálljon az EGR és eltömődjön a DPF! Bosszantó, hogy mennyit ott hagytam és mégsem 100%-os a verda... :( pedig alapból vidám ember vagyok!
Pityukoma25-03-2013 19:16:54 // 33168
Coolby25-03-2013 14:57:05 // 33167
Ha van MES/FES lehetőséged, akkor olvasd ki az autó adatait regen kapcsán. Utolsó 5 regen között megtett átlagos út, regen hőfoka, ideje vagy valami hasonló adatok vannak. Ebből már jól lehet majd látni, hogy túl gyakori-e a regen vagy nem.
.......................25-03-2013 14:12:45 // 33166
többletfogyasztást..
mivel állandóan regenerálni akar,és + gázolajat fecskendez ,
hogy elérje a DPF a szükséges 650fokot,
hosszútávon nem egészséges a motornak
mivel állandóan regenerálni akar,és + gázolajat fecskendez ,
hogy elérje a DPF a szükséges 650fokot,
hosszútávon nem egészséges a motornak
Coolby25-03-2013 13:44:30 // 33165
Hát, ha nem tudsz túl sokat a DPF-edről, akkor valószínű nálad nincs baj vele, mert ha eltömődik és nem tud már regenerálni, akkor autón is észrevennéd, rángatna, nem menne úgy és hasonlók, akiknek volt ilyen gondjuk azok jobban le tudják majd írni...
Ezüst Villám25-03-2013 13:07:37 // 33164
Okoz valami más bajt is a DPF, ha eltömődik, a megnövekedett fogyasztáson kívül?
Coolby25-03-2013 12:42:09 // 33163
Oks, meglátjuk, mi lesz vele a helyzet. Attól tartok én csak nézegetni tudom majd, mert nem értek az elektronikához... Lehet méregetni kellene, hogy valami szálszakadás van-e vagy mi lehet a gond. Egyelőre hagyom, aztán majd találok valakit, aki ránéz, ha nem javul meg...
Corn25-03-2013 12:18:07 // 33162
Úgy látszik ez járványos... Nekem decemberben dobta fel a Park assistant not available üzenetet. Vártam, hogy elmúlik, de nem javult meg.
Mivel azóta garázsban áll az autó én meg 6000km-re vagyok, még nem javíttattam meg.
Majd szólj kérlek, Nálad mi a gond, hátha valami nagyon egyszerű.
Mivel azóta garázsban áll az autó én meg 6000km-re vagyok, még nem javíttattam meg.
Majd szólj kérlek, Nálad mi a gond, hátha valami nagyon egyszerű.
.......................25-03-2013 10:14:08 // 33161
azért én az injektorokat is megnézném,
a DPF nek normáis esetben müködnie kellene,
ha jobban kormol a gép(mert az injektorok már nem a legjobbak)
akkor jobban is tömödik a DPF,
és annyit nem tud kégetni városban ,hogy ürüljön ..
a DPF nek normáis esetben müködnie kellene,
ha jobban kormol a gép(mert az injektorok már nem a legjobbak)
akkor jobban is tömödik a DPF,
és annyit nem tud kégetni városban ,hogy ürüljön ..
Liquid25-03-2013 09:01:42 // 33160
ezek szerint semmi észlelhető nincs? ez jó :)
Bár még van asszem 1 évem a műszaikiig...
Bár még van asszem 1 évem a műszaikiig...
Erhard 242 (Pure Energy)25-03-2013 08:53:41 // 33159
összesen
Liquid25-03-2013 08:51:38 // 33158
pluszban vagy összesen?
Erhard 242 (Pure Energy)25-03-2013 08:50:45 // 33157
19e ft volt a műszaki
Coolby25-03-2013 08:19:28 // 33156
Több cartárs kiíratta DPF-et és van műszakijuk, úgy olvastam, hogy simán átmennek, de azért majd visszajeleznek, hogy esetleg a simán az mennyit is jelent ;)
Nekem még megvan DPF, amíg szépen dolgozik és nem okoz bosszúságot, addig marad.
Nekem még megvan DPF, amíg szépen dolgozik és nem okoz bosszúságot, addig marad.
Coolby25-03-2013 08:17:40 // 33155
Ahh, reggel egy park assistant not available felirattal köszöntött a verda... este még úgy tettem be, hogy jó volt. Adok neki két napot, hogy megtalálja, ha nem, akkor... akkor meg kellene találnom, miért nincs meg. Ötletek?
Ezüst Villám25-03-2013 01:09:37 // 33154
AHA akkor most már kezdem összerakni a dolgot. Legutóbb olajcserénél mondta a szerelő, hogy 95%-on van a részecskeszűrő, ugyhogy gyorsan menjek ki a pályára, és nyomjak bele 100 km-t, min 120 Km/h-val, hogy kitisztúljon. Gonolom jól rakom össze, ha úgy vélem DPF = részecskeszűrő. Mivel mostmár hosszú honapok óta csak városban használtam az autót, a részecskeszűrő egyre rosszabb állapotban lehet.
Ezek szerint érdemes ettől megszabadulni? Mennyire szeretik ezt a cselekményt a zöldkártya kiadásánál?
Ezek szerint érdemes ettől megszabadulni? Mennyire szeretik ezt a cselekményt a zöldkártya kiadásánál?
Tibcsi16625-03-2013 00:50:38 // 33153
Ez így igaz!!! :) Én azért figyelem a fogyasztást, mert abból lehet tudni, ha pl. valami probléma van a motorral. Azt sosem figyelem mennyiért tankolok. Egy a lényeg, hogy tele legyen :)
Liquid25-03-2013 00:49:07 // 33152
az sztem nem is rossz, majd megfigyelem legközelebb hogy milyen sebességhez milyen pillanatnyi fogyasztás tartozik
Liquid25-03-2013 00:47:17 // 33151
Az enyém 150-160 között 9,5 körül fogyaszt a computer szerint, a 4-5L max motorfékkel lehet egy 166-tól
Tibcsi16625-03-2013 00:42:23 // 33150
DPF=Dízel koromszűrő és minden JTDm-es 159 ben van. Egy jó kis fojtás a kipufogó rendszerben. A fogyasztást növeli!
Tibcsi16625-03-2013 00:33:35 // 33149
Ez kb. stimmel 20 km/h –ként kb. 1 liter pluszba. Tehát mint írtam 130-nál 7l, 150-nél 8l, 170-nél 9l, 190-nél 10l. Ez kb. így van a 166al is, csak ott 10km gyorsabban ment. Azaz 140-160-180-200 7-8-9-10l
Tibcsi16625-03-2013 00:21:43 // 33148
Erről már írtam itt. Tudok pontos adatokat. Nekem a 166-ban is volt optimalizált chip tunning. Íme egy comp. mért fogyasztásom a 166ban.
Persze ezt NEM szabad elhinni! Ha utánaszámolom a comp. hibáját és a gumimértből adódó hibát akkor ez 5-5,2 l. Pályán pedig 6-6,5 tempomat 130-al.
A több éves tapasztalat azt mutatja, hogy a 159SW 2.4JTDm kb. 5-6dl-el többet eszik mint a 166 2.4JTD.
De kb. ennyivel nehezebb is! Ráadásul a 166-nak szerintem jobb a légellenállása is mint a 159SW ami sokat számít autópályán. És ami fontos még, hogy a 166-on 205ös gumim volt. Most pedig 225-235 gumik vannak. Ezeket figyelembe véve teljesen elégedett vagyok a 159 fogyasztással. :)
Persze ezt NEM szabad elhinni! Ha utánaszámolom a comp. hibáját és a gumimértből adódó hibát akkor ez 5-5,2 l. Pályán pedig 6-6,5 tempomat 130-al.
A több éves tapasztalat azt mutatja, hogy a 159SW 2.4JTDm kb. 5-6dl-el többet eszik mint a 166 2.4JTD.
De kb. ennyivel nehezebb is! Ráadásul a 166-nak szerintem jobb a légellenállása is mint a 159SW ami sokat számít autópályán. És ami fontos még, hogy a 166-on 205ös gumim volt. Most pedig 225-235 gumik vannak. Ezeket figyelembe véve teljesen elégedett vagyok a 159 fogyasztással. :)
GTPeti25-03-2013 00:19:41 // 33147
Körülbelüli adat volt. Mindenképpen várd meg a cartársakat, akiknek ilyen motoros a gépük és szorgalmasan írják/számolgatják a fogyasztást.
Ezüst Villám25-03-2013 00:06:36 // 33146
Végre egy releváns adat :-) Köszi.
Ezüst Villám25-03-2013 00:03:53 // 33145
Szerintem is jobb kimérni a pontos fogyasztást, hiszen mint az alábbi levelezésből is látszik, a valós adatok azért rendesen eltérnek a gyári adatoktól, így élek a gyanu perrel a comp-ot illetően is, legyen az 159, 156, vagy 166.
Bár, hogy öszinte legyek szinte mindegy a fogyasztás. Nem azért vettünk Alfát,mert spórolni szertnénk, arra a Suzuki a megoldás, én is csak azért hoztam fel a témát, mert megijedtem, hogy valami baja van a gépnek, de ha egészséges és így érzi jól magát, hát egyen, ammenyi jól esik neki. :-)
Bár, hogy öszinte legyek szinte mindegy a fogyasztás. Nem azért vettünk Alfát,mert spórolni szertnénk, arra a Suzuki a megoldás, én is csak azért hoztam fel a témát, mert megijedtem, hogy valami baja van a gépnek, de ha egészséges és így érzi jól magát, hát egyen, ammenyi jól esik neki. :-)
GTPeti24-03-2013 23:56:55 // 33144
A barátom 2.4 Q4-e kb. 10 litert eszik 200-nál. (Ezt mondjuk nem is csodálom.)
Ezüst Villám24-03-2013 23:55:54 // 33143
Köszi az adatokat. Ahogy írtam a sztrádás fogyasztást még pontosítanom kell. Egyébként nem 150 km/h-ra gondoltam :-) Akkoriban igyekeztem kipróbálni az autó adta lehetőségeket.
GTPeti24-03-2013 23:48:21 // 33142
Én ezt értem. A 159-ig volt idő az algoritmusok jobbá tételére. Amit én lentebb írtam az az, hogy a sokéves VALÓS, számított fogyasztást tekintve picit kételkedem a 4-5 literes adatokban konstans 140-nél. (Pláne egy nagyobb motor és nagyobb kasztni esetén. Egyedül a 6-os váltó az ami valóban csökkenést eredményez.)
Ezüst Villám24-03-2013 23:37:19 // 33141
Megnéztem.
Jelenleg 31 km/h-n van az átlagsebesség, és 11,9 l/100 Km a fogyasztási adat.
Ez ok, szerinted?
Jelenleg 31 km/h-n van az átlagsebesség, és 11,9 l/100 Km a fogyasztási adat.
Ez ok, szerinted?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
462
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?