Forum >> 159

mzo03-09-2013 20:28:19 // 40216
Ha még 4 szűrő lett volna de csak 3-om volt :)
mzo03-09-2013 20:26:21 // 40215
95 e ft olajcserére??? Fuhh oké nem szóltam egy szót sem! :)
Olaj Selénia került bele 5w30. Egyébként akár mehetne bele GM olaj is, az Opelekbe ugyanennél a motornál pl azt rakják bele. Van egy 1.3 cdti Corsánk is ugye az is Fia multijet diesel és abba GM olaj kerül minden szervíznél. Hibátlan a kis autó.
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2013 20:16:50 // 40214
a 4db szűrő meg az olaj 68-ért nem olcsó az biztos...a DPF tisztítást programból csinálták szóval az 0ft befektetés max a Te gázolajad fogy...
Vermacy03-09-2013 20:10:50 // 40213
Nekem Alfa Veszprém 95-öt mondott olaj és szűrőcserékre. Fiat/Opel Székesfehérvár-Veszprém 60-65-öt, míg a Norauto 45-ért megcsinálta. Így a 68 részecskeszűrő mágiával nézőpont kérdése, hogy sok-e.

A kérdés még az olaj minősége/márkája! Castrollal olcsóbb, mint Seléniával...

Grat a rozsdamentességhez :o)
mzo03-09-2013 20:03:23 // 40212
Sziasztok Cartársak!

Ha már ennyire téma a fórumban kíváncsiságból én is megnéztem a turbónyomás mérőt meddig megy ki, nekem sem lendül ki 1.6-ig a mutató, talán 1,55 volt a max.
A másik, voltam tegnap szervízben Szamosiéknál volt egy olajcsere szűrőkkel és egy erőltett részecske szűrő tisztítás gépel vezérelve. Hogy erre mi szükség volt nem tudom, mert előtte kb 3-om nappal csinálta az autó és épp 25%-on állt de mindegy legalább láttam hogy milyen ez. A végösszegtől viszont leesett az arcom, 68.000 ft! hááát aranyosak voltak, végig ott voltam az autó mellett, mindent megmutattak amire kíváncsi voltam, de akkor is ez sztem sok. Egy kicsi hibát találtunk viszont az autón és pont Pityukoma tett be képet róla. (a második).
A turbó nyomó cső szívósorhoz való csatlakozásánál kicsit nyomja ki az olajos levegőt, gyengén bepermetezve a váltóházat és a fékolaj tartályt is. Szamosiéknál épp nem vot tömítő gyűrű, ezért fogtam magam és ma elmentem a Fiat Kelet Pesthez ott tudtam venni 2200 ft-ért. Holnap kicserélem, 3 db torx csavar fogja. Az egyik kicsit macerás helyen van de sztem nem lesz nagy kaland a cseréje. Remélem.. :) Majd csinálok képeket. Kíváncsiságból rákérdeztem a Kelet Pestnél az olajcsere árára és közölték, hogy kb 30-35 e ft :O Nekem a köv szervíz a 120 e km-eres lesz vezérlés cserével arra is kértem egy kalkulációt erre 120.000 ft-ot mondtak két év garanciával. Ja és Szamosiéknál a szerelő nagyon megdicsérte az autót, :) Még a futómű segéd keret vagy mi is rozsda mentes, mondta hogy ez ritkaság. :)
Vermacy03-09-2013 19:30:36 // 40211
Majd 250-nél megmondom, hogy volt-e gond vele... Most száztizen körül járok és el kell lapátolnom pár köbméter homokot és sódert, hogy a Puntót tudjam városban használni... Addig gyakom a dízelt!
mizooo03-09-2013 18:42:30 // 40210
Ebbe belenyúltál Dömpi :)
Szabolcs 15903-09-2013 18:41:48 // 40209
üdv mindenkinek infó kellene az izzíttó gyertyáról hogy tudom le venni a vezetéket megjött az új bele 4 db bosch ki is cserélném üdv
Ruszi03-09-2013 17:57:23 // 40208
Költözés miatt,ill lakás vásárlás azt hiszem ez elég indok.
Dömpi (il dottore)03-09-2013 17:00:46 // 40207
Ha ilyen k*rva jó miért adja el???
Ruszi03-09-2013 15:13:34 // 40206
Javítva!
ELADÓ
szöveg...
Ruszi03-09-2013 15:12:15 // 40205
ELADÓ!!!
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_distinctive_magyarorszagi_garantalt_km_-7202392
Shadin03-09-2013 14:44:54 // 40204
Csak dadogás ügyben van (ill. nincs) fejleményem.
David | Centocinquantanove03-09-2013 14:32:52 // 40203
Én is erre tippeltem, de rögtön rám is cáfoltak... A saját tapasztalatom is 1.5 meg egy hangyaf*sznyi...
Végülis ez csak egy "érdekesség" téma, amíg megy a vas rendesen ahogy kell addig számomta tök 8, hogy 1.52-t vagy 1.6-ot mutat... Úgyse szoktam sűrűn nézegetni, csak amíg újdonság volt. Fabiaban nem volt ilyen... sem! :D
Shadin03-09-2013 14:29:18 // 40202
Csak arra akartam utalni, hogy ez is, mint a vízhőfok, nem a valóságot mutatja. A turbó nyomás maximuma a programba bevarrt érték ami a MES-sel szépen ellenőrizhető és általában eltér a mutatós értéktől.
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2013 13:48:22 // 40201
ez is gyári vazz :)
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2013 13:48:01 // 40200
Alfa159 is kiment aztán egyszer csak nem...nem csináltak semmit tán olajcserét..
.....03-09-2013 13:42:03 // 40199
Az érdekes, az enyémen gyári program van és kiment 1,6 -ig.
.....03-09-2013 13:34:08 // 40198
Köszi,ezeket néztem már. Nekem fém cső van.
.....03-09-2013 13:32:11 // 40197
talán valami ilyen lehet, képet tudsz beilleszteni, mit érdemes átnézni?
.....03-09-2013 13:30:09 // 40196
aha, de előtte meg kiment 1,6 -ig...
tnorbert8803-09-2013 13:18:01 // 40195
Az mitől lehet, hogy a vízhőfokmérőm mutatója nem világít? Néha-néha halvány reménysugár van benne de az egyenlő a semmivel. Az üzemanyagszintjelző, a turbó mutatója és a háttérvilágítás az jó. Nem egy katasztófa de egy kicsit zavaró.
Piritu - 1.000.00003-09-2013 13:06:50 // 40194
Nem irigylem a kettőstömegűdet.
Shadin03-09-2013 13:05:40 // 40193
A gyári programban 1,5 és egy kicsi a max :-)
Vermacy03-09-2013 12:45:32 // 40192
Mit mondjak. Ikarusosan vezetek, pedig csak C-m van :o)

Ne pörgetem, ha nem muszály, de utánfutóval megvolt a 150 hétvégén >:-)
Vermacy03-09-2013 12:41:02 // 40191
Így van! Vmi nyitva maradt...
Piritu - 1.000.00003-09-2013 12:41:00 // 40190
Viszont tankolni nem ártana :-D
(Mint ahogy nekem sem.)
David | Centocinquantanove03-09-2013 12:40:58 // 40189
60-nál hatodikba? Az már jócskán spórolós üzemmód! :D

Hazafelé énis csinálok képet vagy videót ha tudok a turbóbar óráról...
Vermacy03-09-2013 12:37:53 // 40188
60-nál berakom 6-ikba és tempomat, ha tudok pár száz méterig tartani a tempót. Ha nem sietek, akkor visszaváltás nélkül gyorsítok innen. Rángatás nuku...
Vermacy03-09-2013 12:35:10 // 40187
Egy Rosso Berlináért talán... DE Tempomat, GPS és multikormány feltéltenül legyen benne. Továbbá a bőr sem hátrány, pedig korábban ellene voltam!

ÉS a legfontosabb a parkradar elől-hátul...
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2013 12:33:02 // 40186
is igen a 2.0 59 is tudja, most próbáltam annak is üti az 1.6-ot :)
Vermacy03-09-2013 12:16:08 // 40185
Hali! Nálam egy gyerek megy egy asszony elfér a verdában. Bár, amikor beültetem a gyerkőcöt magam mögé, akkor előre kell húznom az ülést, mert "hosszúak" a lábai (másfél éves) és nem férne el. A hétvégén költöztem utánfutóval és megfelelőnek bizonyult a mérete!

Minden megszokás kérdese! Az biztos, hogy egy C Vectra kombiban vagy egy kombi Mondeóban több a hely, vagy egy B Zafirába, LAncia Phedraba könnyebb ki-be szállni, DE, amikor ez előbbiek üresen már lesodródtak a kanyarról, akkor a 159 még terheléssel is sínautóként megy (kínai gumikkal is :o)). Sztem a hely viszonlyagos és megszokást érdemel! Továbbá, csak azrt, mert most jó áron el tudod adni a vasat, nem biztos, hogy megéri! Ha szereted és tudsz venni másikat helyette, akkor lehet jól jársz, de a használt verda mindig lutri. A Tiédet pedig már ismered...

Egyébként, ha ránk hallgatsz, akkor azt csinálsz, amit akarsz, a Te döntésed kell, hogy legyen, hiszen a Te ÉLETed, a Te pénzed! A Te Amoréd az Alfa iránt ;-)

ui.: Arról, hogy kevés a hely mindig az jut eszembe, hogy szüleim 3 gyereket neveltek fel egy Skoda 105S-el...
Pityukoma03-09-2013 10:58:49 // 40184
A kuplung cseréhez majdnem atomjaira kell belezni a vasat. Többek közt le és fel kell szerelni a nyomó csövet is ahogy Bilux Cartárs is említette lentebb. Ott nézz körül nem látsz-e kifújást, laza bilincset...stb. A második képen bekarikázott csőnél gondolom valami gumigyűrűvel tömíthetnek (csak tipp, még nem szedtem szét) azt kicserélték vagy visszarakták a régit?

Én is beleestem ebbe a hibába mikor a klímahűtőt cseréltem. A két csőtömítést visszaraktam. Hiba volt, rövid idő után szivárogni kezdett a gáz. Egyszerűen elfelejtettem újat venni, pedig tudom hogy tömítést nem illik visszatenni.
Bilux03-09-2013 08:49:12 // 40183
Vagy túlhuzták és megsérült a cső.
Más tippem nincs ha elötte volt 1,6 utána nincs 1,6 óra szerint.
Bilux03-09-2013 08:48:06 // 40182
Valamelyik csövet nem rögzítették rendesen és kifúj?
Váltó cseréhez nem tudom mit borítanak szét a motoron.
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2013 08:18:01 // 40181
a kettőnek nem sok köze van egymáshoz ....azaz semmi
David | Centocinquantanove03-09-2013 08:02:48 // 40180
Szerintem egyszerűen csak arról van szó amit joe75 is mondott. Nem kalibrált vagy hitelesített mérőórákról van szó, mindig van valamennyi szórása a meglévő nyomásnak a kijelzetthez képest... Hol kisebb, hol nagyobb. Akinek csak 1.4-ig megy fel szerintem annak is megvan az a ~1.6 bar, csak el van állítódva az óra néhány tizeddel.

A másik dolog, hogy amit egyszer szétszedtek, azt csak a legritkább esetben tudják teljesen ugyanúgy összerakni... ezért lehet a cserék után eltérés...
Bilux03-09-2013 08:02:01 // 40179
Ki akarsz babrálni magaddal?
.....03-09-2013 06:53:42 // 40178
Nekem mindaddig felment 1,6-ig a turbó amíg kuplungot és lendkereket nem cseréltettem. Mit ronthattak el? Vagy cseréltek...
aroli02-09-2013 23:24:26 // 40177
Köszi. Nem tudod hogy a 175 lovas lapát nélküli szívósora felcsavarozható a lapátos helyére ?
Dömpi (il dottore)02-09-2013 21:28:43 // 40176
Nekem 1,6 alatt egy icipicivel áll meg. Koppanásig asszem még nem ment...de majd figyelem.
joe7502-09-2013 20:59:00 // 40175
Nekem 1.4 fölé nem megy......de ilyen amióta megvan. De így is mentem, vele GPS szerinti 237-et....... persze nem hinném hogy ezek hitelesített nyomásmérő órák lennének...
Liquid02-09-2013 20:34:54 // 40174
najó legközelebb megnézem de emlékeim szerint kimegy
David | Centocinquantanove02-09-2013 20:27:15 // 40173
Nem mondanám, ha nem úgy lenne... 1.5 fölé kicsivel megy, de kattanóig még nem sikerült pördítenem...
Liquid02-09-2013 20:20:58 // 40172
hogyne menne, csak gázt köll neki nyomni :)
David | Centocinquantanove02-09-2013 19:47:58 // 40171
Nézd át ezt, hátha segít!
Piritu - 1.000.00002-09-2013 19:44:51 // 40170
18.oldal:
"Ha a riasztóberendezés bekapcsolásakor
egy második hangjelzés is hallható,
kapcsoljuk ki a rendszert a Ë gomb
megnyomásával, ellenőrizzük az ajtók,
a csomagtér- és motorháztető megfelelően
becsukott állapotát, azután a Á
gomb megnyomásával kapcsoljuk be ismét
a rendszert.
Ellenkező esetben, a nem megfelelően
becsukott ajtót, a csomagtérajtót és a
motorháztetőt a riasztórendszer kizárja
a felügyelet alól. Ha az ajtók, a motorháztető
és a csomagtérajtó megfelelően
be vannak csukva, és az ellenőrző
jel megismétlődik, az a rendszer működési
hibáját jelzi. Ebben az esetben lépjünk
kapcsolatba egy Alfa Romeo márkaszervizzel."
StrigDaddy02-09-2013 19:41:30 // 40169
Sziasztok!

Az mitől lehet, hogy záráskor máshogy csipog, mint eddig?
Sokat villog és csipogás után pár másodperccel csippan megint.
Tartalékkal is próbáltam, dettó.

Ötlet valakinek?
David | Centocinquantanove02-09-2013 19:14:26 // 40168
Hmmm! Nem az én videóm, de nálam is ugyanilyen... 1.6-ig még sosem ment fel a mutatóm...

Katt
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2013 19:01:05 // 40167
azt még nem néztem majd holnap meglesem :P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.