Forum >> 159
Vermacy06-09-2013 10:38:32 // 40499
Pedig sztem pont ez lenne a lényeg, hogy megbeszéljük, ki mit gondol, mit tapasztalt és nem leh*jjjézni a másikat!
mzo06-09-2013 10:38:18 // 40498
Viszont... Sikerült megvennem a Téligumi szettemet felnivel együtt, köszönet érte Sasi cartársnak! :)
mzo06-09-2013 10:37:01 // 40497
A mi Corsánkban 2008-as évjárat DPF nélküli 1.3 cdti (multijet) biztos hogy 20.000 km / 1 év a szervíz intervallum. Ez 1000%. Más opelnél típusnál, más évjáratnál lehet 30.000 km, de nekünk az van amit írtam :)
Shadin06-09-2013 10:07:57 // 40496
Bocs ha félreérthető voltam :-(
Én nem merek be(le)szólni más témába. Pedig véleményem az van bőven :-)
Én nem merek be(le)szólni más témába. Pedig véleményem az van bőven :-)
Vermacy06-09-2013 10:05:32 // 40495
Ach so! Ott volt szó olajról is :o)
Shadin06-09-2013 10:03:05 // 40494
Balki írására reagáltam egy EOBD2 adapterre, ami MO-n rajtunk kívül (Balki, Alfi156, Shadin159) senki sem ismer, ill. nem szeretne használni.
"újdonság, h Mil lámpa nélkül közlekedek :D Shadin jóvoltából OSBbe dugható kis kütyü offolja az egr hibát. De ez jó DPF re is. Minek viszitek kiíratni a progiból mikor olcsóbban egyszerűbben van más megoldás is? :D"
"újdonság, h Mil lámpa nélkül közlekedek :D Shadin jóvoltából OSBbe dugható kis kütyü offolja az egr hibát. De ez jó DPF re is. Minek viszitek kiíratni a progiból mikor olcsóbban egyszerűbben van más megoldás is? :D"
Vermacy06-09-2013 09:57:27 // 40493
http://www.hir24.hu/netturi/2013/09/06/ujabb-lamborghini-egett-porra/#a3
"Az olasz szupersportautó a kínai főváros egyik körgyűrűjén gyulladt ki."
"Az olasz autógyártó tavaly másfélezer autót hívott vissza, tűzveszély miatt."
Tudtommal VW családos erőforrás hajtja...
"Az olasz szupersportautó a kínai főváros egyik körgyűrűjén gyulladt ki."
"Az olasz autógyártó tavaly másfélezer autót hívott vissza, tűzveszély miatt."
Tudtommal VW családos erőforrás hajtja...
Vermacy06-09-2013 09:47:54 // 40492
Szíved joga, Nekem is csupán a stílussal van gondom...
Erhard 242 (Pure Energy)06-09-2013 09:46:12 // 40491
Tőlem nevezheted fikázásnak is én inkább viccesnek vagy nemíromle tartom ha valaki kamion módjára hajt egy 159-est és még ahhoz is hasonlítja bár a párhuzam így meg van a kettő között az biztos (mármint vezetésre) viszont szakmailag ami nincs alátámasztva érvekkel azok csak üres mondatok számomra lásd olajcsere hasonlóság...
Sosem kérdőjelezem meg senkinél milyen olajat, gumit, alkatrészt, milyen időközönként cserél már írtam remélem egyre több ilyen "gondos" gazdi lesz nekem csak jó :)
Sosem kérdőjelezem meg senkinél milyen olajat, gumit, alkatrészt, milyen időközönként cserél már írtam remélem egyre több ilyen "gondos" gazdi lesz nekem csak jó :)
Vermacy06-09-2013 09:43:19 // 40490
Nem ez volt a lényeg, hogy megkapjátok, hanem... fogdjatáok el, ha vkinek más a véleménye, tapasztalata! Mint már írtam többször Én tapasztalatról írok és nem egy ismeretlen márka fikázásáról!
Vermacy06-09-2013 09:37:17 // 40489
http://tribologic.hu/hirek/az-uj-fiat-955535-motorolaj-specifikaciok-reszletei
http://www.motorolajbolt.hu/webbolt/parameter-search/form?product_type_id=2
http://www.motorolajbolt.hu/webbolt/parameter-search/form?product_type_id=2
David | Centocinquantanove06-09-2013 09:33:03 // 40488

Vermacy06-09-2013 09:32:33 // 40487
Auchanban vettem C3-as 5W-40es, 4 literes olajat a Puntóba...
Lehet kapni nagyáruházban is megfelelő minőségű olajat sőt, asszem, egyszer a budaörsi madaras tecsóban volt Selénia, de akkor még nem volt Alfám :)
Lehet kapni nagyáruházban is megfelelő minőségű olajat sőt, asszem, egyszer a budaörsi madaras tecsóban volt Selénia, de akkor még nem volt Alfám :)
Dömpi (il dottore)06-09-2013 09:25:09 // 40486
Na ezt most jól megkaptuk páran... :D
Dömpi (il dottore)06-09-2013 09:21:20 // 40485
Ezt én is bevállalnám!
Vermacy06-09-2013 09:14:45 // 40484
"Én komolyan nem értem hogy miért ilyen bonyolult ez az olajügy?"
Van egy gáyri ajánlás :
Amikor a fedcomp kijelzi!
Miért nem akkor cseréli mindenki?-)
Van egy gáyri ajánlás :
Amikor a fedcomp kijelzi!
Miért nem akkor cseréli mindenki?-)
Vermacy06-09-2013 09:12:41 // 40483
Vszínű, hogy nagyobb telítődésképességű olajat tesznek bele a gyárban, aztán az 1000es/hónapos (vagy amit előírnak) szervíz után lecserélik! A megmunkálásnál, összeszerelésnél óhatatlanul belekerülhet szennyeződés a motorba, mivel közel sem tisztatérben rakják össze! Ezzel garantálják, hogy egy esetleges fémsorja ne keringjen az olajrendszerben, hanem hordja ki magából a rendszer, majd az olajjal együtt cserélje le. Sztem ez így a technológiából adódóan normális.?
Vermacy06-09-2013 09:10:03 // 40482
Ez azért elég undi... persze ízlés dolga!
Vermacy06-09-2013 09:07:54 // 40481
Ezek szerint Te nem jól használod, mert 6 alatt nem "szabad/lehet'" fogyasztania! Fújj! :o)
Vermacy06-09-2013 09:04:07 // 40480
Remélhetőleg 30 körül állítják be :o)
Ezt annyira állítják, amennyire akarják vagy létezik egy limit ami fölé nem lehet menni? Limit nélküli verzióban már érthető lenne, ha nem jelezte az olajlámpát Nekem 90 után.
Utolsó szerviznél a srác mondta, hogy 110-nél vigyem vissza ismét olajcserére, de ezek szerint Ő sem nyomott 10 szervizperiódust a fedcompba...
Ezt annyira állítják, amennyire akarják vagy létezik egy limit ami fölé nem lehet menni? Limit nélküli verzióban már érthető lenne, ha nem jelezte az olajlámpát Nekem 90 után.
Utolsó szerviznél a srác mondta, hogy 110-nél vigyem vissza ismét olajcserére, de ezek szerint Ő sem nyomott 10 szervizperiódust a fedcompba...
Vermacy06-09-2013 08:57:23 // 40479
Azta! Nekem nem volt kanna!
Olajcsere után nyomott ki egy villáskulcsot, aztán berakta 1 kmer később vészprogramba. Olajcsere után ~1000kmen belül. Az akksi cellák voltak zárlatosak, annak cseréje megoldott minden hibát, DE ténylegesen nem volt semmilyen hibajelzésem 98-nál, mikor 60-nál volt olajcsere.
Igaz a "120" lámpácska sem gyullad fel a műszerfalon, amikor átlépem a speedlimitet...
Olajcsere után nyomott ki egy villáskulcsot, aztán berakta 1 kmer később vészprogramba. Olajcsere után ~1000kmen belül. Az akksi cellák voltak zárlatosak, annak cseréje megoldott minden hibát, DE ténylegesen nem volt semmilyen hibajelzésem 98-nál, mikor 60-nál volt olajcsere.
Igaz a "120" lámpácska sem gyullad fel a műszerfalon, amikor átlépem a speedlimitet...
Vermacy06-09-2013 08:54:36 // 40478
Ki által nem elfogadott? Amorésok által?
Kézikönyv mit is ír?
Kézikönyv mit is ír?
Vermacy06-09-2013 08:53:23 // 40477
Asszem, Opeléknál 30 ezer és két év! Mintha ezt mondta volna kollégám, akinek ilyen van! Pedig ua a motor...
Vermacy06-09-2013 08:52:09 // 40476
Nem értelek félre! Értem Én, hogy megítéltek, mert egy "álmot" hajszoltok! Ha az Alfa nem tart lépést a korral, akkor tényleg a Saab sorsára jut és a jövő nem a 10 ezrenkénti olajcsere meg a misi gumi!
HA meg nem érted, mit miért teszek, akkor kérdezz és ne hozd fel! Az ütvarról pedig leírtam a TAPASZTALATAIMAT és nem a semmit mondó makacsságomat, mint pl. Te! Én kipróbáltam, leírtam, hogy milyen és hogyan használom! Miért fáj ez Neked vagy bárki másnak! Inkább köszönnéd meg, hogy helyetted kipróbálom és kommentelem! Úgy gondolom, hogy ennek a blognak erről kellene szólnia és nem egy-két nagyzoló, arcoskodóról, akik akkor érzik jól magukat, ha másokat fikázhatnak, mert nem úgy élnek, mint Ők!
A vezérlést miért nem cserélitek 20 ezrenként, meg az izzítógyertyákat 5 ezrenként? Az is törődés lenne...
HA meg nem érted, mit miért teszek, akkor kérdezz és ne hozd fel! Az ütvarról pedig leírtam a TAPASZTALATAIMAT és nem a semmit mondó makacsságomat, mint pl. Te! Én kipróbáltam, leírtam, hogy milyen és hogyan használom! Miért fáj ez Neked vagy bárki másnak! Inkább köszönnéd meg, hogy helyetted kipróbálom és kommentelem! Úgy gondolom, hogy ennek a blognak erről kellene szólnia és nem egy-két nagyzoló, arcoskodóról, akik akkor érzik jól magukat, ha másokat fikázhatnak, mert nem úgy élnek, mint Ők!
A vezérlést miért nem cserélitek 20 ezrenként, meg az izzítógyertyákat 5 ezrenként? Az is törődés lenne...
David | Centocinquantanove06-09-2013 08:04:25 // 40474
Azért valljuk be, hogy a Selénia egy kissé túl van misztifikálva, mintha az valami csodaolaj lenne. Nem is az ára miatt, de nálam is Castrol Edge vált be (Erhardtól függetlenül), nem akarok nagyon variálni. Pesze, egyszer ha épp csak Seléniát kapnék beleraknám azt is nyugodt szívvel, de nincsenek álmatlan éjszakáim az Edge miatt, habár a szakmai hozzáértésem nekem sem verdesi az eget.
mzo06-09-2013 07:55:43 // 40473
Na és akkor egy-két olaj, ami szabvány szerint is jó a diesel 159 Alfába a Selénián kívül:
FuchsTITAN GT1 PRO C-2 5W-30
Eni I-sint FE 5W-30 (Agip olaj)
Meguin Compatible 5W30
Shell Helix Ultra Extra 5W-30
MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W-30
OMV BIXXOL special C2 SAE 5W-30
LIQUI-MOLY TOP TEC 4300 5W-30
MOL Dynamic Star PC 5W-30
Pl Castrolnak és a Mobil 1 nek nem találtam fiat 9.55535-s1 minősítésnek megfelelő olajat a kínálatukban, de olyan van ami teljesíti az ACEA C2-őt ami szintén megfelelő.
FuchsTITAN GT1 PRO C-2 5W-30
Eni I-sint FE 5W-30 (Agip olaj)
Meguin Compatible 5W30
Shell Helix Ultra Extra 5W-30
MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W-30
OMV BIXXOL special C2 SAE 5W-30
LIQUI-MOLY TOP TEC 4300 5W-30
MOL Dynamic Star PC 5W-30
Pl Castrolnak és a Mobil 1 nek nem találtam fiat 9.55535-s1 minősítésnek megfelelő olajat a kínálatukban, de olyan van ami teljesíti az ACEA C2-őt ami szintén megfelelő.
mzo06-09-2013 07:21:00 // 40472
Na akkor ez :) Bele tanulok lassan majd a Fiat követelményekbe is :)
Piritu - 1.000.00006-09-2013 07:15:12 // 40471
mzo06-09-2013 06:27:29 // 40470
Már minden csavart kiszedtem egyszer egyedül a váltónál lévő borítást nem mertem megbonatni, mert nem tudtam hogy ragasztva van e vagy valahol csavar fogja. Nem mertem erőltetni.
mzo06-09-2013 06:03:33 // 40469
Pityukoma, köszönöm szépen! :)
mzo06-09-2013 06:02:42 // 40468
Gyerekek, akkor utoljára olaj téma. :)
Most így hirtelen a Skoda -VW vonal szabányai/minősítései ugranak be (12 év Skodázás után) Ott az előírás a Long Life szervíz periódusú motorokkal szerelt autóknál a " VW 504 00/507 00 " Ez kell hogy szerepeljen az olaj dobozon! Ennyi. Kész. Nincs más lényeges. Rá lehet guglizni és biztosak lehettek benne, hogy nem fogtok találni köztük sem tescos/auchanes polcairól levehető olajat (leglábbis én még nem láttam), sem pedig 10w40-es mittudoménmit :) Ez ugyan így működik Alfáéknál is. Megvan a szabvány, ha jól rémlik így korán reggel akkor ACEA C2, vagy C3. Ez legyen a dobozon!
Szép napot mindenkinek!
Most így hirtelen a Skoda -VW vonal szabányai/minősítései ugranak be (12 év Skodázás után) Ott az előírás a Long Life szervíz periódusú motorokkal szerelt autóknál a " VW 504 00/507 00 " Ez kell hogy szerepeljen az olaj dobozon! Ennyi. Kész. Nincs más lényeges. Rá lehet guglizni és biztosak lehettek benne, hogy nem fogtok találni köztük sem tescos/auchanes polcairól levehető olajat (leglábbis én még nem láttam), sem pedig 10w40-es mittudoménmit :) Ez ugyan így működik Alfáéknál is. Megvan a szabvány, ha jól rémlik így korán reggel akkor ACEA C2, vagy C3. Ez legyen a dobozon!
Szép napot mindenkinek!
Pityukoma06-09-2013 01:05:30 // 40467
De szép emlékeket idéz ez a kép.....
Pityukoma06-09-2013 01:03:30 // 40466
Óvatosan felfele ki kell pattintani. Az előző HSZ-ben linkelt blogom 8. képén látszik milyen bolhák (fém) tartják a helyén. A csatikat pedig le kell húzkodni.
Pityukoma06-09-2013 01:00:18 // 40465
Szia bocs hogy későn reagálok, de most jutottam a géphez. Hátha segít az egyik Blogom. Itt eléggé szétrobbantottam anno :-DDD
Piritu - 1.000.00005-09-2013 22:33:37 // 40464
GTPeti05-09-2013 22:31:08 // 40463
Reméljük, így van. A 2.0-nál már volt tapasztalatuk végülis.
Piritu - 1.000.00005-09-2013 22:29:17 // 40462
Gyanúm, hogy a kartergáz kezelése azért van megoldva a kormosban, hogy a gázolaj eltávozhasson. Az nyál elmegy, az olajat visszanyerik. Elég komoly cső vezet vissza a karterba.
GTPeti05-09-2013 22:26:09 // 40461
Ja... a gázolajjal higított motorolaj tényleg klassz dolog. :O
szosza, ebben lehet benne vmi. De valamiért mégsem olyan megnyugtató ez. :(
szosza, ebben lehet benne vmi. De valamiért mégsem olyan megnyugtató ez. :(
Piritu - 1.000.00005-09-2013 22:24:32 // 40460
Még egy indok, hogy ne írassa ki az ember :-))
.......................05-09-2013 22:19:13 // 40459
DPF es kocsikban nincs soha olajsàr ,mert a gàzolaj lemossa mindenhonnan ami a regenek soràn lejut a karterba is
így biztos lehet gagyi olajat is beletenni ,soha nem lesz koksz a motorban ,
Az màs kérdés hogy nem ken
így biztos lehet gagyi olajat is beletenni ,soha nem lesz koksz a motorban ,
Az màs kérdés hogy nem ken
Csabi05-09-2013 22:07:00 // 40458
Jó az amit az óra mutat...A légköri nyomás folyamatosan változik nincs fix érték...hegyekben jobban fog pörögni a turbód,ugyanahhoz a nyomás eléréséhez,mert ritkább a levegő, Hollandiában meg kevésbé :) de ezek hangyaf@sznyi különbségek :)
2.ben padlózd le...én ott mértem a legnagyobb turbonyomást...
2.ben padlózd le...én ott mértem a legnagyobb turbonyomást...
Piritu - 1.000.00005-09-2013 22:05:36 // 40457
Megint átlag userként gondolkodva:
A szerviz előírás "hiányban" azt teszi bele, amelyikkel a legtöbbet keres. (Tapasztalat, anno a 147-be is ezért került a MOL olaj a szombathelyi szervizben.)
Ha meg én veszem a legolcsóbbat teszem bele, mert az is megfelel az előírásoknak ráadásul az Auchanban/Tescoban is találok megfelelőt tuti.
Mindenki jól jár :-DD
A szerviz előírás "hiányban" azt teszi bele, amelyikkel a legtöbbet keres. (Tapasztalat, anno a 147-be is ezért került a MOL olaj a szombathelyi szervizben.)
Ha meg én veszem a legolcsóbbat teszem bele, mert az is megfelel az előírásoknak ráadásul az Auchanban/Tescoban is találok megfelelőt tuti.
Mindenki jól jár :-DD
GTPeti05-09-2013 22:01:13 // 40456
Igen, de az olajsár-képződés pl. egy olyan "paraméter", amit meglehet, hogy egyáltalán nem vagy csak közvetetten szabályoznak a jóváhagyások.
(Ha belegondolunk, ez egy hosszútávon gondot okozó jelenség, ami az autógyártóknak még tulajdonképpen érdeke is... Ha valaki olyan olajat tesz bele, ami ilyet okoz, akkor így járt. A szakszervízek várják szeretettel. Ezzel továbbra sem akarom azt mondani, hogy a "gyári" olaj feltétlenül a legjobb. De nem is rossz választás - főleg, ha a több kézikönyvben felsorolt alternatíva közül a jobbikat teszi bele az ember. Gondolok itt a 10W40-es "Turbo Diesel"-el használt JTD-kre.)
(Ha belegondolunk, ez egy hosszútávon gondot okozó jelenség, ami az autógyártóknak még tulajdonképpen érdeke is... Ha valaki olyan olajat tesz bele, ami ilyet okoz, akkor így járt. A szakszervízek várják szeretettel. Ezzel továbbra sem akarom azt mondani, hogy a "gyári" olaj feltétlenül a legjobb. De nem is rossz választás - főleg, ha a több kézikönyvben felsorolt alternatíva közül a jobbikat teszi bele az ember. Gondolok itt a 10W40-es "Turbo Diesel"-el használt JTD-kre.)
Csabi05-09-2013 22:00:39 // 40455
Gondolatok a DPF kényszerített regenről...:)
Kedden írtam, h kapott új vezérlőt(szoftvert) a vas, mivel ilyenkor minden tanult adat elvész, köztük a DPF telítettség info is,a szervizben jelezték, h vagy megcsinálják Ők kényszerítve, vagy menjek egy hosszabb távot egyenletes tempóban és magától fog regenerálni...az utóbbit választottam mivel a hazaút ~70km...
no nem regenerált, kezdtem aggódni, mert már ~1000km-t mentem regen nélkül és 22%-on állt a DPF telítettség (MES-ben) az új szoftver miatt.
Kerestem egy "nyugis" helyet és elindítottam a kényszerített regent.
A zöld vonal a DPF hőmérséklet: ~650°C
A sárga a nyomsákülönbség dp
3500as fordulaton

127mbar volt a max, 55-re vitte le (3500as fordulaton)
A saját véleményem, h a kényszerített regen a legjobb a DPF kiégetésre....fixen 650°C-on tartja a részecskeszűrőt és ez a lényeg.
Forgalomban ritkán tudod így elkapni...
Ahogy végeztem, elindultam haza 15km múlva észre vettem hoppá ez regenerál...100km kellett hozzá, h magától regeneráljon amit a szervizben is mondtak...csak én türelmetlen voltam, és nem vártam ki:)
A lényeg, h most aztán ki lett égetve rendesen...
Amit még észre vettem, h a kényszerített regen után 70%-ra állt be a telítettség... ezt Droberto is írta amikor ő csinálta. Az automatikus második után meg 20%-ra.
A vízhőfokot direkt néztem a regen közben 99fok volt a max de a mutató 90en állt mint a szög, pedig már egy osztással feljebb kellett volna lennie...ismert dolog,de azért ez gáz...
Kedden írtam, h kapott új vezérlőt(szoftvert) a vas, mivel ilyenkor minden tanult adat elvész, köztük a DPF telítettség info is,a szervizben jelezték, h vagy megcsinálják Ők kényszerítve, vagy menjek egy hosszabb távot egyenletes tempóban és magától fog regenerálni...az utóbbit választottam mivel a hazaút ~70km...
no nem regenerált, kezdtem aggódni, mert már ~1000km-t mentem regen nélkül és 22%-on állt a DPF telítettség (MES-ben) az új szoftver miatt.
Kerestem egy "nyugis" helyet és elindítottam a kényszerített regent.
A zöld vonal a DPF hőmérséklet: ~650°C
A sárga a nyomsákülönbség dp
3500as fordulaton

127mbar volt a max, 55-re vitte le (3500as fordulaton)
A saját véleményem, h a kényszerített regen a legjobb a DPF kiégetésre....fixen 650°C-on tartja a részecskeszűrőt és ez a lényeg.
Forgalomban ritkán tudod így elkapni...
Ahogy végeztem, elindultam haza 15km múlva észre vettem hoppá ez regenerál...100km kellett hozzá, h magától regeneráljon amit a szervizben is mondtak...csak én türelmetlen voltam, és nem vártam ki:)
A lényeg, h most aztán ki lett égetve rendesen...
Amit még észre vettem, h a kényszerített regen után 70%-ra állt be a telítettség... ezt Droberto is írta amikor ő csinálta. Az automatikus második után meg 20%-ra.
A vízhőfokot direkt néztem a regen közben 99fok volt a max de a mutató 90en állt mint a szög, pedig már egy osztással feljebb kellett volna lennie...ismert dolog,de azért ez gáz...
Dömpi (il dottore)05-09-2013 21:59:07 // 40454
hullanak is szét az új konstrukciók
mzo05-09-2013 21:56:56 // 40453
Na itt jön az amit írtam lejjebb, hogy tökmindegy a márka a lényeg, hogy a gyári előírásoknak szabványnak megfeleljen az az olaj. Legyen az Castrol Selénia Mobil1 Total vagy bármi. (GM-et már nem is mertem írni) :D
A volkswagen pl egyébként egész korrekt ilyen szempontból, ott nincs márka ajánlás, csak szabvány van előírva.
A volkswagen pl egyébként egész korrekt ilyen szempontból, ott nincs márka ajánlás, csak szabvány van előírva.
GTPeti05-09-2013 21:56:41 // 40452
Így van. És amit írtál kérdést, azt kétféleképpen lehet megválaszolni. B)
Piritu - 1.000.00005-09-2013 21:55:33 // 40451
Ezt senki sem tagadja.
A kérdés, hogy kell-e jobb, és hogy megéri-e kísérletezni az autóval.
A kérdés, hogy kell-e jobb, és hogy megéri-e kísérletezni az autóval.
Dömpi (il dottore)05-09-2013 21:54:51 // 40450
Basszus! Szándékosan fel akartam tenni egy bugyuta kérdést...erre tessék. Kiderül, hogy a kérdés nem bugyuta, és még műszakilag meg is van oldva.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
824
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?