Forum >> 159

Vermacy03-10-2013 11:39:58 // 41664
Én cseréltettem! 100 ezernél már a harmadik szett volt fent... :o)
Alfonis03-10-2013 11:37:04 // 41663
;) megvételnél vezérlést cseréltetsz rajta?
Alfonis03-10-2013 11:36:13 // 41662
Oldtimerek nem igazán lesznek a mostani kocsikból az tuti! :D Érdemes assistance szolgáltatást kötni akkor már nem maradsz ott. Inkább hátrány, h nem érsz oda valahova időre. Rossz tud lenne ha nyaralás felé robban le valaki full pakkal. :S
Erhard 242 (Pure Energy)03-10-2013 09:48:40 // 41661
általában amit tartós használatra veszek 2 évre az a legjobb periódus 120-130-nál megvenni 200 előtt eladni... amit ki kell kicserélték, amit ki kell majd a következő kicseréli :P
Piritu - 1.000.00003-10-2013 07:29:41 // 41660
További szép napot mindenkinek!
Indulunk haza :-)
Piritu - 1.000.00003-10-2013 07:06:10 // 41659
Az a helyzet, hogy hozzá kell szoknunk, hogy kicsit több kopó-fogyó alkatrész van, mint régen. (kettőstömegű, egr, egr hűtőtakaró a 2,0-nál, LMM, szívósor, turbó, stb.)
Pár gond azért van:
1. Nem tudni előre, hogy mikor fog elszállni. (Főleg a tekergetett használt vasakban.) Ha megelőző jelleggel akarod cserélni, lehet, hogy túl korán cseréled.
2. Ha az élettartam végéig akarod használni, simán fekve maradsz valahol, ami még plusz költséget jelent. (Mondjuk egy nyaralás közbeni egr csere.)
3. Nem kis összegekről beszélünk, akár az autó értékével összehasonlítható is lehet.
4. Bontottal nem igazán lehet pótolni, mert az is halálán lehet.
5....
Szóval nagyon érdekel, hogy a mostani kocsikból milyen oldtimerek lesznek. Lesznek-e egyáltalán.
Piritu - 1.000.00003-10-2013 06:57:14 // 41658
Mindkettővel mentem, igaz az 1,9-es a 156-ban volt DPF nélkül:
1,9 klatty
2.0 klatty
A fél liter fogyitöbbletet nem rónám fel a nehezebb kaszni és a DPF miatt. Ráadásul a német autópályán inkább nyomom neki, mert jobban megy.
Kis fordulaton erőtlenség, nagy fordulaton visszajön. A nagyobb turbóval nincs a kókadtf@sz effektus, 3.500-nál még rátesz két lapáttal. Ezt pl. a németeknél egy 160-180-ról való meginduláskor nagyon jól jön. (A csúcs egy biturbó lenne.)
Szerintem az irány jó, főleg hogy a DPF (és remélem az egr) terén is előrelépés történt.
GTPeti02-10-2013 22:57:53 // 41657
Ebben igazad van teljesen. :)
Az "életre"-t valószínűleg úgy kell érteni, hogy az "eszköz élettartamára". Ebből kiderülhet számunkra is, mekkora távra tervez(tet)tek a gazdaságisok. B)
GTPeti02-10-2013 22:54:37 // 41656
A DPF-et ne rójuk fel neki, egy 1.9 DPF-fel még inkább "lame duck". "Optimalizálni" kell és úgy már jó. Ahogy az összes többi motort a DPF-es 2.4-et is beleértve.
dev16602-10-2013 22:42:03 // 41655
Az 1.9 JTD-nek volt ideje kiforrni:) elhiszem, h vannak pozitív változások, de a Piritu által átélt hibákon túl (azért meredekek sztem) más betegségekkel is küzd a 2.0 multijet. Nem saját tapasztalat, de azt hallottam, hogy sokat fogyaszt és alul erőtlen, ami lehet a nem optimálisan behangolt motorvezérlés miatt vagy csak így tudták hozni az EURO5-t. a lényeg, hogy semmiben nem jobb, mint az 1.9 16V és úgy tűnik megbízhatatlanabb.
dev16602-10-2013 22:33:46 // 41654
hehe, tudtad mikor kell eladni ;) pont most jöttek volna a költséges javítások.
Én nem mondom, hogy a Bosch-t jobban kell utálni mint a többi beszállítót, de kevésbé sem. Egy kutya mind. Csak az bosszant, amikor a megbízhatósággal és az időtállósággal promózzák magukat az "életre tervezve" szlogennel megspékelve, miközben minden erejükkel azon vannak, h a megfelelő időben, de biztosan elromló termékeket gyártsanak (tervezett amortizció). na ez a szánalmas.
GTPeti02-10-2013 22:28:29 // 41653
"a 2.0 multijet ha nem is teljesen új konstrukció (mert a blokk 1.9 JTDM-é gondolom), de biztosan sok vadonatúj alkatrészt tartalmaz, így több a gyerekbetegség."
Pont ezért kiforrott, mert egy régi konstrukció tökéletesítve. Lásd a DPF elhelyezését, pl.
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2013 22:20:02 // 41652
de hogy a topicnál maradjunk tudod hány bosch alaktrészem ment tönkre a 2,4-en 180e km-ig? hát egy sem ...szóval ezért szerettem az 59-et, faxa és megbízható autó volt...kivéve a DPF de az meg nem Bosch
dev16602-10-2013 22:16:01 // 41651
Ha elolvasod az előző és néhánnyal azelőtti hozzászólásom, akkor látni fogod, hogy nem ezzel vitatkoztam. Arról akarsz meggyőzni, hogy manapság minden beszállító szándékosan gyárt rövidéletű alkatrészeket, miközben én is pontosan ezt állítottam. Ezt a képet árnyalja, hogy bizonyos beszállítóknál ez, a másikaknál, amaz szeret elromlani.
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2013 22:05:07 // 41650
az a baj ahogy látom nem sok rálátásod van a dolgokra mivel nem ebben dolgozol, élsz nap mint nap.... szerinted csak az Alfákban megy tönkre az elektromos alkatrészek csak a Bosch megy tönkre?
Injektor... a legszarabbat a Delphi meg a Siemens gyártja a Bosch viszonylag egész jó sőt a legjobb a mezőnyben..
LMM: teljesen mind1 ki a gyártója, Hitachi, Siemens, Bosch, VDO mindegyik tönkre megy
LAmbda: szintén zenész...
Hőmérséklet, fordulatszám, egyéb jeladók: mivel az autók 80%-ban Bosch a gyári persze hogy az a legszarabb de hát amiben Hella lakik vagy magnetti hát az is cserés :P
soroljam még?
Mint mondtam így tervezik őket...mint a mosógépet, notebookot, gázkazánt, stb, stb, stb
dev16602-10-2013 21:52:29 // 41649
közben leszűkítettük a motorvezérlőkre, de ezek komplett rendszerek. Egy konkrét Magneti motorvezérlőről írsz, de tartozik ehhez még kismillió jeladó (fordulat, nyomás, légmennyiség, hőmérséklet, lambda, gázpedál érzékelők, stb.) és beavatkozó (injektorok, fojtószelep, EGR, nyomásszabályzó, nagynyomású szivattyú, stb.), amit ugyanaz a cég szállít. A Bosch-nál kevésbé jellemző a vezérlő ECU halála, de a jeladók és a beavatkozóké már annál inkább. És gyakran ezek sokkal drágább hibák.

A tanulság az, hogy mindenki szándékosan szart gyárt, de mivel minden beszállító és gyártó kicsit máshogy csinálja ezt, teljesen kiszámíthatatlan és részben szerencse kérdése, hogy mi mikor fog elromlani egy autóban. vonatkozik ez minden modern autóra. így kerek szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2013 21:39:29 // 41648
ez a minden más típusra vonatkozik ...
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2013 21:36:44 // 41647
bakker ha mondjuk a legtöbb nagykerben polcon van a punto 2-höz M1, M2, M3 motorvezérlő 5-10db máshoz meg nincs az tán jelent valamit :P
De mindenki azt hisz amit szeretne én meg tudom mihez mi fogy :PPP
Vermacy02-10-2013 21:34:57 // 41646
Sztem semmiről. Mindenki a tapasztalatát, "érzéseit" osztja meg a témával kapcsolatban,
Nálam még egyik verdában sem ment tönkre semmilyen motorvezérlő sem :-)
dev16602-10-2013 21:31:23 // 41645
akkor most már végképp nem tudom miről vitatkozunk:)
dev16602-10-2013 21:29:50 // 41644
nyilván a hibát nem a tulaj állapította meg és ha más hiba is van, akkor lehet, h sosem derül ki, hogy mi volt az igazi ok. nyilván mindkét esetre van példa, de többnyire, azért ezek nem ilyen fekete-fehér dolgok.
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2013 21:29:04 // 41643
motorvezérlők ritkán mennek tönkre a bikázást nem komálják no meg a motortér nagynyomású mosását sem tolerálják...legtöbb esetben emberi hülyeség áll mögötte
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2013 21:26:21 // 41642
magánemberek viszik és utána nem igazán jöttek vissza, hogy még sem ez a baj...szóval egy szar konstrukció és ha típushoz elvisznek 100-at arra bármit lehet mondani csak azt nem hogy hűdejó
dev16602-10-2013 21:24:28 // 41641
Ez így igaz, de vannak fokozatok és arra voltam kíváncsi, hogy szerinted melyik beszállító gyártja a legkevésbé szándékosan megbízhatatlan ECU-kat?
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2013 21:23:53 // 41640
hányszor hallod az F1-ben pl hogy meghalt egy motorvezérlő? érdekes nem? pedig van ott Bosch, Magnetti, VDO stb....
dev16602-10-2013 21:22:49 // 41639
az, hogy hányat adtál el nem jelent egyet azzal, hogy ennyit kellett ténylegesen cserélni. A mai márkaszervizekben gyakran az első lépés a motorvezérlő cseréje, mert hozzáértés nincs, úgyis csak az ügyfél zsebe bánja, még ha nem is ez volt a hiba, akkor is cserélik.
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2013 21:20:44 // 41638
mindenki jót tudna gyártani de így kérik őket ...valamiből meg kell élni :P
Piritu - 1.000.00002-10-2013 21:18:34 // 41637
Na, jóccakát mindenkinek! Léptem, holnap indulunk haza :-)
dev16602-10-2013 21:18:10 // 41636
Tudsz jó motorvezérlőt? Ki gyárt ilyet?
dev16602-10-2013 21:17:37 // 41635
pfffff. lehangoló. a 2009-es hipermodern (tehát gyorsan halálozó) Bosch technikát tetézi, hogy a 2.0 multijet ha nem is teljesen új konstrukció (mert a blokk 1.9 JTDM-é gondolom), de biztosan sok vadonatúj alkatrészt tartalmaz, így több a gyerekbetegség. Én biztosan maradok a 2.4-nél, amíg tehetem, annak legalább ismerem a nyűgjeit :)
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2013 21:17:33 // 41634
Fiatban Magnetti van jah ...hál istennek meg sem tudom számolni hány motorvezérlőt adtam el jöhetne az Alfába is a szar Bosch helyett :DDD
Piritu - 1.000.00002-10-2013 21:08:17 // 41633
Bosch.
Fekvés 1 - Megoldás
Fekvés 2 (itt ha nincs nálam FES, szintén autómentés lett volna)
Fekvés 3 - megoldás
dev16602-10-2013 21:06:01 // 41632
dev16602-10-2013 21:03:22 // 41631
Hát az is elég elszomorító, ha egyszer is cserben hagyott egy újonnan vett autó ennyi km alatt. Többet vártam ettől a motortól:( Ha jól látom, a tiedben a legújabb multijet van. Az még mindig Bosch vagy már Magneti rendszerű? Mik voltak a gondok?
Piritu - 1.000.00002-10-2013 21:03:04 // 41630
Átlag userként nem is kellene ilyennel foglalkoznod.
Elég lenne egy lámpa, hogy baj van. GOTO dealer. A gáz csak az, hogy ehhez a lámpához kellene még pár dolog, ami megint pénzbe kerül. (Még arra se vették a fáradtságot, hogy a regenerálást jelezze valahogy a vas.)
Az már egy másik dolog, hogy egyre inkább sz@rnak az emberek a lámpára. Hajtják amíg mozog a vas, aztán meg csodálkoznak, hogy mibe kerül. Végül megy a barkácsolás.
Piritu - 1.000.00002-10-2013 20:57:48 // 41629
Én csak a saját tapasztalatomról tudok beszélni.
Az meg az, hogy a 159-el 110ezer km alatt többször maradtam fekve, mint a többivel együttesen a majd 400e alatt. (Ha nem számolom azokat, amelyikek a kendácsoló szakszervizre voltak visszavezethetőek.)
Ennyit a fejlődésről.
dev16602-10-2013 20:52:48 // 41628
A DPF-et épp azért utálom a legjobban, amire kitalálták.:) ha nem látom mi jön ki a motorból, akkor nem veszem észre, mikor haldoklik az EGR vagy az LMM, mert nincs füst, pedig az fontos indikátor.
dev16602-10-2013 20:49:58 // 41627
Nem az autógyárakat akarom védeni általánosan, mert nem különbek, mint a több ipari termelő nagyvállalat a mai fogyasztó társadalomban. Inkább az Alfák becsületét igyekszem észérvekkel megvédeni más autókkal szemben.

Van benne igazság. Az EGR (EURO3-ért) és a DPF (EURO4-ért) olyasmi, mint az AdBlue adalék (EURO7-ért?). Környezetkímélés címén jócskán megbonyolítják a motort, hogy utána még többet szedjenek be az alkatrészeken és javításokon. Félig összeesküvéselméket, félig meg pedig kőkemény üzlet.
Piritu - 1.000.00002-10-2013 20:48:58 // 41626
Főleg úgy, hogy létezik más megoldás is...
Szabolcs 15902-10-2013 20:47:59 // 41625
ez igy van elbaszott egy találmány az bisztos
mzo02-10-2013 20:42:43 // 41624
Azért én egy EGR szelepe egy LMM jeladót és szívósor és társainak a hibáit inkább tervezési hibáknak gondolnám, mint sem gyártói hibáknak. Elvégre ez az egész kipufogó gáz visszavezetősdi EGR-estől meg DPF szűrőstől az autógyártás legelb@sztbb találmányai. Mekkora ötlet az égésterméket visszavezetni szűk csatornákon át a motorba nem? Töményen lenyomni a kormot mindenhol, aztán lehet csodálkozni hogy elromlik eltömítődik minden.
dev16602-10-2013 20:41:30 // 41623
Én a gyakoribb típusokra gondoltam, mint 33, 164, 145/6, 156, 166. Nyilván nehéz teljesen általános megállapításokat tenni, mivel egy autó jó pár ezer alkatrészből áll és egy típuson belül is sokféle variáns lehet. De a kivétel erősíti a szabályt:)

Az előtét tényleg ócska, árampazarló megoldás, ráadásul rosszul is van elhelyezve, mert kapja a vizet és port, de ez bőven kevés ahhoz, h emiatt elavultnak tekintsük bármelyik típust. Ahogy írtam is, ennek általában pont az ellenkezője igaz.

A Fiat-ok nagy része már Magneti rendszeren alapul, Alfában nem tudom van-e ilyen (MiTo, Guilietta talán?), de a tendencia mindenképpen biztató. A másik, hogy nem lehet csak úgy dobni egy üzleti partnert, akivel ilyen szoroson összefonódott a Fiat. Úgyhogy Bosch volt, van és lesz is sajnos. meg azért tudnak csodákat is művelni, ha akarnak, pl Farrari F40 ;)
Piritu - 1.000.00002-10-2013 20:26:55 // 41622
Az EGR Pierburg. Egyébként úgy tűnik van rá megoldás, az én motoromban teljesen más megoldás van.

Az előtét ellenállás meg szerintem igenis gáz. Egyszerűen gagyi megoldás, műszakilag primitív és a Spiderben pl. kettő is van, ami 2xjópárezer Ft.

"a fordulatszám jeladó szinte mindig Bosch termék, mert ez egy komplett Bosch rendszer része." - Pont erről beszélek, ha ez a rendszer gondokat okoz, akkor más rendszert kell alkalmazni. Ha továbbra is használom, nem a foscht kell szidni. Ja, hogy az többe kerül? (Akkor meg létezik műszaki megoldás arra is, hogy mégis hazajusson vele az ember.)

"sokkal több bajt okoznak, az autó utóélete során beszerelt gyenge minőségű alkatrészek és elkapkodott elektromos szerelések." - ezzel mélységesen egyetértek. Elég végigolvasni a topikokat és égnek áll az ember haja.
dev16602-10-2013 20:10:56 // 41621
Manapság inkább az LMM és egyéb jeladó, EGR szelep, tápszivattyú és injektor hibák jellemzőek. Ez mind Bosch termék.

Ventill előtét problémám nekem is volt, de súlyos hibának nem nevezném, mert a 2-es fokozat ettől még megy (tehát a víz nem forrhat fel, akkor sem ha kezeletlen a hiba) és egy forrasztás vagy 5eFt-os csere a javítás módja.

Van ellenpélda is, de a fordulatszám jeladó szinte mindig Bosch termék, mert ez egy komplett Bosch rendszer része. Ha nem az, akkor cserélve lett már utángyárira.

Azt aláírom, h testelési gondok adódnak és sok típusban tényleg kicsit túl van bonyolítva az egész elektromos rendszer, de sokkal több bajt okoznak, az autó utóélete során beszerelt gyenge minőségű alkatrészek és elkapkodott elektromos szerelések.
Piritu - 1.000.00002-10-2013 19:55:13 // 41620
Tudod, amikor egy filléres nyomorult főtengely érzékelő miatt fekve maradtam a világ túlsó végén, nem Bosh mérnököket emlegettem, hanem a kocsi tervezőjének az anyukáját.
Száz éves technológiát tettek be a legújabb vasukba. (A 156 topikban is ez érzékelő a mumus.) Mi ez, ha nem fillérb@szás?
Ennek semmi köze a Bosh lépcsőihez. Ebben van igaza a Karottáéknak.

Régebbieknél sem igazából a vezérléssel van baj, hanem az egyébbel. Mondjuk egy csatlakozóval, egy biztosítékaljazattal, a hűtőventi előtét ellenállásával, kapcsolóval, légzsák kontakthibákkal, stb.
boli11102-10-2013 19:54:27 // 41619
A képeken elég szép :d
dev16602-10-2013 19:38:49 // 41618
A 33-ban már analóg Bosch L3-Jet motormenedzsment volt, miközben a legtöbb autó még az elektronikus karburátorral is épphogy csak ismerkedett. (csak összehasonlításképpen az Opel csak a zászlóshajónak számító Omega-ban alkalmazta ezt az L3-at). Az Alfa (és pl a Saab) sokat kockáztatott, mert elsők között alkalmazta a modern motorvezérlőket és ennek néha valóban az volt az ára, hogy a végtermék nem volt megbízható. Főleg a analóg-digitális átállások környékén, de szó sem volt spórolásról, mert a Bosch által szállított komplett motormenedzsment rendszerek (befecskendezés, gyújtás, indítás, üzemanyagrendszer, jeladók, stb.) a hagyományos megoldásokhoz képest méregdrágák voltak. Szóval a totalcar állítása sehogy sem állja meg a helyét. Ha az Alfánál spóroltak az inkább a beltéri anyagokat érintette, de a motort és a futóművet jellemzően nem. Ekkor a Bosch még nem szándékosan gyártott hamar elromló alkatrészeket, hanem, mert sok esetben nem volt jobb elérhető technológia (sérülékeny jeladók, öregedő diszkrét elemek a motorvezérlőben). De ott van pl a 164, amiben ott figyel teljesen digitális Motronic motorvezérlő, a gyújtásvezérlő páros. Ez 1988-ban nagy szó volt. Ja és az automata klíma, amit szintén mikrokontroller irányít. Ezek akkoriban durván megdobták az előállítási költségeit egy autónak.

Aztán jött az ezredforduló és a Bosch elkezdett szándékosan szart gyártani és bevezette a minőségi lépcsőket, hogy maximalizálja a profitot, ami azt jelenti, h ha egy Bosch alkatrész elromlik és új, gyárit teszünk bele, akkor is biztosan rosszabb lesz, mint az eredeti volt (még működő állapotában), mert más minőség jut a gyárnak és más a mezei halandóknak.
mizooo02-10-2013 19:22:37 // 41617
Ma felkerültek a téligumik, nem akarok úgy járni mint Romániában... Mostanában vicces az időjárás.
zoltankublik02-10-2013 18:27:17 // 41616
Hali mindenki , nincs valakinek eladó erősítője?Digital designs 508 d4hez kellene
Piritu - 1.000.00002-10-2013 18:23:11 // 41615
"amik meg tényleg elromlanak az alfákban, azok szinte kivétel nélkül Bosch márkajelzéssel büszkélkedhetnek" - a Karottáék erre azt mondták a Totalcarban, hogy azért ilyen, mert ilyet tett bele az Alfa gyár, az esetleg 5 centtel drágább, de jobb alkatrész helyett :-(
A céges OFF-ok közül 5-ből 3-ban is meghalt egy éven belül az akku. Senki sem kérdezte, hogy milyen volt benne, hanem mindenki azon röhögött, hogy a parkolóban már megint bömbit tologatnak :-DD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.