Forum >> 159

Dömpi (il dottore)21-10-2013 21:05:34 // 42464
detto, szóról szóra ugyanez van nálam is
Laosz15621-10-2013 20:59:18 // 42463
koszi szepen...
mizooo21-10-2013 20:52:20 // 42462
5334 Ft 1L
Laosz15621-10-2013 20:48:12 // 42461
mennyi az a draga kb.?
Csabi21-10-2013 20:40:03 // 42460
Tutela GI/R a gyári ajánlás (zöld színű), jó drága....
vagy bármely dexron-III minősítésű olaj pl Castrol (piros színű)
Laosz15621-10-2013 20:32:59 // 42459
Sziasztok. Milyen tipusu olaj valo szervoba? Markaja,pontos megnevezese?
David | Centocinquantanove21-10-2013 19:42:03 // 42458
Ja és ami még fontos, hogy regenerálás alatt ha teheted semmiképp se állítsd le a motort, inkább menj még egy kört a háztömb körül.
Akkor sincs nagy vész végülis ha leállítod, max legközelebb hamarabb csinálja, de úgytudom elég sz*rul viseli az autó ha 2-3 alkalommal is félbeszakítod a regenerálást.
David | Centocinquantanove21-10-2013 19:38:59 // 42457
Nem nézünk hülyének, olyannyira, hogy énis rendre az égett gázolajszagból veszem észre, hogy rájött a (szó szerinti) "havibaj" a vasra.

LaciR! A fedélzeti kompútert álltsd át TRIP A-ra, és állítsd be a jobb oldali kar szélél lévő föl le gömbokkal, hogy lásd a pillanatnyi fogyasztást (Current consumption)! Ekkor, ha azt veszed észre, hogy a fogyasztás a megszokotthoz képest indkolatlanul magas, (nálam 17-20 l/100km) akkor valószínúleg regenerál. Ilyenkor az a legjobb, ha kiszaladsz valami gyorsabb forgalmú útra és hajtod neki, esetleg eggyel alacsonyabb fokozatban mint egyébként. Néhány perc alatt végez, ezt onnan veszed észre, hogy normalizálódik a pillanatnyi fogyasztás. Van, hogy visszaáll normálra, majd megint felszalad, ekkor sincs baj csak nem fejezte még be...
Regen után nálam mintha simábban járna, jobb a hangja. Érdemes figyelni a ciklust, számolni, hogy mikor lesz kb a következő...
ALFI15621-10-2013 19:34:47 // 42456
Bocs!Igazad van.Csak akkor jelez ha már pár alkalommal nem sikerült neki.Nállam éppen ezért mindig a pillanatnyi fogyira volt nyomva,hogy ha éppen regenerál ne állítsam le.
mizooo21-10-2013 19:17:14 // 42455
Én csak akkor érzem ha le van engedve az ablak, amúgy mivel kb 430 kmenként regenerál az enyém az adott körülmények között, ezért a napi számlálómat is akkor nullázom és majdnem mindig pontosan regenerál. A pillanatnyi fogyin simán látni, hogy nem akar gázelvételre leesni 2-re, hanem tratja. 8-13 vagy nagyobb pill fogyit. Na ailyenkor 2500 fordulat + 1 karika és kész is :P
Pityukoma21-10-2013 19:10:17 // 42454
Ne nézzetek hülyének :-), de nekem az első amit észreveszek regeneráláskor az a furcsa égett szag. Aztán kapcsolom a pill fogyit, úgy nagy átlagban a duplája mint szokott lenni. Ha áll az autó akkor a turbónyomásmérő mutatója kicsit kimozdul a "0"-ról.
Piritu - 1.000.00021-10-2013 18:00:20 // 42453
Mert átlag userként felesleges információ.
Ha nem 5-10 km-eket mész vele, tud regenerálni. Ha nem elsőre, majd másodikra. Ha akkor se, akkor majd a következőre. Ha megunta, akkor úgyis jelezni fog.
Amikor a Párducot vettem fel is hívták a figyelmemet, hogy a DPF-es diesel autó NEM városi forgalomra való, hanem hosszabb utakra.
Szabolcs 15921-10-2013 17:36:43 // 42452
igy van nem jelez sajnos hogy aszt miért igy oldották meg ki tudja ,
Szabolcs 15921-10-2013 17:25:19 // 42451
http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek
Dömpi (il dottore)21-10-2013 17:25:06 // 42450
Nem jelez a fed.comp! Pont ez a gond! Csak a pill.figy.-ból veszed észre, ha figyeled.
Csabi21-10-2013 17:17:15 // 42449
A lényeg az egészben, h a comp 600fok felett akarja tartani a DPF-et... e szerint adagolja a plusz naftát...ha elveszed a gázt, akkor visszahűl, újra gázadásnál pedig gyorsan felakarja tornászni megint 600fokra...
A 2-3ezer azért egy kicsit sok, még nem városi használat mellett is, szerintem max nem vetted észre...MES-el rögtön kiderülne mennyi az átlag...
ALFI15621-10-2013 17:11:59 // 42448
Én városba egyáltalán nem használtam csak hosszútávon.És mikor regenerált akkor igencsak 20 fölé is felment.De egyszer kétszer csak mert ingadozott.Maga a regenerálás eltartott 10 percig is.De mivel nem városi autó volt így 2-3ezer kilométer alatt egyszer volt ilyen.
Csabi21-10-2013 17:03:36 // 42447
Azért ez városban igaz, lassú araszolgatáskor. Országúti tempóban fix 90-100-nál alig észrevehető 3-4liter a plusz...1.9-nél 10-11litert mutat amikor regenerál...
ALFI15621-10-2013 16:53:16 // 42446
Szia!
Nincs kézikönyved hozzá?Minden benne van.
Egyébként igen jelez a fed.komp.Ekkor ha nézed a fogyasztást az is felugrik 20-30liter közé percekig.
LaciR21-10-2013 15:59:18 // 42445
Helló.
Még kezdö 59-es vagyok. Egy pár kérdésem lenne. A DPF jelez amikor tisztul? Vagy mikor és hogy kell tisztítani ( hány km-ként vagy önmaga tisztul )? A fedélzeti valahogy figyelmeztet vagy már csak akkor, ha bedugul? 1,9 JTDm 8v. Válaszokat elöre is köszonöm.
LaciR
Liquid21-10-2013 15:26:56 // 42444
megnéztem tegnap a tempomat helyét. Milyen kábelnek kellene lennie ott a környéken? Van valakinek képe róla?
Nem láttam sajna semmilyen lógó csatit
Vermacy21-10-2013 10:51:22 // 42443
Hali!

Akkor is járunk arra, sztem Szombat délután...
Liquid21-10-2013 09:03:45 // 42441
szerintem nincs lejjebb, de ha a "bukkanó" után lejt az út kicsit akkor ez ér le sajna
Szabolcs 15921-10-2013 07:50:56 // 42440
http://youtu.be/rDmWtMXjQOo
Szabolcs 15921-10-2013 07:50:35 // 42439
http://youtu.be/rDmWtMXjQOo aki gondolja nézze meg eszt a videot de szerintm ez nem légtömeg mérö hibára utal hanem turbo gond lesz ,he turbo akkor fájni fog de ki tudja ,
Alfonis20-10-2013 22:56:10 // 42438
hja néztem a blogodban. hát nemtom. reménykedem, h az új majd lesem, hmilyen :) 1 év. az sok :P wow :) akkor ez tényleg évekig elég még ha 3 havonta kenném is :D
Pityukoma20-10-2013 22:50:01 // 42437
Basszuskulcs :-( Ezt szépen eltépte. Lejjebb van mint a bölcső? Az a peremezés tényleg állhatna felfelé is, így még inkább képes beakadni.
GTPeti20-10-2013 22:47:51 // 42436
Mivel én szinte csak pályán használom az autót, nekem minimum egy évig jó egy kezelés, de inkább tovább. (No meg garázsban áll az autó, nem mossa le az eső sem.)

Valóban lehet, hogy már nem írják rá már. Bár szerintem igen. De ez puszta megérzés. Itt egy kép a "Verbessert" felirattal (a német verzión).
Alfonis20-10-2013 22:45:00 // 42435
nekem a flakonon nincs feltüntetve, h javított változat de azt a bejegyzést már régen írtad...... szal lehet, h azok már kikoptak és nem írják már rá 2013. végén... ha nem így van akkor a régi receptes van :S Még élesbe nem próbáltam, de kb csak autópályán meek úgyh hasznos lesz tuti. Meddig marad fent egy kenés?
Piritu - 1.000.00020-10-2013 21:39:23 // 42434
Jóccakát, léptem :-)
GTPeti20-10-2013 21:29:12 // 42433
OFF Már látom, hogy a köv. téli garnitúra nálam is 205/55R16 lesz... ON
Piritu - 1.000.00020-10-2013 21:26:43 // 42432
Full gyári. (A blog a terheletlen állapotot mutatja.)
GTPeti20-10-2013 21:03:59 // 42431
A Spidered ültetett, vagy az enyém is 7cm-s lesz, ha felteszem a téliket?
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2013 21:03:03 // 42430
a gyári 16"-os méretekkel ha gyorsan álltam ki a garázsból leért a bölcső akkor mi lett volna -30mm-rel? szép a TI csak nem hazánkba való sajnos :(
Piritu - 1.000.00020-10-2013 21:01:11 // 42429
Az ültetett autóról jut eszembe egy mai sztori. A Balcsiról hazafelé jövet a 84-es és a 8-as között Nemeskeresztúrnál van egy rövidítő szakasz. No, ez hozza a magyar utak összes sz@rságát: nyomvályús, kátyús, gidres-gödrös, stb. A Spiderrel ez nem létező út a 7 centis hasmagasság miatt. Hazafelé jövet a 84-esen nyélgázon elmenet mellettem valami fullos (MV6?) régi Omega, ami porig volt ültetve. Aztán a fenti rövidítés helyett lefordult a következőnél, ami nekünk is járható. Aztán jobbra fordult, tehát neki is a másik lett volna a rövidebb. Szóval ő sem merte megkockáztatni az ültetéssel azt a szakaszt.
Liquid20-10-2013 20:55:51 // 42428
nem lenne különösebb gond az ültetéssel, csak egy kicsit több ész kellett volna a tervezésnél.
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2013 20:51:23 // 42427
az ott a DPF, a TI-esített 56 után megfogadtam nem kell több ültetett autó pont ezen dolgok miatt kár hogy nem csináltak 59 Crosswagont
Liquid20-10-2013 20:43:22 // 42426
Tegnap megint sikerült odavágnom az alját :(
A katalizátort vagy DPF-et (nemtom melyik) tartó konzolt elkapta a kapu támasztója apáméknál. Tavaly télen is ezt csaptam oda. Most már el van repedve. Elhatároztam, hogy készíttetek oda egy védő lemezt, ami legalább eltereli az erőket. Mert iszonyú bután van megoldva. Peremezve van, de kifelé így még jobban leér, és el tud akadni, ha elakad és eldeformálódik, akkor pedig a kábelt tartó kis fül hozzáér a kardánhoz.
Visszaegyengettem, de fogok venne egy újat és megy rá a védő.
Szabolcs 15920-10-2013 15:30:06 // 42425
köszi szépen a lehetöséget de nem leszek ,otthon csak utánna hétvégén megyünk haza mindenszentekre köszönöm szépen
Lexlutor20-10-2013 13:27:50 // 42424
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2013 12:45:31 // 42423
jah a rossz vízpumpa vagy az eltávozó hűtővíz végett (amit írtam csavar)...a HF problémák már csak az okozat nem a kiváltó ok
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2013 12:43:57 // 42422
az átöblítéses olajcserével nincs kicserélve a szűrő...kb olyan mint ha a blokkban is leeresztenéd az olajat az újat meg beöntöd sarkosítva...
Mivel japán váltó tán a nippon a gyárija, ha GM akkor GM olaj, ha Fiat akkor tutela, ha Pug akkor total...szóval melyik a gyári? :PPP
nincs ráfejlesztett ezért jó bármely dextron 6 :P
Vermacy20-10-2013 11:23:51 // 42421
Nekem bevált a 225 50 R17. Akkor váltok majd 16-osra, ha vmi oknál fogva meg kell válnom a 18-asoktól. Az alacsony hasmagasáág az autóval jár. Meg kell szokni és Nekem, meg kell építenem rendesen a kocsibeállót, mert az Önkormányzat vagy 10 centivel megemelte a járdát...
Belga20-10-2013 11:16:59 // 42420
pld ilyen gyári :)



Nem tudom mennyire kevésbé hozzáférhető a 159-en mondjuk egy XC60-hoz képest, de ott olajcserekor nem bontanak váltót. Viszont kell egy fél hordó olaj a teljes átöblítés/cseréhez. :( Szopacs...
Vermacy20-10-2013 11:15:35 // 42419
Simon Júdásra megyünk a géppel. Ha van vmid, amivel mérni tudod, akkor felajánlom a vasam egy diagnosztikára!
Belga20-10-2013 11:12:10 // 42418
Oké!
Alfaowner.com szerint 2009-től frissített hengerfej design van a 2.4-en. Betapadó szelepekről, túlmelegedésről és egyéb finomságokról számoltak be a hengerfejproblémás tulajok.
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2013 10:54:10 // 42417
nagyon ritka hiba azt nézd meg a blokk előtt menő hűtőcsőben ki van e cserélve a csavar fémre...
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2013 10:51:59 // 42416
sajnos a leggyengébb az automata váltók között és igen sokan használják de látod a Maser is inkább a ZF-et választotta ...egyébként ha rendszeresen cserélsz olajat akkor sokáig bírja csak költséges a csere :(
Gyári olaj? az megmi? :) Dextron 6 kell bele ..
Belga20-10-2013 10:41:28 // 42415
Már csak azt kellene kideríteni, hogy a hengerfej problémát hogy lehet diagnosztizálni. :) Ötletek?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.