Forum >> 159
Szabolcs 15921-10-2013 07:50:56 // 42440
http://youtu.be/rDmWtMXjQOo
Szabolcs 15921-10-2013 07:50:35 // 42439
http://youtu.be/rDmWtMXjQOo aki gondolja nézze meg eszt a videot de szerintm ez nem légtömeg mérö hibára utal hanem turbo gond lesz ,he turbo akkor fájni fog de ki tudja ,
Alfonis20-10-2013 22:56:10 // 42438
hja néztem a blogodban. hát nemtom. reménykedem, h az új majd lesem, hmilyen :) 1 év. az sok :P wow :) akkor ez tényleg évekig elég még ha 3 havonta kenném is :D
Pityukoma20-10-2013 22:50:01 // 42437
Basszuskulcs :-( Ezt szépen eltépte. Lejjebb van mint a bölcső? Az a peremezés tényleg állhatna felfelé is, így még inkább képes beakadni.
GTPeti20-10-2013 22:47:51 // 42436
Mivel én szinte csak pályán használom az autót, nekem minimum egy évig jó egy kezelés, de inkább tovább. (No meg garázsban áll az autó, nem mossa le az eső sem.)
Valóban lehet, hogy már nem írják rá már. Bár szerintem igen. De ez puszta megérzés. Itt egy kép a "Verbessert" felirattal (a német verzión).
Valóban lehet, hogy már nem írják rá már. Bár szerintem igen. De ez puszta megérzés. Itt egy kép a "Verbessert" felirattal (a német verzión).
Alfonis20-10-2013 22:45:00 // 42435
nekem a flakonon nincs feltüntetve, h javított változat de azt a bejegyzést már régen írtad...... szal lehet, h azok már kikoptak és nem írják már rá 2013. végén... ha nem így van akkor a régi receptes van :S Még élesbe nem próbáltam, de kb csak autópályán meek úgyh hasznos lesz tuti. Meddig marad fent egy kenés?
Piritu - 1.000.00020-10-2013 21:39:23 // 42434
GTPeti20-10-2013 21:29:12 // 42433
OFF Már látom, hogy a köv. téli garnitúra nálam is 205/55R16 lesz... ON
Piritu - 1.000.00020-10-2013 21:26:43 // 42432
Full gyári. (A blog a terheletlen állapotot mutatja.)
GTPeti20-10-2013 21:03:59 // 42431
A Spidered ültetett, vagy az enyém is 7cm-s lesz, ha felteszem a téliket?
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2013 21:03:03 // 42430
a gyári 16"-os méretekkel ha gyorsan álltam ki a garázsból leért a bölcső akkor mi lett volna -30mm-rel? szép a TI csak nem hazánkba való sajnos :(
Piritu - 1.000.00020-10-2013 21:01:11 // 42429
Az ültetett autóról jut eszembe egy mai sztori. A Balcsiról hazafelé jövet a 84-es és a 8-as között Nemeskeresztúrnál van egy rövidítő szakasz. No, ez hozza a magyar utak összes sz@rságát: nyomvályús, kátyús, gidres-gödrös, stb. A Spiderrel ez nem létező út a 7 centis hasmagasság miatt. Hazafelé jövet a 84-esen nyélgázon elmenet mellettem valami fullos (MV6?) régi Omega, ami porig volt ültetve. Aztán a fenti rövidítés helyett lefordult a következőnél, ami nekünk is járható. Aztán jobbra fordult, tehát neki is a másik lett volna a rövidebb. Szóval ő sem merte megkockáztatni az ültetéssel azt a szakaszt.
Liquid20-10-2013 20:55:51 // 42428
nem lenne különösebb gond az ültetéssel, csak egy kicsit több ész kellett volna a tervezésnél.
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2013 20:51:23 // 42427
az ott a DPF, a TI-esített 56 után megfogadtam nem kell több ültetett autó pont ezen dolgok miatt kár hogy nem csináltak 59 Crosswagont
Liquid20-10-2013 20:43:22 // 42426
Tegnap megint sikerült odavágnom az alját :(
A katalizátort vagy DPF-et (nemtom melyik) tartó konzolt elkapta a kapu támasztója apáméknál. Tavaly télen is ezt csaptam oda. Most már el van repedve. Elhatároztam, hogy készíttetek oda egy védő lemezt, ami legalább eltereli az erőket. Mert iszonyú bután van megoldva. Peremezve van, de kifelé így még jobban leér, és el tud akadni, ha elakad és eldeformálódik, akkor pedig a kábelt tartó kis fül hozzáér a kardánhoz.
Visszaegyengettem, de fogok venne egy újat és megy rá a védő.
A katalizátort vagy DPF-et (nemtom melyik) tartó konzolt elkapta a kapu támasztója apáméknál. Tavaly télen is ezt csaptam oda. Most már el van repedve. Elhatároztam, hogy készíttetek oda egy védő lemezt, ami legalább eltereli az erőket. Mert iszonyú bután van megoldva. Peremezve van, de kifelé így még jobban leér, és el tud akadni, ha elakad és eldeformálódik, akkor pedig a kábelt tartó kis fül hozzáér a kardánhoz.
Visszaegyengettem, de fogok venne egy újat és megy rá a védő.
Szabolcs 15920-10-2013 15:30:06 // 42425
köszi szépen a lehetöséget de nem leszek ,otthon csak utánna hétvégén megyünk haza mindenszentekre köszönöm szépen
Lexlutor20-10-2013 13:27:50 // 42424
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2013 12:45:31 // 42423
jah a rossz vízpumpa vagy az eltávozó hűtővíz végett (amit írtam csavar)...a HF problémák már csak az okozat nem a kiváltó ok
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2013 12:43:57 // 42422
az átöblítéses olajcserével nincs kicserélve a szűrő...kb olyan mint ha a blokkban is leeresztenéd az olajat az újat meg beöntöd sarkosítva...
Mivel japán váltó tán a nippon a gyárija, ha GM akkor GM olaj, ha Fiat akkor tutela, ha Pug akkor total...szóval melyik a gyári? :PPP
nincs ráfejlesztett ezért jó bármely dextron 6 :P
Mivel japán váltó tán a nippon a gyárija, ha GM akkor GM olaj, ha Fiat akkor tutela, ha Pug akkor total...szóval melyik a gyári? :PPP
nincs ráfejlesztett ezért jó bármely dextron 6 :P
Vermacy20-10-2013 11:23:51 // 42421
Nekem bevált a 225 50 R17. Akkor váltok majd 16-osra, ha vmi oknál fogva meg kell válnom a 18-asoktól. Az alacsony hasmagasáág az autóval jár. Meg kell szokni és Nekem, meg kell építenem rendesen a kocsibeállót, mert az Önkormányzat vagy 10 centivel megemelte a járdát...
Belga20-10-2013 11:16:59 // 42420
pld ilyen gyári :)
Nem tudom mennyire kevésbé hozzáférhető a 159-en mondjuk egy XC60-hoz képest, de ott olajcserekor nem bontanak váltót. Viszont kell egy fél hordó olaj a teljes átöblítés/cseréhez. :( Szopacs...
Nem tudom mennyire kevésbé hozzáférhető a 159-en mondjuk egy XC60-hoz képest, de ott olajcserekor nem bontanak váltót. Viszont kell egy fél hordó olaj a teljes átöblítés/cseréhez. :( Szopacs...
Vermacy20-10-2013 11:15:35 // 42419
Simon Júdásra megyünk a géppel. Ha van vmid, amivel mérni tudod, akkor felajánlom a vasam egy diagnosztikára!
Belga20-10-2013 11:12:10 // 42418
Oké!
Alfaowner.com szerint 2009-től frissített hengerfej design van a 2.4-en. Betapadó szelepekről, túlmelegedésről és egyéb finomságokról számoltak be a hengerfejproblémás tulajok.
Alfaowner.com szerint 2009-től frissített hengerfej design van a 2.4-en. Betapadó szelepekről, túlmelegedésről és egyéb finomságokról számoltak be a hengerfejproblémás tulajok.
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2013 10:54:10 // 42417
nagyon ritka hiba azt nézd meg a blokk előtt menő hűtőcsőben ki van e cserélve a csavar fémre...
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2013 10:51:59 // 42416
sajnos a leggyengébb az automata váltók között és igen sokan használják de látod a Maser is inkább a ZF-et választotta ...egyébként ha rendszeresen cserélsz olajat akkor sokáig bírja csak költséges a csere :(
Gyári olaj? az megmi? :) Dextron 6 kell bele ..
Gyári olaj? az megmi? :) Dextron 6 kell bele ..
Belga20-10-2013 10:41:28 // 42415
Már csak azt kellene kideríteni, hogy a hengerfej problémát hogy lehet diagnosztizálni. :) Ötletek?
Belga20-10-2013 10:40:12 // 42414
Kösz!
Na, kicsit böngészgettem és találtam videót is erről a csúszásról. Igaz egy volvo tulajtól. Gyanítom maga a váltó nem olyan szar (Aisin=Toyota), illetve egy tucatnyi gyártó használja, többek között az Alfa, Ford, Volvo, Rover, Citroen, Mazda. Igaz ez csak 2-3 nagy konszern az akkori időkből. :) Alfa-GM, PSA, Ford-Volvo-Mazda.
Amit egyöntetűen mondanak, hogy a váltó nagyon olaj érzékeny. És amennyiben nem gyári olajjal frissítik, az a korai halál melegágya.
Na, majd próbálok valami belső Toyota infót szerezni. :)
Na, kicsit böngészgettem és találtam videót is erről a csúszásról. Igaz egy volvo tulajtól. Gyanítom maga a váltó nem olyan szar (Aisin=Toyota), illetve egy tucatnyi gyártó használja, többek között az Alfa, Ford, Volvo, Rover, Citroen, Mazda. Igaz ez csak 2-3 nagy konszern az akkori időkből. :) Alfa-GM, PSA, Ford-Volvo-Mazda.
Amit egyöntetűen mondanak, hogy a váltó nagyon olaj érzékeny. És amennyiben nem gyári olajjal frissítik, az a korai halál melegágya.
Na, majd próbálok valami belső Toyota infót szerezni. :)
Belga20-10-2013 10:35:07 // 42413
Ok, köszi! Megpróbálom megsíratni a kormányt, ha kipróbalom a vasakat. :)
Liquid20-10-2013 09:52:04 // 42412
a garázsomba pl. csak úgy tudok bejárni, ha lerakok 2db deszkát, mert van küszöb és sajnos pont a kaputól lejt kifelé, így az első ajtók vonalában lévő tartó konzol, ami a kardán alagút 2 "partját" köti össze, sajna leér.
Nincs vágva a rugó, mert ha mellé állok egy sima futóműves 159-nek, nem tűnik annyira alacsonyabbnak.
Nincs vágva a rugó, mert ha mellé állok egy sima futóműves 159-nek, nem tűnik annyira alacsonyabbnak.
mizooo20-10-2013 08:45:50 // 42411
Nekem szerencsém van, én "csak" 172cm magas/alacsony :) vagyok mögöttem simán elférnek :)
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2013 08:41:15 // 42410
pont a hátsó helyhiány miatt kellett eladnom az 59-et :((( kategóriájában a legszűkösebb...
.......................20-10-2013 00:08:43 // 42409
szerintem inkább a rugókat kellene elöl cserélni normál ra,
akkor nem fog leérni
szerintem neked a TI rugókat még vágták is
akkor nem fog leérni
szerintem neked a TI rugókat még vágták is
.......................19-10-2013 23:54:26 // 42408
a 225 /50 el annyira leér?
szerintem egy 1,7 tonnás kocsira kevés a 215 széles gumi
mondjuk a tied összkerekes
szerintem egy 1,7 tonnás kocsira kevés a 215 széles gumi
mondjuk a tied összkerekes
GTPeti19-10-2013 22:13:41 // 42407
Neki perpill cső sincs. :))
'''''19-10-2013 21:54:33 // 42406
Nekem sincsenek kipuffdobjaim.Kicsit lesz csak hangosabb.
Liquid19-10-2013 21:45:55 // 42404
pont ugyanerre jutottam :)
GTPeti19-10-2013 21:16:21 // 42403
Itt az alapméreten kívül több méretet is megadhatsz (vesszővel elválasztva) és táblázatosan mutatja az eredményeket.
Ha egy kicsivel nagyobbat akarsz, akkor a 225/55R17 a jó választás. Ha ugyanakkorát, akkor a 215/55R17.
Ha egy kicsivel nagyobbat akarsz, akkor a 225/55R17 a jó választás. Ha ugyanakkorát, akkor a 215/55R17.
Liquid19-10-2013 21:05:17 // 42402
igencsak agyalok a téligumi cserén... A mostani 225/50R17 Vredestein WinTrac Xtreme gumik, teljesen jók, újszerűek, viszont nagyon parás velük közlekedni. Kicsit nagyobb átmérőt szeretnék , ami nem sokkal kisebb mint a gyár 235/40R19.
Mi a véleményetek a következőkről:
225/55R17 - ez 9mm-re nagyobb mint a 19-es
215/55R17 - ez 2mm-rel kisebb, tehát gyakorlatilag megegyezik
Ez utóbbi méret egy hangyányival olcsóbb, de nem tudom milyen lenne. Nem szeretnék mégegyszer abba a hibába esni, mikor a 156-ra 185/65R15-öt vettem a 205/0R15 helyett...
Van valakinek tapasztalata, ötlete, stb.?
Mi a véleményetek a következőkről:
225/55R17 - ez 9mm-re nagyobb mint a 19-es
215/55R17 - ez 2mm-rel kisebb, tehát gyakorlatilag megegyezik
Ez utóbbi méret egy hangyányival olcsóbb, de nem tudom milyen lenne. Nem szeretnék mégegyszer abba a hibába esni, mikor a 156-ra 185/65R15-öt vettem a 205/0R15 helyett...
Van valakinek tapasztalata, ötlete, stb.?
GTPeti19-10-2013 20:58:18 // 42401
Ma meglátogattam a német 159 tulaj barátomat. Laza a srác. Feltett magának egy Westfalia vonóhorgot. Precízen csinálta, mindent lebontott és konzervált a környéken. A minap tett egy nagyobb párszáz km-es utat. Néztem, mi furcsa az autón. A kipufogót még nem tette vissza. :))
Alapjáraton szinte egyáltalán nem hallani, hogy hiányoznak a dobok. :)
Alapjáraton szinte egyáltalán nem hallani, hogy hiányoznak a dobok. :)
GTPeti19-10-2013 20:33:55 // 42400
Nyugi cartárs, az a fehér homályosodás kis idő elteltével eltűnik.
Egyébként régebben, a régi receptúránál idővel sem lett sokkal jobb a helyzet. Ezért írtam a blogomban is, hogy a flakonon feltűntetett javított változatot érdemes venni, mert ennél ez a hatás minimális. Amúgy jómagam emiatt nem is ajánlom városban használt autókra.
Megjegyzem a konkurens termékeknél sokkal rosszabb mind a vízlepergetés, mint a törlés utáni homályosodás. A Motip Rain Away pl. egyenesen életveszélyes.
Egyébként régebben, a régi receptúránál idővel sem lett sokkal jobb a helyzet. Ezért írtam a blogomban is, hogy a flakonon feltűntetett javított változatot érdemes venni, mert ennél ez a hatás minimális. Amúgy jómagam emiatt nem is ajánlom városban használt autókra.
Megjegyzem a konkurens termékeknél sokkal rosszabb mind a vízlepergetés, mint a törlés utáni homályosodás. A Motip Rain Away pl. egyenesen életveszélyes.
'''''19-10-2013 20:26:34 // 42399
Amit írtál igaz.Én is 166-ból ültem át.Az sokkal tágasabb volt.Engem a 166 leáldozó dizájnja késztetett váltásra.Van Giu is a háznál.Az valamivel még kisebb belül.A chippel egyébként teljesen más lenne a vas.Egr kiírható,akkor nem világít a lámpa.A fék gyárilag az a méret.Viszont szerintem a turbó egyforma a 200 és a 210 lovasnál is.Szerintem a vezérlésen változtattak csak.Ezt ErHard majd mindjárt megmondja.Ha nem tetszik a szín,fóliázásban nem gondolkodtál?
.......................19-10-2013 20:11:05 // 42398
a navi nem érintőképernyős,és a grafika elég darabos,
de szerintem jól működik
de szerintem jól működik
Pityukoma19-10-2013 20:00:14 // 42397
Ez nálam is így van.
Pityukoma19-10-2013 19:59:33 // 42396
Maximálisan meg tudlak érteni. Szépen összefoglaltad a +-t és a - -t is. Azért drukkolok hogy lángra kapjon a szerelem :-)
Liquid19-10-2013 19:58:39 // 42395
megfigyeltem hogy ha enyhén balra dőlve parkolok (pl. padkán) akkor 1-2 rublikával a max. alatt mutatja az olajszintet, de egyenesben helyrejön :)
Liquid19-10-2013 19:57:23 // 42394
a 2.4-esek 330-s 4 dugattyús fékkel szereltek szériában.
mex8619-10-2013 19:51:33 // 42393
amúgy erről a vasról van szó
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/alfa-romeo-alfa-159-sportwagon-2-4-jtdm-20v-dpf-distinctive-w%C3%B6lpinghausen/185492444.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&maxPrice=7001&ambitCountry=DE&zipcode=38547&zipcodeRadius=100&negativeFeatures=EXPORT
ha valakit érdekel ugorjon rá mert őszinte eladó, a kocsi leszámítva talán pici leállításkori lendkeró hangot jó, szivatós dolgok nagyrészén túlvan, persze itt-ott látszik a km de árban nem rossz.
na persze ha meg tud barátkozni a színnel ami innen nem annyira látszik.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/alfa-romeo-alfa-159-sportwagon-2-4-jtdm-20v-dpf-distinctive-w%C3%B6lpinghausen/185492444.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&maxPrice=7001&ambitCountry=DE&zipcode=38547&zipcodeRadius=100&negativeFeatures=EXPORT
ha valakit érdekel ugorjon rá mert őszinte eladó, a kocsi leszámítva talán pici leállításkori lendkeró hangot jó, szivatós dolgok nagyrészén túlvan, persze itt-ott látszik a km de árban nem rossz.
na persze ha meg tud barátkozni a színnel ami innen nem annyira látszik.
mex8619-10-2013 19:48:08 // 42392
ugyanezt 1.9nél is össze tudnád foglalni?
bár azt hiszem kb ugyanez, minusz hengerfejrepedés?
bár azt hiszem kb ugyanez, minusz hengerfejrepedés?
mex8619-10-2013 19:45:04 // 42391
na Urak, egyenlőre nem lettem 159 tulaj.
a tegnap meglesett vasba nem lettem szerelmes, pedig ehhez kötöttem azt hogy megvegyem-e mert megvan a 166 is még (plusz van még több is mert szoktam németből vinni haza eladásra), hirtelen felindulásból mentem el meglesni bár már egy ideje nézegetem őket.
azt hozzá kell tegyem eddig nem ültem 159-be, csak a nyálam csorgattam és nézegettem közelről őket.
forgalomban látva és fotókról imádtam mindet, sőt kívülről körbenyálazva is, nem gondoltam volna hogy most nem lesz szerelem.
elsősorban a szín miatt (tudom hülyén hangzik) pedig ez nem szokott szempont lenni nálam ennyire, de ez a hivatalosan is mocsárzöld szín nem annyira jött be naplemente előtt picivel, plusz tetőkorlát horog is volt így picit erdészes volt a vas, ráadásul farral láttam meg először így nem volt meg az első blikk ereje.
kormányműcsere valóban megvolt a vason ami pozitív volt számomra nagyon, EGR ledugózva emiatt egy jó kis MIL lámpa vigyorgott az arcomba de a tulaj készséges volt kiolvastuk és valóban csak amiatt világított. a frissen cserélt hosszbordás hidegen csikorgott úgy ahogy néha teszi a 166osomnál is. a 200le ellenére nem éreztem dinamikusabbnak mint a chipes szintén 2.4 166osomat, ez valszeg változna ha ez is húzott volna. Ami meglepő volt a turbócsere, tengelytörött lett az illetőnél, azt hittem újat kapott de meglepetésemre egy bontottat, Magyarországról, ami szerinte a 210 lovasé és nagyobb :) (németeknél vagyok és itt néztem a kocsit is). váltó szintén fura volt nekem, nem mondanám hogy rossz de elég "súlyos" volt a kapcsolási érzet, van elég nagy viszonyítási alapom szóval tudom miről beszélek (166, több hosszmotoros és keresztmotoros Audi, volt/van E39-es BMW-m is)
leállításkor pici lendkeró hangot is hallottam
fogyija ennek a vasnak 7,5 volt BC szerint pedig az illető bevallottan szokott 2 kilókkal is utazni, bár rövidtávon nem használja a vasat, ezt egyáltalán nem tartom így soknak pedig félelmeim voltak.
hengerfej hajszálrepedés itt is megvolt, 160e-nél lett cserélve hengerfej mert csipegette a vizet.
ami még meglepett a hátsó lábtér, FL előtti autót néztem, hát többre számítottam, a nem sokkkal hosszabb 166ban szinte tespedhetek magam mögött, itt nem volt 2 centinél több a támláig pedig nem vagyok nagydarab, 180cm.
volt egy beázása is a vasnak a tetőkorlát mögött valahol amit javított az illető, szerinte szériahibáról van szó mert a lemez átlapolásoknál nem volt tömítőzés (lehet egyedi hiba) csak szilikonmaradványok miatt tűnt fel. ezen kívül ugyanúgy koptatják az ajtótömítések a festést mint a 166-oson, nem értem miért nem lehetett ezt máshogy konstruálni, más autóknál nemigen látok ilyet.
namost a plusszos dolgok, halkabb mint a 166, motor főleg (ez lehet negatívum hogy nem hallom úgy az 5hengert? :D ) , bár kintről ennek is elég furi hangja van alapjáraton lehet volt valami gixer is. futómű jó itt is de nem éreztem olyan "játékosnak" mint a 166ot, valóban nehézkesebb ami várható volt a súlykülönbség miatt. tetszett a belső dizájn de a hátsó pici tér elkeserített, szoktunk többen is utazni és nemsokára talán gyerekülésnek is kell a hely, nem azt mondom hogy nem lehet elférni benne de ez olyan "prémiumosra" sikerült. vagy csak túl sok nagyautóm volt mostanában emiatt nőttek meg az igények :D (az E39 Touringot sem találom táncteremnek, de pl a C5ös A6 az már tágas hátul :D )
Minőségileg belül talán jobb mint a 166, leszámítva a bőrt bár az is szép volt, tudnám szeretni.
Massziv autó benyomását kelti, tuti hogy sokkal biztonságosabb mitn a 166.
fék nagyon tuti, nem tudom széria-e de ezen 330as tárcsák voltak előtte, a kisfékes dízel 166om fasorba sincs hozzá, pillanatok alatt elfőzöm a fékeket rajta, bár hidegen jóforma, ezne nem hinném hogy sikerülne :)
Na meg a dizájn az ott van kívül-belül.
Alfa fan tulajnál néztem a vasat (volt neki több másik Alfa is és egy Giulietta miatt adja el, amit annyira nem értek), valszeg ilyet nem fogok még találni hogy 5,5e euróért ad 2 garnitúra 17es kereket az autóval, full részletes infókat javításokról, vezetett szervizkönyvet, sok utólagos hasznos extrát (horog, pio 2dines érintős navi bár nemtom a gyári is érintős-e) distinctive felszereltség, új vezérlés stb stb stb.
szóval lehet bánni fogom de ez most nem lesz az én vasam, maradok még picit a 166nál, bár ha szembe jön egy hasonlóan ígéretes paraméterekkel rendelkező 159 fahéj vagy fekete színben.... lehet meglesz a szerelem első látásra....
bocs ha valakit érzékenyen érintettek a szavaim, nem fikázódni jöttem ide, és valszeg még fogok is jönni tanácsért :)
köszi az infókat amikkel segítettetek!!!
a tegnap meglesett vasba nem lettem szerelmes, pedig ehhez kötöttem azt hogy megvegyem-e mert megvan a 166 is még (plusz van még több is mert szoktam németből vinni haza eladásra), hirtelen felindulásból mentem el meglesni bár már egy ideje nézegetem őket.
azt hozzá kell tegyem eddig nem ültem 159-be, csak a nyálam csorgattam és nézegettem közelről őket.
forgalomban látva és fotókról imádtam mindet, sőt kívülről körbenyálazva is, nem gondoltam volna hogy most nem lesz szerelem.
elsősorban a szín miatt (tudom hülyén hangzik) pedig ez nem szokott szempont lenni nálam ennyire, de ez a hivatalosan is mocsárzöld szín nem annyira jött be naplemente előtt picivel, plusz tetőkorlát horog is volt így picit erdészes volt a vas, ráadásul farral láttam meg először így nem volt meg az első blikk ereje.
kormányműcsere valóban megvolt a vason ami pozitív volt számomra nagyon, EGR ledugózva emiatt egy jó kis MIL lámpa vigyorgott az arcomba de a tulaj készséges volt kiolvastuk és valóban csak amiatt világított. a frissen cserélt hosszbordás hidegen csikorgott úgy ahogy néha teszi a 166osomnál is. a 200le ellenére nem éreztem dinamikusabbnak mint a chipes szintén 2.4 166osomat, ez valszeg változna ha ez is húzott volna. Ami meglepő volt a turbócsere, tengelytörött lett az illetőnél, azt hittem újat kapott de meglepetésemre egy bontottat, Magyarországról, ami szerinte a 210 lovasé és nagyobb :) (németeknél vagyok és itt néztem a kocsit is). váltó szintén fura volt nekem, nem mondanám hogy rossz de elég "súlyos" volt a kapcsolási érzet, van elég nagy viszonyítási alapom szóval tudom miről beszélek (166, több hosszmotoros és keresztmotoros Audi, volt/van E39-es BMW-m is)
leállításkor pici lendkeró hangot is hallottam
fogyija ennek a vasnak 7,5 volt BC szerint pedig az illető bevallottan szokott 2 kilókkal is utazni, bár rövidtávon nem használja a vasat, ezt egyáltalán nem tartom így soknak pedig félelmeim voltak.
hengerfej hajszálrepedés itt is megvolt, 160e-nél lett cserélve hengerfej mert csipegette a vizet.
ami még meglepett a hátsó lábtér, FL előtti autót néztem, hát többre számítottam, a nem sokkkal hosszabb 166ban szinte tespedhetek magam mögött, itt nem volt 2 centinél több a támláig pedig nem vagyok nagydarab, 180cm.
volt egy beázása is a vasnak a tetőkorlát mögött valahol amit javított az illető, szerinte szériahibáról van szó mert a lemez átlapolásoknál nem volt tömítőzés (lehet egyedi hiba) csak szilikonmaradványok miatt tűnt fel. ezen kívül ugyanúgy koptatják az ajtótömítések a festést mint a 166-oson, nem értem miért nem lehetett ezt máshogy konstruálni, más autóknál nemigen látok ilyet.
namost a plusszos dolgok, halkabb mint a 166, motor főleg (ez lehet negatívum hogy nem hallom úgy az 5hengert? :D ) , bár kintről ennek is elég furi hangja van alapjáraton lehet volt valami gixer is. futómű jó itt is de nem éreztem olyan "játékosnak" mint a 166ot, valóban nehézkesebb ami várható volt a súlykülönbség miatt. tetszett a belső dizájn de a hátsó pici tér elkeserített, szoktunk többen is utazni és nemsokára talán gyerekülésnek is kell a hely, nem azt mondom hogy nem lehet elférni benne de ez olyan "prémiumosra" sikerült. vagy csak túl sok nagyautóm volt mostanában emiatt nőttek meg az igények :D (az E39 Touringot sem találom táncteremnek, de pl a C5ös A6 az már tágas hátul :D )
Minőségileg belül talán jobb mint a 166, leszámítva a bőrt bár az is szép volt, tudnám szeretni.
Massziv autó benyomását kelti, tuti hogy sokkal biztonságosabb mitn a 166.
fék nagyon tuti, nem tudom széria-e de ezen 330as tárcsák voltak előtte, a kisfékes dízel 166om fasorba sincs hozzá, pillanatok alatt elfőzöm a fékeket rajta, bár hidegen jóforma, ezne nem hinném hogy sikerülne :)
Na meg a dizájn az ott van kívül-belül.
Alfa fan tulajnál néztem a vasat (volt neki több másik Alfa is és egy Giulietta miatt adja el, amit annyira nem értek), valszeg ilyet nem fogok még találni hogy 5,5e euróért ad 2 garnitúra 17es kereket az autóval, full részletes infókat javításokról, vezetett szervizkönyvet, sok utólagos hasznos extrát (horog, pio 2dines érintős navi bár nemtom a gyári is érintős-e) distinctive felszereltség, új vezérlés stb stb stb.
szóval lehet bánni fogom de ez most nem lesz az én vasam, maradok még picit a 166nál, bár ha szembe jön egy hasonlóan ígéretes paraméterekkel rendelkező 159 fahéj vagy fekete színben.... lehet meglesz a szerelem első látásra....
bocs ha valakit érzékenyen érintettek a szavaim, nem fikázódni jöttem ide, és valszeg még fogok is jönni tanácsért :)
köszi az infókat amikkel segítettetek!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
457
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?