Forum >> 159

Liquid18-11-2013 11:39:21 // 43764
na inkább óra szerinti 60 az az 50, az alatt már visszaszoktam tenni 4-be
Mondjuk az 1800 se sok, ott azé még nem pörgi szét magát :)
Liquid18-11-2013 11:38:07 // 43763
a 2.4 már simán használható 1500 körül, és az 50 5-ösben simán tartható.
David | Centocinquantanove18-11-2013 11:29:40 // 43762
Csak 1 kérdés. Miért akarnád 1800-nál felváltani negyedikbe?
Nálam úgy van, hogy a váltásaimkor kb 500 fordulatot esik a történet. Namármost ha 1800-nál váltasz akkor kb 1300-1400 közé esik vissza a fordulatod, ahol már kissé kókadék hatása van, legalábbis az 1.9-nek.
Saját érzésre énis mindig legalább 2000-2250 körül szokok felváltani, és így megmarad az ereje is (bár 2.4-nél biztos más a gyerek fekvése) és el is kerülöm a bűvös 1500 alatti fordulatot (rángatás és kettőstömegűt kímélendő). Ha tartósan kell mennem akor inkább picivel jobban pörgetem, pl városban ha 50-nél nem tudok gyorsabban menni, akkor csak 3.-ban megyek (~1800-1900 rpm).
Meg annyit vettem észre, hogy pl ha 4. ben megyek 2000 fordulaton akkor közel ugyanannyit fogyaszt, talán kevesebbet is pár decivel, mintha felváltok 5.-be és nyúzom 1500 környékén...
David | Centocinquantanove18-11-2013 10:35:52 // 43761
Ma reggel beköszöntött újra az az időszak, amikor az alacsony hőmérséklet miatt az ajtók nem nyílnak gombnyomásra... :((
Ha eljön ez a +5 °C körüli éjszaki hőmérséklet akkor megáll a tudomány. Ha bezárom pár órát a hidegben, akkor utána nem nyit csak manuálisan... Olyankor a hajamat tépem!
Hibakód nincs, akksi új. Fel se villan az index, hogy venné a jelet.
Ha egyszer kinyitom manuálisan, akkor utána már gombra is nyit-zár, mintha misem történt volna...
Attie17-11-2013 23:10:32 // 43760
Nekem a 15 km-es távra a 40 perc az átlag szintidő, de pl múlt héten volt olyan nap, hogy 70 perc alatt tettem meg.
No meg olyan király útvonalon kell járnom, hogy most 3 villamosvonal felújítás is befigyel rajtuk.
Attie17-11-2013 23:08:04 // 43759
:)
Nekem egyszer ért le a Kacsóh Pongrác úti felüljárón, egyszer meg a céges mélygarázsban. Egy kicsit lassabban megyek ezeken a helyeken és máris minden rendben :)
Attie17-11-2013 23:06:13 // 43758
Automata váltó témához én is hozzászólnék, így 2,5 hét és 1100 km tapasztalat után :)
Fele autópálya fele Bp-i használat. (A városi használat Budapesten egészen más dimenzió, mint egy vidéki városban)
Fogyasztás autópályán 8.6 illetve 9.1 tempomattal 140-nel, néhány sportmódos kigyorsítással. Ez az érték 250 km Bp-i használattal megtoldva 11 liter fölé viszi az átlagfogyasztást.

Fokozatkiosztás: Pont 50-nél nagyon béna. 3-ban 1800 körül pörög, amit már simán felváltanék 4-be, de ő nem teszi. Sőt manuális üzemben sem engedi. Ha D-ben tartom, akkor 2000-2100 körül váltja fel 4-be, ami már 60 km/h-t jelent. Viszont ekkor kb 2 literrel lejjebb esik a pillanatnyi fogyi (9-ről 7-körülre). Manuális módban 1900 körül már engedi felváltani, ezért sokszor megcsinálom azt, hogy D-ből ki jobbra, felváltom, majd rögtön vissza D-be :)
Nem tudtam hová tenni a guruláskor az üresbe kitevést, de most olvastam itt lejjebb, hogy ez 50 alatt egy feature. Hát nálam ez finoman szólva inkább bug :) 50-ről is váltogatna inkább szépen vissza, akkor kevesebb fék is fogyna :)

Szerintem simán ki lehet vele lőni, csak nem kell tökig nyomni álláskor a féket. Ha egy kicsit felengeded, de még azért fogja az autót, akkor érezni, hogy kuplungolni kezd. Ha ekkor lelépsz a fékről, akkor abban a pillanatban megindul még azelőtt, hogy a gázra lépnél. Ha meg nagyon ki akarsz lőni (bár ezt nem próbáltam ki, mert nem tudom, hogy mennyire bassza el a váltót), akkor gondolom megteheted azt, hogy N-be teszed, felpörgeted a motort olyan 2000-re, majd áthúzod D-be...

Én amúgy simán érzem itt Bp-en is azt a +50 LE-t. Sokkal egyszerűbben le tudom előzni lámpánál indulásnál azt akit le akarok, mint az eddigi gyengébb dízel autóimnál.
.......................17-11-2013 22:46:29 // 43757
ha gyári rendszerd lenne ilyen gond nem lenne,
kókányolás van ott ,nem kicsit,ha igy összevissza müködik
Alfonis17-11-2013 21:08:46 // 43756
zsír :) már a mintáján látszik h prémium gumi :P
Liquid17-11-2013 21:07:44 // 43755
Sikerült szépen felújítanom a gyári kapcsolós hátsó emblémát. Ha valakit érdekel meg tudok válni tőle .)
Ezt cseréltem le tavaly télen egy gyári újra. Aztán végre sikerült lőnöm ebayen csak fép plakettet és azt kicseréltem rajta. A többi része eredeti és tökéletesen jó, a krómozás is gyakorlatilag hibátlan.
Alfonis17-11-2013 21:07:05 // 43754
ma visszajövetelnél betettem a pendit, majd egy szám közben leállt és semmit sem csinált a COMP ... szám cím ottmaradt 2 mp nél és ennyi :D Gondoltam, h csak leállítás után fog majd visszajönni a Trip A Trip B ... Pihenő után indulok minden Ok kivétel, h villog a km számláló.
MItől is villoghat ?
Na m1 gyorsan akksisaru le majd vissza. Akkor már ellenőriztem közben olajszintet mert ugye most cseréltem . És íme. Nem villogott tovább minden OK :P
Liquid17-11-2013 21:04:51 // 43753
ma felkerültek az új téli gumik, eddig úgy néz ki minden happy :) Végre be tudok járni a télivel is kocc nélkül a garázsba.
Kíváncsi leszek mit mutat majd...



Van 4 db (inkább csak 2, mert a másik 2 kopásjelzőn van) Vredestein WinTrac Extreme téligumim occójér, ha érdekel valakit.
Csabi17-11-2013 20:56:48 // 43752
azt ne keresd, mert én sem tudom pontosan melyik kábel érintkezett jól. Villamos szaki oldotta meg, úgy h elötte levetettem a generátort, mert egy másik 'szakember' azt mondta, h tuti generátor probléma...és a vége pedig a testkábel lett.
Zoli198017-11-2013 19:40:21 // 43751
Vennék én szívesen 3.2-t is, de azok a V6-ok már nem "azok" a V6-ok.. :( Plusz ahogy hallom elég pazarlók is. Már Offokat is nézegetek, mivel sajnos Alfába nincs a 66-nak méltó, méretbeni utódja. Az okból került képbe ismét, hogy anya látott egy szép példányt, és megtetszett neki. Mondom akkor ha találok egyszer egy jó vételt, hátha beleugrok... Viszont a fullos közeli felszereltség érdekel csak. :) És csak SW!!
direttore17-11-2013 19:35:15 // 43750
De szép! Minden elismerésem :)))
Giuntini17-11-2013 19:07:10 // 43749
Nekem 2.4 Q-tronic van, most már lassan 2 hónapja megvan. A kocsiban 190000 km van, a váltó tökéletesen vált, és pont ezért elővigyázatosságból 1-2 héten belül le akarom cserélni az olajat. A motor vezérműszíját és a feszítőket lecserélték, olajcserével, de tavasszal azt is le akarom cserélni Seleniára, ki tudja, hogy milyen olaj van benne. A 2.4-es motor ereje viszont persze hogy nem jön ki a városban, hiszen egyszerűen nincs hozzá tér. Próbáld csak ki sport fokozatban. A hangja dízel mértékkel mérve gyönyörű, 2500-3000 környékén igazán szépen szól. A fogyasztás nem érdekel (jobban mondva nem a decik), mivel egy 200 lovas benzines az ember haját megenné. Az automata váltóssal a gyári városi fogyasztás 11.6 liter , ez Budapesten igencsak megfelelő a valóságnak, sőt a dugókban jobb ha elállítjuk a fedélzeti számítógépet a fogyasztásról.
Ennek az autónak az autópálya ill. a jó kis kanyargós hegyi utak a lételeme. Pályán viszont 140-nél tempomattal 7 l. ami több mint kielégítő. De ez az autó nem a fogyasztásával akar meghódítani minket. Azoknak ott van a csodálatosan karakter mentes német autók.
Shadin17-11-2013 18:41:58 // 43748
Köszi, meg van már, de az enyém (műanyag) Magneti Marelli.
'''''17-11-2013 18:41:10 // 43747
Egyik éjjel,sík úton,forgalom sem volt 70-90km/h között mentem 50km-t.(Az út szélén végig kint álltak az őzek és nincs nagy szerencsém velük.) 6.1 lett a fogyim.Ilyet még egyszer biztos nem tudnék kihozni. :-)
Szabolcs 15917-11-2013 18:20:23 // 43746
meg mérem majd kiváncsi leszek majd fel töltöm a képet a fed comp rol
'''''17-11-2013 18:14:45 // 43745
Ja,fogyit nem nagyon mérem de városban ahogy én megyek 8-9 körül van.Autópályán 4 személlyel 7.6-ot evett.
Viszont én szinte csak városban használom és ha a gyerekbetegségeit kiküszöbölöd,nincs baj vele.
'''''17-11-2013 18:09:01 // 43744
Nekem is 66,2.5-ös volt.Ha ahhoz hasonlót keresel dízelben,akkor csak a 2.4 jöhet szóba.
mzo17-11-2013 17:19:00 // 43743
Pest reggel 7 és 8 között valamint délután 5-6 között. kvázi mindenki ekkor megy és jön munkába-ból. van amikor a 12 kilométert 3/4 óra alatt teszem meg.
direttore17-11-2013 17:04:44 // 43742
Shadin! esetleg érdekes lehet:

http://download.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0093_en_web.pdf
direttore17-11-2013 17:02:10 // 43741
várostól, forgalomtól is függ:))
direttore17-11-2013 17:00:55 // 43740
kollégámnak van. teljesen normális. Azért mérd csak meg, megéri, főleg így télen :))
mzo17-11-2013 16:45:07 // 43739
OKé :) 2.4. :)
Lexlutor17-11-2013 16:41:34 // 43738
Ez jó gondolkodás...
Zoli198017-11-2013 16:39:49 // 43737
Mondhatom, hogy a fogyasztás nem érdekel annyira, most egy 2.5 v6 166-om van. 9 alatt sose eszik. :) Inkább méltó, megfelelő utódot keresek.
Lexlutor17-11-2013 16:33:25 // 43736
Haverom 2.4-ese automatával 12-13 liter városban.
Lexlutor17-11-2013 16:32:30 // 43735
Enyém 1.9+chip. 10 liter eszik városban automatával.
mzo17-11-2013 16:29:53 // 43734
Csak automatára gondoltam igen.
mzo17-11-2013 16:28:55 // 43733
Oké :) Én csak a totalcaros népitéletekben leírtakra hagyatkoztam a 2.4-es fogyasztási adatoknál, meg azokra amiket azok a tulajok mondtak akikkel beszéltem mikor eladó 59-est kerestem. De ha neked ez a tapasztalatod akkor elhiszem.
Ja igen azért én ábrándoznák egy kicsit, mert nekem még soha nem evett városban 9-nél többet az 1.9-esem. Pedig pestet hosszában szoktam átautózni vele munkába menet.;) A nagy átlagom városban 8-9 között van. leginkább 8,5 környékén.
Szabolcs 15917-11-2013 16:28:06 // 43732
ez a 10 liter honnét jön neked még soha ennyit nem evett az alfám 1.9 16v max 7 liter de akkor pörgetem a városba
Shadin17-11-2013 16:21:52 // 43731
De gyors vagy...
Shadin17-11-2013 16:21:28 // 43730
Azért ez a fogyasztási érték sarkítás, vagy az egyik nem igaz vagy a másik. Ekkora különbség nincs azonos műszaki állapotú autó között. Vagy csak az automatára gondoltál?
direttore17-11-2013 16:19:37 // 43729
Hello, sajnos nem értek veled egyet:)

2.4 fogyasztása 140-nél 7,6-7,8 l között van, városban az 1.9 (150 LE)is megeszi a 10 litert. Aki mást mond csak ábrándozik.

Ciao!
mzo17-11-2013 15:59:03 // 43728
Én egyszer mikor még kerestem az 59-esemet vezettem egy 2.4 automatát, és hát városban nem igazán volt meggyőzőbb mint az 1.9. Mármint nem a váltó, az érzésre pont olyan volt mint az én 1.9-esemnél, pont ugyanúgy váltott, hanem a motor inkább. Fura de valahogy picit tohonyább autónak tűnt vele az 59-es, abszolút nem volt érezhető az 50 le fölénye. Mondjuk az is igaz hogy pályán már biztos kijön, de én úgy voltam-vagyok vele hogy egy átlag embernek bőven elég az 1.9-es kínálta 150 le 320 nm nyomaték. Így is dinamikusabb a forgalom nagy részénél az autó. 140-nél még süketszoba és fogyaszt mellé 6-7 liter között ami a 2.4-nél már inkább 8-10 liter között mozog. Nekem két dolog tetszik a 2.4-ben a hangja, meg a dupla kipufogója :)
És Balkinak igaza van az 59-es nem igazán városba való, a 2.4 meg pláne.
Pityukoma17-11-2013 15:46:22 // 43727
Szia :-) Az olajleeresztő csavar gyári tömítése vas-gumi kombinációja. Azt kevésbé kell meghúzni hogy ne szivárogjon. Ergo legközelebb könnyebben lazul. Én a kritikus helyeken lévő csavarokat (pl: haspáncél) mindig bekenem rézpasztával. Baromi jó kis anyag. Amit bekensz vele, legközelebb nincs vele szívás. Nagyon kicsi kell belőle. A kis tégely ami a képen látszik azt 20! éve bontottam meg. A szervizekben nem pepecselnek ilyenekkel, de magamnak elszórakozok velük :-)
mzo17-11-2013 15:45:53 // 43726
igen kb ugyanott vagy mint a kettőstömegű cseréjével. Tiptroniknak ez is tiptronik, mivel lehet váltogatni a fokozatokat rajta kézzel is :) És azt azért nem mondanám, hogy a ZF váltó nyomába sem érne az Aisin mert jó ez is, de tény hogy pl a ZF jobb egy kicsit. Én Bmw 320 d ben vezettem automatát, meg 530 d ben ezeknél valahogy mintha simábban történtek volna a váltások és nem volt meg náluk az indulásnál tapasztalható 1-2 mp késedelem sem. Talán egy picit gyorsabbak is voltak. De mondom az Aisin se rossz vezetési élményre, én szeretem pályán is, városban meg pláne előny sztem.
Ja és van benne szabadonfutó 50 km/h alatt ha elveszed a gázt akkor üresben gurul. Ha viszont fékezel akkor szépen motorfékez ő is. Ha nagyot fékezel akkor pl sokkal agresszívebben pakolja vissza a fokozatokat ezzel is segítve a fékezést. Barátom Volvójában egyébként ugyanez a váltó található (S60) már bőven 200 e km felett van de még hibátlanul teszi a dolgát.
Igaz olyannal is találkoztam pont egy Cartárssal akinek az 59-esébe ha jól emlékszem 150 valahán e km-er volt de neki már rántott a 2-es 3-as fokozatok között.

Itt egy cikk a váltó és 1.9 motor kombóról, (igaz nem Alfa, hanem Opel) Csikós írta és nagyjából jól látta a dolgokat. Íme
Lexlutor17-11-2013 15:40:23 // 43725
Ez most soknak tűnik, de nem romlik el mindenkinek minden. Nekem csak főtengely ékszíjtárcsát kellett ebből cserélni.
Lexlutor17-11-2013 15:38:01 // 43724
Ezek nem mind típushibák, de nem árt rájuk figyelni:

EGR, DPF, szívósor, MAP.
Kormánymű.
Szervókormány folyadék kiegyenlítő tartály.
120 ezer km-t nem kibíró vízpumpa.
Esőérzékelő megzavarodása.
Ülésfűtés fűtőszálai könnyen elszakadnak.
Leömlő tőcsavar törése a 2.4-nél.
Hűtőfolyadék légtelenítő csavar menet megszakadása.
150-220 ezer km felett meghibásodó főtengely ékszíjtárcsa. (gumi előregszik)
200 ezer km felett meghibásodókuplung, kettős tömegű lendkerék.
Leváló visszapillantó tükörlap.
Első embléma kopása.
A hátsó zár műanyagtakaró kupak elhullajtása.
Csomagtér világítás mikrokapcsoló.
Zoli198017-11-2013 15:18:39 // 43723
Ja, és ha már belemerültünk, van a típusnak, ill a 2.4-es motornak jellegzetes hibája? Mire kell figyelni vételnél, és mi az ami ha nem romlott még el, tuti el fog?
Zoli198017-11-2013 15:15:52 // 43722
Akkor végülis ha elromlik, ugyanott vagyok, mint egy kettőstömegű cseréjével. Mert gondolom automatába nincs kettőstömegű.(?) Javarészt pályáznék vele, kissebb városi belföldi utakkal. Akkor ha jól értem egy tiptronik nyomába nem ér, de jól teszi a dolgát.
Alfonis17-11-2013 15:14:32 // 43721
159 úgy ahogy van pályára való :D
Lexlutor17-11-2013 15:09:29 // 43720
Megoldódott a km óra villogás. Sarú le vártam 5 percet és jó lett. Köszi Dömpi!
Lexlutor17-11-2013 15:07:05 // 43719
Haveromnak 2.4 automata van, de azt mondja 1.9-é jobb városban. (tőle vettem a kocsimat). Szerinte inkább pályára való 2.4 automata kombináció. (Ő véleménye)
Lexlutor17-11-2013 15:02:50 // 43718
Nekem is ilyen automata van, leírás róla tökéletes. Enyémbe 200e van és még hibátlan. Mindig akkor vált amikor kell, nagyon eltalálták az áttételeket. Csak indulásnál 1-2 mp-el hamarabb kell gázt adni.
Liquid17-11-2013 14:02:46 // 43717
"megállapítottam hogy ebben a színben ez sosem lesz tökéletesen tiszta :)"
ez nagy igazság, én is megállapítom minden kocsimosás után, viszont csak közelről látszik hogy nem makulátlan, kicsit távolabbról már gyönyörű :)
mex8617-11-2013 13:45:37 // 43716
meglessük ezt is
köszi a tippet a testkábelre
majd utánaolvasok nálad hátha megtalálom előzményekben melyik volt az
mex8617-11-2013 13:44:31 // 43715
2.4en kicsit másképp néz ki de majd megszakértem
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.