Forum >> 159

GTPeti21-12-2013 18:21:54 // 45090
SZVSZ ha egy szivattyú nem dolgozik rendesen (vagy esetleg vmi elzárja az olaj útját) annak pont ez a jele.
zoltankublik21-12-2013 18:19:27 // 45089
alapjárat felett van olajnyomás, csak alapjáraton nincs(0.5bar), magasabb fordulaton van (3bar)
zoltankublik21-12-2013 18:18:18 // 45088
már szerelőnél van, addig nem hozom el amíg nincs készen
GTPeti21-12-2013 18:14:04 // 45087
Ha nincs rendes olajnyomás, be ne indítsátok a motort. Vagy ha próbaképpen igen, akkor ne terheljétek! (A turbó sínyli meg elsőnek.) Erhard tippje igen sanszos.
zoltankublik21-12-2013 18:11:43 // 45086
nem tudom mi okozta a problémát, de attól még a hiba fennáll, remélem más már nem jön ki
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 18:09:38 // 45085
az nem olaj hiba...még egy teszkós 5w30-tól sem lesz hajtókarcsapágyas nem hogy a Shell-től...
GTPeti21-12-2013 18:06:27 // 45084
Ezek komoly paraméterek kéremszépen. B)
zoltankublik21-12-2013 18:00:22 // 45083
5l-es kannás. hidegen 1.8-2bar olajnyomás alapjáraton, 60-70 fokos víznél már nincs csak 0.5 bar olajnyomás. Olyan cégtől vettem akik elméletileg csak hamisítatlan olajakat forgalmaznak, de most vettem bele más cégtől más olajat(5w30) és sokkal halkabb lett a motor, főleg melegen, de nyomásom így sincs
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 18:00:02 // 45082
ha rám hallgatsz pl Bosch 0092S60080 AGM nagyon erős, sokáig bírja potom 56e :)
Egyéb iránt valami 72-80Ah 700A bőven megteszi
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 17:51:53 // 45081
van 80Ah-s 800A-os :D
az a baj nagy talppal vezetsz :P
Shadin21-12-2013 17:50:06 // 45080
Kevesebb mint felére. Egy komplett tanknyi kezelés előtt és után kb azonos működési paramétereknél mérve, dokumentálva. Kapott egy sárgát és egy zöldet is, motorolajba és üzemanyagba. Halkabb is lett... A kagylós extrával nekem ~1/2 literrel többet evett. De csendesebb volt. Spuritól nekem hangosabb lett, egy tanknyit mentem vele, egyéb tapasztalás nincs. Amennyibe kerül az pont annyi mint amennyivel többe kerül az OMV extra nyál. Továbbá jó részecskeszűrőnél nincs fojtás, a zsákocskák normál regenerálási folyamat mellett nem tudnak annyira túltöltődni, hogy az csökkentse a beletervezett keresztmetszetet. Kiírt és kiszedett DPF-fel nem ment jobban és nem fogyasztott kevesebbet, max. azzal a pár decivel amit Roberto is említett, de kerekítési hiba is lehetett. Placebo hatás kizárva, egy tank előtte, egy tank kibelezve, egy tank visszatétel után, méréssel igazolva....

Viszont a múltkori akkumulátoros fejtegetésem téves is lehet, megyek és megveszem a kapható legnagyobb kapacitású dögöt ami befér és majd kiderül :-(
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 17:47:39 // 45079
szerinted hamisítják? szerintem nem ...szinte csak a suzukisok keresik senki más, hordós olajból való vagy kannás? az hogy nincs olajnyomás leginkább az olajpumpa hibája
zoltankublik21-12-2013 17:43:17 // 45078
shell helix ultra extra 5w30
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 17:41:51 // 45077
milyen olajat vettél bele?
zoltankublik21-12-2013 17:29:24 // 45076
Hali 205e van benne garantáltan. Sajnos egyre jobban beigazolódik az, hogy sikerült hamisított olajat vennem. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy még sikerült az elején megcsípni a problémát és "csak" nyugvó csapágyakat kell cserélni elméletileg.
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 17:24:16 // 45075
sokat nem csak amit páran írnak javulást :) pl Kern Úr :P
Shadin21-12-2013 16:56:00 // 45074
A Xado EX120 felére csökkentette az alapjárati korrekciómat :-)
Piritu - 1.000.00021-12-2013 15:32:03 // 45073
"Egyébként meg ez a mi hogy kopik főleg dejzelnél a blokkban" - és visszatértünk az eredeti kérdésemhez: akkor ehhez képest mennyi javulást várunk?
Piritu - 1.000.00021-12-2013 15:22:40 // 45072
Találtam izzót, sikeresen cseréltem az izzót. Mind a kettő világít :-)
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 15:01:14 // 45071
itt pont ez a lényeg a viszkozitás megmarad.
egyébként még rengeteg quados viszi tőlünk motorolajnak, sebváltó és difibe is pont a nagy igénybevétel miatt ... nem hiába gondolom, elhiheted én teszek rá ki mit miért visz, ha valakinek opel olaj kell alfába azt is oda adom nem fogok reklámozni itt semmit :)
Egyébként nem csoda szer, csak kiküszöböl bizonyos hibákat, sokan a gyári olajat is csodaszerként kezelik, érdekes azt miért nem kérdőjelezik meg? (Azon kívül hogy lassan két 59 tulaj van akinek tönkre ment a DPF-je idő előtt meg akinek tönkre fog)
Egyébként meg ez a mi hogy kopik főleg dejzelnél a blokkban (kivéve a DCI-ket? Nem igazán vannak hajtókarcsapágyas hibák, én csak a cégesünkből tudok kiindulni 420e km van benne általában Agip, Manol, Meguint kap érdekes megy, pöfög, röfög...most azért kap egy kis Xadot az adagoló meg a blokk azért még is csak 420e km lakik benne majd jelzem mit tapasztalok egy biztos a Meguntól a legcsendesebb a kávédarálónk eddig....
GTPeti21-12-2013 14:40:35 // 45070
Bár szerintem tudunk közvetetten olyan autóról, ahol ez teljesül (mreni ismerőseire gondolok), de amúgy benne vagyok... Térjünk vissza rá később!
(Én pl. még csak 40ekm-t tettem meg Rimet használatával, csak a 156-ot nézve.)
Liquid21-12-2013 14:37:09 // 45069
az olaj szivárgás megszűnése a csendesebb járás nem feltétlenül jó, mint azt már sok szakember kifejtette. Ha beletolsz valami vastag olajat, az se fog szivárogni, ellenben kenni se megfelelően, csendesebb is lesz vele. Mint pl. a búgó difi fűrészporral való javítása. Nem azt mondom hogy ez így kell legyen, de mivel mindenki ilyen tapasztalatokkal áll elő, mivel csupán ezek mérhetőek laikusként is, jó lenne látni hogy attól hogy egy szivárgás eltűnik egy más olajra váltástól még nem jelenti azt hogy a szimering meggyógyult.
Liquid21-12-2013 14:31:46 // 45068
pontosan így gondolom én is, majd térjünk vissza pár év múlva a dologra, ha még mindig mindenhol pozitív lesz a visszhang és lesz sok olyan motor ami valóban többszázezer km-t ment ilyen cuccal, akkor ígérem át fogom gondolni még egyszer.
GTPeti21-12-2013 14:27:55 // 45067
Pedig a lenti mondat nekem állításnak tűnt. ;) :P
Piritu - 1.000.00021-12-2013 14:26:30 // 45066
No, léptem kicserélni a tompított izzót. Reggel kiégett.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 14:25:13 // 45065
Sajna nem, ezért is nem kísérletezek a saját autómmal.
GTPeti21-12-2013 14:12:11 // 45064
"Még tart a lelkesedés, aztán majd egy-két év múlva előjönnek a kevésbé pozitív tapasztalatok is." Sanyi, ezekszerint te látod a jövőt.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 14:11:31 // 45063
"Xado-t én eddig még kizárólag pozitív kotextusban láttam megemlítve" - nem csak azért, mert még viszonylag új cucc? Még tart a lelkesedés, aztán majd egy-két év múlva előjönnek a kevésbé pozitív tapasztalatok is.
Mint a dpf-es 159-ek esetében is történt...
GTPeti21-12-2013 14:08:28 // 45062
"El kell, hogy szomorítsalak, de nincs."
No. Én ezt alapvetően másképp látom. Mint ahogy azt is, hogy egy kategórián belül nem minden gyártó hazudozik össze vissza.
GTPeti21-12-2013 14:07:32 // 45061
Ellenben az is elgondolkodtató, hogy pl. Xado-t én eddig még kizárólag pozitív kotextusban láttam megemlítve. Nagyon sok a tapasztalt ám, fásult szakember, aki egy legyintéssel letudja ezeknek a dolgoknak a minősítését, mindezt úgy, hogy sem nem próbálta, sem nem olvasott utána és ami a legfontosabb (legrosszabb), még át sem gondolta az állításokat és azoknak elképzelhetőségét... Sok lelkes (szenvedélyes, nem fásult, ...) szakember dícséri ezen "mumus" termékek egy részét. Jómagam minden tekintetben az ő véleményükre adok leginkább, nem egyszerűen "A" tapasztalt szakemberekére.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 14:05:48 // 45060
El kell, hogy szomorítsalak, de nincs. Mindegyik eladni akar. Lehetőleg minél többet, ezért minél hihetőbb, tudományosabb és a célközönséghez igazított szöveggel. Ez a piacgazdaság lényege.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 13:57:54 // 45059
Főleg amikor a "hit" terjesztőjéről kiderül, hogy kiemelt partnere a márkának :-DD
Piritu - 1.000.00021-12-2013 13:55:35 // 45058
"nem vilagos hogy az egyik "netes allitasnak" hiszel a masiknak meg nem." - pont azért kételkedem, mert mindkettőnek hiszek. Neked is. Meg a negatívnak is. Meg a szakemberek is, a géptervezéssel foglalkozó mérnököknek is, az autószerelőknek is, akik itt is elismertek. Viszont sokszor ők is ellentmondóakat mondanak. Eddig kb. 50 olajcserén és még legalább ennyi egyéb szervizlátogatáson vagyok túl, több országban, több márkával kapcsolatban, több helyen. Volt időm beszélgetni.
Kísérletezni meg nagyon nincs kedvem a saját kocsimmal.

Tuti nincs ilyen műszer egyik szervizben sem. (Nekünk sincs.) Erre vannak a tanúsított vizsgálati helyek, laborok. Ha arról szól a dolog, hogy gariban (márkaszerviz áron) cserélni kell a rendszert, esetleg egy komplett motort (mint a 100.000 km-es 159 tartós tesztben anno) a befecskendezés miatt, már megéri méretni. (A gyakorlott szem számára viszont a hibajelenség nagyon sokszor egyértelmű.)
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 12:58:24 // 45057
nálam fogyasztás csökkenés, valakinél olajfogyás megszűnt, szimering melletti olajcsöpögés, szervo csendes lett, darabos alapjárat megszűnt stb, stb...
egyébként én nem olvastam el a marketing szöveget, most lesz időm ránézek :D
GTPeti21-12-2013 12:33:21 // 45056
Erhard volt az eredeti ötletgazda! B)
GTPeti21-12-2013 12:23:25 // 45055
Igen, olvastam. És azt a következtetést vontam le, hogy a fúrógéppel a medencébe ugrálás és a fémkerámia hatásmehanizmusának elmagyarázása között hatalmas különbség van.
mzo21-12-2013 12:20:12 // 45054
Lentebb leirtam mar, de nekem picit puhabb jarasa van a motornak par decivel csokken a fogyasztas valamint kicsit nyomatekosabb a motor. Kb hasonlo mint amit a premium uzemanyagok igernek.
Liquid21-12-2013 12:20:11 // 45053
azért veszi egy kalap alá, ahogy én is, mert ugyanaz a csoda-marketing van mellette, olvastad már?
mzo21-12-2013 12:17:28 // 45052
En szervoba hasznaltam Peti tanacsara es csodat tett. :)
Liquid21-12-2013 12:17:04 // 45051
mit jelent nálad a pozitív tapasztalat?
mzo21-12-2013 12:16:26 // 45050
Novoth Tibitol. :)
mzo21-12-2013 12:13:56 // 45049
Azert a forrasok nalam a spuri tekinteteben nem csak internet, hanem szemelyes tapaszalat is. Es nem vilagos hogy az egyik "netes allitasnak" hiszel a masiknak meg nem. De oke, vegulis mindenkinek szive joge eldonteni mi az ami tetszik neki. :)

Az Adbluet nem csak haszongepjarmuvekben es teherautokban hasznaljak, hanem mar szemelyautokban is, es igaz co2-ot irtam de csak azert mert elotte a hsz-edben te is azt irtad, erre reagaltam. De akkor legyen karosanyag kibocsatas. De nem csak Adblue van mar a piacon hanem mas is.

Es lehet rosszul gondolom de letezik hogy egy sima markaszervizben van tomegspektrometer vagy ha nincs akkor minden egyes uzemanyagrendszer hibanal elkuldik bevizsgaltatni a nyalat 1500 eur-ert? Nem tudom...
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 12:02:26 // 45048
én használom a Xado-t és fogom is, no meg egyre többen :) aki egyszer vitt az már törzsvendég...
GTPeti21-12-2013 11:56:29 // 45047
Honnan idéztél amúgy? B)
mzo21-12-2013 11:50:18 // 45046
Mint irtam lehet hozza koze, de nem csak es kifejezetten azt mutatja a korrekcios tenyezo. :)

" Mi is az az alapjárati befecskendező korrekció? Common rail dízelmotoroknál ennek a funkciónak a feladata a tökéletesen egyenletes, rezonanciamentes alapjárat biztosítása. Szinte ugyanazon az elven működik, mint a benzines motoroknál az égéskimaradás felügyelet. A motorvezérlő elektronika feldolgozza a forgattyústengely-helyzetérzékelő jelét. Ha úgy érzékeli, hogy terjeszkedési ütemben valamelyik hengernél a többihez képest kisebb a szöggyorsulás az elvártnál, oda plusz üzemanyagot fecskendez be. Nagyobb eltereskor alegrosszabb beidegződés ilyenkor, hogy azonnal a befecskendezőket nevezik meg hibaokként. Egy csöppnyi logikus műszaki gondolkodással gyanakodhatnánk például arra is, hogy be van égve egy kipufogószelep, és ezért kisebb a négyes henger teljesítménye, emiatt próbál a motorvezérlő plusz befecskendezessel korrigalni."
Piritu - 1.000.00021-12-2013 11:08:10 // 45045
zárójelesem = zárójelesek
Piritu - 1.000.00021-12-2013 11:02:11 // 45044
A zárójelesem már 10-20 éve lecsengettek. (Ráadásul a cégnél a kompresszorokban komoly pozitív tapasztalattal.)
Giuntini21-12-2013 10:48:40 // 45043
Sajnos a dieselek elvesztették mára a legfőbb vonzerejüket, igénytelenségüket. Ha valaki betartotta a rövid olajcsere periódust, azok az autók kimentek a világból, füstölögve, lomhán, és tolakodó hanggal. Nekem 91 óta csak diesel autóim vannak. A maiak gyorsak, halkak, tiszták, és ezért árat kell fizetni. Jóval több a hibalehetőség, tele vannak elektronikával, a változó geometriájú turbo sokkal érzékenyebb szerkezet. És mellette a gyártók is kamuznak. Extrém hosszú olajcsere periódust írnak, ami nem fedi a valóságot, és nagyon sokan akik benzinesből ülnek át dieselbe, úgy használják mint a benzinest. Átülnek, mert a fogyasztás kedvezőbb, mint egy hasonló kategóriájú benzinesé. Én azt mondom, hogy a mai dieselekhez alapból úgy kell állni mint a régiekhez. Mit jelent ez? Hidegen alapjáraton járatni a motort, elindulás után finoman menni, lassan 1500-2000 fordulaton. De utána sem kitaposni a belét, és lehetőleg (főleg télen) a legjobb minőségű gázolajat használni. A mai dieseleknek sokkal jobb a hatásfokuk mint a régieknek, ezért télen szinte el sem érik az üzemi hőmérsékletet.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 10:48:21 // 45042
Az ciki. Innentől bármi lehet. Keress egy jó, Alfához értő szakembert. Tudod, hogy hány km van a motorban?
GTPeti21-12-2013 10:38:41 // 45041
"Lehet megkövezni: a Xado-t (Metabont, Prolong és táraival egyetemben) is humbuknak tartom. Sose fog egyik autómba se kerülni."
A hiba ott van, hogy egy kalap alá veszed az összeset. Így nem csoda, hogy szkeptikus vagy. Nem flamelni akarok, mert egyébként abszolút tiszteletben tartom az álláspontodat. És tudom, hogy a saját elveid mentén mindent megadsz az autóidnak.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.