én csak dermedésgátlót szoktam télen használni amugy semmit
használtam sok adagolós autót, egy ideje meg már CR-t de még nem volt üza ellätässal kapcsolatos bajom, dermedésen kivül
az is csak attól volt hogy télen nyári anyagom volt a tankban
sztem JTD-be nem kell semmi extra, ezeknek viszonylag jo az üza.ellätorendszer leszämitva nehany ritka esetet
ahogy meg tudjuk, van amibe mindegy mit teszel akkor is betérdel de az nem a JTD.
Forum >> 159
mex8620-12-2013 08:22:31 // 44990
Liquid20-12-2013 08:14:07 // 44989
Nem ismerem ezt a spurit, de az ilyen szövegek nem növelik a bizalmamat:
"Hogy miért éri meg Spuri üzemanyag adalékot használni?
Mert több mint 430 Forint a benzin és a gázolaj és a Spuri üzemanyag adalékkal 10% üzemanyagot tudunk megspórolni!!"
...
"SPURI MOTORTISZTÍTÓ ÉS MULTIFUNKCIÓS ENERGIAFOLYADÉK
benzin-, dízel- és gázüzemű motorokhoz"
"Hogy miért éri meg Spuri üzemanyag adalékot használni?
Mert több mint 430 Forint a benzin és a gázolaj és a Spuri üzemanyag adalékkal 10% üzemanyagot tudunk megspórolni!!"
...
"SPURI MOTORTISZTÍTÓ ÉS MULTIFUNKCIÓS ENERGIAFOLYADÉK
benzin-, dízel- és gázüzemű motorokhoz"
mzo20-12-2013 08:02:08 // 44988
A motorok igen, a nagynyomasu eletet viszont meghosszabbithatja. A Ts mivel benzines ezert ott a befecskendezes kifinomultsagban sehol sincs egy cr-hez ezert azok kvazi orokeletuek. Mas a ketto. A spuri nem a motornak hasznal hanem az uzemanyag rendszernek.
mzo20-12-2013 07:56:21 // 44987
En még nem tapasztaltam hogy arthat. Es ami a lenyeg sehol nem irtam es nem irták hogy kotelezo a hasznalata es azt se mondtam hogy nelkule tonkremenne a rendszer. Nem tudom hogy a cartars mire alapozza milyen tenyekkel tamasztja ala hogy konkretan a spuri tette volna tonkre a nagynyomasu vagy barmit is, de majd ha idom engedi rakeresek. Amit en tudok, hogy nekem hallkabb tole a motor, picit nyomatekosabb es picit, par decivel kevesebb a fogyasztas. Ezenkivul ad egy kenest a rendszernek es tisztitja is azt. Na de nem akarok reklamot csinalni neki, felolem mindenki csinal amit akar :) a skodas es opeles topickokban rengetegen hasznaljak mint irtam sokan rendszeresen es en az evek alatt meg nem hallottam problemat miatta. Sokan siman csak azert hasznaljak mert a turbos vagy nem turbos motor igenyelne a nagyobb oktanszamot es ezt ki lehet valtani normal benzin hasznalata mellett a spurival. De modom nem reklamozni akarom nehogy valaki felreertse de nekem a tapasztalatom pozitiv. En a 2T adalekolasaban nem hiszek, ezt regen egy szakemberrel egy totalcaros forumon targyaltuk ki es mivel konkretan a nagynyomasu rendszer volt a szakterulete ezert en elhittem neki amit mondott. Lehet higy kenest adhat plusszban de a kis mikor szuroknel es a porlasztocsucsoknal viszont kart okozhat az olaj. Motorolajba adalekot en se ontenek.
Deltarol meg annyit hogy kellemes volt vezetni es valoban szep anyagok voltak a belterben, ami nekem nem tetszett az a muszerfal volt. Futomuben a Bravo nem tudom milyen nem volt hozza szerencsem, de elvileg nagy kulonbseg nem lehet mivel a ket auto muszakilag nagyjabol ugyanaz. Viszont ami veszelyes volt az az eleje, kapubejaron vigyazni kellett vele. Ugy latszik ez mar csak ilyen olaszos dolog... :)
Deltarol meg annyit hogy kellemes volt vezetni es valoban szep anyagok voltak a belterben, ami nekem nem tetszett az a muszerfal volt. Futomuben a Bravo nem tudom milyen nem volt hozza szerencsem, de elvileg nagy kulonbseg nem lehet mivel a ket auto muszakilag nagyjabol ugyanaz. Viszont ami veszelyes volt az az eleje, kapubejaron vigyazni kellett vele. Ugy latszik ez mar csak ilyen olaszos dolog... :)
.......................20-12-2013 07:55:33 // 44986
A diesel ben 2t olajat szoktak önteni ,hogy jobban kenje a nagynyomású szivattyút
Piritu - 1.000.00020-12-2013 07:11:23 // 44985
Személy szerint nagyon mulatságosnak tartom, hogy ide-oda pislogat egy autó pl. a körforgalomban. Főleg nappal nevetséges.
Piritu - 1.000.00020-12-2013 07:09:16 // 44984
A használt autó pont az ilyen "hitvallások" miatt hatalmas lutri. Hol a határ? Itt az Amorén is olyan kendácsolás megy, hogy feláll a szőr a hátamon.
Egy tuti, az össze "hit" következményét a következő tulajok isszák meg. (Gondolok itt akár a sok TS- halálra is.)
Évek óta kérem a "hívőket', hogy konkrét tapasztalatokat írjanak. Sose írt még senki semmit. (pl. gyári olajjal 350ezret megy a vas, adalékkal meg 420ezret A 420ezren x Ft-ot költöttem adalékra)
Egy tuti, az össze "hit" következményét a következő tulajok isszák meg. (Gondolok itt akár a sok TS- halálra is.)
Évek óta kérem a "hívőket', hogy konkrét tapasztalatokat írjanak. Sose írt még senki semmit. (pl. gyári olajjal 350ezret megy a vas, adalékkal meg 420ezret A 420ezren x Ft-ot költöttem adalékra)
Piritu - 1.000.00020-12-2013 07:01:06 // 44983
"Nekem csak pozitív tapasztalatom van vele." - konkrétan: mi? Nélküle is több százezret mennek gond nélkül a motorok (a volt TS pl. 310e felett jár), ehhez képest milyen pozitívumot lehet tapasztalni?
droberto20-12-2013 07:00:45 // 44982
Jut eszembe, a kanyarba bevilágító ködlámpáról (VW konszern, Bravo2) mi a véleményetek?
Tolják még ezt az új típusoknál?
Tolják még ezt az új típusoknál?
Piritu - 1.000.00020-12-2013 06:59:09 // 44981
Mint lentebb már írtam, van itt kartárs, aki aktívan foglalkozik a spuri által kinyírt rendszerekkel.
Eddig majd millió km-t mentem, sose öntöttem semmit az üzemanyaghoz, és nem lett sose baj. Akkor meg minek pénzt költeni rá? Főleg úgy, hogy tudja az ember, hogy a használatával árthat.
Eddig majd millió km-t mentem, sose öntöttem semmit az üzemanyaghoz, és nem lett sose baj. Akkor meg minek pénzt költeni rá? Főleg úgy, hogy tudja az ember, hogy a használatával árthat.
droberto20-12-2013 06:58:50 // 44980
Én nagyon szívesen kipróbálnék egyet. Kíváncsi lennék, hogy futóműben tud-e többet mint a Barátom 1.9-es Bravo Sportja. Anyagokban, felszereltségben biztos jobb.
droberto20-12-2013 06:56:14 // 44979
A 2T-s olaj jó lehet, pl. egy dCi-nél, ahol a Delphi szivattyút nem tudja kenni rendesen a magyar gázolaj.
droberto20-12-2013 06:43:56 // 44978
Adalékolás: Mindenki saját hitvallása szerint tesz. Ki miben hisz. Az olajba sohase tennék semmit. Az üzemanyag már más tészta, de én nem tudok arról, hogy a Bosh CR rendszer vagy a motor ezt megkívánná.
mzo20-12-2013 06:38:57 // 44977
Nekem ezzel kapcsolatban az a véleményem, hogy bármilyen márkájú olaj jó, ha teljesíti a gyári specifikációkat. Aztán hogy ez milyen márka már ízlés dolga.
Lanciát még az Alfa előtt én is néztem puszta kíváncsiságból, vezettem is egy 2.0 dieselt, nem volt rossz, különösen a hátsó hatalmas hely nyűgözött le. Ha lett volna belőle rendes automata, nem csak selesped akkor komolyan elgondolkoztam volna rajta.
Lanciát még az Alfa előtt én is néztem puszta kíváncsiságból, vezettem is egy 2.0 dieselt, nem volt rossz, különösen a hátsó hatalmas hely nyűgözött le. Ha lett volna belőle rendes automata, nem csak selesped akkor komolyan elgondolkoztam volna rajta.
mzo20-12-2013 06:24:57 // 44976
Én is használok Spurit már vagy 8-10 éve, igaz nem rendszeresen, hanem egyfajta megelőző jelleggel, 4-5 hónaponként. dieselbe, benzinesbe egyaránt. Nekem csak pozitív tapasztalatom van vele. Annó míg Octaviám volt a Skodás fórumban is rengetegen használták, sokan rendszeresen, ott is csak jót hallottam tőle. Amit én hülyeségnek tartok az a 2T olaj és társai.
Szamosiéknál alkatrészekkel és tapasztalattal nem lesz gond, nekem mással volt, de ez az én dolgom. :)
Szamosiéknál alkatrészekkel és tapasztalattal nem lesz gond, nekem mással volt, de ez az én dolgom. :)
Chianti20-12-2013 01:28:18 // 44975
neked is kösz szépen a kimerítő választ, remélem a szervizzel, ill. a megfelelő alkatrészekkel nem lesz gond (Alfa Szamosi), viszont még egy fontos kérdésben vagyok bizonytalan: kell-e adalékolni, avagy sem?... és ha igen akkor mivel? nekem a szerviz a Spurit ajánlotta ( jelenleg ezt adagolom), mivel ez folyamatosan használható, ami lehet hogy jó, viszont nekem az nem szimpatikus, hogy ez az adalék mindenhez (gáz, benzin, dízel) egyaránt ajánlott, ami elég furcsa...nem tudom miért, de valahogy jobban bíznék egy kifejezetten dízel specifikus adalékban...
Chianti20-12-2013 01:14:13 // 44974
kezdő Alfásként tényleg minden hasznos infó érdekel, úgyhogy köszönöm a választ...ezek szerint tulajdonképp használni kell a gépet amikor csak lehet, és rendszeres szerviz, (én az Alfa Szamosit választottam) esetleg motordiagnosztika időnként, meg élvezni az Alfa érzést...bár nekem most ez utóbbiból jut a legkevesebb, mivel a kedves feleségem, meg a gyerekek használják a gépet március végéig...
droberto19-12-2013 23:02:52 // 44973
A fojtást nem tudjuk egykönnyen számszerűsíteni. Lehet az is hogy folyt (mint pl egy középdob), de lehet az is, hogy javít a teljesítményen. (Két ütemű motorjaimnál kísérleteztem, a kipuffal. Volt amelyiknek kellet egy minimális fojtás, mert különben rosszabbul ment.)
droberto19-12-2013 22:52:39 // 44972
Az a 190 lovas motor egy műszaki csemege, nem is értem, hogy miért csak a Lancia kapta.
Meg is kívántam. :)
Ez így jöhetne is.
Meg is kívántam. :)
Ez így jöhetne is.
droberto19-12-2013 22:52:27 // 44971
A pucoláskor tényleg többet eszik, de azért nem ennyivel (persze normál esetben).
Vegyünk átlagos egy példát (javítsatok ki, ha tévedek):
159 1.9 JTD 16V
500 km-enként regenerál 8-10 percig mondjuk sík főúton 100-al. Számoljuk 10 perc-el.
Ebben a 10 percben 2-3l-el eszik többet. Számoljuk 3-al.
Tehát 5,7, helyett 8,7 l/100km. (Bár ez igazából indifferens)
100 km/h-ás tempónál a 10 perc az 1/6 óra, 16,66 km-t jelent.
A 3l-es többlet 100km-re vetítve áll fent. Mivel mi csak egy 1/6 órát rosszalkodunk ezért ebben az esetben: (3x(1/6)=) 0,5 litert jelent.
Mivel 500 km a regenek közti táv, ezért a 0,5 liter osztjuk 5-el, s így 0,1 litert kapunk 100 km-re vetítve.
Azaz 1 deci átlagfogyasztás többletet eredményez a DPF 100 km-re vetítve. Az 7 l-es átlagot tekintve 1,5% fogyasztásnövekményt jelen. SZVSZ ez elenyésző
Ennyit nekem megér a csökkentett részecske kibocsájtás.
Vegyünk átlagos egy példát (javítsatok ki, ha tévedek):
159 1.9 JTD 16V
500 km-enként regenerál 8-10 percig mondjuk sík főúton 100-al. Számoljuk 10 perc-el.
Ebben a 10 percben 2-3l-el eszik többet. Számoljuk 3-al.
Tehát 5,7, helyett 8,7 l/100km. (Bár ez igazából indifferens)
100 km/h-ás tempónál a 10 perc az 1/6 óra, 16,66 km-t jelent.
A 3l-es többlet 100km-re vetítve áll fent. Mivel mi csak egy 1/6 órát rosszalkodunk ezért ebben az esetben: (3x(1/6)=) 0,5 litert jelent.
Mivel 500 km a regenek közti táv, ezért a 0,5 liter osztjuk 5-el, s így 0,1 litert kapunk 100 km-re vetítve.
Azaz 1 deci átlagfogyasztás többletet eredményez a DPF 100 km-re vetítve. Az 7 l-es átlagot tekintve 1,5% fogyasztásnövekményt jelen. SZVSZ ez elenyésző
Ennyit nekem megér a csökkentett részecske kibocsájtás.
Piritu - 1.000.00019-12-2013 22:49:56 // 44970
droberto19-12-2013 22:05:00 // 44969
Szerintem is vannak jó, sőt még talán jobb olajak is mint a Selénia (én egyébként a nem hamisított Castrolban és a Mobil1-ben hiszek), de mivel a Selénia gyári ezért azt adalékolják úgy, hogy a JTD- nek (sőt az összes Fiat motornak) jó legyen.
Nem tudom, hogy a 9.55535 szabvány pontosan miket ír még elő, az alaptulajdonságokon felül, de egy olajban az adalékok száma 10 feletti, ezért személy szerint én nem hiszek az univerzális dolgokban/olajokban. De ez már vsz. csak az én egyedi szemléletem.
(Egyébként ezért is vagyok az utólagos adalékolás ellen)
Nem tudom, hogy a 9.55535 szabvány pontosan miket ír még elő, az alaptulajdonságokon felül, de egy olajban az adalékok száma 10 feletti, ezért személy szerint én nem hiszek az univerzális dolgokban/olajokban. De ez már vsz. csak az én egyedi szemléletem.
(Egyébként ezért is vagyok az utólagos adalékolás ellen)
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2013 21:58:57 // 44968
a vágyam persze még mindig egy Brera...na keresgélek hát ha akad valami jófajta.... a múltkor találtam egy Deltát a dupla turbóst azt is kipróbálnám :P
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2013 21:52:41 // 44967
nincs fojtás meg pucolás....a pucolás kb plusz 0,5-1L vegyes használatban
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2013 21:51:11 // 44966
nem tudom, nem vagyok olajszaki a WRD pl jó olaj de szerintem semmivel sem jobb mint bármely nevesebb olaj, a dejzel amúgy is egy "igénytelen" blokk annak a legjobb lenne a 10w40, a turbó miatt kell az 5w, a DPF miatt a 30 meg a f@sz marketingesek miatt :D
droberto19-12-2013 21:47:35 // 44965
Ezt a "jobban megy az autó és kevesebbet fogyaszt DPF nélkül" ezt próbálta már valaki úgy, hogy közbe nem kapot az ECU Remapot?
GTPeti19-12-2013 21:46:07 // 44964
"Ebben a részben igazad van (és részvétem is őszinte). Vsz. a Petronasnak nem volt (van) a 2.4-hez megfelelő olaja."
A 2.4-hez mindig volt (a WRD), a DPF-hez nem volt...
A 2.4-hez mindig volt (a WRD), a DPF-hez nem volt...
droberto19-12-2013 21:42:16 // 44963
Ebben a részben igazad van (és részvétem is őszinte). Vsz. a Petronasnak nem volt (van) a 2.4-hez megfelelő olaja.
Ettől azonban a többi JTD-hez szerintem a Selénia a legmegfelelőbb olaj.
Egyébként te szerinted, az öthengereshez miért a "B"-s és nem a "C"-s olajat írták elő.
Valami okának kellet, hogy legyen. Talán a szulfáthamu, foszfor és kén kellett a motornak, vagy a 40-es melegviszkozitás?
Ettől azonban a többi JTD-hez szerintem a Selénia a legmegfelelőbb olaj.
Egyébként te szerinted, az öthengereshez miért a "B"-s és nem a "C"-s olajat írták elő.
Valami okának kellet, hogy legyen. Talán a szulfáthamu, foszfor és kén kellett a motornak, vagy a 40-es melegviszkozitás?
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2013 21:41:31 // 44962
így van mehet bele bármi ami normális....
GTPeti19-12-2013 21:40:23 // 44961
És ha a DPF nincs bent, akkor mehet bele a tisztességes (normális olajfilm-stabilitású) fullszint 5W40-es olaj. (Liqui Moly, Motul, Selénia, stb.)
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2013 21:33:23 // 44960
ki kell szedni a DPF-et a francba és nincs vele gond....jobban megy az autó, kevesebbet fogyaszt igazi élmény Alfa lesz
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2013 21:26:32 // 44959
az mind1, nem én írtam el ....no meg az 1.9-ek is szívnak de rendesen....
mex8619-12-2013 21:26:18 // 44958
a 166hoz képest egyhelybe megfordul :)
Piritu - 1.000.00019-12-2013 21:24:21 // 44957
A 2,4-nél elqrták a gyári ajánlást :-(
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2013 21:23:35 // 44956
meg innen még 30 Cartársank .....
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2013 21:23:01 // 44955
nekem a Gyári (KULCSSZÓ) olajtól gallyra ment a DPF :DDD
droberto19-12-2013 21:21:03 // 44954
Elmondtad a kulcsszót. Gyári. :)
droberto19-12-2013 21:20:00 // 44953
Hát igen a tied még kevésbé város kompatiblis a nagy turbóval (meg talán a váltó áttételezésed is "hosszabb").
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2013 21:18:19 // 44952
így van a Ferrari sem egy kihegyezett autó ezért a gyári olaja a Shell :DDDDDDDD
droberto19-12-2013 21:16:53 // 44951
Szerintem nem teszi másképp, egyszerűen tisztább lesz, mivel a több (forró) levegő jobban átjárja a szűrőt.
A tiednek annyival van egyszerűbb dolga, hogy könnyebben eléri a 600+°C-ot, akár alapjáraton is, mivel a DPF közelebb van a motorhoz.
A tiednek annyival van egyszerűbb dolga, hogy könnyebben eléri a 600+°C-ot, akár alapjáraton is, mivel a DPF közelebb van a motorhoz.
Piritu - 1.000.00019-12-2013 21:13:14 // 44950
Hát tény, hogy nem egy városi autó a 159. Anno ezeket írtam...
droberto19-12-2013 21:12:52 // 44949
Nem tesz jót semminek + az olajat higítod, meg pocsékolod a gázolajat.
Piritu - 1.000.00019-12-2013 21:10:18 // 44948
Ha eljutottál a "már problémát okozhat" szakaszba a megszakított regenerálásokkal, kapsz egy jelzőlámpácskát a műszerfalra. No, olyankor még menni kell megállás előtt egy kört okvetlenül.
droberto19-12-2013 21:10:09 // 44947
Megvolt ma az első ünnepek előtti bevásárlás. Szeretek menni, shoppingolni, de ez mosz kimerített. 3 óra alatt 12 helyen voltunk (csak élelmiszer). Ezer ember, mindenki meg van veszve, és azok mindet meg akarnak venni szinte bármi áron.
Konklúzió:
- Kacsacomb nincs sehol, csak ígérgetés (bár én nem is bánom, mert nem szeretem)
A 159 nem várásba való:
- Sima parkolóba nem lehet vele beállni, mert nincs semmi védőcsík az oldalán.
- Párhuzamos parkolás nem lehetséges, mert nagy a fordulóköre, hosszú, és drága a könnyűfém felni.
- Megfordulni a főúton nem lehet vele 30 autó feltartása nélkül a fentiek miatt.
- A motor lassan melegszik (65°C felé egyszer se ment), de annál gyorsabban hűl ki.
Ez meg is látszott a fogyasztáson: 11,4 l / 100 km 14,1 km-en.
És a fenyőfát még meg se vettem... :(
Konklúzió:
- Kacsacomb nincs sehol, csak ígérgetés (bár én nem is bánom, mert nem szeretem)
A 159 nem várásba való:
- Sima parkolóba nem lehet vele beállni, mert nincs semmi védőcsík az oldalán.
- Párhuzamos parkolás nem lehetséges, mert nagy a fordulóköre, hosszú, és drága a könnyűfém felni.
- Megfordulni a főúton nem lehet vele 30 autó feltartása nélkül a fentiek miatt.
- A motor lassan melegszik (65°C felé egyszer se ment), de annál gyorsabban hűl ki.
Ez meg is látszott a fogyasztáson: 11,4 l / 100 km 14,1 km-en.
És a fenyőfát még meg se vettem... :(
mizooo19-12-2013 21:07:20 // 44946
Nem fejezi be a regenerálást, ha egymás után többször elhalasztod annyira eldugul, hogy hibát fog okozni.
Piritu - 1.000.00019-12-2013 21:05:55 // 44945
"Regeneráláskor fontos még a nagy tömegáram, a kipufogóban, ezt a felsőbb fokozatokban 2-3000-es fordulatnál érheted el." - Ezt nem igazán értem, de lehet, hogy a 2.0 másképp teszi, mint az 1,9/2,4.
Nekem alapjáraton is simán befejezte a kiégetést a ház előtt állva. A plusz levegőmennyiséget a megemelt turbónyomással kompenzálja, ilyenkor (gondolom) több levegő is megy. Az eddigi kiégetések 90%-át észre sem vettem, így mindig azon a fordulaton égetett, ahol éppen volt. Országúton nem is egyszer ez akár 1500 is lehetett.
Nekem alapjáraton is simán befejezte a kiégetést a ház előtt állva. A plusz levegőmennyiséget a megemelt turbónyomással kompenzálja, ilyenkor (gondolom) több levegő is megy. Az eddigi kiégetések 90%-át észre sem vettem, így mindig azon a fordulaton égetett, ahol éppen volt. Országúton nem is egyszer ez akár 1500 is lehetett.
Giuntini19-12-2013 21:01:26 // 44944
Milyen problémát idézhet elő, ha regenerálás közben leállítod a motort?
droberto19-12-2013 20:57:58 // 44943
"Legutóbb Shel Helix ultra extra 5w30-at tettem bele, de 7000km után le kellett cserélnem" - Ha nem akarsz újabb meglepetést, akkor szerintem azt rakd bele ami bele való. Ne kísérletezgessél.
Itt leírtam az alapokat: Motorolaj információ
Eznem egy teljesítményre kihegyezett motor/autó, nem egy Suzuki, vagy Opel.
Itt leírtam az alapokat: Motorolaj információ
Ez
droberto19-12-2013 20:56:42 // 44942
"Legutóbb Shel Helix ultra extra 5w30-at tettem bele, de 7000km után le kellett cserélnem" - Ha nem akarsz újabb meglepetést, akkor szerintem azt rakd bele ami bele való. Ne kísérletezgessél.
Itt leírtam az alapokat: Motorolaj információ
Ez nem egy teljesítményre kihegyezett motor/autó, nem egy Suzuki, vagy Opel.
Itt leírtam az alapokat: Motorolaj információ
Ez nem egy teljesítményre kihegyezett motor/autó, nem egy Suzuki, vagy Opel.
droberto19-12-2013 20:51:55 // 44941
Jó kérdés, megpróbálok válaszolni.
Meggyőződésem, hogy önmagától a szűrő nem romlik el. Ha gyári olajakat, szűrőket használsz, jó minőségű üzemanyaggal, nem lehet gondod. Normálisan a szűrőt 300-1000 km-enként tisztítja az ECU. A távolság a használat körülményeinek függvénye. Legjobban alapjáraton dugul, városban, közepesen lakott területen kívül, legkevésbé pályán. Ha eldugul utóbefecskendezéssel tisztít, a lényeg, hogy minél magasabb legyen az égési hőmérséklet (T≥620°C). Regeneráláskor fontos még a nagy tömegáram, a kipufogóban, ezt a felsőbb fokozatokban 2-3000-es fordulatnál érheted el. Regeneráláskor érdemes konstans gázpedálállással haladni. A padlógáz ellenjavallt, mivel akkor nincs utóbefecskendezés.
Városban is képes regenerálni, csak kevésbé tisztul ki (az fent említett okok miatt), ergo hamarabb fog ismét eltömődni. A lényeg, hogy mikor regenerál, ne szakítsd meg, magyarul ne állítsd le az autót. Lehetőleg próbálj meg az előzőeknek megfelelően közlekedni.
Az ECU igyekszik akkor tisztítani, amikor egyenletesen haladsz. A Regen ideje: 5-10 perc.
Javaslom, hogy szerezz be egy MES/ELM interfész kombót, és kövesd figyelemmel a tömődés mértékét, melyből következtethetsz a következő tisztítás idejére.
A tömődést %-ban jelzi, a régebbi szoftvereseknél 90-100% fölött áll neki a tisztításnak, az újabbaknál már jóval előbb 70-80%-nál. A tisztítással 10-20%-os tömődés (tisztulás) érhető el.
Hogy hogyan veszed észre, hogy regenerál. Legegyszerűbben, hogy megemelkedik a pillanatnyi fogyasztás, és motorféknél nem megy vissza 0-ra (2-re a fogyasztás). Továbbá kicsit lomhább lesz, mélyebb hanggal és egy jellegzetes szaggal.
Remélem segítettem.
Meggyőződésem, hogy önmagától a szűrő nem romlik el. Ha gyári olajakat, szűrőket használsz, jó minőségű üzemanyaggal, nem lehet gondod. Normálisan a szűrőt 300-1000 km-enként tisztítja az ECU. A távolság a használat körülményeinek függvénye. Legjobban alapjáraton dugul, városban, közepesen lakott területen kívül, legkevésbé pályán. Ha eldugul utóbefecskendezéssel tisztít, a lényeg, hogy minél magasabb legyen az égési hőmérséklet (T≥620°C). Regeneráláskor fontos még a nagy tömegáram, a kipufogóban, ezt a felsőbb fokozatokban 2-3000-es fordulatnál érheted el. Regeneráláskor érdemes konstans gázpedálállással haladni. A padlógáz ellenjavallt, mivel akkor nincs utóbefecskendezés.
Városban is képes regenerálni, csak kevésbé tisztul ki (az fent említett okok miatt), ergo hamarabb fog ismét eltömődni. A lényeg, hogy mikor regenerál, ne szakítsd meg, magyarul ne állítsd le az autót. Lehetőleg próbálj meg az előzőeknek megfelelően közlekedni.
Az ECU igyekszik akkor tisztítani, amikor egyenletesen haladsz. A Regen ideje: 5-10 perc.
Javaslom, hogy szerezz be egy MES/ELM interfész kombót, és kövesd figyelemmel a tömődés mértékét, melyből következtethetsz a következő tisztítás idejére.
A tömődést %-ban jelzi, a régebbi szoftvereseknél 90-100% fölött áll neki a tisztításnak, az újabbaknál már jóval előbb 70-80%-nál. A tisztítással 10-20%-os tömődés (tisztulás) érhető el.
Hogy hogyan veszed észre, hogy regenerál. Legegyszerűbben, hogy megemelkedik a pillanatnyi fogyasztás, és motorféknél nem megy vissza 0-ra (2-re a fogyasztás). Továbbá kicsit lomhább lesz, mélyebb hanggal és egy jellegzetes szaggal.
Remélem segítettem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
369
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?