ponthegesztés gyári megoldás, nyilván utána megtörténik a lemez kezelése valamilyen formában (festés, viszolás vagy egyéb üregvédők), meg hát a cinkfürdőt is megkapja
egyébként rengeteg dolog ragasztva is van, teherhordó elemek is! (nem csak a szélvédő :D) és a ragasztott elemeknél is van hogy hegesztenek is, kiég körbe egy pici ragasztó de még mindig szilárdabb mint csak hegesztve.
érdekes megoldások vannak.
a merevségnek kván nem számít a külső küszöb, mégegyszer kihangsúlyoznám.
az "burkoló" elemnek számít.
Forum >> 159
mex8612-01-2014 19:38:02 // 46065
mex8612-01-2014 19:34:49 // 46064
karosszéria fejlesztéssel foglalkozom (korábban meg biztosítónál voltam, gépjármű kárfelvételekkel kapcsolatosan dolgoztam, láttam pár javítási módot), így bizton tudom hogy a külső küszöb marhára nem extra vastag lemez
ugyanaz a lemez mint a hátsó sárvédő a típusok nagyrészénél, belül van a tuti, meg közte is vannak merevítők sok esetben emiatt nem tudod bárhol könnyen benyomni, sőt az emelési pontoknál külön vannak még merevítések összekötők.
lehet a 159 más mint a VW konszern mai termékei, de gyanítom nem, nincs előttem.
(bár a 166 simán lehet hogy más lemezt alkalmaz mert ott van egy átlapolás a küszöb meg a hátsó sárvédőnél)
simán lehet úgy javítani hogy kihúzzák, vágni is vághatják, ott vannak a dugók ahol viaszolják, nyugodtan tudnak viaszolni a javítás után is szóval nem várnám hogy elkezd majd rohadni a javítás helyén hamarosan.
persze ha kókler csinálja akkor bármi elképzelhető
ugyanaz a lemez mint a hátsó sárvédő a típusok nagyrészénél, belül van a tuti, meg közte is vannak merevítők sok esetben emiatt nem tudod bárhol könnyen benyomni, sőt az emelési pontoknál külön vannak még merevítések összekötők.
lehet a 159 más mint a VW konszern mai termékei, de gyanítom nem, nincs előttem.
(bár a 166 simán lehet hogy más lemezt alkalmaz mert ott van egy átlapolás a küszöb meg a hátsó sárvédőnél)
simán lehet úgy javítani hogy kihúzzák, vágni is vághatják, ott vannak a dugók ahol viaszolják, nyugodtan tudnak viaszolni a javítás után is szóval nem várnám hogy elkezd majd rohadni a javítás helyén hamarosan.
persze ha kókler csinálja akkor bármi elképzelhető
Erhard 242 (Pure Energy)12-01-2014 19:25:00 // 46063
ez semmi vazz festéssel sem lesz horror összeg ...
droberto12-01-2014 19:04:54 // 46061
Ezért írják... de hülyeséget írnak. A másik része, hogy nem is ez a ponthegesztés.
Illetve nem egy db hegesztésről van szó.
De mindegy is.
Te is tettél egy javaslatot, meg én is. A Cartárs majd kunzultál szakemberekkel és eldönti, hogy, hogy jár el.
Illetve nem egy db hegesztésről van szó.
De mindegy is.
Te is tettél egy javaslatot, meg én is. A Cartárs majd kunzultál szakemberekkel és eldönti, hogy, hogy jár el.
mzo12-01-2014 18:53:53 // 46060
Aha, oké. Pont ezért írják, (amit be is másoltál) hogy nem melegítik fel annyira a küszöböt a amíg odapontozzák azt a kis pöttyöt, hogy bármi is sérüljön. Nem fogják olvadáspontig hevíteni az anyagot. Arról nem beszélve hogy ha ki is égne a szén - ahogy írod - az anyagából, (bár ilyesmiről szó sincs) akkor se hiszem hogy azon a pár mm-eres helyeken ez akkora hátrányt okozna hogy összecsuklana tőle az autó. Arról meg megint nem beszélve, hogy ez egy elfogadott bevett módszer. Ja és a hegesztés az autóiparban egy általános módszer, amikor a küszöböt és egyéb karosszéria alkatrészeket gyártják, ill az összeszerelés során a helyükre teszik hisz ilyenkor szintén használnak hegesztést. Olyankor akkor mi a szitu?
Nekünk annó így csinálták, utána még két évig megvolt az autó és nem rohadt, nem tört szét, nem volt semmi baja.
Nekünk annó így csinálták, utána még két évig megvolt az autó és nem rohadt, nem tört szét, nem volt semmi baja.
David | Centocinquantanove12-01-2014 18:44:24 // 46059
Kiég a szén?
Itt néhány mm2-nyi felületről beszélünk... Milyen szilárdságvesztéssel jár ez?
Itt néhány mm2-nyi felületről beszélünk... Milyen szilárdságvesztéssel jár ez?
droberto12-01-2014 18:33:37 // 46058
"A ponthegesztős módszernek még egy előnyös tulajdonsága van: mivel csak pici meleg pontokkal operál, nem melegszik fel a fém annyira, hogy megsérüljön az alvázvédelem." - Hegesztésnél, a fém megolvad, ha a pedig megolvad az azt jelenti, hogy 1500°C fölé emelkedik a hőmérséklete. Nincs az alváz és üregvédő ami nem sérül ekkora hőmérsékleten. (Megjegyzem, hogy így is sérült, mivel a lemez nyúlása következtében megsérült az üregvédő folytonossága.)
Egyébként meg hegesztés helyén kiég a szén, csökken az anyag szilárdsága.
A korrózióról már ne is beszéljünk.
Egyébként meg hegesztés helyén kiég a szén, csökken az anyag szilárdsága.
A korrózióról már ne is beszéljünk.
droberto12-01-2014 18:32:42 // 46057
"A ponthegesztős módszernek még egy előnyös tulajdonsága van: mivel csak pici meleg pontokkal operál, nem melegszik fel a fém annyira, hogy megsérüljön az alvázvédelem." - Hegesztésnél, a fém megolvad, ha a pedig megolvad az azt jelenti, hogy 1500°C fölé emelkedik a hőmérséklete. Nincs az alváz és üregvédő ami nem sérül ekkora hőmérsékleten. (Megjegyzem, hogy így sérült, mivel a lemez nyúlása következtében megsérült az üregvédő folytonossága.)
Egyébként meg hegesztés helyén kiég a szén, csökken az anyag szilárdsága.
A korrózióról már ne is beszéljünk.
Egyébként meg hegesztés helyén kiég a szén, csökken az anyag szilárdsága.
A korrózióról már ne is beszéljünk.
W.12-01-2014 18:27:53 // 46056
Próbáld meg Magyar Zsolt-ot! Itt is hirdet! Nekem jégkárt javított profi módon és korrektül! Hátha tud segíteni!
mzo12-01-2014 18:07:43 // 46054
Ne haragudj, de ez nem igaz. Az ilyen mértékű sérüléseket ki tudják húzni, mindenféle vágás nélkül.
droberto12-01-2014 18:00:48 // 46053
Javítok: Vágással, más részek roncsolásával...
droberto12-01-2014 17:57:03 // 46052
Részvét!
Én is csináltam már hülyeséget.
A helyedben a lakatosokat elkerülném. A küszöb különösen veszélyeztetett korrózió szempontjából. Mivel a küszöb zárt, és ott van az autón a legvastagabb és legerősebb lemez, így a helyreállítás csak vágással lehetséges.
A javításra én két alternatívát ajánlok:
- a horpadások gittelése üvegszálas gittel, a új rücsi réteg felvitele, festés, majd lakkozás.
- a hibák javítása helyi festéssel, lakkozással, majd gyári vagy utángyártott spojler felszerelése.
Én a másodikat választanám. :)
Én is csináltam már hülyeséget.
A helyedben a lakatosokat elkerülném. A küszöb különösen veszélyeztetett korrózió szempontjából. Mivel a küszöb zárt, és ott van az autón a legvastagabb és legerősebb lemez, így a helyreállítás csak vágással lehetséges.
A javításra én két alternatívát ajánlok:
- a horpadások gittelése üvegszálas gittel, a új rücsi réteg felvitele, festés, majd lakkozás.
- a hibák javítása helyi festéssel, lakkozással, majd gyári vagy utángyártott spojler felszerelése.
Én a másodikat választanám. :)
David | Centocinquantanove12-01-2014 17:12:38 // 46051
Nem irigyellek, de nem menthetetlen a dolog.
Most láttam csak, hogy neked a küszöbnél a legalsó sáv is síma felületű fényezett kivitel...
Nekem ilyen eleve rücskös felületű, szerintem anyagában színezett műanyag...
Most láttam csak, hogy neked a küszöbnél a legalsó sáv is síma felületű fényezett kivitel...
Nekem ilyen eleve rücskös felületű, szerintem anyagában színezett műanyag...
Shadin12-01-2014 16:50:05 // 46050
Teljesen fasz módon feltolattam egy ~35cm-es beton padkára a bal oldalon, miközben jobb oldalon figyeltem, hogy nem jön-e senki a bicikli úton egy fal mögött, majd frankól lecsúsztam a beton padkáról. Ilyen nincs is. Ekkora fasz még sosem voltam és nem is tudok senki mást hibáztatni. Gyomorideg egész nap...
'''''12-01-2014 16:37:43 // 46049
Mire mentél rá? Küszöbspojler takarná.
Piritu - 1.000.00012-01-2014 16:30:45 // 46048
Részvét :-(
mzo12-01-2014 16:30:07 // 46047
Kihuzták, utána fényezték. Ahhoz, hogy a küszöböt kihúzzák le kellett csiszolni a sérült részt.
Shadin12-01-2014 16:06:44 // 46046
Úgy érted kihúzzák rendesen, vagy csak eltüntetik? Itt játszik be a "szakemberekbe" vetett hitem teljes hiánya. Fogalmam sincs, hogy kinek lehet odaadni. Van valakinek BP vonzáskörzetében javaslata?
mzo12-01-2014 15:03:35 // 46045
Ilyen mar a parommal is tortent meg a regi autojaval, elvittuk lakatoshoz ugy megcsinalta eszre se lehetett venni hogy volt ott serules korabban. No para
Dömpi (il dottore)12-01-2014 14:58:20 // 46044
Ez még nem a világvége!
Shadin12-01-2014 14:56:18 // 46043
ALFI15612-01-2014 13:54:04 // 46042
Ezt többen mondják,hogy jobb a fiat.Igénytelenebb nem olyan szervíz igényes és vezethetőbb mint az alfa.
Én is vennék 2.0m-jet 59-et.Így ha valaki tud jót ne tartsa magába.
Vagy 2008-2009-es 520bmw-t.Csak is manuál váltóval.
Én is vennék 2.0m-jet 59-et.Így ha valaki tud jót ne tartsa magába.
Vagy 2008-2009-es 520bmw-t.Csak is manuál váltóval.
159 Indigo Gray 2.4 Monster12-01-2014 13:07:43 // 46041
Legalább neked be jött a váltás. Nekem az első szériás bravom volt, de hatalmasat hibáztam mikor le cseréltem 156-ra.
Crea12-01-2014 12:49:06 // 46040
Erős gyorsításkor zörög az ablaktörlő lapátom. Más nem tapasztalt ilyet? Ha igen mi a megoldás rá?
Zselé12-01-2014 12:14:02 // 46039
Nekem egy új Bravom volt a 156 előtt, 1.4 T-jet (120LE). Nem hazabeszélésből mondom, de sokkal jobb ebben a majd 10 évvel öregebb 156-ba ülni.
+ A Bravo jobban ment (egyenesen előre)
- A Bravo futóműve és fékrendszere egy átlag családi autó színvonala
- A Bravo kormánya katasztrófa, túl van szervózva
Hiába vannak a Bravoba nagyon jó anyagok, az összeszerelés és a részletmegoldások jobbak a 156-ban. És most nem arra gondolok, hogy melyik zörög melyik nem, hanem például ahogy szól az ajtó, ha becsapod, stb.
Más kategória az Alfa meg a Fiat, és ezt szerintem 10 év alatt sem hozta be az utóbbi.
Jó autó a Bravo, szerettem is nagyon, de igazán a 156-ban jöttem rá, hogy mennyivel többet nyom a latba a jó kormány-futómű-motorkarakterisztika, mint önmagában egy erős és pörgős motor (ami körül nincs meg a megfelelő infrastruktúra :) )
+ A Bravo jobban ment (egyenesen előre)
- A Bravo futóműve és fékrendszere egy átlag családi autó színvonala
- A Bravo kormánya katasztrófa, túl van szervózva
Hiába vannak a Bravoba nagyon jó anyagok, az összeszerelés és a részletmegoldások jobbak a 156-ban. És most nem arra gondolok, hogy melyik zörög melyik nem, hanem például ahogy szól az ajtó, ha becsapod, stb.
Más kategória az Alfa meg a Fiat, és ezt szerintem 10 év alatt sem hozta be az utóbbi.
Jó autó a Bravo, szerettem is nagyon, de igazán a 156-ban jöttem rá, hogy mennyivel többet nyom a latba a jó kormány-futómű-motorkarakterisztika, mint önmagában egy erős és pörgős motor (ami körül nincs meg a megfelelő infrastruktúra :) )
Erhard 242 (Pure Energy)12-01-2014 11:06:14 // 46038
nehéz döntés az biztos bár ha ebben elfértek akkor egy 170 lovas 2.0 TI-ben pl...egy 2011-13-es aztán majd ha elkezdenek gyártani Júliát 2020-ra akkor tudsz venni egy 3-om éveset 2023-ban ez meg még csak 10 éves lesz :)
Shadin12-01-2014 09:22:47 // 46037
Nem feltétlenül, csak keresem az utódot rendületlenül. Hála a magasságosnak, van még másfél év hitel rajta :-)
Erhard 242 (Pure Energy)12-01-2014 08:39:12 // 46036
nem mind1 melyik ám, ott is volt face a belseje más, az anyagok stb.... pl a grande punto meg az evo között a hatalmas különbség hogy az evo-ban nem hallani semmit a motor hangjából plusz az anyagok minősége prémium...
nekem volt 56 ami tulajdon kép ua mint a 47 azért ott az anyagok minősége olyanok amit az akkori kor megkövetelt, nyeklik, nyaklik a műszerfal pattog, a dejzel hangját bent hallom stb erre céloztam....
nekem volt 56 ami tulajdon kép ua mint a 47 azért ott az anyagok minősége olyanok amit az akkori kor megkövetelt, nyeklik, nyaklik a műszerfal pattog, a dejzel hangját bent hallom stb erre céloztam....
Erhard 242 (Pure Energy)12-01-2014 08:00:44 // 46035
jaja csak nincs
Kardosdoktor11-01-2014 23:22:32 // 46034
Sziasztok! Nekem 1.4 T-jet Sport Bravom volt bicolor felnivel, sportos belsővel, fém pedálokkal stb. Elég igényes volt a belseje, nagyon ment is. Szerettem! :-)
A feleségem vele közel egykorú 147-ese (1.6 TS) mégis jobban tetszik. Jobb futómű (Bravonak csak csatolt hátsó) és alig megy gyengébben és a kormány sem olyan szintetikus. Hiába a Fiat igényes belseje az Alfát áthatja a "prémiumosság"!
A Bravo sem egy új fejlesztés, műszaki alapjait (padlólemez, futómű, motor) a szintén a 2000-es évek elején megjelent Stilo adja. Még a tengelytáv is egyezik. A T-jet is ugyanaz az 1.4-es motor, mint ami a Bravo előtti három ajtós Stilomban volt, csak turbóval!
Összességében a Bravo egy nagyon kellemes autó, de más közönséget céloz meg, mint a '47 és ez minden apró részletet nézve észre is vehető.
Üdv: P
A feleségem vele közel egykorú 147-ese (1.6 TS) mégis jobban tetszik. Jobb futómű (Bravonak csak csatolt hátsó) és alig megy gyengébben és a kormány sem olyan szintetikus. Hiába a Fiat igényes belseje az Alfát áthatja a "prémiumosság"!
A Bravo sem egy új fejlesztés, műszaki alapjait (padlólemez, futómű, motor) a szintén a 2000-es évek elején megjelent Stilo adja. Még a tengelytáv is egyezik. A T-jet is ugyanaz az 1.4-es motor, mint ami a Bravo előtti három ajtós Stilomban volt, csak turbóval!
Összességében a Bravo egy nagyon kellemes autó, de más közönséget céloz meg, mint a '47 és ez minden apró részletet nézve észre is vehető.
Üdv: P
droberto11-01-2014 23:18:41 // 46033
7 év az hét év. Közben sokat fejlődött az ipar, de legtöbbet az igények változnak. Például manapság már az alsó közepeseknél sem engedhetik meg a gyártók, hogy bárhol rossz tapintású anyagokat használjanak. A kisautóknál is minden felületnek puhának kell lenni ami szem és kézközelbe van.
A Ducati Corse is 2007-be jött mint a Bravo. Szerint anyaghasználatban nagyjából ugyanott lehetnek.
Bravo 2 (1, 2, 3, 4)
Alfa Romeo 147 Ducati Corse (1; 2; 3) - bocs, de ezeknél jobb képre nem leltem.
Egyébként én a 147-et választanám, már csak a Q2 miatt is. :)
A Ducati Corse is 2007-be jött mint a Bravo. Szerint anyaghasználatban nagyjából ugyanott lehetnek.
Bravo 2 (1, 2, 3, 4)
Alfa Romeo 147 Ducati Corse (1; 2; 3) - bocs, de ezeknél jobb képre nem leltem.
Egyébként én a 147-et választanám, már csak a Q2 miatt is. :)
Liquid11-01-2014 21:37:21 // 46032
nem vezettem Bravot, szerintem egy jó autó, tetszik is főleg a kétféle színű felnivel, DE beülve a Bravo egy Fiat, a 147 (hozzáteszem hogy húgoméké, egy 2009-es Distinctive) pedig egy Alfa, ennyi...
Ez kizárólag az érzésről szól, a 1.6 TS 147 nem egy rakéta, elhiszem hogy jobban megy a Bravo, de a prémiumság érzete hiányzik belőle.
Ez kizárólag az érzésről szól, a 1.6 TS 147 nem egy rakéta, elhiszem hogy jobban megy a Bravo, de a prémiumság érzete hiányzik belőle.
Erhard 242 (Pure Energy)11-01-2014 21:29:15 // 46031
ez hüleség, nekem van össze hasonlítási alapom, szerintem meg nagyon össze rakták a Bravo-t, nem kopog a műanyag, nem pattog semmi, csendes, szép, a futómű is csendes meg nagyon jól megy a 165 lovával a 47-es elbújhat mögötte nekem inkább kéne a Fiat....talán a Ducatti Corse 47 talán de az meg olyan ritka, mint a fehér holló
Liquid11-01-2014 21:18:49 // 46030
nem is csak a külső designra értettem kimondottan, hanem úgy általában. Ha beülsz mindkettőbe egymás után, akkor egyből megérzed. A Barovo-bol hiányzik az a "prémiumság" ami a 147-ben megvan.
Giuntini11-01-2014 21:10:52 // 46027
Igazad van, és még azt is hozzá kell tenni, hogy a mai napig nincs ilyen gonosz tekintetű pofa, mint a 159/Brera/Spider hármas-
Erhard 242 (Pure Energy)11-01-2014 21:00:51 // 46026
ha lenne alkatrész utánpótlása biztos vennék egyet :)
Pityukoma11-01-2014 20:46:12 // 46025
A nagy kedvencem azért még mindig a 164. Sokáig bánatos voltam miután eladtam. Akkor érkezett az első fiam, és a párom azt mondta hogy sokat fogyaszt, most spórolni kell, vegyünk kisebbet. 1-es Punto lett.
(megjegyzem annyit evett benyából mint a 164 gázolajból -jó csere volt :-D)
(megjegyzem annyit evett benyából mint a 164 gázolajból -jó csere volt :-D)
droberto11-01-2014 20:43:47 // 46024
Az viszont biztos, hogy a 147 formaterve lassabban öregszik majd mint a Bravo-é, bár ezen a ponton a Bravo is jól áll a tömegmodellek közt. Szerintem még akkor is így lenne, hogy ha darabszámban is ott tudna tartani mint a Golf, Focus, Astra, Megane quartett.
Pityukoma11-01-2014 20:41:56 // 46023
Nekem még ma is nagyon bejön. Főleg a FL előtti :-)
droberto11-01-2014 20:33:05 // 46022
Egyetértünk. Csak az a baj vele, hogy már 14 éves konstrukció. Illetve az igazi baj az, hogy méltó utódként szűnt meg 10 év után. :(
Erhard 242 (Pure Energy)11-01-2014 20:27:57 // 46021
szerintem meg nem a Sport sokkal jobb mivel az egy új konstrukció a 47 meg 2001-es...a Giu sem jobb kb pont ua...
Liquid11-01-2014 20:26:42 // 46020
ismét csak azt tudom felhozni, hogy mikor húgomék vették a 147-et, akkor volt ott (Autóház Budaörs) egy Sport Bravo új bemutató. Na az se nézett ki rosszul, de a 147 más dimenzió, a 147-hez képest a 159 megint egy más dimenzió...
Liquid11-01-2014 20:24:28 // 46019
Ha már Bravo, akkor inkább 147. Szerintem sokkal komolyabb autó,
Liquid11-01-2014 20:23:27 // 46018
én is így gondolom. Hiába igényes és elegáns akkor is egy Bravo méret
droberto11-01-2014 20:17:29 // 46017
Be se kapcsoltam. :(
droberto11-01-2014 20:15:00 // 46016
Családja mindnyájunknak van. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
507
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?