mex8602-03-2014 18:14:00 //
49227
kieg. fűtés kábelről fotó.
úgy tűnik nálam van kieg.
van egy szép kis biztosítéka is :)
mex8602-03-2014 18:09:51 //
49226
van ilyen h nincs kipörgésgátló 159ben?
mex8602-03-2014 18:09:08 //
49225

feszített is a vas a parkolóban :)
Peti, droberto ment a kocsimmal január elején a téli kerekekkel. Olyan nyomatéka van, hogy mikor megpadlózta kipörgött a kerék.
"Dömpi! Csúszik a kuplungod!" - mondta
"Kizárt, tavaly volt cserélve" - mondtam
erre ő: "Akkor is csúszik"
erre én: "Nincs benne kipörgésgátló"
"Ja, vagy úgy!" ... na onnantól élvezkedett a srác
Majd a VTT-n kipróbáljuk a nyárival.
Amúgy érdekes progi lehet rajta, mert fogyasztásban is jó, jól is megy, és 8V-s létére nem alul van a nyomaték, hanem 2000-fölött, de onnan 3500-ig egyenletesen.
mex8602-03-2014 18:03:38 //
49223
na jön a jobbidő, kezd remekelni a 159 magához képest fogyasztás ügyileg.
ma kirándultunk 120km-t, város+országút dugók nélkül de néhol tütymörögve, max 120as tempó de inkább kint 100, átlag 5,7. Ez tetszik. Pedig itt-ott azért az OFF-ok akik nálam lassabbak voltak le lettek alázva :D
, hozzá tartozik hogy tegnap regenerált így ebben a szakaszban nincs fogyasztásnövelő regen.
az is azért látványos hogy tegnap regenerálós szakaszon átlag 9,5, visszafele ugyanez a szakasz 6,8.... és ez egy 20km-es szakasz volt.
szóval DPF megy a lecsóba.... hiába működik, ez brutál pazarlás. polcon pihenhet következő TÜV-ig.
közben takoltam is 62 licit, utánaszámolva 7,42, túlnyomórészt a szokványos rövid szakasz, viszont mikor tankoltam már ugye meleg volt a motor meg előtte számolta ezeket a jó átlagokat a kiránduláskor, volt 1200km fölötti hatótávom is :)
kiváncsi leszek mi lesz ha mégjobb idő lesz, de lehet csak romlani fog az átlag mert már lehet klímázunk :D
viszont nálam a gumi nem lesz nagyon tényező, mert ugyanakkora méret a télim és a nyárim is.
Szintén bringás hasonlat ellentmond ennek: Az új 29"-os montikat nehezebb megindítani, mint a 26"-okat, viszont könnyebb lendületben tartani, mert könnyebben átgurulnak mindenen.
Irodalom.
Ezért mondom mindig, hogy nagy kerékkel szarabbul megy (de elsősorban a nagyobb átmérő miatt) és magasabb a fogyasztás, ha sok a kigyorsítás. Konstans tempóban viszont ugyan annyit kér. Ez a különbség kiválóan érződik a legkisebb és a legnagyobb gyári méret közt.
Persze a tömeg is szélesség is játszik de kisebb mértékben.
GTPeti02-03-2014 17:52:53 //
49221
Dömpi, ez tényleg ellent mond a fizikának. :)
Shadin02-03-2014 17:46:09 //
49220
Most is terveztem, csak elfelejtettem, mert Szekszárdról jöttek elvinni a régóta hirdetett MP3-as fejet :-)
Shadin02-03-2014 17:44:10 //
49219
Ezt az érzést irigylem Tőled, még ha ellent mond is minden fizikának :-)
Lehet, hogy elcserélem valakivel egy 16-os szettre....
Liquid02-03-2014 17:29:02 //
49218
kerékcserekor le fogom mérni mindenképp.
jegyzűkönyvet = jegyzőkönyvet
Ez érdekes. Nekem sokkal jobban "él" mikor az acél 16-ot (téli) lecserélem az alu 19-re.
Lehet, hogy ez a camping bicikli vs. 28-as esete?
GTPeti02-03-2014 17:15:40 //
49215
Képzeld el, nálam milyen lesz 195/65R15-ről 225/45R17-re visszatérni. :)
Elvileg nézni kell. Vagy ha nem gyári a könnyűfém felni, akkor műbizonylat kell hozzá. De vizsgahelye válogatja.
Ha NKH-s állít meg, akkor a matrica leszedésen kívül ad egy jegyzűkönyvet és egy berendelőt is.
Shadin02-03-2014 17:07:18 //
49213
Érzésre súlyos LE vesztéssel jár a 16" téliről 17" nyárira váltás. Megint nem mértem le a kerekeket, de kb. másfélszer nehezebbnek tűnik a 17"-es. Végzett már valaki "könnyűfém" felni/kerék mérést?
Cleantól félek. A Mareánál a gázolajszűrő rossz volt. Amit a Mareának gyártottak középen csak egy sima lyuk volt menet nélkül. Nem tudtam, beindítás után miért állt le állandóan a motor. Aztán kicseréltem gyárira, és semmi probléma nem volt vele.
GTPeti02-03-2014 15:50:59 //
49211
Jó.
Bár szerintem a 159-nél pont nem akkora hatalmas a különbség, mert a betét mérete mindig ugyanakkora, a felülettel pedig szintén amiatt nem lehet trükközni, mert az egész a ház hiánya miatt tökéletesen látszik. És szelepek sincsenek benne. (Korábban ezek mind játszottak.)
Csabi02-03-2014 15:48:15 //
49210
passzolok :)
Nekem a levegőszűrőm FIL (ez Filtron lenne?), az olajszűrőm pedig Hengst. A hengst milyen?
a cégesbe rakjuk előszeretettel lassan 500e km van benne ... érdekes még mindig megy, soha nem látott gyári minőségű szűrőt, meguin-nál jobb olajat, nem kapott soha motormosót sem ... most rokkant le a főtengely jeladója ...
GTPeti02-03-2014 14:41:44 //
49207
Leírhatnád, hogy te hol szerzed be jó áron a gyári cuccokat. Thx.
Csabi02-03-2014 14:38:49 //
49206
Holnap nálam is megesik a szürő+olajcsere...
Gyári olajszürő : MANN
A gyári levegő Filtron( a képek alapján):

Nem feltétlenül drágábbak a gyári minősítésű szűrők, nem olyan helyről kell beszerezni ahol 100% haszonkulccsal dolgoznak
Hát ja, nem egy hármasgolf. :)
A Filtronról már mástól is hallottam, hogy jó az ér/érték aránya.
bosch mann és a gyári kartonok audi bmw vw opel stb, plusz tiszta kartonok amin nincs irás ,csiálják még a szénbetétest is
GTPeti02-03-2014 13:24:13 //
49202
Ezt az "összes"-t kifejtenéd egy kicsit? Mely márkákat szoktad látni náluk?
Liquid02-03-2014 13:10:04 //
49201
szerintem csak akkor nézik meg ha feltűnő, vagy furcsa. Ennél sokkal egyértelműbb dolgokat se tudnak az autókról, nem hogy milyen a gyárilag előírt gumiméret hozzá.
purflux, Fiaam, Clean ezek is mind beszállítók... a Filtron legalább nem kínai :P
Természetesen ez Giuntini-nak ment. ;)
én minden héten járok a mann hummel ba marklofen be és az öszes szüröt ök gyártják hordom a karton csomagoloanyagot bosch stb ugy hogy enyi
Általában jó a gyári (persze vannak kivételek). A gyári is beszállítótól van. Ált. Mann, Ufi Mahle vagy
Hengst. Ha aftermarketben ua. olcsóbb akkor megéri olyat venni. Típus és típus közt lehetnek eltérések. Lásd az én légszűrőmet...
felesleges ugyis a mann vagy ufi a beszallitoja a gyarinak amit kiveszel a dobozbol.
en is igy jartam mikor csereltem olajat mann vay ufi hazas.kenytelen voltam rendelni.
en wix gazolajszurovel jartam ugy hogy a visszafolyo ag nem ment bele a szurobe mert kicsit eltert a meret es szetcsete azt szelepet, vehettem is ujat.
igen de pont ez a lenyeg nem? a muszaki vizsgan nezik a megfelelo meretet is meg mindent, plusz ha megallit a rendor az nkh val karoltve es nem jo valami leszedi a matricat.
nincs gyári szűrő az UFI ...
Érdekel ez a szűrő kérdés. Nemsokára la akarom cserélni az olajat, és minden szűrőt. Érdemes többet fizetni a gyári szűrőért, annyival jobb minőségű? Olajszűrőt mindenképpen gyárit akarok belerakni, viszont a gyári gázolajszűrő duplája az utánagyártottnak.
Szerintem nem a merevítéssel van önmagában probléma, hanem a lemez - gumi találkozással, és vagy a gumival.
5/1990-s KöHÉM rendelet a műszaki vizsgáról a 6/1990-s a közúti járművek üzembentartásáról rendelkezik.
vagy nem, a mahle egy buzi cég senkivel nem közösködik...
A perforált lemez ellenére, némely szűrők
veszítenek magasságukból, mely által már nem képesek elszeparálni a szűrt és a szűretlen teret, nem látják el tömítő funkciójukat és falsot szívnak.
Ami meg a Mahle körömhiányát illeti, arra gondoltam, hogy a szűrő nem állt meg így magától a szívócsonkon mint nálad a második képen. Bár ennek csak annyi jelentősége van, hogy szereléskor a szűrőt a szűrőház alsó fedelével kell a helyére emelni.
Liquid02-03-2014 09:13:04 //
49187
a helye mindegyiken megvan
Mit értesz "összeesés" alatt?
A helyén is ovális a cucc.


GTPeti01-03-2014 23:07:06 //
49185
Némelyiket tetősínnel rendelték, némelyiket nem. :))
GTPeti01-03-2014 23:05:30 //
49184
Upsz... a Filtronnak stabilabb a rácsa. És még így is összerogyik? Hmm.
(
Mahle=Knecht.)
Milyen helyre gondolsz?
SW-be van tetősínes, de igazából mindegyikre van tetőcsomagtartó.
Sziasztok!
Egy barátom kérdezte,hogy mi az oka annak,hogy némely 159 esen van tetőcsomagtartónak hely a tetőn némelyiken meg nincs?
Jó éjt, léptem!

Háttérben a Duna egyik forrása :-)
Egyébként az olaj szűrő tartóra rá van írva, hogy Mann-Hummel.
És csak érdekesség képpen az 1.4 PDTI szűrője:



Ami benne volt, az asszem' Wix. Szintén a nem ajánlatos kategória.
Ez még jobban összeesett. :(
Gondolom gyári.
Itt négy "köröm" is van. Az ovál rövid tengelyén is.
A Knecht-re gondolsz, nem?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.