Forum >> 159

David | Centocinquantanove11-04-2014 15:55:37 // 51516
Ezen így első ránézésre a felszerelt gumi ezt a promblémát nem fogja "résmentesen" megoldani... :)
mizooo11-04-2014 15:51:31 // 51515
EZÉRT! Ennél még a gumi is szebb.....
Roll198311-04-2014 15:39:53 // 51514
El akarta bitzos csúnyítani. :)
Liquid11-04-2014 15:34:00 // 51513
uh, ezt mééér? :)
mizooo11-04-2014 15:30:29 // 51512
Ma szereltem a vasra univerzális sárfogó gumikat előre, elegem van belőle, hogy vastagon saras az oldala :(... A gyári 20+ ezer ez 2 ezer Ft volt, majd meglátjuk mennyit takar ki a szórásképből.

Ricsi 14711-04-2014 14:06:52 // 51511
Biztos gyujtenek az uj Q7-re, meg kell fogni minden fillert... :D
Erhard 242 (Pure Energy)11-04-2014 13:58:57 // 51510
úhhh Q7-re féktárcsa, betét a 4e ft-os kopásjelzőre nincs pénz :))) átrakják a régit....
Chianti11-04-2014 12:13:05 // 51509
Ez jóóó!!! :o)))
Csabi11-04-2014 12:11:49 // 51508
Ahogy Szosza mondja.

ePER szerint 15körül van, a ködlámpa meg 28-30e
.......................11-04-2014 09:27:14 // 51507
nincs egyben ,
a ködlámpa elött takaró müanyag külön alkatrész
Giuntini11-04-2014 09:12:37 // 51506
Nekem az egyik ködlámpámon sajnos van egy repedés, amikor kérdeztem mondták hogy egyben van az egész.
Dömpi (il dottore)11-04-2014 09:05:28 // 51505
Nem tudja valaki véletlenül, hogy ha vennék új ködlámpákat, akkor ahhoz van-e a szettben külső krómkarika is?

A VTT előtt rendbe lesz téve a lökhárítóm, és ha már fényezik, ahhoz meg ugye szétszedik, akkor lehet ködlámpát 9is cserélek, mert a foncsor belül alul sárga, a krómgyűrűjén meg pöttyök vannak (téli sózás hatása - gondolom)
Giuntini11-04-2014 00:07:18 // 51504
Nekem fütyül egy kicsit, de csak 2100 körüli fordulaton. Nekem mindegyik turbóm fütyült valamennyire a Croma a legjobban, de a Marea is, de nem volt baj a turbóval.
Piritu - 1.000.00010-04-2014 23:45:19 // 51503
Jó éjt mindenkinek!
Dömpi (il dottore)10-04-2014 23:41:50 // 51502
az enyémnek nincs...???
Dömpi (il dottore)10-04-2014 23:37:02 // 51501
Ja, nekem is volt már csere, és szerintem még lesz is...chip
Dömpi (il dottore)10-04-2014 23:28:35 // 51500
Szerelőmmel beszéltem, azt mondta nem egyszerű művelet, célszerszámot is venni kell hozzá, és zsebbenyúlós is. Nem sokan fogják bevállalni.

Ha minden kötél szakad, ő bevállalja...de csak mert szereti a kihívásokat.
(motort nem kell kiszedni)
Dömpi (il dottore)10-04-2014 23:23:29 // 51499
Most jöttem a szerelőmtől.
Kiderült az olajszivárgás oka: mivel az olajleeresztő csavar - annak ellenére, hogy új - nehezen adta magát, ezért (gondolva a köv. olajcserére) csak érzéssel lett meghúzva.
Ennek eredményeként egy picit szivárgott, vagy inkább csak taknyolt mellette. Csakhogy a motorvédőn mikor összegyűlt egy kis mennyiség, akkor lecsöppent.

Most jól meg lett húzva, szivárgás elmúlt.
Viszont még megvan a régi, úgyhogy a köv. olajcserére annak a mintájára esztergáltatni fogok újat, de nagyobb fejjel.

Amúgy január óta csak mintegy 0,5-0,7 dl szivárgott el.

Megnézte a haver azokat a dolgokat is, amiket a kormányműves, mint tippeket adott, mint lehetséges okai az állóhelyzeti darabosságnak.
Egyik sem, úgyhogy ez egyszerűen ilyen.
És mivel sokunknak ilyen, szerintem konstrukciós hiba.
(azért valljuk be, a 159 számos előnye ellenére, azért ha így lenne, sem lenne meglepő)
Haddel10-04-2014 23:04:11 // 51498
Alattam a próbauton leállt az autó ,mert kifogyott belőle a gázolaj :-) :-)
Giuntini10-04-2014 22:52:00 // 51497
Azért érdekelne milyen fordulatnál jön elő a fütyülő hang?
Chianti10-04-2014 22:42:02 // 51496
Az korrekt... érezd magad mázlistának és becsüld meg a gépet, de nagyon. Korábban is volt már téma, ki hol, kitől, milyen állapotban, vette kedvencét, és egy Cartárs említette, hogy annyira leinformálható volt az egyébként szintén külföldi járgány, hogy még az előző tulajjal is tudott beszélni, vagy levelezni azt hiszem. Szóval vannak még kellemes meglepetések a magyar használtautó piacon is, csak valahogy soha nem ezek kerülnek reflektorfénybe. Az enyémről még annyit, hogy a debreceni kereskedés ahol vettem, már csak azért is szimpatikus volt, mert én ott elég sok autót megnéztem kíváncsiságból (volt rá időm bőven), de külsőre nem nagyon találtam bennük hibát. Ez pedig mindenképp pozitív dolog szokott lenni.
tdemeter10-04-2014 22:38:48 // 51495
A szererlo szerint nem kell hozzanyulni, siman lehet, hogy 100e km-ert is elmaszkalhatok igy vele.
Giuntini10-04-2014 22:35:07 // 51494
Ez így van. Egyébként mert fütyül attól nem turbó hibás. Minden turbónak van fütyülő hangja. A lényeg az, hogy kitűnő állapotúnak hirdetett autók, törésmentesek, megkíméltek a veszélyesek. Az enyémen kiderült hogy a bal első ajtaja volt javítva, a többi gyári. És mondom ne a nagyobb kilométert futott autóktól féljünk. Rengeteg tekert van. És ezeket főleg kint tekerik meg.
Chianti10-04-2014 22:22:31 // 51493
Rendben, akkor holnap este kereslek... :o)
tdemeter10-04-2014 22:12:24 // 51492
Ilyen tanusitvanyt kaptam a gepalllathoz:
http://www.autopas.nl/
tdemeter10-04-2014 21:53:56 // 51491
Sziasztok!
Annyit szolnek hozza meg az autovasarlos/megbizhato kereskedos temaban, hogy nekem vagy kurvanagy makom volt, vagy pedig ilyen ceg az aki az m0-as csomori lehajtoja utan a Szlovak uton van. A harmadik opcio, hogy elekpesztoen jol tudnak atverni:))
En itt vettem a vasat es szerintem alom kategoria. A ceg fel ev garanciat adott (amelyet nem ok, hanem egy biztosito all) a vasra.
Elotte megneztem par masik kereskedest, kulonbozo fantasztikus leirasokkal (pl, hogy extrem megkimelt allapot, stb). Na, ezek mind lelakott, szetdohanyozott hulladek kocsik voltak.
Ami elsore tetszett benne(meg ha bosszanto is) hogy az elso beinditas utan tudtam, hogy turbo hibas. Volt mar par turbos kocsim, tudtam, hogy ha futyul akkor nem okes.
Most is futyul, de mint tudjuk ez meg onmagaban nem hiba, gariban pl ki sem cserelnek ilyenert turbokat.
Mondtak, hogy turbohibas, de nem szeretnenek atverni vele. Ennek aranyaban lehetett veluk alkudni is.
Elvittuk egy fiat szervizbe atnezetni a kocsit, ott a szervizes azt mondta,hogy olyan allapotu amelyet o sem latott meg, vagy legalabbis nagyon keves van ilyen.
A kocsit ugy vettem at, hogy kaptam hozza egy holland autos tanusitvanyt amelyben benne van, hogy a lizing ceg amely kint futtatta az autot mennyi km-el adta el es kinek es mikor volt szervizelve, hany kmnel. Megmutattak meg melle a szamlat, hogy ok mikor vettek mennyivel, hany km-el.
A kocsi egyebkent torve is volt, (ezt a szervizes mondta) de nekem igy is megerte (az eleje, de valszeg csak kicsit), mert amugy mind a festes, mind pedig az allapota jo neki.
En szivesebben vettem turbohibas kocsit olyantol aki ezt nem titkolta elolem, elvitt egy olyan szervizbe ahol siman megmondtak, hogy a kocsi torott volt es meg garanciat is intezett ra 15000 km-re.
Ákos (dewvil)10-04-2014 21:17:38 // 51490
Persze, tolom, holnap is, bár eléggé zúzós napnak nézek elébe. De persze nyomhatunk egy mini minit. Én 6-kor végzek akkor már nyugi van és ráérek, nap közben 5 percre nem lenne értelme. Ha gondolod 6 után okés dolog!
Pityukoma10-04-2014 21:11:29 // 51489
Gratula:-) remélem meghálálja a törődést. Tényleg nem volt drága a munkadíj.
Chianti10-04-2014 20:49:13 // 51487
"Tudtam... csak nem sejtettem!" Emlékeztem én hogy valaki közülünk a Maxabo-nál dolgozik, de nem gondoltam, hogy pont a Bécsi úton! Holnap melózol? Tudnánk találkozni a nap folyamán, vagy ez munkaidőben lehetetlen? Esetleg meló után? Vagy ha holnap nem is, 7végén esetleg egy 2 személyes minitali?
Piritu - 1.000.00010-04-2014 19:41:12 // 51486
Egy új tuti többet bír, csak kérdés, hogy meddig.
Minden kuplungra megvan a max tervezett nyomaték, amit tartósan kibír. Ráadásul a váltóra is. (Talán még a kettőstömegű is nyomatékérzékeny.)
Majd a szakik megmondják, hogy melyik mennyi. (A 156-ban nem véletlenül volt "csak" 305Nm-es az 1,9-es motor, holott a 159-ben 320-at tud.)
KollerT10-04-2014 19:39:02 // 51485
[Városmajor utca, Rosso Alfa 159]

Nem ismertek valakit, aki a városmajor utcában parkol néha egy rosso kombival? Gyönyörű felni van rajta, de mostanában nem láttam, így nem tudtam ottmaradni megkérdezni.

Egyébként legutóbb pont az általános iskola előtt láttam állni. (Egy hónapja, csak akkor siettem.)
KollerT10-04-2014 19:34:12 // 51484
De ha kuplungot is cserél mellé, akkor ez megszűnik nem? Vagy a 2,4 esben nagyobb a kuplung? Lehet hülye kérdés. :D
Ákos (dewvil)10-04-2014 19:33:36 // 51483
Ma reggel jártatok a a budai alsó rakparton, az összes 159-es kiszabadult:)
mizooo10-04-2014 19:33:04 // 51482
Itt csinálták: Szarvas Attila
KollerT10-04-2014 19:31:41 // 51481
Igen, mielőtt megvettem Szamosiék mondták, hogy eddig amiket hozzájuk vittek és kifogástalanoknak hittek, azokra mindig találtak egy rakat hibát.
Én a Schillernél vettem elég drágán, és kitöltetlen volt a szervízkönyv, de mondták hogy amúgy szervízelték rendesen...

Megvettem rögtön átnézettem, semmi hiba nem volt, kivéve a jobboldali tükör fűtésre dob hibát. Tekerve sem volt.

De nem bírtam ki, felkutattam hogy melyik márkaszervízbe hordták. Megtaláltam és minden ott volt tényleg tételre bontva, még a szervízkönyvet is kitöltötték nekem. :)

Szóval lehet jót venni simán, csak az drágább. (Egy éves garanciám is van rá, még a DPF tisztítás is ingyen volt.)
Ákos (dewvil)10-04-2014 19:28:15 // 51480
Egy kis off, de talán mulatságos.

Ma épp egy kartert raktam vissza, vajon mit felejtettem ki???
Piritu - 1.000.00010-04-2014 19:28:15 // 51479
Valószínűleg azért, mert nagyobb lesz a motor nyomatéka, mint amit a kuplung elvisel :-)
KollerT10-04-2014 19:26:16 // 51478
100%, végig vezetett szervízkönyves az autó, kb fél évente hordták minden aprósággal a Nero M5-ösbe. Meg amikor megvettem Szamosiéknál ugye át is vizsgáltuk és mutatták.

Egyébként próbálok úgy járni, hogy a dugókat elkerüljem. :)
Ákos (dewvil)10-04-2014 19:25:52 // 51477
Köszönjük az elismerő szavakat. Igyekszünk:)
A helyzet változatlan, várják gazdájukat a vasak:)
KollerT10-04-2014 19:23:30 // 51476
Ez nem hangzik jól. Miért fordul elő ez csomó chipes Alfánál? Csak kopott a kuplung, vagy egyszerűen nem bírja? 2.4-esben ugyanez van nem?
KollerT10-04-2014 19:21:52 // 51475
Szia!
http://kipufogopillmann.hu

Volt akinek Szamosieknal mindig eltomodott, elküldték ide és azóta jó Neki.
KollerT10-04-2014 19:13:54 // 51474
Szia!

Hol csináltattad meg 50-ért a kuplungot? Biztonság kedvéért elmentem könyvjelzőnek. :)
mizooo10-04-2014 18:32:47 // 51473
Juhééé Kész a kuplungom és az első fékem :D:D:D nem tudtam eddig mi a jó! Kétszer le is fulladtam vele annyira lent fog a régihez képest. 50 rugóért csinálták, szerintem az meg ajándék volt. Ja és motorféknél, kuplungolásnál és váltáskor megszűntek az oda nem illő rángások stb....
'''''10-04-2014 17:30:00 // 51472
Ki kéne próbáljatok egy Giu-t.Ha asszonyéval átmegyek egy ceruzán,meg tudom mondani,hogy H-s vagy HB-s.Nem a magyar utakra találták ki.Nagyon kemény.Nem is tudom,hogy a sport futóművel milyen lehet.
mex8610-04-2014 17:19:05 // 51471
inkább nem is firtatom mennyi...
egyszer cseréltettünk egy kerékcsapágyat náluk "okosba" asszony Twingoján, az megállt 60 eurobol, másik szervizben ugyanez 90 lett volna.
ha most azt visszaszámolom akkor kb 50 euro egy óra jóesetben, Mwst nélkül.
amúgy nem tudom pontosan, inkább nem is akarom tudni, csak a végét...

most voltam amúgy náluk, a héten neki sem állnak... kevesen vannak.... a helyzetet vázoltam hogy jövő hét csütörtökön mennénk vele egy 900ast...
elvileg meglesz... elvileg....
Giuntini10-04-2014 16:52:22 // 51470
Én erre nem is gondolok. Amikor én megvettem az autót, megnéztem amit meg lehetett nézni, a motor finoman ketyegett, a váltó szépen kapcsolt, a többi pedig a felsőbb hatalmakra bízva. Használtautó, az HASZNÁLT AUTÓ, és így is kell hozzá állni. Húgom jött velem, amikor megnéztem az autót, ő észrevett egy- két esztétikai dolgot, egy keveset tudtunk alkudni. Én például kimondottan örültem, hogy az Alfa embléma elöl teljesen kopott volt (most is az), ez is bizonyította(nemcsak a műszer), hogy nem volt törve. Ha kint vettem volna autót, ahogy terveztem, még plusz költségek bejöttek volna, valószínűleg nem az első autó lett volna a befutó, biztos több napot kellett volna kint maradnom, plusz útiköltség, tehát drágább lett volna. És nem volt kompromisszum: csak fekete 2.4 aut. sw, és a piros bőr egy plusz álom volt. Képzelheted amikor megláttam az autóm hirdetését...
Chianti10-04-2014 16:27:02 // 51469
Abszolút igazad van! Sajnos aki az általunk imádott típusra teszi le a voksát, egyre nehezebb helyzetben van és igen komoly kompromisszumokat kell kötnie. Kissé elcsépelt mondás, de nagyon igaz, hogy csodák márpedig nincsenek. Talán egyetlen olyan használtautó kereskedés van Budapesten - a Bécsi úti Tesco melletti Opel Maxabo - ahol viszonylag korrekt állapotú és a valós km futástól nem extrém módon eltérő példányokat lehet találni. Én a leges legelején - amikor még nagyon képlékeny volt a dolog, hogy a 159-es lesz a befutó - jártam náluk, ott láttam először testközelből 159 SW-t. Aztán később még1szer meglátogattam őket, mivel épp 1 ígéretes példány tűnt fel, de sajnos mire odaértem, már lefoglalózták. De nagyon korrektek voltak, amikor elmondtam hogy milyen elképzelésem, meg elvárásaim vannak, azt mondták, hogy bár nem nagyon szoktak ilyesmit csinálni, akár rendelésre is hoznak autót nekem. Egyébként ha az ügyfél kéri, semmi akadálya a vevő által választott!!! szervizben történő átvizsgálásnak (na ez az ami Csontiéknál kizárt!), akkor még minden autóra volt 1 év garancia, és azt is elmondták, hogy ők elsősorban maximálisan leinformálható, korrekten szervizelt kocsikat hoznak be olaszországból, egy megbízható partnertől. Na persze messziről jött ember ugye... azt mond amit akar, de mégis... 1 ilyen helyről az ember talán valamivel nyugodtabb szívvel vásárol használt kocsit. Amióta megvan a Démon, nem nagyon jártam náluk, nem tudom mennyiben változott a helyzet, de egy próbát mindenképp megér annak, aki kizárólag itthonról szeretne használtautót venni. Bevallom őszintén, a külföldi autókat nem sokáig nézegettem - vagy nem jó helyeken - mert abszolút nem olyan árfekvésben voltak fenn a verdák, ami nekem belefért volna. Amúgy elképzelésem sincs mi lesz, ha majd egyszer meg kell válnom ettől az élményautótól... mi lehetne az utód?
.......................10-04-2014 16:12:34 // 51468
a 2,4 nek hátul van az olajszüröje ,viszont van egy levegö-olajhütöje a lökhárítóban
,aminek az olaj csövezetékei pont ott mennek elöre ahol az 1,9 ben a generátor van

az 1,9 ben pedig az olajütö víz-olaj höcserélö a szürövel egybeépítve
(nincs külön a lökhárítóban olajhütö)

egyábként a Mito nak is hátul van a generátora,mégis szétrepedt ,és kibányászni Sem egyszerü,bár ott nem kellett a lököst levenni

(amúgy a lökös le és hütök ki nem olyan nagy munka,a miton is cseréltünk vízhütöt,és egy délelött megvolt fel le)
Chianti10-04-2014 15:34:23 // 51467
Köszi... köszi!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.