
Forum >> 159
Ildiko28-04-2014 00:01:35 // 52477
dev16628-04-2014 00:00:44 // 52476
Ő is meglepetést okoz, mert a 2010-es autónál ezt a futást még el is hinném:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_progression_navi_bor_-7842005
de ehhez sincs semmi, se szervizkönyv, se szervizszámlák, se sztori? ezt a futást is 100e-rel többre saccolnám.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_progression_navi_bor_-7842005
de ehhez sincs semmi, se szervizkönyv, se szervizszámlák, se sztori? ezt a futást is 100e-rel többre saccolnám.
dev16627-04-2014 23:52:53 // 52475
a kombi sajnos nem az esetem, de ha nem találok korrekt 4 ajtóst, akkor nem kizárt, hogy SW lesz a történet vége vagy külföldről hozok vmi szépet.
Íme egy extrémnek tűnő eset:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_distinctive-7858048
vagy nem is olyan extrém? :) nem mondom, hogy mindegyik korai 59-es ennyit futott, de azért beszédes ez a hirdetés. nem biztos, hogy rossz vétel ennyiért. A kettőstömegűt pl már tuti cserélte, szóval arra nem nagyon kell költeni többet.
és a másik véglet:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_1.9_jtdm_16v_distinctive_automata-7674370
álmaim netovábbja, de nem lehet az enyém. Egy autó, amiért 8-9e-rel többet kérnek a valós értékénél csak azért mert csilivili km állás és szépen körbefényezték. nem-nem, nem szabad. Tipikus kereskedői autó. De a fenébe is, mégis akarom, mert gyönyörű :))
Íme egy extrémnek tűnő eset:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_distinctive-7858048
vagy nem is olyan extrém? :) nem mondom, hogy mindegyik korai 59-es ennyit futott, de azért beszédes ez a hirdetés. nem biztos, hogy rossz vétel ennyiért. A kettőstömegűt pl már tuti cserélte, szóval arra nem nagyon kell költeni többet.
és a másik véglet:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_1.9_jtdm_16v_distinctive_automata-7674370
álmaim netovábbja, de nem lehet az enyém. Egy autó, amiért 8-9e-rel többet kérnek a valós értékénél csak azért mert csilivili km állás és szépen körbefényezték. nem-nem, nem szabad. Tipikus kereskedői autó. De a fenébe is, mégis akarom, mert gyönyörű :))
GTPeti27-04-2014 23:43:21 // 52474
Nem fogunk vitázni, mert amit leírtál az nem mond ellent semminek, amit én írtam. Inkább kiegészítés. Én is pontosan így látom ezeket.
mex8627-04-2014 23:35:23 // 52473
bocs akkor kevertelek vmelyik másik nagydízeles kollegával.
már az enyém sem sir :) meg nem is nyiszeg :)
már az enyém sem sir :) meg nem is nyiszeg :)
mex8627-04-2014 23:34:38 // 52472
az enyém nem tekergetett, és nem is vesztek el az elmúlt évek papirjai...
kiváncsi leszek mennyi jelentkező lesz így hogy nem meseszerű a futása, mert eladósorba került...
neked nem ajánlgatom, mert ha jól emlékszem berlinát keresel
nagyon érdekes, hogy idekint azért akadnak bőven 200+os autók is ezekből, míg otthon 8 hasonlóból 6 az enyém felét, vagy annál kevesebbet futotta elviekben... persze valószínűleg azokhoz nincs is meg sem szervizkönyv sem semmi más múltbéli "bizonyíték" az előéletről....
és még ez sem ment szerintem sokat, visszaszámolva éves 34e a futása, szvsz ez sem mondható soknak, inkább reálisna,k főképp az első években amikor pláne nem garázsban állásra vették őket.
kiváncsi leszek mennyi jelentkező lesz így hogy nem meseszerű a futása, mert eladósorba került...
neked nem ajánlgatom, mert ha jól emlékszem berlinát keresel
nagyon érdekes, hogy idekint azért akadnak bőven 200+os autók is ezekből, míg otthon 8 hasonlóból 6 az enyém felét, vagy annál kevesebbet futotta elviekben... persze valószínűleg azokhoz nincs is meg sem szervizkönyv sem semmi más múltbéli "bizonyíték" az előéletről....
és még ez sem ment szerintem sokat, visszaszámolva éves 34e a futása, szvsz ez sem mondható soknak, inkább reálisna,k főképp az első években amikor pláne nem garázsban állásra vették őket.
Csabi27-04-2014 23:33:55 // 52471
nem sírt a szíjam...néha van nyiszegés most is,de szerintem az más lesz
mex8627-04-2014 23:29:25 // 52470
na akkor ez is megoldódott.
és a hideg szíjsírás tapasztalható még?
és a hideg szíjsírás tapasztalható még?
dev16627-04-2014 23:29:02 // 52469
Az eredeti terv ez volt. Nem akarok fizetni sem a visszatekert óráért, sem a hamis szervizmúltért. Ezért eleve a 200e feletti példányokat kerestem az első szériából (2005-2008), ahogy írtam is. Ezeknél hihető, hogy valós a futás és olcsóbbak is (pedig semmivel sem rosszabbak, csak nem piszkálták az órát). Csak alig van ilyen, az a fura. Mindegyikből 100-130e van.:)) Nevetséges. Szerintem kis Hazánkban 10-ből 9 autónak csavart az órája, aminek nem, az még az első tulajánál van. A legszomorúbb az, hogy az Alfáknál ráadásul sosem lehet kideríteni a valós futást, legfeljebb a visszatekerés tényét, lehet valószínűsíteni (FES/MES-sel).
mex8627-04-2014 23:28:07 // 52468
hasonlóan jártam anno OFF-al ott is szoftveresen is megtámogatott légtelenítés kellett mert anélkül elég gatyesz volt a fék főképp olajcsere után
Giuntini27-04-2014 22:52:01 // 52467
Szerintem ne óvakodj a 170-200000 km-t futott példányoktól. Ha meg 2.4-et akarsz nagyrészt ezek vannak. Sokkal jobban kell félni a pofátlanul visszatekert példányoktól. A pofátlanul szervízkönyvet és kilométert reklámozó kereskedőktől. Ha pedig a DPF működik akkor nem kell bántani. Egy 2.0 jtd is irdatlanul le lehet gallyazva, ha előtte valaki barom volt.
Piritu - 1.000.00027-04-2014 22:50:44 // 52466
Piritu - 1.000.00027-04-2014 22:37:15 // 52465
Ja, nekem a 156-nál az 5W40-el is sikerült hazavágni a turbót :-(
Piritu - 1.000.00027-04-2014 22:35:06 // 52464
"összes régebbi dízel 159/Brera/Spider és185 pacis 166 nem megfelelő olajjal élte le eddigi életét" - szerintem nem ennyire para a dolog. Nem igazán tudok itt az Amorén olyat, aki kormost generálozott volna. Turbócsere? Nem nagyon volt az se, anyagilag sokkal fájóbb egy lendkerék-kuplung kombó, vagy egy 18-19-es gumiszett...
(A 2.0-es is WR PE-vel megy, nálam eddig gond nélkül.)
(A 2.0-es is WR PE-vel megy, nálam eddig gond nélkül.)
Csabi27-04-2014 22:34:37 // 52463
Igen, megtörtént a csere...minden rendben volt, és van...Végre úgy tudtam távozni egy szervizből, h maximálisan elégedett voltam...nem mellesleg egy márkaszervizből(Pécs)
Végül, mikor már a kezemben volt a használt kiderült, h a szabadonfutóval mégsem volt gond...csak a normál forgásirányban hajt, visszafele szabadon-fut.
A szíj rángás jelentősen csökkent, egy szíjcserével...viszont a feszítőm egy kicsit "lóg" azt majd cserélnem kell, de nem SOS...
Ami a tapasztalat az új generátorral, h bekapcsolt klíma és fogyasztók mellett is fixen tartja a töltőfeszt...még 0.1V-ot sem csökken a feszültség...ami a régi generátorról nem volt elmondható, ott 0,4-0,5-öt is csökkent, ami persze nem a világvége, de ennél több az már gondot okozhat...uh ennyi:)
( ha valakit esetleg érdekel akkor van egy használt generátorom 2,4-hez, olcsón :) )
Végül, mikor már a kezemben volt a használt kiderült, h a szabadonfutóval mégsem volt gond...csak a normál forgásirányban hajt, visszafele szabadon-fut.
A szíj rángás jelentősen csökkent, egy szíjcserével...viszont a feszítőm egy kicsit "lóg" azt majd cserélnem kell, de nem SOS...
Ami a tapasztalat az új generátorral, h bekapcsolt klíma és fogyasztók mellett is fixen tartja a töltőfeszt...még 0.1V-ot sem csökken a feszültség...ami a régi generátorról nem volt elmondható, ott 0,4-0,5-öt is csökkent, ami persze nem a világvége, de ennél több az már gondot okozhat...uh ennyi:)
( ha valakit esetleg érdekel akkor van egy használt generátorom 2,4-hez, olcsón :) )
Giuntini27-04-2014 22:33:37 // 52462
Nem vitatkozni akarok, hiszen látom, hogy te értesz az olajakhoz, de azért a motor kopás nagyban függ a használattól. Azt sajnos nem lehet látni hogy példul az előző tulaj hogy használta az autóját. Az előzőekben leírta valaki, hogy az első 159-esek bőven 200000fölötti futásteljesítménnyel rendelkeznek. Ha valaki barom igénybevétellel 30000 km-enként cserélte az olajat, az szerintem bőven többet ártott vele, mint aki ügyelve a motorra használta és sokat autózott vele. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy a folyamatos regenerálások miatt ilyen olajcsere intervallumot lehet tartani . Szerintem az ideális 15000 km-enként cserélni az olajat. És főleg ésszel bánni a motorral. Amit a gyár leír az olajcsere periódusra, az ugyanolyan marketing fogás, mint az, hogy az automata váltóban nem kell cserélni olajat.
dev16627-04-2014 22:22:58 // 52461
Megtaláltam a hsz.-t, de ez nem változtat, azon, hogy az alapján, amit írsz, az összes régebbi dízel 159/Brera/Spider és185 pacis 166 nem megfelelő olajjal élte le eddigi életét. Szvsz ez súlyos probléma.
Én épp 159-est keresgélek, de ezennel kénytelen leszek kizárni, az összes nem 2 literes példányt.:( Semmi kedvem a DPF-fel szopni vagy várni, h mikor hagyja el a turbó a lapátjait. Főleg mert én a nagyobb futású kormosokat részesítem előnyben. Utálok azért többet fizetni egy autóért, mert 240e helyett 120e-t mutat az óra.
Én épp 159-est keresgélek, de ezennel kénytelen leszek kizárni, az összes nem 2 literes példányt.:( Semmi kedvem a DPF-fel szopni vagy várni, h mikor hagyja el a turbó a lapátjait. Főleg mert én a nagyobb futású kormosokat részesítem előnyben. Utálok azért többet fizetni egy autóért, mert 240e helyett 120e-t mutat az óra.
GTPeti27-04-2014 22:10:13 // 52460
Röviden válaszolnék. Létezik olyan olaj, ami mind a motor, mind a DPF igényeit kielégíti. Igaz, nem gyáriban. Pár hete kikerestem és leírtam itt, hogy pl. melyik ez. (Azóta nem írtam túl sokat, úgyhogy egyszerű lesz megtalálni a hsz-t. Majd bemásolom a blogba is.)
A helyzet azért annyira nem katasztrofális, mert a JTD motorok robosztus konstrukciók és még a valamivel hígabb 5W30-cal sem nagyon mennek mechanikusan tönkre. Mindenesetre egészségesebb nekik az 5W40... Nagy kár, hogy Seléniáék az egyszerűbb utat választották a DPF-kompatibilitáshoz.
A helyzet azért annyira nem katasztrofális, mert a JTD motorok robosztus konstrukciók és még a valamivel hígabb 5W30-cal sem nagyon mennek mechanikusan tönkre. Mindenesetre egészségesebb nekik az 5W40... Nagy kár, hogy Seléniáék az egyszerűbb utat választották a DPF-kompatibilitáshoz.
Giuntini27-04-2014 22:06:59 // 52459
Selenia WR Pure Energy olaj került bele.
Piritu - 1.000.00027-04-2014 21:55:28 // 52458
A helyzet nem ilyen egyszerű. A DPF miatt a "PE" jelű olaj kell, ha nincs DPF, akkor nem. A gyár a 2,4 esetében ezt finoman szólva elrontotta. Nem véletlenül sz@pnak sokan a 2,4 szűrőjével.
Giuntini27-04-2014 21:46:32 // 52457
A 90-es évek eleje óta csak FIAT gyári olajat használok. Az első Croma D-be is amikor sikerült először szereznem gyári FIAT VS olajat megváltozott előnyére a motor hangja az elötte használt Agiphoz viszonyítva. Most lecseréltem az olajat először az Alfában, bár valóban lecserélték az olajat, mielőtt megvettem a kocsit. Természetesen Selenia WR ment bele, amit érzek, hogy hidegen finomabb a motor hangja.
Liquid27-04-2014 21:37:51 // 52456
télire 225/55R17 kell és akkor nincs gond :)
ValeRossi4627-04-2014 21:33:43 // 52455
Utoljara a Lada Nivankon lattam az utolagos napfenytetot
Azon jo.de az Alfaba nem mernem megtenni :)
Azon jo.de az Alfaba nem mernem megtenni :)
Giuntini27-04-2014 21:28:58 // 52454
Igen, a tempomattal érezhetően megugrik a fogyasztás.
dev16627-04-2014 21:28:11 // 52453
Amit a blogodban írtál a 159-esbe való olajokról, az mennyire megalapozott információ? Kitől származik? Ugyanis elég súlyos állításokat fogalmazol meg, miszerint gyakorlatilag az összes 1.9-es és 2.4 159-es vagy túl híg olajjal futotta le eddigi életét (5W30-cal túlzott kopás) vagy pedig a DPF adta be a kulcsot vagy fogja hamarosan, mert a motornak kedvező, de a DPF-re káros olajjal használták (5W40).
Azért fontos kérdések ezek, mert a facelift előtti 159-esek valós futása átlagban bőven 200ekm felett járhat, így ha a fenti problémák fennállnak, akkor csak azokból a példányokból érdemes szemezgetni, amiknek idejében kiiktatták DPF-jét vagy már 2 literes blokkal szerelték, amiről feltételezem, h eleve az 5W30-hoz optimalizált motor, hiszen új konstrukció. Mindkettő erősen leszűkíti a kört és így önmagában is elég elkeserítő tény lenne.
Azért fontos kérdések ezek, mert a facelift előtti 159-esek valós futása átlagban bőven 200ekm felett járhat, így ha a fenti problémák fennállnak, akkor csak azokból a példányokból érdemes szemezgetni, amiknek idejében kiiktatták DPF-jét vagy már 2 literes blokkal szerelték, amiről feltételezem, h eleve az 5W30-hoz optimalizált motor, hiszen új konstrukció. Mindkettő erősen leszűkíti a kört és így önmagában is elég elkeserítő tény lenne.
Piritu - 1.000.00027-04-2014 21:06:58 // 52452
A múltkori tempomat témához. Ma kipróbáltam, lábbal alacsonyabb átlagot sikerült mennem, mint a múltkor tempomattal. A múltkor ugyan így forgalom mentes 8-ason 5,2 lett, most kereken 5.
A tempomat nem a takarékosság miatt kell, hanem a kényelem, és a még bűntelenül elérhető legnagyobb átlagsebesség eléréséhez.
A tempomat nem a takarékosság miatt kell, hanem a kényelem, és a még bűntelenül elérhető legnagyobb átlagsebesség eléréséhez.
GTPeti27-04-2014 20:48:26 // 52451
Lenne rá megoldás. Akár még elektromosan galvanizálni is lehet a vágási élt. (Nekem van is ilyen cuccom.) De sokat kéne tökölni vele, plusz még ha korrekt festékkel is lefested, annak száradnia kell.
Piritu - 1.000.00027-04-2014 20:45:11 // 52450
Szerintem nem kutakodás, hanem tanulás. Pont korrózióvédelem ügyben nagyon sok dolognak nézett utána. A többit (FES/MES, gumik, stb.) is érdemes elolvasni.
Alfa GT-Csaba27-04-2014 20:33:30 // 52449
Nem szoktam kutakodni :-)
Piritu - 1.000.00027-04-2014 20:32:15 // 52448
Látom, nem olvasod a Peti blogját. Ideje lenne, mielőtt vitába szállsz vele :-))
Alfa GT-Csaba27-04-2014 20:12:16 // 52447
szerintem nem is lehet úgy megcsinálni,hogy évek múlva ne kezdjen el rohadni!gyárilag a kasznin is van valami védő réteg a fényezés alatt ,de ez nem lesz a vágott lemez élénél,.
GTPeti27-04-2014 20:07:07 // 52446
Az egyik legkritikusabb pont a kivágás élének a konzerválása. Ha ezen spórolnak, akkor előbb-utóbb jön a rozsda is. Márpedig megkockáztatom, hogy a nagy átlag ezt is olyan tessék-lássék módon csinálja meg, mint az alvázvédelmet. (T. a kivételnek.)
Piritu - 1.000.00027-04-2014 20:06:53 // 52445
Anno 88-ban a Samarába rakattam be egyet. Már akkor is megrettentett, hogy két kereszttartót is átfűrészeltek. "A keret legalább olyan jól merevít!" kijelentés még ma is a fülemben cseng, és ma sem hiszem el. Szóval nem rakatok be soha többet.
afla15927-04-2014 20:03:02 // 52444
Hát én tutira nem mernék belevágni (szét nyiszálni). Nem sok jót hallottam ( igaz nem mostanában) az utólagosan beépített napfénytetőkről. Azóta biztosan változtak a beépíthető tetők minősége és valszeg a beépítést végző szakirányú fószerok...de szerintem kockázatos.
Erhard 242 (Pure Energy)27-04-2014 20:02:48 // 52443
ismerősöm csinált punton én nem vágnék bele de nem is vagyok szakember :)
StrigDaddy27-04-2014 19:46:35 // 52442
Sziasztok Cartársak!
Ti bele mernétek vágni egy utólagos napfénytető beépítésébe?
Ti bele mernétek vágni egy utólagos napfénytető beépítésébe?
Shadin27-04-2014 17:54:48 // 52441
Marad a 17-es, viszont lehet, hogy a télit is cserélem 17-esre.
Shadin27-04-2014 17:53:09 // 52440
Hát én is... pedig érzésre ez van.
'''''27-04-2014 17:39:04 // 52439
Haddel27-04-2014 16:26:19 // 52438
Igen ,annyi ültetés kellene hozzá .Én is gondolkodom mit kéne ,igy eléggé terepjárós ,viszont akkor meg a téli kerékkel használhatatlan lenne. Azt meg sajnálnám lecserélni ,vadi uj gumikat vettem rá .
Piritu - 1.000.00027-04-2014 15:16:26 // 52437
Nehezen tudom elképzelni.
Shadin27-04-2014 13:35:57 // 52436
Lehet olyan állapot, hogy az ABS dolgozik, de nincs fékerő?
Shadin27-04-2014 13:34:53 // 52435
Tök állat. 19-est csak 2cm-es ültetéssel tennék fel asszem...
Piritu - 1.000.00027-04-2014 13:27:44 // 52434
Akkor még nem, de már igen :-)
Shadin27-04-2014 13:24:43 // 52432
Az egészet olvastad, mert csak 5 perce fejeztem be? :-)
Shadin27-04-2014 13:23:11 // 52431
Végre hallom a "groove" tárcsák surrogását. A múltkori összehasonlító próba (Bravo 150HP) után most azt mondanám, hogy nem is annyira szarok a gumiaim, csak hamarabb darált korábban az ABS. Most hallok gumi csikorgást is mikor dolgozik a rendszer és mintha jobban megállna.
Droberto majdnem elszállt a múltkor úgy, hogy az ABS ezerrel dolgozott viszont fékhatás nem volt :-(
Droberto majdnem elszállt a múltkor úgy, hogy az ABS ezerrel dolgozott viszont fékhatás nem volt :-(
Lexlutor27-04-2014 13:22:35 // 52430
Piritu - 1.000.00027-04-2014 13:21:24 // 52429
Másfél Alfával járok, ne lennék gyors? :-DD
Shadin27-04-2014 13:18:42 // 52428
De gyors vagy :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
567
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?