Forum >> 159

Ildiko03-05-2014 18:16:39 // 52766
Srácok! Mostanában városban egyenletes tempóval 50nél néha rángat. Szerintetek mi lehet a baja?
Shadin03-05-2014 18:15:34 // 52765
Van még benne az amire gondolok de nem merem kimondani a nevét? (Voldemort)
Shadin03-05-2014 18:14:52 // 52764
2000giri és finom gáz? Nem akarom kimondani mire gondolok :-(
Norby03-05-2014 17:54:43 // 52763
Valakinek volt már olyan, mintha kahagyna valami 1 másodpere és mintha elfogyna az üzemanyag. Álltalában 2 ezres fordulat körül, közepes gyorsításnál. Lehet, hogy a váltó hagy ki?
Ha lassan vagy gyorsabban érem el a 100-at akkor semmi. Viszont 100-110 nél a tempomatot is behülyíti. Kihagy, gyorsít, kihagy, gyorsít. Kikapcsolva nincs semmi baj.
És ehhez hozzájön a 50 fokos vízzel való nehéz indulás.

Csak ennyi bajom van :)
Shadin03-05-2014 17:32:19 // 52762
M5, sík úton mentem tartósan amikor a képek készültek. Köszi!
mizooo03-05-2014 17:22:30 // 52761
Attól is függ a turbónyomás, hogy dombon fel vagy le mész. Ez sík út volt? Akkor megnézem neked.
Shadin03-05-2014 17:17:43 // 52760
Bocs, LIMP előtt vissza 5 padlógáz volt...
Shadin03-05-2014 17:12:31 // 52759
Hello Mindenki!
Ezúton üdvözlöm Tbi-s cartársunkat, aki kettővel mellettem parkolt a szegedi aquapark mélygarázsában.

Szeged oda-vissza M0-M5 pályán kevés városi döcögéssel, lefelé ~150km/h (110-es átlag), felfelé ~140 (104-es átlag) sikerült óra szerint 6.5-ös átlagot fogyasztani, ami valójában ~7,3.

Lefelé mekknéztem hogy megy a jószág, teljes család 3 bőrönd stb. Óra szerint 210-ig igen simán megy. Majd amikor elvettem a gázt, hosszú motorfék 140-ig és LIMP!!!!! Mindegy, a 140-et tartotta így is tempomattal :-)

Mondtam én, hogy az EGR falazás kiírás stb csak egy durva beavatkozás a rendszerbe ami igényelne egyéb hangolást is. Mióta ki van írva ismét, megint előjött a ~0.4bar-ral nagyobb turbo nyomás. Nem hiszem el hogy ez csak nálam jelentkezik.

Na mindegy, nem akarok újra bele menni...

Ugyan nincs meg a működő EGR-es verzió, de 0.8 körül van emlékeim szerint, ezek pedig a mai paraméterek:


Van gyári 1.9-es kolléga aki ellenőrizné lsz? 140km/h, 2500giri tempomatnál mennyi a tb nyomás?
Liquid03-05-2014 11:57:59 // 52758
az tény hogy a TS-ek hangja kiemelkedően szép, gyári állapotában is.
Ricsi 14703-05-2014 11:38:21 // 52757
Én ezt hasznalom a bogarnyomok ellen, siman leszedi es sokaig eleg. http://renaclean.hu/index.php?route=product/product&product_id=52
Dömpi (il dottore)03-05-2014 11:34:08 // 52756
A hang témához:
- imádom a feleségem 1.6 TS-ének a hangját, pedig az "csak" egy 1.6 TS. Anno a fiatom is 1.6 volt, de közel nem volt olyan szép hangja. Ilyet - legyen az bármilyen teljesítményű, bármilyen üzemanyagú motor - csak az alfa tud.

Az alfa jövőjéhez:
Ahogyan már korábban írtam, ha az alfákat nagyon sokan vennék, akkor tömegautó lenne. Ettől viszont elveszítené egyediségét, különcségét.
Ha viszont egyedi és különc, akkor meg kevesen fogják venni = nem gazdaságos a gyártás.

Hol lehet hát a kitörési pont?

Elméletem szerint, ha valami ritka, vagy relatíve ritka, akkor drága. Ilyen a Maserati. A Fiat csoport biztosan nem keresi hülyére magát a Maseratin. Ez inkább egyfajta csak egy szükséges valami, ugyanis minden valamire való autógyártónak fel kell mutatni egy prémium luxusterméket. Ez olyan, mint a felső elitnél a kínai váza: semmire sem jó és bazi drága, de ha nincs a lakásodban legalább 1 db, akkor az ciki.
Két ilyen termék viszont már sok és gazdaságilag fenntarthatatlan. Következésképp az Alfából nem lehet a Maseratihoz hasonló prémiumtermék. (Ez nem is baj, mert így legalább van esélyem továbbra is alfát venni).
Amennyiben a Fiat a "köznépnek" szánt fiatokból és chryslerekből tud annyit profitálni, hogy fedezni tudjon egy köztes márkát, akkor lehet az alfából egy olyan autó, ami nem céloz meg a VW-hez, Audihoz BMW-hez hasonló eladási darabszámokat, de azokkal versenyképes vagy jobb felszereltséget kínál kedvezőbb áron, akkor a maga nemében idővel szép eredményeket érhet el gazdasági értelemben is.
És igazából a 4C is a fenti elméletem támasztja alá: a kategóriájában majd minden paramétert tekintve (beleértve a felszereltséget is) jobb a versenytársainál, de 25-30%-kal olcsóbb (a múltkor szórakozásból a nete összekonfiguráltam magamnak egyet, 18 MFt-ból kijött).
Ugyancsak ezt támasztja alá, hogy a Fiat úgy tűnik veszni hagyja a Lanci-át. Miért is? Azért, mert az is hasonló mint az Alfa - piaci pozícionálását tekintve. Két márkát viszont a fentebb részletezett piaci szinten kvázi mesterségesen nem tudna a Fiat csoport fenntartani.

Mindez persze csak eszmefuttatás, de nekem logikusnak tűnik.
.......................03-05-2014 11:14:30 // 52755
Erhard tagunknál van Selenia jó áron,
és minden alkatrész ami Alfához kell

Erhard
Dömpi (il dottore)03-05-2014 11:06:57 // 52754
Nekem SAE WR PE (Pure Energy) 5W-30 ACEA C2 FIAT 9.55535-S1 ment bele, + olajszűrő + váltóolajcsere, és az egész megvolt 37ezerből.
Ebből az olajcsere 18k volt.
blog
Dömpi (il dottore)03-05-2014 10:54:14 // 52753
khmm...ARGENTO! Nem ezüst/szürke!

A fiatom sötétebb szürke volt, azzal nem volt ennyi gond. Ez most világosabb, de kényesebb is.

Réka 147-ese fekete....hát igen, elég kényes, aláírom.
Liquid03-05-2014 10:16:07 // 52752
sztem inkább egy árban vannak
Liquid03-05-2014 10:10:48 // 52751
nekem is nagyon bejött, tapad minden körülmények között
[k i z z o]03-05-2014 09:41:58 // 52749
Keresztmetszet vizsgálatra gondoltam.
VKG699!!! (4x156+75)03-05-2014 09:38:17 // 52748
Nekem halkan is tetszik a Monti hangja. Egész máshogy szól egy olasz V8, mint bármi más...
[k i z z o]03-05-2014 09:30:01 // 52747
+1, a kép alapján. Érdemes lenne megvizsgálni.
.......................03-05-2014 09:09:22 // 52746
a Montreal király kocsi ,hallottuk is Siófokon
jó hangja volt csak halk,
hozzáteszem szerintem
VKG699!!! (4x156+75)03-05-2014 09:06:43 // 52745
Nincs más V8. V8 hangot pedig szerintem CSAK V8 hanggal lehet hasonlítani. Illetve lehet mással is, csak nincs értelme...

Másrészt 500+500 példány készült belőle, nyilván nem két fillérbe kerül :)))
.......................03-05-2014 09:04:15 // 52744
de a 8C iszonyat drága
170 ezer euro s 2008 as 8C

ez ferrari szint ,sok nagyon
VKG699!!! (4x156+75)03-05-2014 08:58:40 // 52743
Vagy akár a Montreal hangja is sokkal élettelibb... Mivel pont ennyi V8-ast gyártott az Alfa, ezért szerintem vita lezárva :D
VKG699!!! (4x156+75)03-05-2014 08:54:53 // 52742
Szerintem a 8C hangja sokkal, de sokkal jobb. Ráadásul az ki is néz valahogy :D Ha már ez a fontos.

Nonszensz, hogy almát a körtével hasonlítunk, persze, hogy szebben szól, mint egy négyhengeres dízel pl...
KollerT03-05-2014 02:18:31 // 52741
Mennyibe kerül egy olajcsere? (Lehet, hogy hülye kérdés, csak még nem cseréltem.)
A lehető legjobbat raknám bele.
Csabi02-05-2014 23:37:47 // 52739
Olajtéma... Ma lecseréltem a Selenia 5W-30at , Motul 5W-40re és újra bebizonyosodott számomra, h jobb a 2,4nek az 5W-40 mint a 30... A motor hangja egyszerűen halkabb lesz melegen-hidegen egyaránt...persze a gyári ajánlás is ez, nem is tudom miért használtam eddig,többnyire 5W30at...
DPF ügyileg a 30nak 0,6tömeg% a hamutartalma, a 40-nek meg 0,8% na bumm...a lényeg h C-s olaj...
Csabi02-05-2014 23:20:49 // 52738
Ablakemelők terén olasz barátainknak is van mit szégyellniük...a hátsók szeretnek a kukában landolni....viszont tényleg kár kardozni a hibák terén...tökéletes, hibamentes autó nincs...viszont van tökéletes forma, dizájn, érzés...:)
mizooo02-05-2014 23:05:10 // 52737
Én azért mulatságosnak tartom, hogy egy ablakemelőt nem tudnak építeni :) haver 4-es GTI, 4- ből 3 ablak faberakásos :) másik cimbi B5-nek elhajtotta a félig leszakadó ablak felfelé menet a mechanikát is azóta faberakásos az is :D
_ÁRPÁD_02-05-2014 22:46:04 // 52736
Üdvözletem, így megkésve.... meló után koncentráltam a hazafele útra :) 24km...
Giuntini02-05-2014 22:24:38 // 52735
A Michelin valóban a legjobb. Ez a Primacy 3 valóban fantasztikus.
Piritu - 1.000.00002-05-2014 22:18:38 // 52734
Megéri. Sok gumit elkoptattam már, eddig a Michelinek jöttek be a legjobban. Nem gondoltam, hogy ennyi különbség lesz/lehet.
Giuntini02-05-2014 22:16:07 // 52733
Remélem tényleg befejeztük! Annyit hozzátennék, hogy ez a VW védelmezés ezen az oldalon kicsit nonszensz! Annyit hozzászolnék, hogy igen sokat hallottam panaszkodni Passatosokat, akiknél jelentkeztek ezek a hibák. A gatyájukat ráköltötték, majd a végén eladták. Minden autóban benne vannak a hibák, van amelyiknél jelentkezik van amelyiknél nem. A Passat az az autó ami A és B körötti távolság leküzdésére szolgál minden emóció nélkül. És ha mellette konstrukciós hibákkal van megspékelve az már nagy baj. Nincs értelme fricskázni a VW pártiakat sem, csak nem az Alfások között kéne kiállni a német autókért, amikor azok mindenféle olasz szarnak lehordják azokat. Én vezettem egy pár VW-t köztük Passatot is, én azt mondom ennél jellegtelen unalmasabb autót nem igazán találni a piacon. Nekem ingyen sem kellene az biztos. Az Alfa Romeo teljesen másról szól mint egy Passat, de akár egy 3-as BMW. Ha valaki Alfát akar venni annak tudnia kell mit vesz, és bizonyos szempontból kompromisszumot kell kötni. Ez az autó más, mint a többi, ennek stílusa van. Esküszöm nem akarlak megbántani, de ha ennyire odavagy a német cég termékeiért, akkor mi vitt rá hogy Alfát vegyél?
Piritu - 1.000.00002-05-2014 22:13:21 // 52732
Volt más márka több pénzért is a gumisnál :-P
GTPeti02-05-2014 22:12:02 // 52731
Ezért a legdrágább. B)
GTPeti02-05-2014 22:11:33 // 52730
Ma délután az egyik 159-es cartárs elment mellettem. :) Konkrétan _ÁRPÁD_. Én mondjuk nem autóval voltam, hanem anyukámmal sétáltam. Egy mellettem elhaladó magyar rendszámos 159 elég feltűnő. :))
Szabolcs 15902-05-2014 22:11:25 // 52729
Bevält nem csalodtam ,gut :):)
Piritu - 1.000.00002-05-2014 22:10:32 // 52728
Akkor a Spider rugóimnak már évek óta darabokban kellene lenniük :-)
KollerT02-05-2014 22:10:20 // 52727
Hamár a hangokról van szó. :)
Piritu - 1.000.00002-05-2014 22:07:04 // 52726
Nálunk is folyik a Conti teszt. Szárazon is tetszik, de ahogy te is írod, a vizes úton nagyon ott van. Mondom ezt két garnitúra Michelin után :-)
Szabolcs 15902-05-2014 22:06:17 // 52725
Erre tippelek èn is
Szabolcs 15902-05-2014 22:05:03 // 52724
Nèmet kollëga irrt nyaralt sväjba 4 fö Full pakok hätul mind a kettö El Tört 50 ezer van a kocsiba ,ITT mëg rozsda Nincs
.......................02-05-2014 22:04:18 // 52723
valamit tud azért a Cayenne amit az Alfa nem,
olyan mennydörgés V8 hangja van ,hogy a lányok bugyija lecsúszik egyből
Alfa GT-Csaba02-05-2014 22:02:46 // 52722
Lehet túl van edzve ,nagyon rideg és ezért törik.
Szabolcs 15902-05-2014 21:56:05 // 52720
Aszt mondjäk a germän kollègäk gyenge Az anyag nehèz a gép,de ki Tudja ,mär bevetésen vannak a Continental Sport contact 5 ös 2 napja esik Az esö és tapad ahogy kell nem nagyon tudtam megcsusztatni fékezés Vizes uton brutäl induläs Priors lämpänäl eszméletlen tapadäs
Zsolt15502-05-2014 21:41:44 // 52719
Igazából a FIAT konszern jelenleg az amerikai piacra koncentrál. Míg tavaly az európai eladásokon buktak 2milliárd Euro-t, addig amerikában a Jeep és a többi márka hozott nekik 4,5-5milliárdot. A Lanciát is inkább jegelik, pedig ott a 300C és a Voyager átalakítására nem kevesett költöttek.
Ez látszik is sajnos az üzletpolitikájukon is. Most ez a hezitálás, kivárás látszik rajtuk. Remélni lehet csak, hogy hamarosan az öreg kontinensre is koncentrálni fognak.
Piritu - 1.000.00002-05-2014 21:34:59 // 52718
Nagyon kíváncsi lennék, hogy mitől törnek?
Szabolcs 15902-05-2014 21:27:23 // 52717
íme a rugótörèsem
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.