Forum >> 159

Liquid18-06-2014 13:08:08 // 54983
nem drága ez egy kicsit?
Nicola Romeo18-06-2014 12:36:26 // 54982
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_1.9_jts_distinctive-7992930
tdemeter18-06-2014 11:43:27 // 54981
Egyebkent a forgalom szerintem is csak kivulallokent hat kaotikuisnak, szeritnem ha megszokod akkor annyival lehet masabb, hogy nagy balesetek nincsenek mint itt. Csak kissebbek de az tobb:)
tdemeter18-06-2014 11:29:29 // 54980
Persze, voltam enis romaban es napolyban is.
Emlexem napolyban egy taxiba ultunk ami kivitt a repterre.
A beszallas utan 150 meteren belul majdnem elutottunk egy gyalogost aztan pedig par centin mult, hogy oldalrol nem jottek belenk:)
Orok elmeny volt!:)))
Ugyanez romaban: a repter fele kimenet a taxis 90-100-as tempoban vitt minket a varosban ami mar onmagaban nezve is vicces volt:). Azonban mielott odaertunk a repterre lelassitott, majd elnezest kert tolem angolul emiatt:) Azt mondta, hogy ott automata trafipaxx van ezert lassitott:) Ez milyen mar?!?!
Aztan 5 orat vartunk a repulore...:)
Egyebkent nagyon sujos a kocsik allapota napolyban, de romaban sem lattam jobbnak oket.
Annyi, hogy napolyban talan meg egy fokkal szarabbak es ahogy giuntini is irta abszolut hasznalati eszkoznek szamitanak... Ezert sincsenek jo kocsik lent.
Eszakon sajnos meg nem jartam...
Hova erdemes menni?
Giuntini18-06-2014 09:35:08 // 54979
De mennyivel nagyobb ritmusa van a forgalomnak. Ez csak kívülről nézve nehéz, ha megszokod, nagyon jól lehet menni. Ha sávot akarsz váltani, nem fog senki akadályozni abban. Ezt kis hazánkban is érdemes lenne megszívlelni, és nem anyázni, ha be akarok menni valaki elé.
Giuntini18-06-2014 09:30:35 // 54978
Ez természetes, ha valaki ismeri az olasz mentalitást. Északon jobb a gazdasági helyzet, többet adnak ki az autóikra, sokkal nagyobb becsülete van az autóknak. Délen, mivel az emberek szegényebbek olcsóbb autókat vesznek, és azok csak használati eszközként vannak leltárba véve. Az új autók is olcsóbb árkategóriájúak, legalábbis nagy része. Viszont a gazdagabb embereknél lent is pl. a mi autónknak (nem Suzuki) is nagyobb részt megvan a becsülete. A déli városokban olyan közel mennek egymáshoz az autók, vagy olyan szűk helyekre kell beparkolniuk, hogy óhatatlan az autók sérülése. Annak idején, amikor hosszabb nápolyi tartózkodás után visszamentem Rómába, ottani barátaim rögtön figyelmeztettek hogy nem lesz jó a pénztárcámnak ez a déli stílus. Képzelhetitek, amikor hazajöttem Budapestre milyen nehéz volt átállni. A használt autóknál ugyanígy van. Északon jó minőségű korrekt állapotban lévő autókat könnyedén lehet találni, míg délen irtózatosan nehéz.
David | Centocinquantanove18-06-2014 08:30:55 // 54977
Igen, ez tényleg magyar szemmel elég gáz.
És még egy érdekesség, talán nektek is feltűnk, hogy a napsütötte itáliában egyre délebbre haladva az autónak egyre kevesebb becsülete van. Egyre leharcoltabbak, egyre ütött-kopottabbak. Nem csak a régebbiek, az újabbak is.
GTPeti17-06-2014 22:53:25 // 54976
Köszönet az érdekes hsz.ért!
tdemeter17-06-2014 22:50:47 // 54975
Ez erdekes, en eddig azt hittem, hogy ilyen csak az olaszoknal divat, en ott lattam konkretan olyat, hogy a 3 savos utkeresztezodesben 6 auto allt egymas mellett es vartak, hogy atvaltson a lampa...
Erhard 242 (Pure Energy)17-06-2014 21:50:43 // 54974
azért ahogy átérsz a franciákhoz van szintkülönbség elég rendesen ....
Haddel17-06-2014 20:05:46 // 54973
Én két héttel ezelőtti hétvégén csaptam egy kis körutazást Ausztriában ,meg Magyarországon . 2800 km-t mentem ,6.9 literes átlaggal .Ebben volt salzburgi ,és bécdi dugózás ,autópálya ,meg 82-es főúton való csapatás is :-)
mzo17-06-2014 17:22:47 // 54972
Sziasztok Cartársak!

"Leugrottunk" Valenciába, és ha már fogyasztásról volt szó, akkor gondoltam közzéteszem én is amit a 2200 km-er alatt mértem. Lesz benne meglepő is. :)
Első tankolás Duna Pláza Mol kút, ezzel majdnem a Olasz Francia határig mentünk, picivel 1000 km-er felett volt a számláló és még mehettem kb 100 km-ert a comp szerint.
Idáig 6,2-es átlaggal mentünk, ahol lehet tempomattal, ami 140-145-re volt állítva, klíma végig ment. Forgalom vegyes volt. Ezután Olasz nafta, amivel majdnem Barcelonáig mentünk (megjegyzem ez volt a legdrágább tankolás) ennél az etapnál 6,4 volt az átlagfogy, szintén ahol lehet tempomat stb.. Pedig elég sokat mentünk lejtmenetben, bár igaz begurultunk Monacoba is, ez lehet dobott rajta egy picit. Azután Spanyolban tankoltunk, itt Valenciáig 6,5-ös fogyasztás volt, szinte autómentes utakon, mivel éjjel mentünk. Kicsit fura is volt, bár csak pár deciről beszélünk. Szóval a legjobb átlagot a jóó kis Magyar naftával sikerült elérni. :) Ami még érdekes volt, az aszfalt minősége, ahogy átmentünk Olaszba, feltünt hogy sükeszoba lett az autó, megszünt a gördülési zaj nagyrésze. Nagyon feltünő volt, hogy a szokásos shhhhhhh-ből lett hirtelen a hhhhh..... lett :) Az autópálya díjak horror áron vannak mindenhol, szinte botrányosan drágák. És hogy erőltetik ezeket a hülye kapukat... szarakodni a pénzzel, sorba állni, várakozni, majd a 10 kapuból mindenki gyorsulási versenyt rendez a vissza kétsávos pályáig. Mókás amikor a 9-10 autó egyszerre akarja bepréselni magát a két sávba. :) Ezek után egy szót se szólok a haza árakra. Se az üzemanyagra, se a pálya díjra, se a közlekedési kúltúrára. Mert az a másik. Olaszok még tök jók, lendületes picit szarok a szabályokra, de azért okos közlekedés, ez nem is volt új, itt már jártam többször is. Na de a Franciák... meg a Spanyolok.... atyaég... Autópályán a sávváltás leginkább a ráutaló magatartásukból lehet kikövetkeztetni, hogy egyszer csak elindulnak valamerre és sávot váltanak. De úgy ellentmondást nem tűrően, index vagy karjelzés vagy bármi nélkül. Ha van mellettük autó akkor is, max amikor már majdnem összeérnek akkor hirtelen visszavágnak. Amikor elhalad mellettük az ember nemegyszer ránk legyeztek. Kb úgy vezetnek mintha mindenki szét lenne csapva. Világítás? Este fél nyolckor szürkületben szakadó esőben kb minden második autónak égett a világítása! Konkrétan csak a vízfüggönyből lehetett kikövetkeztetni hogy halad ott valaki. Még este fél 10-kor is láttunk kivilágítatlan autókat!! Ja és olyanokat is láttunk akiknél folyton ment az index, mintha úgyhagyták volna. és ami vicces egyik egyszer sávot váltott akkor átkapcsolta majd úgy hagyta. :D Olyan hogy piros lámpa? Az csak ajánlásként veszik figyelembe. Simán átmennek rajta. Valenciában közlekedni kb felér egy Orosz rulettel. :) Itt a lényeg az eljutáson a-ból b-ben van, az hogy hogyan az tök lényegtelen. kétsávos körforgalmoban simán mennek 4en egymás mellett és innen randomszerűen kanyarodnak össze vissza. Kb olyan mintha mindenki 4-5 sör után ülne be a volán mögé :) És az autók... annyi elhanyagolt lefingott piszkos kicsit megtört autó van... Még az újak között is. Látszik hogy nagyrészüknek semmilyen érzelmi személyes kapcsolat nem fűzödik az autójukhoz, pusztán használati tárgyként bánnak velük. ami igazából nem baj, csak mint érdekességként említettem.
vzolee17-06-2014 17:06:36 // 54971
Én nem szoktam nullázni a Trip A-t, hagyom amíg magától nem csinálja. Kb 5000km-ig szokott így elmenni. Tavaly nyáron nekem is 6,5 volt a fogyasztás, télen felment 7,1-re. Múlt héten nullázta magát, most 6,7-en áll, de egyből egy regennel indult.
Tavaly nyáron Görögország oda-vissza, plusz az ottani szerpentinezés összesen 3000 km volt és 6 liter.
ValeRossi4617-06-2014 13:44:11 // 54970
580 km,volt benne városon kívüli szakasz és kis város is. 3 fő
tdemeter17-06-2014 13:34:22 // 54969
Mekkora szakaszon? Csak palya volt?
ValeRossi4617-06-2014 13:24:10 // 54968
ez így van :) 5,8 volt a legjobb átlagom 112 km/h állagsebességgel . Tempomatot mellőzve :D
David | Centocinquantanove17-06-2014 12:56:00 // 54967
A hosszabb pályázással meg aztán végképp - mint ahogy a mellékelt ábra is mutatja - bőven le is lehet vinni 6 alá a fogyit.
David | Centocinquantanove17-06-2014 12:55:05 // 54966
Ez jórészt vezetési stílus kérdése is.
Amikor én átvettem a vasat, akkor az átlak ha jól rémlik olyan 7.2 - 7.4 körül volt benne, elkezdtem használni és 1 hét alatt visszament 6.5-re, amit tartott is, tart azóta is. És az az érdekes, hogy ha kinyomom a szemét akkorsem meg fel 1-2 decinél jobban.
1 hónap múlva mentem vissza a tulajhoz, mivel 1 grátisz olajcserét megígért és nem akarta elhinni :)
Jelenleg is 6.7-en áll a nagyátlag, az új nyári gummák óta ment fel 6.5-ről. Regennél felmegy 6.8-ra majd szépen visszaáll.
Ha pályán megyek párszáz km-t, vagy olyan helyen, ahol egyenletesen lehet haladni is, ott 6.0-6.2-t is sikerül kihozni belőle és még extrém hosszú táv sem kell hozzá.
tdemeter17-06-2014 12:09:25 // 54965
Hat nekem meg nem sikerult de az is igaz, hogy nem is probaltam:)
David | Centocinquantanove17-06-2014 11:16:33 // 54964
1.9 8V-nél azért 6,8-nál "lényegesen" jobb fogyasztást lehet elérni a mindennapi normál használatban. A kérdés csupán az, hogy érdemes e... :)
ValeRossi4617-06-2014 09:43:04 // 54963
ez pályás adat :)
Városban inkább nem használom,ha lehet :D oda ott a punto,meg minden másra a MasterCard :D
tdemeter17-06-2014 09:34:09 // 54962
Ezek nagyon szep szamok, nem erzem ugy, hogy aggodnod kellene:)
Nekem 6.8 a rekordom
ValeRossi4617-06-2014 09:30:21 // 54961
Nézegettem haza fele,de annyira mások voltak a viszonyok. Lefele 6,1 volt haza fele 6,4.
Az a baj,h nem fog csökkenni,mert annyira élvezem,h megy :D
Annyit tudok,hogy a sima használtnál nem kapott több anyagot,így nem igazán változhat a fogyasztás. Elvileg. amennyiben drasztikus változást észlelek jelentem! :)
Szabolcs 15917-06-2014 09:16:30 // 54960
auctor17-06-2014 08:10:21 // 54959
Ha lesznek fogyasztás-változásról adataid, szívesen venném (vennénk).
ValeRossi4617-06-2014 07:23:44 // 54958
Jól emlékszel,de nekem is "Z' ajánlotta és itt az oldalon egy cartárs. Valóban megcsinálták rendesen,csak ajánlani tudom!

Más!
Manky-nál voltam a hétvégén,mert rendbe akartam rakatni a programot.
Eredmény eszméletlen lett. Az eddig jelentkező hirtelen erő most folyamatosan jön. 4500-ig egyenletesen húz. És nem lett az egekig húzva,a szokásos 30-35 PS és kb 70 Nm. De elviszem padra,leméretem kíváncsiságból!
Chianti16-06-2014 22:32:34 // 54956
Persze... logikus... de akkor is... nálam ez a fogyasztás már a csoda kategória lenne...
Mondjuk csak akkor idegesítene, ha állandóan a fogyasztásmérőt figyelném. De mivel már tudom hogy mennyit eszik a drága, nem igazán érdekel, így nincs beállítva sem az átlag, sem a pillanatnyi fogyasztás a kijelzőn... ha fogy a nafta, tankolok... ennyi
Erhard 242 (Pure Energy)16-06-2014 22:27:10 // 54955
nem semmi...én még egy autómmal sem voltam futóművesnél emlékeim szerint :)
Chianti16-06-2014 22:17:36 // 54954
És közben a csajok nem stírölték a verdát, esetleg a sofőr után kutatva... :o)
MatthewGT16-06-2014 22:17:16 // 54953
8,5" elfér még a 159 alá 19"nál?? Vkii ha tudna ilyet megköszönném!!
Chianti16-06-2014 22:14:49 // 54952
Akkor csakis valami "fogyasztáscsökkentő motor optimalizálás", vagy "mágneses csodagyűrű" az üzemanyag csövön okozhatja ezt... :o)
Piritu - 1.000.00016-06-2014 22:02:01 // 54951
Miért köveznénk meg? Én voltam 130ezernél, de feleslegesen. Több garnitúra gumi fogyott el, mindegyik szép egyenletesen.
Piritu - 1.000.00016-06-2014 21:59:32 // 54950
Igen, lejt az út Bibione felé, mert az a tengerszinten van. Hozzá képest minden feljebb van :-DD
Pityukoma16-06-2014 21:28:16 // 54949
Lehet hogy most megköveztek, de mióta nálam van a vas (2010.08) azóta nem voltam futóművesnél. Pedig tudom hogy ajánlatos. Kopp-kopp nincs vele bajom. Mikor vettem zsír új BF Goodrich gumik voltak rajta, még a futófelület is szőrös volt. Kicsit gyanús volt, de gondoltam majd meglátjuk. Aztán szépen egyenletesen lekoptak. Nem egy világbajnok kategória, inkább az elmegy fajta volt. Most Conti premium contact-ok kerültek rá. a guminyomást havonta szoktam megnézni. Olykor végigtapogatom a futófelületet is hogy nincs-e valami gond.



tdemeter!
Ha jól emlékszem talán ValeRossi46 Cartárs említett egy jó Alfa-s futóművest valahol (talán) pesterzsébeten.
Szabolcs 15916-06-2014 21:12:28 // 54948
Fullra pakolva 4 személy Rosenheim Bibione pedig Ebbe stau is Volt ,kresz betertva!!!
Pityukoma16-06-2014 21:02:11 // 54947
Rá se ránts:-) Én ma produkáltam 25.1L/100km-es fogyit:-( Egy 1.5km-es utat 25perc alatt tettem meg, akkora dugó volt. Ott kikeveredtem belőle , megálltam beültem "egy" kávéra úgy másfél óráig mire feloszlott a dugó. Egyszerűen nem akartam kínozni tovább a paripát. Addig stíröltem a csajokat :-D
Chianti16-06-2014 16:52:31 // 54946
Üdv neked is! A fogyid nagyon durva, ezt hogy csináltad? Végig hátszeled volt, vagy lejt az út Bibione felé? :o) Nekem még sose sikerült 7 liter alá vinnem autópályán sem, pedig általában 130-140 között szoktam közlekedni...
.......................16-06-2014 16:34:10 // 54945
a vibráció gerjesztöje a forgó kerék,mert az a legnagyobb tömeg a futómüben
.......................16-06-2014 16:31:43 // 54944
nekem is mértek csillaitot ,minden Ok monták,
mégis rázott mint az állat 130 felett

kicserélték a telókat egy gyári ra ,+ két vadi új gumi elöre
ÈS FASZA


a lengécsill mérés csak egy szimulált mérés,ami az úton nemigen fordul elö
gondolj bele e teló szinte az élete folyamán egy pár 10 mm eres sávban mozog,az kopik a hengerben,
a mérés pedig jóval nagyobb amplitudóval rezgeti a kereket
tdemeter16-06-2014 16:11:02 // 54943
Igen, gyanus... Ez a jobb oldalon volt ahol szerintem raz is...
De a lengescsillapitokat mertek mar rajta es jok voltak
.......................16-06-2014 16:08:05 // 54942
ja aki a Mito val versenyzik az is rendes összetrtást állít :



http://www.bellissima-macchina.de/fahrwerkssetup.html
.......................16-06-2014 16:04:14 // 54941
lengés csillapító lesz az,ha csak egy bizonyos sebességnél vibrál
cseréltesd ki elöl a 2 leng csill t és megjavul

a gumid meg szálszakadásos Volt azért rázot és kopott hülyén

nekem ilyen Volt a vége
http://alfaamore.hu/kepnezo/blog/22457?num=2#
rázott 130 kmh felett ,többször kellett centíroztatni,aztán ez lett a vége
ja és ez a gumi szétrázta a lengéscsillapítót is
tdemeter16-06-2014 15:58:33 // 54940
Nekem csak a jobb elso volt szetkopva a bal nem.
Viszont semmi bajom sem volt vele ezen tul (vagyis megis, 130- razott a kormany)

Apropo, kormany razas, olyan 140-tol 160ig most is van egy felerosodo razas a jobb oldalon, az feltengely gyanus?
tdemeter16-06-2014 15:56:30 // 54939
Szerdan viszem a gepet egy ujabb futomuallitashoz (Szladek Nandor, BP). Korabban ok csinaltak meg a kocsi osszes szervizet es meg vagyok veluk nagyon elegedve.
Remelhetoleg tenyleg tudnak valamit kezdeni ezzel a helyzettel.
.......................16-06-2014 15:56:04 // 54938
40 ezret mentem a Brerával +8" teljes elsö kerékösszetrtással ,
és nekem nem szar ,söt tökéletes

a Mito gyárilag - os kerékösszetrtással jön ki a gyárból,szar is úgy megeszi a gumi belsö felét mint pinty 40 e km alatt

3 éve megyünk a Mito val 0,08 fok összetrtással 1,2 fok kerékdölés mellett ,és tök egyenletesen kopik a gumi elöl
.......................16-06-2014 15:53:11 // 54937
Igen ,de csak a 2,2jts és a 2,4 jtdm nél,a 3,2JTS már ua mint a 159

annyi a külömbség ,hogy elöl + os a kerékösszetrtás
a 159 ben pedig -8 " a kerékössz
Shadin16-06-2014 14:41:28 // 54936
Vagy nem figyeltem és azt írtad, hogy a Brera-ban eleve más a gyári beállítási érték?
Shadin16-06-2014 14:40:29 // 54935
Az mindegy mit állítasz be, de a gyári az negatív. Nyilván lehet kísérletezni vele, de volt hogy csak az összetartást pluszosra állíttattam és a dőléshez nem nyúltam. Hát szar lett.
SilentSound16-06-2014 13:19:17 // 54934
A kalaptartó keresztrúd nyiszorgására van valami bevált módszeretek, hogyan tudnám megszüntetni? Ha kiveszem a rudat, akkor értelemszerűen tökéletes csönd van az autóban. Odáig már eljutottam, hogy nem a rúd végei adják a hangot, mert ha körbetekertem próbaképpen szigszalaggal, akkor is ugyanúgy adott hangot az úthibákon... Tipp, ötlet, javaslat?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.