Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)03-07-2014 13:13:01 // 55549
semmilyen lógása sincs semmilyen irányba ami kézzel érezhető lenne ...mikor anno Piritu új turbóját vizslattuk ő is látta, sajnos ez az új turbónak is van lógása bevett duma a bontósok körében ...aminek már van 1,5mm lógása az lassan kukaérett...
dev16603-07-2014 12:21:27 // 55548
se sugár, se tengelyirányban? én még csak használt turbók kompresszoroldalát vizsgálgattam, de olyannal még nem találkoztam, aminek ne lenne radiális lógása, de általában tengelyirányú holtjáték is van, tizedmilliméterek, de van. akkor úgy tűnik a lógás valóban a kopottság legjobb fokmérője.
Erhard 242 (Pure Energy)03-07-2014 11:57:31 // 55547
vadi új turbónak újjal érezhető lógása nincs...jó párat fogtam a kezemben
DrB03-07-2014 11:30:03 // 55546
Ezt egyébként a szervizvezető is kérdezte tőle.

S természetesen hidegen nem tolom neki, s olajcserét sem 30 ezrenként kap...
DrB03-07-2014 11:24:40 // 55545
Tudom, hogy kell és szoktam is, de volt néhányszor, hogy elmaradt.
.......................03-07-2014 11:20:27 // 55544
"Szerintük megvan a hiba oka, a fokozódó holtjáték, de még szerintük sem cserés most emiatt"

szoktad járatni alapjáraton gyors autópálya menet után a pihenöknél par percig ?
DrB03-07-2014 11:04:59 // 55543
Szerintük megvan a hiba oka, a fokozódó holtjáték, de még szerintük sem cserés most emiatt. Külön kértem, hogy a gumicsöveket is ellenőrizzék. Azt mondták, megnézték, s rendben találták őket, de nyomáspróbát nem csináltak. A tőcsavarok esetében, ezek ellenőrzését is külön kértem, is mondták, hogy rájuk néztek, de nem vagyok biztos benne, hogy alaposan megnézték-e őket...
.......................03-07-2014 10:55:26 // 55542
egyet nem értek,
ha látta már szerelö akkor miért nincs meg a hiba oka?
a gumicsövek et nézték ?
nyomáspróba szívórendszer?
.......................03-07-2014 10:52:49 // 55541
az a 1,3 jtdm nél van ,a 2,4 nél ilyen nincs
DrB03-07-2014 10:51:31 // 55540
Töltőnyomás OK, autó úgy megy, mint előtte, a szerelő is azt mondta, nyugodtan mehetek az autóval. Amíg Csörihez eljutok, három hét még, közben egy hazaút Németországból, kíméljem inkább a vasat, semmi komolyabb tempó, vagy használhatom nyugodtan?
Bilux03-07-2014 10:29:18 // 55539
Vagy ha a turbina valamilyen módon sérült akkor erősödhet fel a süvítő hang.
Hallottunk meg láttunk már olyan esetről, hogy a télen a megfagyott kondenzvíz hogy deformálja a turbinát.
.......................03-07-2014 10:25:03 // 55538
a holtjáték növekedése nem okoz fütyülést addig amíg bele nem ér a forgórész a házba
ezt a holtjátékot sokan azt gondolják ,hogy az a jó ha nincs

a vadi új Turbo nak is van,
üzemmelegen kell a tiszta folyadéksúrlódásnak kialakulni,ennyi,és ha felépül rendesen a töltönyomás akkor OK is
DrB03-07-2014 10:09:14 // 55537
Mármint a 156-osod vagy a 159-esed turbóját nézte meg Erhard?
Piritu - 1.000.00003-07-2014 10:03:19 // 55536
Ennek is volt érezhető holtjátéka, aztán Erhard megnézte és ő nem ítélte vészesnek.
DrB03-07-2014 09:59:10 // 55535
Ez lehet az oka esetleg?
DrB03-07-2014 09:58:28 // 55534
A turbó megnézték, mint írtam, s tengely holtjátékát találták valamivel nagyobbnak, de még tűréshatáron belül, ezért nem is ajánlották, hogy most azonnal cseréljük a turbót. Szerintük ez okozhatja a fütyülés felerősödését.
DrB03-07-2014 09:56:08 // 55533
Ezt külön kértem. Azt mondták, rendben vannak. Hogy mennyire alaposan nézték meg, nem tudom. Azt is mondták, ha a tőcsavar el van törve, akkor hideg motornál fütyül hangosabban, bemelegedve elhalkul.
Piritu - 1.000.00003-07-2014 09:55:06 // 55532
A 2.0 a vétel pillanata óta hallhatóan fütyül. Most, hogy az új gumi csendesebb megint feltűnt.
Giuntini03-07-2014 09:51:38 // 55531
Nekem igazán a fordulatszám esésnél hallható a fütyülés, az automata a városban kb.2000-nél vált. Fölötte nem igazán hallható, de minden turbónak kell lennie fütyülő hangnak, csak a motor zaja elnyomja. A Mareanak kisebb volt a sivítása, mivel kisebb turbó volt rajta. A Croma viszont rendesen fütyült, 2500 környékén elkezdett, és jól hallható volt. Mégsem volt semmi baja a turbónak, és 450000km-el adtam el.
'''''03-07-2014 09:51:08 // 55530
A kipufogó leömlőnél nézték a tőcsavart.Mikor nálam eltört az egyik,akkor volt furcsa hangja.Én elsőre csapágyhangnak hittem.
DrB03-07-2014 09:49:34 // 55529
Talán még egy fontos infó, a két hónappal ezelőtti 150 e szerviznél megpucoltattam a MAP szernzort is. Ez a felerősödött fütyülés a szerviz óta hallható. Lehet összefüggés?
Piritu - 1.000.00003-07-2014 09:48:05 // 55528
Pl. azért, mert elgörbült a lapátja. Ilyen volt a 156-omé:
DrB03-07-2014 09:43:21 // 55527
Remélem, hogy akkor nálam is ez van. A 150 ezres nagyszerviz, két hónapja volt, után vettem észre. A hang ismerősnek tűnt, de nem ennyire erősen. Mint írtam, 2000-es fordulatnál jön elő, háromezerig hallom, utána már valszeg a menetzaj elnyomja. Ja, és be kell melegednie a motornak, hogy igazán hallható legyen. Hidegen halkabb ez a fütyülés. Ha fixen egy bizonyos fordulatszámon tartom a motort, akkor 2000-nél és 3000-nél a leghangosabb, persze 3000-nél magasabb hangon fütyül. Mindegy hogy gyorsítok, vagy elveszem a gázt és esik a fordulatszám, mindkét irányban hallható. A menetdinamikában nem változott semmi, a turbó is rendesen tölt, mint előtte, ezt a szerviz is megerősítette. Már bejelentkeztem Csörihez, nála utánajárunk a dolognak. Nagy kő esne le a szívemről, ha nem kellene turbó cserében gondolkodnom...
Giuntini03-07-2014 09:33:40 // 55526
Tulajdonképpen hogy fütyül a turbó? Szerintem neked csak rámondtak valamit. Minden turbónak van fütyülő hangja, a VTT-n Erhard autójának is ugyanolyan hangja van mint az enyémnek. Minden turbónak az idő múlásával növekedik a sivítása, de ez nem azt jelenti, hogy cserélni kell. Tdemeter autójára is könnyen rámondták, hogy turbó hibás, közben semmi gond nincs vele. Az automatáknál, nem tudom miért, de minden váltásnál megfütyül a turbó, ahogy mondtam Erhard autójánál, meg a Norbyénál ugyanezt hallottam. Én is azt mondom, hogy ezt jobban meg kell nézni.
DrB03-07-2014 08:39:16 // 55525
Pontosan hogy néztek bele, nem tudom. Beszélt a szaki vmi endoszkópról is, lehet, avval néztek bele. De Csörinél, remélem, a végére járunk a dolognak!
.......................03-07-2014 08:32:26 // 55524
a 2,4 nem tudszbelenézni ,csak szanaszét szeded az egészet ,
van egy 90 fokos könyök gyárilag a turbó szívóoldalon,így nem is látsz bele,
a tengely lógás is csak a kipufogóoldalon nézhető meg ,
leszedték a turbót?
DrB03-07-2014 08:15:04 // 55523
Én is ebben bízom, főleg, hogy azt mondták, evvel még nyugodtan lehet autózni.

Alfát ismerő, szerető szerelőként már be is jelentkeztem Csörihez! :)
droberto03-07-2014 08:06:13 // 55522
Nem lehet, hogy ezt a hibadetektálást kicsit elnagyolták, és beijesztettek?
Nem hinném, hogy a turbó lenne a gond. Főleg nálad, aki nagy figyelmet fordít a karbantartásra, gondozásra. Persze anyag, vagy gyártás hiba simán előfordulhat. (Lásd AutoBild.)
Lehet, hogy csak a tömlő sérült (pl.: a bilincsnél), vagy valami szétcsúszott.
Szerintem nem komoly. Hozd el egy Alfát ismerő és szerető szerelőhöz. :)
DrB03-07-2014 07:48:08 // 55521
A Garett ill. BTS újonnan 350 e??? Jó is lenne, ha mégsem a turbó okozná ezt a a fütyülő hangot, hanem vmi bagatelebb dolog. De ennek még Csörinél utánajárunk.
Erhard 242 (Pure Energy)03-07-2014 07:12:24 // 55520
nincs olyan, hogy gyári turbó :) az a Garret ami 350e...de egy BTS is annyi...de ahogy olvasom nincs is szükséged turbóra :P
GTPeti03-07-2014 00:05:31 // 55519
Az olajszivattyút is ellenőrizni kéne. Nehogy a végén a nyomás miatt meghaljanak az új csapágyak is. Már ha tényleg azokkal van a gond (bár a lógásért szerintem azok felelnek).
DrB02-07-2014 23:58:16 // 55518
Annyit mondtak, hogy a holtjátéka, gondolom a tengelynek, nagyobb, mint egy újnak, de funkcionálisan rendben van, rendesen tölt, de ez a nagyobb holtjáték okozhatja ezt a fütyülő hangot. Hogy pl. el lennének görbülve a lapátok, nem mondta. Belenéztek a turbóba, gondolom, látták volna. Ja, és lekormolódva sem volt. Azt mondta, ha a saját autója lenne, most ő sem cserélné, szerinte akár még 10-20 e km is benne lehet...
GTPeti02-07-2014 23:46:39 // 55517
Ebben van valami!
.......................02-07-2014 23:14:04 // 55516
Mi baja a turbonak? A 2,4 en nem szokott elromlani,
Ott valami más gebasz okozhatta a turbo hibát
Először azt kellene kideríteni ,hogy mi,
Nehogy a csereturbo is behaljon
.......................02-07-2014 23:07:39 // 55515
4 Felújítani semmiképpen,kiben bízhatsz?
Új turbo szerintem csak garrett lesz a 2,4 re
Vagy bontott ,de az csak akkor ha olcsó
DrB02-07-2014 22:30:53 // 55514
Kösz itt is az ajánlatod! :)
DrB02-07-2014 22:29:50 // 55513
Lehet a gyárival egyenértékű, ne adj Isten jobb turbót elfogadható áron kapni? Ha igen, mi a márkája?

Mit értesz az alatt, hogy a ketteske 35ö környéke, de a Garett is annyi? Azaz, hogy egy új Garret annyiba kerül, mint a gyári felújított?
'''''02-07-2014 22:16:23 // 55511
Holnap talán elkészül a gép ezért írtam neki,hogy van egy turbóm eladó. :-)
GTPeti02-07-2014 22:01:44 // 55509
Írtam a Garret-en kívül más gyártót, és utána még azt is odabiggyesztettem, hogy "stb.".

De ha már itt vagy, segíthetnél érdemben is a cartársnak, biztos hálás lenne érte. Elvégre Neked vannak forrásaid, meg TecDoc-od.

Abban lehet, hogy tévedtem, hogy nincs más nem-kínai gyártó, aminek van a gyárival kompatibilis turbója. Ezt aláírom. Ez esetben egyből meg is mondhatod a tutit: érdemes-e vele/velük foglalkozni, vagy nem.
Erhard 242 (Pure Energy)02-07-2014 21:55:55 // 55508
olvastam azért írtam amit :)))
Erhard 242 (Pure Energy)02-07-2014 21:55:10 // 55507
egyes szerintem kilőve 7 kiló, a ketteske 350 környéke de Garret is kb ennyi, a hármas 390, a négyest nem tudom és van az ötödik elem a bontott....
GTPeti02-07-2014 21:46:37 // 55506
Nézd meg légyszi mégegyszer a hsz-t! Thx.
Erhard 242 (Pure Energy)02-07-2014 21:44:34 // 55505
??? Szerinted csak a Garret gyárt turbót? BTS, Buecker, Motair...ez egyik sem kínai
GTPeti02-07-2014 21:33:46 // 55504
Más gyártó terméke? Ez max kínai lehet, állítólag mostanában nyomulnak e téren is. Többet nem is írok... B)
(Mert amúgy faragás nélkül csakis a gyári, vagyis a gyártó (Garret/KKK/IHI) stb. egyetlen típusa jó.)
DrB02-07-2014 21:28:51 // 55503
Turbó cserével/felújítással mik a tapasztalataitok? Melyik variációt érdemes választani szerintetek, melyik mennyibe kerül otthon?

1. Új turbó gyári
2. Új turbó, más gyártó terméke
3. Gyári felújított, gyári csereprogram keretében
4. Jelenlegi turbó felújítása
Alfonis02-07-2014 21:07:34 // 55502
pályááám? én azthittem ez oda való autó! :P
Giuntini02-07-2014 20:42:54 // 55501
Én csak a komppal szándékozom.
Shadin02-07-2014 20:36:09 // 55500
A komp is számít?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.