Forum >> 159

Liquid25-06-2014 21:44:59 // 55283
én 80-ast tettem bele, 700-as indítóárammal
Erhard 242 (Pure Energy)25-06-2014 21:38:23 // 55282
akkor neked jó sokáig elment a gyári nekem 3om évet bírt ki...
DrB25-06-2014 21:35:34 // 55281
Sziasztok!

Ma megadta magát az aksi, csak azt nem tudom, miért. Reggel munkába induláskor minden rendben volt. Aztán állt a melóhely előtt 8 órát, indulnék haza, bedugom a kulcsot, alig pislákolt valami, indítózni persze reménytelen volt. Megnéztem, megmozgattam az aksi kábeleit, nem voltak lelazulva. Az újabb gyújtásráadásnál erősebben világítottak a piktogrammok, de most meg vadul villogtak, s valami (relé?) is vadul kattogott hozzá ugyanabban a ritmusban. Az aksi 4-5 éve került bele. Eddig rendben muzsikált, a telet is jól abszolválta. Alapvetően autópályázom az autóval, ritkán megy tipikus városi (rövid távok, sok indítózás) szakaszokat. Mindennap 2 x 30 km-ert teszek meg munkába menet, fele közút, fele autópálya, így egy átlagos nap 2-4 indítózásnál több nem terheli az aksit. És az ilyen szakaszokon jól fel is kell töltődnie. Azon gondolkodom, mi szívhatta le álltában. A lámpák ugye nem tudnak égve maradni, ha kihúzzuk a kulcsot, lekapcsolódnak, s riasztó sincs benne. Ami még eszembe jutott, hogy hazainduláskor, az első gyújtásráadás előtt bedugtam már a szivargyújtóba az FM transzmitteremet, de pár másodpercere rá már indítóztam is. Egy halódó aksinál lehet már ez is gond? Kijött az ADAC, bikakábel, pöccre indult. Hazamentem a szokásos 30 km-es közút/autópálya etapon, minden lehetséges fogyasztót kikapcsolva. Otthon állt egy órát, utána megint pöccre indult, elgurultam vele boltba, onnan is hazahozott.

Jobb lesz, ha aksit cserélek? Vagy érdemes lenne a generátort ill. a szivargyújtót (ha ott rövidzár van, leszívhatja az aksit?) előbb megnézetni?

Próbáltam megnézni az aksin a paramétereit, de körbeveszi egy szövetborítás, ezért az original ricambin és a Product Numberen (71751146) kívül mást nem tudtam leolvasni. A neten a következő értékeket találtam evvel a termékszámmal: 70Ah 640A. Korábban volt itt téma, hogy a 2.4 mJTD-be mi az ajánlott minimum. Ezek megfelelőek, vagy erősebb kellene bele?
.......................25-06-2014 21:17:55 // 55280
Az E Learn ban benne van a kapcsolás
Csabi25-06-2014 21:05:10 // 55279
Minek az a csúnya sárga lámpa? :P
csoti 16625-06-2014 20:15:22 // 55278
Sziasztok!
Vásároltam egy 159-es alfát, és szeretnék multimédiát beleszereltetni, de sajnos a szerelők nem tudják, hogy milyen színüek a kormányról lejövő kábelek. Ha valaki tudna valami kapcsrajzot, azt megköszönném. Előre is köszönöm!
Liquid25-06-2014 15:51:52 // 55277
varázslat :)
Vermacy25-06-2014 15:24:22 // 55276


Hol a kulcs, amikor jár a motor?-)
.....25-06-2014 14:40:16 // 55275
UFI 24.ONE.01 szűrő való a 2.4jtdm-be?
ValeRossi4625-06-2014 14:17:06 // 55274
Nekem is Manky csinálta. jó lett. annyit tesz rá amennyit kérsz. :)
Liquid25-06-2014 13:22:12 // 55273
Shadin Manky-val csináltatta, a RigoTech-nél voltak többen, az enyémet pedig a PTS tuning csinálta pannonhalmán.
Zsombor25-06-2014 13:07:29 // 55272
És tudtok ajánlani valakit, aki ésszel "kiokosítja"? :)
GTPeti24-06-2014 14:17:43 // 55271
Ha egy 8V-t 115 v. 120 LE-ről simán fel lehet vinni 140LE-re, akkor a 150LE-ről a 180 még kisebb extraterhelés. Ha kételyeid vannak a "vállalhatóságot" tekintve, akkor viszont nem szabad tuningba bonyolódni, mert az egy "bizonytalan" állapot.
Shadin24-06-2014 14:15:59 // 55270
Elég gyakran találkozunk, semmi akadálya...
Indulok Kenesére, jó az időjárás :-D
Megnézem halkabb-e az 5-w40 Edge-el az autó. Meg csinálok negatív fogyasztási rekordot :-D
Shadin24-06-2014 14:13:54 // 55269
Ez meg egy 150 lovas 136-ra butítva kizárólag sw. beavatkozással gyárilag. Akkor vállalható.
Shadin24-06-2014 14:12:27 // 55268
Mi az ami vállalható? Elég elvont fogalom.
Erhard 242 (Pure Energy)24-06-2014 13:58:47 // 55267
legközelebb megyünk vele egyet, megmondom mennyi az annyi :)))
GTPeti24-06-2014 13:57:25 // 55266
Egy default állapotban 150 lovas JTD-t 180LE-re felhúzni nem olyan nagy böszmeség SZVSZ.
Shadin24-06-2014 13:56:50 // 55265
Már megint kötekedsz :-D Pedig ki sem írtam a nevét. Minden benne van...
Shadin24-06-2014 13:55:24 // 55264
Nincs megmérve, nem tudom a pontos értéket, bef. üa., fordulatszám stb... kalkulált érték. Kérdezd Robertót....
Alfonis24-06-2014 13:51:05 // 55263
Hjaaa :) asszem az 59 kap majd egy nevet es hasonlo lesz mi t a silverstar. A silver benne lesz. :D vagy bluefire:D
GTPeti24-06-2014 13:42:19 // 55261
Tudom, de a tied - ha jól emlékszem - olyan 140-150LE-re van húzva, ami okosan vezetve még vállalható. (Az enyém Novi boxszal papíron 143LE-s.)
Dömpi (il dottore)24-06-2014 13:17:20 // 55260
én így vettem, de hisz tudod!
Erhard 242 (Pure Energy)24-06-2014 13:00:55 // 55259
nem sok egy kicsit a 180?
GTPeti24-06-2014 12:53:19 // 55258
Volt egy srác, akinek szintén csutkára volt felhúzva a 8V-je. Attól nem kellett tartania, hogy berohadnak a turbója csavarjai, mert elég gyakran voltak mozgatva...
Jómagam nem értem az ilyen értelmét. Ha annyira racer valaki, hogy nem elég egy enyhén felhúzott 8V, akkor vegyen 2.4-et...
Piritu - 1.000.00024-06-2014 12:32:24 // 55257
Nocsak! Európapark Rust? Király hely :-))
Shadin24-06-2014 11:58:03 // 55256
Beméretted már?
Shadin24-06-2014 11:57:16 // 55255
Nekem a 136-os van ~180 elméleti lóerőre húzva, de a nyomaték csúcs el van csalva 2000 környékére, mert a 320Nm-es váltó széthullik. Manky kijavít, ha tévedek :-D Kicsit ideges az autó most, de a Voldemort-os rángatás töredékére csökkent. Kapott másik Voldemort téképe(ke)t is. Nem pályanapon használom, nem hiszem, hogy normál napi rutin mellett kinyiffanna bármi is. És ugyan még nem szentírás, de úgy néz ki nőtt a regen táv is.
ValeRossi4624-06-2014 11:35:51 // 55254
De kb annyit is tesznek hozzá. Nekem is annyira van felhúzva. Az a 20 % szerintem is belefér.
Dömpi (il dottore)24-06-2014 11:28:56 // 55253
azért egy 8V-t 180 LE-re felhúzni már tényleg esztelenség...ha egyáltalán lehetséges
az enyém kb. 145-re van
Liquid24-06-2014 11:10:20 // 55252
ésszel készíett remap (tehát nem egekbe emelt turbonyomás, meg koromköd) szerintem
nem jelent nagy kozkázatot, persze ez csak 200e km-múlva fog kiderülni :)
Mindenesetre az biztos hogy a gyári szoftver (amiben csak a DPF volt kiiktatva) és a mostani erősített verzió között iszonyat nagy különbség van.
David | Centocinquantanove24-06-2014 10:49:23 // 55251
Szerintem ha alapesetként egy 150 LE változatot veszünk, amit a tapasztalatok alapján lehet 20-30 LE-vel izmosítani, az már 170-180 LE. A gyári 120LE-ből meg csak durvásabb tuninggal lehet ugyanennyire kihozni, ha ki lehet egyáltalán (károsodás nélkül).
Giuntini24-06-2014 10:08:02 // 55250
Automatával viszont alacsony fordulaton sokkal jobban érezhető a nyomaték.
Dömpi (il dottore)24-06-2014 09:53:50 // 55249
a váltó a szűk keresztmetszet

én úgy vagyok vele, hogy az enyém 8V (120 LE), viszont ua. a váltó van benne, mint a 16V-ben, ergo a 150 LE fölé nem szabad húzni, addig viszont minden további nélkül...de lehet, hogy hibás a logikai következtetésem
Dömpi (il dottore)24-06-2014 09:51:45 // 55248
Tavaly volt cserélve.
Shadin24-06-2014 09:33:12 // 55247
Nekem biztos jót tesz :-D
Shadin24-06-2014 09:32:07 // 55246
Az enyém is szorult, kiszedtem belőle a sarat (fékolajat?) és sokkal jobb lett.
ValeRossi4624-06-2014 09:16:15 // 55245
Ha ésszel van csinálva nem árt neki,de ez az én véleményem.
Alfonis24-06-2014 09:12:03 // 55244
joreggelt! Silver star. :)
David | Centocinquantanove24-06-2014 08:59:20 // 55243
Ezek a modern dízelmotorok nagyon jól tuningolhatók, és elég jól is tűrik. Legalábbis én így tudom.
Piritu - 1.000.00024-06-2014 06:59:16 // 55242
A kormosnak sose lesz széles a használható fordulatszám tartománya :-(
Én se értem a belinkelt mérést...
vzolee24-06-2014 00:13:58 // 55241
Mi otthon voltunk ;) Szombaton rendezősködtünk egy teljesítménytúrán a Bükkben, este meg osztálytalálkozóm volt az elefántóban.
Nézzetek el Lillafüredre, az szép is és az út is feelinges ;)

Ja és Egerben most nyílt Gál Tibi Fúzió nevű helye a Csíki Sándor utcában, meg a Borkemping, Borterasz és Venyige Spa is, ezeket érdemes megnézni.
Demjénben pedig a Korona Borházat (ott lesz a lagzi augusztusban).
Zsombor24-06-2014 00:10:43 // 55240
Múltkor oktáviás csávó hülyegyerek napszemüvegben, fehéredő bütykökkel padlózta mellettem hosszú emelkedőn a tdi-t. Nem ment rosszul, de azért megvédtem a becsületet :) Amikor hagytam szökni, próbáltam leolvasni, milyen fajta, de szerintem nem RS volt, csak (egyoldalt) dupla kipufogós. Olvasom, milyen sokan csippelitek a vasat. Jót tesz az neki? Fenntartásaim vannak.
Dömpi (il dottore)23-06-2014 23:53:51 // 55239
az enyém most is néha döglött alul, néha meg megy mint a barom
sőt ritkán azt figyelem, mintha kicsit szorulna a kuplungpedál...
Liquid23-06-2014 23:23:38 // 55238
nem azt mondom hogy hű de fickós, de ott már nem döglött. Mondjuk gyári progival úgy általában döglött a mostanihoz képest :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-06-2014 23:19:30 // 55237
gyári progival inkább csak 1800-tól a 210 lovasnál
Csabi23-06-2014 23:19:03 // 55236
VTT'15-ön nyitsz egy boxutcát ? :D
droberto23-06-2014 23:17:42 // 55235
Múltkor kiszedtem a boxot és folyton azt hittem belimpelt, mert alul döglött volt. :)
droberto23-06-2014 23:14:49 // 55234
Egyébként most értünk haza a kocsikázásból. Mentünk itt az Egri hegyvidéken egy fincsi 60 km-es etapot. Hát nem egy Grossglockner, de azért jó volt. :)
Induláskor bejártuk a várost, és a belvárosban egy kicsit rosszalkodnom kellet. :) Belémállt egy bontószökevény Civic. Nem tudom mire gondolt, de minden gyorsításkor lemaradt. A VTI, mire átváltott, a JTD, már rég lelépett. :)
Sajnos egy lámpánál megálltam, ő meg még átslisszant. Pedig kicsaltam volna a városból. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.