Forum >> 159

mizooo09-08-2014 12:35:38 // 56733
5W40-es kell bele! És már lehet abból is alacsony koromtartalmút kapni. 20 000-t mentem 5w30 C-s olajjal, de most már 5w40-et kapott, féltem a turbót meg a motort, hogy nem megfelelő meleg oldali viszkozitással mentem.
'''''09-08-2014 12:24:10 // 56732
Elkezdett a váltógombom kotyogni.2-3mm jár jobbra-balra de nagyon idegesít.Le lehet valahol fíxálni?
Shadin09-08-2014 09:59:27 // 56731
1.9-be 5w30 (C2), 2.4-be pedig 5w40 (B3/B4?) kell. Itt a kínálat. WR P.E. vs WR
Piritu - 1.000.00009-08-2014 06:53:32 // 56730
Szerintem az első kérdés, hogy HOL szivárog, aztán, hogy miért?
Nem jellemző az olajcsepegés a kormosokra. Biztos, hogy motorolaj?
KollerT09-08-2014 02:43:11 // 56729
2-3 egység van indításnál. Sajnos az utolsó olajcsere 9000-el ezelőtt volt a márkaszervízben. :( Szerintem 5w40 van benne. Most akkor mit tegyek? Egyáltalán miért szivároghat?

NAGYON KÖSZÖNÖM AZ EDDIGI VALASZOKAT!:)
mizooo09-08-2014 00:15:57 // 56728
Nem 5w40 kell bele?
Szabolcs 15908-08-2014 23:23:45 // 56727
Szabolcs 15908-08-2014 23:21:11 // 56726
Turnè elindul München Villach Ljubljana Zágráb Zadar 1 hét pihi utánna visza Sárvár ott pihi 5 napot asztán Sopron Linz München majd beszámolók a fogyasztási adatokkal szép estét
Piritu - 1.000.00008-08-2014 21:35:42 // 56725
Nem véletlenül tankolok minden 4-5. alkalommal prémiumot.
Giuntini08-08-2014 21:28:57 // 56724
Ma végre felkerült az új hátsó embléma. A fóliát rajta hagytam, kíváncsi vagyok, meddig bírja. Amit viszont észrevettem mióta prémium gázolajat használok. A váltásoknál a fordulatszám eséseknél (automata váltó) mindig volt egy kis turbó fütyülés. Azt az összes automata 2.4-nél hallottam, Erhardénál is. Amióta prémiumot használok, ez a fütyülés nem hallható. Elképzelhető, hogy a turbó lapáton a lerakódás letisztult. A turbókon óhatatlan a lerakódás. Ha ez így van, akkor még egy ok, hogy miért kell használni prémium üzemanyagot.
Liquid08-08-2014 21:27:33 // 56723
indításkor mit mutat az olajszint jelző?
Ha nincs benne kevés akkor szerintem nem kell parázni, főleg ha hamarosan szervíz jön.
Ha tölteni kell bele akkor ugyanolyan specifikációjút tölts utána ami benne van.
Milyen olaj van most benne?
Giuntini08-08-2014 21:20:51 // 56722
Ezt úgy hívják Air Quality System, van benne egy légszennyezettség mérő szenzor. Az enyémben benne van, én így használom állandóan, autópályán például ha egy büdös kamion vagy valami hulladék után megyek, automatikusan belső keringetésre vált. A városban állandóan kapcsolgat. Nem tudom, lehet hogy mindegyikben benne van az "A" betű, és ettől függetlenül nincs benne ez az opció. A kezelési is írja, hogy ez a funkció opcionális.
Shadin08-08-2014 19:36:02 // 56721
Úgy látom nincs DPF-ed már, bármelyik 5w30 jó bele ha hamarosan úgy is cseréled. Szintetikus legyen kb.
KollerT08-08-2014 19:06:07 // 56720
[FOLYIK AZ OLAJ]
Sziasztok!

Egy hetes állás után egy 15cm-es olajfolt lett a kocsi alatt. Balatonon vagyok, most lesz majd a műszakiztatás ahogy megyek haza.

Ideiglenesen egy pl. OMV-n mit töltessek bele? (Lehetőleg a legjobb olajat szeretném, hogy semmi baja ne legyen az autónak.)

Előre is nagyon köszönöm a segítséget, kicsit elszomorít a dolog. :(
norbi040908-08-2014 14:18:27 // 56719
220g gáz volt benne és olaj se sok, de annak a pontos mennyiségét nem tudom :)
Minden rendben volt amúgy :)
David | Centocinquantanove08-08-2014 13:42:49 // 56718
Mert mitől? Nekem akkor megy ha k*rva meleg van, egyébként csak a ventilátorok mennek. Ettől eltérő esetben csak akkor megy, ha esetleg úgy kell beülni a kocsiba, hogy kissé megázik az ember és a ruhából kipárolog a víz, és párásodik az ablak. Ekkor is csak a páramentesítő funkció idejére megy.
Egyébként nekem sosem párásodik...
David | Centocinquantanove08-08-2014 13:07:11 // 56717
MAjd idővel előfordulhat, hogy újra hallani fogod, de lényegesen halkabban. De legalább a friss gázzal most normálisan fog hűteni.
Volt benne amúgy elég gáz és olaj a visszafejtésnél? Vákumteszt rendben volt?
.......................08-08-2014 12:10:32 // 56716
Kapható eredeti AR alkatrészként is,vagy opel GM alkatrész
Az Eper ben megtalálod a számát
Vagy a blogomban
norbi040908-08-2014 11:08:54 // 56715
Ma nekem sem volt reggel amikor mentem klímát tölteni.
És ugyanúgy normál OMV Dieselt tankoltam.
Fogalmam sincs ez mitől függ....Majd próbálom figyelni, hogy mikor jelentkezik a jelenség és idővel csak kiderül.... Vagy hétfőn rákérdezek Szatmári Gábornál, úgy is viszem hozzá a kocsit. :)
norbi040908-08-2014 11:02:43 // 56714
Megvolt ma a klímatöltés Budaörsön...hazafelé bekapcsolt klímával jöttem.
Nos... a fura hang eltűnt :D...legalábbis nem hallottam most.... :)
Remélem végleg befejezte :)

Thenksz Mindenkinek! :)
ValeRossi4608-08-2014 09:37:18 // 56713
Nekem meg megint elkezdett szórakozni a porlasztócsúcsoknál lévő csatlakozó .csak az egyik,de épp elég,hogy meghülyítse a gépet.Hete Belgrádból haza fele kezdte. megállok,lehúzom és célszerszámmal (kisolló) kicsit megnyomorgatom a sarut a kébelen.azóta megint megy rendesen. De azt hiszem csere érett lett. Korábban írta valaki,hol lehet beszerezni,de nem találtam a hozzászólást :)
Valaki esetleg?
Vermacy08-08-2014 09:00:28 // 56712
Sztem is EGR. Felújított, cseredarabbal 10-es körül van...
Vermacy08-08-2014 08:58:53 // 56711
40+ fokot a Rosso is mutat... :(
ValeRossi4608-08-2014 08:47:05 // 56710
köszi,akkor híjlak ez ügyben.
Vermacy08-08-2014 08:42:31 // 56709
Nekem állandóan, télen-nyáron full automatán van, egyébként párásodnék...
Vermacy08-08-2014 08:41:55 // 56708
:o) Auchan kút :o)

Agip, Mol és nagyon ritkán Shell, amihez jutok, de mindenhol a prémiumot kérem. Engem megnyugtat a dolog.

Tegnap, hazafelé és ma reggel sem volt a "rázkódás" és alapjárat ingadozás. Ami érdekes, hogy a 2mm-es kilengés ~880 ford/percnél volt, most meg nyugszik a mutató 760-nál alapjáraton...

Regenerálna alapjáraton? Pillanatnyi fogyasztás nem "változott".
ValeRossi4608-08-2014 07:58:21 // 56706
Erhard,ilyen tömítést te tudsz szerezni ?
na meg ilyen motortartót:

ValeRossi4608-08-2014 07:56:22 // 56705
Igazad lehet,mert most néztem és olajsár van mellette. :)
ValeRossi4608-08-2014 07:52:03 // 56704
Ja,azt nem tudtam :(
Akkor marad az új 147-be.
Csabi08-08-2014 07:40:10 // 56703
hopp 2.0... talán ott már nincs gond az EGR-rel, vagy mégis?!
.......................08-08-2014 07:32:05 // 56702
A melegen leálló diesel rail nyomás probléma,
Vagy injektor probléma,vagy rail nyomásszabályzó lesz az,
Gondolom teljesen városban használod a gépet
.......................08-08-2014 07:27:41 // 56701
A 2.0 jtd hez nem lesz jó a falazólemez ám,más az Egr
Csabi08-08-2014 06:56:18 // 56700
Kellene, valószínűleg majd lesz is... járatam úgy, h megszorult, de nem dobott hibát, csak erőtlen volt. pucolás után, meg minden OK...
mzo07-08-2014 22:08:35 // 56699
Ha EGR nem kellene hibakódot dobnia?
ValeRossi4607-08-2014 21:36:11 // 56698
Van meg egy falazo lemezem ha erdekel az egrhez :) persze csak probara... ;)
Csabi07-08-2014 19:44:25 // 56697
Első tipp a leírtak alapján: EGR-szelep megszorult, asszem fogadni is mernék rá :)
Zsifi sw07-08-2014 19:38:27 // 56696
Sziasztok!

Jó rég jártam erre, igen pörgős mostanság az életem...
Viszont sajnos gondban vagyok, illetve a kicsikém... :) :(
A járgányom elkezdett rakoncátlankodni, ha kérhetnék valami kiindulópontot, azt megköszönném.
Városban melegen leállunk, míg kint nagyon erőtlenek vagyunk, és rángatva "gyorsulunk", ha nevezhető gyorsulásnak amit produkál.
Fogyasztásom az egekbe szökött, ami azt jelenti, hogy 25 liter gázolajjal örülök, ha kb. 300 kmet megteszek, aminek a nagy része városon kívüli táv.
Gépre dugva a MES progi semmi hibát nem ír, de az értékeket nézegetve a 4 porlasztócsúcs teljesen más értékeket mutat:
1. -0,58
2. 1 körüli
3. 3 körüli
4. -3 körüli
értékeket mutat. Na most ez nekem nem sokat mond.

Valaki tudna valami okosat mondani?
Elkezdtem már visszaolvasni, de sajnos nem találtam még semmit. :(

Köszi
Shadin07-08-2014 19:17:36 // 56695
De érzékeny vagy :-D Csak a lelkünkről beszéltek 44:20-nál.
David | Centocinquantanove07-08-2014 18:45:51 // 56694
Az amit leírsz ez igez, de kiegészteném annyival, hogy a belső hőmérséklet csökkenésének (ventilátorsebesség automatikus csökkenésének) két függvénye is van, 1, külső hőmérséklet és 2, klímavezérlőn beállított kívánt belső hőmérséklet. Szóval az általad említett pár perc erősen relatív.
Nekem a fekete autó mutatott már 40+ fokokat is, ami elindulás után csak náhány fokot esett, a műszak végére mikor beleültem égetett a kormány, a váltó, a minden. Leengedett ablakokkal 1 km megtétele után klíma bekapcsol, 19 fokra beállítva, FULLAUTO módba.
Ilyenkor 8-10 perc is kevés lehet ahhoz, hogy az összes "pálcikából" akár 1-2-őt is levegyen.
A másik, ha szütymörörgsz a városban a klíma sem úgy dolgozik. Nálam például érezni, hogy gyorsításkor, nagyobb tempónál jobban küldi a hideget.

Szerintem a belső keringetés funkció gombján az "A" betű világítása nem feltétlenül van összefüggésben a légszennyezettséggel, ahogy írtad. Nekem van A betű, működik is a funkciója, de tudtommal nincs levegőszennyezettséget elemző kütyü az autómban, de feltétlen javítsatok ki, mert ez számomra is új.
Én úgy tudom, hogy az A jelzi, hogy az autó automatikusan a külső és belső hőmérsékletek figyelembevételével enged vagy nem enged be kinti levegőt...
Haddel07-08-2014 17:57:49 // 56693
Én meg vigyorogtam az elöbb.Kivételesen ma nem volt céges kocsi nálam ,ezért az alfával mentem vásárolni .Kiderült, a 235-ös gumi is tud nyikorogni sodrósabb kanyarban :-) :-)
mzo07-08-2014 17:46:48 // 56692
Ez az ugráló alapjárat nekem is megvolt bekapcsolt klímánál, de csak nagyon melegben jelentkezett, talán 2-3-szor hidegindítás után kb 1-2 percig amíg a klíma ezerre próbálta hűteni az utasteret. Aztán egyszer csak kisimul a járás és oké az alapjárat. Egy benzinkúton váltottam pár szót pont akkoriban egy másik 59-es Alfással ő is mondta hogy újkora óta csinálja ezt az autó klímával nyáron indítás után. Valszeg valami Alfa fícsör lehet.
A morgó hang a műszerfal mögött szintén bekapcsolt klímánál pedig a kompresszor miatt van. Nekem is csinálja néha olyankor nyomok egy nagyobb gáz és azonnal abbahagyja. Tavaly gyakrabban csinálta elvittem klíma töltésre meglepetésre (mint sokan másoknak itt) volt benne vagy 250 gramm gáz és konkrétan nulla! olaj. Feltöltés után sokkal ritkább lett ez a morgó hang, de még néha megvan. A klímás szerint kicsit adott a kompresszornak az olaj nélküli mód, de amíg megy és más hibát nem produkál nem kell bolygatni.
mizooo07-08-2014 17:44:21 // 56691
Hallgassátok meg a TC új égéstér részt. Letrollozták benne a gyökerek az alfásokat.
érégtér...
.....07-08-2014 17:40:25 // 56690
Próbáltam lekötve is, víz nem fogy, leömlőnél nincs eltörve a csavar.
Légtömegmérő hiba hogy jelentkezik?
Giuntini07-08-2014 17:02:55 // 56689
Gyerekek, én csak ámulok és bámulok. A 156, ha jól emlékszem 97-ben jött ki. Hasonlítsuk össze egy mai verdával. Formaterve még a mai napig is felülmúlja a mai autók nagyon nagy részét. A 159 az a forma, ami nem öregszik. A 156-hoz viszonyítva markánsabb, ezért formaterve (szakértő véleménye) még időtállóbb. Frontrésze unikum. Se előtte se utána ilyet nem mernek csinálni. Még az Alfánál sem Egyszerűen fittyet hánytak a cw értékre csak a szépség dominált. És ezt lehet elmondani a belsőről. Annyira egyedi, hogy pl. egy BMW elveszti pár év alatt a vonzerejét, ennek a szépsége időtálló. Azt megértem, hogy ha valakinek bővül a család, vagy nagyobbak a gyerekek, és nagyobb belső terű autóra van szüksége, kénytelen megválni ettől a csodától. De aki célirányosan 159-et vesz az tudja ezeket a negatívumokat, viszont a szépség, a vezetési élmény kerül előtérbe. És nem lehet öszzehasonlítani egy 3-as BMW-vel mert ezeknek a szempontok alapján gagyi. Az Alfa után amikor vezettem haverom 320d-jét automata váltóval nagyot csalódtam a benne. Ha valaki a 159 után vesz egy hasonló kategóriájú tedescát (németet) az csak saját magának magyarázza be, hogy jobb autóban ül. Vagy nem az Alfa 159 értékei számítottak annak vásárlásakor.
Chianti07-08-2014 16:46:38 // 56688
Az autóválasztás nagyon leegyszerűsítve tulajdonképp mindig vagy racionális, vagy érzelmi alapon történik. Nálunk az első kategória szintén Ford modell volt, mégpedig Mondeo. Legfőképp az szólt mellette, hogy vezettem egy 2005-2006-os 2.0 dízel sedant és baromira tetszett hogy mennyire jól megy, milyen kényelmesen elfér az ember a hátsó sorban is, hatalmas a csomagtere, na és a legfőbb érv, hogy beéri 5 liter gázolajjal. Sőt, nekem még a formavilága is kifejezetten bejött. De mivel ez a régebbi széria volt és nem nagyon akartunk 5 évesnél idősebb kocsit venni, ezért hamar kiesett a pixisből. Persze nézegettem én az új Mondeókat is de azokból már csak a kombi jött be, viszont az meg akkora, mint egy VW transporter. Na meg a belső tere sem igazán tetszett, úgyhogy ezen a ponton éreztük, hogy itt bizony nincs mese, most az érzelmek fognak dönteni. Aztán amikor élőben megláttuk "Ninát", már nem volt visszaút.
Nem tudom lesz e még egy autó amit így fogunk kiválasztani, de egyelőre nem is akarok vele foglalkozni. Nemrég hagytuk el a 165 000-et, én örülnék ha még legalább 100 000-et bele tudnánk rakni különösebb gond nélkül. Addigra talán lesz más altarnatíva...
Giuntini07-08-2014 16:45:10 // 56687
Azért a klímával kapcsolatban tudnod kell, hogyha nincs benne gáz, akkor nincsen hűtés. Ennek lehet jele a szürcsölő hang a műszerfal mögül, de úgy is ki tudod próbálni, hogy Full Autó állásban mennyi idő alatt képes levinni a hőmérsékletet. Ha pár perc alatt csökken a belső hőmérséklet, és a ventilátor sebessége lecsökken a kijelzőn csak két pálcika ég, akkor jó a hűtésed. Ha olyan hangot hallasz, mintha elektromotorok dolgoznának a műszerfal mélyén, az teljesen szabályos, hiszen azok állítják be a levegő mennyiségét, ezenkívül kapcsolgatja az automatikus belső keringetést. Nem biztos, hogy a tiédben benne van ez az opció, de ha a belső keringetés gombján egy apró "A" betű ég, akkor működik ez a funkció. Ebben az esetben egy elektromotor állandóan kapcsolgat, attól függően hogy milyen a külső légszennyezettség mértéke. Ezt főleg városban lehet észrevenni.
_ÁRPÁD_07-08-2014 16:19:06 // 56686
Ebben az esetben igen valószínű :))
norbi040907-08-2014 16:17:18 // 56685
Apropó klíma...holnap viszem feltölteni Budaörsre :)
Remélhetőleg tényleg csak emiatt jönnek a fura hangok... :)
norbi040907-08-2014 16:15:07 // 56684
Kikapcsolt klímàval làttam ezt a jelenséget, szerintem független a klímátol :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.