Forum >> 159

.......................12-08-2014 07:14:01 // 56869
A 2.0 jtdm jó blokk,bár a sok opel alkatrész miatt vannak nyűgjei,2010 ig keress mert abban a 159 hez még a F40 es váltó van ami 400Nm ert simán kibír,a motor 350 Nm ert tud így marad egy kis tartalék ,hogy tartós maradjon
.......................12-08-2014 07:09:21 // 56868
Létezik pont az adó miatt papíron 163 lóerős 2.0 jtdm id
Piritu - 1.000.00012-08-2014 06:45:04 // 56867
Javaslom a blogomat.
AdiArsenal12-08-2014 05:40:19 // 56866
Sziasztok!

Mi a tapasztalat a 2.0 JTDM2-vel? Jó motor? 100ezer kilóméter van a kinézett 170 lóerős autóban. Ez már egyel feljebb kategóriába esik teljesítmény adó szempontjából? Ha jól tudom 169-nél van a váltás
Ákos (dewvil)11-08-2014 23:33:51 // 56865
Az 1.9jtst teljesen nem ismerem de kb ugyanaz lehet a szisztem mint az 1.8nal. ket vezerkerek azt meg ket szelep allitja nyomassal. a lanc meg plusz hibalehetoseg az egeszben.
KLeventeee11-08-2014 23:08:19 // 56864
Köszönöm a segítséget
Érdekesnek tartom hogy a márkaszervíz nem cserélte a vezérlés módosítókat is, a többi egyéb alkatrésszel együtt.
Google-t bújom egy ideje vezérlés módosítót keresek, de nem találok. Lehet hogy hülye kérdés, de biztos van ilyen az 1.9 jts-ben?
Chianti11-08-2014 22:57:35 // 56863
Köszi, azért jó tudni hogy van akinek bevált a motorolaj adalékolás... :o)
Chianti11-08-2014 22:48:20 // 56862
Mint minden Alfa tulaj itt az Amorén, én is a legjobbat szeretném az autónak. Ezért gondoltam hogy kipróbálom a Metabond-ot, de tény hogy csendesebb nem lett tőle a motor, érzékelhető fogyasztás csökkenést sem okozott, bár ahhoz hogy igazán kifejtse a hatását folyamatosan használni kellene.
Tudom hogy nagyon jók ezek a JTD motorok és simán elmennek 300 ezret is minden gond nélkül (emlékszem nemrég jelezte egy cartárs, hogy neki már megvolt) és igen, én akár oldtimert is csinálnék az autómból, bár ennek az esélye - amint azt már egyszer kitárgyaltuk - többek között az alkatrész utánpótlás miatt sem túl sok... :o)
Ákos (dewvil)11-08-2014 22:45:29 // 56861
az elejen meg nem.
Ákos (dewvil)11-08-2014 22:44:04 // 56860
jol mondja a kollega. mindent illik cserelni a ket fogaskereket a ket allito szelepet, meh ha mar ott lancot is banant is. a jofele 1.8inel ami ugye opel motor uguanez van, csak szijjal. es fura mindig van raktaron. ugyanez a technik bmw.nel meg botranyosabb csak ott valvetronic hiba is van amihez plusz illik a butykoket is cserelni. eke high tech bajoj fos csucstechnikaval es eke 150 loerovel.....lizerek:-) :-)
bocs akicsi offert.
KLeventeee11-08-2014 22:37:59 // 56859
Nem vagyok egy nehéz lábú típus, de a lovak azok meg vannak hiánytalanul. Nem éreztem teljesítmény vesztést a hiba megléte óta. Ugyanúgy indul hidegen és melegen is, mint előtte.
Erhard 242 (Pure Energy)11-08-2014 22:30:07 // 56858
akkor lehet módosító hiba lesz azt is illik cserélni ilyenkor...vissza jönnek a lovak is utána
KLeventeee11-08-2014 22:12:44 // 56857
Szia
A konkrét alkatrészek amik cserélve lettek:
Felső láncvezető, Főtengely fogaskerék, Láncvezető, Vezérműlánc, Vezérműtengely fogaskerék, Vezérmű fogaskerék, Láncfeszítő, Láncvezető. Plusz néhány tömítés, szimmering.
Piritu - 1.000.00011-08-2014 22:10:13 // 56856
Vezérlés módosítónak hívják azt az alkatrészt,és mint Erhard is említette a JTS-nek egy kritikus pontja.
KLeventeee11-08-2014 21:58:55 // 56855
Köszönöm a kedves fogadtatást :)
A kód jelentését nagyjából tudom, a diagnosztikai gép ki írta, de a hibás alkatrészt nem nevezi meg. Sajnos lehet szakadás/zárlat is, amit ki nyomozni a legnehezebb meló. Azért fordultam hozzátok, mert hátha valamelyikőtök találkozott már ilyen hibával, és tudja a megoldást.
Piritu - 1.000.00011-08-2014 21:58:26 // 56854
Szól előre :-P
Emlékeim szerint először egy jó ezressel előtte szólt.
Dömpi (il dottore)11-08-2014 21:56:34 // 56853
Az a helyzet, hogy nálam - de gondolom másnál sem nagyon - nem életszerű, hogy ma jelzi a vas, hogy olajcsere, aztán másnap viszem is.
Nálam előre be kell tervezni, hogy melyik hónapban, melyik hét melyik napján.
Az előbbit pénzügyileg, az utóbbit a szerelőmnél az időpont miatt.
Dömpi (il dottore)11-08-2014 21:47:42 // 56852
A szerelőm a múltkor cserélt vezérlést neki, ő is 1.9 JTS.
Azért előtte rendesen utána kellett olvasnia a szakirodalomban :)
Dömpi (il dottore)11-08-2014 21:43:10 // 56851
Ez nem hangzik túl jól:
"P0010 Vezérműtengely- állító, szívó oldal/bal/első, hengersor 1 - hiba az áramkörben"

Szerintem vidd el egy alfákhoz értő szakihoz.

Elvileg nem vagy túl messze tőlem (Abony), ajánlanám a szerelőmet.
Erhard 242 (Pure Energy)11-08-2014 21:43:09 // 56850
üdv itt és racevét a jts miatt :))) komolyra fordítva mit takar az a mindent cseréltek? sajnos típus betegség a láncszett és a 2db módosító hiba valamint a változó levegő vezérlés a szívósorban...
Piritu - 1.000.00011-08-2014 21:35:22 // 56849
Gugli barátunk ad némi támpontot, rögtön az első helyen dobja a kód jelentését és a lehetséges okokat :-)
A megoldáshoz viszont már ismerni kellene a JTS vezérlés módosító rendszerét. Ilyen ember itt nem lesz, mert nagyon kevés a JTS itt a topikban.
Pityukoma11-08-2014 21:32:23 // 56848
Szia:-) Üdv a csapatban/topikban. Érezd magad jól köztünk. Remélem valaki mielőbb tud segíteni neked:-)
mizooo11-08-2014 21:30:23 // 56847
Bakker benzines? :D Én még nem is láttam élőben benzines 59-et :).. .Bocsi nem akartam trollkodni de ez is tök furi, hogy egy benzines 159 cartárs segítséget kér :D...
Pityukoma11-08-2014 21:28:00 // 56846
Nekem is magas ez egy kicsit. a váltó-difi-mellékhejtómű ott nem fárad el az olaj álltában? Nem vesz fel vizet a levegő páratartalmából? Pedig ott is vannak szellőztetők a házon. Azokról nem szól a fáma. de az ablaktörlő lapátokat 6 hónap állás után vegyük le és egy puha rongyba betekerve tegyük a tároló rekeszbe :-D
KLeventeee11-08-2014 21:15:55 // 56845
Sziasztok.
Új vagyok itt, ezért egy rövid bemutatkozással kezdeném.
Levente vagyok Kecskemétről, és fél éve tettem szert egy 159 es 1.9 jts Alfára :)
Eddig hiba nélkül autóztam vele, de pár hete ki gyulladt a check engine lámpa. Először csak néha világított, de az utóbbi napokban egyre gyakrabban. Csináltam rajta egy diagnosztikát, P0010 hibakódot ír. Az autó működésében nem vettem észre változást, és amikor először ki gyulladt a check lámpa akkor sem volt semmi különös, menet közben egyszerűen kivillant.
Az autóban 212 ezer km van, de 202 ezernél volt komplett vezérlés csere márkaszervízben.
Esetleg találkozott már valaki ilyen hibával?
Piritu - 1.000.00011-08-2014 21:14:49 // 56844
Nemrégen próbáltam utána járni ennek az időszakos cserének a Spidernél. Ott a CF2-es motornál 18 hónap van írva, de a szervizkönyv 2005-ös kiadása már csak egy évet. Semmi indokot se találtam, egy olajgyártónál se találtam szavatossági időt a bontott/kitöltött olajra. (De ugyan ez volt a féltengely csukló zsírjával is. Elvileg örök élet, de az enyémben 15 év után már kristályosodott rendesen.)
Piritu - 1.000.00011-08-2014 21:06:03 // 56843
Így van. Mindenki arra költ, amire akar. Nekem eddig kétszer "szólt" a Párduc, hogy 23-25 körül frisset kér. Azóta 20, ha előbb szól, akkor előbb.
Pityukoma11-08-2014 21:02:49 // 56842
Sziasztok:-) az olaj témához egy rövid (OFF) sztori: cégünknél folyamatosan vannak készlet autók az ügyfelek azonnali kiszolgálási lehetősége miatt. Pár éve előfordult hogy voltak olyan új autóink (kamion) amik már egy éve is gazdára vártak. A járműgyártó előírja a tárolási idő függvényében az elvégzendő karbantartásokat, ellenőrzéseket. Egy éve álló járműveknél a kötelező olajcserét ! "0" km-es új motoroknál. Még a motor beindítását sem engedélyezi a procedúra az egy éves olajjal. Ezért vettünk egy vákumos olaj leszívó berendezést:-( ISO úgyhogy ment a fáradt olaj tartályba sok száz liter kristály tiszta olaj.

Úgyhogy km ide v. oda én évente egyszer biztos hogy cserélem.
Piritu - 1.000.00011-08-2014 21:00:48 // 56841
...és a dpf meddig bírta benne? Mert most azért aggódtunk. :-)
Tibcsi16611-08-2014 20:46:47 // 56840
500eKm elég jó. Utána belefér egy felújítás. (elvégre is nem egy kamionról van szó:)

Szerintem elég, ha akkor cserélünk amikor kéri. Elég komoly programja lehet, ami az olaj minőséget számolja! Ha 10e után szól, akkor 10e után cseréljünk! Amúgy ha nincs DPF akkor simán mehet 25-30-at.

Azzal persze nem ártunk, ha 15-20 körül cserélünk. Max a pénztárcánknak :)
Tibcsi16611-08-2014 20:36:11 // 56839
Ne aggódj. Az első Olasz autóm, egy Fiat Tipo 1.7D több mint 400eKm ment Metabond-al, és kb. 500eKm-nél lett felújítva (gyűrűcsere és hengerfal köszörülés) Utána is ment még jó pár százat minden komolyabb motorikus gond nélkül.
.......................11-08-2014 19:59:10 // 56838
A jtd ben nem nagyon hígul a motorolaj gázolajjal,hisz a szint nem nő és gázolaj szaga sincs
'''''11-08-2014 19:28:49 // 56837
Az enyémben most 98.000km van de a szinte csak városi használattól lehet,hogy a motorja egy 200.000km-et futott motorral egyenértékű.
Sajnos a városi használat nem igazán motorbarát.Én is az utódra várok már.
Piritu - 1.000.00011-08-2014 19:24:17 // 56836
Erre gondoltam.
Most lehet elgondolkodni, hogy mennyi az annyi. Ha mondjuk 15ezres csereperiódusban hiszünk, lehet hogy már 3e km óta használhatatlan is lehet az olaj. A cserének a használathoz kell igazodnia. De ez így van általában a könyvekben is előírva, extrém viszonyok között sűrűbben cserélni.
'''''11-08-2014 19:11:41 // 56834
Ha már kérdezted. :-)Nálam csak városi használat mellett volt,hogy 12-15.000km körül kérte az olajcserét. Azóta két évente sem megy bele 10.000km úgyhogy annyinál még nem kéri.:-)
David | Centocinquantanove11-08-2014 18:57:51 // 56833
A belső ajtóborítás leszedéséhez, hogy lásd egyáltalán, hogy mi az ábra semmi más nem kell mint csavarhúzó és talán imbuszkulcs készlet.
Alul vannak a fekete csavarok, a kilincs belsejénél a borítás alatt 1 imbusz, a kartámasz zsebében a gumi alatt még kettő imbusz, és nagyjából ennyi. A többit csak bolhát tartják, azaz egy rősebb rántással szépen lejön az egész. Kilincset kifűzöd, az ablakemelő és a hangszóró csatiját kihúzod és szépen látszik hol a probléma.
Én is az elején ódszkodva álltam neki, de nem kell hozzá autószerelői véna...
Piritu - 1.000.00011-08-2014 18:17:41 // 56832
Az is érdekes, hogy az üzemállapotoktól függően számol visszafelé.
Nekem szinte tiszta autópálya használat mellett kérte a 35 helyett 37-nél. Kérheti hamarabb is. Nem véletlenül van szétválasztva az olajcsere ciklus a karbantartási ciklustól. Még a számláló is külön van. Kíváncsi lennék, ha valaki csak városozik annál mikor kéri az olajcserét.
Piritu - 1.000.00011-08-2014 17:28:51 // 56831
Szerintem meg igen. A motort ugyan nem ehhez tervezték, de van rajta jó néhány módosítás az "eredeti" tervhez képest. Az elektronika sem ugyan az. Meg az olaj se, az is egy kicsit újabb fejlesztés.
Piritu - 1.000.00011-08-2014 17:04:11 // 56830
Nem értelek. Pont a te autód a bizonyíték arra, hogy a gyári csereciklussal nem lesz semmi baja. Szerintem simán elmegy 300++e km-t így is.
Hány beállt diesel motorról tudunk?
Mekkora futásteljesítményt akarunk? 500-at? Oké, és hány autó megy ténylegesen annyit?
SilentSound11-08-2014 16:30:17 // 56828
Köszönöm a választ! Nem vagyok megáldva túlzottan nagy autószerelő hajlammal, nap által szétszívott emblémákat meg pollenszűrőt már cseréltem, ehhez azért lehet, hogy igénybe fogok venni külső, hozzáértőbb segítséget. A webáruházas link viszont különösen jó lehet, ha nem kell az egész szerkezetet kicserélni csak valami törött műanyag alkatrészt (a hang miatt én is valami műanyag törésére tippelek). Ha még raktáron is lesz a szükséges cucc, az külön öröm, mert nem akarom nagyon megvárni, amíg egyszer egy esős-viharos éjszakán leesik az ablak...
Chianti11-08-2014 15:46:35 // 56827
Nos igen... elgondolkodtató és abszolút logikus az érvelés. Ezért voltam / vagyok bizonytalan, legfőképp a DPF miatt nem igazán erőltetném az adalékokat, de remélhetőleg ez az 1 flakon Metabond még nem okoz(ott) komoly problémákat.
Chianti11-08-2014 15:40:50 // 56826
Kösz szépen mindenkinek a hozzászólásokat! Ezek szerint a lehető legjobban akkor jár el az ember, ha a gyári ajánlásoknak megfelelő olajat NEM a gyári ajánlásnak megfelelő periódusban cseréli...
Dömpi (il dottore)11-08-2014 12:58:47 // 56824
Akinek nem nagy navis a kijelzője, annak hogyan működik a navi?
(2009-es, 2.0 jtdm-ről van szó)
David | Centocinquantanove11-08-2014 12:47:56 // 56823
Én ezt értem, de nyilván minden egyes változtatásnál vannak komoly revíziók, ahol elméletileg minden olyan tényezőt felülvizsgálnak ami a változtatás hatására változhat. Ehhez képest az olajcsere periódust úgytudom helybenhagyták (de lehet tévedek).
Nem okoskodni akarok, sőt, csak úgymond hangosan gondolkodom...
Dömpi (il dottore)11-08-2014 12:45:23 // 56822
Ráadásul 100e km felett vagyunk mindannyian, szóval én nem próbálkoznék 30e km-enkénti olajcserével, mert visszanyalhat a fagyi.
David | Centocinquantanove11-08-2014 12:44:59 // 56821
Én anno unixban érdeklődtem, ott csak gyári komplett szerkezetet lehetett venni motorral együtt 1 hónapos szállítással 20k körül...
Nem is ez a baj, hanem hogy egy semmi ócska sz*r műanyagdarab az egész. Önköltségi ára nincs több mint 100 Ft :)) Ez van.. :)
Dömpi (il dottore)11-08-2014 12:43:58 // 56820
Szerintem nem, mert a motort eredetileg nem DPF-esnek tervezték...olvass vissza 2 oldalt
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.