Forum >> 159

'''''26-08-2014 19:29:29 // 57569
MAF ? Elírtad! :-)
Shadin26-08-2014 19:20:55 // 57568
Amit itt LMM-nek hívunk az szabad fordításban a légmennyiségmérő azaz a MAP szenzor, a nagy vastag meg a légmennyiségmérő azaz MAF. Amennyiben félrebeszélek, pontosítom, a MAP szenzor tiszta redva a szívósorban.
Shadin26-08-2014 19:17:15 // 57567
Ez itten az LMM:

ez pedig a MAF:
Csabi26-08-2014 19:17:03 // 57566
Az a MAP szenzor ami a szívósorban van(Manifold Absolute Pressure) hőmérséklet, és nyomás mérés
Shadin26-08-2014 19:14:34 // 57565
Márpedig az a légmennyiség mérő ami a szívósorban van és a légtömeg mérő ami meg a légszűrő után a vastag szívócsőben a jelölt kartercső előtt.
[k i z z o]26-08-2014 19:13:19 // 57564
Másik szerelő.
Csabi26-08-2014 19:11:50 // 57563
Az szép lenne,ha ott lenne :)
Shadin26-08-2014 19:10:53 // 57562
Az a MAF (légtömeg mérő) nem az LMM.
Shadin26-08-2014 19:09:08 // 57561
Ja, és a tuti hatás akkor van, ha az EGR meg küldi mellé a kormot...
Shadin26-08-2014 19:07:41 // 57560
A Lég Mennyiség Mérő a szívósorban van a pillangó szelep után és az áramlás módosító lapátkák előtt. Ha a turbó netalán nyomja az olajat a pill szelep felé, akkor az összeszarja az LMM-et is.
Csabi26-08-2014 18:46:38 // 57559
KUL "jelentkezem" minél többen!:)
droberto26-08-2014 18:43:47 // 57558
Ezt hívhatjuk wellnessnek? Vagy ez már szanatórium?

:)))
.......................26-08-2014 18:26:14 // 57557
A töltőnyomás is késik 2…3másodpercet?
Giuntini26-08-2014 17:43:10 // 57556
Én az Elaforgnál vettem, jó áron kedvezménnyel. De kérdezd meg Erhardot is.
droberto26-08-2014 16:42:12 // 57555
Gyalázatosan berohad az ABS szenzor! Nem jön ki csak darabokban. :(
droberto26-08-2014 16:33:30 // 57554
Komolyan frusztrál már ez a nyári időjárás.
Le kéne kapjam az első nyergeket de nem sok kedvem van hozzá most. :(
droberto26-08-2014 16:32:04 // 57553
Még csak bontási fázisban vagyok.
droberto26-08-2014 16:31:15 // 57552
Szerintem a dobok átlag feletti felületvédelemmel rendelkeznek. A 147-esé ehhez képest egy kezeletlen f@s! Inkább az összekötő csövezéssel, felfüggesztő köracélokkal lesznek majd gondok. Statisztikáim szerint egy átlagautón 6-8 év után már szét szoktak rohadni a kipuff renszerek. Erhard meg majd pontosít. :)
Csabi26-08-2014 16:21:48 // 57551
tudtam, h ezt fogod írni :))
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 16:20:10 // 57550
olajos LMM-ő nem ismeretlen fogalom főleg azok körében akik direkt vagy sportlégszűrőt használnak :)
Csabi26-08-2014 16:08:33 // 57549
azt írtam, nem lehetetlen:) hirtelen gázelvételnél, már alig lesz áramlás...
tényleg nem életszerű....
de azért nem ismeretlen fogalom az olajos LMM, és ne gondoljuk, h az olaj a légszűrőházhoz "kommandózik" valahogy :)) olajos csak visszafele tud lenni
dev16626-08-2014 16:04:58 // 57548
jó szerelő segít, de ne hagyd, h bármit is cseréljen, amíg nem tudja mi/mik az okok.
dev16626-08-2014 15:59:44 // 57547
kösz. mondjuk az enyémben az lmm másik oldalon van (20V 166), de meg fogom találni az a csövet, hacsak nincs nagyon mélyen.
David | Centocinquantanove26-08-2014 15:58:48 // 57546
Sajnos én ehez tuskó vagyok...
dev16626-08-2014 15:57:05 // 57545
ez egy olyan hibának tűnik, amit a fes/mes+egy értő szerelő gyorsan be tud azonosítani.
vagy akár te is meg tudod figyelni a turbónyomás értékét menet közben, aztán a beszívott levegő mennyiséget, rail nyomást valós/várt párokban. fontos, h egyszerre 2-nél több paramétert nem érdemes élő adaton vizsgálni, mert kevés lesz a minta
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 15:53:45 // 57544
légárammal szemben felszökik az olaj ezt azért nem mondod komolyan ugyi? vagy kommandós olaj van az autójában? :)))
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 15:48:15 // 57543
hát nem is tud eljutni oda :) érdekes is lenne ...ez a kartergáztól ilyen dzsuva...
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 15:45:15 // 57542
az SNR-ben a gyári lakik ....ABS csapágy, mint a gyári dobozban
Csabi26-08-2014 15:44:34 // 57541

egy bilincs fogja
dev16626-08-2014 15:36:06 // 57540
az igaz, h abban a hitben éltem, hogy a kartergázcső a szívósorra csatlakozik. van róla ábrád? hol keressem pontosan? szívesen megnézném mennyi kartergázam van pontosan, ha könnyű leszedni azt a csövet.
Csabi26-08-2014 15:31:25 // 57539
Valami nem stimmel a leírásodban....a kartergáz, a turbó és az LMM közé van bevezetve, az LMM-től kb 40centire...nem kell neki semmin keresztül mennie, elég ha felhalmozódik...bár tényleg,nagy mennyiség biztos nem kerül oda...
David | Centocinquantanove26-08-2014 15:28:44 // 57538
Az okozza a fejfájást, hogy amíg ez a bizonyos 2-3 másodperc tart, addig a turbó sem tölt. A mutató az alsó régióban van, mert mondjuk megyek 60-nal 4.-ben, szinte kb 0.2 töltéssel, és amikor már van reakció, akkor varázsütésre fellendül a turbó bar mérő is és meg is indulunk rendesen... De addig semmi, csak tartja azt a sebességet amivel addig haladtunk...
vargadre26-08-2014 15:28:36 // 57537
Köszönöm a válaszod! Milyen csapágyat érdemes venni és hol?
Csabi26-08-2014 15:25:11 // 57536
Tipikus EGR, szerintem...
dev16626-08-2014 15:22:16 // 57535
a változó geometria néha leragad a sok koromtól, az ilyesmi hibát produkál. meleg motornál érdemes kicsit megjáratni tartós (pár perc) magas fordulaton (3000). az néha segít. persze más oka is lehet. csak tipp.
dev16626-08-2014 15:17:30 // 57534
a kartergázban lévő olajköd teljesen normális jelenség, de akkor sem értem, hogy haladhatna a légáramlással szemben ilyen távolságra, ráadásul át a kompresszorlapátokon és össze-vissza kacskaringózó csöveken. Én mindig tisztogattam MAF tisztítóval az LMM-et minden JTD-mben, de soha nem találkoztam olyannal, hogy a csőben vagy az LMM házban olaj lenne. Elhiszem, h előfordulhat ilyen, de sztem főleg kopott motornál, ahol a kartergáznak már komoly nyomása van. Ez légáramlás biztosan érezhető és hallható az olajbeöntőn is alapjáraton.
David | Centocinquantanove26-08-2014 15:14:16 // 57533
Olyan van valakinél, hogy a teljesítményt hullámzóan adja le? Úgyértve, hogy van úgy, jellemzően 2000 alatti fordulaton, hogy egy tartott bizonyos sebességen szépen elkezdem tovább nyomni a gázpedált és eltelik 2-3 másodperc is mire van reakció... Persze nem mindig, csak szakaszosan néha... ha már a szakaszos sunyi dolgoknál tartunk.
Letelik ez a pár pillanat és megindul rendesen... Gázpedál jeladó? EGR? valami más? :)

Ha rájön ez a dolog, akkor szinte tökmindegy mennyire nyomom beljebb a gázpedált ugyanúgy nincs reakció, legfeljebb az utána lévő gyorsulás mértéke nagyobb, miután letelt az a 2-3 másodperc... ECU? Vagy mi ez?
pettinke26-08-2014 15:13:50 // 57532
én valamilyen szenzor hibájára tippelek ... rail-nyomás mérő, vagy holtponti jeladó, vagy hasonló dolgok, aminek hiányában az elektronika nem tud megfelelő működési paramétereket varázsolni a motorhoz.

nagyon jó lenne tudni a "valami nagyon hosszú szöveget" ... másrészt meg ha volt ilyen üzenet, akkor annak az ECU hibatárolójában nyoma kéne legyen, amit a szerelőd ki kéne olvasson (vaktában pumpa- és kompjútercsere helyett).
Csabi26-08-2014 14:58:01 // 57531
20k km után majd térjünk vissza erre, addig ne nyúlj hozzá :))
GTPeti26-08-2014 14:57:10 // 57530
Jó az SNR csapágy? Erhard?
Csabi26-08-2014 14:51:32 // 57529
Itt is így van, azaz az EGR a szívósorra csatlakozik közvetlen...és a pillangószelep után...
Az olaj legnagyobb mennyisége nem a turbótól jön hanem a kartergázzal érezik a szívó oldalra....alapjáraton nem lehetetlen , h olajpára jusson az LMM-höz...
Facetofacefoto26-08-2014 14:37:13 // 57528
Sziasztok szeretnék kérni egy kis távsegítséget. Hátha előfordult már valamelyikőtökkel ilyen.
1.9 16v. 159SW.
A hibajelenség a következő: Kb. 130-as tempónál az autópályán egyszer csak kigyulladt a Sárga hibajelző lámpa, a motor leállt és valami nagyon hosszú szöveget írt ki a komputer a kijelzőre.
Próbáltam újra indítani, semmi csak pörgette a motort de nem indult újra.
Tréller szervíz és azóta nem indul el.
A szerelőm végignézett rajta mindent a magasnyomású üzemanyagpumpát beküldte a Bosch-ba ,ott megnézték kitisztították , új tömítéseket tettek bele. Így sem indul.
A vezérlése is rendben van. kb 25.000 km-el ezelőtt lett cserélve.Ekkor volt egy nagy szervíz is.Selénia olajak, szűrők vezérlés.
Most a kábelköteg ellenőrzése van folyamatba.
Komputer csere is volt, de az sem vezetett eredményre.

Várom hátha valakinek van ötlete nagyon hálás lennék érte.
.......................26-08-2014 14:35:01 // 57527
Snr csapágyat is elég venni,az skf dobozban is az van
Az acél kerékcsapágy rendesen összegyógyulhat az aluminium csonkállvánnyal néha
dev16626-08-2014 14:10:46 // 57526
érdekes, hogy az EURO4-eseken mennyire más az EGR szelep. nálam az EUO3-as 20V-n nincs pillangószelep az EGR után. Az EGR szelep ez EGR csőre és a szívósorra csatlakozik közvetlenül.

Az LMM-es részt viszont nem értem, hacsak nem viccnek szántad. Ahhoz, hogy a turbóból kijutó olaj a kompresszor sűrítési irányával szemben haladjon nem is tudom milyen természetfeletti jelenségnek kéne lezajlania. Egy végképp haldokló turbó, aminek nincs töltőnyomása és rengeteg olajat ereszt el, de még úgy is közbeszólna a gravitáció. Nem, az LMM egész egyszerűen nem lehet olajos. az LMM szenzora az oxidációtól válik pontatlanná, ami időjárásfüggő, de 5 évnél tovább még ideális körülmények között sem bírja. Persze ez is sunyi, szakaszos hibát okoz, mielőtt végleg beadná a kulcsot.
Shadin26-08-2014 13:53:29 // 57525
Tehát lehet az EGR-t pucolgatni, de ezt a részt is kellene mögötte, mert bizony itt nem volt áramlás, ami jelentősen elősegítette a szelem újbóli lekormolódását, majd tönkremenetelét...
Shadin26-08-2014 13:51:41 // 57524
Ja, így kéne kinézzen:

Shadin26-08-2014 13:49:37 // 57523
Á, ott sosincs olaj. Ez nem tud eljutni oda...


Fogadjunk hogy csak az én szarolaszom olajos ott és mindenki csak passzióból pucolgat LMM-et meg egért. :-(
Shadin26-08-2014 13:40:09 // 57522
Sosem lesz 6l ott és úgy ahol és ahogy én járok :-) Sőt, kb. leszarom a fogyasztást. Megkapja amit kér minden területen :-D
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 13:39:58 // 57521
LMM-nél olaj? ne szopass :D
Shadin26-08-2014 13:38:11 // 57520
Én is erre jutottam, és idővel inkább vettem egy újat.









És amióta 40-es olajjal járok, nincs olaj a szívó oldalon. Sem a pillangó szelepnél, sem pedig az LMM nem ment úgy tele 5k alatt mint a 30-assal.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.