Forum >> 159

David | Centocinquantanove26-08-2014 15:14:16 // 57533
Olyan van valakinél, hogy a teljesítményt hullámzóan adja le? Úgyértve, hogy van úgy, jellemzően 2000 alatti fordulaton, hogy egy tartott bizonyos sebességen szépen elkezdem tovább nyomni a gázpedált és eltelik 2-3 másodperc is mire van reakció... Persze nem mindig, csak szakaszosan néha... ha már a szakaszos sunyi dolgoknál tartunk.
Letelik ez a pár pillanat és megindul rendesen... Gázpedál jeladó? EGR? valami más? :)

Ha rájön ez a dolog, akkor szinte tökmindegy mennyire nyomom beljebb a gázpedált ugyanúgy nincs reakció, legfeljebb az utána lévő gyorsulás mértéke nagyobb, miután letelt az a 2-3 másodperc... ECU? Vagy mi ez?
pettinke26-08-2014 15:13:50 // 57532
én valamilyen szenzor hibájára tippelek ... rail-nyomás mérő, vagy holtponti jeladó, vagy hasonló dolgok, aminek hiányában az elektronika nem tud megfelelő működési paramétereket varázsolni a motorhoz.

nagyon jó lenne tudni a "valami nagyon hosszú szöveget" ... másrészt meg ha volt ilyen üzenet, akkor annak az ECU hibatárolójában nyoma kéne legyen, amit a szerelőd ki kéne olvasson (vaktában pumpa- és kompjútercsere helyett).
Csabi26-08-2014 14:58:01 // 57531
20k km után majd térjünk vissza erre, addig ne nyúlj hozzá :))
GTPeti26-08-2014 14:57:10 // 57530
Jó az SNR csapágy? Erhard?
Csabi26-08-2014 14:51:32 // 57529
Itt is így van, azaz az EGR a szívósorra csatlakozik közvetlen...és a pillangószelep után...
Az olaj legnagyobb mennyisége nem a turbótól jön hanem a kartergázzal érezik a szívó oldalra....alapjáraton nem lehetetlen , h olajpára jusson az LMM-höz...
Facetofacefoto26-08-2014 14:37:13 // 57528
Sziasztok szeretnék kérni egy kis távsegítséget. Hátha előfordult már valamelyikőtökkel ilyen.
1.9 16v. 159SW.
A hibajelenség a következő: Kb. 130-as tempónál az autópályán egyszer csak kigyulladt a Sárga hibajelző lámpa, a motor leállt és valami nagyon hosszú szöveget írt ki a komputer a kijelzőre.
Próbáltam újra indítani, semmi csak pörgette a motort de nem indult újra.
Tréller szervíz és azóta nem indul el.
A szerelőm végignézett rajta mindent a magasnyomású üzemanyagpumpát beküldte a Bosch-ba ,ott megnézték kitisztították , új tömítéseket tettek bele. Így sem indul.
A vezérlése is rendben van. kb 25.000 km-el ezelőtt lett cserélve.Ekkor volt egy nagy szervíz is.Selénia olajak, szűrők vezérlés.
Most a kábelköteg ellenőrzése van folyamatba.
Komputer csere is volt, de az sem vezetett eredményre.

Várom hátha valakinek van ötlete nagyon hálás lennék érte.
.......................26-08-2014 14:35:01 // 57527
Snr csapágyat is elég venni,az skf dobozban is az van
Az acél kerékcsapágy rendesen összegyógyulhat az aluminium csonkállvánnyal néha
dev16626-08-2014 14:10:46 // 57526
érdekes, hogy az EURO4-eseken mennyire más az EGR szelep. nálam az EUO3-as 20V-n nincs pillangószelep az EGR után. Az EGR szelep ez EGR csőre és a szívósorra csatlakozik közvetlenül.

Az LMM-es részt viszont nem értem, hacsak nem viccnek szántad. Ahhoz, hogy a turbóból kijutó olaj a kompresszor sűrítési irányával szemben haladjon nem is tudom milyen természetfeletti jelenségnek kéne lezajlania. Egy végképp haldokló turbó, aminek nincs töltőnyomása és rengeteg olajat ereszt el, de még úgy is közbeszólna a gravitáció. Nem, az LMM egész egyszerűen nem lehet olajos. az LMM szenzora az oxidációtól válik pontatlanná, ami időjárásfüggő, de 5 évnél tovább még ideális körülmények között sem bírja. Persze ez is sunyi, szakaszos hibát okoz, mielőtt végleg beadná a kulcsot.
Shadin26-08-2014 13:53:29 // 57525
Tehát lehet az EGR-t pucolgatni, de ezt a részt is kellene mögötte, mert bizony itt nem volt áramlás, ami jelentősen elősegítette a szelem újbóli lekormolódását, majd tönkremenetelét...
Shadin26-08-2014 13:51:41 // 57524
Ja, így kéne kinézzen:

Shadin26-08-2014 13:49:37 // 57523
Á, ott sosincs olaj. Ez nem tud eljutni oda...


Fogadjunk hogy csak az én szarolaszom olajos ott és mindenki csak passzióból pucolgat LMM-et meg egért. :-(
Shadin26-08-2014 13:40:09 // 57522
Sosem lesz 6l ott és úgy ahol és ahogy én járok :-) Sőt, kb. leszarom a fogyasztást. Megkapja amit kér minden területen :-D
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 13:39:58 // 57521
LMM-nél olaj? ne szopass :D
Shadin26-08-2014 13:38:11 // 57520
Én is erre jutottam, és idővel inkább vettem egy újat.









És amióta 40-es olajjal járok, nincs olaj a szívó oldalon. Sem a pillangó szelepnél, sem pedig az LMM nem ment úgy tele 5k alatt mint a 30-assal.
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 13:36:53 // 57519
fogyasztásod úgy tudom nem kevés, menj pár próbakört de úgy hogy beraksz egy tojást a gázpedál alá kivi vagyok így lesz e 6L :)
Giuntini26-08-2014 13:30:25 // 57518
A csapàgy 30-35ezer huf plusz munkadíj. Nekem 40-ben volt az egész. A hàtsó viszonylag egxszerűen lejött, viszont az első katasztrófa volt az abs érzékelő miatt. Nem jött ki és ki kellett venni a jobb első futóművet. A hàtsónàl is erre kell vigyàzni.
dev16626-08-2014 13:26:15 // 57517
Az EGR szeleppel az a baj, h sose lehet tudni, h jó-e vagy sem. Nálam legalább látszott a váltások utáni kis füstcsóva, amiből arra következtettem, h néha nyitva ragad le a szelep és az oxigénben szegény levegő matt dúsít túl és kormol (persze amíg ki nem küszöböltünk minden egyéb lehetséges okot nem csak az EGR volt gyanús), de volt amikor meg hibátlanul működött a szelep és a semmi füst. Alattomos szakaszos hiba, mert a szelep csak a legvégső stádiumban szorul meg teljesen, előtte működget kisebb-nagyobb sikerrel (nem jól áll pozícióra, de azért próbálkozik) a tulaj meg csak csodálkozik, h miért eszik néha ennyit, néha meg amannyit a gép ugyanolyan körülmények között. Az enyém most kapott új Pierburg EGR szelepet és egyből világossá vált, h a gyári már nem végezte rendesen a dolgát, pedig hibaüzenet nem volt, az EGR tesztek is rendben lefutottak és a kormolás sem volt túlzott, csak engem zavart.
Shadin26-08-2014 13:16:52 // 57516
Köszönöm mindenkinek!!! Írjatok. Bármit. Olaj egr szívósor Bose navi bármi jöhet :-D
Shadin26-08-2014 13:15:54 // 57515
A kv jó 5let :-D
Shadin26-08-2014 13:15:36 // 57514
Persze, vegyél speckó (negatív torx) felyet és 75mm-es hosszabbító szárat, mert az alsó csavarhoz nem férsz hozzá :-)
Shadin26-08-2014 13:13:53 // 57513
Lenyírtam. minden kész.
Shadin26-08-2014 13:13:20 // 57512
Nem kell az EGR-t pucolni. 40-es olaj kell neki, ha meg beszart akkor csere.
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 12:52:39 // 57511
mondasz valamit mindjárt elalszom ...pedig leszívták az agyam a "fehér" népek rendesen...
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 12:47:42 // 57510
nekem van elfekvőben egy jóárasított :)
Liquid26-08-2014 12:39:38 // 57509
dolgozunk, letargiásak vagyunk ettől a kiváló nyárvégi időjárástól, mindjárt megiszom a 3. kávémat...
vargadre26-08-2014 12:39:09 // 57508
Sziasztok!

Most látom elérkezettnek az időt arra, hogy a bal hátsó kerékcsapágyat kicseréljem, mert eléggé búg már. Kérdezném tőletek, hogy mennyire gányolós, illetőleg mennyi pénzbe kerül körülbelül, természetesen optimális esetben. Esetleg van-e valami amire nagyon kell figyelni közben?

Válaszotokat előre is köszönöm.
Liquid26-08-2014 12:38:59 // 57507
ne bántsd szegényt ! :)
GTPeti26-08-2014 12:38:42 // 57506
Ne csináld már! Egy kis EGR-puceválás mindig belefér. :)
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 12:33:22 // 57505
fű? lenyírtad? annyi eső esett mostanság :DDD
Shadin26-08-2014 12:24:51 // 57504
Szabi. Klíma szerelés. Látod ehhez pl. nem értek :-( Az autó hibátlan sajnos :-)
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 12:23:46 // 57503
fékek jók? rángatások nincsenek? EGR faxán müxik? :)))
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 12:22:36 // 57502
dolgozzál, mint minden normális ember :P
Shadin26-08-2014 12:07:06 // 57501
Srácok! Mi van veletek? Tegnap esti az utolsó beírás :-( Így halálra unom magam...
Piros Madaaar25-08-2014 21:49:27 // 57500
Sziasztok,
lehet elado lesz a 19" felni gumikkal.ha valakit erdekel irjon emailt.
5db gyari,4 uj szeru gumikkal iden vettem eddig mentek kb 15.000km.uniroyal rainsport 3.adok hozza meg 4db contit amik hasznalhatok de kettonel a belso oldala kopottabb.330.000 huf.alkudni lehet :-)
beszereltem ezt is :-)
Kardosdoktor25-08-2014 21:29:01 // 57499
Köszi!
Lehet, hogy tényleg a fék alatt van! :-)))
Haddel25-08-2014 21:25:08 // 57498
Ez a fék elég csúnyán nézett ki. Milyen betétet raktál bele?
Haddel25-08-2014 21:23:44 // 57497
OFF :Majd mutass fotókat :)
Nekem is van jó pár címeres téglám,be is lesz építve majd. ON: Tegnap jöttem vissza dolgozni,az autópályán úgy szakadt az eső,hogy sokan félre álltak inkább megvárni amíg elvonul a felhőszakadás,de én inkább a legbelső sávba beálltam ,ködfény elől-hátul ,és hadd szóljon :) Egyszer sem bizonytalanodott el az autó,nem úszott fel,ment ,mintha kötelező lenne .Egyszer mentem be egy olyan nagy vízbe ,ami rendesen lelassította a verdát. De jó volt ,élveztem :)
Laosz15625-08-2014 20:39:17 // 57496
most megfogtal :D fek alatt is van kapcsolo,szerintem nalad is ...nezzetek meg,ha nincs akkor passz...
Kardosdoktor25-08-2014 20:21:30 // 57495
Szia Laosz156!

Az enyémben nincs kuplung (Q-tronic).
Akkor a fék alatt van a kapcsoló? :-)))
Üdv: P
Laosz15625-08-2014 20:18:39 // 57494
nekem is volt ilyen... kuplung pedal alatti kapcsolo lett kicserelve,es megoldodott a problema...
tdemeter25-08-2014 20:04:02 // 57493
Mindket autom holland. Amikor behoztak szep feher pottyok voltak a motoron mindketton.
De egyik sem rohad. Bar az alfa kipufogoja tiszta rozsda folt, ugy lattam, hogy ez az itteni peldanyokkal is igy van.
A szervizben azt mondtak, hogy ettol ez meg nem lyukad ki...
Erhard 242 (Pure Energy)25-08-2014 19:26:41 // 57492
senki nem kötelez márkaszervizre bár lehet ezt szeretnék ...
.......................25-08-2014 18:19:43 // 57491
na az aztàn betesz majd a müszaki àllapotnak,
mert della nem lesz több az emberek zsebében
és ugye ki akar 80 ezerért Màrkaszervizben kézifékbowdent cseréltetni Breràn?
Kardosdoktor25-08-2014 18:07:04 // 57490
Sziasztok!

Ma délután - mindenféle előzmény nélkül - a következő felirat jelent meg a központi kijelzőn, miután kihúztam a kulcsot: "Vehicle protection system not available". A kormányzár pedig nem aktiválódott.
Akkusaru le, semmi változás, kulcsban elemcsere, szintén semmi...
Valami biztosíték mehetett ki, vagy cserés a kormányzár, vagy mi egyéb lehet? Volt már valakinek hasonló és lett rá megoldás?
A gép különben kifogástalanul üzemel.
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv: P
Shadin25-08-2014 15:32:24 // 57489
Belga is ilyen :-( Látszik az alumínium részeken is a fehér oxid réteg...
Piritu - 1.000.00025-08-2014 11:56:10 // 57488
Viszont nem is híreszteled emiatt, hogy szar az Alfa :-P
Dömpi (il dottore)25-08-2014 11:29:03 // 57487
OFF
Apósom most épít az udvarán hátul egy borospincét.
Ha jól emlékszem 1500 vagy 2000 db kisméretű téglát hordtunk össze neki. Van közte pár régi címeres is.
Ha készen lesz majd tolok én is fotókat.
Bortartót mi vettünk neki szülinapjára, remélem a díjnyertes borait majd belerakja :)
ON
vzsiros25-08-2014 11:09:13 // 57486
hú, ez jó kis pincének néz ki... ;-)
az én 30-40 palack borom, bortartóban, sajna csak a lakótelepi pincerekeszemben van :D

/ha tudnák a genyók, hogy milyen, és milyen értékű borok vannak egyszerű fémháló mögé zárva, már rég ki lennék rabolva ;-) /
Dömpi (il dottore)25-08-2014 10:58:25 // 57485
Akkor nekem Rómával igen nagy szerencsém van :)
GTPeti25-08-2014 10:54:40 // 57484
"A legdurvábbak az észak és nyugateurópai autópályás verdák."
Ezt meg tudom erősíteni. Pontosan így van. Ezért kenegetem én is kétségbeesetten a 156-ot, mert láttam már ezt azt. És még így is... ahova nem ért el a kezem, ott majd hegeszteni kell.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.