Forum >> 159

GTPeti29-08-2014 15:10:18 // 57733
De az 1.0-át szigorúan DPF-fel, EGR-rel és lapátokkal. :))
Shadin29-08-2014 15:06:50 // 57731
Én 1000-es 3 hengerest szeretnék inkább, de ha nincs akkor a 2,2JTS.
Szabolcs 15929-08-2014 14:54:41 // 57730
Szép jó napot lenne 1 kérdésem öcsém 159 est szeretne venni de csak benzinest melyik motor jó 1,9 jts vagy 2,2 es
mzo29-08-2014 10:36:19 // 57729
Azert erezheted hogy jobban lassul szabadonfuto modban mint N ben mert egy minimalis fekezest meg ugy is produkal a valto. De ha a fordulatszam merot nezed akkor 50 alatt ha gurulsz es nem nyomod a gazt akkor vissza esik a fordulat alapjartra
mzo29-08-2014 10:32:08 // 57728
Aztan piros lampanal mar mirt lenne tilos N-be rakni? Bar tol felesleges mert ha nyomja az ember a feket akkor nagyjabol "kikuplungol" a valto es uresbe teszi magat. De hogy ettol baja lenne es hogy ezt plane egy valtosok mondtak... Hat...
ValeRossi4629-08-2014 10:02:46 // 57727
Megelőztél a válasszal :) de pont ezt mondták nekem is :D
vzsiros29-08-2014 10:02:41 // 57726
igen? 50 alatt szabadonfutó? akkor az enyém miért lassul jelentősen jobban, ha lámpához közeledek és Dben hagyom, mint Nben?

kezd nagyon érdekes lenni...
ValeRossi4629-08-2014 10:01:26 // 57725
Én csak véletlenül toltam át egy párszor,kicsit lassítottam és vissza raktam D-be.
Anno a szerelő azt mondta,hogy nincs értelme kivenni D-ből és gurulni,aztán megint vissza,miután a legnagyobb terhelést a sebességbe rakásnál kapja. Egyszer bent van maradjon is ott amíg nem kell hosszabb ideig megállni. De hozzáteszem egy 607-es automataváltóról beszélek. Én vigyáztam rá,50 ezrenként olajcserés volt,most lassan 290e van a kocsiba és még nem volt gond a váltóval.
Giuntini29-08-2014 09:56:01 // 57724
Csak azt nem tudom ennek mi értelme van. Ha jól tudom, az 1.9 50km/h-nál kiteszi üresbe, az enyém 2.4 az 35-nél. Váltós mondta nekem hogy nem szabad. Ha már mész vele, akkor mindig a féket kell taposni, piros lámpánál nem szabad N-be rakni. Váltósok, és olyanok akiknek mindig automatájuk volt, ők mondták nekem hogy ez alaptörvény. A legnagyobb terhelést akkor kapja a váltó, amikor az előválasztó kart használjuk. Ezért kell mindig megvárni hogy érezhetően bekattanjon sebességbe. És egy kis kúszást kell neki engedélyezni a gázadás előtt. Mielőtt zöldre vált a lámpa előtte engeded kúszatni, garantálom, elsőnek jössz el a lámpától. A másik, a bolygóműves váltó nem igazán szereti a kézi üzemmódot,, hiszen nem arra lett kitalálva. Ez csak egy opció.
mzo29-08-2014 09:49:37 // 57723
Ezert is irtam hogy baja nem lesz tole, bar 50 Km/h alatt mar kvazi felesleges, mert az alatt mar szabadonfuto uzemmodban van a valto.
mzo29-08-2014 09:46:44 // 57722
Menet kozben nem szigoruan tilos D-bol N be tenni a valtot, elvileg semmi baja nem lesz tole, bar azon vita van meg szerelok kozott is hogy a hirtelen nyomas valtozas jot tesz e hosszu tavon a valtonak vagy sem. Karotta pedig nem az Alfat ekezte a videoban meg csak nem is a valtot (ami valoban nem Olasz gyartany) hanem a valto gombot, ill annak a reteszet, ami tenyleg egy egyszeru ek. Es maga a valtogomb az Alfa, ill Olasz tervezes es kivitelezes. De nincs ebben semmi rossz volt mar forumtars is akinek nem mukodott a retesz gomb.
GTPeti29-08-2014 09:46:07 // 57721
Gyárilag 150LE-s, jól megchippelve, "ahogy kell". Csak kanyar ne jöjjön és fékezni ne kelljen. :)
vzsiros29-08-2014 09:37:26 // 57720
Igaz olyankor már alapjáraton pöfög. Azt elhiszem, és elismerem, hogy ha terhelés alatt van a hajtás, akkor nem tesz jót, ha csak úgy kikapja az ember Dből...
vzsiros29-08-2014 09:36:09 // 57719
Hát nem tudom, lehet, hoyg én rosszul használom a kocsimat. De én menet közben, reteszelő gomb benyomása nélkül, ha csak gurulni akarok is kipöccintem Dből Nbe. Pölö mikor 100m-re látom a lámpát, ami piros, és üresbe akarok begurulni...

Nehogy már ezzel kárt okozzak bárminek is a váltóban! Nehezen hiszem.
Grando29-08-2014 09:34:22 // 57718
Pontosan így! És még kondicionálják is egymást erre a viselkedésformára, hogy úgy mondjam: elvárás. :(
Giuntini29-08-2014 09:32:08 // 57717
Köszönöm a válaszokat. Én tapasztalatból csak annyit mondanék, hogy érzésre sokkal könnyebben működik, ha használod a reteszelés kioldó gombot. Én mindig használom. De az ennél sokkal lényegesebb, hogy milyen módon használod a váltót. A váltó élettartama nagyon sokban függ tőlünk. Nekem ez az első automata váltós autóm, és meghallgattam haverom tanácsait, akinek már sokadik automatája van. Pl. mindig várni kell, D vagy R-be rakás után, amíg érezhetően be nem ugrik sebességbe. Ezért sem lehet azt a kart össze-vissza toszogatni. Menet közben szigorúan tilos D-ből N-be rakni. Olyan megerőltetést kap a váltó, ami jelentős hatással van az élettartamára. Mielőtt Karotta lefosozta volna a váltót, ami megint úgy nézett ki, hogy az Alfa nem tud összerakni egy normális automatát, közölnie kellett volna, hogy bizony japán termék,ami a Toyota leányvállalata, és ezt használja többek között a Volvo, a GM, és nagyon sok nippon. A fellengzős rohadt bunkó stílus az ami bicskanyitogató volt.
mzo29-08-2014 09:08:07 // 57716
Karotta jol mondta, Csak P es R kozott kell hasznalni a reteszelo gombot. A R N D kozott nem kell, de termeszetesen lehet hasznalni. Es semmi baja nem lesz attol ha menet kozben kilokod N be a valtot. Ez ugyanolyan normal opcio mint ha a kezivaltonal uresbe tenned gurulas kozben. De ez az automata valtoknal mind igy van.
ValeRossi4629-08-2014 08:39:15 // 57715
Nekem az offosba volt automata,és simán ki tudtam lökni D-ből N-be :) menet közben. Volt rá példa egyszer kétszer :)
David | Centocinquantanove29-08-2014 08:24:33 // 57714
Ezt de szépen mondtad... :)
Shadin29-08-2014 08:11:35 // 57713
Olyanok mint az ovisok. Mindent megkapnak, de nem értenek hozzá ill. nem értékelik. És ez bazi nagy egóval társítva.
DJ29-08-2014 08:09:38 // 57712
N-D között nincs reteszelés.
Volt pár automatám Alfán kívül is, francia - német - USA modellek, de egyikben sem volt reteszelés N-D között.
Olyan volt, ahol az 1-2-3-D között is volt, volt ahol ott sem.
Piritu - 1.000.00029-08-2014 06:53:49 // 57711
Mostanában a Totalcar Égéstér című adását szoktam hallgatni a kocsiban. Sokszor meglepődtem, hogy az autós újságírók milyen műszaki analfabetizmussal rendelkeznek. Már megszoktam, és nem lepődök meg.
Giuntini28-08-2014 21:47:13 // 57710
Sziasztok!
Még ehhez a Karotta-féle videóhoz lenne egy gondolatom, ami elsőre nem tűnt fel. Az a véleményem, hogy sajnos ez a jóember nem ért az automata váltóhoz. A reteszelő feloldó gombot mindig kell használni. Ő azt mondta, hogy csak P-ből R-be. Hát ez egy idióta! Ha N-ből R-be vagy D-be teszem ugyanúgy kell használni. Ez az ember nem tud gondolkodni? Ha menet közben véletlenül meglököd a kart, mi történne a váltóval? Csak a reteszelő gomb megnyomásával lehet változtatni a kar pozícióján, ez alól kivétel a kézi állásba kapcsolás. Velem már többször megtörtént, hogy véletlenül meglöktem a kart és átment kézibe. Mi történne, ha véletlenül D-ből átugrana N-be vagy R-be. Szerintem ő erőltette túl a kart. Egyébként a Q-tronic kezelésiben is le van írva, hogy minden változtatásnál kell használni a reteszelő feloldót, kivéve a kézi kapcsolásnál. Kíváncsi vagyok a többi Q-tronicos car-társ véleményére.
Dömpi (il dottore)28-08-2014 21:20:28 // 57709
valaki nyúlja az ötletem!!!
Dömpi (il dottore)28-08-2014 21:12:55 // 57708
a buksi meg az enyém...Démon a neve :)

tavaly még egy kis nokedli volt


aztán elkezdett nőni


most meg egy lusta, dög lett belőle :)
Dömpi (il dottore)28-08-2014 21:04:51 // 57707
nem félek, csak apósom mondta, hogy ne húzzam, majd ő tolja, másrészt hátrafelé lépdelve pont fel kellett lépnem a kertitó hídjára és szerintem kerestem a lábammal a fellépést
Liquid28-08-2014 20:44:30 // 57706
dede olyan szagú, nem illik Alfához szerintem
Piritu - 1.000.00028-08-2014 19:51:09 // 57705
De, úgy néz ki.
Csabi28-08-2014 19:49:38 // 57704
vagy LuftMassenMesser
Shadin28-08-2014 19:45:14 // 57703
Visszavonom, kérem törölni a jegyzőkönyvből, ezen az oldalon nem fikázunk ízlést :-(
Shadin28-08-2014 19:44:07 // 57702
Nyugodtan üssetek, de nem úgy néz ki mintha BMW akarna lenni?













:-D
Shadin28-08-2014 19:42:34 // 57701
Octavia RS, 320D megvolt már. Ha kanyarog az út akkor meg bárki Droberto kivételével, mert Ő még vakmerő és fiatal :-D
Shadin28-08-2014 19:40:21 // 57700
A gyári tetőcsomagtartóra is akció van tessék mondani :-D Más nem jut eszembe, minden tökéletes. Talán a jobb első kutyacsont mintha már nyafogna.
mizooo28-08-2014 19:36:16 // 57699
Akkor ugyanaz mint nekem. Az 530-al tuti nem bánik el de a 320-on gond nélkül kifog... nagyon :D
Erhard 242 (Pure Energy)28-08-2014 19:27:29 // 57698
minden olcsón van :)
Norby28-08-2014 19:22:42 // 57697
Valaki szedett már szét lámpát?
Valami ilyesmiben gondolkodom.
led
Shadin28-08-2014 19:16:26 // 57696
Ha minden ok a vassal akkor ennyi:

"74mm3 helyett kap 88mm3 2500fordulattól
57mm3 helyett kap 70mm3 4000fordulaton
Ez elég 380-85nm re és 180le-re."

Alul el van belőle véve mert ugye gyengusz a sebváltó-kuplung (320Nm?)
És rá van töltve egy 150LE-s EGR vezérlési térképe is, amitől szűkítő nélkül is alig-alig rángat, amihez még az is hozzájárul, hogy a rángatós tartományban állított még valamit a nyomaték limitereken.



(Áki, ha f@szságot beszélek javíts ki :-D)
mizooo28-08-2014 18:59:52 // 57695
Manky Programmal mész te is? Mennyire lőttétek be?
mizooo28-08-2014 18:58:54 // 57694
60 cm faldísz GT-től. Festés után felkerül :D
mizooo28-08-2014 18:57:36 // 57693
Azért az egy kicsit erősebb gép :) én nem állok le velük, nincs sikerélmény :D. A 320D az sikerélmény ;)
Shadin28-08-2014 18:54:48 // 57692
A le- és felszerelés max 5-5 perc, viszont az alapos tisztítás ennél több. Ezért (én) biztos nem adnék pénzt.
Shadin28-08-2014 18:52:35 // 57691
Biztos RS :-D
A bömbölő elől én akartam meglépni mert nyomult aztán 200-nál lehúzódtam, mert nem tudtam tovább feltartani a dombon.
Pityukoma28-08-2014 18:47:43 // 57690
A múlt héten egy fabia lepett meg. Egyszerűen nem akart elmaradni. Óra szerinti 190-nél távolodott csak. Bakker milyen motor volt benne vajon?
David | Centocinquantanove28-08-2014 18:25:35 // 57689
Én is sokallom egy kicsit ezt a 14 k forintot erre, amikor másfél órával számolnak holott a szelep le és visszaszerelése egy szervizes csókának nemigaz, hogy több mint 20 perc.
akkor több mint 1 órán át suvickolnák belőle a kormot?
Azért kérdeztem, hogy ki mit mond, merthogy érdemes e esetleg alkudozni...
Shadin28-08-2014 18:23:19 // 57688
Nem veszek, mert Pityukomával végig cserélgettük az összes érzékelőt és hibátlannak minősítettük :-( Majd veszek valami mást :-D Mid van olcsón?
Shadin28-08-2014 18:21:59 // 57687
Ma lealázott egy Bangle 5-ös az érdi emelkedőn éppen 2k alatt picivel :-(
Van olyan 530D ami padlón nem kormol? Azokba is van DPF?
Shadin28-08-2014 18:18:46 // 57686
Helyette tecsós hidegzsíroldót javasolok, és ennyi pízért majdnem meg van a mes meg egy adapter a kiolvasós teszthez... bármi legyen is az
mizooo28-08-2014 18:05:56 // 57685
Igen amint láthatod pont nulláztam én is, ez tuti regen volt. Amúgy lehet menni pár L-es fogyasztással is ekkora fordulaton. :) A fordulat nem véletlenül volt ennyi 2500 körül próbáltam tartani, de nem volt terhelés sík úton mentem.
dev16628-08-2014 17:50:37 // 57684
Az egyik cartárs nemrég belinkelte. 10e-ért vállalnak garanciális felújítást (tisztítás, tömítések cseréje, teszt), de végül én nem mertem megjátszani, mert ha miután a beszerelem a felújított szelepet tovább füstölt volna a gép, akkor csak azon agyalnék, h most akkor más baja van az autónak és nem is az EGR miatt füstölt, vagy nem ér semmit a felújítás és vehetek új szelepet. ezért én az új mellett döntöttem, ami sokkal drágább sajnos, de legalább nem hagy kétségek között.

Ha te általad leírt UH tisztítás és a felújítás között választanék, akkor mindenképpen a felújítást választanám.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.