Shadin is megcsinálta házilag, de ő azért e tekintetben más kategória. Vett célszerszámot és ért is hozzá.
Azért valljuk be, ahogy Piritu is többször leírta, a 159 már nem a házilag barkácsolható kategória.
Anno a Dacia-t én is szétkaptam otthon (más kérdés, hogy utána szerelő rakta össze), de a 159 esetében egyedül - a szerelőm felügyelete nélkül - max az EGR-t kapom le és takarítom ki.
Szóval kedves barátom, én a helyedben ennek nem örülnék annyira :(
Forum >> 159
Dömpi (il dottore)04-09-2014 15:27:11 // 58069
David | Centocinquantanove04-09-2014 15:18:14 // 58068
Ott lesz az...
ValeRossi4604-09-2014 14:58:35 // 58067
ValeRossi4604-09-2014 14:54:04 // 58066
az ablaktörő kart a nulla állásból kapcsold eggyel lejjebb.akkor az van bekapcsolva. De a tükör felett is látnod kéne,kívülről az érzékelőt.
Néha Én is utálom :D
Néha Én is utálom :D
David | Centocinquantanove04-09-2014 14:26:51 // 58065
Miért ne lehetne? Az én autóm előző tulaja otthon a garázsban cserélt vezérlést...
norbi040904-09-2014 13:29:08 // 58064
Nem vezérműszìjra gondoltam, hanem hosszbordásra :)
De amúgy nem :) csak az alkatrészeket szerzem be :)
De amúgy nem :) csak az alkatrészeket szerzem be :)
Dömpi (il dottore)04-09-2014 13:10:05 // 58063
te magad akarsz vezérlést cserélni???
norbi040904-09-2014 12:20:03 // 58062
Szépnapot! :)
Tegnap elkezdett csiripelni a feszítőgörgőm..legalábbis szerintem az. Ahogy felnyitottam a motorháztetőt, láttam, hogy a generátortól jobbra lefelé az a görgő ugrál/pattog és ezzel egyidejűleg jelentkezik a csipogás. Tehát ha nem ugrál/pattog akkor nem is csiripel.
A kérdéseim:
Az valóban a feszítőgörgő?
Hány db vezetőgörgő van?
Szíjból 1725, 1735 vagy 1740 mm-es ajánlott?
....csak mert akkor már kicserélném a szíjat is meg mindent amit kellhet azon a részen. :)
Tegnap elkezdett csiripelni a feszítőgörgőm..legalábbis szerintem az. Ahogy felnyitottam a motorháztetőt, láttam, hogy a generátortól jobbra lefelé az a görgő ugrál/pattog és ezzel egyidejűleg jelentkezik a csipogás. Tehát ha nem ugrál/pattog akkor nem is csiripel.
A kérdéseim:
Az valóban a feszítőgörgő?
Hány db vezetőgörgő van?
Szíjból 1725, 1735 vagy 1740 mm-es ajánlott?
....csak mert akkor már kicserélném a szíjat is meg mindent amit kellhet azon a részen. :)
David | Centocinquantanove04-09-2014 11:01:47 // 58061
Ha mégsincs benne egy percig se bánd... szerintem.
Rivers04-09-2014 10:57:54 // 58060
Cartársak!
Extraként be volt írva az autoba,hogy esőszenzor,vásárláskor nem fordítottam nagy hangsúlyt a megnézésére mert annyira nem érdekelt,de most már elkezdtem keresni,hogy is lehet bekapcsolni,de nem jöttem rá,(elképzelhető nincs is benne)
Tudtok ebben segíteni?
Extraként be volt írva az autoba,hogy esőszenzor,vásárláskor nem fordítottam nagy hangsúlyt a megnézésére mert annyira nem érdekelt,de most már elkezdtem keresni,hogy is lehet bekapcsolni,de nem jöttem rá,(elképzelhető nincs is benne)
Tudtok ebben segíteni?
Vermacy04-09-2014 10:13:00 // 58059
Prémium üzemanyag :o) De régen láttam itt leírva a fórumon, hogy vki ajánlja... :o)
...én is azt tolom, csak asszony meg ne tudja ;-)
...én is azt tolom, csak asszony meg ne tudja ;-)
Giuntini04-09-2014 09:49:22 // 58058
Ezt én is adom. A kényszerregenerálás csak a végső esetben járható út. A szerelőm azt mondja, hogy a szervizben volt már eset, hogy szétugrott a motor. Üveghangon pörgetni hosszú ideig, az valóban nem tesz jót a motornak. Inkább figyelni, és ha elindul a reg. akkor nem leállítani a motort, hanem menni egy kört. Az a jó, hogyha a regenerálás állandó sebességnél történik. Én ebből a szempontból szerencsés vagyok, mert nagyrészt autópályázom. A héten épphogy felértem a pályára, és elkezdtem gyorsítani elindította a regenerálást, és csinálta kb. negyed órán át. Az utóbbi időben kitolódott az intervallum kb. 1000km-re. De ez már a prémium gázolajnak köszönhető. Egy szó mint száz a 159 nem városi autó (főleg a 2.4 nem az), ennek az autónak időnként szüksége van a meghajtásra. Ha valaki csak városban használja az nagyon gyorsan szembetalálja magát Dpf és egyéb problémákkal.
David | Centocinquantanove04-09-2014 09:12:45 // 58057
Nekem egyfolytában dobálja pár napig, főleg azután, hogy a kézi mosóval átdörgölöm a rendszámot és környékét. Az is előfordul, hogy a kettőből az egyik tényleg nem ég, de van úgy, hogy már ég mindkettő, mégis feldobja a hibát...
Annyira nem zavar, hogy ezért lekapjam a rendszámot meg a keretjét is, csak hogy hozzáférjek az izzóhoz...
Annyira nem zavar, hogy ezért lekapjam a rendszámot meg a keretjét is, csak hogy hozzáférjek az izzóhoz...
Piritu - 1.000.00004-09-2014 07:06:55 // 58056
No, ez kicsit rosszul sikeredet, szóval:
(Nem véletlenül jár haza sok cartárs autót szervizeltetni, javíttatni.)
(Nem véletlenül jár haza sok cartárs autót szervizeltetni, javíttatni.)
Piritu - 1.000.00004-09-2014 07:04:19 // 58055
Gondolom arra vagy kíváncsi, hogy hogyan tudsz dpf-et regeneráltatni . Mint írtam neked semmi dolgod vele. Jó nyálat bele és go. Tessék menni annyit egyfolytában, hogy fel tudjon melegedni a rendszer és ha kell elindítja a regenerálást maga. Kb 10 perc az egész, ha addig nem állsz meg kész is van. A regen könnyen felismerhető, hogy miről az napi téma itt a fórumban.
Szerviz is el tudja indtani a kényszer regenerálást is, de az már durva eset. (Egyébként FES/MES-sel otthon is elindítható, csak kicsit füstös és zajos. Erről is találsz infót a fórumban és a cartársak blogjaiban)
Szerviz is el tudja indtani a kényszer regenerálást is, de az már durva eset. (Egyébként FES/MES-sel otthon is elindítható, csak kicsit füstös és zajos. Erről is találsz infót a fórumban és a cartársak blogjaiban)
Piritu - 1.000.00004-09-2014 06:58:34 // 58054
Az a baj, hogy ezer oka lehet. (dpf, EGR, LMM, befecskendező, geometria vezérlés, stb.)
Tippekkel tele ez a fórum is, ha végig olvasod tapasztalni fogod. Hol ez, hol az volt az igazi ok. Egyszerűbb elvinni egy olyan emberhez, aki ért hozzá és megvannak a diagnosztikához szükséges eszközei. A 159 egy mai szemmel nézve is bonyolult autó, nem éppen barkácsolás párti. Csak a FES/MES használata és az általa szolgáltatott adatok értelmezése is külön tudomány...
Olvasd végig a fórumot!
(Nem véletlenül járnak a haza a sok cartárs autót szervizeltetni, javattatni.)
Tippekkel tele ez a fórum is, ha végig olvasod tapasztalni fogod. Hol ez, hol az volt az igazi ok. Egyszerűbb elvinni egy olyan emberhez, aki ért hozzá és megvannak a diagnosztikához szükséges eszközei. A 159 egy mai szemmel nézve is bonyolult autó, nem éppen barkácsolás párti. Csak a FES/MES használata és az általa szolgáltatott adatok értelmezése is külön tudomány...
Olvasd végig a fórumot!
(Nem véletlenül járnak a haza a sok cartárs autót szervizeltetni, javattatni.)
Dömpi (il dottore)03-09-2014 22:03:15 // 58053
imádom amikor okostelóról írnak a cartársak ... "elfelejtem olykor-olykor, nem beszél még újmagyarul ez az atom-ókor" :)
Tehát, pontosan mit is szeretnél?
Tehát, pontosan mit is szeretnél?
alfa159nimi03-09-2014 21:54:33 // 58052
hogytudok regeneralni a dpf?
Dömpi (il dottore)03-09-2014 21:04:52 // 58051
Ma sötétben szemrevételeztem a rendszámtábla világításom.
Teljességgel tökéletes.
Ezek szerint csak valami rövid agybaj lehetett, hogy pár napja egy pillanatra felvillant a kijelzőn az üzenet.
Teljességgel tökéletes.
Ezek szerint csak valami rövid agybaj lehetett, hogy pár napja egy pillanatra felvillant a kijelzőn az üzenet.
alfa159nimi03-09-2014 20:49:07 // 58050
elore is koszonom a valaszokat!
hat kicsit feketet fustol,de tenleg minimalisan.es az igazsag az hogy probalok rajonni meg hogy mitol lehet az hogy az auto 2000 fordulatnal,mindha kihagyna a motor,ugycsinal mindha a motor1 masodpercig nem mukodne es utana huz tovabb.nehez elmagyarazni ezt az erzest.de masodperc alatt csinalja es csak 2000 koruli fordulatszamnal.nem tudom miert csinalhassa ezt...es csak akkor csinalja mikor lassan gyorsulok,meg a turbo nem kapcsol be.es ezt sem mindig csinalja.comp-r volt kotve de semmi hibat nem mutatott ki.itt ausztriaba elege draga az olajcsere meg akor is ha nekem megvan az olaj es a szuro...ezert gondoltam hogy magam cserelnem ki.
hat kicsit feketet fustol,de tenleg minimalisan.es az igazsag az hogy probalok rajonni meg hogy mitol lehet az hogy az auto 2000 fordulatnal,mindha kihagyna a motor,ugycsinal mindha a motor1 masodpercig nem mukodne es utana huz tovabb.nehez elmagyarazni ezt az erzest.de masodperc alatt csinalja es csak 2000 koruli fordulatszamnal.nem tudom miert csinalhassa ezt...es csak akkor csinalja mikor lassan gyorsulok,meg a turbo nem kapcsol be.es ezt sem mindig csinalja.comp-r volt kotve de semmi hibat nem mutatott ki.itt ausztriaba elege draga az olajcsere meg akor is ha nekem megvan az olaj es a szuro...ezert gondoltam hogy magam cserelnem ki.
Piritu - 1.000.00003-09-2014 19:45:18 // 58049
A helyzet az, hogy két dolgot kell "kkiutni". Mindkettőhöz rá kell csatlakozni a comp-ra. (pl. ODB + MES)
Az egyik a szerviz számláló, ezt látod a menüben és visszafelé számol. A másik az olajcsere számláló, amit nem látsz, csak ha elérted a távot egy olajoskannával szólt, hogy olajcsere kellene.
Azért van kettő, mert a 159-nél külön választották a 30 (-35) ezrenként kötelező karbantartást az olajcseréktől. Ez utóbbit a körülményektől függően kérheti jóval hamarabb is a vas.
A tankba meg ne öntögess semmit, csak jó minőségű gázolajat. A többit elvégzi a kocsi.
Az egyik a szerviz számláló, ezt látod a menüben és visszafelé számol. A másik az olajcsere számláló, amit nem látsz, csak ha elérted a távot egy olajoskannával szólt, hogy olajcsere kellene.
Azért van kettő, mert a 159-nél külön választották a 30 (-35) ezrenként kötelező karbantartást az olajcseréktől. Ez utóbbit a körülményektől függően kérheti jóval hamarabb is a vas.
A tankba meg ne öntögess semmit, csak jó minőségű gázolajat. A többit elvégzi a kocsi.
David | Centocinquantanove03-09-2014 19:28:01 // 58048
ha van obdII kábeled, akkor akár te is nullázhatod.
miért akarod a dpf-et tisztítani? baja van? ha nincs, akkor regenerálva tisztul magától ha kell
miért akarod a dpf-et tisztítani? baja van? ha nincs, akkor regenerálva tisztul magától ha kell
alfa159nimi03-09-2014 19:20:37 // 58047
KERDES.
Olaj cserekor en hogy tudom az autobol kkiutni hogy olajat csereltem?vagy azt csak szamitogepen tudjak servicebe?
Hogy tudom a partikel filtert megtakarittani?jok ezek a tisztittoszerek amit a tankb kell adagolni?
Udv
Olaj cserekor en hogy tudom az autobol kkiutni hogy olajat csereltem?vagy azt csak szamitogepen tudjak servicebe?
Hogy tudom a partikel filtert megtakarittani?jok ezek a tisztittoszerek amit a tankb kell adagolni?
Udv
mizooo03-09-2014 18:37:57 // 58046
Nekem a 16" és 17" kerekek között majdnem 1 licó fogyi különbség van a comp szerint. Tehát ebben benne van a kerékméret miatti csalás, a kisebb kerék miatti kevesebb fogyasztás és a tél miatti óvatosabb vezetés. Télen 6.5 körül mutat, mostanában 7.4. Igaz lakott területen kívül 100 alatt nem szoktam menni, M0 120. Van olyan 530d-s ismerősöm aki büszkélkedik a 6 alatti fogyasztásával, na azért arra kíváncsi vagyok :) Mondjuk fényképezni én is tudok olyat :P
David | Centocinquantanove03-09-2014 18:32:14 // 58045
1000 köszi! Még jó hogy nem erőltettem nagyon hátrafelé, ahogy a könyv írja... Akkor holnap megpróbálom előrefelé is :D
Pityukoma03-09-2014 18:31:05 // 58044
Pityukoma03-09-2014 18:14:44 // 58043
Ja, visszafelé a hátulját akaszbe először, majd az elejét nyomd meg és bepattan a helyére :-)
Pityukoma03-09-2014 18:12:14 // 58042
Akkor pontosítok :-) A használati faxágot ír :-( hacsak nem a hanyattmenetet tekinti menet iránynak :-D
A menet iránnyal MEGEGGYEZŐ irányba told óvatosan a lámpatestet. Kb 8-10mm-t mozdulnia kell előre felé! Ha nem mozdul ennyit akkor óvatosam mozgasd meg párszor, mert az apró homokszemcsék amik mögé szorultak nem engedik. Még egy trükk: locsold meg vízzel, így könnyebben mozdul.
Ezután a hátulját bilentsd óvatosan kifelé, majd ha kiakadt akkor hátrafelé mozdítva kifordul a helyéről.
Pár kép róla:
Mielőtt visszarakod minden takaríts le kristálytisztára!
Remélem segítettem :-)
A menet iránnyal MEGEGGYEZŐ irányba told óvatosan a lámpatestet. Kb 8-10mm-t mozdulnia kell előre felé! Ha nem mozdul ennyit akkor óvatosam mozgasd meg párszor, mert az apró homokszemcsék amik mögé szorultak nem engedik. Még egy trükk: locsold meg vízzel, így könnyebben mozdul.
Ezután a hátulját bilentsd óvatosan kifelé, majd ha kiakadt akkor hátrafelé mozdítva kifordul a helyéről.
Pár kép róla:
Mielőtt visszarakod minden takaríts le kristálytisztára!
Remélem segítettem :-)
David | Centocinquantanove03-09-2014 15:35:04 // 58041
A múltkor beszéltük, hogy az első oldalsó indexbúrát hogyan lehet leszedni...
Elvileg a kézikönyv szerint menetiránnyal ellentétesen kéne eltolni hátrafelé, de nekem meg sem moccan. Túlzottan erőltetni sem akartam, nehogy reccs legyen a vége...
Szedte már le valaki ezt a búrát? Hogy megy ez?
Elvileg a kézikönyv szerint menetiránnyal ellentétesen kéne eltolni hátrafelé, de nekem meg sem moccan. Túlzottan erőltetni sem akartam, nehogy reccs legyen a vége...
Szedte már le valaki ezt a búrát? Hogy megy ez?
Szabolcs 15903-09-2014 15:32:14 // 58040
jo napot ujjab kérdésem lenne a nagy navit szeretném frissiteni de nem találok hozzá sehol progit nem tud valaki segitteni honnét tudnám le szedni köszi
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2014 15:16:10 // 58039
ennyi :D
Dömpi (il dottore)03-09-2014 15:03:45 // 58038
érdekes a 16-os kerekekkel nekem is ... de a 19-es kerékhez prémium üa. kell :)
mex8603-09-2014 15:03:00 // 58037
az elsö foto nem az eladó garnitúráról készült
mex8603-09-2014 15:02:20 // 58036
mivel vége a nyárnak, asszem idöszerü lesz, hätha valaki ilyet keres:
159hez eladó téli alukerékgarnitúra nálam.
17es rondell felniken 1,5 szezont futott téligumikkal. 225/50 R17 a gumiméret.
nagyfékes 2.4en volt szóval arra is felmegy.
a felniken padkanyomok és emiatt festékhibák vannak, de télre szerintem böven jó.
a gumi viszonylag noname Minerva márkájúak, viszont 2012es DOT-tal van és nagyon szuper a profil. hóban elég jól muzsikáltak szóval nem kell félni töle.
a garnitúra nem üt, nem ráz, jól fut.
amorés fix ára 85db ezres a garnitúrának.
átvétel GYMS megyében.
159hez eladó téli alukerékgarnitúra nálam.
17es rondell felniken 1,5 szezont futott téligumikkal. 225/50 R17 a gumiméret.
nagyfékes 2.4en volt szóval arra is felmegy.
a felniken padkanyomok és emiatt festékhibák vannak, de télre szerintem böven jó.
a gumi viszonylag noname Minerva márkájúak, viszont 2012es DOT-tal van és nagyon szuper a profil. hóban elég jól muzsikáltak szóval nem kell félni töle.
a garnitúra nem üt, nem ráz, jól fut.
amorés fix ára 85db ezres a garnitúrának.
átvétel GYMS megyében.
Piritu - 1.000.00003-09-2014 14:54:11 // 58035
No, ezt rajzold le taccspadon! :-DD
David | Centocinquantanove03-09-2014 14:23:22 // 58034
Nekem szög 6.6 a fogyi komp szerint R16 kerekekkel, tökmindegy, hogy primcsi vagy se...
Ha spórolósabban megyek akkoris, ha sietek akkoris. Max 1 deciket játszik fel/le...
Ha spórolósabban megyek akkoris, ha sietek akkoris. Max 1 deciket játszik fel/le...
Liquid03-09-2014 14:08:55 // 58033
énis :)
az elműlt 2 évben ki is cseréltem mindkettőt, sőt tartalékban is van 1-1
az elműlt 2 évben ki is cseréltem mindkettőt, sőt tartalékban is van 1-1
Shadin03-09-2014 14:05:10 // 58032
Ha kell, évente kicserélem...
Vermacy03-09-2014 13:58:48 // 58031
Tavaly Februárban cseréltem az elsőt. Most láttam, hogy a hátsó hólyagosodik...
Liquid03-09-2014 13:53:20 // 58030
a két embléma egy tank gázolaj :)
Liquid03-09-2014 13:52:46 // 58029
kb. 1 éve felbukkant a hahun két Q4 SW is egyidőben, az egyik ilyen sötétbarna-féle volt
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2014 13:34:41 // 58028
áhh ezek a száraz tények :P
Shadin03-09-2014 13:04:15 // 58027
Trollkodunk? :-D
Shadin03-09-2014 13:02:28 // 58026
Hali! Ma BP. Infópark Telekom épülete előtt láttam egy barna(?) 2.4 Q4-et vajszínű bőr belsővel. Biztos valami flottás autó, mert az emblémák elég cefetül néztek ki :-D
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2014 12:59:46 // 58025
hm tényleg az, én meg mióta azt tankolok lassabban nő a fű otthon, az edzés meg jobban megy :)
Giuntini03-09-2014 12:40:12 // 58024
Komp. szerint 7.8 tankolva max. 8.2l. Érdekes amióta prémiumot tankolok kevesebbet csal. Ki érti ezt.
Liquid03-09-2014 12:34:41 // 58023
mostanában megfigyeltem hogy ha nem a garázsban áll a gép (a csepptöltőn) akkor reggel előfordul hogy tök nehezen indul. Ez azt jelenti hogy a gombot megnyomva teker vag 5-10s-ig, aztán beröffen és tol komoly füstöt, semmi egyéb tünet nincs.
Mitő lehet ilyen? Nem tudom van-e összefüggés a töltővel, elvileg nem kéne.
Nyaraláskor nem csinálta.
Mitő lehet ilyen? Nem tudom van-e összefüggés a töltővel, elvileg nem kéne.
Nyaraláskor nem csinálta.
norbi040903-09-2014 12:14:30 // 58022
Egy kis segítséget kérnék Tőletek... :)
Üzemanyagszűrőből milyen márkát ajánlotok? :)
Üzemanyagszűrőből milyen márkát ajánlotok? :)
Liquid03-09-2014 10:36:49 // 58021
mert nehéz a lábad :D
amúgy meg erősen függ a fogyasztás egy rakás tényezőtől.
Csak hogy kicsit jobb kedved legyen nekem közel 10 az átlagom :)
amúgy meg erősen függ a fogyasztás egy rakás tényezőtől.
Csak hogy kicsit jobb kedved legyen nekem közel 10 az átlagom :)
Dömpi (il dottore)03-09-2014 10:33:58 // 58020
oké, de a tiéd 2.4-es, a 8V meg úgy van a katalógusban, hogy "ECO"
na persze nem 19"-os felnikkel, meg nem chippelve...de mondjuk nem is én nyafogok a 8 lityós átlag miatt
na persze nem 19"-os felnikkel, meg nem chippelve...de mondjuk nem is én nyafogok a 8 lityós átlag miatt
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
558
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?